10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

خب وقتشه بریم سراغ اسپایدی، و اول از دشمنان و ویلن‌هایی صحبت می‌کنیم که آرزوی دیدنشون رو تو آینده‌ی mcu داریم...

مقدمه: وقتی تام هالند و اسپایدی دوباره بعد از کلی جنجال به MCU بازگشتند، ما هواداران خیلی خوش‌حال شدیم چرا که او فعلا به خانه‌ی خودش برگشته و می‌تونه با پکیج کاملی از ویلن‌ها و شخصیت‌های مکمل جذاب و بی‌بدیلی که در دنیای کمیک داره، دوباره حداقل برای مدتی جولان بده. در این بین اما شرورها و دشمنان اسپایدی همیشه نقش بسزایی را در داستان‌های او ایفا کرده و بیشترین نقش را در رشد و توسعه‌ی پیتر بعنوان یک قهرمان داشته‌اند؛ حالا خواه با نقشه‌های شرورانه و کشتن عزیزان و نزدیکان او و خواه با تا دم مرگ بردن و یا حتی کشتن خود پیتر. در واقع تقریبا همه‌ی دشمنان اسپایدی قابل احترامند و نقش خود را در تکامل او ایفا نموده‌اند. با این تفاسیر، در شرایط فعلی لازم دونستیم تا به موردانتظارترین ویلن‌های اسپایدرمن که دوست داریم در آینده‌ی MCU ببینیمشان شاره کرده و بر اساس علاقمون به اون‌ها، رتبه‌بدیم؛ پس با ما همراه باشید...

 

10. کریون شکارچی

کریون شکارچی

کریون شکارچی از دشمنان قدیمی مردعنکبوتیه که عضو گروه "شش خبیث" هم بوده. او ابتدا که خلق شد زیاد ویلن جالبی نبود و هدف و انگیزه‌ی خاصی برای شرارت نداشت. گفته میشه وقتی "جی. ام. دی‌متیوس" خواست تا او را در داستان معروف "آخرین شکار کریون" بکشه، سردبیران مارول باهاش مخالفت نکردند! ولی به خاطر همون داستان که یکی از برترین داستان‌های کلاسیک مردعنکبوتی به شمار میاد، به یک خبیث درجه یک تبدیل شد.

در هر حال کریون، یک شکارچی حیوانات وحشی است که اصلیتی روس دارد. او ادعا می‌کرد که بزرگترین شکارچی عالم است و به همین دلیل تصمیم گرفت اسپایدرمن را شکار کند. اما با وجود آن که او از داروهای گیاهی و جنگلی برای بالا بردن توان خود استفاده می‌کرد بارها از اسپایدرمن شکست خورد و کینه‌ی عمیقی از او به دل گرفت. او در داستان "آخرین شکار کریون" تصمیم گرقت انتقام سختی از اسپایدی بگیرد. او موفق شد پس از بیهوش کردن اسپایدرمن او را زنده‌زنده در عمارت خود دفن کند و برای مدتی جایش را بگیرد. او لباس اسپایدرمن رو پوشید و به سبک خودش و با خشونت بالا خلافکاران رو به قتل میرسوند تا اثبات کنه از اسپایدی بهتره. ولی بالاخره اسپایدرمن خودش رو نجات داد ولی سورپرایز اصلی وقتی رخ داد که کریون که دیگر به هدفش رسیده بود دست به خودکشی زد! او سال‌ها در کمیک‌های اسپایدرمن مرده بود و هر از گاهی پسرش "ولادمیر" و دخترش "آلیوشا" جای خالی‌ش را پر می‌کردند. چند سال پیش و در داستان Grim Hunt ، کریون به لطف تلاش‌های خانواده‌اش دوباره زنده شد تا به دشمنی با اسپایددمن ادامه دهد. خلاصه با وجود اتفاقات و شایعات پیش‌ آمده و با نظر به اینکه MCU   خیلی دلش می‌خواهد نگفته‌ها رو به نمایش بگذارد، ما در فیلم‌های بعدی شاهد حضور او خواهیم بود.

 

9. الکترو

 الکترو

اسپایدرمن در طول دوران ابرقهرمانی خودش با ویلن‌های متعددی روبرو شده ولی قطعا یکی از سرسخت‌ترین اون‌ها کسی نبود جز الکترو. او مردی سرخورده و با عقده حقارت به نام "مکس دیلون" نام داشت. او تصادفی و هنگام کار روی خطوط برق مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و متوجه شد که می‌تواند جریانی را که به وجودش افتاده، کنترل و بر علیه دیگران استفاده کند. خب او از دشمنان نیرومند اسپایدرمن محسوب می‌شود ولی همواره از او شکست خورده است. خب درسته که این شخصیت در فیلم "مردعنکبوتی شگفت‌انگیز۲" حضور داشت و آقای "جیمی فاکس" هم نقشش رو بازی کرد، ولی به هیچ وجه نتونست منتقدها و هواداران رو راضی کنه چرا که اوریجین، شکل ظاهری و انگیزه‌های وی برای شرارت با دنیای کمیک خیلی فرق کرده بود اما او هنوز هم یکی از بزرگترین دشمنان اسپایدی است و ما هواداران امیدواریم او را در آینده‌ی MCU ببینیم.

 

8. مِستر نگاتیو

 مِستر نگاتیو

خب مستر نگاتیو با نام "مارتین لی" در واقع یک خلافکار چینی بود که به طور غیر قانونی به آمریکا مهاجرت کرد. او در آن‌جا به چنگ یک گروه مافیایی افتاد و ماده‌ی مخدر بسیار قوی‌ای رویش آزمایش شد. این کار باعث شد تا او به نیروی ذهنی و جسمانی فوق بشری دست یابد. او می‌تواند روح دیگران را فاسد کند و کاری کند تا به شخصیت‌های منفی تبدیل شوند. او همچنین میتواند با لمس کردن دیگران بیماری‌های آنان را تشخیص و درمان کند. او یکی از بزرگترین خلافکاران شهر است ولی در واقع دارای دو شخصیت است که مردم او را بیشتر بعنوان یک فرد نیکوکار به نام مارتین لی می‌شناسند! او دستیارانی موسوم به Inner demons دارد که ماسک‌های اژدها به چهره می‌زنند و از شمشیرهای لیزری استفاده می‌کنند. راستی قطعا تو این مدت به واسطه‌ی حضور این شخصیت در بازی Marvel's Spiderman PS4   به حد کافی با او آشنا هستید و می‌دونید که او کسی نیست که بشه بعنوان یک هوادار از خیر حضورش در آینده‌ی MCU گذشت. او همچنین با قابلیت دستکاری در ابعاد و فرار از گیرافتادن‌ها، می‌تواند همان نوع اعمال شرورانه‌ای را که از میستریو در "دور از خانه" دیدیم با خود به همراه بیاورد و خلاصه ما هواداران منتظر دیدن او در قاب MCU خواهیم بود.

 

7. توم استون

 توم استون

«توم استون» (Tombstone) یك سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینكلن» (زال تن به كسانی میگویند كه از بدو تولد موهای سفید و چشمان صورتی رنگ دارند) او یك خلافكار خیابانی بود و نیروی فوق بشری نداشت (ولی بعدا به دست آورد) منتهی همیشه از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بوده. صدای خیلی خفنی هم داره و در مبارزه تن به تن ماهره و البته بدنش مثل سنگ سفته و میتونه حریف خوبی برای همه ابرقهرمانان باشه. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز كرده كه شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند! توم استون معمولاً برای دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كینگ پین»، «کله چکشی» ، «آفتاب پرست» ، «دکتر اختاپوس» و ... كار میکرد. اما بعدها بعنوان رئیس دسته اوباش و قاتل ها، هر آنکه با وی مخالف بود را به قتل می‌رساند و به دلیل ماهیت خشونت‌آمیزش حتی تقریباً به اندازه‌ی کینگ‌پین معروف شد!  توم استون در دهه های 80 و 90 میلادی نقش نسبتا زیادی در داستان های مرد عنکبوتی داشت ولی باید قبول کرد که سالهاست دیگر حضور مهمی نداشته است (علیرغم اینکه در انیمیشن تحسین شده Spectacular Spider-Man و یا بازی معرکه  Marvel’s Spider-Man   برای کنسول PS4  داشته است). خلاصه او هم شخصیت با پتانسیلیه برای حضور در آینده‌ی MCU و ما هواداران ازش استقبال میکنیم.

 

6. لیزارد

 لیزارد

دکتر کرتیس کانرز درواقع یک دانشمند خوش طینت بود که یکی از بازوهایش را در جنگ از دست داده بود و از این رو با استفاده از DNA خزندگان یک سرم ساخت تا شاید بتواند مثل مارمولک‌ها عضو قطع‌شده‌اش را بازسازی کند اما در عوض به مارمولکی بزرگ تبدیل شد. او بارها و بارها تحت عنوان مارمولک جان خانواده‌ی خود را به خطر انداخته است اما همواره تونسته شخصیت پلیدش رو کنترل کنه و به شکل انسانی برگرده(البته مقطعی هم کاملا تسلیم خوی حیوانی خود بود). خب این کاراکتر در فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز حضور داشت و آقای ریس آیفنز نقشش رو بازی کرد که خب متاسفانه نتونست خیلی قابل قبول باشه که البته ناشی از شخصیت‌پردازی نصفه‌و‌نیمه‌ش بود وگرنه انصافا آیفنز نقشش رو خوب بازی کرد. اما با همه‌ی این تفاسیر مخاطبین و هواداران دوست دارند ورژن MCU ایه این شخصیت رو هم حتما ببینند و ما هم حوس دیدنش رو کردیم راستش رو بخواین.😉

 

5. آفتاب پرست

 آفتاب پرست

دیمیتری اسمردیاکف یا "آفتاب پرست" اولین خبیثی است که اسپایدی باهاش روبرو شده! او یک جاسوس روسی است که استعداد خاصی در تغییر قیافه دارد. همچنین او برادر ناتنی کریون شکارچی، یکی دیگر از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن است که پس از مرگ موقتی او سعی کرد تا از اسپایدرمن انتقام بگیرد. خلاصه آفتاب پرست می‌تواند خود را به قیافه‌ی هر کسی در آورد بنابراین بارها برای اسپایدرمن و اطرافیانش پاپوش دوخته است. خلاصه خیلی مشتاقیم که چشممون به جمال ایشون در آینده‌ی MCU روشن بشه اما خب فعلا نشده، و حتی قبل از اکران فیلم "دور از خانه" شایعه شده بود که قراره این شخصیت تو فیلم حضور داشته باشه و ددلاین هم مدعی شد که نقشش رو قراره آقای "نومان اکار" بازی می‌کنه، اما بعدا مشخص شد که سخت در اشتباه بودیم.

 

4. گربه‌ی سیاه

بلک کت

وقتی صحبت از داشتن روابط در کمیک‌ها به میون میاد، پیتر قطعا پیچیده‌ترینشونه!

خب فلیشا هاردی فقط ۱۳سال سن داشت که فهمید پدری که همیشه او را بعنوان الگوی خود در نظر می‌گرفته، دارای یک زندگی مخفی‌ست! در واقع او که خود را یک تاجر می‌نمایانده در پشت پرده یک سارق زبردست بود و پس از دستگیری به حبس ابد محکوم شد؛ پس از آن فلیشا تصمیم گرفت در آینده راه پدرش را ادامه بده و خلاصه او با فراگیری هنرهای رزمی گوناگون لقب گربه سیاه(برای آشنایی بیشتر با گربه سیاه این مقاله و این مقاله را بخوانید) را برای خود برگزید و هویت خودش رو هم مخفی نگه داشت تا به ماجراجویی و تفریح بپردازه؛ اما او طی مواجهاتش با اسپایدرمن عاشق اون میشه و حتی حاضر میشه به خاطر اون کارهای خلافش رو کنار بذاره و خلاصه یک رابطه دوطرفه شکل میگیره که البته فلیشا عاشق مردعنکبوتی بود نه پیتر!

خلاصه که اسپایدی و گربه سیاه با هم رابطه صمیمی‌ای دارن و دیدن این رابطه در قامت بازی بی‌بدیل تام هالند و جان‌مایه‌ی طنز بازی او و همچنین بکر بودن بلک کت در سینما باعث شده تا هوادارها خیلی مشتاق دیدن این شخصیت در فیلم‌های اسپایدی و آینده‌ی MCU باشند.

 

3. مورلان

مورلان

مورلان یک خون‌آشام دارای انرژی ابدی است که می‌شود گفت خونین‌ترین و شدیدترین درگیری‌ها را برای اسپایدی رقم زده. او خود را وقف تلاش برای نابود کردن مردان و زنان عنکبوتی در سرتاسر مولتی‌ورس کرده و برای شناسایی و نابودی آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. او به‌معنای واقعی کلمه غیرقابل توقف است و در کمیک‌ها چندین‌بار تا پای مرگ هم رفته ولی باز به زندگی برگردونده شده. خود پیتر بارها اذعان کرده که سخت‌ترین ضربه‌ای که به‌عنوان یک قهرمان خورده، از همین مورلان بوده! خلاصه این ویلن می‌تونه نه‌تنها در آینده‌ی MCU حضور داشته باشه بلکه زبونم لال میتونه به‌عنوان راهی برای ادامه دادن داستان اسپایدرمن خارج از یونیورس مارول هم به درد بخور باشه (ایشالا یه مقاله جدا براش خواهم رفت).

 

2. دکتر اختاپوس

 دکتر اختاپوس

خب این اواخر در کمیک‌ها دکتر اوکتاویوس بیشتر به‌واسطه رویداد جذاب مردعنکبوتی برتر به یاد آورده میشه که با کشتن اسپایدی جای اون رو برای مدتی گرفت و درسته که ما تا به‌حال این اقتباس رو روی پرده نقره‌ای سینما ندیدیم ولی کماکان او یکی از مشهورترین دشمنان اسپایدرمن است و در فیلم شهیر مردعنکبوتی۲ ساخته‌ی سم ریمی هم دیدیم که جدال پیتر با او میتواند چقدر جذاب و دیدنی باشد، خصوصا این که دیدیم که پیتر مثل یک بت او را می‌پرستید و ریختن اون بنای پوشالی هم از جنبه‌های جذابیت اون حضور بود. خلاصه بازگشت اتو اوکتاویوس به پرده سینما طی اقتباسی از ماجراهای مردعنکبوتی برتر و در یونیورس MCU اتفاقی‌ست که نمی‌شه از کنارش عبور کرد.

 

1. گرین گابلین (نورمن آزبورن)

.گرین گابلین (نورمن آزبورن)

خب این شخصیت دیگه نیازی به معرفی و مقدمه‌چینی نداره و همه باهاش آشنایی داریم و در سایت هم اینجا تقریبا تهش رو نون کشیدیم، اما فکرش رو بکنین چی می‌شه اگر شاهد بازگشت ویلم دفو در قامت این ویلن سبزپوش باشیم؟! واقعا هیجان انگیزه؛ باز هم ما در اثر فاخر سم ریمی شاهد این بودیم که نورمن چطور تونست پیتر رو به بازی بگیره و همه چیزش رو تا مرز نابودی بکشونه.

به هر حال دیدن نورمن در دنیای سینمایی مارول یعنی خونه‌ی اصلیش یک صفای دیگری داره و می‌تونه با ایجاد ارتباط با دیگر شروران، اقتباس‌های جذابی مثل دارک اونجرز رو رقم بزنه و چی برای هواداران بهتر و خواستنی‌تر از این؟

خب خیلی از شما کاربران، از هواداران پر و پا قرص اسپایدرمن هستین برای همین دوست داریم تا تو بخش نظرات، کامنت‌های شما رو هم بخونیم پس نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب ‌سایت screenrant

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

10 خط داستانی که مارول و سونی میتوانند برای دنباله فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" مورد استفاده قرار دهند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AB.A.M
#1 AB.A.M 1398-11-23 16:41
ممنون از ترجمه اقای رضائی هنجنی.
من عاشق توم استون و وشخصیت پردازیشم امیدوارم تو mcu ببینیمش.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-11-23 17:01
از اینکه دیدم بازیگر جی کی سیمونز با نقش جیمسون برگشته خیلی امیدوار شدم که ویلم دفو و آلفرد مولینا دوباره برگردن.فعلا باید صبر کرد تا فیلمای موربیس و ونوم ۲ رو ببینیم تا بفهمیم سونی چه آشی واسمون پخته.
ورود مورلان هم عالی میشه.
نقل قول کردن
امیر CR7
#3 امیر CR7 1398-11-24 01:39
شخصیت هاب گابلین ، مارمولک ، ونوم ، کارنیج کینگ پین اینا چی پس
نقل قول کردن
hm
#4 hm 1398-11-24 09:16
ممنون . خیلی جوب بود . اما بنظرم رتبه مورلان خیلی بالا بود .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45