چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 27

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 27

بار دیگر در خدمت شما هستم با قسمت جدید سری مقالات پرطرفدار سایت spidey.ir

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

به مناسبت اکران فیلم پرفروش "کاپیتان مارول" من هم سعی میکنم در این مقاله به دو مورد که به خانم «کارول دانورز» مربوط میشوند اشاره کنم.

 

- آیا میدانستید که مری جین از شخصیت های مکمل کمیک کارول دانورز بوده؟!

مری جین کاپیتان مارول

جری کان وی از نویسندگان برتر تاریخ داستان های مرد عنکبوتیه که داستان معروفی همچون "مرگ گوئن استیسی" را نوشته (بروید اینجا و اینجا). کان وی بر خلاف استن لی، از گوئن استیسی خوشش نمی آمد و دوست داشت مری جین معشوقه پیتر پارکر باشه. در زمانی که او داستان های اسپایدرمن را مینوشت شاهد اتفاقاتی بودیم که باعث شد مری جین و پیتر پارکر به هم نزدیک شوند. کان وی سپس از مارول به دی سی کوچ کرد ولی سال 1976 برگشت به مارول و سردبیر و نویسنده کمیک میز مارول (Ms. Marvel) شد که «کارول دانورز» ستاره اصلی اش بود (این مقاله را بخوانید). با یک نگاه به روی جلد این کمیک میشه فهمید که کان وی چند شخصیت مربوط به اسپایدرمن را داخلش گذاشته:

کمیک کاپیتان مارول

(حتی شخصیت خبیثش هم «عقرب» بود که میدونید از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتیه).

داخلش هم دیدیم که کان وی از مری جین به عنوان یکی از شخصیت های مکمل داستان استفاده کرده است:

در واقع مری جین اون موقع میخواست که مثل پیتر پارکر یک عکاس باشه و میخواست از کارول یاد بگیره! (همانطور که در این مقاله گفته شده بود، کارول برای مدتی در روزنامه دیلی بیوگل کار میکرد):

ام جی اسپایدرمن

اما این مساله فقط برای دو شماره طول کشید. چون کان وی خیلی زود از نویسندگی کمیک میز مارول کنار رفت و جای خودش را به «کریس کلرمانت» داد. راستش را بخواهید استفاده از شخصیت های کمیک اسپایدرمن در این کمیک باعث شد تا خیلی ها به کان وی انتقاد کنند. یعنی در کل اون دوران برای کان وی زیاد جالب نبود زیرا سردبیر مارول بود و با برخی از نویسندگان این شرکت به مشکل برخورد کرده بود. در هر حال مری جین از شماره 3 به بعد دیگر در این کمیک حضور نداشت.

 

- آیا میدانستید که کارول دانورز اولش قرار بود در کارتون اسپایدرمن ظاهر بشه؟

شاید بدانید که اولین حضور کارول دانورز (کاپیتان مارول) در دنیای انیمیشن به دهه 90 میلادی و سریال معروف "ایکس من: مجموعه کارتونی" برمیگردد. در یکی از اپیزودهای این سریال شاهد حضور این شخصیت بودیم و به رابطه او با «روگ» و قضیه دزدیده شدن قدرت های او اشاره شد.

- آیا میدانستید که کارول دانورز اولش قرار بود در کارتون اسپایدرمن ظاهر بشه؟

اما شاید براتون جالب باشه که بدونید قرار بود زودتر از این حرفا شاهد حضور کارول در دنیای انیمیشن باشیم. در واقع، دهه 80 میلادی کارتون معروفی از اسپایدرمن پخش میشد به نام "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" (این مقاله را بخوانید). در یکی از اپیزودهای فصل سوم این کارتون دوست داشتنی، شاهد حضور مردان ایکس بودیم (چون در واقع دو تن از شخصیت های ثابت این کارتون یعنی «فایر استار» و «مرد یخی» قبلا عضو ایکس من بودند).

کارتون اسپایدرمن

 گفته میشه این اپیزود قرار بود پیش درآمدی باشه برای کارتون اختصاصی مردان ایکس در سال 1984 ولی اینطور نشد و این سریال ساخته نشد. اما  اگر این کارتون ساخته میشد شخصیت خبیثی به نام «ویدیو من» (Video Man) که مختص انیمیشن "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" خلق شده بود، در آن حضور پیدا میکرد:

ویدیو من

همچنین قرار بود کارول دانورز هم در آن حضور داشته باشه ولی جالب اینه که میخواستند اسمش رو عوض کرده و بگذارند «خانم رعد و برق» (Lady Lightning)!!! (احتمالا به خاطر علامت رعد روی لباس کارول بوده!).

 

- آیا میدانستید تام هالند برای اینکه آماده حضور در نقش پیتر پارکر بشه در یک دبیرستان شرکت کرد؟

- آیا میدانستید تام هالند برای اینکه آماده حضور در نقش پیتر پارکر بشه در یک دبیرستان شرکت کرد؟

فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" فوق العاده بود. چون نه تنها حضور اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول (MCU) را تثبیت کرد و خیلی هم به رگ و ریشه های کمیک بوک های اولیه اسپایدرمن وفادار بود بلکه نشان داد تام هالند عجب بازیگر مناسبی برای نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن بوده است. گفته میشه تام برای اینکه کاملا در حال و هوای فیلم فرو بره و همچنین بتونه فضای دبیرستان های آمریکا را درک کنه (تام هالند اصلیت انگلیسی داره) ، سه روز واقعا رفت سر کلاس درس یکی از دبیرستان های محله برانکس! خودش در مصاحبه با خبرنگاران گفته: "کلاس علوم بود و معلم ها چند بار منو صدا کردند پای تخته و ازم سوالات درسی پرسیدند که باعث خجالتم شد چون جوابشون رو بلد نبودم!".

 

- آیا میدانستید یک اشاره به "جنگ های مخفی" از کمیک اسپایدرمن حذف شده؟

«پیتر دیوید» از نظر من یکی از سه نویسنده برتر تاریخ کمیک بوک های اسپایدرمنه (این مقاله را بخوانید که باهاش آشنا بشید). شماری از برترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی را هم نوشته (میتونید دو تا از داستان های برتر او را اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید). اما جالبه که بدونید پیتر دیوید اولش وقتی استخدام مارول شد در بخش فروش کار میکرد. بنابراین کاملا با مغازه های کمیک بوک فروشی و .. آشنایی داشت. اما آهسته آهسته تونست نویسنده کمیک Peter Parker: Spectacular Spider-Man بشه. اون موقع اواسط دهه 80 میلادی بود و مارول شروع کرده بود به انتشار بزرگترین رویداد و کراس اوری که تا آن موقع چاپ کرده بود: جنگ های مخفی (Secret Wars)! این کمیک فوق العاده پرفروش و موفق بود به طوری که تمام عناوین دیگر کمیک بوکی را تحت الشعاع خودش قرار داده بود.

جنگ های مخفی مارول

 در هر حال، دیوید آن موقع شماره 266 از سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز را هم نوشت که یک داستان با نمک و تک قسمتی داشت. در این داستان ما اولش «وزغ» (Toad) را داریم (وزغ از خبیث های درجه 3 در دنیای کمیک های مردان ایکس است). او دیگه خسته شده و میخواد خودکشی کنه ولی اسپایدرمن جانش را نجات میده. به همین دلیل شیفته اسپایدرمن میشه و سعی میکنه دستیارش بشه! بعدش میبینیم که وقتی اسپایدرمن داره یک دزدی را متوقف میکنه سر و کله وزغ پیدا میشه و ...

اسپایدرمن وزغ

اولش دیوید میخواسته این دزدی در یک کمیک بوک فروشی رخ بده! یعنی دزدها میان روزی که قراره شماره جدید کمیک "جنگ های مخفی" منتشر به مغازه کمیک بوک فروشی دستبرد میزنند تا کمیک ها را بدزدند!

پیتر دیوید به نظرش میرسید که ایده فوق العاده ای هستش. سردبیر کمیک بوک های اسپایدرمن هم باهاش موافق بود. ولی یهو یه ذهنشون رسید که شاید این باعث بشه ایده ای به ذهن خلافکارها برسه! و چون دیوید سابقه کار در بخش فروش رو داشت گفت شاید صاحبان مغازه های کمیک بوک فروشی از دستش شاکی بشن. بنابراین ایده عوض شد و این دزدی در یک فروشگاه مجله فروشی رخ داد:

 

کمیک اسپایدرمن

کامیک مرد عنکبوتی

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2019

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1398-01-12 19:03
نمیدونم چرا نویسنده ها خیلی علاقه داشتن که کارول رو به اسپایدی ربط بدن. :-?
نقل قول کردن
HULK NOM
#2 HULK NOM 1398-01-12 21:30
سلام.
خیلی ممنون از آقای ترابی واسه این مقاله عالی.

یه سوال داشتم آقای ترابی:
به نظر خودتون بهترین و زیباترین مقاله ای که تا حالا نوشتید چی بود؟
خیلی مشتاقم بخونمش :☺☺☺
نقل قول کردن
Barbod2018
#3 Barbod2018 1398-01-16 15:52
به نقل از hassan91:
نمیدونم چرا نویسنده ها خیلی علاقه داشتن که کارول رو به اسپایدی ربط بدن. :-?

احتمالا بخاطر این بوده که میخواستن با استفاده از محبوبیت اسپایدی محبوبیت کارولو بالا بردن و فروش کمیکاشو زیاد کنن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44