10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب (Scorpion) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب اسکورپین اسکورپیون مک گارگن گارگان فکتس حقایق facts (Scorpion) بدانید

در ادامه مقالات فکت های شخصیت های کمیک بوکی این بار سراغ دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام مک گارگن ملقب به اسکورپین رفته ایم!

مقدمه: مک گارگن ملقب به عقرب (اسکورپیون) از دشمنان قدیمی و کلاسیک مرد عنکبوتی است که مثل خودش تِم حیوانی دارد. ظاهرش هم بسیار بِکر و منحصر به فرده و بارها در دنیای کمیک برای قهرمان محبوب ما دردسر درست کرده. او از یک نظر دیگر هم شخصیت مهمی است چون برای دوره ای نسبتاً طولانی در قالب ونوم ظاهر شده و با سیمبیوت فضایی پیوند خورده بود. و حالا در این مقاله میخواهیم سیر تا پیاز این شخصیت رو براتون تعریف کنیم!

ضمناً برای آشنایی با نسخه های مختلف عقرب در دنیاهای موازی مقاله زیرا را بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از عقرب در دنیای کمیک!

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به عقرب

«مک دونالد گارگِن» (MacDonald Gargan) یک کارآگاه خصوصی بود که توسط «جی. جونا جیمسون» استخدام شد تا بفهمه پیتر پارکر چطور میتونه اون عکس های خارق العاده خودش رو از اسپایدرمن بگیره ولی پیتر به کمک حس عنکبوتی خودش تونست به راحتی از دستش خلاص بشه.

سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به عقرب

سپس جونا جیمسون از گارگن خواست برای دستگیری اسپایدرمن تا تن به آزمایشی بده که بتونه مرد عنکبوتی را شکست بده. جیمسون وی را نزد دکتری به نام «فارلی استیل ول» (Farley Stillwell) برد و او نیز آزمایشاتی روی گارگن انجام داد که باعث شد DNA او با DNA عقرب ترکیب بشه (هزینه آزمایشات را هم خود جیمسون تامین کرد) بدین ترتیب قادر شد مثلا روی در و دیوار راه بره و همچنین قدرت بازو و سرعتش افزایش یافت.

سرگذشت عقرب

ضمناً لباسی منحصر به فرد به او داده شد که دارای دُمی خطرناک بود که اسکورپیون ازش برای ضربه زدن به مرد عنکبوتی استفاده میکنه. در اولین رویارویی عقرب با اسپایدرمن مشخص شد که حریف بسیار قدرتمندی است و حتی دفعه اول هم شکستش داد ولی آزمایشاتی که روی مک گارگن انجام شده و تبدیلش کرده بود به عقرب باعث شد تا حالت جنون و دیوانگی بهش دست بده و اون خلق و خوی حیوانی بر او غلبه و حتی به جیمسون حمله کنه ولی اسپایدرمن در نهایت شکستش داد.

اسکورپیون مرد عنکبوتی

از آن به بعد هم او تبدیل به یک خلافکار حرفه ای شد و بارها با اسپایدرمن و دیگر ابرقهرمانان مارول جنگیده است.

 

2- عقرب از جیمسون متنفر است!

مک گارگن از جیمسون متنفر است، حتی شاید بیش از اسپایدرمن! زیرا جیمسون را متهم به این میکند که به یک هیولا تبدیلش کرده. به همین دلیل بارها و بارها سعی کرده ازش انتقام بگیره. حتی در شماره 18 از سری Amazing Spider-Man Annual شاهد بودیم که سعی کرد پسر جیمسون (جان جیمسون) و همسر دومش یعنی دكتر «مارلا مدیسون» را به قتل برسونه و اگر اسپایدرمن به موقع نرسیده بود معلوم نبود چه بلایی سر آنها می آمد!

عقرب جیمسون

و البته یک بار هم در شماره 1 از کمیک Ms. Marvel که سال 1977 منتشر شد دیدیم که عقرب برای انتقام گرفتن از جیمسون اقدام کرد و حتی او را گروگان گرفت ولی با مداخله «کارول دانورز» (که آن موقع با لقب میز مارول شناخته میشود) همه چی به خیر گذشت!

کاپیتان مارول عقرب

(کارول آن موقع برای مدتی کوتاه در دیلی بیوگل کار میکرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله را بخوانید).

 

3- لباس عقرب بارها ارتقا پیدا کرده است

لباس عقرب بارها ارتقا پیدا کرده است

علاوه بر توانایی هایی ارتقا یافته ای که در نتیجه اون آزمایشات روی مک گارگن صورت گرفت، لباس مکانیکی عقرب مانند او نیز نقش زیادی در بالا بردن قابلیت های او ایفا میکند. این لباس در دنیای کمیک و در طول سالهای گذشته بارها و بارها از سوی خبیث هایی مثل «مخترع مخوف»، «آلیستار اسمایت» و حتی «جاستین هَمِر» ارتقا یافته است. به طور مثال آنها امکانات جدیدی به دُم مکانیکی لباس او افزوده اند تا قادر به پرتاب اسید، الکتریسیته و ... شود.

و البته در شماره 651 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاهد بودیم که پس از چند سال که مک گارگن به ونوم تبدیل شده بود اما سیمبیوت ازش گرفته و در زندان Raft (که مخصوص ابرشروران است) زندانی شده بود ولی آلیستار اسمایت (ملقب به قاتل عنکبوت) او را آزاد کرد و بهش یک لباس بسیار پیشرفته جدید داد که بزرگتر از قبل بود و به صورت سایبرنتیک بهش وصل شده بود و در واقع او را به یک سایبورگ تبدیل کرده بود! همچنین اسمایت بیولوژی او را تغییر داد و بهش نوعی "حس عقربی" داد تا با حس عنکبوتی مرد عنکبوتی برابری کند! همچنین لباس جدیدش ضد گلوله بود و   دُم قوی تر و گاز انبر های مکانیکی داشت!

لباس جدید عقرب

در شماره 700 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، دکتر اختاپوس که در جلد پیتر پارکر فرو رفته بود با این عقرب سایبورگ روبرو شد و چون مشتی به فک او زد که باعث شد از دهانش جدا بشه!!! (چون فقط فک او بود که محافظت شده نبود!).

مرد عنکبوتی برتر - عقرب

البته بعدا برایش یک فک مصنوعی درست کردند!

 

4- مرد عنکبوتی یک بار عقرب رو مجبور کرد از زن عمو می معذرت خواهی کنه!

در شماره 146 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که عقرب به خاطر رفتار مناسب در زندان عفو مشروط میگیره. اما بلافاصله پس از آزادی دوباره تصمیم میگیره تبهکار بشه و برای اینکه نام بزرگی برای خودش در دنیای تبهکاران دست و پا کنه سعی میکنه به اسپایدرمن حمله ور بشه . سپس شغال (که از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشت) بهش میگه اسپایدرمن رو میتونه در بیمارستان شهر پیدا کنه (آن موقع زن عموی پیتر پارکر در بیمارستان بستری شده بود). عقرب به بیمارستان میرسه و وارد اتاق زن عمو می میشه و در حالی که پیتر پارکر رو نمیشناسه زن عمو می را تهدید میکنه که بهش جای اسپایدرمن رو لو بده!

عقرب زن عمو می

انت می - اسکورپیون

پس از اینکه زن عمو می غش میکنه، عقرب شروع میکنه به بهم ریختن بیمارستان. پیتر که حسابی خشمگین شده در یک فرصت مناسبت لباس اسپایدرمنی خودش رو بر تن میکنه و با عقرب میجنگه و شکستش میده و مجبورش میکنه که بره و از زن عمو می معذرت خواهی کنه!

 

5- خلق و خوی عقرب

مک گارگن قبل از اینکه به عقرب تبدیل بشه یک کارآگاه خصوصی حریص و بی وجدان بود که حاضر بود برای پول هر کاری بکنه و حتی یک بار وقتی برای اینکه از گروه "تاندربولتس" پیشنهاد عضویت دریافت کنه، 6 تن از مامورین سازمان شیلد را کُشت تا رزومه کاری اش پربار تر بشه! همچنین آزمایشاتی که رویش انجام و باعث شد تا DNA بدنش با DNA عقرب ترکیب بشه به شدت روی ذهن او تاثیر گذاشته و اغلب اوقات دچار جنون و بی منطقی میشود. در واقع نوعی تاثیرات جهش زا (mutagenic) روی جسم و ذهن او باقی گذاشت. خیلی از ابرخبیث های دیگر هم متوجه شده اند که در کار تیمی و اطاعت از دستورات مشکل دارد. ولی همچنان بدترین نقطه ضعف او این است که خیلی سریع جوش میاره و عصبانی میشه و حاضره برای انتقام گرفتن از جیمسون هر کاری بکنه! همچنین وقتی در گروه دارک اونجرز به مرد عنکبوتی تبدیل شد انگار از مبارزه کردن میترسید!

 

6- عقرب مونث هم داریم!

وقتی برای مدتی به نظر میرسید مک گارگن بازنشسته شده است یکی از روسای مافیایی شهر به نام «سیلور مِین» (Silvermane) یک بیماری روانی به نام «الین كول» (Elaine Coll) را استخدام کرد تا اسکورپیون جدید باشد. به همین منظور به او زرهی روباتیك داده شد كه قدرت و سرعت اش را تا 500 درصد افزایش داد! او در ضمن میتواند اشعه های مرگبار از خودش ساطع و نوعی انرژی محافظ (force field) درست كند. البته این خانم اسم خودش رو به «اسکورپیا» (Scorpia) تغییر داد تا کسی او را با عقرب سابق اشتباه نگیرد.

اسکورپیا

 ظاهر او جدیدا اینجوری شده است:

عقرب زن

یک عقرب مونث دیگر نیز در کمیک های مارول داریم که اسمش هست «کارمیلا بلک» (Carmilla Black).

او دختر دانشمندی به نام «مونیکا راپاکسینی» است که دانشمندی بود که برای گروه تروریستی A.I.M کار میکرد. بروس بنر وقتی در دانشگاه بود با مونیکا رابطه رومانتیک داشت و چندین بار به طور غیر مستقیم اشاره شده که شاید بروس بنر پدر کارمیلا باشه ولی هنوز به طور قطعی این مساله به اثبات نرسیده. در هر حال کارمیلا بیشتر با لقب عقرب شناخته میشه و هم شخصیت خوبی بوده و هم شخصیت خبیث! الانم معلوم نیست خوبه یا بده ولی در هر حال جاسوس بسیار خوبی است. گفته میشه مادرش از نظر ژنتیکی او را دستکاری کرده و اینجوری به قدرت های خودش دست پیدا کرده که شامل مصونیت در مقابل انواع و اقسام زهر، سم، تشعشع و گاز میشه. یک دم نیمه ارگانیک داره. یعنی اشاراتی شده که دمش برخلاف دم مک گارگن که کاملا مصنوعی بود ، ممکنه طبیعی باشه! چون نوعی ننایت (nanite) ازش بیرون میاد که بدن خودش تولیدش میکنه! و بازوی چپش هم زهر تولید میکنه. البته بدون دم هم دیده شده (که در این حالت یک ماسک نینجا مانند داره):

اسکورپیا 

 

7- مک گارگن برای مدت نسبتا طولانی به ونوم تبدیل شده بود!

ونوم 2

درسته که مك گارگن بیشتر به عنوان عقرب شناخته میشود اما در نهایت سیمبیوت فضایی كه «ادی براك» در حراجی به فروش رسانده بود، به او رسيد!  گارگن از نظر اراده ذهنی بسیار ضعیف بود و به همین دلیل سیمبیوت فضایی كاملاً جسم و روح او را تحت كنترل در آورد و از او هیولایی عظیم الجثه ساخت كه به خوردن گوشت انسان علاقه داشت!

گوشت خوردن ونوم

 بعد از خوردن یک «اسکرال» ، علاقه او به خوردن گوشت انسان شدیدتر شد. چند بار هم دست دشمنانش را هنگام نبرد کَند و خورد (مثلا دست «استیل اسپایدر» و ژنرال «ولفرم»). او آنقدر وحشی شد که نورمن آزبورن هم تیمی هایش در گروه دارک اونجرز یعنی «بولزآی» و «داکِن» را فرستاد تا گارگن را بکشند ولی موفق نشدند (این مقاله را بخوانید).

این ونوم با نورمن ازبورن همكاری نزدیكی داشت (هم زمانی كه عضو گروه Thunderbolts بود و هم زمانی كه در گروه خبیث نورمن یعنی Dark Avengers عضویت داشت). در نهایت سازمان "شیلد” (S.H.I.E.L.D) سیمبیوت را به زور از گارگن جدا كرد.

 

8- مک گارگن در گروه "دارک اونجرز" به مرد عنکبوتی تبدیل شد!

دارک اونجرز اسپایدرمن

نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین»، بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است (این مقاله را بخونید تا بفهمید چه ضربه های مهلکی را به پیتر پارکر وارد آورده است) . ولی خباثت او تنها محدود به اسپایدرمن نمیشه. در واقع نورمن در سال 2008 تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فیوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "هَمِر" (Hammer) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند. اما نکته بسیار جالب در گروه دارک اونجرز در اعضای آن نهفته بود. یعنی نورمن کاری کرد که خبیث هایی که انتخاب کرده دقیقا جوری به نظر بیان که انگار همان اعضای قدیمی هستند! یعنی اولا اینکه خودش زره آهنی آیرون پاتریوت را بر تن کرد تا مثل آیرون من به نظر برسه، «بولزآی» (دشمن درجه یک «بی باک» که اینجا معرفی شده) را به عنوان جانشین هاکای معرفی کرد، «داکن» (پسر ولورین که در این مقاله معرفی شده است) را به عنوان جانشین ولورین نشان داد، مون استون را جانشین کارول دانورز (کاپیتان مارول) کرد (این مقاله را بخوانید) و البته «مک گارگن» (که آن موقع لباس سیمبیوتی را بر تن داشت و ونوم شده بود) را جانشین اسپایدرمن جلوه داد! خب حالا از خودتون میپرسید گارگن چطور شبیه به مرد عنکبوتی شد؟ در واقع نورمن به او دارویی ویژه داد که باعث شد ونوم سایز کوچک تر و ظاهری انسانی تر پیدا کنه (یعنی شبیه به زمانی شد که پیتر پارکر سیمبیوت سیاه فضایی را در کمیک بوک ها بر تن داشت).

ونوم اسپایدرمن

ضمن اینکه هر وقت میخواست میتونست به اراده خودش ظاهر و جثه اش رو مثل قبل بکنه! منتهی برای اینکه مردم بهش شک نکنند سعی میکرد پنجه ها، زبان دراز و دندان های تیز ونوم را پنهان کنه. پس او تبدیل شد به اسپایدرمن خشن گروه دارک اونجرز! بسیار هم لااُبالی و هرزه بود و خیلی هم خانم باز! حتی فاحشه های مورد علاقه اش رو به عمارت اونجرز می آورد! کلی هم گوشت انسان و حیوان خورد (علاقه خاصی به خوردن سنجاب داشت!) و دست و پا هم زیاد قطع کرد.

 

9- عقرب در حال حاضر فلج شده است !

اخیرا شاهد بودیم که عقرب در رویداد "شکار شده" (که اینجا ترجمه شده) تحت تعقیب کریون شکارچی قرار گرفت (چون کریون شخصیت هایی که تِم حیوانی داشتند را در داخل پارک مرکزی نیویورک گیر انداخته بود و میخواست شکارشان کند!). اما واقعه مهم تر این بود که در رویداد بزرگ "کارنیج مطلق" که  اینجا ترجمه شده، شاهد بودیم که وقتی عقرب داشت با مایلز مورالز میجنگید ناگهان موجودات سیمبیوتی که توسط دارک کارنیج رهبری میشدند بهش حمله کردند. در واقع او دستور داشت تا آنهایی که قبلا با سیمبیوت فضایی پیوند خورده بودند را پیدا کنه و نمونه ژنتیکی (کُدِکس) را از بدنشون بیرون بکشه! در نتیجه به عقرب حمله کرد که باعث فلج شدن او شد!

عقرب در حال حاضر فلج شده است !

اما اخیرا در کمیک های "تیمارستان راون کرافت" که اونم اینجا ترجمه شده اند شاهد بودیم که وقتی نورمن از مدیران راون کرافت شد به مک گارگن فرصت داد تا بهش ملحق بشه. همچنین آلیستار اسمایت برای او یک صندلی متحرک داد که باهاش بتونه حرکت کنه. به همین دلیل او الان این شکلی شده:

ظاهر جدید عقرب

 و اما اخیرا در کمیک های ونوم که اینجا ترجمه شده، دیدیم که ونوم با خبیثی جدید و مرموز به نام ویروس مواجه شد که از گلایدر و بمب های گابلینی استفاده میکرد تا اینکه مشخص شد او همان مک گارگن است که میخواسته از ادی براک انتقام بگیرد!

ویروس عقرب لباس جدید

سپس در شماره 28 خبیثی به نام کدکس به او سیمبیوتی میده که باعث میشه فلج شدنش هم خوب بشه!

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

مک گارگن در اولین انیمیشن مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی حضور پیدا کرد و حضورش هم جوری بود که به دنیای کمیک وفادار بود و حتی بعد از اینکه به عقرب تبدیل شد سعی کرد از جی. جونا جیمسون انتقام بگیره (البته نه به خاطر اینکه باعث شد بود داخل لباسش گیر بیفته ، بلکه به خاطر اینکه خاصیت حیوانی عقرب روی ذهنش تاثیر مخرب گذاشته بود). منتهی ما او را خارج از لباس خود ندیدیم و اشاره ای به «مک گارگن» نشد. در اپیزودی دیگر هم او را دیدیم که سایزش افزایش یافت و  به یک هیولای بزرگ تبدیل شد!

کارتون مرد عنکبوتی عقرب

حضور بعدی او در دنیای انیمیشن برمیگرده به سریال خاطره انگیز "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" که در یکی از اپیزودها به نام Attack of the Arachnoid حضور داشت ولی خبیث اصلی نبود (دستکش لباسش یک سلاح قیچی مانند داشت که در دنیای کمیک آن را ندیده بودیم!).

کارتون اسپایدرمن

و اما عقرب در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" حضور پررنگی داشت. نکته مهم و جالب درباره اش اینه که مارتین لاندو (Martin Landau) بازیگر فیلم های کلاسیک و برنده جایزه اسکار برای فیلم "اِد وود" در کمال تعجب به جای این شخصیت در این سریال حرف زد (البته بعدا سرش اونقدر شلوغ شد که نتونست ادامه بده و مجبور شدن یک صداپیشه دیگری را جانشین او کنند).

عقرب در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" حضور نداشت ولی قرار بود در فصل سوم باشه که به دلیل کنسل شدن نابهنگام این سریال این قضیه منتفی شد (حتی به اسم او در قسمت نهایی سریال اشاره شد).

و اما در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 آغاز شده عقرب حضور دارد و یک خلافکار است:

کارتون جدید مرد عنکبوتی

درسته هنوز عقرب را در دنیای سینما ندیده ایم ولی در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" و در صحنه ای که والچر و افرادش قراره سلاح و تجهیزات به خلافکاران بفروشند با شخصیتی آشنا میشویم به نام «مک گارگن» که نقشش رو آقای «مایکل ماندو» بازی میکنه. جالبه که ایشون یک خالکوبی عقرب هم روی گردن خودش داره. در صحنه بین تیتراژ نهایی فیلم هم میبینیم که به زندان افتاده و صورتش هم دچار آسیب دیدگی شده و از تومز میخواهد تا هویت مخفی اسپایدرمن رو بهش بگه تا حسابش رو برسه. این نشون میده شاید در قسمت های بعدی تبدیل به عقرب بشه و با مرد عنکبوتی مبارزه کنه!

ظاهر و قابلیت های باحال این شخصیت باعث شده حضور موثری در دنیای گیم داشته باشد و تا به حال در 18 بازی عقرب را دیده ایم!

بازی عقرب گیم

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : عقرب (SCORPION)

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 34

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-06-27 17:39
سلام.ممنون ازتون برای این مقاله مفید.خسته نباشید.
بنظرم رابطه مردم با این مک گارگن که به شکل اسپایدی در اومده بود،جالب بوده :-* ،چون دیگه دوست خوب محله شما نیست،خشنه،بهتون کمک نمیکنه وحتی ممکنه بهتون اسیب بزنه و ....
از کاستومش هم خوشم میاد،چوم یه جورایی منحصر بفرده.امیدوارم در اینده mcu ببینیمش.
نقل قول کردن
spiderman2099
#2 spiderman2099 1399-06-29 10:52
مقاله ی خیلی خوبی بود استاد در ضمن مارول گفته نمیخواد از ویلین های تکراری استفاده کنه پس ممکنه با توجه به حضور جیمسون در mcu و گفته ی مارول عقرب رو در اینده ببینیم
نقل قول کردن
cap
#3 cap 1399-06-29 11:22
مثل همیشه عالی با اینکه همیشه اسکورپیون رو یک شخصیت مهم میدونستم(از نظر باحال بودن قدرت ها) نویسنده ها به نظرم زیاد روی ش مانورونمیدن
نقل قول کردن
iron-punk
#4 iron-punk 1399-06-29 11:44
من همیشه این مقاله هارا که میبینم خیلی هایپ میشم چون بعدش مقاله ی 10 نسخه ی عجیب و غریب رو مینویسید که من میمیرم براش ببخشید استاد ترابی الکترو الان چیشده مردس زندس اخه دیگه توی کمیک های مردعنکبوتی نیست بجاش اون الکتروی مونث هست ؟
نقل قول کردن
AVENGERS
#5 AVENGERS 1399-06-29 14:20
مثل همیشه عالی بود.
به شخصه عاشق اینجور مقالات هستم چون خودم خیلی با دنیای کمیک آشنا نیستم و تازه یک ساله که شروع کردم به کمیک خوندن.
خیلی نکات جالبی بود خودم فقط شماره ۱ رو میدونستم.
راستی بنظرتون اگه قرار باشه ما عقرب رو تو MCU ببینیم،اریجینش همینه یا تغییرش میدن؟

بنظر خودم احتمالا تغییرش میدن چون خود جی جونا جیمسون تازه وارد MCU شده و هنوز نشون نداده که از مردعنکبوتی تنفر داره و فقط یه خبر گفته.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-06-29 15:02
استاد دستتون درد نکنه مقاله فوقالعاده بود واقعا نفهمیدم چجوری به مورد ده رسیدم به خودم اومدم دیدم نوشته حظور در گونه های دیگر سرگرمی
ببخشید یه سوال درمورد دارک اونجرز برام پیش اومد میگم من یکم قاطی کردم ایا مردم میدونستن که این گروه درواقع اونجرز اصلی نیست یا از هویت اصلی اونا خبر داشتن
بازم دستتون درد نکنه
اسپایدی تا ابد ;-)
نقل قول کردن
magic sinbad
#7 magic sinbad 1399-06-29 15:08
پس عقرب ، کارآگاه خصوصی بوده! من که زیاد از دشمن های سبز رنگ مرد عنکبوتی خوشم نمیاد ، ولی میستریو ،کریون شکارچی و ونوم و البته به خصوص هاب گابلین ، یه چیز دیگن.
راستی یه سوال ، آیا نورمن آزبورن ( گرین گابلین ) با کینگ پین ارتباطی داشته ، یعنی جنگ و جدلی و یا دسیسه ای و همکاری براشون تا به حال رخ نداده ؟.
نقل قول کردن
Mohamadgg
#8 Mohamadgg 1399-06-29 19:42
خسته نباشید استاد ترابی
کاربر جدید سایتم و امیدوارم مفید باشم
من عاشق این مقاله ها هستم.چون سیر تا پیاز شخصیت رو برات میگه.
و اینکه زیاد از اسکورپیون خوشم نمیاد چون هوش بالایی نداره و اینکه تنهایی با پیتر مواجه بشه زیاد خوشم نمیاد .بیشتر تو قالب سینستر سیکس ازش خوشم میاد.یعنی ببینید توی مبارزه به قدرت خودش اتکا میکنه نه هوش.ولی خوبه دربارش بدونیم
بازم ممنون استاد
نقل قول کردن
slade wilson
+1 #9 slade wilson 1399-06-30 12:14
خسته نباشید و خدا قوت استاد ترابی مقاله عالی بود واقعا کیف کردم شما درباره راینو نوشتین درباره میستریو نوشتین درباره والچر نوشتین درباره اسکورپین هم نوشتین آنقدر دقیق و خوب مقاله می‌نویسید که همه خوششون میاد حالا جدا از اسپایدرمن درباره بقیه ابر قهرمانان و شروران هم نوشتین من به شما افتخار میکنم نمی‌خوام بازم زیادی حرف بزنم ولی واقعا اگر کسی دیگری بود می‌گفت کی حوصلشو داره این همه مقاله بنویسه کی میخواد همش برای این ها اینترنت داشته باشه تازه شما هم باید سرور هم خرید کنید کی میخواد برای یک سایت این همه پول حوصله صرف کنه اما شما استاد خیلی فرق میکنید یه مرد 40 ساله که به کمیک وفاداره و هرچی درباره شخصیت ها می‌دونه برای بقیه می‌نویسه براش مهم نیست چقدر پول این سایت میشه فقط میخواد بنویسه تا بقیه استفاده کنم تازه کلی هم مترجم مقاله نویسو و ادیتور خوب هم داره و کلی کمیک زیبا ترجمه میکنند نمونش کمیک اسپایدرمن شگفت‌انگیز اولد من لوگان و کلی کمیک های دیگه آدم هایی مثل شما کم هستند شما هم خیلی درباره کمیک ها میدونید هم عاشقشون هستید و میشید یه کمیک خون با تجربه این سایت تقریبا 7 سال داره و هر روز شما بهتر و بزرگترش میکنید این سایت به لطف مقالات عالی و ترجمه کمیک معروفه و مدیریت شما هم دیگه حرف ندارد خواستم تشکر کنم از این همه زحمات خوب شما استاد ترابی عزیز امیدوارم هر کجا هستید سالم و سرحال باشید ما مدیون شما هستیم
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-06-30 12:56
به نقل از slade wilson:
خسته نباشید و خدا قوت استاد ترابی مقاله عالی بود واقعا کیف کردم شما درباره راینو نوشتین درباره میستریو نوشتین درباره والچر نوشتین درباره اسکورپین هم نوشتین آنقدر دقیق و خوب مقاله می‌نویسید که همه خوششون میاد حالا جدا از اسپایدرمن درباره بقیه ابر قهرمانان و شروران هم نوشتین من به شما افتخار میکنم نمی‌خوام بازم زیادی حرف بزنم ولی واقعا اگر کسی دیگری بود می‌گفت کی حوصلشو داره این همه مقاله بنویسه کی میخواد همش برای این ها اینترنت داشته باشه تازه شما هم باید سرور هم خرید کنید کی میخواد برای یک سایت این همه پول حوصله صرف کنه اما شما استاد خیلی فرق میکنید یه مرد 40 ساله که به کمیک وفاداره و هرچی درباره شخصیت ها می‌دونه برای بقیه می‌نویسه براش مهم نیست چقدر پول این سایت میشه فقط میخواد بنویسه تا بقیه استفاده کنم تازه کلی هم مترجم مقاله نویسو و ادیتور خوب هم داره و کلی کمیک زیبا ترجمه میکنند نمونش کمیک اسپایدرمن شگفت‌انگیز اولد من لوگان و کلی کمیک های دیگه آدم هایی مثل شما کم هستند شما هم خیلی درباره کمیک ها میدونید هم عاشقشون هستید و میشید یه کمیک خون با تجربه این سایت تقریبا 7 سال داره و هر روز شما بهتر و بزرگترش میکنید این سایت به لطف مقالات عالی و ترجمه کمیک معروفه و مدیریت شما هم دیگه حرف ندارد خواستم تشکر کنم از این همه زحمات خوب شما استاد ترابی عزیز امیدوارم هر کجا هستید سالم و سرحال باشید ما مدیون شما هستیم

ممنونم از شما
واقعا خستگی این چند وقت با خوندن این نظر شما از تنم در رفت
نقل قول کردن
Rohanoth
#11 Rohanoth 1399-06-30 22:47
خسته نباشید اقای ترابی

یادش بخیر مجموعه کارتونی مرد عنکبوتی؛ قسمت عقرب رو هنوز یادمه!
اخرش که اسپایدی عقرب رو گرفت جی جی بهش گفت باید ماسکتو برداری
بعد اسپایدی گفت هر وقت تو سیبیلتو زدی منم ماسکمو بر میدارم :lol: :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37