10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

 10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" spectacular spiderman فکت حقیقت حقایق facts بدانید کارتون اسپایدرمن

شاید اینا رو بدونید یا ندونید یا ندانید ولی لااقل بهانه ای است برای تجدید دیدار با برترین انیمیشن ساخته شده از روی کمیک بوک!

مقدمه: در كل پیشینه‌ كارتون‌های ساخته شده بر اساس ابرقهرمانان مارول به جز چند استثنای بزرگ چندان درخشان نبوده و آنها در این زمینه همواره مقهور دی‌سی‌كامیكس بوده‌اند. تا این‌ كه "اسپایدرمن خارق‌العاده" (The Spectacular Spider-Man) آمد و ثابت كرد كه واژه خارق‌العاده تا چه حد برازنده‌اش است. این سریال تلویزیونی توانست به طور بی عیب و نقصی تمام جوهره و المان‌های دوست‌داشتنی كمیك‌ های اسپایدرمن را در قالب انیمیشن به تصویر بكشد. سازندگان مجموعه تصمیم گرفته بودند بودجه خود را به جای طراحی‌ها و لوكیشن‌های پرجزئیات روی خلق حركت‌های سیال، خرج كنند. نتیجه كار مجموعه‌ای شد كه صحنه‌های اكشن بی‌همتایی داشت. صداپیشگی‌ها عالی و داستان‌ها نیز بسیار دراماتیك، سرگرم‌كننده و درهم تنیده و كاملاً به حال و هوای كمیك‌ های کلاسیک اسپایدرمن در دهه 60 میلادی وفادار بودند. با این حال تیم سازنده به تمام دوره‌های زمانی تاریخ 50 ساله کمیک‌ های اسپایدرمن و هم‌چنین منابع دیگری (مثل فیلم‌های زنده اسپایدرمن) رجوع و تلاش کرده بود حداکثر بهره را از ایده‌های بکر و جالب‌شان ببرد. نکته قابل توجه دیگر، بکارگیری هوشمندانه دشمنان اسپایدرمن بود. در حقیقت، اکثر آن‌ها در ابتدای مجموعه معرفی شدند اما چندین اپیزود به شرح و بسط ویژگی‌‌های شخصیتی آنان و همچنین به تصویر کشیدن دلیل و انگیزه‌شان برای خصومت با اسپایدرمن اختصاص یافت. این ابتکار باعث شد تا از ژرفای کم ‌نظیری بهره‌مند گشته و به کاراکترهای غیر کلیشه‌ای و باورپذیر بدل شوند. فقط صد حیف كه اسپایدرمن خارق‌العاده قربانی توافقات پشت پرده شركت سونی و مارول شد و تنها 26 اپیزود از آن روی آنتن رفت. در هر حال در این مقاله سعی میکنیم 10 حقیقت مهم درباره این سریال را برایتان بازگو نماییم.

 

1- اشارات و ادای احترام به دنیای کمیک و سینما

  اشارات و ادای احترام به دنیای کمیک و سینما

سریال "مرد عنکبوتی: خارق العاده" به شدت به دنیای کمیک و ذات واقعی شخصیت ها در آن وفادار بود و تلاش داشت با بهره جویی از بهترین المان ها و داستان های ارائه شده در تاریخ پربار و غنی مرد عنکبوتی برترین داستان های ممکن را ارائه بده (یادمه که «گِرگ وایزمن» مغز متفکر این سریال یک بار گفته بود که حاضره با کمال میل و افتخار 20 سال از عمر خودش را صرف ساخت سیزن های بعدی این سریال کنه که متاسفانه بعد از فقط دو سیزن کنسل شد). ایستراگ و ادای احترام های فراوانی نیز به دنیای کمیک و حتی فیلم های سینمایی اسپایدرمن در آن صورت گرفته (به طور مثال در همان تیتراژ آغازین سریال شاهد اشاره ای به کاور نمادین و بسیار معروف اولین حضور مرد عنکبوتی در دنیای کمیک در شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز" هستیم).

ما قبلا به این موارد در این مقاله، این مقاله و اینجا اشاره کرده ایم که حتما لازمه بخونیدشون.

 

2- گوئن استیسی و پدرش

  گوئن استیسی و پدرش

"مرد عنکبوتی خارق العاده" اولین سریال کارتونی مردعنکبوتیه که در آن شخصیت های مهمی به نام های «گوئن استیسی» و پدرش (سروان استیسی) به پای ثابت شخصیت های مکمل تبدیل شدند (دلیلش این بود که چون آنها سالها پیش در دنیای کمیک مرده بودند بنابراین سازندگان انیمیشن های اسپایدرمن از آنها استفاده نمیکردند. یا اگر استفاده کرده بودند به صورت حضور افتخاری یا اشاره کوتاه بود). اما سازندگان "مرد عنکبوتی خارق العاده" هیچ ابایی از آن نداشتند و الحق و النصاف گوئن استیسی که در آن حاضر بود بهترین نسخه از او در هر منبعی محسوب میشود. او بسیار شخصیت باهوش و جذابی داشت و عشقش به پیتر کاملا ملموس و دوست داشتنی از آب در آمد (سازندگان سریال گفته بودند که آنقدر عاشق این گوئن استیسی شده بودند که اصلا دوست نداشتند او در ادامه سریال به دست گرین گابلین کشته شود!) همین شخصیت پردازی بود که برای خانم اما استون در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نیز به کار رفت و باعث موفقیت آن شد.

  

3- تغییرات موثر

"مرد عنکبوتی خارق العاده" همواره به منبع اصلی خود وفادار بود ولی هر جا احساس میکرد میشه یک چیزی را بهتر کرد از انجامش و از تغییر دادن ترس و واهمه ای نداشت. به طور مثال تغییرات عمده ای در شخصیت خبیث شوکر به وجود آمد و او به جای آنکه هرمان شولتز باشد، «جکسون برایس» ملقب به «موناتانا» از اعضایEnforcers بود که تجهیزات خودش را از «بیگ من» دریافت کرد و به شوکر تبدیل شد

(این تغییر موثر حتی بعدا در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" نیز مورد استفاده قرار گرفت)

و یا مثلا شخصیت «فَنسی دَن» که در دنیای کمیک عضو گروه «مجریان جنایت» (Enforcers) است و در فصل اول سریال نیز یکی از مزدوران بیگ من بود و با آکس و مونتانا همکار بود ولی در فصل دوم «مخترع مخوف» برای او و همکارانش زره ساخت و بهش لقب «ریکوشه» دادند. در دنیای کمیک هم ریکوشه داشتیم و او در واقع یکی از چهار هویت جدیدی بود که پیتر پارکر وقتی نورمن آزبورن برایش پاپوش میدوزه و به قتل متهم میشه هویتی به نام ریکوشه برای خودش انتخاب کرد. بنابراین پیتر 4 هویت جدید برای خودش انتخاب میکنه: هورنت (Hornet)، داسک (Dusk)، ریکوشه (Ricochet) و پرادجی (Prodigy). لباس های جدیدی هم برای این هویت ها درست میکنه که قبلا تو این مقاله معرفی کرده بودیم. در میان این هویت های جدید، داسک و ریکوشه خلافکار بودند و دو تای دیگه هم قهرمان!

 تغییرات موثر

و همین طور ما شاهد حضور فوق العاده ای از شخصیت خبیثی بودیم به نام «توم استون»! حقیقتش اینه که سازندگان سریال بسیار مصر بودند تا از شخصیت «کینگ پین» به عنوان کسی که سلطان فعالیت های تبهکاری شهر است استفاده کنه. ولی متاسفانه آنها رایتش را نداشتند چون این سریال توسط سونی ساخته شد و سونی رایت سینمایی یا انیمیشن کینگ پین را در اختیار نداشت چون او به عنوان دشمن اصلی قهرمان دیگر مارول به نام «بی باک» به شمار میرفت (البته این مساله خیلی عجیبه چون چند سال قبل کینگ پین در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه جدید کارتونی" که توسط همین سونی ساخته شده بود حضور یافته بود یا مثلا کینگ پین خبیث اصلی انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" بود!). در هر حال، سازندگان "مرد عنکبوتی خارق العاده" به ناچار از توم استون در نقشی مشابه با کینگ پین استفاده کردند و او به خبیثی عالی تبدیل شد که بهش لقب «بیگ من» داده بودند.

 

4- دلیل کنسل شدن و برنامه هایی که برای فصل سوم داشتند

  فصل سوم سریال spectacular spiderman 

همانطور که گفتم "مرد عنکبوتی خارق العاده" شگفت انگیز بهترین انیمیشنی هست که تا به حال از روی مرد عنکبوتی ساخته شده (من خودم از فیلم های سینمایی اسپایدرمن هم بیشتر دوستش دارم). خالقین این سریال بهترین المان ها ، ایده ها و داستان های مرد عنکبوتی را از دنیای کمیک و سینما گرفته و به صورتی کاملا در هم تنیده و سریالی تحویل هواداران دادند. ولی متاسفانه فقط دو سیزن دوام آورد. مشکل این نبود که سریال به قدر کافی محبوب نبود بلکه مساله این بود که آن موقع مارول و دیزنی رایت ساخت انیمیشن از روی اسپایدرمن را از روی مرد عنکبوتی از سونی پس گرفتند. بنابراین به جای این سریال، کارتون احمقانه خودشون به نام Ultimate Spider-Man را ساختند.

آقای وایزمن گفته که قرار بود در فصل سوم کارنیج، عقرب، هاب گابلین، مستر نگاتیو و  هایدرو - من  را ببینیم. و همچنین خانواده «آزبورن» ها که قرار بود نقش مهمی رو در داستان ایفا کنند. در واقع از مدتها قبل سرنخ هایی در سریال داده بودند. به طور مثال «کلتوس کسدی» یک حضور لحظه ای در فصل دوم داشت و او را در "راون کرافت" مشاهده کردیم:

کلیتوس کسدی

و یا مثلا در اپیزود نهایی این سریال، آفتاب پرست (که در ظاهر نورمن آزبورن) ظاهر شده بود از کارآگاهی خصوصی به خاطر تحقیقاتش درباره دونالد منکن تشکر میکنه که مشخص بود منظورش همان «مک گارگن» است که در دنیای کمیک با لقب عقرب او را میشناسیم.

واقعا حیف ....

 

5- کامئوی وایزمن و همکاران!

گرگ وایزمن به عنوان مغز متفکر این سریال یکی دو بار در آن حضور افتخاری داشت! به طور مثال در قسمت اول از فصل دوم که جای یک راننده کامیون ظاهر شد:

گرگ وایزمن

وایزمن البته در صحنه ای از تیتراژ ابتدایی سریال در کنار ویکتور کوک (Victor Cook) که ناظر کیفی انیمیشن بود نیز دیده میشد:

ویکتور کوک 

شان گالووی (Sean Galloway) به عنوان خالق دیزاین های شخصیت های این سریال هم در نقش یک دی جی (DJ) حضور افتخاری داشت که در مراسم مدرسه پیتر پارکر (میدتاون های) اجرا داشت!

شان گالووی 


6- کامئوی استن لی

 - کامئوی استن لی

استن لی کبیر درست مثل فیلم های مارول در این سریال هم یک کامئو (حضور افتخاری) داشت و جای خودش هم حرف زد. او در قسمت اول فصل دوم دیده شد (همان قسمتی که میستریو اولین بار در آن حضور یافت). استن لی را دیدیم که یکی از کارگران اسکله است. در واقع میستریو جلوی او و همکارش ظاهر شد و بهشون گفت که اومده بشریت رو از شر فن آوری نجات بده. ولی استن لی اصلا حرفش رو باور نکرد و به همکارش گفت: "دوربین مخفیه؟"! جالبه که اسمش هم «استن» بود!

  

7- سریال انشعابی ونوم

کارتون ونوم

گفته میشه سازندگان سریال در ذهنشان برای 39 قسمت دیگر برنامه ریزی کرده بودند. گرگ وایزمن گفته که ونوم قرار بود در این 39 قسمت حضور عمده ای داشته باشه و حتی با کارنیج بجنگه! او همچنین گفته که قرار بود اگر استقبال از حضور ونوم در آن همچنان بالا باشد یک سریال کارتونی انشعابی هم مختص این شخصیت بسازند که البته کنسل شد ...

 

8- عشق مخفی سریال!

در اپیزود شماره 10 از فصل دوم سریال شاهد هستیم که مردی از زنی خواستگاری میکند:

ایستراگ کارتون spectacular spiderman

در نگاه اول هیچ نکته خاصی درباره این شخصیت ها به چشم نمیخورد ولی آنهایی که چشم تیزبین دارند احتمالا متوجه شده اند که این مرد و زن برایشان آشنا است! در واقع در اپیزود هشتم از فصل اول به طور کوتاهی آنها را دیدیم. یعنی در ابتدای آن قسمت شاهد یک صحنه اکشن بودیم که در آن مرد عنکبوتی چند تا خلافکار را دستگیر میکنه و برای نجات دادن جان دو عابر پیاده در خیابان آنها را به تیر چراغ برق تار مالی میکنه تا از سر راه کنار بروند و این دو عابر همین خانم و آقا بودند! پس یعنی اونجا با هم آشنا شده بودند و بعدا هم احتمالا با هم رابطه رومانتیک برقرار کرده بودند که منجر به اون صحنه خواستگاری در فصل 2 شده!

پس ببینید که سازندگان سریال چقدر به نکات ریز توجه میکردند و از این نکات یک عالمه در طول اپیزودها یافت میشه.

  

9- صحنه هایی از این سریال هست که منتشر نشده!

 صحنه هایی از این سریال هست که منتشر نشده!

سازندگان سریال برنامه داشتند که پس از روی آنتن رفتن اپیزودها، آنها را به صورت یک اثر بلند و در قالب DVD نیز عرضه کنند و برای این منظور صحنه های اضافی هم ساخته بودند که در اپیزودهای تکی دیده نشده بود. آنها این کار را برای سه قسمت نخست انجام دادند. یعنی یک DVD منتشر کردند به نام "حمله لیزارد" که در واقع همان سه قسمت اول بود که به هم چسبیده بودند تا مثل یک اثر سینمایی به نظر برسد و و صحنه های اضافی هم داشت! اما متاسفانه پس از "حمله لیزارد" دیگر ندیدیم که DVD دیگری به این شکل عرضه شود و بدین ترتیب صحنه های اضافی هم که برای آنها در نظر گرفته شده بودند فرصت دیده شدن پیدا نکردند.

  

10- برنامه برای حضور دیگر قهرمانان مارول

 برنامه برای حضور دیگر قهرمانان مارول

چون این سریال توسط سونی تهیه و منتشر شد پس مشخصه که اجازه نداشتند از دیگر قهرمانان مارول در آن استفاده کنند. این یک جور توفیق اجباری برای هواداران بود چون باعث شد تا سازندگان تمام تمرکز خود را روی دنیا و شخصیت اسپایدرمن و کاراکترهای متنوع او بگذارند. با این حال وایزمن گفته است که خیلی دوست داشته جانی استورم (هیومن تورچ) در این سریال حضور داشته باشد چون رفیق فابریک اسپایدرمن در دنیای کمیک هست. او همچنین از کاپیتان آمریکا به عنوان یکی دیگر از گزینه های مورد علاقه اش یاد کرده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چرا كارتون مرد عنكبوتی خارق العاده از بتمن مجموعه كارتونی بهتر است

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت اول

اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت دوم

تمامی اشارات و ارجاعات انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده به سه گانه مردعنکبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN + لینك دانلود مستقیم

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Venom-Is-Villain
#1 Venom-Is-Villain 1399-07-09 11:56
خیلی عالی ممنون به خاطر زحمتی که کشیدید ما هممون شما رو دوست داریم
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#2 Alisa_Aryana 1399-07-09 12:04
سلام و مقاله عالی بود آقای مهربانی؛ راستش من هیچ وقت نفهمیدم که چرا باید ونوم و کارنیج با هم بجنگن (همش بدون دلیل یا به یه دلیل الکی) اصلا چرا با هم همکاری نمیکنن (میگن ونوم از بی‌گناها محافظت میکنه و کارنیج همرو میکشه!؟ خب سیمبیوت ونوم ولی دوست داره همرو بخوره بنابراین نمی‌خواد از بی‌گناها محافظت کنه) پس کارنیج آدما رو بکشه ونوم هم مغز جنازه مردشونو بخوره، اصلا ندیدم یا به صورت خیلی خیلی کم با هم همکاری کردن، من دوست دارم ونوم یک شخصیت شرور باشه آخه میدونید این قهرمان بودن ونوم یکم آبکیش کرده اصلا به قیافه و اسمش نمیخوره، به نظرم اگه شرور میذاشتنش یا همین سال یا سال بعد دوباره شرورش کنن شخصیت بهتر و معروف تری از آب درمیومد (درمیاد). با تشکر از اسپایدی که زحمت میکشن و این مقاله‌های عالی رو برامون تهیه میکنن.
نقل قول کردن
Mohamadgg
#3 Mohamadgg 1399-07-09 12:29
مقاله عالی بود استاد.واقعا به نظرم مارول با ساخت التیمیت اسپادرمن لجبازی کرد و یه همچین انیمیشنی رو نابود کرد.
واقعا حیف که نتونستم بیشتر از دو فصل بهترین اقتباس از داستان های مرد عنکبوتی رو ببینیم
حیف
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-07-09 12:41
به نقل از Alisa_Aryana:
سلام و مقاله عالی بود آقای مهربانی؛ راستش من هیچ وقت نفهمیدم که چرا باید ونوم و کارنیج با هم بجنگن (همش بدون دلیل یا به یه دلیل الکی) اصلا چرا با هم همکاری نمیکنن (میگن ونوم از بی‌گناها محافظت میکنه و کارنیج همرو میکشه!؟ خب سیمبیوت ونوم ولی دوست داره همرو بخوره بنابراین نمی‌خواد از بی‌گناها محافظت کنه) پس کارنیج آدما رو بکشه ونوم هم مغز جنازه مردشونو بخوره، اصلا ندیدم یا به صورت خیلی خیلی کم با هم همکاری کردن، من دوست دارم ونوم یک شخصیت شرور باشه آخه میدونید این قهرمان بودن ونوم یکم آبکیش کرده اصلا به قیافه و اسمش نمیخوره، به نظرم اگه شرور میذاشتنش یا همین سال یا سال بعد دوباره شرورش کنن شخصیت بهتر و معروف تری از آب درمیومد (درمیاد). با تشکر از اسپایدی که زحمت میکشن و این مقاله‌های عالی رو برامون تهیه میکنن.

ولی من بر خلاف شما اصلا نمیتونم درک کنم که چرا باید با هم همکاری کنن! البته شماره 28 ونوم به زودی با ترجمه به دستتون میرسه و منتظر غافلگیری هایی باشید ...
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-07-09 12:46
یکی از مواردی که من از این سریال خیلی خوشم اومد نحوه شکست دادن خبیث های سریال بود مخصوصا شکست دادن الکترو با لاستیک و شکست دادن راینو با رطوبت و گرما
یک نکته جالب دیگه این بود که ونوم در هیچ کدوم از دو نبردی که با مرد عنکبوتی داشت به وسیله نقطه ضعفش یعنی صدای بلند و آتش شکست نخورد که این هوش سازندگان این مجموعه رو می‌رسونه
نقل قول کردن
AQUAPOOL99
#6 AQUAPOOL99 1399-07-09 13:13
سلام مقاله ی واقعا عالیی بود اقای ترابی عزیز

فقط یک چیزی

چرا داخل سایت درباره قرارداد اپیک گیمز با مارول چیزی نگفتید

اپیک گیمز با مارال قرارداد بست و ددپول ، بلید ، ایرون من ، میستیک ، دکتر دووم ، ولورین ، استورم ، شی هالک ، سیلور سرفر ، ثور ، بلک ویدو ، استار لرد ، گروت و راکت راکون رو به عنوان اسکین به فورتنایت اضافه کرد.

البته اپیک گیمز با دیسی قرارداد بسته بود و بعضی از شخصیت ها دیسی رو اورد.
لطفا یک مقاله راجبش بزنید :lol:
نقل قول کردن
slade wilson
+1 #7 slade wilson 1399-07-09 13:14
دمتون گرم استاد ترابی خیلی مقاله جالبی بود عاشق کارتونش بودم من و بچم خیلی سریالش را دوست داشتیم شخصیت هاش انصافا عالی بودند واقعا صد حیف کنسل شد :cry: ممنون استاد که همه‌ی کوله بار کمیکیتون را برای ما گذاشتین هر چی اطلاعات داشتین به ما ها گفتین درود بر شما الان میتونستین برین و می‌گفتید خسته شدم دیگه چقدر بهشون اطلاعات کمیکی بوکی بدم اینترنتم ته کشید اما شما این کارو نکردین و مثل یه معلم مهربان و دلسوز به ما این همه اطلاعات دادین کمیک برامون ترجمه کردین این همه مقالات و فکت های زیبا برای ما نوشتین من واقعا از شما تشکر میکنم مدیریت سایتی که هفت هشت سال براش زحمت کشیدین کار هر کسی نیست بازم ممنون
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-07-09 16:19
استاد دستتوت درد نکنه انصافا مقاله عالی بود من عاشق این انیمیشن و با داداشم کلی نگاهش کردم با اینکه داداش کوچولوم از بتمن خوشش میاد(واس خفنیش و انیمیشن اای لگوییش) اما واقعا این سریال جذبش کرده و خیلی دوست داره و من واسش میزارم
انصافا مورد ۸ خیلی برگ ریزون بود واقعا چحوری فهمیدینش و چه دقتی داشتن سازندگان به شخصه یدد ایستراگ ها اندگیم افتادم
#۴ wow دستتون درد نکنه اگه منظورتون اینکه قراره کارنیج بیاد که عیول :lol: ۸:
#۶ اره استاد میگم من که گیمر نیستم ولی خیلی دوست گیمر دارم و اونا با وجود شخصیت های جدید خیلی ذوق کردن :lol:
مخصوصا ولورین و تورش فک کنم تا چند وقت دیگه هم گالاکتوس برسه و کلی غوغا کنه
بازم ازتون تشکر میکنم
نقل قول کردن
North-wolf
#9 North-wolf 1399-07-09 17:17
هرجور فکر میکنم نمیتونم درک کنم چر آلتیمیت اسپایدرمن جانشین این شد :sad:
نقل قول کردن
Bat_spidey
#10 Bat_spidey 1399-07-09 19:14
ممنون بابت مقاله من عاشق این سریالم واقعا بی نظیر بود حتی یک قسمت متوسط نداشت چه برسه به ضعیف همه قسمت هاش عالی قسمت های آخر وقتی نگاه میکردم واقعا مونده بودم که کی گرین گابلینه میدونستم نورمن آزبورن ولی بازم شک کرده بودم به خودم ولی از نحوه حضور کریون خوشم نیومد (تبدیل شدنش به شیر)فقط همین یه مورد میشه گفت تنها بخش منفی سریال بود
حیف و صد حیف که فصل 3 کنسل شد من عاشق هاب گابلینم حضورش میتونست فوق العاده باشه
اگه کسی میدونه بگه تا حالا هاب گابلین تو چه کارتون هایی بوده البته به جز مردعنکبوتی مجموعه کارتونی
نقل قول کردن
Mohamadgg
#11 Mohamadgg 1399-07-09 19:46
به نقل از North-wolf:
هرجور فکر میکنم نمیتونم درک کنم چر آلتیمیت اسپایدرمن جانشین این شد :sad:

واسه پول و سر لجبازی
نقل قول کردن
magic sinbad
#12 magic sinbad 1399-07-09 20:21
عالی بود! ولی برای من هیچی اون مجموعه کارتونی مردعنکبوتی دهه ۹۰ میلادی نمیشه ، چون من اصولاً انیمیشن هایی رو دوست دارم که واقع گراتر از لحاظ طرّاحی باشن ، ولی خب ، پس از اینکه دیدمش ، ( حالا نمیدونم یا اینکه یادم نمیاد فصل دوم رو کامل دیدم یانه ) ولی خیلی مجذوب داستانش شدم ( برای مثال فکر می کردم که سلطان تبهکاران و جنایتکاران زیرزمینی شهر ، کینگ پین هستش ، ولی حالا می بینیم که یکی از کارکنان قدیمیش یعنی ( توم استون ) یا سنگ قبر ‌ اومدش. و برای همین مجذوب داستانش شدم‌.
با اینحال یه نکته:
پ.ن: یه چیزی که توجّه من رو به خودش جلب کرده اینه در عهد کلاسیک و یا عصر نقره ای کمیک ، رمانس ها و روابط عاشقانه ی مرد عنکبوتی یکمی شبیه فیلم های کلاسیک بودند ، منظورم اینه که انگار متناسب فیلم های کلاسیک بودش ولی اینکه امروزه انگار یکمی تحوّل پیداکرده و ما پس ازگوئن استیسی ، یه شور و هیجان خاصّی رو در عاشقانه های پیتر پارکر ( مرد عنکبوتی ) ، احساس کردیم. البتبه این رو بیشتر وابسته به بلوغ شخصیتی میدونم. پس بنابراین ما شاهد یه ابرقهرمان انسانی هستیم که شاید فراز و نشیب های زیادی رو در طول زندگبش ، شاهد باشه ولی گویا که داره مسیر مشخّص خودش رو طی میکنه.
یعنی اینکه همونگه شرورها ، بتمن رو تکمیل میکنند ، این شخصیت های مکمّل هستند که مرد عنکبوتی رو تکمیل میکنند.
مقاله عالی بود!.
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1399-07-09 22:11
کلا عادتمون شده که حسرت دنباله‌های محبوب اسپایدی رو بخوریم.
نقل قول کردن
goblin hunter
#14 goblin hunter 1399-07-10 07:26
به نقل از AQUAPOOL99:
سلام مقاله ی واقعا عالیی بود اقای ترابی عزیز

فقط یک چیزی

چرا داخل سایت درباره قرارداد اپیک گیمز با مارول چیزی نگفتید

اپیک گیمز با مارال قرارداد بست و ددپول ، بلید ، ایرون من ، میستیک ، دکتر دووم ، ولورین ، استورم ، شی هالک ، سیلور سرفر ، ثور ، بلک ویدو ، استار لرد ، گروت و راکت راکون رو به عنوان اسکین به فورتنایت اضافه کرد.

البته اپیک گیمز با دیسی قرارداد بسته بود و بعضی از شخصیت ها دیسی رو اورد.
لطفا یک مقاله راجبش بزنید :lol:

اهان پس شما هم درباره اپیک می دونی اگر به اواتارم دقت کنی می بینی منم ایکارم 8)
نقل قول کردن
iron-punk
#15 iron-punk 1399-07-10 12:06
من بعد از خوندن این مقاله رفتم و این انیمیشن رو نگاه کردم و خاطرات بچگیم زنده شد چون من قسمت الکترو رو توی سی دی تو بچگیم نگا کرده بودم ولی من نفهمیدم چرا برای توم استون از لقب بیگ من استفاده کرده بودن چرا خود بیگ من رو نیوورده بودن؟
نقل قول کردن
O.P.M
#16 O.P.M 1399-07-10 13:52
به نقل از AQUAPOOL99:
سلام مقاله ی واقعا
عالیی بود اقای ترابی عزیز

فقط یک چیزی

چرا داخل سایت درباره قرارداد اپیک گیمز با مارول چیزی نگفتید

اپیک گیمز با مارال قرارداد بست و ددپول ، بلید ، ایرون من ، میستیک ، دکتر دووم ، ولورین ، استورم ، شی هالک ، سیلور سرفر ، ثور ، بلک ویدو ، استار لرد ، گروت و راکت راکون رو به عنوان اسکین به فورتنایت اضافه کرد.

البته اپیک گیمز با دیسی قرارداد بسته بود و بعضی از شخصیت ها دیسی رو اورد.
لطفا یک مقاله راجبش بزنید :lol:

به نظرم چیز خاصی نبود که بخواد درموردش مقاله نوشت.
اپیک هم که میبینه گیمش طرفداراش کم شده قرارداد میبنده مخلوط میکنه با گیم میده به خورد پلیرا :-|
اما به نظرم با اینکه این قرار داد های الان دیگه زیاده رویه
قرارداد بتمن و اوردن گاتهام واقعا زیبا بود.
نقل قول کردن
AQUAPOOL99
#17 AQUAPOOL99 1399-07-10 17:44
به نقل از goblin hunter:
به نقل از AQUAPOOL99:
سلام مقاله ی واقعا عالیی بود اقای ترابی عزیز

فقط یک چیزی

چرا داخل سایت درباره قرارداد اپیک گیمز با مارول چیزی نگفتید

اپیک گیمز با مارال قرارداد بست و ددپول ، بلید ، ایرون من ، میستیک ، دکتر دووم ، ولورین ، استورم ، شی هالک ، سیلور سرفر ، ثور ، بلک ویدو ، استار لرد ، گروت و راکت راکون رو به عنوان اسکین به فورتنایت اضافه کرد.

البته اپیک گیمز با دیسی قرارداد بسته بود و بعضی از شخصیت ها دیسی رو اورد.
لطفا یک مقاله راجبش بزنید :lol:

اهان پس شما هم درباره اپیک می دونی اگر به اواتارم دقت کنی می بینی منم ایکارم 8)

بله آقای گابلین هانتر از عکس اسطوره ی فورتنایت که گزاشتید معلومه

زنده باد بلک نایت و اترنال نایت

میگم اترنال نایت چون دارمش

اگه بازی میکنید ایدی بدید
AQUAPOOL99
ایدی اپیک بنده
نقل قول کردن
Mohamadgg
#18 Mohamadgg 1399-07-10 23:46
اقایون لطفا اسپم ندید ندید اینطور به نویسنده مقاله توهین میکنید
نقل قول کردن
goblin hunter
#19 goblin hunter 1399-07-11 06:58
به نقل از AQUAPOOL99:
به نقل از goblin hunter:
به نقل از AQUAPOOL99:
سلام مقاله ی واقعا عالیی بود اقای ترابی عزیز

فقط یک چیزی

چرا داخل سایت درباره قرارداد اپیک گیمز با مارول چیزی نگفتید

اپیک گیمز با مارال قرارداد بست و ددپول ، بلید ، ایرون من ، میستیک ، دکتر دووم ، ولورین ، استورم ، شی هالک ، سیلور سرفر ، ثور ، بلک ویدو ، استار لرد ، گروت و راکت راکون رو به عنوان اسکین به فورتنایت اضافه کرد.

البته اپیک گیمز با دیسی قرارداد بسته بود و بعضی از شخصیت ها دیسی رو اورد.
لطفا یک مقاله راجبش بزنید :lol:

اهان پس شما هم درباره اپیک می دونی اگر به اواتارم دقت کنی می بینی منم ایکارم 8)

بله آقای گابلین هانتر از عکس اسطوره ی فورتنایت که گزاشتید معلومه

زنده باد بلک نایت و اترنال نایت

میگم اترنال نایت چون دارمش

اگه بازی میکنید ایدی بدید
AQUAPOOL99
ایدی اپیک بنده

ممنون هر موقه تونستم بهتون فرند می دم با تشکر
نقل قول کردن
AS-Spider
#20 AS-Spider 1399-07-12 09:12
تانکیو مستر ترابی واقعا از نیومدن کارنیج ناراحت شدم :cry: چرا واقعا آلتیمیت اسپایدرمن بجای این اومد(فصل چهارش نسبتا قابل قبول بودولی خب جایگزین چه اثر محشری بود این ناراحت کنندس) مورد ۴ و ۷ واقعا خوب میشد.
نقل قول کردن
red hod
#21 red hod 1399-07-12 18:01
ممنون استاد مقاله عالی بود مخصوصا مورد هشتم که من خودم متوجهش نشدم بودم :-* :-*
ولی من فقط نمیدونم که مارول چجوری دلش اومد این سریال نصفه کاره بزاره :cry: :cry:
حداقل میزاشت سریال به طور کامل تموم بشه بعد با دیزنی قرار داد می‌بست
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#22 Scarlet Speedster 1399-11-08 16:58
سلام استاد .
خسته نباشید .
یه سوال یا بهتره بگیم یه نظریه داشتم که دوست داشتم اون رو باهاتون در میون بگذارم .
همونطور که میدونید چند وقت پیش کمپینی در فضای مجازی ایجاد شد که با هشتگ SaveDaredevil# سعی داشت تا مارول رو متقاعد کنه تا بیخیال سریال تحسین شدهٔ دردویل که از نتفلیکس پخش شد ، نشه و از بازیگران این سریال مثل "چارلی کاکس" دوست داشتنی در آثار آیندهٔ mcu استفاده کنه . خیلی از افراد و به ویژه بازیگر نقش کینگ پین ( Kingpin ) یعنی آقای "وینست دونافریو" از این کمپین حمایت کردند . که خوشبختانه خبر رسیده که دردویل در قیمت سوم فیلم مرد عنکبوتی حضور داره و در واقع شاید بشه گفت این کمپین در به وقوع پیوستن این اتفاق بی تأثیر نبوده .
چند وقت پیش هم کمپین دیگری با هشتگ SaveSpectacular Spider-Man# ایجاد شد که به ادامه دادن سریال به معنی واقعی کلمه خارق‌العادهٔ "مرد عنکبوتی خارق‌العاده" اختصاص داشت و دیدیم که صداپیشهٔ پیتر پارکر / مرد عنکبوتی در این کارتون یعنی آقای "جاش کیتون" هم از این کمپین حمایت و از هواداران بابت ایجاد اون تشکر کرد .
به نظرتون این احتمال وجود داره که با حمایت بیشتر از این کمپین ، مارول به این فکر بیفته که این سریال رو هم ادامه بده ؟ میدونم که رایت ساخت سریال انیمیشنی از مرد عنکبوتی دست دیزنی‌ـه ولی خب ممکنه که مارول به درخواست دیرینه و چند سالهٔ هواداران پاسخ بده . البته میدونم که بین دنیای سینما و انیمیشن تفاوت های زیادی وجود داره و ممکنه ادامه دادن این سریال خیلی سخت تر استفاده از نشخهٔ نتفلیکسی دردویل در mcu باشه . و البته میدونم که در حال حاظر سریال Marvel's Spider-Man در حال پخش ـه و شاید در این صورت رخ دادن تمام چیز هایی که گفتم تقریباً غیر ممکن باشه . ولی با تمام این شرایط ، به نظرتون دیگه هیچوقت اپیزود جدیدی از این سریال زیبا و خوش ساخت نخواهیم دید ؟
و یک چیز دیگه ؛ اون اوایل که کارتون Marvel's Spider-Man پخش میشد ، شما در مقاله ای زیبا ۵ ایراد و مشکلی رو که با این سریال داشتید رو بیان کردید . اما حالا و با گذشت مدت زمان زیادی از پخش این کارتون و سیزن های بعدی اون ، نظرتون دربارهٔ قسمت های جدید این سریال چیه ؟
میدونم یکم زیادی حرف زدم و سوال پرسیدم ولی خیلی خوشحال میشم که به سوالاتم پاسخ بدید .
وقت بخیر !
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#23 AmirhoseinJafari2005 1400-01-30 09:52
بی نظیر بود ;-)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#24 Pooyan mirzahosseini 1400-04-25 18:27
سلام خیلی ناراحت شدم که کنسل شد ( هنوزم ناراحتم با اینکه چند وقت گذشته ) برعکس اکثر انیمیشن های اسپایدرمن در این انیمیشن تمام و کمال بود مثلاً مردعنکبوتی مجموعه کارتونی از نظر من بعد از این انیمیشن بهترین انیمیشن اسپایدی هست اکشن خوب داشت پیچش داستانی خوب داشت و فقط در مورد اسپایدی نبود مثلاً تو یه مدت ما بیاندر رو دیدیم که اومده بود و یه سری بازی راه انداخته بود به صورت کلی خیلی خوب بود اما شخصیت پردازی اون برای بعضی شخصیت ها خیلی خوب نبود اما این انیمیشن شخصیت پردازی خوبی داشت پیچش داستانی خوبی داشت مثلاً اونجا که نورمن کاری کرد پیتر فکر کنه هری گابلین هست رو من خیلی دوست داشتم اکشن فوق‌العاده ای داشت و همینطور به اصول کمیک پایبند بود به داستان عشق های پیتر پایبند بود و اینکه تعادل بین شخصیت پیتر و اسپایدی رو رعایت میکرد داخل انیمیشن مردعنکبوتی نهایی یا مجموعه کارتونی من اصلاً چیز خیلی خاصی در مورد زندگی شخصی اسپایدی به عنوان پیتر نمی‌دیدم و آنقدر توی این انیمیشن خوب زندگی پیتر رو به تصویر می‌کشیدن که من همون قدر که به مبارزه ها و زندگی پیتر به عنوان اسپایدی علاقه مند شده بودم به زندگی شخصی اون هم علاقه مند شده بودم بعد رفتن به جاش انیمیشن مسخره Ultimate Spider-Man رو آوردن که اصلاً در حد این انیمیشن نبود مرسی از مقاله خوبتون استاد
نقل قول کردن
Ilya202020
#25 Ilya202020 1400-08-12 11:59
داغ داغ اعلا !
شایعه شده این سری ریبوت بشه و اقای Chris Pratt در حال مذاکره برای صحبت در نقش اسپایدی است اگه به کیفیت قبل بمونه این سری چه شود :D
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-08-13 21:24
دمتون گرم استاد ترابی بابت مقاله راستش من این مقاله خوندم این انیمیشن همیشه خاطراتم زنده میکنه
۱ اشاره و ادی احترام من همیشه خوشم میومد این که مرد عنکبوتی بتونه قطار متوقف کنه
۲ در مورد گوئن و پدرش متاسفانه سالهاست که مردن و مارول کار خوبی کرد این بود که این دونفر بر نگرداند و البته غم مرگ گوئن همیشه در ذهن پیتر بافی ماند و البته خواننده ها اما تو انیمیشن میتونم بگم خوب در آوردنش اگه ادامه پیدا می‌کرد بیشتر رابطه شرین این دو نفر میدیدم و البته سروان استیسی هم انگار از هویتش با خبر بود راستش نمیدونم آیا سازند ها مرگ گوئن استیسی اقتباس میکردن یا نه
۳ من همیشه عاشق منبع اقتباس بود و از تغییر زیاد خوش نمیومد اما سازندگان با تغییر بعضی چیزا ها در این انیمیشن باعث کمک و بهتر شدن انیمیشن شد
۴ فصل سوم احتمالا هیجان انگیز ترین انیمیشن میشد اما حیف که کنسل شد جالب بود که قرار بود ظاهرا مستر ناگیتو ببینیم اما حیف و البته کارنیج به احتمال زیاد خوب در میومد
۵ و ۶ کامو ها همیشه جذاب هستن
۷ احتمال داره اگه ادامه پیدا می‌کرد نتنها سریال انشعابی از ونوم ساخته می‌شد ممکن بود از گربه سیاه ساخته بشه
۸ جالب بود راستش خیلی به این عشق مخفی توجه نمیکردم
۱۰ جانی و کاپیتان متحدان پیتر بودن خیلی جالب میشد که تعامل جانی و کپ با پیتر تو این انیمیشن ببینیم

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37