ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول (Spider-man Into the Spider-Verse)

ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول (Spider-man Into the Spider-Verse)

پیر شدیم سر ایستراگ های این انیمیشن، ولی ارزششو داشت!

 

برای خواندن قسمت دوم به اینجا بروید!

۸۹- ماسک بالا زده مردعنکبوتی موقع خوردن غذا

HalfMaskEating

در فلش بک های توضیح اوریجین مردعنکبوتی دنیای اصلی صحنه ای بسیار کوتاه را دیدیم که ماسک او بالا اومده تا بتونه غذا بخوره. این حالت بارها و بارها در کمیک های او دیده شده است.

 

۸۸- حضور مخفی توم استون

Hidden Tombstone

در مورد شمارهٔ ۵۳ کامل راجع به توم استون توضیح دادیم اما این شخصیت با همین شکل و شمایل در دنیای اصلی انیمیشن نیز حضور دارد جایی که پیتر پارکر درحال توضیح پیشینهٔ خود است و با اتوبوسی برخورد می کند ازقضا رانندهٔ این اتوبوس توم استون است!

 

۸۷- ددپول

 Deadpool

روی دیوار اتاق مایلز  پرچم و مدالی قرار داشت که شباهت غیرقابل انکاری با ماسک و لوگوی ددپول داشت!!

 

۸۶- نقطه های بن دی (Ben Day Dots)

Ben Day Dots

همانطور که همگیمان در این انیمیشن دیدیم، سبک هنری خاصی در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته که انگار یک کمیک بوک زنده به دنیای سینما راه یافته. یکی از نکات قابل توجه در این سبک، نقطه هایی است که سراسر فیلم کار شده است؛ یعنی در هر فریم ما نقطه های ریزی در آن مشاهده می کنیم. این نقطه ها برای ما طرفداران دنیای کمیک شدیدا آشنا بنظر می آید و با کمی دقت به یاد کمیک های قدیمی می افتیم.

نقطه های بن دی

به این تکنیک در اصطلاح نقطه های “بن دی”Ben Day Dots گفته می شود. خالق این تکنیک آقای «بنجامین هنری دی جونیور» بوده و با استفاده از این تکنیک با استفاده از رنگ های CMYK پرینتر نقطه هایی را درکنار هم قرار می داده که نتیجه آن خلق رنگ های جدید تر بوده مثلا سبز، بنفش و نارنجی:

Benday_Dots

ضمن این که زمان انفجار دستگاه میان بعدی دیدیم که تمام این نقطه ها از یکدیگر جدا شده اند!

 

۸۵- سازمان Comics Code

Comics Code on Comics Covers

وقتی در دهه 50 میلادی شرکت هایی مثل EC Comics ، کمیک بوک هایی به شدت چندش آور و خشن چاپ کردند جامعه آمریکا واکنش نشان داد و بنابراین در سال 1954 سازمانی تشکیل شد به نام Comics Code. یعنی هر ناشر کمیک باید کمیک خودش رو به این سازمان میفرستاد تا اگر محتوایش تایید شود، بتواند آن را منتشر کند. در اون زمان ژانرهایی مثل ترسناک و جنائی تقریبا به طور کامل محو شدند ولی در عوض ژانر ابرقهرمانی رونق یافت. به عبارتی دیگر، شاید اگر این اتفاقات نمیفتاد الان کمیک بوک های ابرقهرمانی اینقدر مطرح نبودند.

Comics Code

در ابتدای فیلم نیز لوگوی این شرکت را در تیتراژ مشاهده کردیم که ادای احترامی به آن زمان داشت و البته به نوعی می خواست به محتوای سالم این انیمیشن اشاره داشته باشد.

 

۸۴- شمارهٔ 42

42Spider

سراسر این انیمیشن شماره ای در جزئیات صحنه وجود دارد که مستقیما مربوط به شخصیت اصلی انیمیشن یعنی «مایلز مورالز» می شود. شمارهٔ ۴۲، همانطور که در کمیک های مردعنکبوتی نهایی خواندیم عنکبوت شمارهٔ ۴۲ بود که مایلز را نیش زد و به او قدرت های عنکبوتی اش را اعطا کرد. در انیمیشن نیز جدا از رویت آن عنکبوت در ابتدا و زمان نیش خوردن مایلز، در خیابانی که او در آن زمان پرش بلند سقوط کرد به این شماره اشاره داشتیم همچنین در مدرسهٔ جدید او که درش انتخاب شده بود. البته این شماره حکم طلسم بودن را نیز داشت چرا که هر دفعه آن را می دیدیم یه بلایی سر او می آمد! و چه جالب که اینطور ادای احترام داشتند چرا که پیتر پارکر قدرت های خودش را با طلسم شدن خودش یکی می دونه!

 

۸۳- کریس پاین

All Chris

در کل این انیمیشن از لحاظ صداگذاری و گویندگان سورپرایز های بزرگ و مختلفی داشت یکی از این سورپرایز ها که تقریبا تا روز اکران مخفی مانده بود صداپیشگی مردعنکبوتی نهایی بود که در ابتدای فیلم توسط کینگ پین کشته شد! صداپیشهٔ این نقش کسی جز نبود کریس پاین! بازیگری که باعث شد فیلم واندروومن طراوت خیلی خوبی داشته باشد. نکته جالب دیگری که وجود دارد، این است که الان مارول از تمام کریس ها بهرمند شده، کریس اوانز، کریس پرت، کریس همسورث و در آخر آقای کریس پاین که ست کامل کریس ها را برای مارول به ارمغان آورده است!

 

۸۲- مارسلو ویگنالی

Marcelo Vignali

وقتی برای اولین بار مردعنکبوتی نهایی برای ما معرفی شد، جلد یک کمیک بوک به چشم ما آمد و روی آن نام آقای «مارسلو ویگنالی» به چشم می خورد. این آقا در واقع در بخش طراحی انیمیشن و طراحی های صحنه آن کار می کرده و از آدم های کارکشته در صنعت انیمیشن سازی به شمار می رود. از کارهای او می توان به انیمیشن های ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ، مولان ، استوارت کوچولوی ۳ ، اسمورف ها و هتل ترانسیلوانیا اشاره کرد. بی خود نیست این انیمیشن در سبک هنری حرف های زیادی برای گفتن داشت.

 

۸۱- خالقان مایلز مورالز

brian michael bendis sara pichelli

در هر قسمت که برای مخاطبین شخصیت عنکبوتی جدیدی معرفی می شد ما کاور کمیک بوک هایی را می دیدیم که برای هر شخصیت رو میشد. نکته ای که در آنها وجود داشت نام خالقین شخصیت ها بود. برای مایلز مورالز ما نام «برایان مایکل بندیس» و «سارا پیکلی» روی کاور کمیک بوک مایلز مورالز می دیدیم! حالا داستان چی بود؟ سال 2008 و با انتخاب شدن آقای باراک اباما به عنوان رئیس جمهور کشور آمریکا، مارول هم به فکرش رسید حالا که هر کسی میتونه زیر اون ماسک باشه و حالا که یک سیاه پوست به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده پس چرا یک اسپایدرمن سیاه پوست نداشته باشه؟ گفته میشه وقتی بازیگر و خواننده معروفی به نام دونالد گلاور سعی کرد تا در سال 2012 نقش پیتر پارکر را در ریبوت جدید سونی از اسپایدرمن بازی کنه ولی موفق نشد، برایان مایکل بندیس که نویسنده کمیک های اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) بود ، به فکر افتاد حالا دیگه وقتشه اون ایده رو پیاده کنه و در نتیجه مایلز مورالز را خلق کرد و منشا او را به مرگ پیتر پارکر در دنیای کمیک های Ultimate ربط داد. البته یک روایت دیگه هم هست و اونم اینه که برایان مایکل بندیس اولش وقتی به تعطیلات رفته بود و داشت دوچرخه سواری میکرد ایده خلق این شخصیت به ذهنش رسید.

 

 

۸۰- بن رایلی!

Blon.d.e Ben Reily

همانطور که در طول انیمیشن مشخص شد، مردعنکبوتی دنیای نهایی چهره ای شبیه به مردعنکبوتی دنیای اصلی داشت با این تفاوت که از چهرهٔ زیباتر و سن کمتری بهره می برد. یکی دیگر از این تفاوت ها رنگ موی پیتر پارکر دنیای نهایی با پیتر بی پارکر دنیای اصلی بود. پیتر پارکر نهایی دارای موهایی بور و بلو.ند بود، این رنگ در واقع رنگ موهای بن رایلی در دنیای کمیک بوده است. در دنیای کمیک بن که دیگر خسته شده بود از مردم شهری که همش او را با پیتر اشتباه میگرفتند، موهایش را رنگ کرد تا بلو.ند بشود. مدل موهاش را هم عوض کرد تا از پیتر کاملا تمایز پیدا کند. ضمن اینکه برای خودش یک لباس جدید هم درست کرد.(عکسش اینجاست)

 

۷۹- اشاره به فیلم های سم ریمی

Sam Raimi Spiderman Hmoages

در ابتدای فیلم زمان معرفی مردعنکبوتی ادای احترام و اشارات مختلفی به سه گانهٔ سم ریمی داشتیم! از جلوی قطار را گرفتن در فیلم شاهکار مردعنکبوتی ۲ تا بوسهٔ وارونه، ماشین پرتاب شده سر قرار پیتر و مری جین توسط دکتر اختاپوس و رقص دیوانه وار پیتر در خیابان های نیویورک در مردعنکبوتی ۳!

 

۷۸- کاور شمارهٔ ۱۸۶ مردعنکبوتی شگفت انگیز

TASM 186 Cover

در همان ابتدای فیلم اشارات و نکته های بسیار زیادی داشتیم که یکی از آن ها ادای احترام به کاور شمارهٔ ۱۸۶ کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز بود با این تفاوت که تیتر آن جایش را با True Life of Spider-man عوض کرده است. به نظر می رسد که سازندگان با قرار دادن این کمیک سعی بر ادای احترام به خالقان این شماره داشتند یعنی آقایان Mike Esposito, Keith Pollard ! (برای اطلاعات بیشتر از این شماره این مقاله را بخوانید!)

 

۷۷- کورن فلکس مردعنکبوتی! (غلات صبحانه ای)

Spidey cereal

در ادامهٔ کاور به نمایش درآمده ما دختری را دیدیم که در حال خوردن کورن فلکس مخصوص مردعنکبوتی بود. چیزی که در واقعیت هم وجود داشته. در دهه نود میلادی به مناسبت پخش سریال کارتونی مخصوص مردعنکبوتی در آن دهه غلات صبحانه ای با عکس مردعنکبوتی چاپ می شده است.( Ralston) (تیزر تبلیغاتی این محصول را از اینجا ببینید!) البته تا یادم نرفته باید بگم اون بستنی یخی هم که بهش اشاره شد وجود داره و تحت برند پاپسیکو تولید می شده(مثل بستنی عروسکی های میکی موسی خودمون که به همه چی شباهت داره الّا میکی موس):

spiderman Popsicle

 

۷۶- پلاک ماشین پلیس پدر مایلز مورالز

Law & Order

این انیمیشن به طرز دیوانه واری به دنیای کمیک ادای احترام های خودش را به بهترین نحو انجام داده اما این دلیل نمیشه که به چیز های نامربوط به دنیای کمیک اشاره ای نداشته باشیم. پلاک ماشین پلیس پدر مایلز این عبارت بود: “RFD 960 “ که اگر خوره های سریال دیدن باشید می دانید که این عبارت به خصوص در پلاک ماشین پلیسی های سریال «نظم و قانون» (Law & Order) به کار می رفت! جالبه بدانید که این سریال ۲۰ فصل از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ داشته و جایزه های متعددی را برده است. (دوام آن را هم می توانیم به سریال تموم نشدنیه( ;) ) هشدار برای کبرا ۱۱ تشبیه کنیم!) نظم و قانون سریالی با ژانر جنایی پلیسی بود که از شبکه NBC پخش می شد.

 

۷۵- آرزوهای بزرگ

Great Expectations

بعد از این که مایلز به آن مدرسهٔ تیزهوشان منتقل شد و ما آن چالش های یک نوجوان را به طرز فوق العاده زیبایی مشاهده کردیم، در یکی از کلاس های او کتاب معروف «چارلز دیکنز» یعنی آرزوهای بزرگ را دیدیم که در ادامه به پیشنهاد معلم دیگری قرار شد مایلز راجع به آرزوهای بزرگ خودش مطلبی بنویسد(اینجا انتظارات بزرگ معنای بهتری داره) داستان فیلم هم می توانست به محتوای این رمان معروف انگلیسی ربط پیدا کند. به عنوان مثال میشد «گوئن» را به «استلا» تشبیه کرد که مایلز در آخر به او نرسید اما در لحظات پایانی نوید بازگشت او به ما داده شد.( جالبه بدونید که دیکنز اولش قرار بود قهرمان آرزوهای بزرگ را در رسیدن به عشقش ناامید کند و قصه را به طور غمناکی به پایان برسونه اما به اصرار بقیه این کار رو نکرد توی انیمیشن هم میشد رگه هایی از این اتفاق رو حس کرد!!!)

 

۷۴- هشت، هشت ضلعی، هشتپا، اختاپوس

OctaSigns

وقتی مایلز را زمانی که به کلاسش دیر می رسید دیدیم، در پرژکتور دبیرستان، ویدئویی در حال پخش بود که خانمی با نام «اولیویا» در آن داشت راجع به دنیاهای موازی و فیزیک کوانتومی صحبت می کرد. سازندگان با هوشمندی فامیلی این خانم دکتر را با سایه انداختن مایلز روی نور پرژکتور مخفی کرده بودند. در ادامه ما دیدیم که هر چیزی که مربوط به این خانم می شود از الگوی ۸تایی بهره می برد. مثلا عینک او از یک ۸ ضلعی تشکیل شده بود یا میز های کار او ۸ضلعی بود و یا حتی چراغ های دفتر او نیز با یک ۸ ضلعی مزین شده بود. تمام این ها می خواست به ۸پا یا اختاپوس اشاره کند چرا که ما در ادامه متوجه شدیم فامیلی این خانم در واقع اکتاویوس بوده و او نسخهٔ مونث دکتر اختاپوس در این دنیا است که در مورد شمارهٔ بعد کامل آن را توضیح دادیم.

 

 

۷۳- دکتر اختاپوس (DR. Octopus)

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

قطعا تغییر یافته ترین خبیث این انیمیشن در مقایسه با دنیای کمیک ، دکتر اختاپوس است چون ایشون تغییر جنسیت داده و زن شده است! اسمش هم هست «الیویا اکتاویس» (Olivia Octavius). ایشون دانشمند ارشد الکمکس میباشد و به ویلسون فیسک کمک میکنه تا ماشین میان بعدی بسازه و البته وقتی پیتر پارکر چاقالو و مایلز به مقر الکمکس نفوذ میکنند، متوجه میشه و به تعقیب اونا میپردازه. البته در کمیک های اسپایدرمن سابقه داشته که دکتر اختاپوس مونث داشته باشیم. مثلا «لیدی اختاپوس» (Lady Octopus) که اسم واقعی اش هست «كارولین ترینر» (Carolyn Trainer) و بیشتر به عنوان یكی از دشمنان خطرناك دختر عنكبوتی (Spider-Girl) در دنیای شماره 982 شناخته میشود. خانم ترینر در جدیدترین انیمیشن سریالی/تلویزیونی اسپایدرمن هم حضور داره:

زن دکتر اختاپوس

و البته از یاد نبریم که پیشتر نیز در بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" (Spider-Man: Shattered Dimensions) نیز یک ورژن مونث از دکتر اختاپوس دیده بودیم که با مرد عنکبوتی 2099 میجنگید و اتفاقا شباهت زیادی هم با الیویا اکتاویس در این انیمیشن داشت چون دانشمندی بود که برای الکمکس کار میکرد (البته اسم ایشون «سرینا پاتال» بود)!

رینا پاتال

 

۷۲- الکمکس (Alchemax)

الکمکس (Alchemax)

الکمکس شرکتی مخوف است که در انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی"  توسط ویلسون فیسک (کینگ پین) اداره میشود و هدفش این است که ماشین شتاب‌دهنده ذرات (particle accelerator) را در آنجا بسازد تا بتواند به بعدهای دیگر دسترسی پیدا کند. بیشتر اکشن فیلم در تاسیسات الکمکس در منطقه بروکلین جریان دارد ولی مایلز و پیتر در طول داستان به مرکز این شرکت در Hudson Valley هم نفوذ میکنند تا اطلاعات بیشتری درباره شتاب دهنده ذرات جمع کنند که منجر میشه به یک تعقیب و گریز معرکه در جنگل (قبلش هم که یادتونه پیتر یه پیراشکی از اونجا بلند میکنه!). جالبه که بدونید الکمکس ابتدا توسط نویسنده ای به نام پیتر دیوید و طراحی به نام ریک لئوناردی در شماره 1 از کمیک Spider-Man 2099 خلق شد. این کمیک در آینده رخ میداد و شاهد بودیم که الکمکس یک شرکت عظیم است که تقریبا تمام جنبه های زندگی مصرفی مردم آمریکا را کنترل میکند. چند سال پیش و در شماره 19 از کمیک مرد عنکبوتی برتر (که اینجا ترجمه شده)، شاهد بودیم که شرکتی وجود داشت به نام Allan که در واقع صاحبش خانم «لیز آلن» (همسر سابق هری آزبورن) بود. ایشون با سهام پسرش (نورمی آزبورن) تونست شرکت هورایزن لابز (Horizon Labs) را که پیتر پارکر یک زمانی در آن کار میکرد را با شرکت خودش ادغام کنه و در نتیجه شرکت آلکمکس در زمان حال تاسیس شد و معلوم شد قراره در سال 2099 همون شرکت مخوفی بشه که در کمیک های spider-man 2099 دیده بودیم!

 

۷۱- نشانه های پراولر

Prowler Signs

همانطور که در ابتدای انیمیشن دیدیم، عموی مایلز مورالز یعنی آرون دیویس حکم مرشد مایلز و کسی که او با آن ارتباط بیشتری برقرار می کرد را داشت. در خانهٔ او رگه هایی از Prowler مخفی شده بود، مثلا اگر دقت می کردیم در تابلوی بالای سر او حرف های کلمهٔ Prowler دیده می شد یا مثلا روی لباس او می شد عکس یک ببر ولگرد را دید.(Prowler = ولگرد) (در شمارهٔ بعدی راجع به این شخصیت کامل توضیح دادیم.)

 

۷۰- پراولر (Prowler)

پراولر (Prowler)

ابتدا اجازه بدهید کمی درباره شخصیت پراولر در دنیای کمیک توضیح بدهم. در دنیای اصلی مارول نام اصلی او، «هابی براون» است. او جوان سیاه پوستی بود كه برای خودش یك لباس پیشرفته درست كرد تا به جرم و جنایت بپردازد ولی اسپایدرمن با او جنگید و متقاعدش كرد تا زندگی جدیدی را آغاز كند. لباس پراولر طوری ساخته شده بود كه به او اجازه میدهد روی در و دیوار بخزد یا اینكه اشعه هاي لیزری شلیك كند. به علاوه او با استفاده از شنل خود میتوانست مدتی را مثل گلایدرها در هوا شناور بماند. تا به حال اشخاص دیگری نیز با دزدیدن لباس پراولر، سعی كرده اند دست به اعمال خلافكارانه بزنند. بنابراین در داستان های اسپایدرمن دنیای اصلی، پراولر 2 و 3 نیز حضور داشته اند. اما در دنیای کمیک های آلتمیت شاهد یک پراولر متفاوتی بودیم. در این دنیا نامش «آرون دیویس» بود و البته او عموی خلافکار مایلز مورالز هم به شمار می آمد. ضمنا او کسی بود که باعث شد اون عنکبوت ویژه مایلز رو نیش بزنه و به قدرت های خودش دست پیدا کنه. در سمت راست تصویر زیر، پراولر دنیای اصلی مارول (هابی براون) و در سمت چپ پراولر دنیای Ultimate (آرون دیویس) را مشاهده میکنید:

prowler-spiderman-comics 

در کمیک های التمیت ، وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد.  جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و دشمن اصلی مایلز هم به حساب میاد! (عکسش اینجاست). اما در انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی" شاهد نسخه ای از پراولر هستیم که درست مثل کمیک های التمیت عموی مایلز هستش و یک خلافکار به حساب میاد و برای کینگ پین کار میکنه ولی به مراتب آدم بهتر و شریف تری هستش چون وقتی متوجه هویت مخفی مایلز میشه تصمیم میگیره او را نکشه و از دستور کینگ پین سرپیچی میکنه. از ابتدای داستان شاهد هستیم که مایلز با عمویش رابطه بهتری برقرار میکنه تا با پدر خودش و بنابراین وقتی عمویش توسط کینگ پین کشته میشه ، کاملا تحت تاثیر قرار میگیره و یک قهرمان میشه.

موی مایلز مورالس 

صدا پیشه پراولر در این انیمیشن اقای «ماهرشالا علی» میباشد که خودتون حتما میدونید در سالهای اخیر به خاطر نقش آفرینی های خودش چقدر جایزه گرفته. البته علاقمندان به دنیای کمیک وی را به خاطر نقش خبیث «کاتن ماوث» در فصل اول سریال "لوک کیج" میشناسند.

 

۶۹- آلبوم کریسمس عنکبوتی

spiderman christmas album

جدا از این که صداپیشهٔ اسپایدرمن دنیای مایلز(که ابتدای فیلم به دست کینگ پین کشته شد) آقای کریس پاین بود. آن آلبومی که خودش در اول فیلم به آن اشاره کرد و مخصوص کریسمس ؛ واقعا وجود دارد و خود کریس پاین برخی از قطعه هایش را خوانندگی کرده است. برای دانلود این آلبوم به اینجا بروید!

 

۶۸- گانکه لی

Ganke Lee

همانطور که در انیمیشن دیدیم در خلال فیلم، مایلز به یک مدرسهٔ استعداد های درخشان منتقل شد و در خوابگاه همان دبیرستان مستقر شده بود. در پس زمینهٔ داستان ما هم اتاقی‌ای را می دیدیم که در اکثر مواقع پشت لپ تاپ نشسته بود و تایپ می کرد. او در واقع همان«گانکه لی» در دنیای کمیک است. با توجه به این که «ند لیدز» در فیلم های مردعنکبوتی MCU حکم گانکه و دوست صمیمی پیتر را دارد، این انیمیشن روی رابطهٔ او با مایلز تمرکزی نداشت و ما او را در پس زمینه می دیدیم. البته در پایان داستان و جمع بندی های نهایی دیدیم که مایلز و گانکه بالاخره با یکدیگر رفیق شده و حتی مایلز هویت مخفی خودش را برای او آشکار کرد. در دنیای کمیکهای آلتیمیت نیز این دو شخصیت nerd بودند اما مثل انیمیشن گانکه یک پله nerd تر از خود مایلز بود. او در ابتدا انگیزه و الهام بخش مایلز بود و البته اولین کسی هم بود که از هویت مخفی اش باخبر شد و تشویقش کرد تا مرد عنکبوتی بشه. واقعا خوبه یک ابرقهرمان نوجوان با اون سن و سال کم یه دوستی مثل گانکه داشته باشه که بتونه هر وقت مشکلی چیزی داره باهاش درد و دل کنه.

«مایلز مورالز» و «گانکه» (Miles

 

۶۷- صدای عمو بن!

Uncle Ben Spiderman

این مورد را  تنها اگر با دقت خیلی زیادی فیلم را نگاه می کردیم متوجهش می شدیم! در ابتدای فیلم جایی که دیالوگ بسیار مهم "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد" (with great power comes great responsibility) را از زبان عمو بن می شنویم، در واقع از صدای آقای «کلیف رابرتسون» در فیلم مردعنکبوتی ۲۰۰۲ استفاده شده است؛ چیزی که در ذهن طرفداران حک شده است و به بهترین نحو به آن ادای احترام می شود.

 

۶۶- لئوپاردون!

Leopardon Japanese SpiderMan

وقتی مایلز در ابتدای فیلم داشت وسایل خودش را برای انتقال به خوابگاه مدرسه اش جمع می کرد، ما قاطی وسایل او نقاشی از یک روبات دیدیم که اشاره داشت به روبات عظیم الجثهٔ سریال ژاپنی مردعنکبوتی و البته حضورش در سری کمیک های دنیای عنکبوتی !

این سریال 41 قسمتی (كه هرگز به زبان انگلیسی دوبله نشده) قهرمانی موتورسوار به نام «تاکویا یاماشیرو» (با بازی «شینجی تودو») با یک بیگانه فضایی که به عنوان آخرین بازمانده از سیاره "عنکبوت ها" به کره زمین آمده، دیدار میكند. این بیگانه به تاکویا قدرت های فوق بشری عنکبوت مانند میدهد. در ضمن تاكویا قادر میشود روباتی غول پیكر به نام «لئوپاردون»( Leopardon)  را احضار كند تا با دشمنان عظیم الجثه اش بجنگد!

 

۶۵- دونالد گلاور

donald glover community

شاید بتوان لقب جالبترین ایستراگ این فیلم را به این مورد اختصاص داد به دلیل اینکه با یک تیر چند نشان می زند. همانطور که مستحضر هستید صدا پیشهٔ مایلز مورالز در کارتون مردعنکبوتی نهایی بود. همچنین در مورد شمارهٔ - توضیح دادیم که این بازیگر و خواننده سعی زیادی کرد تا این نقش را در ریبوت فیلم مردعنکبوتی ایفا کند اما ناکام ماند. به هر حال او در حال حاضر نقش عموی مایلز مورالز یعنی آرون دیویس را در دنیای سینمایی مارول برعهده دارد. در انیمیشن نیز دیدیم که در تلویزیون عموی مایلز تصویر ناواضحی از دونالد گلاور را در لباس مردعنکبوتی دیدیم که درواقع از جایی از سریال «اجتماع» (Community) برداشته شده بود. با توجه به زمان و مکان حضور این ایستراگ درواقع به تمام وقایع شرح داده شده اشاره شد!

 

۶۴- زن عمو می و دکتر اختاپوس!!

dr octopus aunt may wedding

وقتی خانم دکتر اولیویا اکتاویس برای اولین بار مرعنکبوتی دنیای اصلی را دید و کلی ذوق کرد، ناگهان مشخص شد که او در واقع همان دکتر اختاپوس دنیای مایلز مورالز هستش اما زمان مبارزه پیتر از او پرسید که دوستات دکتراختاپوس صدات نمی کنن؟ اما او در جواب گفت اونا منو «لیو» صدا می کنن! سپس گذشت و به ماجرای حملهٔ دشمنان عنکبوتی به خانهٔ زن عمو می رسیدیم! وقتی دکتر اختاپوس وارد خانهٔ زن عمو می شد، زن عمو می واکنش نشان داد و گفت عالی شد! «لیو» اومد! !! بله همانطور که پیشتر گفته شد دوستان دکتر اختاپوس او را «لیو» صدا می زنند پس این می تواند به ماجرای ازدواج دکتراختاپوس و زن عمو می اشاره داشته باشد جایی که می خواست برای بدست آوردن یک جزیره دارای تاسیسات اتمی با زن عمو می(که روحشم خبر نداشت) ازدواج کند! البته از یاد نبریم که زن عمو می دنیای مایلز با تاسیسات پیشرفته میانهٔ خوبی داشت پس ممکن است که قبلا باهم همکار بوده و طی همین بایکدیگر دوست شده اند!

 

۶۳- پیکابو(Picaboo)

SnapChat Picaboo

در میدان تایمز دنیای مایلز اشارات مستقیم و غیر مستقیم زیادی وجود داشت یکی از آنها پیکابو بود که در کنار لوگوی آشنایی قرار داده شده بود! این در واقع تبلیغ اپلیکیشن Snapchat بود که نامش را با پیکابو عوض کرده بود. با کمی تحقیق متوجه شدیم که در ابتدا قرار بوده نام این اپلیکیشن فضای مجازی Picaboo باشد!

 

۶۲- نوشابه کوکا

coca cola

در تریلرهای این انیمشن چیزی که خیلی بولد شده بود تفاوت دو دنیای اصلی و نهایی بود، این کار با تغییر بیلبورد تبلیغاتی نوشابهٔ کوکاکولا به کوکاسودا بود! شاید این اتفاق فقط برای وجه تمایز این دو دنیا به کار رفته باشد اما با نگاهی به دنیای کمیک درمیابیم که این موضوع بحث بین مایلز و گوئن عنکبوتی در  شماره ۱۶ از کمیک های گوئن عنکبوتی بوده است!

 

۶۱- صدای تار اندازی

THWIP

یکی از چیز هایی که این انیمیشن از روی صفحات دنیای کمیک برداشته است صدای تار زدن های مردان عنکبوتی است که با افکت و صدای Thwip دیده می شد!

 

۶۰- صدای پنجه های ولورین

Wolverine SNIKT

وقتی پراولر ناخن های لباسش را خارج می کرد از افکت Snikt استفاده شده بود که اغلب در دنیای کمیک برای صدای بیرون آمدن پنجه های ولورین به کار برده می شود!

 

۵۹-گوگل یا بکراب!

BackRub Google

بازهم میدان تایمز! در دنیای نهایی این انیمیشن ظاهرا گوگل با نام بکراب شناخته می شود. جالب است بدانید که مانند پیکابو این اسم نیز قرار بوده به جای گوگل شناخته شود اما تصمیمات سازندگان عوض شده و به گوگل تغییر یافته است.

 

۵۸- مارول!

dumbbell Marvel

روی دمبل هایی که در مقر اسپایدرمن نهایی دیدیم نام لوگوی مارول دیده می شد!

(پ.ن: دمبل های غول پیکری که خودش بیانگر دلیل هیکل خوب و روفرم مردعنکبوتی دنیای آلتیمیت بود!)

 

۵۷- عقرب (Scorpion)

عقرب (Scorpion)

عقرب از نظر ظاهری در این انیمیشن نسبت به دنیای کمیک خیلی فرق کرده و البته خیلی هم خفن تر شده است. بعد از اینکه افراد کینگ پین، رد مایلز را تا خانه زن عمو می میگیرند، به اونجا میره و با بقیه درگیر میشه. در دنیای کمیک عقرب اسمش هست «مک گارگن» که البته سابقه پوشیدن لباس ونوم رو هم داره! (این مقاله را بخوانید).

Scorpion

اما در اینجا انگار مکانیکی تر شده و دم و چنگال های قوی هم داره. همچنین به نظر میرسه زیان اسپانیولی حرف میزنه! در هر حال در اون مبارزه نهایی، سخت میجنگه و ربات «پنی پارکر» را از کار میندازه سپس پنی به کمک اسپایدرمن نوآر و خوک عنکبوتی شکستش میدهد. «خواکین کوسیو» (Joaquín Cosío) که یک بازیگر مکزیکی است جای او صحبت میکنه.

 

۵۶- بازی واترپلو EA

EA WaterPolo Game

ظاهرا در دنیای مایلز مورالز شرکت EA به جای ساخت بازی های فیفا یا بسکتبال علاقهٔ بیشتری به ساخت بازی واترپلو داشته و ما بیلبورد تبلیغاتی این بازی را در میدان تایمز می دیدیم.

 

۵۵- دستگاه تبدیل آب به غذا!!!

FLDSMDFR cloudy with a chance of meatballs

در پردهٔ نهایی فیلم جایی که آشوبی در دنیاهای موازی به خاطر دستگاه میان بعدی کینگ پین رخ داده بود، اگر دقت می کردیم دستگاهی را میدیدیم که بسیار آشنا به نظر می آمد. با کمی دقت میشد دریافت که این دستگاه همان دستگاه تبدیل آب به غذای انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی بوده است! بی خود نبود که شباهت های مختلفی در طراحی های این انیمیشن با اون یکی می دیدیم. البته از یاد نبریم که تهیه کنندگان این دو انیمیشن یکسان بوده اند یعنی آقایان «فیل لرد» و «کریس میلر».

 

۵۴- توم استون (Tombstone)

توم استون (Tombstone)

«توم استون» (Tombstone) یك سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینكُلن» (زال تن به كسانی میگویند كه از بدو تولد موهای سفید و چشمان صورتی رنگ دارند) او یك خلافكار خیابانی بود و نیروی فوق بشری نداشت (ولی بعدا به دست آورد) منتهی همیشه از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بوده. صدای خیلی خفنی هم داره و در مبارزه تن به تن ماهره و البته بدنش مثل سنگ سفته و میتونه حریف خوبی برای همه ابرقهرمانان باشه. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز كرده كه شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند! توم استون معمولاً برای دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كینگ پین»، «کله چکشی» ، «آفتاب پرست» ، «دکتر اختاپوس» و ... كار میکرد. اما بعدها بعنوان رئیس دسته اوباش و قاتل ها، هر آنکه با وی مخالف بود را به قتل می‌رساند و به دلیل ماهیت خشونت‌آمیزش حتی تقریباً به اندازه‌ی کینگ‌پین معروف شد!  توم استون در دهه های 80 و 90 میلادی نقش نسبتا زیادی در داستان های مرد عنکبوتی داشت ولی باید قبول کرد که سالهاست دیگر حضور مهمی نداشته است.

تومب استون

بنابراین در این انیمیشن هم تعجبی ندارد که به عنوان یکی از مزدوران و افراد کینگ پین کار کند. قدرتش به نظر نمیرسه زیاد باشه و مثل دنیای کمیک نیروی فوق بشری نداره چون در اون سکانسی که افراد کینگ پین به خانه زن عمو می میان ، به راحتی به دست زن عمو می نقش بر زمین میشه!

aunt-may-tombstone

در نبرد نهایی هم میبینیم که بیشتر داره با اسپایدرمن نوآر مبارزه میکنه:

noir-tombstone 

در پایان فیلم هم میبینیم که بابای مایلز دستگیرش کرده و داره او را سوار ماشین پلیس میکنه:

tombstone-ending

صداپیشه این شخصیت آقای «ماروین جونز سوم» (Marvin Jones III) هستش که سابقه حضور در سریال کمیک بوکی "صاعقه سیاه" (Black Lightning) رو داره. درباره توم استون این رو هم بگیم که اخیرا یکی از غول (boss) های بازی تحسین شده اسپایدرمن PS4 بود (این مقاله را بخوانید).

 

۵۳-پنج انفجار!

5Lights

بعد از انفجاری که در ابتدای فیلم رخ داد و در هر فلش بکی که از اعضای عنکبوتی میدیدیم، ۵ نور مختلف از این انفجار خارج شده بود که به ۵ عضو دنیاهای عنکبوتی اشاره داشت!

 

۵۲- گرین گابلین (Green Goblin)

گرین گابلین (Green Goblin)

اولین خبیثی که در این انیمیشن معرفی میشود گرین گابلین است. پیتر پارکر وقتی داره باهاش مبارزه میکنه او را نورمن صدا میزنه پس معلومه که خود نورمن آزبورنه. نبرد آنها داخل مجتمع شرکت آلکمکس در محله بروکلین (ایستگاه زیرزمینی مترو) رخ میده و مایلز مورالز هم آن را تماشا میکنه. این نسخه از گرین گابلین بی شک بزرگترین و هیولایی ترین نسخه ای هست که تا به حال دیده شده. او پوستی خزنده مانند داره به همراه بال های بزرگ و یک دُم و گلوله های آتشین به سوی اسپایدرمن پرتاب میکنه. باید بدانید که این گرین گابلین شباهتی به گرین گابلین دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) نداره و در واقع از رویگرین گابلین دنیای آلتمیت (شماره 1610) خلق شده چون در کمیک های Ultimate Spider-Man نیز نورمن آزبورن را دیدیم که به این شکل درآمده .

گرین گابلین التمیت

یعنی به خاطر مصرف یک فرمول نیروزا به صورت هیولایی کم هوش و عظیم الجثه درآمده بود.گرین گابلین در این انیمیشن نقش کوتاهی داره و فقط در نبرد اولیه در ابتدای فیلم ظاهر میشه. او به نظر میرسه که از دستورات کینگ پین اطاعت میکنه (که البته خیلی عجیبه چون نورمن از حرف هیچ کس تو دنیای کمیک تبعیت نمیکنه!) ولی یک جا از حرفش سرپیچی میکنه و باعث اون انفجار میشه که به نظر میرسه خود گرین گابلین هم تو این انفجار کشته میشه.

گرین گابلین

صداپیشه گرین گابلین در این انیمیشن آقای «جورما تاکون» (Jorma Taccone) هستش که بازیگر خیلی خوبیه و فیلمMacGruber را هم کارگردانی کرده.

 

۵۱- اولین کمیک مردعنکبوتی

AmazingFantasy15

بعد از این که مایلز به قدرت هایش دست یافت به طرز فجیعی در مدرسه آبرویش رفت، دیدیم که به چه سختی خودش را به اتاق خوابگاهش رساند. در اینجا ناگهان کمیکی از مردعنکبوتی روی صورت او افتاد که در واقع همان اولین و مهمترین حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک بود.

" شاهكاری كه در آن «استن لی» و «استیو دیتكو» كاراكتر پیتر پاركر/اسپایدرمن را خلق كردند و با مهارتی مثال‌زدنی منشأ (origin) و ویژگی‌های شخصیتی او را تثبیت نمودند. به طور مثال آنها جمله‌ای را در پایان داستان گنجاندند كه همواره سرمشق پیتر پاركر/اسپایدرمن بوده است: "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد". بی‌خود نیست كه كارشناسان، اسپایدرمن را دارای بهترین و كامل‌ترین منشأ در میان تمام ابرقهرمانان كمیك بوکی می‌دانند زیرا آنقدر بی عیب و نقص است كه باعث شده در پنجاه سال گذشته شخصیت پیتر پاركر/اسپایدرمن تقریباً دست نخورده باقی بماند".

 

 

۵۰- دومین اشاره به سازندگان

SaraBendis Again

غیر از حضور خالقان مایلز روی کاور داستانی کمیک بوک او، ما باری دیگر به این دو سازنده یعنی بندیس و پیکلی اشاره ای داشتیم و آن هم در گوشی همراه مایلز و در لیست مخاطبان او جای داده شده بود!

 

۴۹- شماره دنیاهای عنکبوتی

Multiverse Earths Codes

در ابتدای فیلم و در مانیتور های کارکنان کینگ پین، شماره های مختلف دنیاهای اعضای عنکبوتی به چشم می خورد که دقیقا مطابق شمارهٔ دنیاهای عنکبوتی در دنیای کمیک بود: دنیای 8311 مخصوص خوک عنکبوتی، دنیای 65 مختص گوئن عنکبوتی ، دنیای 14512 مرتبط با پنی پارکر ، 616 مطابق پیتر پارکر دنیای اصلی ، دنیای 90214 مخصوص اسپایدرمن نوآر و در آخر 1610  که در مرکز تمای این دنیاها قرار داشت!

 

۴۸- تار و پود هستی دنیاهای مردعنکبوتی

Web of Life and Destiny

در چند جا ما، دنیاهای مختلف را به صورت تارعنکبوتی و از هم گسیخته شده به شیوه ای آشنا ملاحظه کردیم. اینگونه به نمایش گذاشتن دنیاها به تار و پود هستی در کمیک های دنیای عنبکوتی اشاره داشت!

 

۴۷-شان میمیرد

Shaun of the Dead

بازهم در میدان تایمز پوستری از فیلم “From Dusk Till Shaun” می بینیم که در واقع به فیلم «شان میمیرد»( Shaun of the Dead) به کارگردانی آقای «ادگار رایت» که سابقا سالها روی فیلم اول مردمورچه ای کار می کرد اشاره داشت. گفته می شود قرار بوده نام دنبالهٔ این فیلم همان چیزی باشد که ما در انیمیشن دیدیم!!!

 

۴۶- سث روگن

Seth Rogen

در میدان تایمز کارگردان و بازیگر فیلم های کمدی را می بینیم که در پوستر فیلمی که در دنیای واقعی وجود خارجی ندارد حضور دارد! (نام این فیلم Hold Your Horses بود)

 

۴۵- Clone High

Clone_College

پوستر دیگری که در میدان تایمز دیده می شد پوستر انیمیشن clone college بود که در واقع به انیمیشن Clone High  ساختهٔ سازندگان همین سفر به دنیای عنکبوتی بوده است!(فیل لرد و کریس میلر!!)

 

برای خواند قسمت دوم به اینجا بروید!

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم (SPIDER-MAN INTO THE SPIDER-VERSE)

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE)

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز  بدانید

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir097
#1 Amir097 1397-12-27 07:42
ما از شما بیشتر پیر شدیم میدونم خدایی استر اگ های زیادی داشت ولی هر باری که میومدم توی سایت به امید خوند این مقاله بود ولی توی این دو سه ساله که سایت تون دنبال می کنم فهمیدم دیر و زود داره وای سوخت سوز نداره.
دمتون داغ :lol:
85-راستش بار های اول که فیلم می دیدم خیلی به چشمم نمیومد ولی بهدش چرا.حس می کردم انقدر این فیلم دیدم کیفیتش امده پایین :D
63-منتظر بودم ببینم رابطه بین این دوتا چیه هر فکری کردم ولی این دیگه خیلی عجیب بود کل موهام ریخت.
یه سوال هم اینکه این کمیک های که توی فیلم ،مرد عنکبوتی داره هویتش لو نمیده؟
یکی دیگه اینکه سن پیتر توی کمیک تقریبا چه قدره؟
نقل قول کردن
comicfa
#2 comicfa 1397-12-27 08:30
خیلی مقاله باحالیه واقعا ممنون
کسی صحنه‌های حذف شده رو دیده؟ بیش‌ترشون استوری بردایی هستن که به داستان هیچ ربطی ندارن ولی آخریش جالب بود. احتمال اسپویل فیلم‌های آینده!!!(همچین آدم محتاطی هستم که فحش نشنوم:|)
.
.
.
.
‌.
.
.
یکی از صحنه‌های آخر حذف شده نشون می‌داد که دکتر اختاپوس قبل بسته شدن پورتال‌ها به داخل اونا می‌پره و از دنیای مایلز خارج می‌شه!!!
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-12-27 08:45
ممنون از احمد جان عزیز
فوق العاده بود. منم میخواستم بنویسم به این خوبی نمیشد
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#4 Army.Of.ONE 1397-12-27 10:13
بسیار ممنونم از زحمات آقای فقیه بابت این مقاله یکی از رفرنس هایی که فکر کنم تو مقاله نباشه ( اگر بود من عذرخواهی میکنم ) اشاره به خواننده ی معروف the Weeknd بود که در فیلم به Kisslnd فکر کنم تغییر نام داده بود که این نام به آلبوم ایشان با نام Kiss Land و تصویر ایشان به آلبوم Starboy اشاره داشت .
نکته ی جالب اینه که ایشون ترک بسیار معروف pray for me رو به همراه Kendrick Lamar برای فیلم بلک پنتر خونده و البته کمیکی اختصاصی هم برای مارول داشته .

و یکی از دیگر اشاره ها در صحنه ی آزمایشگاه بود که پیتر چاق (!) گلیچ زد و شبیه خدابیامورز پروفسور هاوکینگز شده بود .
نقل قول کردن
Rubiker81
#5 Rubiker81 1397-12-27 10:19
خسته نباشید، عالی بود
من هم یک ایستراگ رو در فیلم دیدم که طرفدار های موسیقی شاید فهمیده باشنش
کاور آلبوم starboy از the weeknd رو، ولی با یک تغییر اسم می شد توی چند سکانس توی شهر دید
نقل قول کردن
mmh112
#6 mmh112 1397-12-27 10:34
ببخشید میدونم قسمت دوم داره ولی تیتراژ اخر فیلم هم ایستراگ زیاد داشت.یک صحنه هست که یک مرد عنکبوتی رو بالای سرشون پرت کردن تو اون صحنه روی اباس یکی از اونا ارم سفید عنکبوت یا همون spiderman ps4 هستش.متاسفانه عکسش رو ندارم :cry:
نقل قول کردن
XxAREFxX
#7 XxAREFxX 1397-12-27 11:03
سوالی که برای من پیش اومد این بود که مایلز موقع اینکه به قدرتاش پی برد داشت یک کمیک راجب زندگی پیتر پارکر میخوند
پس یعنی میدونستند که مرد عنکبوتی پیتر پارکره پس چرا بعد
پیدا شدن جسد همه تعجب کردن؟
نقل قول کردن
a.v.s
#8 a.v.s 1397-12-27 12:17
بسیار عالی بود.
جالب بود که سازندگان انیمیشن به همه نوع جزئیاتی توجه داشتند. و آقای فقیه هم سعی کردند تمام ایستراگ هارو به دست بیاورند باید به سعی و تلاششون تبریک گفت.
یه چیز جالب انیمیشن این بود که اسم "جسیکا درو" و "سیندی مون" و "استیو دیکتو" روی صفحه موبایل مایلز بود. میدونم توی قسمت بعدی حتما بهش اشاره میشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1397-12-27 13:14
مرسی از آقای احمد فقیه عزیز بابت نوشتن این مقاله! ۸۸تا ایستراگ خیــلی ـه واقعاً!
یکی از عواملی که دیدن Spider-Man: Into the Spider-Verse رو برای ما کمیک-فن‌ها لذت‌بخش کرد، همین ایستراگ ها و اشارات فوق‌العاده خلاقانه و جذاب‌ـش بود. واقعاً که هوشمندانه و به جا بودن...

رمان Great Expectations، شاهکارِ «چارلز دیکنز»، (که اینجا به نظرم بهتره "توقعات بزرگ" یا "انتظارات بزرگ" ترجمه‌ـش کرد) خیلی به تِم و فضای انیمیشن می‌خوند. هم از داستانش الهام گرفته شده بود و هم به وجههٔ دیگرِ شعار مشهور With Great Power, Comes Great Responsibility. .. اشاره داشت که متناسب با مسئولیت‌های زیاد، توقعات و چشم‌داشت های زیادی هم خواهد اومد که قهرمان داستان همیشه پیِ برآورده کردن اوناست...
توی Scorpion هم تغییرات جالبی داده بودن. ظاهرش بیشتر منطقی بود و هم یه تفاوتی داشت با نسخهٔ اصلی و بقیهٔ ویلن‌های دنیای اسپایدرمن. اون لهجهٔ خاص‌ـش هم به نظرم می‌تونه اشاره‌ای داشته باشه به Tarantula که با لهجهٔ اسپانیایی توی دنیای کمیک صحبت می‌کنه.
همینطور Doctor Octopus... ظاهر کاستوم‌ـش رو یه جورایی از ظاهر جدید «اتو اکتاویوس» یعنی Superior Octopus الهام گرفته بود. ایدهٔ دکتر اختاپوس مؤنث و دانشمند هم ممکنه از شخصیت نوظهور Octavia Otto (از دنیای ۱۱۰۴) اومده باشه که عضو گروه Web-Warriors هم بوده.
توی لیست Contacts گوشی پدر مایلز اسم خیلی‌ها بود! از خالقین کمیک‌بوک تا شخصیت‌های تخیلی.

بازم تشکر از آقای فقیه بابت این مقالهٔ درجه ۱!
نقل قول کردن
rira02
#10 rira02 1397-12-27 13:22
خسته نباشید آقای فقیه خیلی عالی بود. خیلی منتظر این مقاله بودم.
نقل قول کردن
AbolfazlRezaii1026
#11 AbolfazlRezaii1026 1397-12-27 13:51
سلام
خسته نباشید اقای فقیه واقعا عالی بود به شخصه فکر نمیکردم این همه ایستراگ و اشاره داشته باشه.
ممنون از آدمین های سایت که بنده تمام اطلاعات کمیکی خود را مدیون آنها هستم
نقل قول کردن
hosien
#12 hosien 1397-12-27 14:33
یکی از اشاراتش هم به بتمن و سوپرمن بود اول فیلم بعد از اینکه اسپایدی خودش رو معرفی میکنه
یکی دیگه هم که دوبار دیده شد اون آخر انیمیشن بود که مایلز داشت خودش رو معرفی میکرد و گفت از این به بعد جاهایی برچسب میزنم که بابام پیداش نکنه . اون مکان به انیمیشن شیر شاه و فیلم بلک پنتر اشاره داشت
یکی دیگه هم وقتی بود که دست مایلز توی مو های گوئن گیر میکنه
نقل قول کردن
farbodag
#13 farbodag 1397-12-28 01:33
اقا این انیمیشن یه سوالی برام بوجود اورد
چجوری میشه که اولین بار که مایلز گون رو میبینه قبل از اینه که عنکبوت نیشش بزنه یا پیتر بمیره
مگه بعد از اون اتفاقات گون به این دنیا نیومد?
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-12-28 08:12
به نقل از farbodag:
اقا این انیمیشن یه سوالی برام بوجود اورد
چجوری میشه که اولین بار که مایلز گون رو میبینه قبل از اینه که عنکبوت نیشش بزنه یا پیتر بمیره
مگه بعد از اون اتفاقات گون به این دنیا نیومد?

اگه دقت میکردی گفت که گوین چند روز قبل از مرگ پیتر اومد اونجا
نقل قول کردن
The Wolvernie
#15 The Wolvernie 1397-12-28 13:32
خب اول از همه یه خسته نباشید به اقای فقیه میگم که واقعا زحمت زیادی سر این مقالات ایستراگی می کشن
من چند تا چیز واسم مبهم ممنون میشم اگه دوستان یه توضیحی بدن
کینگ پین 3بار از اون دستگاه استفاده کرد بار اول گوئن و اون عنکبوت 42 وارد دنیای مورالز شدن بار دوم هم پیتر مسن و نوار و اون خوکه و ربات اومدن بار سوم هم که می خواست خانوادشو برگردونه که نشد و همه رفتن به بعد خودشون حالا سوال اون گرین گابلین مربوط به کدوم بعد بود؟؟(دنیای مورالز با اولین بار با گوئن اومده؟؟)و اینکه کشته شد ؟؟چرا دکتر اختاپوس به کینگ پین نگفت که اگه خانوادشو از یه بعد دیگه بیاره به بعد خودش اونا زیاد زنده نمی مونن و میمیرن !!مگه خودش نقشه دیگه ای داشت؟؟و اینکه من از صحنه ی پس از تیتراژ هیچی نفهمیدم اون زنه کی بود؟؟؟
و اما یه نکته :عنکبوت 42 از یه بعد دیگه اومده،پس یه دنیا وجود داره که توش کسی گزیده نشده چه پیتر چه گوئن و ... چند وقت پیش کاور یه کمیکو تو سایت دیدم که مت مورداک و پیتر پارکر و ولورین رو کاور بودن ولی تو دنیایی که هیچ کدوم قدرت ابرقهرمانی ندارن(اگه اشتباه نکنم اسم اون کمیک بی قدرت ها بود)) پس ممکنه تو قسمت های بعد ما پیتری رو ببینیم که قدرتی نداره و به شغل شریف عکاسی مشغول
تمام :-)
نقل قول کردن
loki-thor
#16 loki-thor 1397-12-28 15:33
ببخشید یه سوال خیلی فکرمو مشغول کرده
تو این انیمیشن دیدیم که عنکبوتی ها با حس عنکبوتی میتونن بفهمن طرفشون عنکبوتیه ولی این اتفاق توی ملاقات مایلز و گوئن برای مایلز نیوفتاد میخواستم بدونم آیا این گاف فیلم بوده یا دلیل دیگه داشته؟
نقل قول کردن
moali
#17 moali 1397-12-28 17:21
خسته نباشید و تشکر از اقای فقیه بابت این مقاله سنگین!!!

اما ببخشید بابت اسپم زیر:
اقای فقیه، به نظرم دوقسمت مقاله‌ی شواهد اونجرز۴، یکی از کامل‌ترین مقالات سایته، حالا باتوجه به این که: ۱. مقداری اطلاعات جدید منتشر شده و ۲. دوتریلر و یک تیزر هم ازش منتشر شده و مصاحبه هایی هم‌از فایگی و روسوها و دست اندرکاران فیلم منتشر شده و صحت و درستی یه سری اطلاعات رد یا تایید شده به نظرم وقتشه که این مقاله عالی با آپدیت شدن و بروز رسانی، متعالی بشه.
ممنون
نقل قول کردن
farbodag
#18 farbodag 1397-12-29 03:44
به نقل از mtm:
به نقل از farbodag:
اقا این انیمیشن یه سوالی برام بوجود اورد
چجوری میشه که اولین بار که مایلز گون رو میبینه قبل از اینه که عنکبوت نیشش بزنه یا پیتر بمیره
مگه بعد از اون اتفاقات گون به این دنیا نیومد?

اگه دقت میکردی گفت که گوین چند روز قبل از مرگ پیتر اومد اونجا

مگه همشون با اون انفجار نیومدن
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1397-12-29 06:17
به نقل از farbodag:
به نقل از mtm:
به نقل از farbodag:
اقا این انیمیشن یه سوالی برام بوجود اورد
چجوری میشه که اولین بار که مایلز گون رو میبینه قبل از اینه که عنکبوت نیشش بزنه یا پیتر بمیره
مگه بعد از اون اتفاقات گون به این دنیا نیومد?

اگه دقت میکردی گفت که گوین چند روز قبل از مرگ پیتر اومد اونجا

مگه همشون با اون انفجار نیومدن

بله ولی زمان رسیدن اونا به دنیای مایلز با هم فرق داشت
نقل قول کردن
speedy.theworld@gmail.com
#20 speedy.theworld@gmail.com 1397-12-29 19:02
سلام خیلی از بابت مقالتون ممنون اقای فقیه و اخ که اسم فیلم های سم ریمی رو اوردین که من اصلا از سومین فیلمش یعنی مردعنکبوتی ۳ دل خوشی ندارم و هر موقع نیگاش میگم کلی فحش به سازنده فیلم میدم
نقل قول کردن
hassan91
#21 hassan91 1397-12-29 21:41
همون اول فیلم خیلی خوب به فیلم های سم ریمی اشاره داشتن و کلی خاطره زنده شد. سازندگان انیمیشن خیلی عالی فضای انیمیشن رو کمیک بوکی کرده بودن. واقعا خیلی خلاقانه بود. نشون دادن نقشه پیتر پارکر که پانل به پانل بود خیلی عالی و بجا بود. (نظیرش رو قبلا فقط تو فیلم اول هالک دیده بودیم که اصن بجا نبود.) این انیمیشن خیلی ایستراگ داشت واقعا دمتون گرم. خیلی هم نکات ریز داشت. ویلن های خیلی زیادی هم داشت. کار خوبی که نویسنده ها کرده بودند این بود که همه ی ویلن ها رو تحت رهبر کینگ پین یا ویلسون فیسک قرار داده بودند تا این فیلم خیلی شلوغ نشه واقعا عالی بود این حرکتشون.

بازم دمتون گرم بابت زحمتی که پای این مقاله کشیدین.
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#22 Mr. MARVEL 1398-01-05 18:06
به نقل از comicfa:
خیلی مقاله باحالیه واقعا ممنون
کسی صحنه‌های حذف شده رو دیده؟ بیش‌ترشون استوری بردایی هستن که به داستان هیچ ربطی ندارن ولی آخریش جالب بود. احتمال اسپویل فیلم‌های آینده!!!(همچین آدم محتاطی هستم که فحش نشنوم:|)
.
.
.
.
‌.
.
.
یکی از صحنه‌های آخر حذف شده نشون می‌داد که دکتر اختاپوس قبل بسته شدن پورتال‌ها به داخل اونا می‌پره و از دنیای مایلز خارج می‌شه!!!

به نقل از comicfa:
خیلی مقاله باحالیه واقعا ممنون
کسی صحنه‌های حذف شده رو دیده؟ بیش‌ترشون استوری بردایی هستن که به داستان هیچ ربطی ندارن ولی آخریش جالب بود. احتمال اسپویل فیلم‌های آینده!!!(همچین آدم محتاطی هستم که فحش نشنوم:|)
.
.
.
.
‌.
.
.
یکی از صحنه‌های آخر حذف شده نشون می‌داد که دکتر اختاپوس قبل بسته شدن پورتال‌ها به داخل اونا می‌پره و از دنیای مایلز خارج می‌شه!!!

میشه لطفاً لینک صحنه ی حذف شد رو بزاری؟
نقل قول کردن
Milesspider2020
#23 Milesspider2020 1399-01-25 14:48
Wow :-|
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1399-12-15 01:11
بینظیر بود :eek: مورد های ۸۹ ، ۷۹ ، ۷۸ ، ۶۹ و ۵۱ رو میدونستم :lol: خسته نباشید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#25 AmirhoseinJafari2005 1400-01-10 08:42
من تازگیا یه چیزی رو فهمیدم و اونم این بود که اگه به تصویر زمینه گوشی مایلز دقت کنید ، عکس همون دیوار نگاری بود که با عموش کشیده بودن :eek:
خیلی کوتاه نشونش دادن در حد نیم ثانیه!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45