معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (Hawkeye)

معرفی 10 دشمن برتر هاکای (Hawkeye)

این مقاله به مناسبت آغاز پخش سریال "هاکای" از دیزنی پلاس بار دیگر در صفحه نخست سایت اسپایدی قرار میگیرد.

برای اشنایی با شخصیت هاکای این مقاله و برای آشنایی با 10 داستان برتر او این مقاله را بخوانید.

 

- آلباینو (Albino)

آلباینو (Albino)

نام واقعی: آگوستا سیگِر (Augusta Seger)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hawkeye: Earth's Mightiest Marksman (اکتبر 1998)

«آلباینو» دکتری است که قدرت های فوق بشری ندارد ولی جهش های ژنتیکی مختلفی را در انسان ها مورد مطالعه قرار داده است و از طریق فن آوری تونسته آنها را مورد تقلید قرار بده. «تسک مستر» (که همانطور که در این مقاله گفته شد از دشمنان اصلی گروه "انتقام جویان" است)، وی را استخدام کرد تا بتونه توانایی خودش در تقلید از روی قدرت های دیگران را تکامل بده. آزمایشات آلباینو باعث شد تا تسک مستر بتونه واقعا قدرت های دو تن از اعضای اونجرز به نام های «جاستیس» و «فایر استار» را کپی کنه (البته به طور موقتی). همچنین آلباینو در مبارزه با هاکای نشان داد که میتونه با استفاده از کمربندی خودش را نامرئی کنه ولی هاکای تونست او و تسک مستر را شکست بده.

 

10- گوی (Orb)

 گوی (Orb)

نام واقعی: دریک شانون (Drake Shannon)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 15 از کمیک Marvel Team-Up (نوامبر 1973)

«دریک شانون» از شرکای سابق آقای «کرش سیمپسون» بود (کرش سیمپسون یک بدلکار موتورسوار و دوست و رفیق «جانی بلیز» ملقب به «گوست رایدر» میباشد). آقای شانون پس از یک حادثه موتورسواری صورتش به شدت از ریخت افتاد (عکسش اینجاست). او کرش سیمپسون را مقصر میدانست و سعی کرد او را بکشه ولی گوست رایدر و اسپایدرمن بهش این اجازه را ندادند. سپس تبدیل شد به یک خلافکار حرفه ای و با گوست رایدر جنگید. او ماسکی گِرد بر سرش میگذاشت که شبیه به یک چشم بزرگ بود و از آن لیزر شلیک میکرد! ضمنا با این ماسک بزرگ میتونست توهم هم ایجاد بکنه یا دیگران را هیپنوتیزم بکنه. وقتی دشمن گوست رایدر بود ، او را سوار موتور سیکلت میدیدم (عکسش اینجاست). بعدش کشته شد و ما شخصیتی جدید با لقب «گوی» در کمیک های مارول دیدیم که آدمی بود که با یک سر بزرگ که شبیه به چشمی عظیم بود ، متولد شد و به همین خاطر پدر و مادرش او را رها کردند . این گوی بیشتر اوقات یک تفنگ لیزری بر دست میگرفت.

 

9- مونیکا راپاکسینی (Monica Rappaccini)

 مونیکا راپاکسینی (Monica Rappaccini)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 7 از سری دوم کمیک Amazing Fantasy (ژوئن 2005)

در مجموع گروه خبیث A.I.M (که اینجا معرفی شده است) از دشمنان هاکای به شمار میاد. اعضای این گروه را دانشمندان خبیث و خلافکار تشکیل میدهند. خانم «مونیکا راپاکسینی» هم یک دانشمند بسیار باهوش و درخشان در رشته بیوشیمی بود . وی بعدا با بروس بنر (هالک) ملاقات کرد و سعی کرد تا میتونه اسرار و اطلاعات ازش بدزده. حتی گفته میشه که رابطه رومانتیک هم با بروس داشت. در ضمن مونیکا مادر دختری است به نام «کارمیلا بلک» (عکسش اینجاست). که بهش لقب «عقرب» داده شده و در این مقاله کاملا راجع بهش توضیح داده شده. در هر حال مونیکا از اطلاعاتی که به دست آورده بود استفاده کرد تا پیشرفت های خوبی درباره پادتن ها (antitoxins) به دست بیاره که به خاطرش جایزه نوبل هم برد. بعدش تصمیم گرفت به جای اینکه برای نجات و معالجه مردم اقدام کنه، اونا رو بکشه! بعدش به گروه A.I.M ملحق شد و سریعا مراحل ترقی را طی کرد و آنقدر جاه طلب بود که چندین بار هم سعی کرد ریاست این گروه را از چنگ «موداک» دربیاره! او سپس سعی کرد «ماکینگ برد» (همسر سابق هاکای) را استخدام کنه ولی با مداخله هاکای موفق به انجام این کار نشد.

 

8- تریک شات (Trickshot)

تریک شات (Trickshot)

نام واقعی: چارلز "برنی" بارتون (Charles Barton)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 64 از سری نخست کمیک بوک های Avengers (می 1969)

برادر بزرگتر هاکای! چارلز و کلینت وقتی بچه بودند یتیم شدند چون پدر و مادرشان در یک حادثه کشته شدند (پدرشان یک دائم الخمر بود). بعدش آنها دو تایی به سیرک ملحق شدند و در آنجا آموزش دیدند. ولی چارلز مدام به برادرش حسودی میکرد. آخرش هم تصمیم گرفت سیرک را ترک کرده و به ارتش ملحق شد. به کلینت هم هشدار داد که اگر باهاش نیاد دیگر هرگز برادرش نخواهد بود. ولی کلینت باهاش نرفت و همین موضوع باعث شد تا از برادرش کینه به دل بگیره. چارلز بعدها به یک مامور مخفی تبدیل شد و چندین بار هم با کلینت درگیری پیدا کرد. بعدها «بارون زیمو» چارلز را فریب داد تا از برادرش انتقام بگیره. چارلز سالها مرده پنداشته میشد ولی برگشت و در گروه "دارک اونجرز" که توسط «نورمن آزبورن» تاسیس شد در قالب «هاکای» خبیث فرو رفت. نکته مهم دیگر این است که در داستان های هاکای ما یک شخصیت دیگر هم با لقب «تریک شات» داشته ایم که اتفاقا شخصیت مهمی هم بوده است!

استاد هاکای

نام واقعی او «باک چیزم» (Buck Chisholm) بود که در سیرک به هاکای تیراندازی با کمان را یاد داد. او البته یک قاتل و خلافکار حرفه ای هم بود و سعی کرد که هاکای را هم به سمت خودش بکشاند که در نهایت موفق نشد.

 

7- جاولین (Javelynn)

جاولین (Javelynn)

نام واقعی: ؟

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از سری دوم کمیک بوک های Hawkeye (1994)

«جاولین» به همراه «تریک شات» (مربی سابق هاکای) استخدام شدند تا به یک سازمان مخفی و خبیث به نام "امپراتوری مخفی" خدمت کنند (در این مقاله راجع به این سازمان توضیحاتی داده شده است). آنها قرار بود از یک مقر مخفی که در آن روی حیوانات آزمایش میشد محافظ کنند. اما هاکای (که آن موقع فکر میکرد همسرش، ماکینگ برد، کشته شده است) از این مقر سر در آورد و با آنها درگیر شد . سپس "امپراتوری مخفی" به آنها دستور داد هر طور شده هاکای را پیدا کرده و بکشند. اما تریک شات دجار عذاب وجدان شد و نخواست با شاگرد سابق خودش بجنگد. در نتیجه هاکای تونست جاولین را شکست بده. جاولین میتونه اشیا را با دقت فراوان به سمت حریفان خودش پرتاب کنه و در مچ خودش نیزه های میخ مانندی داره که بسیار تیز  و خطرناک هستند.

 

6- انجمن اقیانوس تاریک (Dark Ocean Society)

انجمن اقیانوس تاریک (Dark Ocean Society)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از سری دوم کمیک Widowmaker  (فوریه 2011)

نکته جالب درباره این گروه خبیث اینه که از روی یک انجمن واقعی الهام گرفته یعنی ما در قرن 19 میلادی انجمنی به همین نام در امپراتوری ژاپن داشتیم که فوق العاده ملی گرا بود و اعضایش را سامورایی ها تشکیل میدادن! در دنیای کمیک های مارول هم گروه خبیثی به این نام داریم که اعضایش را سامورایی های مبارز تشکیل میدهند. سال 2011 ، بلک ویدو به هاکای خبر داد که گروهی از مامورین امنیتی روسیه به قتل رسیده اند. سپس هاکای به همراه بلک ویدو و ماکینگ برد و دومنیک فورچون به دو دسته تقسیم شدند و به ژاپن و روسیه رفتند تا قضیه را بررسی کنند و متوجه شدند پای این انجمن در میان است که یک «رونین» جدید هم آن را رهبری میکند. بعدش معلوم شد این رونین جدید در واقع همان Alexi Shostakov است که شوهر سابق بلک ویدو بود و با لقب قهرمانی به نام Red Guardian شناخته میشد ولی حالا تصمیم گرفته بود با این کارش جنگی بین روسیه و ژاپن به راه بیندازد تا به هدف خودش یعنی برگرداندن افتخار سابق روسیه برسد!

 

5- کراس فایر (Crossfire)

کراس فایر (Crossfire)

نام واقعی: ویلیام کراس (William Cross)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 52 از کمیک Marvel Two-In-One

نام اصلی او «ویلیام کراس» است و همانطور که اسمش نشون میده از اقوام «درن کراس» است که میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات خوبی کسب کنید قبلا از مامورین سازمان سیا بوده که یاغی شد و سازمان تروریستی خودش را تاسیس کرد و اسم خودش رو گذاشت «کراس فایر». او معمولا در دهه 80 میلادی در دنیای کمیک حضور داشت و با «هاکای»، «کاپیتان آمریکا»، «ثینگ» ، «ماکینگ برد» و «مون نایت» میجنگید ولی بیشتر با هاکای درگیری داشت (این عکس را ببینید). چندین بار هم خبیث های دیگری را استخدام کرد تا از هاکای انتقام بگیرد.  ولی اخیرا دشمن «اسکات لانگ» (مرد مورچه ای) شد چون به دستور پسر درن کراس، دختر او را دزدید. او در جاسوسی، تیراندازی و مبارزه تن به تن استاده.

  

4- باب کَت (Bobcat)

 باب کَت (Bobcat)

نام واقعی: ؟

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 11 از کمیک Solo Avengers (اکتبر 1988)

هویت واقعی «باب کت» ناشناخته است ولی میدانیم که یک سارق آکروبات باز است که رهبر گروهی از سارقین است به نام "چنگال ها" (Claws). او و گروهش دست به چندین سرقت از جواهر فروشی های شهر زدند تا اینکه هاکای سر رسید و شکستشون داد (لازم به ذکره که تمام اعضای گروه Claws به صورت متحد الشکل لباس میپوشند تا حریفان خود را گیج کنند). بعدا وقتی کراس فایر از هاکای شکست خجالت آوری خورد، برای سر هاکای جایزه تعیین کرد و بدین ترتیب باب کت هم سعی کرد هاکای را شکست بده تا جایزه رو ببره ولی در نهایت نتونست حریف هاکای و ماکینگ برد بشه. او بسیار سریع و چابکه و در مبارزه تن به تن استاده. در لباسش هم سلاح های تیز و خطرناکی قرار داره که ازشون استفاده میکنه.

 

3- دلقک (The Clown)

دلقک (The Clown) 

نام واقعی: کازیمیرز کازیمیرزچاک (Kazimierz Kazimierczak)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 8 از سری چهارم کمیک بوک های Hawkeye (فوریه 2013)

کازیمیرز پسر جوانی بود که وقتی خانواده اش در سیرک در یک نزاع مسلحانه کشته شدند به آمریکا آمد. سپس حادثه ای دلخراش که در آن دوستش به نام ژانک در انفجاری در مترو کشته میشود سبب میگردد او بدون دلیل آدم بکشد! او سپس از طریق مزدوری کردن برای دیگران به امرار معاش پرداخت و لقب دلقک را برای خودش انتخاب کرد. اربابان مافیایی شهر مثل کینگ پین، جغد و رهبر گروه "دراکولاهای گرم کن پوش" او را استخدام کردند تا کلینت بارتون را بکشد زیرا در امورشان دخالت کرده بود. او همسایه کلینت را کشت تا او را عذابش دهد. وقتی به محل جنایت برگشت تا مطمئن بشه مدرکی از خودش باقی نگذاشته، سگ کلینت (لاکی) بهش حمله کرد ولی موفق به فرار شد. در نهایت دلقک به همراه اعضای "دراکولاهای گرم کن پوش" به رهبری شروری به نام «ایوان» به ساختمان کلینت حمله کردند تا آن را تسخیر کنند ولی ساکنین آنجا مقاومت جانانه ای داشتند. کیت بی شاپ حساب ایوان را رسید و کلینت هم حق دلقک را کف دستش گذاشت!

 

2- فانتوم رایدر (Phantom Rider)

 فانتوم رایدر (Phantom Rider)

نام واقعی: جیمی اسلید (Jamie Slade)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از سری نخست کمیک بوک Hawkeye & Mockingbird (آگوست 2010)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، اون قدیما یک شخصیت وجود داشت به نام «گوست رایدر» که ربطی به گوست رایدری که الان میشناسیم نداره. او قدرت های فوق بشری یا ماورا الطبیعه نداشت و فقط یک قهرمان وسترن بود که ماسک به صورت میزد. البته داستان های او تم ترسناک داشتند . نام واقعی اش «رکس فیوری» (Rex Fury) بود که یک دستیار چینی تبار به نام «سینگ سانگ» هم داشت. سال 1967 مارول این شخصیت را وارد داستان های خودش کرد و کمیک Ghost Rider را منتشر کرد و اسم واقعی اش رو هم تغییر داد به «کارتر اسلید» (Carter Slade) . شما میتونید عکس اولین کمیک او را اینجا ببینید. اما در دهه 70 میلادی وقتی گوست رایدر معروف خلق شد (یعنی «جانی بلیز» با اون کله آتشین!) ، مارول برای اینکه خواننده ها گیج نشوند ، اون گوست رایدر قبلی رو به «نایت رایدر» و سپس به «فانتوم رایدر» تغییر نام داد. از آن موقع به بعد خیلی ها در خانواده اسلید به فانتوم رایدر های بعدی تبدیل شده اند . در هر حال در سال 2010 شاهد بودیم که دختری به نام «جیمی اسلید» توسط روح جد خودش (که یک فانتوم رایدر خبیث بوده) به تسخیر در آمد و به همراه «کراس فایر» با هاکای و ماکینگ برد جنگید. بعدش پدر جیمی سعی کرد این روح خبیث رو از وجود دخترش بیرون بکشه ولی کراس فایر او را با تیر زد. وقتی جیمی بهوش آمد دید که ماکینگ برد و هاکای بر سر جنازه پدرش هستند بنابراین به اشتباه فکر کرد آنها پدرش را کشته اند و در صدد انتقام برآمد.

 

1- بارون هلموت زیمو

 بارون هلموت زیمو

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 168 از سری نخست کمیک بوک های Captain America (دسامبر 1973)

خاندان زیمو همواره از دشمنان کاپیتان آمریکا و گروه اونجرز به شمار آمده اند (در این مقاله آنها را معرفی کرده ایم). هلموت زیمو سیزدهمین زیمو در خانواده خود به حساب میاد و جا پای پدر خودش گذاشت تا با کاپیتان آمریکا و اونجرز مبارزه کند. او همچنین رهبر برترین گروه خبیث دنیای کمیک یعنی "اربابان شرارت" (Masters of Evil) نیز به شمار میاد (این مقاله را بخوانید). اما در برهه ای از زمان به دشمن قسم خورده هاکای نیز تبدیل شد. یعنی زمانی که در گروه "تاندربولتس" حضور داشت و از هاکای کینه به دل گرفت چون میگفت هاکای باعث شده دیگر در این گروه رهبر نباشد. بارها نیز سعی کرده از هاکای انتقام بگیرد. مثلا مربی سابق هاکای یعنی «تریک شات» را فریب داد تا قبل از مرگ به یک نفر دیگه آموزش تیراندازی بده که مشخص شد همان «چارلز بارتون» (برادر بزرگتر هاکای) است!

زیمو برادر هاکای

حتما در کمیک فوق العاده "پیر مردی به نام هاکای" (که در اینجا ترجمه شده است) مشاهده کردید که او به عنوان رهبر گروه تاندربولتس از پشت به قهرمانان خنجر زد و باعث نابودی اکثر آنها شد. سپس هاکای قبل از اینکه نابینا بشه تمام سعی خود را کرد تا از زیمو و افرادش انتقام بگیره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شماره آخر از کمیک "پیرمردی به نام هاکای"  ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک تیزبین (HAWKEYE) ترجمه شد

100 شخصیت برتر مارول: هاکای

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

كامیك بوك فارسی: شماره آخر SECRET WARS OLD MAN LOGAN

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1398-02-09 18:20
مقاله حرف نداشت. بنظرم دشمنای خیلی خوبی داره و یه فیلم اختصاصی از هاکای میتونه جالب بشه.

راستی آقای ترابی، من نقد Endgame و نظرات زیرش رو به خاطر اسپویل نشدن نخوندم، اما دوست داشتم نظر خودتون رو درباره فیلم بدونم؟ یا اینکه در آینده نقد اختصاصی خودتون رو دارید؟
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-02-09 18:33
بنظرم میشه از هاکای یه سریال معرکه ساخت.
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#3 Mr. MARVEL 1398-02-09 23:13
یک سوال : برای چی تو عکس پست بولز ای هست ولی توی خود مقاله نیست ؟
عالی بود :lol:
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#4 Amir M Alvandi 1398-02-18 18:04
مقاله فوق العاده ای بود!! به شدت منتظر سریال هاکای هستم :)


بنظر من مبارزه هاکای و بولزآی یه مبارزه ای معرکه میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37