10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه باکیفیت قسمت دوم فیلم ونوم بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

با نسخه های دیگر Venom در دنیاها و زمان های مختلف آشنا شوید!

 

10- ونوم در دنیای MC2

ونوم در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «می دی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید) . در این دنیا سیمبیوت ونوم تصمیم گرفت با دختر عنکبوتی پیوند بخوره ولی در نهایت به «نورمی آزبورن» (نوه نورمن آزبورن و پسر هری) پیوند خورد . هری در نهایت تونست خصوصیات خشن سیمبیوت رو ازش بگیره و ازش برای کارهای خوب استفاده کنه و حتی به گروه خبیث های اصلاح شده به رهبری «کین» (کلون پیتر پارکر) ملحق شد. سیمبیوت در نهایت جان خودش رو داد تا جان دختر عنکبوتی را در مبارزه با «هاب گابلین» نجات بده. البته لازم به ذکره که در این دنیا ، می دی پارکر یک کلون هم داشت که با سیمبیوت ونوم پیوند خورده بود و اسمش رو گذاشتند Mayhem (هرج و مرج) که البته دست آخر در یک انفجار کشته شد.

کلون دختر عنکبوتی

 

9- ونوم ایکس 23

 ونوم ایکس 23

در کمیک "دنیای ونومی" که در اینجا به طور کامل ترجمه شده است شاهد دنیایی بودیم به نام دنیای شماره 645. در این دنیا «لورا کینی» درست مثل دنیای اصلی مارول یک کلون ساخته شده از روی «ولورین» به حساب میاد. لورا موقع پنجمین فرار خودش از مجتمعی که او را خلق کرده ، به طور اتفاقی مخزنی را سوراخ میکنه که داخلش سیمبیوت ونوم بوده! او سپس با سیمبیوت ونوم ترکیب میشه و به عضویت ارتش ونومی ها درمیاد. جالبه که جوری بار اومده که یک قاتل باشه ولی از خشونت زیاد خوشش نمیاد!

 

8- ونوم پانیشری

ونوم پانیشری

در شماره 44 از سری دوم کمیک های What If که سال 1992 منتشر شد، دنیایی را دیدیم به نام دنیای شماره 92164 که در آن «فرانک کسل» (ملقب به «پانیشر») به جای «ادی براک» با سیمبیوت ونوم ترکیب شد. یعنی سیمبیوت ونوم، اسپایدرمن رو رها کرد و رفت سراغ فرانک! خیلی هم سعی داشت کاملا جسم و ذهن فرانک رو تصاحب کنه . به همین دلیل شاهد خشونت های بسیاری از سوی این ونوم بودیم . این ونوم حتی سعی کرد فرانک را متقاعد کنه تا اسپایدرمن رو بکشه. ولی فرانک تونست کنترل سیمبیوت رو به دست بگیره (تهدیدش کرد که هم خودش رو میکشه و هم سیمبیوت رو!). در نتیجه با هم همکار شدند.

 

7- ونوم زامبی

 ونوم زامبی

دنیای شماره 2149 در واقع دنیای زامبی های مارول است (این کمیک رو بخونید). درباره ونوم این دنیا اطلاعات چندانی در دست نیست ولی میشه فرض را بر این گذاشت که مثل «ادی براک» در دنیای اصلی با سیمبیوت پیوند خورده بوده. وقتی شخصیت های این دنیا به ویروس زامبی ها مبتلا شدند او نیز به جمع کسانی پیوست که با «گالاکتوس» مقابله کردند. سپس اسپایدرمن زامبی شده تونست به راحتی او را شکست بده (چون سیمبیوت ونوم مدتی بود غذای درست و حسابی نخورده و ضعیف شده بود!). در نهایت ادی براک کشته و سمبیوت از او جدا شد (چون دوست نداشت با یک زامبی پیوندی داشته باشه).

 

6- ونوم سال 2061

ونوم سال 2061

سال 2014 مارول کمیکی را منتشر کرد تحت عنوان صدمین سالگرد خلق شدن مرد عنکبوتی. داستان کمیک (که اینجا ترجمه شده) در سال 2061 میگذشت. در این کمیک «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» موفق میشه «ادی براک» را به قتل برسونه. بعدش سیمبیوت او را برمیداره و جوری تغییرش میده که حالت تکنولوژیک پیدا کنه. بعدشم میره به تعقیب اسپایدرمن تا سرانجام بتونه بعد از سالها او را به قتل برسونه. اما پیتر موفق شد این ونوم را به جنگل بکشونه و به کمک مشعل آتش شکستش بده. در آخر هم سیمبیوت را سوزاند و همه را از شرش راحت کرد!

 

5- ونوم 2099

ونوم 2099

حتما با «میگل اهارا» ملقب به اسپایدرمن سال 2099 آشنایی دارید درسته؟ (اگر ندارید برید این مقاله را بخونید. کمیک هاش هم اینجا ترجمه شده). میگل یک برادر ناتنی داشت به نام «کرون استون» (Kron Stone). کرون وقتی بچه بوده توسط یک خدمتکار ربات مورد بدرفتاری قرار میگرفت (چون فکر میکرده کرون یک سگه!). به همین دلیل کرون همیشه عقده ای بار اومد و به بقیه زور میگفت. میگل هم اونقدر ازش بدش میومد که میخواست بکشتش! سپس کرون به دلیل کارهای خلافش به شدت مجروح شد و در حالی که در فاضلاب شهر داشت جون میداد، با سیمبیوت ونوم پیوند خورد. این سیمبیوت در طول سالها تکامل یافته و خصوصیات و قدرت هایش نیز عوض شده بود. مثلا خون و بُزاق اسیدی داشت ! سپس نبردی بین اسپایدرمن 2099 و این ونوم درگرفت که اسپایدرمن پیروز شد. وقتی ونوم را به آزمایشگاه بردند تا رویش آزمایش کنند متوجه شدند سیمبیوت در سطح مولوکولی با کرون ترکیب شده!

  

4- ونوم رئیس جمهور آزبورن

 ونوم رئیس جمهور آزبورن

دنیای شماره 138 مارول خیلی جالبه. در این دنیا نورمن آزبورن به ریاست جمهوری آمریکا دست یافته و از سیمبیوت ونوم برای مصارف نظامی استفاده کرد. یعنی سیمبیوتی درست کرد به نام V.E.N.O.M تا اعضای گروهی از خلافکاران به نام "تاندربولتس" را باهاش پیوند بزنه. اما قهرمان عنکبوتی این دنیا به نام «هابی براون» که بهش لقب «اسپایدر پانک» داده شده، به کمک ارتش عنکبوتی خودش این ونوم را کشت (برای آشنایی با اسپایدر پانک این مقاله را بخوانید).

 

3- خوک ونومی (Pork Grind)

 خوک ونومی (Pork Grind)

دنیای شماره 8311 مارول به «خوک عنکبوتی» تعلق داره (برای آشنایی باهاش به این مقاله رجوع کنید). در این دنیا شخصیت ها حالت کارتونی دارند (مثل کارتون های دیزنی یا Looney Tunes). ونوم در این دنیا Pork Grind نام داره و درست مثل یک خوک قوی هیکل همچون «آرنولد شواتزنگر» میمونه! معلوم نیست که آیا او خود سیمبیوته یا اینکه میزبان اوست! البته اگه میزبان باشه پس حتما زیر لباس ونومی او یک خوک قرار داره. سرگذشت و اریجین این شخصیت نامشخصه ولی گفته میشه یکی از دشمنان خوک عنکبوتی به نام Negative Forbush-Man در خلق شدن او نقش داشته!

 

2- هوست رایدر (Host Rider)

هوست رایدر (Host Rider)

در دنیای شماره 647 «گوست رایدر»ی داشتیم به نام «روبرتو ریس» (Roberto Reyes) که سالها قبل با روح شیطانی عموی خودش به نام Eli Morrow پیوند خورده و به گوست رایدر تبدیل شده بود. روبرتو خیلی سعی کرد تا نوعی تعادل بین جسم و روح شیطانی خودش برقرار کنه ولی ناگهان با سیمبیوت ونوم ترکیب و همه چیز به هم خورد. چون سیمبیوت و روح شیطانی بر سر به دست گرفتن کنترل روبرتو با هم در نزاع بودند. ولی سرانجام با هم توافق کردند و کاملا بر او تسلط پیدا کردند و اسم خودشان را هم گذاشتند «هوست رایدر»! او بسیار وحشی و بیرحم بود و بخش شیطانی وجودش روح قربانیان را تسخیر میکرد و بخش ونومی هم جسدشون رو میخورد! هوست رایدر در رویداد "دنیای ونومی" حاضر بود و کشته شد.

 

1- ونوم مانگایی (Mangaverse Venom)

ونوم مانگایی (Mangaverse Venom)

در دنیای مانگایی مارول همیشه دو فرقه از نینجاها با هم در طول سالها مشغول مبارزه بوده اند: فرقه عنکبوتی (Spider Clan) و قبیله سایه (Shadow Clan). پیتر پارکر این دنیا توسط عموی خودش بن پارکر آموزش دید و به عضویت فرقه عنکبوتی درآمد ولی برادر ناتنی او از مسیر شرافتمندانه فرقه عنکبوتی منحرف شد و به قبیله سایه پیوست و به قوی ترین و ترسناک ترین جنگجوی آنان به نام ونوم تبدیل شد! (او حتی عموی پیتر را کشت). برخلاف ونوم دنیای اصلی، او قدرت های خودش را از سیمبیوت دریافت نکرده بلکه نوعی لوح دارد که باعث میشه یک نینجا به شکل هیولا دربیاد. بنابراین با استفاده از قدرت های جادویی این لوح به قدرت های ونوم که ما باهاش آشنا هستیم، دست پیدا میکنه.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از ددپول در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از سوپرمن در دنیای کمیک!

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

5 ورژن عجیب برتر بتمن!

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Barbod2018
#1 Barbod2018 1397-09-19 14:39
سلام ممنون از اینکه این زحمتو کشیدیم و مقاله رو گذاشتین هوست رایدر واقعا عجیب بود چون ونوم به گرمای زیاد مخصوصا آتش حساسه و گوست رایدرم هم سر تا پاش آتیشه
نقل قول کردن
spiderling
#2 spiderling 1397-09-19 19:49
به نقل از Barbod2018:
سلام ممنون از اینکه این زحمتو کشیدیم و مقاله رو گذاشتین هوست رایدر واقعا عجیب بود چون ونوم به گرمای زیاد مخصوصا آتش حساسه و گوست رایدرم هم سر تا پاش آتیشه


اتفاقا در اولین حضورش در کمیک، کسایی که گوست رایدر رو میشناختن تعجب کردند که چطوری با سیمبیوت پیوند خورده!
خیلی داستان های دارکی هم داشت مثلا اگر کار بد میکردی میداد ماشینش میخوردتت!
کلا در کمیک های دنیای ونومی تقریبا همه ( غیر از ددپول که قبلا هم با ونوم پیوند خورده بود! ) یک نسخه عجیب و غریب از ونوم بودن؛ مخصوصا گوئن پول که به شدت فانتزی بود یعنی جثـش در ابعاد انسان معمولی ولی کلش اندازه دایناسور بود :)
نقل قول کردن
spiderling
#3 spiderling 1397-09-19 20:01
حالا که حرف ونوم و سیمبیوت شد؛
نیک اسپنسر واقعا داره در کمیک های مردعنکبوتی گل میکاره و از حق نگذریم واقعا خلاقیتش ستودنیه!
چه میشد اگر لا به لای این داستانها دوباره پای فلش تامپسون به زندگی پیتر باز بشه و شاهد ونوم و یا حتی آنتی ونوم باشیم؟
مخصوصا اینکه فلش اواخر زندگیش از هویت پیتر با خبر شد!
از یک طرف اسپایدرمن برای شکست دادن دشمن جدیدش به یک یاور نیاز داره چون میتونیم این احتمال رو بدیم پیتر بخاطر خوی حشره ای که داره شاید بتونه در تصرف دشمنش در بیاد!
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#4 SINA SPIDER 1399-08-07 20:54
what
3سال گذشته ولی فقط سه تا کامنت... :sad:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37