10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

مقاله ای بسیار جالب براتون داریم که نوشتنش برام خیلی لذت بخش بود چون عاشق اسرار کمیک بوکی مربوط به شخصیت های قدیمی هستم!

(در این مقاله به در واقع به جای 10 شخصیت، 12 شخصیت معرفی شده اند. دلیلش اینه که میخواستم در قالب یک Top 10 تو سایت باشه ولی حیفم اومد به اون دو شخصیت دیگه اشاره نکنم! بنابراین اول اون دو تا رو میگم ، بعد میرم سراغ Top 10)

 

 بلک ویدو (Black Widow)

بلک ویدو دهه 40

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 4  از Mystic Comics (1940) و شماره 1 از Cat-Man Comics (1941)

همه تماشاچیان سینما دیگه الان میدونن که «بلک ویدو» اسمش «ناتاشا رامانف» هستش و عضو اونجرزه (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). ولی آیا میدونستید که  اون قدیما دو تا شخصیت دیگر هم به نام بلک ویدو وجود داشتن؟ !

اولین آنها Claire Voyant نام داشت که توسط «هری سیهل» و برای "تایملی کامیکس" خلق شد (تایملی اسم قدیمی ماروله) شد. او اریجین عجیبی داشت و قدرت های خودش را از شیطان گرفته بود چون یک نفر که خانواده اش را در یک تصادف رانندگی از دست داده بود او را مقصر دانست و با تیر کشتش . بعدش هم در جهنم شیطان بهش قدرت داد.

دومین بلک ویدو توسط یک طراح ناشناس برای انتشارات Holyoke Publishing خلق شد و اسمش «لیندا مسترز» بود. وقتی شوهرش به قتل رسید او هم تصمیم گرفت ماسک به صورت بزنه و با جرم و جنایت مبارزه کنه.

  

- آنجل (Angel)

- آنجل (Angel)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 1  از Marvel Comics (1939)

«آنجل» از میوتانت های معروف "ایکس من" هستش که دهه 60 میلادی توسط «جک کربی» و «استن لی» خلق شد. او در فیلم های ایکس من هم حضور داشته (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید) .

اما مارول در دهه 40 میلادی که اسمش تایملی بود، یک قهرمان دیگه هم به همین نام داشت. او توسط «پل گوستاوسون » خلق شد . آنجل آنقدر محبوب شد که پس از «هیومن تورچ»، «نیمور و کاپیتان آمریکا»، چهارمین قهرمان برتر تایملی لقب گرفت. این آنجل یک کارآگاه ماهر بود که در مبارزات تن به تن تخصص داشت و میتونست از طریق شنل جادویی خودش پرواز کنه (او شنلش را از زن مرموزی که 4000 سال عمر کرده بود گرفته بود!). گفته میشد آنجل در کودکی در زندان بزرگ شده بود و در آنجا همه فوت و فن مربوط به جرم و جنایت و همچنین زبان های مختلف را از زندانیان یاد گرفته بود. سال 2010  مارول یک کمیک 8 قسمتی به نام The Marvels Project چاپ کرد که در آن پس از مدتها بار دیگر از این شخصیت استفاده کرد.

 

10- پنگوئن (The Penguin)

 پنگوئن (The Penguin)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 15 از کمیک Wow Comics (1942)

همه ما میدونیم که «اسوالد کابل پات» ملقب به «پنگوئن» از شخصیت ها و دشمنان مشهور بتمنه (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). اما حتما نمیدونستید که چند ماه پس از خلق این شخصیت ، انتشارات Fawcett Publications قهرمانی را معرفی کرد که او هم پنگوئن نام داشت! او یک کارآگاه و ابرجاسوس کاندایی الاصل به نام Bruce Baron بود که در جنگ جهانی دوم از کشورش در مقابل نازی ها دفاع میکرد. او بر خلاف پنگوئن دی سی، ماسک بر صورت میزد که حالت منقار داشت. فاست کامیکس برای اینکه یه وقت دی سی ازش شکایت نکنه بعدها اسم او را به «زاغ آبی» (Blue Raven)  تغییر داد . در هر حال، این شرکت سال 1953 تعطیل شد و این شخصیت هم دیگر هیچ وقت در هیچ جا دیده نشده است.

  

9- دردویل (Daredevil)

دردویل (Daredevil)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 6  از کمیک  Silver Streak Comics (1940)

سالها پیش نویسنده ای به نام «جک بایندر» و طراحی به نام «جک کول» برای  انتشارات Lev Gleason Publications شخصیتی خلق کردند به نام Daredevil! این در حالیه که همه ما الان دردویل را با قهرمان معروف و نابینای مارول میشناسیم که به لطف سریالش در "نتفلیکس" خیلی هم محبوبیت پیدا کرده (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). در هر حال Daredevil اریجینال بسیار برای ناشرش مهم بود و دو تا اریجین داشت:

اریجین اول: «بارت هیل» وقتی بچه بود شاهد قتل پدر و مادرش بود و به همین دلیل لال شد (یعنی توانایی حرف زدن را از دست داد) . یک داغ شبیه به بومرنگ هم توسط قاتل رویش گذاشته شد. بعدش تصمیم گرفت یک قهرمان انتقام جو بشه که در پرتاب بومرنگ تخصص داره و اسم خودش را گذاشت دردویل.

اریجین دوم: بارت هیل همچنان شاهد قتل پدر و مادرش بود ولی دیگه لال نشد . در ضمن او توسط بومی های استرالیا بزرگ شد و اونا بودن که بهش یاد دادن چطور از بومرنگ استفاده کنه. بعدش اومد آمریکا تا با جنایت مبارزه کنه.

 

8- پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 3   از کمیک Stars and Stripes (1941)

به لطف فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" دیگه خیلی ها با شخصیت «پلنگ سیاه« آشنا شده اند . او بسیار شخصیت مهمیه چون اولین ابرقهرمان سیاه پوست دنیای کمیکه که توسط «استن لی« و «جک کربی خلق شد» (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). اما تقریبا 20 سال قبل از این شخصیت هم قهرمان دیگری با همین نام وجود داشته! بله درست شنیدید! انتشارات Cenatur  هم قهرمانی به نام پلنگ سیاه داشته. او توسط «پل گوستاوسون» خلق شد و قهرمانی سفید پوست بود که لباسش شبیه به پلنگ بود (دم هم داشت)! او قدرت فرابشری نداشت و از مشت و لگد و هوش و گاهی اوقات هم چاقو استفاده میکرد.

 

7- جوکر (Joker)

جوکر (Joker)

اولین حضور در دنیای کمیک : Detective Story Magazine (1919)

همه عالم و آدم میدونن که «جوکر» نام خبیث معروف و محبوب دی سی کامیکس و دشمن شماره 1 بتمن هستش که بازیگران مختلفی هم نقشش را بازی کرده اند (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید).

اما تقریبا 20 سال قبل از خلق شدن جوکر ، انتشارات Street & Smith، قهرمانی داشت به نام جوکر! نام واقعی اش «مارتین کوای» (Martin Quay) بود. کوای یک کارآگاه بدنام شده پلیس بود که سعی کرد دفتر کارآگاهی خودش را تاسیس کنه. ولی ناموفق بود. بنابراین به سرش زد که جور دیگه ای برای خودش شهرت پیدا کنه: هویت جوکر را برای خودش انتخاب کرد . بعدش در قالب جوکر میرفت و اشیا گران قیمت میدزدید بعدش هم اونا رو به پلیس تحویل میداد و ادعا میکرد خودش تونسته سارق رو پیدا کنه!!!

 

6- بلید (Blade)

بلید (Blade)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 18 از کمیک Joke Comics (1945)

«بلید» از قهرمانان معروف ماروله که سال 1973 در کمیک های Tomb of Dracula خلق شد و شکارچی خون آشام ها هستش (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). او همیشه کارکتر محبوبی بوده و 3 فیلم سینمایی هم از روش ساخته شده. اما سالها پیش «فرد کلی» برای  انتشارات کانادایی Bell Features شخصیتی کمیک بوکی با همین نام خلق کرده بود. این بلید هیچ ربطی به خون آشام ها نداشت و کاپیتان کشتی The Cormorant بود و در سواحل اسپانیا با دزدان دریایی میجنگید. لازم به ذکره که Bell Features فعال ترین ناشر کمیک در کانادا بود و سال 1953 به فعالیت خود خاتمه داد. یکی از بهترین و محبوب ترین شخصیت هاش هم Nelvana نام داشت که اولین ابرقهرمان کانادا به حساب میاد و سال 1941 خلق شد.

 

5- کوئیک سیلور (Quicksilver)  

کوئیک سیلور (Quicksilver)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 5  از کمیک National Comics (1940)

«کوئیک سیلور» نام شخصیت معروف ماروله که میتونه بسیار تند بدوه. او سالها یک میوتانت و پسر «مگنتو» بود ولی اخیرا مارول تبدیلش کرد به یک ناانسان (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید).

اما سالها پیش هم شخصیت با این نام وجود داشته که توسط Chuck Mazoujian برای National Comics خلق شد. این کوئیک سیلور یک اکروبات باز سابق سیرک بود با نام «مکس مرکوری» (Max Mercury) که یک آزمایشگاه مخفی داشت و میتونست بسیار سریع بدوه!!! او با دشمنانی همچون Bumpy John، ویچ داکتر، Human Fly و .. میجنگید. الان در واقع این شخصیت مال دی سی هستش ولی این شرکت نمیتونه از اسم کوئیک سیلور استفاده کنه. بنابراین سال 1993 این شخصیت در سری دوم کمیک های «فلش» نوشته «مارک وید» مورد استفاده قرار گرفت منتهی با اسم «مکس مرکوری».

  

4- فالکون (Falcon)

 فالکون (Falcon)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 1   از کمیک Pep Comics (1940)

فالکون شخصیت مهمی برای دنیای کمیک و ماروله چون چون اولین ابرقهرمان سیاهپوست آمریكایی تاریخ كمیك است .میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید (البته یادمون باشه که پلنگ سیاه اولین ابرقهرمان سیاه پوست عالم کمیکه ولی فالکون اولین ابرقهرمان سیاه پوست آمریکایی دنیای کمیکه چون پلنگ سیاه، آمریکایی نیست) . اما سه دهه قبل از خلق فالکون، یک شخصیت دیگری هم با این نام وجود داشته! او توسط «جک بایندر» برای انتشارات MLJ (که سال 1987 به "آرچی کامیکس" تغییر نام داد) خلق شد. میگن فقط تو یه شماره حضور پیدا کرده . اسم اصلیش هم «پری چیس» (Perry Chase) بوده . پری خبرنگاری بود که لباس شاهین مانند میپوشید . او یک خبرنگار دیگر را از دست خلافکاران نجات داد و دیگری خبری ازش نشد!

 

3- واسپ (Wasp)

واسپ (Wasp)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 1   از کمیک Silver Streak Comics (1939)، شماره 12 از کمیک Speed Comics  (1940) و شماره 67 از کمیک National Comics  (1948)

علاقمندان به دنیای کمیک وقتی اسم «واسپ» به گوششون بخوره یاد خانم «ژانت ون داین» می افتند که سالهاست در کمیک های مارول حضور داره و میتونه خودش را کوچک کنه . او در ضمن همسر مرد مورچه ای (هنک پیم ) هم بوده (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید).

اما قبل از او سه شخصیت مذکر دنیای کمیک هم بودن که اسم واسپ داشتن! اولی اونا «برتون اسلید» بود ، یک خبرنگار بدون قدرت فرا بشری که توسط «آرت پیناژان» برای Lev Gleason Publications خلق شد.

"هاروی کامیکس" هم شخصیت به نام واسپ  داشت که خیلی شبیه واسپ قبلی بود . منتهی اسمش «دن برتون» بود و دستیاری به نام «بلکی» داشت.

سومین واسپ هم توسط Dan Zolnerowich برای "کوآلیتی کامیکس" خلق شد . او یک شخصیت خبیث کچل بود که سعی کرد شرکای تجاری سابقش رو مسموم کنه!

 

2- ویژن (Vision)

 ویژن (Vision)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 13   از Marvel Mystery Comics (1940)

به لطف فیلم های "اونجرز: عصر الترون" و "جنگ داخلی" دیگه همه  روبات هوشمند مارول یعنی «ویژن» رو میشناسن (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). اما در واقع مارول سه تا ویژن داشته! یکی مربوط به عصر طلایی (دهه 40 میلادی) میشه ، دیگری هم مربوط به عصر نقره ای (دهه 60) و سومی هم عصر برنزی (دهه 70 میلادی). نسخه دوم و سوم ویژن فرق چندانی با  هم ندارن و همونی هستن که همه ما باهاش آشنا هستیم. اما نسخه عصر طلایی تقریبا کاملا فراموش شده است . او سال 1940 توسط «جو سایمون» و «جک کربی» برای "تایملی کامیکس" خلق شد (بازم تکرار میکنم که تایملی نام قدیمی مارول هستش)  .

درسته که قیافه اش شبیه ویژن امروزی بود ولی پیشینه و قدرت هاش زمین تا آسمون فرق داشت. او در واقع یک پلیس بیگانه بود که از دنیای Smokeworld آمده بود! میتونست تله پورت کنه و روی یخ تاثیر بزاره و از روی خودش شبح درست کنه.

 

1- گوست رایدر (Ghost Rider)

 گوست رایدر (Ghost Rider)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 11   از کمیک Tim Holt (1949)

همه میدونیم که «گوست رایدر» کیه و چرا ظاهرش آتشینه  و .... (میتونید اینجا درباره اش بیشتر اطلاعات کسب کنید). اما جالبه بدونید که در دهه 40 میلادی  یک شخصیت دیگر هم به نام گوست رایدر وجود داشت که البته قدرت های فوق بشری یا ماورا الطبیعه نداشت و فقط یک قهرمان وسترن بود که ماسک به صورت میزد. البته داستان های او تم ترسناک داشتند . نام واقعی اش «رکس فیوری» (Rex Fury) بود که یک دستیار چینی تبار به نام «سینگ سانگ» هم داشت. این گوست رایدر دو اسب هم داشت: یکی سفید به نام Spectre و دیگری سیاه به نام Ebony.  سال 1967 مارول این شخصیت را وارد کمیک بوک های خودش کرد و کمیک Ghost Rider  را منتشر کرد و اسم واقعی اش رو هم تغییر داد به «کارتر اسلید» (Carter Slade) . شما میتونید عکس اولین کمیک او را اینجا تماشا کنید. اما در دهه 70 میلادی وقتی گوست رایدر معروف خلق شد (یعنی «جانی بلیز» با اون کله آتشین!) ، مارول برای اینکه خواننده ها گیج نشوند ، اون گوست رایدر قبلی رو به «نایت رایدر» (Night Rider) و سپس به «فانتوم رایدر» (Phantom Rider) تغییر نام داد. از آن موقع به بعد خیلی ها در خانواده اسلید به فانتوم رایدر های بعدی تبدیل شده اند .

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

10 شخصیت فراموش شده دنیای کمیک که توسط جک کربی خلق شده اند

10 نوآوری و ویژگی مهم «جک کربی» (JACK KIRBY)

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parsa asadi
#1 parsa asadi 1395-10-16 16:04
خیلی مقاله خوبی بود ممنون از آقای ترابی زحمت کشیدید :-)

یک سوال داشتم تور برای چی دست destroyer رو داره؟
نقل قول کردن
kingerfan
#2 kingerfan 1395-10-16 16:34
به نقل از parsa who:

یک سوال داشتم تور برای چی دست destroyer رو داره؟

دلیل خاصی نداره. فقط روی دستش داره ازش به عنوان زره استفاده میکنه
نقل قول کردن
kingerfan
#3 kingerfan 1395-10-16 16:35
مرسی استاد
بهترین مقاله سال 2017 رو تو همون ماه ژانویه نوشتید :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1395-10-16 16:46
خیلی ممنون بابت مقاله...
فوق العاده بود...
کامل و بی نقص و حاوی کلی اطلاعات...
مقالش شبیه مقالات قدیمی مرد عنکبوتی سایت بود که همیشه با خوندنشون حال میکردم...
(بزارین سال جدید شروع بشه بعد شاهکارارو رو کنین :D ;-) )
(مقاله 15 اتفاق بزرگ مارول هم که تا به حال بهترین مقاله امسال بوده {پنج روز از سال 2017 میگذره هااا :-? :D })
نقل قول کردن
parsa asadi
#5 parsa asadi 1395-10-16 16:54
به نقل از kingerfan:
به نقل از parsa who:

یک سوال داشتم تور برای چی دست destroyer رو داره؟

دلیل خاصی نداره. فقط روی دستش داره ازش به عنوان زره استفاده میکنه

آهان متوجه شدم ممنون :-)
نقل قول کردن
A,morradi
#6 A,morradi 1395-10-16 17:07
عالی بود.
دیروز چند تا عکس ازش دیدم. ( ای مختار کلک :D )
نقل قول کردن
amazing_amir
#7 amazing_amir 1395-10-16 17:35
قشنگ بود ! ;-)
بیشتر از" واسپ ( کچله ) " و " ویژن " خوشم اومد
واقعا هم اسمی توی دنیای کمیک خیلی زیاده
نقل قول کردن
arian spider 151
#8 arian spider 151 1395-10-16 17:40
خیلی عالی بود اصلا همچین چیزی ننمیدونستم خوشم اومد اقای ترابی من از مقاله های شما علاقه مند به کمیک شدم و کمیک خانیم به 9 ماه رسیده ولی یه مشکلی دارم اونم اینه که چه طوری کمیک ها رو دنبال کنم یعنی الان بعد جنگ داخلی2 نمیدونم قراره کدوم کمیک ها کی بیان یا کدوم ها از شماره اول بخوان منتشر بشن و از کجا اونا رو تحییه کنم
نقل قول کردن
Arya.M
#9 Arya.M 1395-10-16 18:40
ممنون آقای ترابی. مقاله جالب و خواندنی بود. تنها کاراکتری که از فراموش شدنش ناراحت شدم ویژن بود. شخصیت جالبی به نظر می رسید. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o
نقل قول کردن
silver flash
#10 silver flash 1395-10-16 19:09
یه سوال داشتم
الان دنیای اسپایدرمن که رییس صنایع پارکر شده و ماجرای توطئه کلونی پیش اومده با civil war ۲ یکیه؟
نقل قول کردن
cap america
#11 cap america 1395-10-16 19:16
خسته نباشید استاد ترابی
واقعا عالی بود
من از نایت رایدر و پنگوئنش خوشم اومد
نقل قول کردن
kingerfan
#12 kingerfan 1395-10-16 19:20
به نقل از silver flash:
یه سوال داشتم
الان دنیای اسپایدرمن که رییس صنایع پارکر شده و ماجرای توطئه کلونی پیش اومده با civil war ۲ یکیه؟

اره دیگه. مگه قرار بود فرق کنه؟
نقل قول کردن
kingerfan
#13 kingerfan 1395-10-16 19:22
به نقل از arian spider 151:
اقای ترابی من از مقاله های شما علاقه مند به کمیک شدم و کمیک خانیم به 9 ماه رسیده ولی یه مشکلی دارم اونم اینه که چه طوری کمیک ها رو دنبال کنم یعنی الان بعد جنگ داخلی2 نمیدونم قراره کدوم کمیک ها کی بیان یا کدوم ها از شماره اول بخوان منتشر بشن و از کجا اونا رو تحییه کنم

یه سایتی هست به نام comiclist
هر هفته روزهای چهارشنبه بهش سر بزنی کمیک های اون هفته را بهت میگه.
نقل قول کردن
silver flash
#14 silver flash 1395-10-16 19:38
به نقل از kingerfan:
به نقل از silver flash:
یه سوال داشتم
الان دنیای اسپایدرمن که رییس صنایع پارکر شده و ماجرای توطئه کلونی پیش اومده با civil war ۲ یکیه؟

اره دیگه. مگه قرار بود فرق کنه؟

توی amazing spiderman و جریان دنیای عنکبوتی دنیای ۶۱۶ سر جاش بود ولی توی secret war این دنیا نابود شد که
الانم که توطئه کلونی توی دنیای ۶۱۶ جریان داره ولی دیگه این دنیا نابود نشده بود مگه؟!
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #15 Ice Man 1395-10-16 19:57
ممنونم بخاطر مقاله ؛ یکی از برترین و عالی ترین مقاله های سایت بود
هیچ کدومشون به خوبی ورژنی که الان از این شخصیت ها وجود داره نبودن اما خیلی جالب بودن و من از گوست رایدر و دردویل خیلی خوشم اومد اما بهترینشون فقط همون گوست رایدر بود
12.بلک ویدو (Black Widow)
اولین اریجینش خیلی عجیب بود ، اما هم اریجینش و هم شخصیتش جالب نبود
دومی هم بد نبود ، یک ذره ظاهرش و اریجینش شبیهه یکی از ورژن های بلک کنری بود (البته خیلی کم)
ولی در کل هیچکدومشون حتی یک ذره هم به بلک ویدوئه امروزی شباهت نداشت ، بلک ویدو یکی از برترین و پرفکت ترین شخصیت های کمیک بوکیه و همینطور شخصیت پردازیه خاص و جالب و چند بعدی ای داره
11.آنجل (Angel)
ویژگی های زیادی که در کنار هم دیگه خیلی جالب هستن ، شخصیت و اریجینش رو تشکیل دادن اما حتما در دهه 40 میلادی از شخصیت های برتر و پرفکته دنیای کمیک بوده ؛ حتی اولین ابرقهرمان های مارول هم هنوز شخصیت های جذاب و برتری هستن ؛ اگه کاری به ظاهرش و اریجینش نداشته باشم ، فکر کنم از نظر اهداف و روحیش و کار هایی که انجام میده به آنجله ایکس من شباهت داشته باشه ، البته خیلی متفاوته
10.پنگوئن (The Penguin)
پنگوئنه DC تقریبا ویلن برتر و خوبیه ، اما این پنگوئن همونجوری که از کمپانیش انتظار میره خیلی مسخره و آبکی و داغونه ؛ حداقل پنگوئن DC یکم ظاهرش و اریجینش و پنگوئن شدنش و کار هایی که انجام میده منطقی تره ؛ ویلن یا ابرقهرمانی که هیچ نکته و ویژگی جدید و خاصی نداره ، دلیلی برای خلق شدنش وجود نداره
9.دردویل (Daredevil)
اریجین هاش بد نبودن ، شخصیت و ظاهرش هم جالب بود اما اصلا به دردویله مارول نمیرسه ولی به هر حال امیدوارم که در آینده با یک اسم و اریجین دیگه بازم ازش استفاده بشه ؛ در کل خیلی باحال و جالب بود
8.بلک پنتر (Black Panther)
هم ظاهرش و هم شخصیتش خیلی مسخره و ابتداییه ؛ بلک پنتر مارول مثل همه ابرقهرمان ها و شخصیت های دیگش از هر نظر ابرقهرمان خاص و متفاوت با ویژگی های مختلف و برتریه ؛ جدا از خفن و باحال بودنش [مثل همه شخصیت های دیگه مارول] فقط چیزی که از اسم و ظاهرش انتظار میره نیست و یک ابرقهرمان کامل و فوق العادست !
7.جوکر (Joker)
با وجود این که قبل از جوکر بوده و شخصیت جوکر در طول زمان تغییر و تحول پیدا کرده اما خیلی جالبه که با اسم جوکر و در اون زمان کاری که انجام میداده یکم به جوکر امروزی شباهت داشته
6.بلید (Blade)
واقعا شخصیت افتضاح و داغونیه و فقط اسمش با بلیده مارول مشترکه چون بلید یکی از برترین و خفن ترین شخصیت های کمیک بوکیه اما خب هر دوشون از تیغه شمشیر یا خنجر استفاده میکنن پس طبیعیه که اسمش رو بلید گذاشته ، نکته دیگه اینه که دشمن های اصلیه بلید فقط خون آشام ها هستن و این بلید هم دشمن های اصلیش فقط دزد های دریایی هستن و اگه خودشم دزد دریایی بود یک جورایی میشد مثل بلید که خودشم مثل دشمن هاش نیمه خون آشامه
5.کوئیک سیلور (Quick Silver)
جالبه که اسمش با کوئیک سیلور یکیه ! اما اصلا قابل مقایسه با شخصیت کوئیک سیلور نیست و اینجاست که معلوم میشه حتی شخصیت هایی که شاید شخصیت برتری بودنشون به چشم نیاد چقدر عالی هستن
اما فقط نمیدونم بین این همه اسپیدستر های برتر و فوق العاده و سریع تو دنیای فلش و DC این اصلا جایی داره یا نه !
4.فالکون (Falcon)
خیلی شباهت داره ، اگه خبرنگار هم نبود مثل این بود که فالکونه مارول تو یک شماره از این سری کمیک شخصیت مهمان بوده اما خب بازم مثل بقیشون خیلی تو جزئیات اریجین و ویژگی هاش ایراد داره مثله این که خبرنگاره و لباس فالکون رو پوشیده ! حداقل سم ویلسون قبلا تو ارتش چترباز بوده ، ولی خب اشکالی نداره چون این شخصیت ها خیلی قدیمی هستن
3.واسپ (Wasp)
چیزی که هم عجیبه و هم جالبه اینه که برای اسم شخصیت مارول دلیل یا حتی یک نشانه یا اشاره معقول هست ؛ مثلا واسپه مارول که معنی اسمش میشه زنبوره بدونه عسل ، لباسه زنبور مانند میپوشه اما این ها هیچ ارتباط یا شباهتی به زنبور ندارن!
کلا شخصیت های جالب و خاصی هم نیستن
2.ویژن (Vision)
خب به هر حال این ویژنه فقط اولش به جای یک ربات ، بیگانه بوده و قدرت هاشم یکم فرق داشتن
ویژن امروزی خیلی بهتره
1.گوست رایدر (Ghost Rider)
خیلی شخصیت جالبی بود ، اسمشم که تغییر کرد و شد جزء شخصیت های دنیای گوست رایدر و هر دوشون خوبن ولی البته گوست رایدر اصلی خیلی متفاوت تره اما در کل هر دوشون خوبن
به عنوان شخصیت های متفاوت و مستقل گوست رایدر و دردویل از همشون بهتر بودن
با تشکر از آقای ترابی ، مقاله های سال جدید همشون عالی و فوق العاده بودن
نقل قول کردن
kingerfan
#16 kingerfan 1395-10-16 20:18
به نقل از silver flash:
به نقل از kingerfan:
به نقل از silver flash:
یه سوال داشتم
الان دنیای اسپایدرمن که رییس صنایع پارکر شده و ماجرای توطئه کلونی پیش اومده با civil war ۲ یکیه؟

اره دیگه. مگه قرار بود فرق کنه؟

توی amazing spiderman و جریان دنیای عنکبوتی دنیای ۶۱۶ سر جاش بود ولی توی secret war این دنیا نابود شد که
الانم که توطئه کلونی توی دنیای ۶۱۶ جریان داره ولی دیگه این دنیا نابود نشده بود مگه؟!

نه. بعد از سیکرت وارز دنیای اصلی مارول حفظ شد. فقط اسمش شده earth prime
نقل قول کردن
kingerfan
#17 kingerfan 1395-10-16 20:26
دقت کردین اون موقع 98 درصد ابرقهرمانها خبرنگار بودن؟ :lol:
ولی جدی این مارول از همون اول که اسمش تایملی بوده شخصیت هاش از بقیه شرکتها متفاوت بوده
نقل قول کردن
hassan91
#18 hassan91 1395-10-16 21:42
مرسی، خوب بود.
ولی آدم شاخ در میاره که یه جوکر دیگه وجود داشته که اونم قهرمان بوده. :eek:
یا تصور یک بلک ویدو با یک قدرت فرابشری. :o
نقل قول کردن
parsa asadi
#19 parsa asadi 1395-10-16 21:48
به نقل از hassan91:
مرسی، خوب بود.
ولی آدم شاخ در میاره که یه جوکر دیگه وجود داشته که اونم قهرمان بوده. :eek:
یا تصور یک بلک ویدو با یک قدرت فرابشری. :o

این جوکره که قهرمان نبود وسایل رو میدزدید بعد خودش برش میگردوند :-)
نقل قول کردن
A,morradi
#20 A,morradi 1395-10-16 22:29
مقاله ای جامع و جالب و کامل
دستتون درد نکنه بابت مقاله
نقل قول کردن
Mr. x
#21 Mr. x 1395-10-16 22:55
دنیا فقط گوست رایدر (نایت رایدر) ;-)
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1395-10-16 23:11
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#23 علی قدیانی 1395-10-17 09:40
با سلام و تشکر از مقاله بی نقصتان به نظرم روزی مقاله ای درباره تغییر اسم شخصیت ها بنویسید مثلا : "شزم" که قبلا "کاپیتان مارول" بوده و "دث استروک نابودگر" که به خاطر فیلم ترمیناتور دی سی اسمش رو عوض کرد. و شد "دث استروک"
نقل قول کردن
arian spider 151
#24 arian spider 151 1395-10-17 10:19
به نقل از kingerfan:
به نقل از arian spider 151:
اقای ترابی من از مقاله های شما علاقه مند به کمیک شدم و کمیک خانیم به 9 ماه رسیده ولی یه مشکلی دارم اونم اینه که چه طوری کمیک ها رو دنبال کنم یعنی الان بعد جنگ داخلی2 نمیدونم قراره کدوم کمیک ها کی بیان یا کدوم ها از شماره اول بخوان منتشر بشن و از کجا اونا رو تحییه کنم

یه سایتی هست به نام comiclist
هر هفته روزهای چهارشنبه بهش سر بزنی کمیک های اون هفته را بهت میگه.

ممنون دستات درد نکنه خیلی لازمم بود
نقل قول کردن
arian spider 151
#25 arian spider 151 1395-10-17 10:21
به نقل از mtm:
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم

اقای ترابی ببخشید منظور تون از مطالعه کمیک هستش ؟
ولی پیدا کردن یه همچنین کمیک های فکر کنم سخت باشه
نقل قول کردن
Mr. Cage
#26 Mr. Cage 1395-10-17 10:32
استاد ترابی شما خدای کمیک بوک در ایران هستید و من شما را میپرستم
نقل قول کردن
Mr. Cage
#27 Mr. Cage 1395-10-17 10:36
به نقل از arian spider 151:
به نقل از mtm:
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم

اقای ترابی ببخشید منظور تون از مطالعه کمیک هستش ؟
ولی پیدا کردن یه همچنین کمیک های فکر کنم سخت باشه

مژده! همه کمیک های عصر طلایی را در سایت زیر رایگان کنید:

goldenagecomicheroes.wordpress .com
نقل قول کردن
arian spider 151
#28 arian spider 151 1395-10-17 10:41
به نقل از Mr. Cage:
به نقل از arian spider 151:
به نقل از mtm:
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم

اقای ترابی ببخشید منظور تون از مطالعه کمیک هستش ؟
ولی پیدا کردن یه همچنین کمیک های فکر کنم سخت باشه

مژده! همه کمیک های عصر طلایی را در سایت زیر رایگان کنید:

goldenagecomicheroes.wordpress .com

ایول داش دمت گرم
نقل قول کردن
arian spider 151
#29 arian spider 151 1395-10-17 10:55
به نقل از arian spider 151:
به نقل از Mr. Cage:
به نقل از arian spider 151:
به نقل از mtm:
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم

اقای ترابی ببخشید منظور تون از مطالعه کمیک هستش ؟
ولی پیدا کردن یه همچنین کمیک های فکر کنم سخت باشه

مژده! همه کمیک های عصر طلایی را در سایت زیر رایگان کنید:

goldenagecomicheroes.wordpress .com

ایول داش دمت گرم

فقط یه ایراد داره اونم اینه که یا سایته خیلی دی سی فنه یا اینکه مارول دوران طلایی نداشته
نقل قول کردن
Mr. Cage
#30 Mr. Cage 1395-10-17 11:30
به نقل از arian spider 151:
به نقل از arian spider 151:
به نقل از Mr. Cage:
به نقل از arian spider 151:
به نقل از mtm:
به نقل از Arya.M:
. ولی الآن سوال جالبی برام پیش آمده: شما چطوری این شخصیت هایی قدیمی رو می شناسید :o

من که سنم بهشون قد نمیده ولی چون مطالعه زیاد دارم باهاشون آشنا هستم

اقای ترابی ببخشید منظور تون از مطالعه کمیک هستش ؟
ولی پیدا کردن یه همچنین کمیک های فکر کنم سخت باشه

مژده! همه کمیک های عصر طلایی را در سایت زیر رایگان کنید:

goldenagecomicheroes.wordpress .com

ایول داش دمت گرم

فقط یه ایراد داره اونم اینه که یا سایته خیلی دی سی فنه یا اینکه مارول دوران طلایی نداشته

بابا چی میگی!
اون موقع مارول اسمش تایملی بوده. کلی قهرمان داشته ولی شما الان نمیشناسیشون
این لیست شخصیتای مارول در عصر طلایی:
en.m.wikipedia.org/.../...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#31 Nightwatcher 1395-10-17 16:23
خیلی خیلی جالب بود! لذت بردم.
استاد ترابی ممنون خسته نباشید

میگم اون دردویل اولیه خیلی جالب بود. انگار ترکیبی از بتمن و دردویل ماروله!
لال بودنش به نابینایی دردویل مارول شباهت داره و اینکه پدر و مادرشو جلو چشماش کشتن به بتمن شباهت داره. بومرنگ پرت کردنش هم به "بترنگ" بتمن و "بیلی کلاب" دردویل شبیهه! (البته این شباهتها تصادفیه)

راستی اگه دقت کنید دی سی دو جا مجبور شده به خاطر مارول اسم کارکترهاش رو تغییر بده: 1.کاپتان مارول (شزم) و 2.کوییکسیلور (مکس مرکوری)
نقل قول کردن
parsa.ls
#32 parsa.ls 1395-10-18 09:25
مثل همیشه عالی بود من از همه ی این ها فقط یک رو می شناختم همون طور که اطلاع دارین توی فیلم اول گوست رایدر حضور داشت.
نقل قول کردن
amirsam
#33 amirsam 1395-10-18 19:48
با تشکر از مقاله خوب اقای ترابی
نقل قول کردن
dr.ali
#34 dr.ali 1395-10-19 16:13
مقاله عالی ای بود، ممنون 8)
نقل قول کردن
Rubiker81
#35 Rubiker81 1395-10-19 18:29
اون گوست رایدر و دردویل جالب بودن ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#36 s.p.i 1400-06-14 00:28
سلام
ممنون بابت مقاله
در مورد بلک ویدو تو برخی سایت های خارجی و داخلی میگن بلک ویدواز روی بلک کناری تقلید کردن که خیلی بامزه و خنده داره ولی در هرحال قبل از بلک کناری مارول قهرمانی با همین نام داشت که سال ۱۹۴۰ خلق شد و البته بعدش قناری سیاه ۱۹۴۷
جالبه که اون سایت ها اشاره به قدرت قناری سیاه می‌کنند ولی دلیل منطقی نمیارن که چرا تقلیدد محسوب میشه ولی در هرحال هر جا همچین چیزی دیدین بدون اعتبار نداره البته ظاهر اولیه ناتاشا کمی شبیه قناری سیاه بود

در مورد آنجل هم جالبه بود توانایی پرواز کردن هم داشت

به جز اسمشون شباهت دیگه ندارن

میتونست مثل بومرنگ و کاپیتان بومرنگ بومرنگ پرتاب کنه و
شبیه پلنگ سیاه بود و البته سفید پوست بود ولی میشه گفت انگار فراموش شد

جوکر هم اویل خلش شدن تقریبا مثل این جناب بود و جالبه که خود جوکر هم مثل بتمن به مرور زمان تکامل یافت به نوعی جوکر تقریبا ۷۰ درصد از شهرتش مدیون فیلم نولان و هیث لجر هست

بلید به جز اسم شمشیر چیز مشترکی نداشتن
جالبه البته دیسی که خیلی از شخصیت هارو خرید و آورد تو شرکت خودش

رجب بقیه نظری ندارم

تشکر بابت مقاله لذت بردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید