10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

این مقاله به مناسبت پخش فصل دوم سریال مجازاتگر بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: همه ما شخصیت پانیشر را میشناسیم: «فرانک کسل» سربازی بود که از جنگ برگشته بود و شاهد بود که خانواده اش را که بسیار دوست میداشت چطور بیرحمانه توسط گروه های جنایتکاری شهر کشته میشوند. بنابراین سوگند یاد کرد از این به بعد خودش خلافکاران رو شکار کنه و لقب پانیشر رو برای خودش گذاشت. او در واقع یک ضد قهرمان یا آنتی هیرو است که بر خلاف دیگر شخصیت های مثبت دنیای کمیک از کشتن دشمنان خود اجتناب نمیکند و به جای اینکه آدم های خبیث را به دست قانون بسپارد خودش آنها را مجازات میکند. شخصیت او آنقدر جذابه که بارها دیده ایم که با اندکی تغییر در دنیاها یا زمان های دیگر نیز ظاهر شده است که بعضی از آنها واقعا عجیب ولی باحال هستند. در این مقاله به معرفی 10 تا از این نسخه ها میپردازم که مطمئن هستم حتما خوشتون میاد.

 

10- پانیشر وسترن

 پانیشر وسترن

تا به حال دو نسخه وسترن از پانیشر در دنیای کمیک وجود داشته است. اولین آنها را سال 1994 و در کمیکی تک قسمتی به نام "مردی به نام فرانک" (A man Named Frank) دیدیم. در این داستان که نویسنده اش «چاک دیکسون» و طراحش «جان بیوسما» بود، فرانک کسل سربازی بود که از جنگ برگشت و خانواده اش را از دست داد. این بار یک سری گاوچران قانون شکن خانواده اش را قتل عام کردند و مزرعه اش را به آتش کشیدند. خود فرانک را نیز در بیایان رها کردند تا بمیره. بعدشم که فرانک زنده موند و برگشت تا انتقام بگیره.

دومین نسخه از پانیشر وسترن در دنیای شماره 51920 بود که در واقع در کمیک جالب و 4 قسمتی به نام  1872 که سال 2015 به مناسبت رویداد "جنگ های پنهان" منتشر شد، خلق شد.

پانیشر - کشیش

کلا پانیشر شخصیتش جوریه که به قول معروف جون میده برای داستان وسترن. در این کمیک او یک کشیش است ولی مساله اینه که به قصاص شدیدا اعتقاد داره و بنابراین از کشتن جنایتکاران هیچ باکی نداره. جالب اینه که او در طول داستان به همراه مزدوری به نام «وید ویلسون» سفر میکنه تا کسانی که اعتقاد داره کلانتر «استیو راجرز» (!) را کشته اند به قتل برسونه. بنابراین میره سراغ گروهی به نام «شش خبیث»!

 

9- پانیشر ولورینی

 پانیشر ولورینی

در دنیای شماره 717 مارول که در شماره 1 از کمیک What If: Wolverine خلق شد، با شخصیتی آشنا شدیم به نام «لوگان هاولت» که در اوایل قرن بیستم میلادی و در یکی از شهرهای کوچک کانادا زندگی میکرد. او کارگری بود که زن و بچه اش به طور غیر منتظره ای کشته شدند . سپس به شهر شیکاگو رفت تا خلافکارانی که مسئول مرگ خانواده اش بوده اند را مجازات کند. این داستان میخواست این مساله را مطرح کنه که آیا سرنوشت این نسخه از ولورین اینه که برای همیشه در قالب شخصیتی مثل پانیشر باقی بمونه یا اینکه قراره مثل دنیای اصلی به یکی از اعضای گروه مردان ایکس تبدیل بشه؟

  

8- پانیشر خانواده!

پانیشر خانواده!

در دنیای شماره 922349  مارول که سال 1992 و در شماره 34 از سری دوم کمیک های What if? خلق شد، داستان عجیبی را شاهد بودیم که در آن فرانک کسل کشته شد ولی خانواده اش زنده ماندند! یعنی جای شخصیت ها عوض شده بود و به جای اینکه مرگ خانواده باعث بشه که فرانک کسل به پانیشر تبدیل بشه، این خانواده اش بودند که به خاطر مرگ او به پانیشر تبدیل شدند! عجیب تر اینکه فقط «ماریا» (همسر فرانک) نبود که لباس پانیشر را بر تن کرد  بلکه بچه های فرانک و سگ خانواده نیز وارد عمل شدند!

  

7- پانیشر کاپیتان آمریکایی

 پانیشر کاپیتان آمریکایی

پانیشر دو بار تبدیل به کاپیتان آمریکا شده است . یکی در دنیای شماره 93070 که اطلاعات کافی ازش در دست نیست  و دیگری در کمیک Age of Ultron What If  که در دنیای شماره 81223 جریان داشت. در این دنیا فرانک کسل به پانیشر تبدیل شده بود و جنایتکاران را به خاطر قتل زن و بچه اش مجازات میکرد تا اینکه «ایرون من» او را انتخاب کرد تا جانشین «استیو راجرز» بشه. «آقای شگفت انگیز» هم فرمول تغییر یافته ابرسرباز را به او تزریق نمود و در نتیجه حتی از کاپیتان آمریکا هم سریع تر و قوی تر شد.  او سپس در زندگی خودش معنا و هدف جدیدی پیدا کرد و به یکی از بهترین اعضای گروه اونجرز تبدیل شد. او همچنین به الگوی دختری به نام Ava تبدیل شد و تعلیمش داد تا به کاپیتان آمریکای جدید تبدیل بشه. شما میتونید تصویر این کاپیتان آمریکا را اینجا ببینید.

 

6- پانیشر نوآر (Noir Punisher)

 پانیشر نوآر (Noir Punisher)

سری کمیک های نوآر در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند). ما در سایتمون سری اول کمیک های مرد عنکبوتی نوآر به طور کامل ترجمه کرده ایم که توصیه میشه حتما در اینجا آنها را بخوانید . در کمیک های پانیشر نوآر هم دیدیم که پسر فرانک کسل به پانیشر تبدیل شد! او نامش «فرانک کاستلیونی جونیور» بود و پدرش در جنگ جهانی اول شرکت کرده بود . سپس مادرش به خاطر ابتلا به سرطان مرد و خودش هم به گروه های تبهکاری ملحق شد اما ذاتش خوب بود و در نهایت وقتی دوستان خلافکارش میخواستند از یک کلیسا دزدی کنند، ازشون جدا شد. وقتی به خانه برگشت دید که دوستان سابقش به تلافی کاری که کرده پدرش را کشته اند. بنابراین نام پانیشر را برای خودش انتخاب کرد و به جنگ جرم و جنایت رفت.

  

5- پانیشر 2099

 پانیشر 2099

سری کمیک بوک های 2099 به آینده احتمالی مارول اشاره میکردند و شما میتونید در اینجا سری کمیک های مرد عنکبوتی 2099 را بخوانید. مارول کمیک بوک های پانیشر 2099 را هم چاپ میکرد که در آنها «جیکوب گالوز» (Jacob Gallows) تبدیل به پانیشر آینده شده بود. جیک هم درست مثل فرانک کسل خانواده اش به دست جنایتکاران کشته شده بود. او سپس به دفترچه خاطرات فرانک کسل دست پیدا کرد و سعی کرد مثل او تبدیل به پانیشر بشه. جالبه که او زندان شخصی خودش را دایر کرد تا قربانیانش را آنجا نگه داره . اسمش رو هم گذاشت "هتل مجازات" (Punishment Hotel)! از دستگاهی هم استفاده میکرد که آدم بدها را به سطح مولوکولی تجزیه میکرد تا دیگه نتونند به کسی آسیب برسونند!

 

4- پانیشر ژنرال

 ژنرال پانیشر

در دنیای شماره 11326 که در کمیک های Age of X شاهدش بودیم، فرانک کسل از یک ضدقهرمان به یک شخصیت خبیث تبدیل شده بود. او یک مجری عدالت نبود بلکه یک فرد نظامی بود که میوتانت ها را شکار میکرد. در واقع در این دنیا جهش یافته ها به عنوان موجوداتی خطرناک تحت تعقیب قرار میگیرند و کشته میشوند. سپس ژنرال فرانک کسل گروه جدیدی از اونجرز را تشکیل میده تا نسل میوتانت ها را منقرض کنند. تا اینکه اعضای اونجرز متوجه حقیقت میشوند و از دستورات فرانک سرپیچی میکنند و جان خودشان را هم در راه دفاع از کودکان جهش یافته میدهند.

 

 3- پانیشر، شکارچی دیوها!

پانیشر، شکارچی دیوها!

سال 1998 مارول یک مینی سریز چهار  قسمتی به نام "پانیشر: برزخ" (Punisher: Purgatory) چاپ کرد که در آن پانیشر کشته شد ولی به اون دنیا نرفت و به طور مرموزی زنده شد تا شکارچی دیوها و شیاطین بشه. در نتیجه سلاح های او جادویی تر شدند . روی پیشانی اش نیز علامتی بود که نشان میداد کسی او را زنده کرده است. خود پانیشر وقتی به این حالت درآمده بود چیزی از گذشته خودش به یاد نمی آورد تا اینکه یک فرشته حقیقت رو بهش گفت. در حقیقت او همان فرشته ای بود که وظیفه داشت نگذاره خانواده فرانک کسل کشته بشوند ولی موفق نشده بود جانشون رو نجات بده بنابراین برای جبران کوتاهی خودش فرانک را زنده و تبدیلش کرده بود به یک شکارچی شیاطین!

 

2- پانیشر، قاتل خون آشام!

 پانیشر، قاتل خون اشام!

در دنیای شماره 9140  مارول که در سال 1991 و در شماره 24 از سری دوم کمیک های What if? خلق شد، دراکولا اعضای گروه مردان ایکس را به خون آشام تبدیل میکنه ولی ولورین به دراکولا حمله میکنه و او را میکشه و بنابراین تبدیل میشه به ارباب خون آشامان! سپس ولورین و دیگر اعضای ایکس من به مردم نیویورک حمله میکنند و هر قهرمانی که سر راهشون سبز میشه رو میکشند. سپس شهر قرنطینه میشه تا دیگر نقاط جهان آسیب نبینند. دکتر استرنج هم کشته میشه ولی روحش میره سراغ پانیشر و ازش میخواد تا خون آشامان شهر را شکار کنه و او هم با کمال میل قبول میکنه!

 

1- فرانکن – کسل

 فرانکن – کسل

«داکن» یکی از دشمنان پانیشر محسوب میشه که در این مقاله بهش پرداخته شده وقتی داکن عضو گروه دارک  اونجرز بود، «نورمن ازبورن» (رهبرگروه دارک اونجرز که چند بار سعی کرده بود پانیشر رو حذف کنه ولی نتونسته بود) داکن را فرستاد سراغش. داکن و پانیشر مبارزات تن به تن زیاد و خونینی انجام دادند که باعث شد پانیشر دست و پای خودش رو از دست بده! بعدا اعضای بدن پانیشر توسط «من ثینگ» و موجوداتی زیرزمینی به نام Moloids پیدا شدند و سپس «موربیوس» و گروه "لژیون هیولاها" اعضای بدنش را به هم وصل کردند  و او در قالب هیولایی به نام «فرانکن کسل»  (Franken-Castle) احیا شد!! چون آنها بهش نیاز داشتند تا در مبارزه با شخصیتی مرموز به نام Hellsgaard بهشون کمک کنه (Hellsgaard اعتقاد داشت همه هیولاها باید نابود شوند چون خدا از آنها بدش می آید!). اولش پانیشر نمیخواست در این مبارزه شرکت کنه ولی وقتی دید یکی از بچه های Moloid کشته شده خونش به جوش آمد و به گروه لژیون هیولاها پیوست. 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

پانیشر از کدام شخصیت تقلید کرده است؟

10 دشمن برتر پانیشر (PUNISHER)

معرفی پانیشر 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

شماره 3 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 کمیک برتر پانیشر (PUNISHER)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-09-13 12:31
از دوستان و کاربران گرامی درخواست میشه تمام مقالات و مطالب سایت را به دقت بخوانند و اگر غلط تایپی تا املایی در آنها میبینند در بخش نظرات اعلام کنند تا تصحیح شود.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1396-09-13 13:55
پانیشر خانواده :o خیلی عجیب بود، ورژن وسترنش خیلی باحال بود، نسخه ولورینیش خیلی خفنه. کلن پانیشر داستانای خفنی داره اینو همه میدونن همه ;-)
ممنون استاد ترابی :-)
نقل قول کردن
Marc Spector
#3 Marc Spector 1396-09-13 14:30
خسته نباشید استاد،منکه چیز خاصی به چشمم نخورد.مثل همیشه درجه یک.
نقل قول کردن
spiderman_st
#4 spiderman_st 1396-09-13 15:13
عالی بود مثل همیشه ممنون از آقای ترابی
نقل قول کردن
red-spider
#5 red-spider 1396-09-13 15:32
خسته نباشید استاد مقاله خیلی خوبی بود (مثل همیشه)
پانیشر نوار خیلی باحاله
به نظر من اگه توی شماره 8 فقط زن فرانک، پانیشر می شد بهتر بود در ضمن چرا دختر فرانک سیگار می کشید :o
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#6 spectacular spiderman 1396-09-13 17:51
استاد ممنون خیلی مقاله باحالی بود
ولی خدایی پانیشر و ولورین جون می دن واسه داستانای وسترن مخصوصا یه چیزی تو مایه های فیلم خوب بد زشت :lol: :lol:
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#7 spectacular spiderman 1396-09-13 18:02
راستی استاد اگه وقت کردین می شه ۱۰ نسخه عجیب ولورین هم بذارین :-)
نقل قول کردن
spidey noir
#8 spidey noir 1396-09-13 19:45
  • مقاله ی جالب و هیجان انگیزی بود.از شماره های ۱۰ و ۶و پانیشر کاپیتان امریکایی بیشتر خوشم اومد.ممنون اقای ترابی.اقای ترابی بخاطر مقالات قبلتون هم ممنون؛چون من وقت ندارم سرم با درس مشق گرمه و نمیتونم نظر بدم.میدونید که؛ادم درس نخونه تو اینده نمیتونه یه کمیک فن عالی بشه.راستی من میخوام کمیک بنویسم و طراحی کنم به اسم:punisher vs punisherالبته قبلا میخوایتم کمیکold man punisher رو کار کنم!
نقل قول کردن
the Phoenix
#9 the Phoenix 1396-09-13 22:38
واقعا مقاله عالی بود استاد.از پانیشر2099 خیلی خوشم اومد واقعا جذابه 8)
نقل قول کردن
FireThief
#10 FireThief 1396-09-13 22:58
ببخشید اسپمه ولی اگه کسی میدونه ثور رگناروک کیفیت خوبش تقریبا کی میاد بگه. خیلی ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-09-14 10:29
ممنون از کاربر خوبمون اقای P.Constantine
انشاله به نام خودت تو سایت استفاده میشه
نقل قول کردن
Hasan Spider
#12 Hasan Spider 1396-09-14 18:21
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز، این مقاله هم مثل بقیه ی مقاله های پانیشر عالی بود.
به شخصه از کاپیتان پانیشر خیلی خوشم اومد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37