بدترین انیمیشن های کمیک بوکی

بدترین انیمیشن های کمیک بوکی

تا دلتون بخواد انیمیشن مزخرف و بیخود از روی کمیک بوک و ابرقهرمانان کمیک بوکی ساخته شده ولی اینا دیگه از همه بدترن! 

 

10-  هالک و مامورین اِسمَش  (Hulk and the Agents of S.M.A.S.H)

  هالک و مامورین اِسمَش  (Hulk and the Agents of S.M.A.S.H)

الان چند سالی است که مارول داره با همکاری شبکه دیزنی اکس دی سریال های کارتونی براساس قهرمانان خودش درست میکنه. این سری کارتون ها باUltimate Spider-Man   شروع شد و سپس با سری Avengers Assemble و "محافظین کهکشان" ادامه یافت (خداییش هیچ کدام از این سریال هایی که نام برده شد چنگی به دل نمیزنند!) هالک هم در سریال "هالک و مامورین اسمش" (Hulk and the Agents of S.M.A.S.H)   ظاهر شد. 52 قسمت از این سریال ساخته شد که هیچ کدام عمق نداشتند و بیشتر به خاطر صحنه های اکشن و خنده دار  شناخته میشوند! بنابراین اگر دنبال دیدن اقتباسی از کمیک های برتر هالک هستید این کارتون به درد شما نمیخوره. البته بسیاری از شخصیت های مهم و مکمل کمیک های هالک مثل «شی – هالک»، «هالک قرمز»، A-Bomb    در آن حضور داشتند (این مقاله را بخوانید). نوعی شخصیت پردازی متفاوت از هالک در این کارتون شاهد بودیم که با دنیای کمیک بوک فرق داشت. یعنی او چندان خبیث نبود و بروس بنر رویش کنترل کافی داشت (تقریبا شبیه به چیزی که از هالک در MCU میبینیم). کلا هالک در این سریال بیشتر یک ابرقهرمان بود تا هیولا! در مجموع سازندگان این سریال کودکان 6 تا 12 سال را مخاطب خود میدانستند در حالی که میشد به راحتی طیف مخاطبین را با افزودن وزن دراماتیک به موضوعات و کم کردن از شوخی های بی مزه، بالا برد.

 

9- گربه های وحشی (WildC.A.T.s)

کارتون وایلد کتس 

کمیک های «گربه های وحشی» توسط طراح سوپراستاری به نام «جیم لی» و برای شرکت Image Comics خلق شدند و ابتدا خیلی هم محبوب شدند (هر چند که الان متعلق به شرکت WildStorm از زیرمجموعه های دی سی هستند) . گربه های وحشی نخستین کمیک Image بود که شبکه CBS از رویش در سال 1995 یک سریال انیمیشن ساخت با این امید که شاید بتونه با محبوبیت سریال کارتونی مردان ایکس رقابت کنه. با این حال و علیرغم این که حمایت خوبی از این کارتون شد و یک گیم و سری اسباب بازی هم همراهش عرضه شد اما فقط یک سیزن 13 قسمتی دوام داشت. درست مثل کمیک خودش، در این کارتون شاهد تیمی از ابرقهرمانان و بیگانگان بودیم که درگیر یک نبرد باستانی و بین ستاره ای بودند. البته تغییراتی نسبت به دنیای کمیک در این سریال داده شده بود که منطقی به نظر نمیرسیدند. در هر حال این سریال شکست خورد چون بدجوری سعی داشت از انیمیشن موفق دهه 90 یعنی "مردان ایکس" تقلید کنه. سبک انیمیشن به کار رفته در آن نیز بدقواره، از مد افتاده و تا حدی عجیب بود! داستان سریال هم پیچیده بود و بد روایت شد. از صدا پیشگی ها هم حرفی به میان نیاوریم بهتر است!

 

8- انتقام جویان متحد هستند (Avengers United They Stand)

کارتون اونجرز

پس از موفقیت زیاد کارتون های "ایکس من: مجموعه کارتونی" و "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" ، مارول سریال Avengers United They Stand   را در سال 1999 ساخت که یک شکست واقعی بود و تنها پس از 13 قسمت کنسل شد. چرا؟ چون اونجر های اصلی مثل کاپیتان آمریکا، ثور و ایرون من در آن غایب بودند! گفته میشه دلیلش این بود که اون موقع رایت این شخصیت ها دست مارول نبوده (البته Cap و آیرون من چند بار حضور لحظه ای و افتخاری در این سریال داشتند). بنابراین در این کارتون اعضای اونجرز عبارت بودند از انت من، واسپ، هاکای، اسکارلت ویچ، فالکون، ویژن، تیگرا و واندرمن. ضمنا اون موقع چون کارتون Batman Beyond محبوب شده بود، این سریال هم در آینده ای نامشخص رخ میداد. همچنین لباس اکثر شخصیت ها عوض شده بود و آنها اکثرا زره به تن داشتند تا بعدا بشه حسابی از روشون اسباب بازی ساخت! البته شاید تنها نقطه قوت این سریال این بود برخی از دشمنان کلاسیک اونجرز در آن حضور داشتند.

شما میتونید قسمت اول این کارتون را اینجا دانلود کنید.

 

7- ماجراهای جدید بتمن (The New Adventures of Batman)

ماجراهای جدید بتمن (The New Adventures of Batman)

پخش این سریال کارتونی در سال 1977 و از شبکه CBS شروع شد. بتمن، رابین و بتگرل در آن حضور داشتند. آنها  باید با برخی از دشمنان کلاسیک بتمن  مواجه میشدند و البته برخی از ویلن ها هم اریجینال بودند. اما مساله ای که باعث شد این سریال رنگ و وی به شدت کودکانه به خودش بگیره حضور شخصیتی اعصاب خورد کن و کاملاً غیر ضروری به نام «بَت - مایت» (Bat-Mite) بود که سال 1959 در دنیای کمیک خلق شده بود. او یک بچه جن (imp) از بعدی دیگر بود که قرار بود همان نقشی که آقای میکسیزپیتلیک (Mister Mxyzptlk) در کمیک های سوپرمن ایفا میکنه را در کمیک های بتمن داشته باشه یعنی خلق لحظه های شاد و کمدی! او خودش را بزرگترین هوادار بتمن میدانست و لباسی شبیه به او را میپوشید و سعی داشت بهش  کمک کنه ولی اغلب باعث ایجاد دردسر میشد! کلا این سریال قصد داشت از حال و هوای لوس و مسخره سریال تلویزیونی بتمن در دهه 60 مبلادی تبعیت کنه. آلفرد هم برای اولین بار در سریالی از بتمن غایب بود. بودجه سازندگان سریال هم محدود بود و همین باعث شد انیمیشن به کار رفته در آن و همچنین صداپیشگی هایش بسیار سطح پایین باشند.

 

6- The Superhero Squad Show

 کارتون The Superhero Squad Show

کارتونی که مختص کودکان در سال 2009 ساخته شد و تا 2011 روی آنتن بود و جالبه اینه که از شبکه کارتون نِت وُرک که متعلق به وارنر است پخش میشد! این کارتون براساس سری اسباب بازی های ساخته شده توسط شرکت "هاسبرو" به بازار آمد و بسیاری از شخصیت های مارول در آن حضور داشتند. سبک کاملا اسباب بازی مانند ، کمدی و سوپر دفرمه (super-deformed) داشت. یه جورایی حالت هجویه قهرمانان مارول بود و هیچ کدوم از شخصیت ها را نمیشد  جدی گرفت! این انیمیشن به نظر میرسید فقط کودکان زیر 6 سال را مخاطب خود میداند! همه شخصیت ها عمدا جوری طراحی شده بودند که ناز و گوگولی باشند! حتی ولورین با اون هیبت و عظمت کمیک بوک ها در این سریال ها جوری بود که آزارش به یک مورچه هم نمیرسید! خبیث ها هم اصلا خبیث نبودند و خباثت خاصی ازشون سر نمیزد! شاید تنها خاصیت این سریال این بود که برخی از گمنام ترین شخصیت های مارول را میشد در برخی از اپیزودهای آن مشاهده کرد.

 

5- چهار شگفت انگیز جدید (The New Fantastic Four)

چهار شگفت انگیز جدید (The New Fantastic Four)

مارول قبلا در سال 1967 میلادی اولین سریال انیمیشنی "چهار شگفت انگیز" را با کمک استودیوی انیمیشن سازی معروف آن دوران یعنی "هانا – باربارا" ساخت که خیلی هم موفق بود و با دستمایه قرار دادن داستان های کلاسیک چهار شگفت انگیز تبدیل به یک سریال کلاسیک شد. سپس در دهه 70 میلادی مارول به سرش زد سری جدیدی از کارتون های چهار شگفت انگیز را تولید کند و این بار سراغ استودیوی مورد علاقه اش یعنی DePatie–Freleng رفت. شاید اصلی ترین نکته ای که راجع به این سری به ذهن میرسه اینه که به جای شخصیت «هیومن تورچ» از رُباتی به نام "هربی" (H.E.R.B.I.E.) به عنوان عضو چهارم گروه استفاده شده بود! دلیلش هم این بود که رایت تلویزیونی شخصیت هیومن تورچ در آن زمان دست استودیو یونیورسال بود که قصد داشت یک سریال تلویزیونی زنده از روی این شخصیت بسازد ولی این پروژه هرگز ساخته نشد (هربی هم همانطور که در این مقاله گفته شد بعدا وارد دنیای کمیک شد). در هر حال، این سریال بسیار خسته کننده و بی رمق بود. هواداران هم اصلا ازش استقبال نکردند چون واقعا آیا میتوان چهار شگفت انگیز را بدون هیومن تورچ تصور کرد؟ به همین دلیل پس از یک فصل 13 اپیزودی کنسل شد. نکته جالب اینه که خالقین چهار شگفت انگیز یعنی استن لی و جک کربی نیز در ساخت این سریال مشارکت داشتند (لی داستان برخی قسمت ها را نوشت و کربی هم طراح استوری بُرد های برخی از قسمت ها بود!).

 

4- موجودی از باتلاق (Swamp Thing)

موجودی از باتلاق (Swamp Thing)

پس از حضور در دو فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی، ناگهان دی سی تصمیم گرفت از این شخصیت خودش یک سریال کارتونی بسازه. با وجود اینکه کمیک های تحسین شده "سوامپ ثینگ" که توسط «آلن مور» خلق شدند لحنی بسیار بزرگسالانه داشتند اما این کارتون برای مخاطب کم سن و سال ساخته شده بود و سال 1990 به عنوان یکی از اولین کارتون های شبکه Fox Kids عرضه شد و در آن با ماجراهای هیولای باتلاق که در اصل دانشمندی به نام الک هالند (Alec Holland) بود آشنا شدیم (این در حالیه که در کمیک های آلن مور ، موجودی از باتلاق اصلا انسان نبود!) . موجودی از باتلاق در کنار دوستان خودش به نام Bayou Jack و Tomahawk با ابرخبیثی به نام Anton Arcane و افرادش به نام Un-Men میجنگید (عکسشون اینجاست). این کارتون فقط برای 5 اپیزود ادامه یافت (!) ولی میشه به خوبی در آن المان های بد و کلیشه ای که آن زمان در کارتون های ابرقهرمانی متداول بود را مشاهده کرد. به طور مثال Un-Men شبیه به خبیث های زشت و کودکانه کارتون لاک پشت های نینجا بودند. در هر حال سازندگان این سریال هیچ اهمیتی به اینکه حق مطلب را درباره شخصیت مهمی همچون سوامپ ثینگ ادا کنند نداده بودند و انگار فقط هدفشون این بود که اکشن فیگور و اسباب بازی بفروشند! شخصیت ها همگی تک بعدی بودند (سوامپ ثینگ یک هیولای احمق بود!). هواداران کمیک بوک های این شخصیت هم مشخصه که اصلا ازش استقبال نکردند چون هیچ قرابتی با داستانهای آلن مور نداشت.

شما میتونید یک قسمت از این کارتون را اینجا تماشا کنید.

 

3- فِرِد و بارنی با ثینگ ملاقات میکنند (Fred and Barney Meet The Thing)

 فِرِد و بارنی با ثینگ ملاقات میکنند (Fred and Barney Meet The Thing)

شاید با دیدن اسم این کارتون فکر کنید که در آن شخصیت های معروف کارتون "عصر حجر" (Flintstones) یعنی «فرد» و «بارنی» در کنار هیولای نارنجی رنگ محبوب و دوست داشتنی مارول یعنی «ثینگ» حاضر بودند ولی اینطور نیست! در واقع این کارتون 1 ساعته که سال 1979 از شبکه NBC آمریکا پخش شد، از یک بخش نیم ساعته مختص شخصیت های فرد و بارنی و دو بخش 11 دقیقه ای مختص ثینگ تشکیل شده بود! ثینگ هم خیلی تغییر کرده بود . اسمش بود «بنجی گریم»، یک دانش آموز دبیرستانی که هر وقت انگشتر مخصوصش را به انگشت میکرد، به ثینگ تبدیل میشد! هیچ کدام از دیگر اعضای چهار شگفت انگیز یا دشمنان آنان در این کارتون نبودند . در عوض تا دلتون میخواست هیولاهای معمولی و کلیشه ای که بیشتر آدم را یاد آدم بد های کارتون های "اسکوبی دو" می انداختند مورد استفاده قرار گرفتند. کلا 26 قسمت از این کارتون ساخته شده. آن موقع مارول و شرکت معروف انیمیشن سازی "هانا باربارا" با هم قرارداد داشتند و جای تعجبی نداره همچین کارتون هایی ساخته بشه!

شما میتونید یکی از قسمت های این کارتون را اینجا دانلود کنید.

 

2- ابردوستان (Super Friends)

کارتون سوپرفرندز

"ابردوستان" (Super Friends) رو نمیشه جدی گرفت و پر بود از کلیشه های رایج و لوس انیمیشن های سوپرهیرویی در دهه های 70 و 80 میلادی. ولی مساله اینه که بسیار طولانی بود و پخشش از سال 1973 تا 1986 ادامه داد و از شبکه مهمی به نام ABC پخش میشد. بنابراین خیلی از کودکان آن دوران باهاش خاطره دارند. ولی در واقع هیچ چیز عمیق و پیچیده در آن یافت نمیشد. فقط قرار بود خوراکی سرگرم کننده برای کودکان باشه و بس. قهرمانان دی سی در اکثر مواقع خنثی، بی حس و حال ، منفعل و با شخصیت پردازی های غلط به تصویر کشیده میشدند. به طور مثال نوع به تصویر کشیده شدن آکوامن در این کارتون بیشترین ضربه را به این شخصیت وارد کرد و باعث شد کسی تا سالها آکوامن را جدی نگیره! یعنی به معنای واقعی کلمه با یک قهرمان احمق در این سریال طرف بودیم که بسیار شخصیت پردازی اغراق آمیزی داشت که البته با لحن این کارتون جفت و جور بود. کلا Super Friends یکی از بیخود ترین و لوس ترین انیمیشن های تاریخه ولی همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم شاید تنها کمکی که به دنیای کمیک کرد این بود که گروه "لژیون نابودی" (Legion of Doom) اولین بار در آن خلق شد!

  

1- آلترا فورس (Ultraforce)

 آلترا فورس (Ultraforce)

در اوایل دهه 90 میلادی که بازار کمیک بوک داغ داغ بود و خیلی ها همین جوری الکی شماره 1 کمیک بوک های جدید میخریدند تا بلکه در سالهای بعد بتوانند به قیمت بالاتری آنها را بفروشند. انتشارات Malibu هم در این دوره یک سری کمیک های ابرقهرمانی چاپ کرد به اسم Ultraverse که توسط آدم های سرشناسی در صنعت کمیک خلق شدند. یکی از این کمیک ها Ultraforce نام داشت که سال 1995 از روش کارتون 13 قسمتی ساخته و از شبکه USA Network پخش شد. در این کارتون شخصیت های مطرح Ultraverse مثل Prime حضور داشتند (Prime شباهت زیادی به شخصیت «شزم» داشت که برای دهه 90 به روز شده بود . از روی این شخصیت یک بازی رایانه ای هم ساخته شد). آلترا فورس هم درست مثل انیمیشن "گربه های وحشی" صرفاً به خاطر محبوبیت فوق العاده کارتون "مردان ایکس" در دهه 90 میلادی ساخته شده بود (تیتراژ آغازین اش با تیتراژ مردان ایکس مو نمیزد!) ولی مساله این بود که تازه یک سال قبل کمیکش خلق شده بود و سازندگان این سریال اصلا محتوای خاصی نداشتند که بخواهند از رویش اقتباس کنند!!! همه چیز این سریال افتضاح بود، از داستان ها بگیر تا سبک انیمیشن و صدا پیشگی ها! خدا رو شکر که فقط 13 قسمت ازش ساخته شد!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

اين كارتون كاپيتان آمريكا را كنسل كردند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

15 انیمیشن تلویزیونی که وارد دنیای کمیک شدند

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

10 کارتون ابرقهرمانی که هرگز پخش نشدند

15 دفعه ای که هالیوود گند زد به کارتون های محبوب ما

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider-Knight
#1 Spider-Knight 1399-03-06 11:57
واقعا دستتون درد نکنه استاد.در یک کلمه خلاصه کنم

عالی
نقل قول کردن
مارول فن
#2 مارول فن 1399-03-06 12:01
خیلی ممنون استاد ترابی با این مقاله خوب
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-03-06 12:06
دوستان لطف کنند مقاله را با دقت بخونند و اگه اشتباه تایپی ملاحظه کردند اطلاع بدهند تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-03-06 12:12
من راستش دوست نداشتم این مقاله رو بنویسم چون از نظر من اگر انیمیشنی کودکانه است دلیلی بر بد بودن آن نیست چون مخاطبین آن عمدا کودکان در نظر گرفته شده اند. ولی در هر حال چند روز پیش یکی از دوستان تو بخش نظرات مقاله 20 انیمیشن برتر گفتند که جای همچین مقاله ای خالیه تو سایت و من هم نوشتم. ولی بازم تکرار میکنم که هر انیمیشنی یا کلا هر اثری را باید در مقایسه با مخاطبین هدفش مورد نقد و بررسی قرار داد
نقل قول کردن
Matingh
#5 Matingh 1399-03-06 13:34
سلام.
دستتون درد نکنه، من عاشق شماره 6 و 7 شدم :D خیلی بیمزه بودن، خدایی خیلی کارتون های مسخره ی بی محتوا میسازن که آدم هیچی گیرش نمیاد :-x و دیدنش فقط وقت تلف کردنه
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#6 Scarlet Speedster 1399-03-06 15:02
به نقل از mtm:
من راستش دوست نداشتم این مقاله رو بنویسم چون از نظر من اگر انیمیشنی کودکانه است دلیلی بر بد بودن آن نیست چون مخاطبین آن عمدا کودکان در نظر گرفته شده اند. ولی در هر حال چند روز پیش یکی از دوستان تو بخش نظرات مقاله 20 انیمیشن برتر گفتند که جای همچین مقاله ای خالیه تو سایت و من هم نوشتم. ولی بازم تکرار میکنم که هر انیمیشنی یا کلا هر اثری را باید در مقایسه با مخاطبین هدفش مورد نقد و بررسی قرار داد

سلام استاد ترابی . خسته نباشید . خیلی خیلی خوشحالم و ممنونم که به درخواست بنده که یکی از کاربر های معمولی سایت هستم توجه کردید . به نظر من جای این مقاله خالی بود چون اگه برای مثال کسی به شخصیت هالک علاقه مند بشه و هیچی از کمیک ندونه و بخواد بره سریالی مثل مورد 10# رو تماشا کنه ، ضرر میکنه و این مقاله میتونه بهش کمک کنه . خدا رو شکر که من هیچ کدوم از این انیمیشن ها رو ندیدم . بازم ممنوم و بازم خسته نباشید . جسارتا یه درخواست دیگه : لطفاً مقاله ی بدترین انیمیشن های « سینمایی » رو هم بنویسید .
ممنون ! :-)
نقل قول کردن
hadi1380
#7 hadi1380 1399-03-06 15:09
سلام و درود بر استاد ترابی از شما عاجزانه خواهش میکنم بزارید اون کمیکی رو که طراحی کردم رو براتون بفرستم اگر مایل نیستید حداقل تو بخش نظرات میفرستم.بخدا یکی از آرزو هام اینه که به سایت اسپایدی خدمت کنم و برای سایت یک فرد مفید باشم.از شما خواهش میکنم موافقت کنید.بخدا سالهاست که تو فکرم که یک کمیک ساده رو درست کنم و برای سایت با عشق بفرستم.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-03-06 15:26
استاد دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود بعضی از موارد واقعا لیاقت تو این مقاله بودن رو دارن
یعنی واقعا برام سواله که سازندگان الترا فورس با خودشون فکر نکردن که وقتی کمیک های الترا فورس یک ساله داره نوشته میشه و هنوز اول کاره چطور میخواد به موفقیت ایکس من که سالهاست داره کمیکاشون چاپ میشه برسن.
راستش من کارتون هالک و ماموران اسمش رو دیدم (البته تا اخر فصل نکشید و ولش کردم) به نظرم بدیش واسه اینه که مخاطبش نوجوون های کم سن میدونه و نمیتونه اون عمق شخصیت هالک/بروس بنر رو نمایش‌ بده و جاش تو این لیست هست
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-03-06 15:32
به نقل از Scarlet Speedster:
به نقل از mtm:
من راستش دوست نداشتم این مقاله رو بنویسم چون از نظر من اگر انیمیشنی کودکانه است دلیلی بر بد بودن آن نیست چون مخاطبین آن عمدا کودکان در نظر گرفته شده اند. ولی در هر حال چند روز پیش یکی از دوستان تو بخش نظرات مقاله 20 انیمیشن برتر گفتند که جای همچین مقاله ای خالیه تو سایت و من هم نوشتم. ولی بازم تکرار میکنم که هر انیمیشنی یا کلا هر اثری را باید در مقایسه با مخاطبین هدفش مورد نقد و بررسی قرار داد

سلام استاد ترابی . خسته نباشید . خیلی خیلی خوشحالم و ممنونم که به درخواست بنده که یکی از کاربر های معمولی سایت هستم توجه کردید . به نظر من جای این مقاله خالی بود چون اگه برای مثال کسی به شخصیت هالک علاقه مند بشه و هیچی از کمیک ندونه و بخواد بره سریالی مثل مورد 10# رو تماشا کنه ، ضرر میکنه و این مقاله میتونه بهش کمک کنه . خدا رو شکر که من هیچ کدوم از این انیمیشن ها رو ندیدم . بازم ممنوم و بازم خسته نباشید . جسارتا یه درخواست دیگه : لطفاً مقاله ی بدترین انیمیشن های « سینمایی » رو هم بنویسید .
ممنون ! :-)

خواهش میکنم ولی انیمیشن های سینمایی کمیک بوکی واقعا تعدادشون اونقدر نیست که بشه مقاله بدترین ها رو براشون نوشت
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-03-06 15:33
به نقل از hadi1380:
سلام و درود بر استاد ترابی از شما عاجزانه خواهش میکنم بزارید اون کمیکی رو که طراحی کردم رو براتون بفرستم اگر مایل نیستید حداقل تو بخش نظرات میفرستم.بخدا یکی از آرزو هام اینه که به سایت اسپایدی خدمت کنم و برای سایت یک فرد مفید باشم.از شما خواهش میکنم موافقت کنید.بخدا سالهاست که تو فکرم که یک کمیک ساده رو درست کنم و برای سایت با عشق بفرستم.

من گفتم که بنا به دلایل کاملا موجه من نه کمیک ترجمه شده از بیرون قبول میکنیم و نه کمیک اریجینال
خواهش میکنم دیگه اصرار نکنید
نقل قول کردن
hadi1380
#11 hadi1380 1399-03-06 15:41
به نقل از mtm:
به نقل از hadi1380:
سلام و درود بر استاد ترابی از شما عاجزانه خواهش میکنم بزارید اون کمیکی رو که طراحی کردم رو براتون بفرستم اگر مایل نیستید حداقل تو بخش نظرات میفرستم.بخدا یکی از آرزو هام اینه که به سایت اسپایدی خدمت کنم و برای سایت یک فرد مفید باشم.از شما خواهش میکنم موافقت کنید.بخدا سالهاست که تو فکرم که یک کمیک ساده رو درست کنم و برای سایت با عشق بفرستم.

من گفتم که بنا به دلایل کاملا موجه من نه کمیک ترجمه شده از بیرون قبول میکنیم و نه کمیک اریجینال
خواهش میکنم دیگه اصرار نکنید

چشم آقای ترابی ببخشید دیگه تکرار نمیشه.
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#12 MaryJaneWatson 1399-03-06 20:42
مقاله کامل و جامع بود دست اقای ترابی عزیز هم درد نکنه، اما بنظرم این موارد برای سنین پایین درست شدن پس نمیشه اونارو با اقتباس های کمیک بوکی مقایسه کرد یا یه همچین چیزی. این انیمیشن ها فقط برای کودکان ساخته شدن و نمیشه انتظاری ازشون داشته باشیم!
نقل قول کردن
best of the best
#13 best of the best 1399-03-06 21:47
به نقل از MaryJaneWatson:
مقاله کامل و جامع بود دست اقای ترابی عزیز هم درد نکنه، اما بنظرم این موارد برای سنین پایین درست شدن پس نمیشه اونارو با اقتباس های کمیک بوکی مقایسه کرد یا یه همچین چیزی. این انیمیشن ها فقط برای کودکان ساخته شدن و نمیشه انتظاری ازشون داشته باشیم!

درسته اینا اکثرا برای بچه ها ساخته شدن ولی ایا نمیشه مخاطب کم سن و سال را هدف گذاری کرد و در عین حال به شعور مخاطب هم احترام گذاشت و به ذات شخصیت ها هم وفادار بود؟
راستی عکس پروفایلتون رو عشقه! 8)
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#14 SPIDERBAT 1399-03-06 23:27
سلام استاد عجب مقاله ای بود سر فرصت حتما یه نقد مفصل براش مینویسم
نقل قول کردن
Ultemate amir
#15 Ultemate amir 1399-03-07 01:34
بالاخره فهمیدم کدوم کارتونای کمیکی بیمزه هستن :P
ولی من قبل اینکه این مقاله رو بخونم چندتا قسمت از هالک و مامورین اسمش رو دیدم !!!! خدایا چراااااااااااا من اینکارو کردم :sad:
راستش من یکم از مورد 6 خوشم میاد :P (استاد یوقت فکر نکنین من 6 سالمه ها این کارتونم از طراحی خوشم خوشم اومده :-* )
نقل قول کردن
Ultemate amir
#16 Ultemate amir 1399-03-07 01:34
خوب شد کسی دیگه این انیمیشنا رو نمیبینه دیگه منقرض شدن!!!!!!!
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#17 MaryJaneWatson 1399-03-07 09:42
به نقل از best of the best:
به نقل از MaryJaneWatson:
مقاله کامل و جامع بود دست اقای ترابی عزیز هم درد نکنه، اما بنظرم این موارد برای سنین پایین درست شدن پس نمیشه اونارو با اقتباس های کمیک بوکی مقایسه کرد یا یه همچین چیزی. این انیمیشن ها فقط برای کودکان ساخته شدن و نمیشه انتظاری ازشون داشته باشیم!

درسته اینا اکثرا برای بچه ها ساخته شدن ولی ایا نمیشه مخاطب کم سن و سال را هدف گذاری کرد و در عین حال به شعور مخاطب هم احترام گذاشت و به ذات شخصیت ها هم وفادار بود؟
راستی عکس پروفایلتون رو عشقه! 8)

حرف شما درست.. ولی اگر یکم عمیق تر ( عمیق تر از اقای ترابی نداریم ولی به هر حال) به این موارد نگاه کنیم میبینیم صرفا برای سرگرمی درست شدن و از اولش طوری نبوده که بخوان یچیزی مثل سفر به دنیای عنکبوتی رو درست کنن، حرف من اینه که از اول هدف ساختن یه همچین چیز بی پایه ای بوده ..
و ممنون :-)
نقل قول کردن
Matingh
#18 Matingh 1399-03-07 10:24
به نقل از MaryJaneWatson:
به نقل از best of the best:
[quote name="MaryJaneWatson"]مقاله کامل و جامع بود دست اقای ترابی عزیز هم درد نکنه، اما بنظرم این موارد برای سنین پایین درست شدن پس نمیشه اونارو با اقتباس های کمیک بوکی مقایسه کرد یا یه همچین چیزی. این انیمیشن ها فقط برای کودکان ساخته شدن و نمیشه انتظاری ازشون داشته باشیم!

درسته اینا اکثرا برای بچه ها ساخته شدن ولی ایا نمیشه مخاطب کم سن و سال را هدف گذاری کرد و در عین حال به شعور مخاطب هم احترام گذاشت و به ذات شخصیت ها هم وفادار بود؟
راستی عکس پروفایلتون رو عشقه! 8)

سلام.
نظر من اینه که کلا انیمیشن چه خوب و چه بد برای سرگرمی ساخته میشه حالا در این بین یک سری چیز ها هست که تفاوت ایجاد میکنه
1.طراحی
2.داستان
3.وفاداری به کمیک
4.انیماتور
5.شخصیت پردازی
6.نوع انیمیشن
7.محتوای انیمیشن
یک انیمیشن ساز اولین کاری که انجام میده اینه که ببینه میخواد برای چه گروه سنی انیمیشن بسازه بعد نسبت به اون و نسبت به کمیک شخصیت خلق میکنه و یک نفر براش داستان میسازه که چه اتفاقاتی میفته و حالا انیماتور با برنامه ای مشخص چه 3dmax و چه blender و هر برنامه ای که نوع انیمیشن رو مشخص میکنه شروع میکنه قرار دادن شخصیت ها در نرم افزار و حرکت دادن اونا که در نهایت انیمیشن رو میسازه حالا تفاوتشون میشه همونایی که بالا گفتم یعنی وقتی یکی از این 7 مرحله درست اجرا نشه انیمیشن ضعف پیدا میکنه حالا هرچی این مرحله ها بیشتر انجام نشه انیمیشن ضعیف تر میشه.
نقل قول کردن
Amir78_King
#19 Amir78_King 1399-03-07 10:48
استاد مقاله عالی بود ( منم خداروشکر هیچکدوم رو ندیده بودم)
خب والا حتی اسم این ها هم به انیمیشنای ردجه بالا نمیخورد چه برسه به محتواشون
نمیدونم بحث چیه ولی به نظر من داستان که خوب باشه انیمیشن طراحی هاش و بقیه چیزاش بد هم باشن بازم فقط داستان خوبه و اگه داستان بد باشه بقیه چیزا خوب باشن بازم داستان بده (یکی ترجمه کنه :-* )
ولی در آخر هم بگم که مرگ بر زمان که انگار همین دیروز بود خیلی از انیمیشنای خوب مثله اسپایدرمن : خارق العاده و بتمن مجموعه کارتونی(سنم به این یکی البته قد نمیده) پخش شدن
خیلی از این انیمیشنا انگار همین دیروز پخش شدن(پخش نمیشدن هم عیب نداشتا)
ربطی نداشت ولی در هر صورت بحث انیمیشن بود گفتم داغ دلتون رو تازه کنم که الان سال ۲۰۲۰ هستیم و دیگه از اون قدیمیا نمیاد...
نقل قول کردن
A comic fan
#20 A comic fan 1399-03-07 13:33
استاد ترابی عزیز بسیار پوزش میخوام بابت گرفتن وقت گرانقدر شما.
میخواستم بدونم آیا انیمیشن‌های بسیار ضعیف دیسی مثل:جاستیس لیگ اکشن،هارلی کویین و از بتمن بترس‌هم میتونستند در این لیست باشند؟
با سپاس و تشکر از زحمات فروان شما برای جامعه کمیک‌بوکی خاورمیانه. :-)
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-03-07 14:29
به نقل از A comic fan:
استاد ترابی عزیز بسیار پوزش میخوام بابت گرفتن وقت گرانقدر شما.
میخواستم بدونم آیا انیمیشن‌های بسیار ضعیف دیسی مثل:جاستیس لیگ اکشن،هارلی کویین و از بتمن بترس‌هم میتونستند در این لیست باشند؟
با سپاس و تشکر از زحمات فروان شما برای جامعه کمیک‌بوکی خاورمیانه. :-)

بتمن: هارلی کویین و از بتمن بترس واقعا آثار ضعیفی هستن
البته من مدتیه دارم سریال هارلی کوئین را نگاه میکنم. به نظرم سریال بسیار خوبیه. اولش برام بی معنی بود ولی تا قسمت 8 از فصل یک تماشا کردم و متوجه شدم شخصیت ها دارن رشد پیدا میکنند
نقل قول کردن
A comic fan
#22 A comic fan 1399-03-07 17:25
بسیار متشکرم بابت پاسخگویی سریع شما استاد بزرگ خاورمیانه.
بنده تابحال در هیچگونه رسانه‌ای ندیده‌ام که مدیرش اینچنین سریع و با علاقه به سوالات کاربرانش پاسخ دهد،من امروز به مقام استادی و دریای علم شما ایمان آوردم،احسنت بر پدر و مادرتان استاد ترابی عزیز بابت تربیت شما مرحبا به آنها و امیدوارم در کنار شما و فرزندتان سالیان سال پایبند و خوشبخت باشند.
امیدوارم سایه‌ شما هیچوقت از سر جامعه کمیک بوک کم نشود الهی آمین
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1399-03-07 17:41
#22
البته من همیشه اینقدر سریع نیستم
خیلی وقتا اونقدر مشغله دارم و دارم کمیک و مقاله و اینا مینویسم و ترجمه میکنم که خیلی از نظرات رو اصلا نمیبینم! امروز شما شانس اوردی! :lol:
از شوخی گذشته سعادت بنده بود که کامنت شما رو دیدم ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1399-09-22 03:57
مقاله خوبی بود. من سریال هالک مامورین اسمش رو دیدم خیلی مزخرفه... اصلا آدم جذبش نمیشه :-x
نقل قول کردن
s.p.i
#25 s.p.i 1400-07-01 19:29
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله راستش نمیشه گفت این انیمیشن ها بد هستن برای بچه ها ساخته شدن که ۴ مال مارول که به نظرم نمیدونم چی بگم والا فقط ایکاش به فکر نوجوان ها هم بودن بگذریم خدارو شکر به غیر از هالک هیجکدومشون خدا رو و شکر ندیدم و البته بهتر بود التیمیت اسپایدرمن هم باشه

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
amin Hajati
#26 amin Hajati 1400-12-15 23:21
درود من هیچ کدام از این کارتون ها رو ندیدم(فقط سه قسمت از هالک و مأمورین اسمش رو دیدم)
من دو تا سوال دارم لطفا اگه کسی می دونه جواب بده:
در مورد شماره ی شش the super heroes squad show
یک بازی ویدیویی ساخته بودن که خود این کارتون بود. سوال من اینه که کارتون رو از روی بازی ساختن یا بازی رو از روی کارتون؟
و دوم بعد از هالک و مأمورین اسمش کارتونی در این دنیا ساخته شد؟ و تمام کارتون های این سری انیمیشن دیزنی ایکس دی همین کارتون هایی هستن که تو لیست اومده؟ با سپاس برای مقاله عالی
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#27 ادریس نصراللهی 1402-06-17 19:00
جای سریال انیمیشنی خیزش لاکپشت های نینجا که از سال ۲۰۱۸ پخش اش شروع شد و خوشبختانه بعد از دو فصل کنسل شد ، به شدت تو این مقاله خالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45