10 شخصیت کمیک بوکی که برادر خبیث دارند!

10 شخصیت کمیک بوکی که برادرهای خبیث دارند!

خدا از این برادرا نصیب هیشکی نکنه!

مقدمه: تقریبا میشه گفت هیچ خانواده کاملا خوشبختی در دنیای کمیک وجود ندارد! بسیاری از قهرمانان کمیک بوک هستند که حداقل یکی از اعضای خانواده هایشات خبیث از آب در آمده اند و این مساله به خاطر این است که نویسندگان بتوانند داستان های پرتنشی برای آنها بنویسند. حتی بسیاری از قهرمانان نام آشنا مثل بتمن و اسپایدرمن که یتیم بودند و اولش هیچ برادر و خواهری نداشته اند اما به مرور فهمیدند خواهر و برادرهایی دارند که قبلا از وجودشان خبر نداشتند! (مثلا نویسندگان از طریق کلون به پیتر پارکر دو شبه برادر به نام های بن رایلی و کین دادند یا چند وقت پیش فاش کردند صاحب خواهری به نام ترزا است!). معمولا هم حسادت باعث میشه که آنها به دشمنی با قهرمان داستان روی بیاورند. در این مقاله جالب شما را با 10 نمونه بارز در این زمینه آشنا خواهیم کرد ...

  مقاله زیر را هم بخوانید:

10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

 

- الک هالند & ادوارد هالند (Alec Holland & Edward Holland)

 الک هالند & ادوارد هالند (Alec Holland & Edward Holland)

در اوایل دهه 70 میلادی و با رونق گرفتن دوباره ژانر وحشت در دنیای کمیک که به خاطر آسان تر شدن قوانین نظارت بر محتوای کمیک بود، خیلی از ناشرین شروع به چاپ این جور کمیک ها کردند. «موجودی از باتلاق» (Swamp Thing) نیز هیولایی بود که در این دهه برای دی سی خلق شد. او گیاه‌شناسی به نام دکتر الک هالند بود پس از مرگش که حاصل یک اتفاق وحشتناک و ناگهانی در باتلاق بود، تبدیل هیولایی سبز رنگ شد. او با توانایی کنترل تمامی اشکال زندگی گیاهی، از قدرت خود برای محافظت از انسان‌ها، دنیای گیاهان و به طور کلی محیط زیست در برابر تهدیدهای مختلف فراطبیعی و تروریستی استفاده میکرد. ما در شماره 24 از سری اول کمیک بوک های Swamp Thing متوجه شدیم که الک هالند برادری دارد به نام «ادوارد هالند». ادوارد قرار بود در شماره بعدی به برادرش یعنی موجودی از باتلاق خیانت کند و به سازمانی خبیث به نام Colossus تحویلش دهد ولی متاسفانه این شماره هرگز منتشر نشد در حالی که کاملا آماده انتشار بود (میتونید اینجا صفحاتی که ازش طراحی شده را ببینید). و جالبه که وقتی سری بعدی Swamp thing منتشر شد دی سی اعلام کرد او اصلا برادری نداشته! به همین دلیل هم من این مورد را در لیست خودم نیاوردم.

 

10- سایکلاپس و والکِن (Cyclops & Vulcan)

  سایکلاپس و ولکان (Cyclops & Vulcan)

«اسکات سامرز» ملقب به «سایکلاپس» را که میشناسید؟ (اگر نه بروید اینجا) او از اعضای اصلی ایکس من بوده و میدانیم که برادری دارد به نام «الکس سامرز» ملقب به «هاوک» (Havoc) که او هم یک جهش یافته قهرمان است. تا اینکه سالهای بعد فاش شد آنها برادر دیگری نیز دارند به نام «گابریل سامرز» ملقب به «والکن» (Vulcan)! یعنی کسی خبر نداشت که وقتی پدر و مادر اسکات و الکس توسط نژاد فضایی Shi’ar گروگان گرفته شدند مادرشان باردار بود. اولش به نظر میرسید مادرشان وقتی به قتل رسیده بچه اش هم از بین رفته ولی اینطور نبود و  بچه اش در دستگاهی قرار داده شد تا به بلوغ زود رس دست یابد و به بردگی گرفته شد. او بعدا به زمین آمد تا به یکی از مامورین Shi’ar کمک کند و با مردان ایکس و پرفسور اگزاویر آشنا شد. بنابراین اولش آدم خوبی بود و عضو تیمی از X-men هم شد ولی اتفاقاتی افتاد که او را به امپراتور خبیث Shi’ar تبدیل کرد. والکن دارای پتانسیل پنهانی است که به او اجازه کامل تولید و کنترل بر هفت عنصر (آتش، آب، زمین، باد، روشنایی، تاریکی و الکتریسیته) را می‌دهد. او را جهش‌یافته‌ای در سطح امگا در نظر می‌گیرند که توانایی‌هایش با شخصیت های نیرومندی همچون موج ‌سوار نقره‌ای یا جین گری برابری می‌کند!

 

9- یونیون جک و بارون بلاد (Union Jack & Baron Blood )

یونیون جک و بارون بلاد (Union Jack & Baron Blood )

تا به حال سه شخصیت در کمیک بوک های مارول با نام «یونیون جک» شناخته شده اند. اولین آنها «جیمز مونتگامری فلسورث» (James Montgomery Falsworth) بود که یک لُرد انگلیسی بود و ماجراجویی میکرد و البته مامور دولت هم بود. او در جنگ جهانی اول عضو تیم Freedom’s Five بود و در جنگ جهانی دوم با نام «یونیون جک» به جنگ نازی ها رفت. او کسی بود که اولین بار با یکی از دشمنان کاپیتان آمریکا به نام «بارون بلاد» (Baron Blood) که یک خون آشام است، آشنا شد . اولش خبر نداشت ولی بعدا فهمید که بارون بلاد در واقع برادرش است به نام «جان فلسورث» (John Falsworth). گفته میشه بارون بلاد قصد داشته دراکولا را کنترل کنه ولی خودش خون آشام شده بود. او در جنگ جهانی اول و دوم به نازی ها پیوست و با گروه Invaders(متشکل از کاپیتان آمریکا ، یونیون جک و ...) جنگید. همانطور که در این مقاله گفته بودیم، بارون بلاد در نهایت در نبردی با کاپیتان آمریکا کشته شد.

 

8- بتی برنت و ارباب جنایت (Betty Brant & Crime Master)

 بتی برنت و ارباب جنایت (Betty Brant & Crime Master)

در کمیک بوک های اسپایدرمن تا به حال چندین نفر با هویت «ارباب جنایت»(Crime Master)    دیده شده اند. سالها بعد یعنی در سال 2011 و در شماره 1 از سری دوم کمیک بوک های ونوم (که در آن فلش تامپسون تبدیل به «مامور ونوم» شده بود) شاهد سومین ارباب جنایت در دنیای کمیک بودیم. این ارباب جنایت خشن ترین و بی رحم ترین نسخه از این شخصیت بود که تا به حال دیده بودیم. بسیار سازمان یافته تر از نسخه ای قبلی هم بود و یک سازمان بین المللی جرم و جنایت را اداره میکرد و وقتی فلش تامپسون (مامور ونوم) در امور او دخالت کرد تمام تمرکز خودش رو گذاشت روی کشتنش! سپس در کمال ناباوری معلوم شد این ارباب جنایت در واقع برادر «بتی برنت» (دوست دختر سابق پیتر پارکر که با فلش تامپسون هم رابطه رومانتیک داشته) هستش، یعنی «بِنِت برنت» (Bennet Brant) ! این در حالیه که این آقا سالها پیش یعنی در شماره 11 از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز در یکی درگیری بین گانگسترها کشته بود و سالها مرده پنداشته میشد (مرگ بنت خیلی تاثیر بدی روی خواهرش، بتی، گذاشت و او به نوعی اسپایدرمن را مسئول مرگ برادرش میدانست). این داستان در اینجا ترجمه شده است. اما معلوم شد بنت پس از تیر خوردن ناگهان در یک سردخانه بیدار شده بوده و یک لباس ارباب جنایت بهش پیشنهاد دادن در حالی که زخمش خوب شده بود. بعدش به او گفته میشه که هویت ارباب جنایت برای دهه ها و شاید هم قرن ها وجود داشته و پس از مرگ یکی، به یکی دیگر میرسه! در هر حال در شماره 21 از سری دوم کمیک های Venom، بتی مجبور شد برای نجات فلش تامپسون، برادرش بنت را با تیر بزنه و اینچنین پرونده ارباب جنایت سوم هم بسته شد.

 

7- پلنگ سیاه و جاکارا (Black Panther & Jakara)

 پلنگ سیاه و جاکارا (Black Panther & Jakara)

«جاکارا» برادر ناتنی «تی چالا» ملقب به پلنگ سیاه است که از مادری دیگر زاده شده است. او بیشتر عمر خود را در خارج از واکاندا گذراند و پس از مرگ پدرش (تی چاکا) به واکاندا برگشت تا به حق خودش برسد و پادشاه شود. ولی عمویش به نام S'Yan بهش اعتماد نداشت. لذا بهش قول داد به شرطی که در امور داخلی کشور دخالت نکند حاضر است ارث و میراثش را بدهد که او نیز قبول کرد. ولی جاکارا به قولش وفادار نبود و دست به شورش زد و با فرقه کفتارها (Hyena Clan) متحد شد و با پادشاه جدید واکاندا یعنی تی چالا (پلنگ سیاه) نبرد کرد. ظاهرش در واقع اینجوریه ولی بدنش رو میتونه با پیوند دادن با فلز وایبرینیوم به هیولایی که در تصویر بالا دیدید تبدیل کنه.

 

6- واندرمَن و گریم ریپر (Wonder-Man & Grim Reaper)

 واندرمَن و گریم ریپر (Wonder-Man & Grim Reaper)

«گریم ریپر» با نام اصلی «اریک ویلیامز» (Eric Williams) ، برادر «سایمون ویلیامز» به حساب میاد (سایمون اولش یک آدم بد بود ولی بعدش به آدم خوبی شد و با لقب Wonder Man    عضو گروه اونجرز هم شده. میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). اریک از همون بچه گی، نشانه هایی از شرارت در وجود خودش داشت مایه ننگ خانواده خطاب میشد و پدر و مادرش همیشه سایمون را بیشتر از او دوست داشتند. در نتیجه بزرگتر که شد به خلافکار تبدیل شد و در واقع او بود که باعث شد برادرش هم برای مدتی یک شخصیت خبیث بشه (سایمون ورشکسته و مجبور شد به برادرش اریک مراجعه کنه تا از گروه های مافیایی برایش وام بگیره). در هر حال اریک ویلیامز از دشمنان کلاسیک اونجرز است که بهش لقب «گریم ریپر» به معنای "شیطان مرگ" دادند چون داسی بلند داشت که با فن آوری خاصی درست شده بود و قابلیت های فراوانی هم داشت و میتونست باهاش انرژی شلیک کنه و ... او یک بار در مبارزه با اونجرز کشته شد ولی به لطف جادوی سیاه دوباره زنده شد.

 

5- آکوامن و اوشن مَستر  (Aquaman & Ocean Master)

آکوامن و اوشن مَستر  (Aquaman & Ocean Master)

«اوشن مستر» یا ارباب اقیانوس برادر ناتنی آکوامن است و نام اصلیش «اورم» (Orm) میباشد. اریجین و سرگذشت او بارها و بارها تغییر کرده است ولی معمولا همیشه به عنوان کسی که میخواهد جای برادرش رو به عنوان پادشاه آتلانتیس تصاحب نماید، به تصویر کشیده میشود. در کمیک های قدیمی و کلاسیک آکوامن او فرزند «تام کاری» (پدر آکوامن) و زنی به نام «مری سالیوان» بود. هیچ قدرت فوق بشری هم نداشت (چون کاملا انسان بود) ولی به آکوامن حسودی میکرد و لباس ویژه ای ساخت تا باهاش بجنگه. پس از رویداد  Crisis on Infinite Earths، اریجین او تغییر کرد و به فرزند خوانده تام کاری تبدیل شد. اما در کمیک های مدرن آکوامن و به خصوص پس از ریبوت New 52، او بار دیگر برادر ناتنی آکوامن شده است. اما این دفعه پسر مادر آکوامن یعنی «آتلانا» هستش. یعنی بعد از اینکه آتلانا با تام کاری که انسان بود ازدواج کرد و آکوامن را به دنیا آورد، مجبور شد با مردی از آتلانتیس ازدواج کنه و «اورم» را به دنیا آورد. بعد از مرگ پدرش، اورم مادرش رو میکشه و تاج و تخت آتلانتیس را برای خودش برمیداره و اینچنین با آکوامن روبرو میشه.

 

4- چارلز اگزاویر و جاگرنات (Charles Xavier & Juggernaut)

چارلز اگزاویر و جاگرنات (Charles Xavier & Juggernaut)

«جاگرنات» با نام اصلی «کین مارکو» از ویلن های های نیرومند مارول و دشمنان معروف ایکس من است که برادر ناتنی «چارلز اگزاویر» (موسس و رهبر گروه مردان ایكس) به حساب میاد. او پسر مردی به نام «کرت مارکو» بود که وقتی پدر چارلز اگزاویر فوت میکنه با مادرش ازدواج میکنه و تبدیل میشه به ناپدری چارلز. منتهی چارلز را از پسر خودش (کین) بیشتر دوست میداشت و این باعث حسادت او میشد و باعث شد تا از چارلز کینه به دل بگیره. نكته جالب درباره او این است كه درسته كه دشمن بزرگ مردان ایكس محسوب میشه ولی یك جهش یافته نیست و نیروهایش را از یك وسیله مرموز و شیطانی به نامCyttorak دریافت كرده! در حقیقت او وقتی در كشور كره بود وارد یك معبد باستانی شد و در آنجا جواهری یافت كه روی آن یك ورد نوشته شده بود. او با خواندن این ورد به نیروهای Cyttorak دست یافت و بهش لقب جاگرنات دادند.

 

3- هاکای و تریک شات (Hawkeye & Trickshot)هاکای و تریک شات (Hawkeye & Trickshot)

چارلز "برنی" بارتون ملقب به «تریک شات» برادر بزرگتر هاکای (کلینت بارتون) است! چارلز و کلینت وقتی بچه بودند یتیم شدند چون پدر و مادرشان در یک حادثه کشته شدند (پدرشان یک دائم الخمر بود). بعدش آنها دو تایی به سیرک ملحق شدند و در آنجا آموزش دیدند. ولی چارلز مدام به برادرش حسودی میکرد. آخرش هم تصمیم گرفت سیرک را ترک کرده و به ارتش ملحق شد. به کلینت هم هشدار داد که اگر باهاش نیاد دیگر هرگز برادرش نخواهد بود. ولی کلینت باهاش نرفت و همین موضوع باعث شد تا از برادرش کینه به دل بگیره. چارلز بعدها به یک مامور مخفی تبدیل شد و چندین بار هم با کلینت درگیری پیدا کرد. بعدها «بارون زیمو» چارلز را فریب داد تا از برادرش انتقام بگیره. چارلز سالها مرده پنداشته میشد ولی برگشت و در گروه "دارک اونجرز" که توسط «نورمن آزبورن» تاسیس شد در قالب «هاکای» خبیث فرو رفت.

 

2- بتمن و لینکلن مارچ (Batman & Lincoln March)

بتمن و لینکلن مارچ (Batman & Lincoln March)

در ابتدای run فوق العاده اسکات اسنایدر برای کمیک های New 52 Batman، با تاجری آشنا شدیم به نام «لینکلن مارچ» که مشخص شد نه تنها یکی از اعضای برجسته محفل جغدها است بلکه ادعا کرد برادر کوچک تر بروس وین به نام توماس وین جونیور میباشد! بتمن این ادعا را باور نکرد و نمیخواهد که باور کند ولی تاکنون مدرکی که نشان بدهد این ادعا دروغ است پیدا نکرده. در هر حال او بسیار باهوش و پولدار است و لباس زرهی ویژه ای بر تن میکند و به خاطر سرمی که استفاده میکند زخم هایش به سرعت خوب میشوند.

  

1- ثور و لوکی (Thor & Loki)

  ثور و لوکی (Thor & Loki)

«لوكی» برادر ناتنی «ثور» است و از همان اول در كمیك های ثور حضور داشته و به شیطنت مشغول بوده! او نقطه عكس برادر ناتنی اش ثور است و اگر ثور را مظهر شرافت ، دلیری و زور بازو باشد آنوقت لوكی را هم باید مظهر دروغ، خباثت و دسیسه چینی دانست. لوكی در ضمن كسی است که نقشه اش نتیجه عكس داد و گروه اونجرز تشكیل شد. گفته میشه كه لوكی پسر پادشاه غول های یخی (Frost Giants) به نام «لوفی» (Laufey) بود. تا اینكه اودین (فرمانروای آزگارد و پدر ثور) لوفی را در نبرد شكست میده و در قصر او پسری پیدا میكنه كه تصمیم میگیره با خودش ببره و بزرگش كنه. دشمنی ثور و لوکی یك تقابل كلاسیك است: ثور مظهر نیروی فیزیكی و شرافت و لوكی مظهر نیروی ذهنی و دسیسه چینی. یعنی یكی اكثر مواقع از زور بازو استفاده میكند و حاضر است جانش را برای مردمانی كه بر خلاف خودش فانی هستند بدهد و دیگری كسی كه به جای عضلاتش به عقلش رجوع میكند و حاضر است برای رسیدن به اهداف خودش دست به هر كاری بزند و هر دروغی بگوید و حتی هم نوعان خودش را نیز قربانی كند. یك نوع حسادت یا بهتره بگیم رقابت برادرانه هم بین آنها وجود دارد كه دشمنی آنها را جذاب تر میكند. در حقیقت لوكی مثل پسری میماند كه پدرش همیشه برادرش را بیش از او تحویل گرفته و قرار است تاج و تخت را نیز به او بدهد. همین انگیزه كافی برای خباث های اوست....

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (HAWKEYE)

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali spidey 99
#1 ali spidey 99 1399-04-14 12:35
به حق چیزای ندیده و نشنیده.
سایکلاپس برادر داره؟؟؟؟


ولی استاد واقعا این اواخر دارید برای سایت سنگ تموم میزارید و دیگه اکثر مقالات هم ترجمه نیستن و این نشون میده دانش کمیکی شما چقدر غنی هستش.


و بار دیگر به همه مخالفان و موافقان سایت نشون دادین که این سایت بهترین سایت کمیکی آسیا هست.

آخه اصلا از هر موضوعی که فکرشو میکنم مقاله داریم و وقتی یه مقاله ی کمیکی جدید می نویسید من میگم واقعا چه موضوع جالبی.


و همین کمیک رو جذاب میکنه:
این که تمومی نداره و هر روز ازش یه موضوع جدید در میاد.


و اسپایدی قطعا یکی از کاملترین آرشیوها برای اسپایدرمن و مارول و حتی بتمن رو داره(کجان اونایی که می گفتن اسپایدی ضد دی سی هست؟)


این مقاله هم خیلی موضوع جالبی داشت.
امیدوارم یه مقاله ی همین مدلی درباره ی خواهران خبیث داشته باشیم تا اسم ما برادرا بد در نره!

خیلی ممنون از استاد ترابی برای این مقاله.
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1399-04-14 12:51
سپاس از استاد ترابی عزیز به‌جهت نگارش این مقاله متفاوت و جذاب!

نزاع و شوریدن دو برادر بر یکدیگر، از کلیشه‌های مهم داستانی‌ست که ریشه‌ای تاریخی و اساطیری دارد. از اولین قتل تاریخ بشریت که قتل هابیل به دست قابیل بود گرفته تا نزاع اسکندر با پدرش فیلیپ و برادرش برای تصاحب تخت پادشاهی و یا نبرد بین کوروش کوچک و اردشیر دوم در جنگ کوناکسا که منجر به مرگ برادر کوچکتر یعنی کوروش کوچک شد. از آن طرف در اسطوره‌شناسی یونان باستان و مردم اسکاندیناوی هم ما شاهد نزاع‌های خانوادگی بسیاری هستیم که می‌توان بههمین تور و لوکی اشاره کرد. پس میتوان گفت ماجرای نبرد بین دو برادر base و پایه‌ی اصلی نزاعات بین این برادران در دنیای کمیک است. اما مسئله‌ای که مطرح است این است که نویسندگان دنیای کمیک‌بوک، چطور می‌تونن با بهره‌گیری درست از این کلیشه‌ها و با تزریق خلاقیت خودشون و بهره‌گیری از پتانسیل‌های این مدیوم، داستان‌های جذابی خلق کنن. البته که این نوع نزاع، خودش به قدری پتانسیل‌های نهفته دارد که میتوان گفت شاید حالاحالاها بتوان رویشان مانور داد. گاهی اوقات ما در درگیری دو برادر شاهد یک نزاع خاکستری هستیم که نمیتوانیم سریعا حق رو به یک نفر بدیم. گاهی اوقات به قدری ریشه یک کینه و درگیری عمیقه که از جایی به بعد، مسیر داستان از چگونگی و وقوع اون درگیری به سمت چرایی اون میره و ما در قالب فلش‌بک‌هایی چند ده ساله به گذشته میریم و با نظاره مجموعه رخدادهایی که برای آن برادر به ظاهر سرکش افتاده، حتی ممکنه کمی از گارد خودمون رو پایین بیاریم. به طور کلی همونطور که استاد فرمودند، نزاعی که زاده‌ی کینه‌های خانوادگی و آخته از عمق احساسات آمیخته به عشق و نفرت هستند به قدری زمینه‌های داستانی و پتانسیلهای بصری فوق العاده و بکری رو دو دستی تقدیم نویسندگان میکنن که واقعا چشم پوشی از اونها سخته و اینچنینه که برای قهرمانانی همچون بتمن و اسپایدی با ترفندهای مذکور، برادرانی درنظر گرفته شده. از طرفی این درگیریها، باعث دراماتیزه شدن داستان هم میشن. این یعنی استفاده از حداکثر پتانسیل. مثلا ما میبینیم بعد از زمانی که گرین‌گابلین و اسپایدی از هویت همدیگه اطلاع پیدا میکنن، چقدر ورق بر میگرده و جنس اثرگذاری و جذابیت این نزاع بالا میره. تازه اونجا ما صرفایک آشنایی و گره‌خوردگی رو شاهد هستیم و نه پیوند خونی دو برادر!
حتی گاهی اوقات این نبردها قهرمانانمون رو در سر دوراهی حساسی قرار میدن، جایی که باید انتخاب کنی! و از طرف دیگر حتی شاید قهرمانانمون رو وارد مرحله روانشناسانه‌ای کنن که :نکنه منم تو شکل‌گیری هیولای فعلی مقصر بودم؟" و امثال این سوالها... . خلاصه هرجا سخن از نزاع خانوادگی میشه، بسته به خلاقیت و کاربلدی نویسندگان، داستانهای بی‌بدیلی خلق شده...

اما در مورد این مقاله بی‌نظیر استاد هم ضمن تشکر از ایشون بابت توجه به این موضوعات فرامتنی، باید بگم واقعا با فاصله، جذابترین مورد همین تور و لوکی خودمونه! کلی پیشینه غنی برای اوریجین استوری این دو برادر که وام‌دار اسطوره‌شناسی اسکاندیناویست که با امیخته شدن به هوش و خلاقیت نویسندگان طی این سالیان و استفاده از پتانسیلهای بصری کمیک‌بوک هستن، به تصویر کشیده شده و سبب تکتازی این دوگان شدن.
اینجا جاداره لب به تحسین گشود و mcu رو ستود. اینکه چطور تونستن ضمن اتکا به تم‌های اصلی داستان این دو برادر، این رابطه رو مدرنیزه کنن که انسان قرن۲۱ بتونه باهاش همذات‌پنداری کنه واقعا حیرت‌انگیزه. ببینید اینکه لوکی با وجود تمامی خوبی‌های تور به صورت اگزجره یک حس پس‌زدن و بدطینتی‌ای‌رو ارائه بده، خیلی کلیشه‌ای هست، شاید در اسطوره‌شناسی اسکاندیناوی جالب باشه ولی امروزه نمیتونه خیلی ملموس باشه؛ ولی ما شاهد این بودیم که mcu چطور این سیر رستگاری رو برای لوکی تبیین کرد، به طوری که امروزه او از محبوبترین شخصیتهای mcu به حساب میاد.
اما یک نکته هم درمورد بتمن و لینکلن مارچ دارم؛ راستش به نظرم این نزاع اون طور که باید و شاید در نیومد! چرا؟ چون هر نزاعی باید دارای یک پیشینه غنی داستانی باشه تا به چشم بیاد و بتونه از پتانسیلش استفاده کنه. مثلا شما این هم بک‌استوری و ماجراهای مختلف تور و لوکی رو شاهد بودین تا نهایتا نزاع تونست روتون تاثیر بذاره. ران جذاب اسنایدر هم برای بتمن عالی بود و حضور مارچ در اون کمیک تونست شک مقطعی و تعلیق احساسی جذابی رو به کمیک بدمه، اما اگر از حیث بحث نبرد برادری بخوایم بهش نگاه کنیم نتونست اون تاثیرگذاری رو داشته باشه. اینکه یهو یکی بدون هیچ پیش‌زمینه داستانی بیاد و ادعا کنه برادر مردخفاشیه، شاید یه هیجان مقطعی رو به اثر بدمه، اما به همون سرعتم از بین میره به طوری که بعدها هم همون طور که استاد اشاره فرمودن، هیچ اشاره ای به او و هویت واقعیش و یا تایید ادعتش نشد و صرفا سعی شد تا مثل یک راز باقی بمونه.

من حیث المجموع تمامی برادران این لیست، داستان دراماتیک و جذاب خودشونو داشتن که حقیر این موارد تو ذهنم بود که عرض کردم؛ بازم،از استاد عزیزم جناب آقای ترابی بزرگوار و نازنین تشکر میکنم بابت پرداختن به این دست مسائل از دنیای کمیک‌بوک، که فراتر از حد و مرز ظاهری این دنیای رنگارنگ است.
نقل قول کردن
superiorvenom
#3 superiorvenom 1399-04-14 12:53
مقاله بسیار جالبی بود شاید 6 تایی ازشون رو نمیدونستم
نقل قول کردن
Bat_spidey
#4 Bat_spidey 1399-04-14 13:21
سلام ممنون بابت مقاله زیباتون
من از مقالاتی که توش به اطلاعات کمیک بوکیم اضافه میشه خیلی خوشم میاد
من فقط شماره های 8 و 6و5و4و3و1 رو میدونستم
ازهمه عجیب تر به نظرم بتمن بود
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#5 DAREDEVIL FAN 1399-04-14 14:20
ممنون بابت مقاله
خیلی نکات جالبی داشت که قبلا نمی دونستمش
#4
خیلی عجیب بود منم با اینکه فن بتمن نیستم کمیک عالی محفل جغد هارو خوندم چون خیلی نقد های مثبتی در بین طرفداران و منتقدین داشت
به نظرم هرکی که خودشو فن بتمن میدونه باید اونو خونده باشه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-04-14 14:22
سلام استاد دستتون درد نکنه مقاله عالی بود راستش من خودم یکی از همین برآوردی خبیث دارم که اصلا آزمون با هم تو یه جوب نمیره
به نظر من رقابت بین تور و اوکی واقعا لایق رتبه یک هست
یکی دیگه از رقابت هایی که من خیلی دوسش داشتم بین گامورا و نبیولا هست به نظرم عالی بود
فقط استاد جسارت فک کنم یه مورد رو جا انداختید اونم بین بلک بلک و برادرش هست(اسمش رو یادم نیست) تا اونجایی که من فهمیدم بین این دو برادر هم دشمنی زیادی هست
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#7 Scarlet Speedster 1399-04-14 14:42
با سلام خدمت استاد ترابی مهربانی عزیز .
خسته نباشید .
مقاله بی نقص بود و موضوعی جالب داشت که با قلم شما خیلی دل پذیر شد و به نظر بنده یکی از بهترین مقالات چند وقت اخیر بود .
رتبه بندی ها هم کاملاً عادلانه هستند و رتبهٔ اول کاملا برازندهٔ ثور و لوکی هست .
جناب ترابی ؛ شما استاد ما هستید و زحمات زیادی رو برای ما کشیدید تا دانش کمیک بوکی ما افزایش پیدا کنه . من خیلی هم خجالت میکشم که این سوال رو بپرسم ولی ...
بنده کمیک های نیک فیوری و شیلد رو نخوندم و اصلا طرفدار این شخصیت نیستم ، ولی کمی تحقیقات انجام دادم و فهمیدم که ایشون یه برادر داره که خبیثی به نام « اسکورپیو » نام داره و فرماندهٔ ارتش زودیاک هست .
بنده اصلأ از برتر بودن یا نبودن این رابطهٔ برادری و خبیثانه نسبت به دیگر گزینه های مقاله خبر ندارم و فقط میخواستم نظر شما رو راجب این رابطه بدونم و میزان برتری اش رو درک کنم و بدونم که در این لیست جایی داره یا نه .
بنده حتی با تحقیقات بیشتر هم فهمیدم که میگل اوهارا ( مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ ) یه برادر و یه برادر ناتنی به نام های گابریل اوهارا و کرون استون داره که به خبیث هایی به نام های گرین گابلین ۲۰۹۹ و ونوم ۲۰۹۹ تبدیل شدند و به خطرات بزرگی برای میگل تبدیل شدند . دوست دارم نظرتون رو دربارهٔ اینها هم بدونم .
باز هم خسته نباشید و مچکرم !
نقل قول کردن
Ultemate amir
#8 Ultemate amir 1399-04-14 15:47
مقاله عالــــــــــی بودخیلی ممنون از آقای ترابی بابت مقاله . خدارو شکر من نه خواهر دارم نه برادر :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-04-14 15:51
استاد من معذرت میخوام شما استاد ما هستی و ما هم شاگرد ولی من فک میکنم که این مقاله میتونست تاپ ۱۵ باشه
ولورین، سیبرتوس
نیک فیوری، اسکورپیو
بلک بلت، ماکسیموس
میگل اوهارو، گابریل اوهارو
فک کنم که کلاسوس هم با مجیک خواهر برادرن باشن
بازم شما استادید ما نمیدونیم
نقل قول کردن
HS-Spider
#10 HS-Spider 1399-04-14 16:30
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای ترابی با topic جذابی که آماده کردن.
تنها ایراد کوچولویی که میتونم به مقاله بگیرم اینه که چرا بلک بولت و ماکسیموس نبودن در این لیست؟!؟
خسته نباشید

#9
ولورین و سیبرتوث که با هم برادر نیستن(البته چندجا در origin های قدیمی اشاره شده که ممکنه برادر باشن اما به صورت کلی نه برادر هم نیستن)
نیک فیوری و اسکورپیو هم خیلی تاپ نیست رابطشون.
بلک بولت و ماکسیموس هم که گفتم
گابریل اوهارا که شخصیت خبیثی نیست! مشخص شد که اون گرین گابلین 2099 نبوده!
کلاسوس و مجیک؟! خدایی ؟! جفتشون که قهرمان هستش.(البته جفتشون مخصوصا مجیک رگه های از خباثت رو نشون دادن ولی به صورت کلی قهرمان هستن)
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#11 SPIDERBAT 1399-04-14 16:34
سلام استاد
خسته نباشید مقاله عالی بود و ایده ی نابی داشت.
شماره ی یک مقاله هم کاملا به حق بود و من خودم به شخصه از زوج لوکی و ثور به شدت لذت می برم.دو برادر از دو رگ و ریشه ی متفاوت و واقعا خیلی برادری بین ثور:خدای آذرخش و لایق بلند کردن میولنیر و لوکی : خدای دروغ و حیله خیلی درام هستش و زوج قوی ای برای خلق کردن داستان های متفاوت هستند و ما هم از اون داستان ها لذت می بریم و حتی حرص می خوریم که این چرخه همیشه ادامه دارد که ثور اعتماد می کند و لوکی خیانت(البته اگر دقت کنید ثور توی فیلم رگنوراک متوجه حیله ی لوکی شد.) و ما همیشه آرزوی این رو داریم که این دو با صداقت کامل تیم آپی رو تشکیل بدهند و کاملا مانند دو برادر باشند.

استاد ازتون بخاطر زحمت های این چند وقت تشکر می کنم و بهتون خسته نباشید می گم.
نقل قول کردن
Matingh
#12 Matingh 1399-04-14 16:43
واو چه مقاله ای بهتر از این هم مگه داریم ؟دستتون درد نکنه استاد .
خیلی روابط جالبی دارند ابرقهرمانا با برادر خبیثشون و خیلی جذاب میتونه باشه یسریاشو هم واقعا نمیدونستم و برام عجیب و جالب بود .
نقل قول کردن
hadi1380
#13 hadi1380 1399-04-14 17:03
ثور و لوکی شایسته ی رتبه ی اول بودن واقعا ولی من با رتبه ی دوم واقعا خیلی شکه شدم بتمن.....داداش. ...مگه........م گه داریم...مگه میشه...واقعا دستتون درد نکنه خیلی مقاله ی زیبایی نوشتید آقای ترابی و واقعا زحمت کشیدید.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#14 Captain-spidey 1399-04-14 17:22
#10
سلام
در جواب حرفاتونم باید بگم که:
در مورد ولورین و سیبرتوث تقریبا درست میگید ولی من بیشتر برادر تصورشون میکنم مثل فیلم خاستگاه مردان ایکس ولورین فک کنم برادر ناتنی بودن
نیک فیودی هم بگم که وقتی استاد، بتی برنت رو آوردن دیگه این رو نیارن
گابریل اوهارو هم من حرفی ندارم خیلی مردعنکبوتی ۲۰۹۹ رو نمی شناسم
مجیک هم راستش من از رو چهرش و کاستومش فک میکردم خبیثه یه نیگا کردم دیدم خیلی هم خبیث نیست
مرسی که پیاممرو خوندید و جواب دادید آقای ستاری ولی هنوز میگم ولورین و سیبرتوث و بلک بلت و ماکسیموس لیاقت حظور در این لیست رو دارن
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-04-14 19:36
11#:
خب آدم موقع نوشتن ممکنه یه سری شخصیت ها باشه و یه سری شخصیت ها هم یادش نیان. مخصوصا نیک فیوری اصلی که مدتیه دیگه تو کمیکا اون نقش سابق رو نداره
درباره 2099 که جزو دنیای اصلی محسوب نمیشه. البته مارول بعضی ها وقتا میگن آینده همین دنیای ماست و بعضی وقتا هم میگن یه دنیای موازیه
در هر حال شخصیت که زیاده . یه نویسنده دیگه ممکنه بیاد و 10 تا شخصیت با 10 برادر خبیث متفاوت بنویسه
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-04-14 19:38
به نقل از Captain-spidey:

به نظر من رقابت بین تور و اوکی واقعا لایق رتبه یک هست
یکی دیگه از رقابت هایی که من خیلی دوسش داشتم بین گامورا و نبیولا هست به نظرم عالی بود

اونا که خواهرن ، برادر نیستن
نقل قول کردن
Spider-Fan
#17 Spider-Fan 1399-04-14 21:46
#9 ,#14:
دوست عزیز وقتی برادر نیستن چه طور لیاقت حضور در این لیست رو دارن؟!
ولورین و سبرتوث فقط تو فیلم X-Men Origins: Wolverine برادر بودن.
توی کمیک Origin که جنکینز نوشته و توی سایت هم ترجمه شده، دیدیم که ولورین یه برادر ناتنی داره به اسم Dog Logan. اون و سیبرتوث هم دوتا فرد متفاوت‌ن.
کلاً لوگان و سیبرتوث توی دنیای کمیک و در دنیای اصلی نسبت فامیلی ندارن. (توی کمیک‌های Season One مثلاً یه اشاره‌ای شده بود به این رابطۀ فامیلی که canon نیست.)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#18 Captain-spidey 1399-04-14 22:06
به نقل از Spider-Fan:
#9 ,#14:
دوست عزیز وقتی برادر نیستن چه طور لیاقت حضور در این لیست رو دارن؟!
ولورین و سبرتوث فقط تو فیلم X-Men Origins: Wolverine برادر بودن.
توی کمیک Origin که جنکینز نوشته و توی سایت هم ترجمه شده، دیدیم که ولورین یه برادر ناتنی داره به اسم Dog Logan. اون و سیبرتوث هم دوتا فرد متفاوت‌ن.
کلاً لوگان و سیبرتوث توی دنیای کمیک و در دنیای اصلی نسبت فامیلی ندارن. (توی کمیک‌های Season One مثلاً یه اشاره‌ای شده بود به این رابطۀ فامیلی که canon نیست.)

سلام
بعله درست می‌فرمائید من هم دقیقا از رو همون خاستگاه مردان ایکس ولورین گفتم که نگاهش کرده بودم نمیدونستم تو دنیای کمیک اینطور نیست
نقل قول کردن
Iamjoker
#19 Iamjoker 1399-04-16 02:50
سلام ممنون از مقاله جالب لطفا برای خواهر های خبیث هم قرار بدید
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1401-01-18 20:15
به نقل از Iamjoker:
سلام ممنون از مقاله جالب لطفا برای خواهر های خبیث هم قرار بدید

b2n.ir/f86149
نقل قول کردن
The amazing A.M
#21 The amazing A.M 1402-07-20 21:26
خیلی‌ جالب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45