نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

نقد فیلمی که میتونست شاهکار باشه ولی ...

 

شناسنامه فیلم:

 كارگردان: سام ریمی

 تهیه‌كنندگان: آوی آراد، لورا زیسكین، گرانت كورتیس

 فیلمنامه‌نویسان: سام ریمی، ایوان ریمی، آلوین سارجنت

 بازیگران: توبی مگوآیر، کرستن دانست، جیمز فرانکو، توفر گریس، برایس دالاس هاوارد، توماس هیدن چرچ، رزمری هریس، جی. کی. سیمونز، دیلان بیکر، دانیل گیلیس، جیمز كرام‌ ول

 موسیقی: كریستوفر یانگ، دنی الفمن، دبرا لوری

 فیلمبردار: بیل پاپ

 محصول: كلمبیا پیكچرز (سونی)

 مدت زمان: 139 دقیقه

 تاریخ اكران: 4 می 2007

 بودجه: 258 میلیون دلار

 میزان فروش در سراسر جهان: 890 میلیون دلار

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 3 (2007)

لينك دانلود نسخه كامل فيلم: Download

 

 

خلاصه داستان :

 «پیتر پارکر» از شهرتی که در هیبت اسپیدرمن پیدا کرده، لذت می‌برد و درصدد است تا از «مری جین» خواستگاری کند. اما زمانی که پلیس به پیتر و زن عموی او می‌گوید که طبق مدارک جدید، شخصیت خبیثی با نام مستعار «مردشنی» قاتل واقعی عموی او است، پیتر تصمیم می‌گیرد دست به انتقام‌جویی بزند. در ضمن پیتر مجبور است علاوه بر مرد شنی با بهترین دوست خود یعنی «هری آزبورن» که هنوز اسپایدرمن را مسئول قتل پدرش می داند، رو در رو شود. در این بین موجودی سیاه رنگ و چسب مانند از فضا به زمین می‌آید. این موجود نوعی ارتباط هم‌زیستانه با لباس اسپایدرمن برقرار می‌کند و نه تنها موجب تغییر رنگ آن از قرمز و آبی به سیاه می‌شود، بلکه روی ذهن پیتر نیز تاثیرات مخربی می‌گذارد و باعث می‌شود تا او افکار تاریک و نسبتا پلیدی پیدا کند. پیتر باید در نهایت موفق می‌شود تا موجود فضایی را از خود دور سازد. اما این موجود به «ادی براک» یکی از خبرنگاران روزنامه دیلی بیوگل که هیچ دل خوشی از پیتر ندارد، می‌پیوندد و در نتیجه هیولایی به نام «ونوم» (Venom) پدید می‌آید که تنها هدفش نابودی اسپایدرمن است...

گاهی اوقات منتقدین آنقدر از یك فیلم بدگویی می‌كنند كه فكر می‌كنی با یك آشغال تمام عیار طرف هستی. ولی وقتی فیلم را می‌بینی، متوجه می‌شوی كه مستحق این همه بد و بیراه نبوده است.  این قضیه تا حدی درباره "اسپایدرمن 3" صدق می‌كند. البته همین ابتدا عرض می‌كنم كه "اسپایدرمن 3"ضعیف‌ترین فیلمی است كه تا به حال براساس كاراكتر اسپایدرمن ساخته شده ولی هنوز هم سرگرم كننده است و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع نیمه نخست آن بسیار امیدواركننده و هیجان‌انگیز است. در این بخش با همان عناصری آشنا می‌شویم كه پیشتر به قسمت‌های اول و دوم جان بخشیده بودند: رابطه عاشقانه ملموس میان «پیتر پاركر» و «مری جین»، یك شخصیت منفی كلاسیك به نام «مرد شنی»، پرداختن به رابطه خصمانه میان پیتر و بهترین دوستش یعنی «هری آزبورن» و مبارزه میان آنان كه تماشاچیان از پایان فیلم اول منتظرش بوده‌اند، حضور یك رقیب عشقی جدید برای مری جین (مثلث‌های عشقی همواره در كمیك‌ های اسپایدرمن وجود داشته‌اند)، دیالوگی معركه میان پیتر و زن عمو «مِی» كه طی آن می از پیتر می‌خواهد به بهترین نحو از مری جین خواستگاری كند، حضور دوباره «جی جونا جیمسون» ناشر بداخلاق نشریه «دیلی بیوگل» كه واقعاً باعث خنده تماشاچی می‌شود و ...

 اما درست پس از یك گذشت یك ساعت و با رخنه كردن موجود سیاه فضایی به زندگی پیتر پاركر، فیلم به ورطه‌ای می‌افتد كه تنها نبرد پایانی مهیج‌اش كمی آن را نجات می‌دهد. شخصاً قبل از ساخته شدن فیلم و هنگامی كه فهمیدم «ونوم» قرار است در فیلم حضور داشته باشد، احساس خطر كرده بودم و می‌دانستم كه حضور او در هر عرصه‌ای باعث افت شدید داستان خواهد شد. در واقع، این كاراكتر تك بعدی كه به خاطر ظاهر و قابلیت‌های نامتعارفش از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، هرگز جذابیتی برایم نداشته. جالب است بدانید كه حتی «سام ریمی» نیز از ونوم خوشش نمی‌آمده و قرار بود از كاراكتر خبیث دیگری به نام «كركس» (Vulture) استفاده كند اما سونی، مارول و احتمالاً شركت‌های اسباب‌‌بازی‌سازی كه متاسفانه از محبوبیت ونوم آگاهی داشتند، ریمی را مجبور كردند تا از ونوم به جای كركس استفاده كند. فیلم به خوبی ثابت می‌كند كه ونوم چه كاراكتر احمقی است و چقدر از كمبود ژرفای شخصیتی رنج می‌برد.

 

با وجود آنكه «توفر گریس» در قالب «ادی براك جونیور» عملكرد قابل قبولی دارد، اما حضور ونوم باعث شده تا موضوع تاثیر مخرب موجود سیاه رنگ فضایی بر ذهن و رفتار پیتر پاركر به یكی از تم‌های اصلی تبدیل شود. به همین دلیل پیتر دست به رفتارهایی می‌زند كه واقعاً از او بعید است (مثل رقصیدن در خیابان و یا نحوه انتقام گرفتن او از مری جین با استفاده از «گوئن استیسی» كه كاملاً با شخصیتی كه از پیتر سراغ داریم در تضاد است). از همه بدتر اینكه با ورود لباس سیاه رنگ به داستان، رابطه میان پیتر و هری كه در ابتدای فیلم بسیار جذاب بود و به نظرم باید به خط اصلی داستان تبدیل می‌شد، به حاشیه برده شده و كاملاً خراب می‌شود (به صحنه باسمه‌ای مبارزه میان پیتر و هری در خانه هری توجه كنید و ببینید كه پیتر چطور با خشونت و وحشی گری تمام، بهترین دوستش را زخمی می‌كند).

فیلم‌نامه بر خلاف قسمت‌های قبلی كه واقعاً خوب و محكم بودند، این‌بار مثل خیابان‌های شهر تهران پر از چاله و چوله است. بسیاری از اتفاقات فیلم بدون هیچ دلیل منطقی و به قول معروف همین جوری رخ می‌دهد. در كل فیلم خیلی شلوغ است و مشخص است كه فیلمنامه‌نویسان مجبور بوده‌اند با خیل عظیمی از كاراكترهای مختلف و تم‌های داستانی سر و كله بزنند. به همین دلیل بعضی از خطوط داستانی اولیه مثل موضوع بیماری دختر مرد شنی به فراموشی سپرده می‌شود و یا مواجه پایانی پیتر با مرد شنی و بخشیده شدن او توسط پیتر بسیار ساده، كلیشه‌ای و غیر قابل باور جلوه می‌كند.

 

 اما همانطور كه گفتم فیلم ویژگی‌های مثبتی هم دارد. به طور مثال طبق معمول نقش آفرینی «توبی مگوایر» در قالب پیتر/اسپایدرمن درخشان است. پیتر در فیلم جسورتر، تاریك تر و خشن تر از گذشته شده ولی مگوآیر كاری می‌كند تا تماشاچی همچنان با وی همذات پنداری كند. بازی «كریس هیدن چرچ» هم در نقش مرد شنی بسیار مطلوب است ولی واقعاً حیف كه مرد شنی تا این حد در فیلم مهجور مانده زیرا چرچ موفق شده شخصیت هیولاگونه اما قابل ترحمی همچون «فرانكشتاین» خلق كند. اما درگیر كردن او با قضیه مرگ عمو «بن» اشتباه بزرگی است كه كارگردان مرتكبش شده زیرا نه تنها با كمیك‌ های اسپایدرمن در تضاد است بلكه از قدرت و میزان تاثیرگذاری مرگ عمو بن در فیلم اول می‌كاهد (هر چند موجب پدید آمدن خصومتی شخصی میان اسپایدرمن و مردشنی شده است).

 

 «جیمز فرانكو» نیز بسیار بهتر از قبل نقش هری آزبورن را ایفا می‌كند و فوق‌العاده ظاهر شده است . به نظرم او ستاره اصلی نبرد پایانی است و با پایان تراژیك خود تماشاچی را غصه‌دار می‌كند. ولی بازهم افسوس و صد افسوس كه فیلم نامه بیش از این به او بها نداده است. سام ریمی نيز بار دیگر ثابت می‌كند كه استاد مسلم خلق صحنه‌های مبارزه است و قطعاً مبارزات میان پیتر و هری، اسپایدرمن و مرد شنی و به ویژه نبرد چهار نفره پایانی در زمره بیادماندنی‌ترین سكانس‌های اكشن در آثار كمیك‌ بوکی قرار خواهند گرفت.

 

در كل "اسپایدرمن 3" از ضعف‌های عمده‌ای رنج می‌برد و متاسفانه توقعات بسیار بالایی كه از آن داشتم به هیچ وجه برآورده نشد. اما هرگز این فیلم را در حد و اندازه‌ آثار نازلی همچون «بتمن و رابین» نمی‌دانم. امیدوارم سونی و مارول از این ناكامی درس گرفته باشند و برای فیلم های بعدی دست كارگردان را باز بگذارند تا در انتخاب خطوطو داستانی و كاراكترهای خبیث آزادانه عمل كند.

  امتياز: 6 از 10

 

 

معرفی كاراكترهای فیلم:

 پیتر پارکر/اسپایدرمن (توبی مگوایر): عکاس روزنامه دیلی بیوگل كه با یک زندگی دوگانه مواجه است. او كمی نسبت به قبل مغرور شده ولی همچنان وظیفه از حفاظت نیویورک در برابر جرم و جنایت را به عهده دارد.

11

 مری جین واتسون (کرستن دانست): دختری که پیتر به او علاقه رومانتیك دارد. مری جین از هویت مخفی پیتر آگاه است و دوست دارد به یک بازیگر مطرح تئاتر تبدیل بشود.

12

 هری آزبورن/گابلین (جیمز فرانکو): پسر «نورمن آزبورن» (که در قسمت اول «گرین گابلین» خبیث بود) و بهترین دوست دوران تحصیل پیتر که فکر می‌کند اسپایدرمن پدرش را به قتل رسانده و به همین دلیل می‌خواهد از او انتقام بگیرد.

13

 ادی براک جونیور/ونوم (توفر گریس): یکی از عکاسان دیلی بیوگل كه به دلایل مختلف به شدت از پیتر متنفر است. او پس از پیوند با موجود سیاه رنگ فضایی به ونوم تبدیل می‌شود.

14

 گوئن استیسی (برایس دالاس هاوارد): او هم‌كلاسی پیتر در دانشگاه و دختر یکی از افسران عالی رتبه پلیس است که رقابت سختی با مری جین برای تصاحب قلب پیتر پارکر دارد.

15

 فلینت مارکو/مرد شنی (توماس هیدن چرچ): او یک خلافکار خرده‌پا است که همسر و یک دختر دارد. سپس حادثه‌ای باعث می‌شود تا بدنش به شن روان تبدیل بشود. پیتر او را قاتل واقعی عمو بن محسوب می‌كند.

مِی پارکر (رزمری هریس): زن عموی پیر و دوست‌داشتنی پیتر پارکر که هنوز از هویت مخفی او اطلاع ندارد ولی همواره نصیحت‌های خوبی به او می‌كند.

17

 جی جونا جیمسون (جی. کی.سیمونز): رئیس انتشارات دیلی بیوگل که همچنان از اسپایدرمن منتنفر است و از روزنامه‌اش برای بدنام کردن اسپایدرمن استفاده می‌کند ولی هنوز نمی‌داند کسی که عکس‌های اسپایدرمن را به او می‌فروشد خود اسپایدرمن است!

18

 دکتر کرتیس کانرز (دیلان بیکر): استاد یک دست پیتر در دانشگاه که رابطه خوبی با پیتر دارد. او در این قسمت هم به «لیزارد» (یکی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن) تبدیل نمی‌شود.

19

 سروان جورج استیسی (جیمز كرام ول): پدر گوئن استیسی و کسی که به پیتر و زن عمویش میگوید مرد شنی قاتل واقعی عمو بن است.

20

استن لی: او یكی از دو خالق اسپایدرمن است و طبق معمول حضوری افتخاری و چند ثانیه‌ای در فیلم دارد. البته این بار نقش نسبتاً بلندتری دارد و حتی با پیتر صحبت هم می‌کند.

21

بروس کمبل: یار جدا نشدنی سام ریمی. خوره‌های سینما او رو با سه‌گانه خاطره‌انگیز «کلبه وحشت» (Evil Dead) می‌شناسند. او در این فیلم هم درست مثل دو فیلم قبلی اسپایدرمن، نقشی كوتاه ولی بامزه و بیاد‌ماندنی دارد: صاحب رستورانی كه در آن پیتر از مری جین خواستگاری می كند!

22

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2013

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

مقایسه بین ونوم در بازی مردعنکبوتی 2 و فیلم اسپایدرمن 3

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 3 (2007)

چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

لینك دانلود نسخه بلو ری فیلم های مرد عنكبوتی

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

مروری بر موسیقی فیلم های مرد عنكبوتی

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

بیوگرافی "توبی مگوایر" (Tobey Maguire)

بیوگرافی "كرستن دانست" (Kirsten Dunst)

لباس سیاهی كه در "مرد عنكبوتی 3" مورد استفاده قرار نگرفت!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

banan
+5 #1 banan 1391-12-04 17:17
تعداد شخصیتهاش خیلی زیاد بود. :sad:
نقل قول کردن
amin
+3 #2 amin 1391-12-05 15:59
یکی از ایراد های این فیلم این بود که وقتی پیتر برای اولین بار لباس سیاه تنش بود وقتی رفت پیش دکتر کانرز به راحتی توانست انرا در بیاورد و در چمدان بگذارد.یکی دیگر هم این که ونوم و اسپایدرمن سیاه شباهت زیادی به طرح های کلاسیکشان نداشتند :sad:
نقل قول کردن
سارا
-4 #3 سارا 1392-02-16 20:34
به نظر من فیلم مرد عنکبوتی 3 قشنگ ترین فیلمی که تا به حال
دیدم :lol: :roll:
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
+5 #4 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-03-29 15:03
فیلم قشنگی بود مخصوصا شخصیت ونم - :lol: که من عاشقشم :lol: - فوق العاده بود :D
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
+5 #5 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-03-29 15:07
آقای ترابی شما سوال من رو جواب بدید: اکثر کامیک ها و عکس ها ونم را عضله ای نشان میدهند اما در فیلم و بعضی دیگر از کامیک ها آن را کوچک اندام جلوه می کنند علت چیست :o
نقل قول کردن
mtm
+7 #6 mtm 1392-03-29 15:14
تو اين فيلم اينجوري بود
چون سم ريمي عمدا توفر گريس رو انتخاب كرد كه از نظر ظاهر و جسماني شبيه به توبي مگواير باشه تا در نتيجه ونوم از هر نظر بشه نقطه عكس اسپايدرمن.
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
+5 #7 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-03-29 15:23
ممنون از جوابتون :-)
نقل قول کردن
omid E iran
+1 #8 omid E iran 1392-05-21 11:09
مشكل فيلماي ريمي به نظر من تغيير شخصيت هاست/تو فيلم اول گابلين بعد از مرگش مهربون صحبت ميكنه/تو فيلم دوم دكتر اختاپوس يهو مهربون ميشه و خودشو فدا ميكنه/تو اين فيلمم مرد شني مياد و توبه ميكنه درحالي كه تمام اين افراد بايد تو 6خبيس باشن و كماكان پليد
نظرتونو بگيد لطفا
نقل قول کردن
بهار
+3 #9 بهار 1392-07-11 14:44
ایول راستی اینم عکسی که از مردعنکبوتی 4هستش که قرار بود درسال2009 ساخته بشه :-|
نقل قول کردن
بهار
+2 #10 بهار 1392-07-11 14:45
به نقل از ونوس:
ایول راستی اینم عکسی که از مردعنکبوتی 4هستش که قرار بود درسال2009 ساخته بشه :-|

up6.ir/CJL
نقل قول کردن
بهار
+3 #11 بهار 1392-07-13 16:08
اولا در مورد مردعنکبوتی 1 باید بگم که هری به هر حال پسر نورمنه و هر پدری با پسرش مهربون صحبت میکنه :roll: در مورد مردعنکبوتی 2 هم باید بگم که وقتی پیتر برای دکتر اختاپوس توضیح داد و حرف هایی که خودش به پیتر زد را برای دکتر توضیح داد دکتر اگاه شد و فهمید که چه کار وحشت ناکی انجام داده یه بار دیگه مردعنکبوتی دو را نگاه کن میفهمی چی شد مگه این دیالوگ هارو زمانی که دکتر اختاپوس گلوی پیتر را گرفته بود یادت نیست
پیتر:دکتر اکتاویوس باید خاموشش کنیم لطفا راهشو به من بگید
دکتر اختاپوس: پیتر پارکر باهوش ولی تنبل
پیتر:فکر میکنید چی میشه باید خاموشش کنیم
دکتر اختاپوس: نمیتونم خاموشش کنم اخه چرا(این جا بود که دکتر گلوی پیتر رو میگیره)
پیتر: شما یه بار برام از هوش حرف زدید گفتید نعمتیه که بایدبه خاطر بشریت ازش استفاده کرد اینا شمارو به چیزی بدل کردن که نیستید به حرفشون گوش ندید
دکتر اختاپوس: این رویای من بود
پیتر: گاهی برای درست بودن باید جدی بود و از خواسته ها به راحتی گذشت حتی از رویا هامون
و این جا بود که دوباره دکتر اختاپوس به بازو ها فرمان میداد نه بازو ها به دکتر سپس بلند شد وبه سمت اون انرزی وحشت ناک رفت و اون را غرق کرد و خودش در این راه کشته شد برای همینه من دکتر اختا پوس را دوست دارم در مورد مردعنکبوتی 3 هم باید بگم که مردشنی توبه نکرد بلکه زمانی که فهمید بن عموی پیتره رفت براش توضیح داد که کار اون نیست و اون بن رو نکشته در حالی که دوستش اونو کشت و این بی گناهه و در ظمن اگه خود شما فرزند یا بچه ای داشتی که یه بیماری کشنده داشت و شما خرج عملشو نداشتید و مجبور بودید دزدی کنید اما کسی جلوی شمارو میگرفت چی کار میکردید به هر حال اونو از سر راه برمیداشتید
و مگه خود شماها نمیگید که اگه فیلم بیشتر از 1 شخصیت خبیث داشته باشه فیلم شلوغ میشه پس چه 6خبیثی
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+2 #12 R-SPIDEY 1393-04-19 00:51
اقای ترابی توی سال 2007 واکنش طرفداران نسبت به حضور گوئن استیسی در اسپایدرمن 3 چی بود؟
اصلا واکنشی داشتن؟ :lol:
نقل قول کردن
mtm
+1 #13 mtm 1393-04-19 02:07
واکنش خاصی نبود
در واقع فیلم اونقدر مشکلات دیگه داشت که کسی زیاد به گوئن گیر نداد!
نقل قول کردن
Amir Ab
+2 #14 Amir Ab 1393-05-04 18:28
آقاي ترابي اول از همه :خييييييييلي ممنون :D
يك سوالي دارم :ظاهر ونوم در بازي مردعنكبوتي 3 چگونه است؟ :sigh: :sigh: :sigh: :sigh:
من هميشه دوست داشتم يك نفر پيدا بشه و يك فيلم مرد عنكبوتي درست حسابي بسازه كه همه دشمن هايش در آن باشند چون مطمئنم حداقل %90
حرفم را قبول دارند كه فيلم از كارتون بهتر و جذاب تره نه اين كه مثل آقاي ريمي 3 قسمت بسازه وبعد ادامه نده :sad: حالا من اميدم به اين آقاي مارك وب بود ولي از وقتي كه فهميدم بيشتر از3 قسمت نميسازه شوك خوردم :o :o :o :o :cry: :cry: :cry:
و با خودم گفتم همونآشه و همون كاسه :lol: :lol:
با تشكر
نقل قول کردن
Amir Ab
#15 Amir Ab 1393-05-11 17:53
واقعا حيف كه سم ريمي اين فيلم را ادامه نداد :sad: :sad: :sad: :sad:
به نظرم مي تونست كار خوبي را ارئه بدهد :-| :-* :-*
ولي حيف كه ادامه نداد :sad:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1395-03-22 11:36
سلام

نقد عالی بود

من همونطور که گفتم هر چند روز یکبار به این نقد های اسپایدرمن سر میزنم


و در بخش مظرتت خودمم نقدشون میکنم

امروز هم احتمالا این فیلمو نقد کنم

(( یک و دو شو که نقد کردم ، کسی نخوند ؟! ))
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #17 Cap-Spider Potter 1395-03-22 12:05
سلام


خب بریم سر نقد




نقد فیلم Spider Man 2007 :


فیلینت مارکو ، شخصیتی که در این فیلم اسپایدرمن دل چندان خوشی از او ندارد و هر جایی ببینش ، دخلشو میاره !!!!


مرد شنی یکی از نقش منفی های فیلم است که نقشش در فیلم موثر بود و به خوبی بهش پرداخته شده بود


ونوم ، تهدیدی برای اسپایدرمن است
درسته قرار نبود این شخصیت حز نقش منفی های فیلم باشد و کارگردان نظر دیگه ای داشت اما با اینکه نظر کارگردان راجب حضور ونوم در این فیلم منفی بوده ولی ونومی قابل قبول تحویلمون داده (( البته فقط بعضی ویژگی هاش قابل قبوله ))




توبی مگوایر بهتر از همیشه در فیلم مورد توجه قرار گرفت و بازی فوق العاده ای داشت


با خضور ونوم در اول فیلم هم حس ترس میکنیم هم امیدوار هستیم !

ونومی که اول دیدیم هیچ گونه نقطه منفی تقریبا نداشت پس میشه گفت ونوم واقعا خیلی خوب فیلمو پیش برد و لباسی زیبا هم برای اسپایدی خلق کرد اما بعد از چسبیدن به ادی براک قضیه کمی فرق کرد



مبارزات فیلم زیبا و نبرد اخر بهترین آن هاست
هری گاهی به فیلم هیجان میبخشد و به بهتر شدن فیلم کمک میکند گاهی هم حضور او از بهتر شدن لحظات فیلم جلوگیری میکند و مانع این کار میشود


درسته بعضی موضوعات رسیدگی قابل قبولی ازشون نشد مثل دختر مرد شنی یا قضیه مرگ عموبن که خیلی باورش توسط پیتر از واقعیت دور از ذهن بود اما با در نظر نکرفتن این مشکلات و نگاهی کلی به فیلم میبینیم که واقعا یک فیلم زیبا است و سزاوار این همه حرفایی که درموردش زده میشه نیست




صحنه ورود اسپایدی برای نحات مری جین در آخر فیلم هیجانی کامل میباشد و خضور هری برای کمم به مرد عنکبوتی امیدی برای ما میباشد که میگوید : آماده یک نبرد توپ باش !!




خب در کل این فیلم ضعف هایی رو مخ و اعصاب خورد کن دارد و میتونست ونومی جذاب و پرفکت نشانمان دهد ..
موقع دیدن این فیلم باز هم به سم ریمی فحش نمیدهیم ! و تشکری برای خلق چنین صحنه های زیبا در فیلم از او میکنیم
و یک فیلم کمیک بوکی خوب دیگه رو به لیست فیلمامون اضافه میکنیم .









رتبه من به این فیلم : 6.9










پایان .
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#18 Kirsten dunst 1397-10-12 15:34
آقای ترابی فقط چند سوال پیش میاید این که اگه کرکس به جای ونوم میبود فیلم به چه دلایل دیگر خوب میشد؟ و اینکه چرا سم ریمی بعد این فیلم دلخور شد و ادامه نداد؟من خودم عاشق این سه گانه بودم و چی شد بازیگران بدون ریمی کار نکردند؟ و این که کدوم صحنه این فیلم میتوانست بهتر کار شود؟ و اینکه شنیدم نسخه اولیه این فیلم ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه بوده پس چرا وقتی در سینما اکران شد ۲ ساعت و ۱۹ دفیقه بود؟ این سوالات رو وقت داشتید پاسخ بدید ممنون میشم و اینکه میخوام بگم این فیلم ویژگی های مثبتی هم داشت مثلا تونستیم نیمه تاریک پیتر رو ببینیم و یک فیلم متفاوت تر از دو قسمت اول ببینیم این فیلم کلا فیلمی با فضای تاریک بود و فیلم دارک تر شده بود نسبت به قسمت ۱ و ۲ و اینکه بر عکس فیلم اول و دوم بیشتر صحنه ها در شب بودند و اینکه درک کنیم همه به کمک نیاز دارند حتی مرد عنکبوتی و دیدیم وقتی چطور باعث رنج اطرافیانش شد و موقعی که به خودش آمد کمی دیر شده بود زیرا سیمبیوت به ادی براک پیوند خورد و او هم فکر انتقام بود انصافا اون صحنه خیلی ماندگار بود و اما اون نبرد آخر یادم نمیره چقدر سر مرگ هری گریه کردم هی میگفت کاشکی نمیمرد این فیلم غمگین تموم شد حتی برای ادوارد براک هم که تو اون انفجار کشته شد ناراحت شدم و هنوز برام سوالات زیادی هست که در متن مطرح کردم خواهش میکنم اگر وقت دارید جواب بدید
نقل قول کردن
spider power
#19 spider power 1397-12-12 22:03
آقای ترابی شما از بازی توفر گریس راضی بودید؟
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1398-03-23 09:42
به نقل از spider power:
آقای ترابی شما از بازی توفر گریس راضی بودید؟

بد نبود.
نقل قول کردن
Ehsanspidey
#21 Ehsanspidey 1400-10-01 13:21
چه زود گذشت و دوباره توبی تو نودوی هوم دیدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید