10 حضور افتخاری ( کامئو ) برتر " استن لی " در فیلم های سینمایی

10 حضور افتخاری ( کامئو ) برتر " استن لی " در فیلم های سینمایی

این مقاله به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت اسطوره بی همتای دنیای کمیک ، استن لی، تقدیم میشود.

مقدمه : بدون شک انسانی به بزرگی و عظمت " استن لی " در تاریخ دنیای کامیک بوک وجود نداشته است . او نابغه ای خلاق و خستگی ناپذیر بود و با خدمات بزرگی که در طول عمر پر برکتش ارائه کرد ، نشانی ماندگار بر روی زندگی شمار زیادی از افراد بر جای گذاشت و زندگی آنها در مسیری درست هدایت کرد ...
ما دوست‌داران و عاشقان عالم کامیک بوک / ابرقهرمانی به خوبی او را میشناسیم ، اما این شخص دوست داشتنی ممکن است برای افراد عادی هم آشنا  به نظر برسد ، و دلیل آن حضورهای کوتاه و افتخاری ( Cameo ) اش در فیلم های مارول میباشد ؛ حضور های بامزه و خاطر انگیزی که بزودی دلمان برایشان تنگ خواهد شد .

در این مقاله به 10 حضور افتخاری برتر " استن لی " میپردازیم :

 

10 - " هالک " 2003

استن لی هالک

در نخستین فیلم سینمایی هالک ساخته " انگ لی " ، استن لی نقش یک نگهبان امنیتی را بازی میکرد که در صحنه ای از فیلم مشاهده میکنیم به همراه معاونش در حال قدم زدن به بیرون از ساختمان است و به او میگوید که : < در چنین مکان هایی امنیت باید تقویت بشه > . نکته ای که این کامئوی استن لی را جالب تر میکند این است که " لو فریگنو " ( نخستین بازیگر هالک در سریال تلویزیونی دهه 70 ) نقش معاون او را ایفا میکند ( دو کامئو در یک شات ! ) . بر خلاف خود فیلم که از ضعیف ترین آثار کامیک بوکی به شمار می آید ، این کامئو واقعا ارزش یادآوری را دارد .

 

9 - " کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان " 2014

استن لی سرباز زمستان

فیلم فوق‌العاده " کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان " دومین اثر از سه گانه بی نظیر کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول بود . در نیمه دوم فیلم که کاپیتان توسط نیروهای هایدرا که در شیلد نفوذ کرده اند تحت تعقیب است ، او لباس کلاسیک خود را که در موزه نگهداری میشود به سرقت میبرد ! در واقع این قضیه را در صحنه ای متوجه میشویم که استن لی در لباس نگهبان امنیتی موزه به نمایش درمی آید . همان لحظه استن لی به محض اینکه مشاهده میکند لباس رو دزدیدند با حالتی جالب میگوید : < Oh man , I'm so fired > ، که سبب خلق سکانس بامزه ای میشود .

 

8 - " پاساژگرد ها " 1995

پاساژگردها استن لی

این مورد یکی از کامئوهای استن لی خارج از محدوده فیلم های مارول میباشد . او در فیلم " پاساژگرد ها " ( Mallrats ) به نویسندگی و کارگردانی کوین اسمیث یک کامئوی طولانی داشت و نکته جالب این است که نقش خودش را در این صحنه بازی میکرد . او در حال بازدید از پاساژ برای امضای کتاب ها در مغاره کامیک بوک فروشی بود اما سپس به عنوان یک شخصیت با تجربه به کارکتر برودی بروس ( که از طرفداران قدیمی استن بود ) نصیحتی در خصوص زندگی عاشقانه اش کرد . در این سکانس نسبتا طولانی ( طولانی برای یک کامئو ) استن لی از کارکتر هایی که خلق کرده نیز در راستای نصیحتش صحبت میکرد و تمام این موارد سبب هرچه جالب تر شدن این حضور افتخاری شد .

 

7 - " مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه " 2017

در اوایل فیلم " مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه " شاهد حضور افتخاری استن لی بودیم . در صحنه ای که پیتر به اشتباه قصد متوقف کردن یک ماشین دزد رو داره ، سروصدا کل محله رو برمیداره و همه تک تک سرشون رو از پنجره درمیارند تا اینکه نوبت به استن لی میرسه ! در اینجا هم استن لی با اون لحن شیرین و بامزه اش به پیتر میگه : < کاری نکن بیام اون پایین حسابت رو برسم > .

 

6 - " انتقام جویان : عصر التران " 2015

استن لی اونجرز

این مورد یکی از بامزه ترین و جالب ترین کامئو های استن لی میباشد و خود استن لی هم اظهار داشته که آن را خیلی دوست دارد !
در ابتدای فیلم " عصر التران " در سکانس میهمانی ، ثور از آبجوی آزگاردی خودش رونمایی میکنه و میگه که این آبجو برای انسان های فانی ساخته نشده و قدمت زیادی داره ! استن لی هم که در اینجا نقش یک سرباز کهنه کار جنگ جهانی دوم رو بازی میکنه ، از رجزخوانی های ثور خسته شده و بهش میگه : < اینقدر ما رو نترسون ، یالا ! > . و بعد از اینکه استن یه مزه میکنه حالش بد میشه و دو نفر زیر کتفش رو میگیرند تا به خارج از میهمانی هدایتش کنند . و در همین حین استن لی در حالت مستی تکه کلام معروف خودش رو به زبان میاره : " Excelsior " 😅

 

5 - " ثور : رگناروک " 2017

استن لی رگناورک

در یکی از آثار شگفت انگیز دنیای سینمایی مارول یعنی " ثور : رگناروک " شاهد حضور استن لی در نقشی بودیم که پیش از آن حتی به ذهنمان هم خطور نکرده بود ؛ نقش آرایشگر مسنی که موهای ثور را در فیلم کوتاه میکند ! در این صحنه جالب و خنده دار ثور ابتدا با حالت مقتدرانه و بعد با حالت التماس وار به استن لی میگوید که از انجام این کار خودداری کند ! اما استن لی میگوید < تکون نخور چون دست هام میلرزه > و بلافاصله میوفته به جون موهای طلایی ثور و در همین حین فریاد ثور به آسمان بلند میشه ...!

 

4 - " مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 " 2012

استن لی مرد عنکبوتی شگفت انگیز

قطعا نمیتوان فیلم " مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 " را از لحاظ کلی بهتر از فیلم نخست " مرد عنکبوتی " سم ریمی دانست ، اما کامئوی استن لی در این فیلم بدون شک قابل توجه تر و جذاب تر است . در این صحنه از فیلم که به مبارزه مرد عنکبوتی و لیزارد اختصاص دارد ناگهان استن لی پدیدار میشود و در حالی که دارد کتاب ها را مرتب میکند ، به موسیقی ای با صدای بلند نیز گوش میدهد و این قضیه سبب میشود که حتی متوجه آن نبرد پر سروصدا هم نشود .

 

3 - " مرد آهنی 1 " 2008

استن لی مرد آهنی

با نخستین فیلم " مرد آهنی " دنیای سینمایی مارول کار خود را آغاز کرد . این فیلم را میتوان بهترین فیلم از سه گانه مرد آهنی دانست و حتی کامئوی استن لی در این فیلم جالب و دیدنی بود .
در صحنه ای از فیلم که تونی استارک با استن لی مواجه میشود به طعنه او میگوید : < خوشتیپ شدی هف > ؛ چرا که استن توسط خانم ها احاطه شده ! و بعد از اینکه استن رویش را برمیگرداند دیگر تونی وارد ساختمان شده ...
چنین مواردی که حاصل تشبیه استن لی به هیو هفر بوده ، باعث خلق صحنه ای جالب شده است .

 

2 - " دکتر استرنج " 2016

دکتر استرنج استن لی

در میان اکشن جذاب و فوق‌العاده فیلم دکتر استرنج و در کنار پیچش و درگیری داستانی ، ناگهان با صحنه ای فان و دیدنی مواجه شدیم ؛ دکتر استرنج و موردو در میان مبارزه محکم به بدنه اتوبوسی برخورد کردند که استن لی راننده آن بود و در آن لحظه در حال خواندن کتاب " درهای ادراک " اثر آلدوس هاکسلی بود . فضا و موقعیت آن صحنه و وضعیت دکتر و موردو باعث خلق صحنه فوق‌العاده بامزه ای شد که همه از آن تعریف کردند .

 

1 - " محافظان کهکشان 2 " 2017

استن لی نگهبانان کهکشان

از برترین و خلاقانه ترین کامئوهای استن لی ، میتوان به حضور غیرمنتظره او در نقشی اشاره کرد که بیان میداشت تمام حضور های او در بخش سینمایی mcu در قالب یک شخص خاص بوده است ! شخصی که در واقع مخبر واچرهاست ( Watchers ) و از ماجراجویی های قدیمی خود در زمین و سیارات مختلف دیگر همچون " زاندار " و " ساکار " ، برای آنان بازگو میکند . این قضیه پس از اکران " محافظان کهکشان 2 " در طی مصاحبه ای توسط کوین فایگی تایید شد و نکته جالب و مهم آن این بود که ایده این ماجرا توسط کارگردان خلاق ، مارول دوست و از دست رفته (!) دنیای سینمایی مارول ، یعنی " جیمز گان " در ابتدا مطرح شده بود ...

 

* در لینک زیر میتوانید تمام کامئو های " استن لی " در فیلم ها و سریال های مارول را به صورت پیوسته مشاهده کنید :

استن لی کامئو

لینک دانلود و تماشا

 

نظر شما چیست ؟ به نظرتان جای چه کامئو های دیگری در این لیست خالی است ؟

 

نویسنده : مهدی رضایی
 
Best Comicfan
( رتبه بندی بر اساس مقاله سایت Indian Express )

 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استن لی» (STAN LEE) خلق شدند

15 حقیقت شگفت انگیزی که درباره استن لی نمیدانستید!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

مارك میلار: استن لی از والت دیزنی مهم تر است

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

حضور استن لی در فیلم ها و بازی های مرد عنكبوتی

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

نظر «استن لی» درباره «اندرو گارفیلد»! (خبر آپديت شد!)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ErfanTh
#1 ErfanTh 1397-08-26 23:38
به نظرم کامئوی سیول وار که استن لی میاد به تونی استارک میگه تونی (stank) یا کامئوی مرد مورچه ای و واسپ که ماشین استن لی کوچیک میشه باید توی لیست می بودن
نقل قول کردن
old man omid
#2 old man omid 1397-08-26 23:50
من که کامئو او در مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ رو خیلی دوست دارم و بعد از اون در بازگشت به خانه و بعد هم در ثور رگنوراک.
ممنون از مقاله ی عالی.
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#3 Army.Of.ONE 1397-08-27 01:22
خدا بیامرزتت اسطوره
اما از نظر من بهترین حضور ایشون در انیمیشن تایتان های نوجوان به سینما میرونده ... اصلا خیلی خاصه :
1. حضور در فیلمی از دی سی
2. فیگورهای جالبی که ایشون از مخلوقاتش ( مثل آیرون من ، اسپایدرمن ، هالک ، سایکلاپس ، ولورین و...) انجام میدن
3. حضور در 2 قسمت از فیلم و به کار بردن عبارت excelsior


I Dont care it is a DC movie , I LOVE cameos ...
نقل قول کردن
a.v.s
#4 a.v.s 1397-08-27 13:47
استن لی همه ی کامئو هایش عالی بود.
ولی جای چندتا کامئو خالی بود.
مثل مردان ایکس: اپوکالیپس، که همراه با همسر مرحومش جوآن لی بازی کرد و اون طوری که تصویر موشک های هسته ای روی عینکش افتاده بود، قشنگ حس ترس رو القا میکرد.
مرد مورچه ای و واسپ هم جایش خالیه، که میگه :دهه 60 (که من خلقش کردم) باحال بود ولی الان دارم تقاصش رو پس میدم.
ولی بنظرم جای کامئو اش توی مرد عنکبوتی 3 بیشتر خالی بود، که به پیتر پند و اندرز میده: می دونی، بنظرم یک نفر هم میتونه تغییر ایجاد کنه. بعدش تیکه کلام معروفش رو میگه: Nuff Said!
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-08-27 21:29
جالبه که تو دوتا کامئوش تو مرد عنکبوتی 1 و 2 سم ریمی تو یکیش یه دختر بچه رو نجات میده و تو یکیش هم یک خانم رو نجات میده. بنظرم کامئوش تو فیلم مرد عنکبوتی 3 که دوستمون تو نظر #4 بهش اشاره کردن عالی بود و جاش تو لیست خالی بود چون اون جملش خیلی برای پیتر پارکر و همچنین مخاطب بار مثبت داره. البته همه موارد لیست هم جذاب بود.
راستی فکر نکنم تو شماره 2 استن لی راننده باشه :-|
نقل قول کردن
spider cap
#6 spider cap 1399-01-02 03:12
میگم تو انیمیشن رالف خرابکار دو استن لی یک تیکه تو جشنواره کامیک کان بود گامورا و گروت هم بودند
توانیمیشن سینمایی وسریالی شش ابر قهرمان هم نقش پدر فرد فردریکسون رو بازی کرده که حضورش زیاد هم بود جالب اینه که یک قهرمان بوده در دهه شصت که اسمشم رئیس خفنه بود
گفتم شاید بخواید بدونید
نقل قول کردن
spider cap
#7 spider cap 1399-01-02 03:14
فکر نکنم تو شماره 2 استن لی راننده باشه :-|
موافقم. یه مسافر بود. داشت کتاب میخوند. و فرمون هم جلوش نبود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44