رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

کدام دختر خانم بهترین گزینه عاشقانه برای پیتر پارکر در فیلم های سینمایی بوده؟

مقدمه: مرد عنکبوتی بدون شک دارای بهترین شخصیت های مکمل و عشق های رومانتیک در طول تاریخ کمیک بوک است. این مساله در فیلم های سینمایی او نیز منعکس شده. بنابراین شاید براتون جالب باشه که بدونید یک فرق اساسی بین فیلم های اسپایدرمن و دیگر فیلم های ابرقهرمانی  اینه که همیشه تماشاچیانی که به دیدن فیلم های مرد عنکبوتی میرن تقریبا نصفشون مرد و نصفشون هم خانم هستند!   یعنی اسپایدرمن و ماجراهاش برای خانم به همان قدر جذابیت داره که برای آقایون داره! پس میشه نتیجه گرفت که بخش رمانس (Romance) و ملودرام در فیلم های این شخصیت بسیار قوی و جذابه و توانسته نظر خانم ها را جلب کنه. به همین بهانه تصمیم گرفته ایم این مقاله را براتون بنویسیم.

 

9- بِتی بِرَنت (Betty Brant)

  بِتی بِرَنت (Betty Brant)

بتی برنت (با بازی خانم الیزابت بنکس) در سه گانه نخست مرد عنکبوتی (ساخته سَم رِیمی) درست مثل دنیای کمیک بوک منشی آقای جی. جونا جیمسون بود. خب پیتر و بتی   در دنیای کمیک رابطه داشتند و بتی در واقع اولین دختری بود که پیتر در دنیای کمیک بهش علاقمند شد. اما در سینما او رابطه اش با پیتر اکثراً کاری و حرفه ای بود. او و پیتر در دیلی بیوگل با هم همکار بودند و دیالوگ هاشون هم درباره دستمزد و یا اینکه چطور باید با جیمسون نامتعادل کنار بیان، بود! اما برای چند لحظه کوتاه این مساله در "مرد عنکبوتی 3" و با پیوند خوردن پیتر با سیمبیوت سیاه فضایی تغییر کرد و اونا در چند صحنه از نظر فیزیکی به هم خیلی نزدیک شدند و به نظرم میرسید تاثیر منفی سیمبیوت نوعی حس و حال شهوانی به پیتر داده و او آشکارا در چند لحظه داشت با بتی لاس میزد! ولی همین بود و چیز خاصی بین آنها مشاهده نشد.

 

8- اِرسِلا دیتکوویچ (Ursula Ditkovich)

  اِرسِلا دیتکوویچ (Ursula Ditkovich)

نقش این دختر خانم را مگینا توا در دو فیلم آخر مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بازی کرد. او دختر صاحب خانه بدجنس پیتر پارکر بود که مدام سر اجاره بها اذیتش میکرد ولی ارسلا برخلاف پدرش با پیتر بسیار مهربان و خوش رفتار بود و حتی برایش غذا می آورد. کاملا مشخص بود که چشمش پیتر رو گرفته و هر وقت او را میدید انگار دست و پایش را گم میکرد! در "مرد عنکبوتی 3" در لحظاتی کوتاه پیتر باز هم تحت تاثیر سیمبیوت فضایی انگار ازش سوء استفاده کرد. ولی ایشون را هم مثل مورد بتی برنت نمیشه عشق یا علاقه ای جدی برای پیتر در نظر گرفت (ولی خداییش زن زندگی بود و دست پخت خوبی داشت!!!). راستی، سم ریمی خودش گفته نام خانوادگی ارسلا و پدرش را عمداً دیتکوویچ گذاشته بوده تا به اسم یکی از دو خالق اسپایدرمن یعنی استیو دیتکو ادای احترام کرده باشه.

  

7- گوئن استیسی (Gwen Stacy)

  گوئن استیسی (Gwen Stacy)

در فیلم "مرد عنکبوتی 3" برای اولین بار بود که شاهد حضور شخصیت مهمی به نام گوئن استیسی بودیم، بنابراین یه سری توقعات و انتظاراتی از این شخصیت داشتیم، اما خب باید عرض کنم که هیچ کدوم از انتظاراتمون به واقعیت تبدیل نشد! نقشش را خانم برایس دالاس هاوارد بازی میکرد و هم کلاسی پیتر در دانشگاه بود که پیتر در قالب مرد عنکبوتی یک بار جانش را نجات میده و او به نشانه تشکر در مقابل دیدگان بهت زده مری جین، اسپایدرمن را بوس میکنه! در واقع او کاربردی در فیلم داشت که به نوعی ابزاری بود. یعنی به عنوان یک ابزار در داستان فیلم ازش استفاده شد تا نوعی حس حسادت را در مری جین ایجاد کنه (در سکانس بامزه برنامه پیتر برای خواستگاری کردن از مری جین در رستوران)، یا نشان بده که پیتر تحت تاثیر سیمبیوت فضایی ازش سوء استفاده میکنه تا از مری جین انتقام بگیره یا اینکه ادی براک وقتی او را با پیتر میبینه دشمنی اش با اسپایدرمن بیشتر بشه و ... بنابراین باز هم نمیشه رابطه این نسخه از گوئن با پیتر را جدی گرفت چون خودش هم وقتی موضوع را پس از اون سکانس رقص فهمید شرمنده شد و گذاشت رفت!

 

6- مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

  مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

در انیمیشن خارق العاده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" شاهد دو مری جین بودیم. این مری جین در واقع همسر "پیتر بی. پارکر" است. او ما را یاد مری جین سه گانه سم ریمی می انداخت و شاید میخواستن نشان بدهند که اگر پیتر و مری جین در آن سری با هم ازدواج میکردند چی میشد! اما در کمال تعجب کارشان به طلاق کشیده بود (چون ظاهرا مری جین دلش بچه میخواسته ولی پیتر به خاطر استرس و نگرانی های حرفه ابرقهرمانی قبول نکرده و ... در هر حال مشخص بود پیتر و مری جین همچنان همدیگر رو دوست دارند و به خصوص پیتر وقتی نسخه موازی مری جین را در دنیای مایلز مورالز ملاقات کرد کلی براش زبون ریخت! در آخر هم دیدیم که پیتر تصمیم گرفته با دسته گل بره سراغ مری جین خودش. خب .. من این مری جین رو در این رتبه قرار میدم چون به نظرم مری جین واقعی اونقدر قوی هست که اگر مشکلی هم با پیتر داره اونو اصلاحش کنه و اجازه نده کارشون به طلاق بکشه!

 

5- لیز آلن (Liz Allan)

http://www.spidey.ir/images/img/content/homecoming/peter-liz.jpg

همانطور که استاد ترابی در نقد خودشون از "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" گفتند، این فیلم از نظر رومانس ضعف هایی داره. من میخوام از قول ایشون نقل کنم کنه:

این اولین فیلم مرد عنکبوتیه که از این نظر اینقدر بی رمقه. البته من با این بخش هم مشکل خاصی ندارم. این عشق اول پیتره و تجربه نشون داده عشق اول تو حال و هوای دبیرستان رو نباید زیاد جدی گرفت! تو کمیک ها هم همین طور بود. پیتر اولش از لیز آلن و بتی برنت گذر کرد که به گوئن استیسی و مری جین رسید. پس زیاد عیبی نداره اگه رومانس فیلم قوی نباشه. همون بهتر که عشق اصلی رو بذارن واسه فیلم های بعد. ولی با این حال میشد شخصیت پردازی لیز آلن رو قوی تر و عمیق تر کرد. او شخصیت اش عمق لازم و نداره. البته بازیگرش (لورا هریر) بازیگر خیلی خوبیه ولی راستش من آخرش نفهمیدم واسه چی همچین دختری به کسی مثل پیتر دل بسته؟

در واقع شاید جذاب ترین اتفاقی که برای لیز افتاد این بود که اون پیچش معرکه در پایان فیلم برایش اتفاق افتاد و معلوم شد باباش دشمن اسپایدرمنه و اینجوری زمینه برای خروجش از داستان در آخر فیلم مهیا شد!

 

4- مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

  مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

گفتم که در انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" دو تا مری جین داریم. دومین مری جینی که میخوام بهش اشاره کنم در واقع همسر اون پیتر پارکر دنیای مایلز مورالز هستش که موهای بوری داره! راستش رو بخواهید به ما چیز زیادی از رابطه او و پیتر نشان داده نمیشه ولی پس از مرگ پیتر شاهد هستیم که مری جین چه سخنرانی سوزناکی برای شوهر خودش انجام میده و به دیگران الهام میده. این نشون میده که او همسری مهربان و دلسوز و فداکار برای پیتر بوده. همینطور روحیه خوب و مثبت این نسخه از پیتر پارکر که قبل از مرگش دیدیم نشان میده که مشکلی در زندگی مشترک خودش با مری جین نداشته.

 

3- مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

 مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

ما همیشه حس نوستالژیکی درباره خانم کیریستن دانست که ایفاگر نقش مری جین در سه گانه نخست مرد عنکبوتی بود خواهیم داشت. او و توبی مگوآیر شیمی خوبی با هم داشتند و یکدیگر رو به طور عالی تکمیل میکردند. رابطه شون هم انصافا در طول هر سه فیلم دیدنی باقی موند و با فراز و نشیب های جذابی همراه بود. با این حال خیلی ها هم میگویند مری جین به خصوص در قسمت اول چندان عمقی نداشت و نقشش فقط این بود که گروگانش بگیرند و بعد جیغ بزنه و اسپایدرمن بیاد نجاتش بده و .... یا اینکه میگفتن اولش به پول اهمیت میداد و همین باعث شد به هری در قسمت اول علاقمند بشه و ...ولی به نظرم شخصیت پردازی او خیلی واقعی بود و هر دختری با اون تیپ و هیکل اونجوریه. یعنی میخوام بگم او اولش به نوعی جذب جذابیت ظاهری  فلش تامپسون شد. و بعد هم جذب پول هری و در آخر عاشق شخصیت و خصوصیات درونی پیتر شد. و شاید همه دخترا همین راه رو تو بخش عاشقانه زندگی شون طی میکنند. بنابراین اگر او از اول دل به پیتر میبست اصلا قابل باور نبود. ضمن اینکه من از اینکه دوست داشت مستقل باشه و علیرغم اینکه میتونست از هری پول بگیره اما در رستوران کار میکرد یا اینکه سعی میکرد یک بازیگر و خواننده موفق بشه و ... خیلی خوشم اومد و منو یاد مری جین کمیک بوک ها مینداخت.

 

2- اِم. جِی. (MJ)

http://www.spidey.ir/images/img/content/homecoming-2/deleted-scenes/peter-mj-deleted.jpg

خب با اجازه تون من این بخش رو هم میخوام از نقد استاد ترابی برای فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" براتون نقل قول کنم:

ام. جی. خیلی باهوشه و شخصیت عمیقی داره. تو اپرا وقتی میبینه پیتر رفت میره دنبالش و من عاشق این حرکتش شدم چون مطمئنم اگه لیز آلنِ فیلم اول بود عین مُنگل ها مینشست تو سالن و از جاش تکون نمیخورد و بعدش از پیتر گلگی میکرد که چرا نیومده پیشش بنشینه!! این ام جی اصلا دختری سطحی نیست. هزار ماشالا خیلی هم سرزبون داره و از نظر متلک انداختن و هوش در حد خود پیتر پارکره. تو اواخر فیلم هم یه حرکت شجاعانه ای ازش سر میزنه که نشون میده دقیقا خود مری جین دنیای کمیکه! گور بابای اینکه زندایا سبزه است و موهاش قرمز نیست و فلان و ... من عاشق این ام. جی شده ام. رومانسی که تو فیلم با پیتر داره جوریه که آدم حس نمیکنه زورکی بهش تحمیل شده تا فقط داستان فیلم رو جلو ببره. در واقع نتیجه یک رابطه منطقی و ملموسه. و اینکه او به نوعی خودش هویت مخفی اسپایدرمنه رو میفهمه خیلی جالبه و از اینکه پیتر خودش بهش میگفت بهتره. تازه، با دنیای کمیک هم مطابقت داره. چون مری جین دنیای کمیک هم خودش فهمید (این مقاله را بخوانید).

و اما زندایا در فیلم "راهی به خانه نیست" نیز همچنان خودش را به عنوان جالب ترین و دوست داشتنی ترین عشق سینمایی در فرنچایز مرد عنکبوتی در MCU مطرح کرد و شیمی رومانتیک ملموسی با تام هالند داشت (که با عقل هم بیشتر جور در می آید زیرا آنها در دنیای واقعی هم با هم علاقه رومانتیک دارند). او در اون سکانس اشک آور پایانی که باید با این حقیقت که قراره عشقش رو فراموش کنه کنار بیاد عالی بود و خداحافظی معرکه ای باهاش داشت و ما هرگز اون جمله ش رو فراموش نمیکنیم که گفت "من از جادو متنفرم". کلا در حق زندایا در این فرنچایز ظلم شد و جنجالی که به خاطر رنگ پوستش بر پا کردند باعث شد به اون چیزی که استحقاقش رو داره نزد هواداران نرسه ولی در این فیلم سرانجام به بخشی ازش دست پیدا کرد.

 

1- گوئن استیسی (Gwen Stacy)

گوئن استیسی اما استون

در مجموع رابطه و شیمی بین «گوئن استیسی» (اما استون) و «پیتر پارکر» که با استادی تمام توسط اما استون و اندرو گارفیلد ایجاد شده بود، نقطه قوت اصلی سری فیلم های «مارک وب» بود و تماشاچی ها بسیار دلبسته این عشق تماشایی شدند (یکی از دلایل اون اینه که اندرو و اما استون اون موقع واقعا عاشق هم بودن!) .یعنی هر ایرادی که بشه از فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز گرفت اما نمیشه از رابطه بین پیتر و گوئن انتقادی کرد . در این میان خانم استون یك گوئن  فوق العاده بود! گوئن استیسی او بسیار به گوئن استیسی سریال كارتونی تحسین شده The Spectacular Spider-Man شباهت داشت زیرا هم باهوش و باشعور بود و هم زیبا و دوست داشتنی ولی هرگز مثل یك مدل لباس به نظر نمی‌رسید و شخصیتی قوی و باورپذیر داشت. او از خیلی جهات به پیتر شبیه بود و طوری تربیت شده بود تا همیشه كاری را كه درست است انجام دهد و به همین دلیل در لحظاتی از فیلم دست به عملی قهرمانانه زد. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا وقتی گوئن دلباخته پیتر شد، تماشاچی آن را باور كند. بنابراین صحنه کشته شدن گوئن در قسمت دوم واقعا دل تماشاچیان را به درد آورد و قلبشون رو شکست. مخصوصا با اون بازی حیرت انگیز اندرو گارفیلد که پیکر بی جان گوئن را بغل کرده بود و اسمش رو فریاد میزد. این صحنه واقعا قلب آدم را به درد می آورد. ولی از اون تلخ تر جایی بود که دیدیم پیتر هر روز به سر خاک گوئن میره و فصل ها میان و میرن و او همچنان آنجاست ...

 

سارا عفتی

سارا عفتی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

تمام عشق های پیتر پاركر!

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani34521
#1 mani34521 1399-07-04 21:02
واقعا مقاله خوب و تاثیر گذاری بود دستون درد نکنه :-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1399-07-04 21:08
یک سوپر مقاله دیگه از شما مسئولین محترم
اینجا مهد استعداد مقاله نویسی در کشوره ( البته مترجم هم هست )
درود بر شما
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-07-04 21:23
wow
دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
راستش من یکم تو این قضیه عشق های پیتر پارکم گنگم ولی با خوندن این مقاله روشن شدم :lol:
ولی انصافا ام جی ام سی یو (چی شوددد :lol: :lol: )
من ازش خیلی خوشم میاد به نظرم با تام هلند خیلی ترکیم خوبی میشن
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-07-04 21:27
خداییش حق گوئن بود که اول شع :-)
نقل قول کردن
red hod
#5 red hod 1399-07-04 21:32
خانم عفتی مقاله خوبی بود و از شما تشکر میکنم ولی نمیدونم چرا برای من هیچی جای شیمی توبی مگوایر و کریستن دانست را نمیگیره
نقل قول کردن
Mohamadgg
#6 Mohamadgg 1399-07-04 22:17
مقاله عالی بود خانم عفتی دستتون درد نکنه.
من توی سری امیزینگ گوئن رو خیلی بیشتر از پیتر دوست داشتم.نمیدونم چرا ولی خیلی بازیش عالی بود و انگار از توی کمیک اورده بودنش بیرون اگه توسط هری کشته نمیشد واقعا مرگش تاثیر گذار تر میشد ولی این چیزی ازارزش مرگ با شکوهش کم نکرد.
کریستن دانست روی پیتر تاثیر می گذاشت ولی دل و جرئت نداشت ولی زندایا هر دوی این هارو داشت و انگار واقعا دو تا نوجوان بودن اما مگوایر و داست انگار نو جوان نبودن و انگار یکم میانسال میزدن
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-07-04 22:35
واقعا مقاله عالی و خیلی خوبی بود.واقعا باورتبه بندی موافقم.دستتون درد نکنه و متشکر از زحمات شما
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-07-04 23:39
wow
دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
راستش من یکم تو این قضیه عشق های پیتر پارکم گنگم ولی با خوندن این مقاله روشن شدم :lol:
نقل قول کردن
cap
#9 cap 1399-07-05 06:29
مقاله عالی مثل همیشه
نقل قول کردن
GOD OF THUNDER 2
#10 GOD OF THUNDER 2 1399-07-05 07:40
من تازه عضو سایت شدم و اولین نظری هست که میدارم
مقاله فوق‌العاده ای بود
نقل قول کردن
Xtriwer
#11 Xtriwer 1399-07-05 12:35
رتبه بندی عالی و منصفانه بود
ممنون خانم عفتی
نقل قول کردن
Xtriwer
#12 Xtriwer 1399-07-05 12:37
به نقل از GOD OF THUNDER 2:
من تازه عضو سایت شدم و اولین نظری هست که میدارم
مقاله فوق‌العاده ای بود

خیلی خوش اومدی به جمع ما
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#13 Alisa_Aryana 1399-07-05 18:38
واقعا این مقاله به نظرم بی نظیر بود، خانم عفتی به نظرم همه چیزش رو دقیق رتبه بندی کرده بود، واقعا حرف نداشت.
نقل قول کردن
MAJID
#14 MAJID 1399-07-07 16:54
خیلی خوب بود مرسی از تیم اسپایدی که وقت گذاشتنو این مقاله باحاله نوشتن :-)
من اولش حس کردم که زندایا اوله و اما استون رو کلا فراموش کردم ولی بعد از اینکه متنو کامل خوندم و یاد مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 افتادم یادم افتاد که این واقعا حق ان فیلمه
مرسی بابت زحمتتون ;-)
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#15 Uncle Stan lee 1399-07-09 22:58
خانم عفتی خسته نباشید
مقاله مثل همیشه عالی بود
من خودم به شخصه علاقه بسیار زیادی به گوئن دارم
چون واقعا اما استون به این شخصیت میخورد
یاد روزایی افتادم که شایعه شده بود یک سریال از گوست اسپایدر با بازی خانم اما استون ساخته بشه :sigh:
واقعا حیف
ولی بازم به نظرم بهترین عشق پیتر هنوزم گوئن هستش

هنوزم نمیتونم با مری جین(چه توی کمیک و چه انیمیشن و فیلم) ارتباط برقرار کنم
هرچی گند بود زده تو زندگی اسپایدی!
مشخصا خیلی ها میدونن دارم درباره چه چیز هایی حرف میزنم دیگه :-*
بعد از گوئن هم فقط فیلیشیاهاردی رو عشقه ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44