15 انیمیشن تلویزیونی که وارد دنیای کمیک شدند

15 انیمیشن  تلویزیونی که وارد دنیای کمیک شدند

از امروز و برای چند روز آینده قراره مقالاتی با تم انیمیشن و دنیای کمیک بوک براتون بنویسم. این اولین اوناست ...

مقدمه: انیمیشن و کمیک بوک رابطه مستقیمی با هم دارند و تشابهات زیادی بین آنها وجود دارد. همیشه رسم بر این بوده که از روی شخصیت های معروف دنیای کمیک بوک، انیمیشن های تلویزیونی یا سینمایی ساخته شود ولی گاهی هم پیش آمده که برخی شخصیت های دنیای انیمیشن سر از دنیای کمیک بوک در آورده اند. در این مقاله به 15 تا از برترین این موارد میپردازیم.

 

15- Captain Planet and the Planeteers

کمیک Captain Planet and the Planeteers

پخش این کارتون معروف از سال 1990 آغاز شد و ابرقهرمانی داشت به نام "کاپیتان پلنت" (Captain Planet). گروهی چند ملیتی از نوجوانان هم بودند موسوم به Planeteers که حلقه های قدرتی داشتند که روح کره زمین یعنی «گایا» (Gaia)  بهشون داده بود. هر وقت از قدرت های حلقه های خودشون استفاده میکردند کاپیتان پلنت احضار میشد تا با مشکلی زیست محیطی مبارزه کنه. شخصیت های خبیث این کارتون به دنبال تخریب محیط زیست بودند و جالبه که اکثرا آدم های سرشناس و سلبریتی به جای اونا حرف میزدند! این سریال بیش از 6 فصل و 116 قسمت طول کشید . پس معلومه خیلی محبوب و موفق بوده. بنابراین  مارول از روی این انیمیشن در سال 1991 کمیک چاپ کرد . این کمیک 12 شماره دوام داشت و کاملا به لحن سریال وفادار بود . جالبه که طراحی های شماره های پایانی را آقای «برایان هچ» انجام داد که بعدا به ستاره بزرگی در زمینه طراحی کمیک بوک تبدیل شد . ضمنا الان مدتیه زمزمه هایی مبنی بر ساخت فیلم سینمایی Captain Planet and the Planeteers توسط شرکت Appian Way (متعلق به «لئوناردو دی کلاپریو») به گوش میرسد.

 

14- Street Sharks

کمیک Street Sharks

بعد از موفقیت بی سابقه کارتون "لاک پشت های نینجا" در اواخر دهه 80 میلادی و اوایل دهه 90 میلادی، شاهد بودیم که کارتون های مشابه دیگری نیز ساخته شدند که قهرمانان آنها یک سری حیوانات ناطق بودند که مثل انسانها رفتار میکردند (به این جور حیوانات کارتونی میگن: anthropomorphized animals) . اما شاید هیچ کدام به باحالی کارتون "کوسه های خیابانی" (Street Sharks) نبودند. آنها 4 برادر بودند که توسط دانشمندی دیوانه به نام Dr. Paradigm به کوسه هایی انسان مانند تبدیل شدند. در نتیجه در طول سه فصل این 4 برادر به نام های «ریپستر»، «جب»، «استریکس» و «بیگ اسلامو» با نیروهای خبیث Dr. Paradigm مبارزه کردند . در انتهای این سریال شاهد بودیم که این کوسه ها با دایناسورهای فضایی به نام Dino-Vengers متحد شدند که بعدا خودشون صاحب کارتون اختصاصی به نام Extreme Dinosaurs شدند. در هر حال شرکت "آرچی کامیکس" که قبلا از روی لاک پشت های نینجا و "سونیک" کمیک منتشر کرده بود ، از روی کوسه های خیابانی هم کمیک منتشر کرد که سه قسمت بود و از سه اپیزود نخست کارتونش اقتباس شده بودند . در همان سال آرچی سری ماهانه از روی این کارتون هم چاپ کرد که فقط سه شماره دوام آورد!

 

13- Dynomutt and Blue Falcon

کمیک بوک Dynomutt and Blue Falcon

سال 1976 شرکت "هانا باربارا" که خالق انیمیشن های معروف "اسکوبی دو هستش این کارتون رو ساخت که در واقع دو اپیزودی بود . یعنی در اپیزود اولش اسکوبی دو و دوستانش معما حل میکردند و در اپیزود دوم شاهد ماجراجویی های ابرقهرمانی به نام "بلو فالکون» و سگ او به نام «داینامات» (که حالتی روباتیک داشت و آدم را یاد «کارآگاه گجت» می انداخت!) بودیم . کاملا مشخص بود که از روی بتمن و رابین تقلید کرده اند چون بلو فالکون یک میلیاردر به نام «ردلی کرون» بود که مقری داشت که از آنجا علیه جنایت عمل میکرد. این سری بعد از 20 قسمت تمام شد و بعد از آن بارها شاهد بودیم که بلو فالکون و سگش در کارتون های اسکوبی دو حضور داشته اند (و حتی در دیگر کارتون های هانا باربارا مثل "آزمایشگاه دکستر"). مارول سال 1977 ، شش قسمت کمیک براساس داینامات  چاپ کرد. سال 1978 نیز بلو فالکون و سگش در کمیک 13 قسمتی مارول به  نام  Laff-A-Lympics حضور یافتند. سال 1999 نیز نویسنده معروف دنیای کمیک یعنی «دن اسلات» در کمیک Cartoon Network Presents از آنها استفاده کرد. و در نهایت سال 2000 کمیک دیجیتال Blue Falcon and Dynomutt عرضه شد که پیشینه آنها را عوض و دارک کرده بود.

  

12- Skeleton Warriors

کمیک Skeleton Warriors

کارتون "جنگجویان اسکلت" سال 1994 از شبکه CBS پخش شد . گفته میشه خالقش یعنی آقای «گری گودارد» از بچه گی عاشق حلقه جمجمه ای شخصیت «فانتوم» بود. در این کارتون قهرمانانی به نام «لژیون روشنایی» با «بارون دارک» پلید میجنگیدند تا نتونه به قدرت کامل Lightstar Crystal دست پیدا کنه. در واقع بارون دارک با همون مقداری که از کریستال مذکور در اختیارش داشت، تونسته بود اونایی که قلب خبیثی دارند رو به اسکلت های متحرک تبدیل کنه. از روی این کارتون گیم و اسباب بازی ساخته شد و مارول هم از رویش یک کمیک 4 قسمتی منتشر کرد. در مجموع این کارتون صحنه های جالبی از نبرد بین قهرمانان و اسکلت های زامبی مانند داشت ولی نتونست با مخاطب ارتباط خاصی برقرار کنه و بعد از یک سیزن کنسل شد.

 

11- SilverHawks

کمیک بوک SilverHawks 

گفته میشه این کارتون اولش قرار بود تکمیل کننده سریال معروف "گربه های رعد آسا" باشه ولی در هر حال سال 1986 روی آنتن تلویزیون رفت و برای 65 اپیزود طول کشید. داستان درباره تیمی بود به نام "شاهین های نقره ای" که نیمی فلز و نیمی انسان بودند و در قرن 29 میلادی با جرم و جنایت مبارزه میکردند. محل فعالیت شون هم در کهکشان برزخ (Galaxy of Limbo) بود و باید با خبیث هایی مثل Mon*Star مقابله میکردند. سال 1987 مارول کمیک 7 قسمتی آنها را منتشر کرد . 5 قسمت اول با آرم یکی از زیرمجموعه های مارول به نام Star Comics منتشر شدند که در واقع کمیک های کودکانه چاپ میکرد. ولی معلوم نیست که چرا دو قسمت آخر با آرم همیشگی مارول منتشر شدند!

 

10- Biker Mice from Mars

کمیک - مارول  Biker Mice from Mars 

و باز هم کارتونی که به خاطر موفقیت سریال "لاک پشت های نینجا" ساخته شد. "موش های موتور سوار مریخی" سال 1993 روی آنتن رفت و 65 قسمت از آن پخش شد. داستان درباره ماجراجویی های بیگانه های موش مانند از کره مریخ بود به نام های Throttle، Modo و Vinnie که عاشق موتور سواری بودند. اونا از دنیای خودشون فرار کرده و به زمین آمده بودند تا با خبیث هایی ماهی شکل مبارزه کنند. جالبه که این کارتون توسط دپارتمان انیمیشن سازی مارول ساخته شد و «استن لی» هم از تهیه کنندگان آن بود! مارول  سال 1993 کمیکی سه قسمتی براساس آن روانه بازار کرد . شعبه انگلستان مارول (Marvel UK) ، سری طولانی تری از این کارتون منتشر ساخت که خیلی هم موفق بود. لازم به ذکره که سال 2006 سری جدید این کارتون هم ساخته شد که 28 قسمت داشت و شبیه به سری نخست بود ولی این بار باید با خبیث های گربه مانند مبارزه میکردند.

  

9- Inhumanoids

کمیک بوکInhumanoids

در طول دهه 80 میلادی ، دپارتمان انیمیشن سازی مارول از روی اسباب بازی های شرکت "هاسبرو" به نام Inhumanoids  این کارتون رو ساخت که سال 1986 ساخته شد و برای یک فصل دوام داشت.  داستانش درباره گروهی از دانشمندان بود به نام Earth Corps که لباس های ویژه قدرتمندی داشتند  که باید با هیولاهای زیر زمینی موسوم به Inhumanoids   میجنگیدند. علیرغم اینکه فقط 13 قسمت از آن ساخته شد ولی به خاطر داستان های قوی و سبک عالی انیمیشنی که داشت طرفداران خاصی پیدا کرد. ضمن اینکه خشونت و خونریزی نسبتا زیادی هم در آن مشاهده میشد که برای کارتون های آن دوران کم سابقه بود. مارول سال 1987 کمیکی 4 قسمتی از روی این کارتون منتشر ساخت. جالبه که داستان این کمیک نیمه تمام ماند! سال 2009 ، نویسنده و کارگردان معروف آقای «کوین اسمیت» اعلام کرد که میخواد سری جدیدی از کمیک های Inhumanoids خلق کنه ولی بعدش مثل خیلی از پروژه های آقای اسمیت دیگه خبری ازش نشد!

 

8- Battle of the Planets

کمیک Battle of the Planets

در سال 1978 کارتون "نبرد سیاره ها" تولید شد که در واقع نسخه آمریکایی شده انیمه ای به نام Science Ninja Team Gatchaman بود. این سریال 85 طول کشید و در آن اعضای جوان گروهی به نام G-Force رو میدیدیم که با تهدیدات کهکشانی مثل Zoltar مبارزه میکردند. این سریال در کل به نسخه اصلی وفادار بود ولی اضافات و حذفیاتی داشت تا برای مخاطب آمریکایی جذاب بشه. سال 1979 شرکت Whitman/Gold Key یک کمیک 10 قسمتی از روی این کارتون منتشر ساخت. سال 2003 شرکت Top Cow سری جدید کمیک از آن را منتشر ساخت که خیلی با منبع اصلی فرق داشت و علیرغم اینکه کاورهای آن توسط  طراحان سوپراستاری مثل «الکس راس» و «مایکل ترنر» خلق شد ولی بعد از 12 شماره کنسل شد.

 

7-  Exo-Squad

کمیک  Exo-Squad

با وجود اینکه اکثر کارتون های برجسته دهه 90 میلادی سالها روی آنتن بودند اما کارتون Exo-Squad تنها دو فصل ادامه یافت. در این کارتون که بهش لقب "انیمه آمریکایی" (American anime) داده شده و طرفداران خاص خودش رو داره، شاهد جنگ بین سیاره ای بودیم بین انسان ها و  Neosapiens که نژادی بودند که عمدا طوری ساخته شده بودند تا به مستعمره کردن منظومه شمسی کمک کنند. این سریال سال 1993 ساخته شد و 53 اپیزود داشت  گروهی از خلبانان رو دیدیم که با لباس های مخصوص خودشون به جنگ تهدیدات فضایی میروند. این کارتون از انیمه های مثل Robotech و Mobile Suit Gundam الهام گرفته بود و به خاطر داستان های پیچیده ، شخصیت های واقع گرایانه و تم های جدی خودش مورد تحسین قرار گرفت. شرکت Topps Comics قرار بود کمیکی 3 قسمتی از آن منتشر کنه که نویسنده اش «لن وین» و طراحش هم «جو استاتون» بود ولی به دلایلی نامعلوم فقط شماره 0 آن منتشر شد!

 

6- Birdman

کمیک بوک Birdman

«بردمن» ((Birdman از ابرقهرمانان باحالی هستش که توسط شرکت انیمیشن سازی "هانا باربارا" در سال 1967 خلق شد و برای دو سیزن شاهد ماجراهای او بودیم در ضمن او هیچ ربطی به فیلم سینمایی Birdman و شخصیتی که «مایکل کیتون» نقشش رو بازب میکرد، نداره. بردمن مردی بود که قدرت هایش را از خدایی به نام Ra گرفته بود و به همراه عقاب دست آموز خودش به نام Avenger به دنبال مجازات جنایتکاران میرفت. ضمن اینکه رئیسی هم داشت به نام Falcon-7 که خیلی شبیه به «نیک فیوری» مارول بود . اپیزودهای مربوط به این کارتون سالها پخش مجدد شدند تا اینکه سال 2001 ، بخش بزرگسالان شبکه "کارتون نت ورک" به نام Adult Swim مجموعه ای جدید به نام Harvey Birdman, Attorney at Law را با حضور این شخصیت ساخت. در هر حال سال 1968 شرکت "گلد کی" اولین کمیک بوک های بردمن را منتشر ساخت. در اواخر دهه 90 میلادی هم حضور بردمن را در برخی از شماره های Cartoon Network Presents که دی سی منتشر ساخت داشتیم. این اواخر هم بردمن در کمیک بوک تحسین شده Future Quest که دی سی منتشر کرده و برخی از شخصیت های کارتون های قدیمی شرکت هانا باربارا در آن هستند ، حضور داشته.

 

5- Thundercats

کمیک بوک Thundercats

"گربه های رعد آسا" کارتون شگفت انگیزی بود که به ماجراهای یک گروه از بیگانگان گربه مانند که مثل انسان ها راه میرفتند و حرف میزدند و با شخصیت خبیثی به نام Mumm-Ra و افرادش مقابله میکردند، اختصاص داشت و از سال 1985 تا 1989 پخش شد. این کارتون به شدت حال و هوای ابرقهرمانی داشت و در کل خیلی باحال بود. من عاشق تیتراژ آغازین این کارتون هستم و در این مقاله اون رو جزو Top 10 خودم آورده بودم. بچه که بودم عاشق یکی از اپیزودهای این کارتون به نام "برج تله " (Tower of Traps)بودم که در آن رهبر گربه های رعد آسا یعنی Lion-o در یک مکان عجیب و غریب و قلعه مانند گرفتار میشه! من براتون این اپیزود رو اینجااپلود کرده ام. سال 2011 هم این کارتون به نوعی در شبکه کارتون نت ورک احیا شد ولی فقط یک فصل دوام داشت. در هر حال اولین سری کمیک های گربه های رعد اسا را مارول چاپ کرد که 24 قسمت بود. در حالی که شعبه مارول در انگلستان چند سالی این کمیک رو ادامه داد (بیش از 100 شماره!).  اما از سال 2002 شرکت WildStorm Productions که الان متعلق به دی سی است کمیک های جدیدی براساس این کارتون منتشر ساخت. ضمنا در این مقاله هم گفتیم که چند باری هم با دیگر شخصیت ها و قهرمانان دنیای کمیک کراس اور داشته اند.

 

4- Ben 10

کمیک بن تن ben 10

سال 2005 کارتون معروف و موفق "بن تن" توسط گروه چهار نفره «دانکن رولو» ، «جو کلی» ، «جو کیسی» و «استیون تیم سیگل» خلق شد (این چهار نفر به خودشون لقب Man of Action داده اند). بن تن درباره نوجوانی به نام «بن تنسون» هستش که با دستگاهی به نام Omnitrix پیوند خورده که ریشه فضایی داره و بهش اجازه میده خودش رو تبدیل به برخی بیگانگان و با تهدیدات فرا زمینی مقابله کنه. از اون موقع تا به حال تقریبا میشه گفت هیچ وقت این کارتون از روی آنتن کارتون نت ورک برداشته نشده و معمولا هر از گاهی سری جدید و ریبوت شده اش پخش میشه! کلا هم معلومه خیلی از کمیک بوک بوک و ابرقهرمانان الهام گرفته و میشه ردپای شخصیت هایی مثل «شزم»، «گرین لنترن» و حتی اسپایدرمن را در آن دید. بنابراین جای تعجبی نداره که بارها از رویش کمیک بوک هم چاپ شده باشه. به طور مثال از سال 2006 در کمیک های Cartoon Network Action Pack که دی سی منتشر میکنه حضور داشته. سال 2013 هم IDW کمیک اختصاصی او را منتشر کرد که 4 قسمت داشت. همچنین بن تن در کراس اور بزرگ سال 2014 شرکت IDW به نام Super Crisis Secret War که در آن برخی دیگر از فرنچایزهای کارتونی شبکه "کارتون نت ورک" حاضر بودند، حضور داشت.

 

3- Powerpuff Girls

کمیک بوک Powerpuff Girls

«دختران پاور پاف» نام کارتون مشهور و موفق و خلاقانه ای بود که کارتون نت ورک دز دهه 90 میلادی تولید کرد و در آن سه دختر کوچولو که قدرت های فوق بشری داشتند (به نام های «بلاسم»، «بابلز» و «باترکاپ») از شهری به نام Townsville علیه دشمنانی مثل شامپانزه ای جهش یافته به نام Mojo Jojo  (!) محافظت میکردند. سال 2016 سری جدید کارتون های دختران پاور پاف با مشارکت خالقشون یعنی «کریگ مک کارکن» ساخته شد. آنها در ضمن حضور چشمگیری هم در دنیای کمیک داشته اند و شاید بیش از 100 کمیک از آنها چاپ شده باشد. به طور مثال دی سی از روی آنها 70 شماره چاپ کرده . در سری هایی همچون Cartoon Network Block Party و Cartoon Network Action Pack نیز حضور داشته اند. شرکت IDW هم چند بار از روشون کمیک چاپ کرده است.

  

2- Space Ghost

کمیک space ghost

«روح فضایی» یا «اسپیس گوست» نام ابرقهرمان معروفی است که اولین بار سال 1966 توسط شرکت انیمیشن سازی معروف "هانا باربارا" خلق شد و کارتونش دو سیزن ادامه داشت. او قهرمانی کهکشانی بود که با استفاده از کمربند مخصوص خودش که باعث میشد نامرئی بشه و همچنین مچ بندهای قدرت خودش به جنگ ابرشروران میرفت. چند تا دستیار هم داشت. او همچنین سال 1994 در کارتون هجوآمیز Space Ghost Coast to Coast حضور یافت که در آن یک مجری تلویزیونی بود!

اما در همان دهه 60 میلادی این شخصیت در کمیک بوک های شرکت "گلد کی" به نام Hanna-Barbera TV Super Heroes شرکت کرد. در سالهای 1987 و 1997 به ترتیب دو شرکت Comico و Archie برایش کمیک چاپ کردند. در سالهای اخیر هم دی سی کمیک های او را منتشر میکنه. به طور مثال سال 2005 یک مینی سریز 6 قسمتی چاپ کرد که در آن این شخصیت دارک تر شده بود و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. اخیرا هم که در کمیک های اسکوبی دو دیده شده و در کراس اور Future Quest هم نقش داشته.

 

1- Gargoyles

کمیک  Gargoyles

کارتون "گارگویلز" یکی از برترین ها و تحسین شده ترین انیمیشن های تلویزیونی دهه 90 میلادی بود که توسط "دیزنی" ساخته شد. مغر متفکر آن نیز آقای «گرگ وایزمن» بود که بعدا کارتون های شگفت انگیزی همچون Spectacular Spider-Man و "یانگ جاستیس" را نیز تولید کرد. این کارتون 3 فصل داشت و داستان موجوداتی را روایت میکرد که قرن ها به عنوان مجسمه های سنگی زندانی ولی حالا  آزاد شده بودند. رهبر آنها «گولیات» بود که به کمک دوستانش و کارآگاهی به نام Eliza Maza از شهر نیویورک محافظت میکرد.  این سریال 78 قسمت داشت و به خاطر داستان های پخته و پیچیده اش و همچنین ترکیب ایده آل فانتزی دارک شهری با مایه های علمی تخیلی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. اولین کمیک های گارگویلز در مجله بچه گانه  Disney Adventures چاپ شد ولی بعدش مارول یک سری عالی 11 قسمتی از رویش چاپ کرد. سال 2006 اقای گرگ وایزمن کمیک های گارگویلز را دوباره توسط شرکت SLG Publishing احیا کرد. بنابراین دو عنوان مجزا از روی گارگویلز  منتشر شد ولی چون دیزنی از ناشر اونا پول زیادی طلب میکرد این عناوین هم یهویی کنسل شدند! البته شماره های باقی مانده به صورت کتاب مصور صحافی شده عرضه شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

10 کارتون ابرقهرمانی که هرگز پخش نشدند

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 فیلم دی سی كه هرگز ساخته نشد

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

tab
#1 tab 1396-11-17 22:26
نمیدونم چرا ولی یه چند روزی بود وارد هر مقاله ای می شدم، ارور 404 می داد.خدا رو شکر حل شدش.avatar the last airbender و ادامش legend of Korra هم می تونستن تو لیست قرار بگیرن چون اون ها هم وارد کمیک شدن.از مقاله خیلی لذت بردم.
نقل قول کردن
vahid.k
#2 vahid.k 1396-11-18 15:36
چرا دیزنی که توی انیمیشن یه یه غول بزرگه و حتی کمپانی گردن کلفتی هم مث پیکسار داره نمیاد و یه انیمیشن سینمایی باحال از روی شخصیتای اصلی مارول بسازه؟
البته منظورم فیلمی مثل شش ابرقهرمان نیست که از روی شخصیتای گمنام مارول بود یا شگفت انگیزان که کلی تغییر کرده بود از روی کسایی مثل مردان ایکس و چهار شگفت انگیز و اونجرز و اسپایدر من یا حالا شخصیتاییی که از روشون فیلمی ساخته نشده مثل نیمور و نووا و کالماخان.
چون بنظرم کاری که توی انیمیشن میشه کرد توی فیلم نمیشه مثلا گالاکاتوس توی انیمیشن قطعا خیلی جذاب تر از فیلمه.
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1396-11-18 17:26
چه لیستی خیلی جذاب به نظر میان.چن روزی بود نمی آورد سایت، دلتنگ شده بودم :sad:
#3
آره موافقم مثلا سریال هالک رو بسازن حالا که نمیشه فیلمشو بسازن.
نقل قول کردن
amin Hajati
#4 amin Hajati 1400-12-22 22:44
خیلی مقاله عالی بود خیلی جالب بود که داینامانت یک کمیک مخصوص خودش رو داره. بلو فالکون و داینامانت در اصل برای این خلق شدن تا اسکوبی دو و سگی انگیزه قهرمان شدن هم داشته باشن. و کمیک بن تن هم حرفی نیست مثل همیشه:
مقاله عالی بود استاد ;-)
نقل قول کردن
بهداد
#5 بهداد 1401-08-23 18:59
یه اشتباهی توی اطلاعات مقاله هست
چهار سازنده بن تن به خودشون لقب من آف اکشن رو ندادن درواقع اسم استودیو انیمیشن سازی اونا من آف اکشن بود یه نکته هم بگم من آف اکشن مال کارتون نتورک نیست درواقع من آف اکشن یه استودیو مستقل هست که حتی برای نیکلودئون هم انیمیشن ساخته (انیمیشن خانه پُرسروصدا) و درنهایت مقاله خفنی بود ممنون :) •~•
نقل قول کردن
بهداد
#6 بهداد 1401-08-24 13:42
چیزی رو فراموش کردم بگم مس الان میگم
بن تن از کی اسکی رفته
لطفا اگه میشه جوابمو بدید ممنون
و یه چیز دیگه
اگه به اسکی باشه اول باید به میراکلس گیر بدید و بعد بن تن من به میراکلس هیت نمیدم فقط میگم اونم اسکی رفته چه زیاد چه کم (درصورتی که میدونن زیاد)
خلاصه که آقای ترابی امیدوارم کامنتم رو ببینید و جواب بدید♡
نقل قول کردن
Hamid marvel
#7 Hamid marvel 1402-04-22 13:35
آقای ترابی میشه لطفا نظرتون رو د باره انیمیشن های gargoyles و young justice phantoms و invincible بگید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید