10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: ACROSS THE SPIDER-Verse)

10-صحنه-برتر-و-تاثیرگذار-انیمیشن-اسپایدرمن-در-میان-دنیای-عنکبوتی-spider-man-across-the-spider-verse

"در میان دنیای عنکبوتی" ما را به سفری مهیج می‌برد و به زیبایی بین طنز، اکشن و احساسات تعادل برقرار می‌کند و صحنه های برتر زیادی دارد که با پرداختن به مضامینی نظیر هویت، شجاعت و اهمیت خانواده با مخاطبان در تمام سنین ارتباط برقرار میکند.

انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) دنباله‌ای برای قسمت اول آن محصول سال 2018 میلادی به شمار می‌رود و ادامه ماجراجویی‌های مایلز مورالز را در مولتی‌ورس و با حضور کاراکترهای متعدد عنکبوتی به نمایش در می‌آورد. منتقدان بر این باور هستند که انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" همانند انیمیشن قبلی پر از جلوه‌های بصری خیره‌کننده و سکانس‌های اکشن محور است و هیجان بسیار زیادی از شروع تا پایان پر از تعلیق آن وجود دارد به همین دلیل استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آورده اند و در این مقاله میخواهیم 10 صحنه و لحظه برتر آن را برایتان رتبه بندی کنیم. ضمنا نقد سایت ما رو میتونید در اینجا برای این انیمیشن بخوانید. همچنین خواندن مقالات زیر هم توصیه میشود:

مقالات زیر را هم بخوانید:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

 

10- مبارزه با والچر

مبارزه با والچر

سازندگان "در میان دنیای عنکبوتی" روش جالبی برای شروع این انیمیشن داشته اند و میبینیم که چطور به سراغ دنیای گوئن عنکبوتی رفته اند و تماشاچی را به خوبی با زندگی و گذشته ی این شخصیت آشنا میکنند. در نتیجه متوجه میشویم که گوئن همچنان به خاطر از دست دادن پیتر پارکر دنیای خودش (که تبدیل به لیزارد شد) ناراحت است و اینکه پدرش (سروان استیسی) او را به خاطر دست داشتن احتمالی در مرگ پیتر مقصر میداند و  تحت تعقیب قرارش داده. سپس شاهد حضور والچری از دنیا و زمانی دیگر در دنیای گوئن عنکبوتی هستیم که به نبردی معرکه ختم میشود. خیلی زود میگل اهارا (اسپایدرمن 2099) و زن عنکبوتی هم به آنها اضافه میشوند و شاهد یک اکشن پرانرژی و تمام عیار هستیم که با موسیقی دلنشینی هم همراه میشه (به ویژه اونجایی که گوئن سعی میکنه هلی کوپتر در حال سقوط پلیس را نجات بده). والچر هم قدرت ها و ظاهر جالبی داره. آدم واقعا اولش حس نمیکنه که حریف قدری باشه ولی واقعا هست. خلاصه اینکه این سکانس هم دنیای گوئن رو به ما معرفی میکنه، هم دغدغه های او  را و هم دو شخصیت اصلی داستان را و یک نبرد باحال با یک خبیث باحال هم ارائه میده. دیگه چی میخواستید؟!

 

9- تاب خوردن مایلز و گوئن عنکبوتی در سطح شهر

تاب خوردن مایلز و گوئن عنکبوتی در سطح شهر

سکانسی که گوئن عنکبوتی میاد سراغ مایلز و با هم در دنیای مایلز شروع به تاب خوردن در سطح شهر میکنند واقعا دیدنی از آب درآمده است. آنها تاب خوران از وسط خیابونا و با سرعت از میان ساختمان ها و از لا به لای اتوبوس ها و ماشین ها و روی قطار متروی شهری عبور میکنند و حتی وسطش هات داگ میگیرن و یه کیف قاپ دستگیر میکنن. این صحنه ها از انیمیشن شگفت انگیز، سریع و سیال و ژست ها و حرکت های باحال و خلاقانه هنگام تاب خوردن بهره مند هستند و بیننده را به وجد می آورند. ولی از همه مهم تر اینکه به زیبایی دو نوجوان قهرمان را به تصویر میکشند که هر دوشون کلی مشکل و دغدغه دارن (مایلز با پدر و مادرش و گوئن هم با پدرش) و با این کار احساس رهایی و آزادی میکنن.

 

8- اولین مبارزه بین مایلز و اسپات

اولین مبارزه بین مایلز و اسپات

اولین رویارویی بین مایلز و دشمن اصلیش یعنی اسپات فوق العاده است و یک نبرد کلاسیک و خالص اسپایدرمنی رو تحویل تماشاچی میده. کاملا تابلوئه که بیچاره اصلا این کاره نیست! اسپات به فروشگاهی میره تا به دستگاه خودپردازش دستبرد بزنه ولی هنوز بلد نیست چطور از قدرت های خودش درست استفاده کنه و مدام سوتی میده! حتی خودشم اذعان میکنه که قصدش واقعا سرقت نیست و نیت بدی نداره ولی چاره ی دیگه ای براش باقی نمانده. شخصیت پردازی او بسیار دقیق است و ما را به یاد دنیای کمیک میندازه که چطور همواره به عنوان کسی نشان داده شده که در زمان نامناسب در مکانی نامناسب قرار گرفته و تصادفا به قدرت های فوق بشری دست یافته و پلید شده. تا اینکه مایلز از راه میرسه و باهاش شوخی میکنه و درگیر میشن و این درگیری لحظات بسیار خلاقانه ای داره. مخصوصا اینکه متوجه میشیم مایلز در مدرسه با بابا مامانش قرار داره تا درباره ی آینده تحصیلی اش تصمیم گیری بشه. واسه همینه که گفتم این یک رویارویی خالص اسپایدرمنیه چون اسپایدرمن (پیتر پارکر) بارها و بارها در دنیای کمیک با دشمنانش روبرو شده در حالی که همزمان باید در جای دیگری کاری رو انجام میده یا با کسی ملاقات میکرده. بنابراین خیلی جالب و البته برامون آشناست که مثلا مایلز وسط دعوا با اسپات باید به باباش هم پیامک بده! و کلا نوع قدرت های اسپات و اون پُرتال های میان بُعدی که ایجاد میکنه باعث میشه تا یه عالمه لحظه اکشن باحال و خنده دار پدید بیاد که آدم را به یاد شوخی های سبک اسلپ استیک کارتونیست افسانه ای به نام تکس آوری (Tex Avery) میندازه (تکس آوری یک انیماتور، کارگردان، کارتونیست و صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی در خلق و پیشرفت شخصیت‌های کارتونی مانند باگز بانی، دافی داک، دروپی، اسکروبال اسکوئیرل، و جورج و جونیور در کمپانی‌های برادران وارنر و مترو گلدوین مایر نقش داشت).

 

7- "انجمن عنکبوتی"

"انجمن عنکبوتی"

قسمت دوم "سفر به دنیای عنکبوتی" دیگه کاملا میزنه به سیم آخر و یه عالمه واریانت (سویه) مختلف از مردعنکبوتی تحویلمون میده که در نوع خودش بی سابقه است. یعنی برای اولین بار یک "دنیای عنکبوتی" (Spider-Verse)  تمام عیار را در دنیای سینما میبینیم. ایده مولتی ورس (چند جهانی) با سریال "لوکی" کلید خورد و بعد با فیلم شاهکار "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" و "دکتر استرنج 2" ادامه یافت ولی اینجاست که به اوج خودش میرسه. وقتی مایلز برای اولین بار از "انجمن عنکبوتی" دیدن میکنه دهانمون از تعجب باز میمونه از دیدن این همه عنکبوتی مختلف! واقعا باورنکردنیه. یعنی از در و دیوار اونجا همین طور عنکبوتی میباره و حتی برای کسانی مثل من که موهاشون رو تو  عالم اسپایدرمن سفید کردن (!) سخته که بتونن همه شون رو تشخیص بدن. فکر نمیکنم دیگه هیچ وقت هیچ اقتباس کمیک بوکی دیگری بتونه از این نظر با "در میان دنیای عنکبوتی" رقابت کنه.

 

6- جنگ عنکبوتی (Spider-War)!

جنگ عنکبوتی (Spider-War)!

وقتی مایلز از دست میگل اهارا فرار میکنه، جنگ عنکبوتی شروع میشه! بنابراین یک عالمه عنکبوتی ریز و درشت به دستور میگل میفتن دنبال مایلز و تعقیبش میکنن که موجب میشه یک تعداد زیادی لحظه با حال و هیجان انگیز و بانمک خلق بشه (صحنه های رویارویی مایلز با امثال دایناسور عنکبوتی، گربه عنکبوتی، و هفت تیر کش عنکبوتی خودشون به تنهایی یک عالمه جذابیت دارن). یعنی اون قدر اتفاق تو این سکانس میفته و اونقدر شخصیت جلوی چشم ما ظاهر میشن که مغزمون هنگ میکنه! در نهایت همه از قطاری که با سرعت داره به سمت بالا میره سر درمیارن و به نبرد تن به تن بین مایلز و میگل میرسیم که اونم در نوع خودش بسیار مهیجه چون همراه میشه با یه سری اطلاعات شوکه کننده درباره منشاء قدرت های مایلز. ولی در نهایت مایلز تصمیم میگیره علیرغم حرف هایی که از میگل میشنوه تسلیم نشه و راه خودش رو بره. دیالوگ ماندگاری هم ازش میشنویم با این مضمون که دیگه خسته شده از بس دیگران برای زندگیش تصمیم گرفتن.

 

5- مایلز و گوئن روی ساختمان بانک ویلیامزبورگ

مایلز و گوئن

پس از سکانس جذاب تاب خوردن مشترک بین مایلز و گوئن در سطح شهر که در مورد شماره 9 بهش اشاره شد، آنها به برج بانک پس انداز ویلیامزبورگ که با نام One Hanson Place نیز شناخته می شود (آسمان خراشی در محله فورت گرین بروکلین در شهر نیویورک) میروند و لحظه ی فوق العاده رُمانتیکی خلق میشه. اونا به صورت سر و ته (وارونه) کنار هم‌ میشینن و شات های فوق العاده زیبایی از چشم انداز اون لوکیشن به نمایش درمیاد که آدم دوست داره ازشون به عنوان والپیپر استفاده کنه. و مایلز گوئن هر دو بسیار تنها هستند (به خاطر اینکه قهرمان نقابدار هستند) و در دنیای خودشون کسی نیست که باهاش در و دل کنند. حالا باز اوضاع مایلز بهتره چون لااقل در هیبت اسپایدرمن با پدرش رابطه ی خوبی داره ولی گوئن حتی اونم نداره چون پدرش به خاطر مرگ‌ پیتر دنیای خودش ازش متنفره (البته در نهایت و پس از فاش شدن هویت مخفی گوئن برای پدرش، رابطه شون به مراتب بهتر میشه). همین مساله این صحنه رو بین اونا دیدنی تر میکنه و حس واقعی از صحبت هاشون به آدم دست میده. مخصوصا اونجایی که گوئن میگه: "در همه دنیاهای دیگه گوئن همیشه عاشق اسپایدرمن میشه". مایلز با شنیدن این حرف دستش رو میبره طرفش ولی بعد میگه "رابطه اونا سرانجام خوبی نداره" و مایلز دستش رو میکشه! همین تکه به معنای کامل و واقعی کشمکش ها‌ و تردیدهای درونی مایلز و گوئن رو به نمایش میذاره. و دست آخر شاهد تکیه دادن گوئن به مایلز هستیم که پایان بی نقصی برای این سکانسه. اگر یادتون باشه تو شاهکار "راهی به خانه نیست" پیتر پارکرِ توبی مگوآیر میگه ساختمان "کرایسلر" مکانی هستش که در آن با خودش خلوت میکنه. پیترِ اندرو گارفیلد هم میگه ساختمان "امپایر استیت" براش معنا و اهمیت خاصی داره. و حالا سازندگان این انیمیشن از طریق این سکانس معرکه، ساختمان "بانک ویلیامزبورگ" را به مکان ویژه مایلز و گوئن عنکبوتی تبدیل کرده اند.

 

4- مکالمه مایلز با مادرش

مکالمه مایلز با مادرش

صحنه ای مکالمه بین مایلز و مادرش ثابت میکنه که مثل همیشه در بطن همه ی داستان های برتر مردعنکبوتی، لحظات عاطفی و دیالوگ های احساسی با عزیزان وجود داره (برخلاف بسیاری از ابرقهرمانان که بیشتر روی جنبه های ابرقهرمانی و قدرت های فوق بشری و صحنه های اکشن متمرکز هستند). این صحنه با کلیت فیلم قبلی هم در هماهنگی قرار داره زیرا در آن هم رابطه مایلز با پدر و مادرش بسیار کلیدی بود و نقش عمده ای در بلوغ شخصیتی او ایفا کرد. درسته که مادر مایلز (ریو) چندان نقش بزرگی در قسمت اول نداشت و بیشتر با پدرش (جفرسون) و توقعات بزرگی که از پسرش داشت درگیر بود ولی در قسمت دوم با توجه به مشکلات و چالش های عاطفی یا حرفه ای که برای مایلز پیش میاد، چنین مکالمه ای لازمه و پرداخت بیشتر به مادر او که میتونه ستون عاطفی مایلز بشه یک اقدام منطقیه و این‌ سکانس خیلی خوب از پس این کار برمیاد و بسیار برامون‌ ملموس از آب درآمده. ریو برای پسر دلبندش نگرانه چون قراره وارد جامعه بشه و میترسه که آمادگیش رو نداشته باشه تا از خودش مراقبت کنه (من خودم شخصا به عنوان یک پدر کاملا با این حس همذات پنداری میکنم). مادرش اولش میگه "هر چی تو دلته رو میتونی بگی". اینجاست که یه لحظه فکر میکنیم میخواد هویتش رو به مامانش بگه (چون مدام با این ایده دست به گریبانه) ولی نمیگه. ریو از پسرش میخواد که قول بده هر جایی که میره حسابی مراقب خودش باشه و یادش نره از کجا اومده و به کجا تعلق داره ("خودتو گم نکن"). خلاصه اینکه دیالوگ مادر پسری قشنگی رو شاهد هستیم. نمیدونم چرا حس میکنم در قسمت بعدی مایلز به جای پدرش، قراره مادر عزیزش رو از دست بده (در دنیای کمیک هم سابقه داشته) که میتونه خیلی تلخ و غم‌انگیز باشه ...

 

3- نجات مردم در دنیای اسپایدرمن هندی

نجات مردم در دنیای اسپایدرمن هندی

بعد از نابودی ساختمون الکمکس بدست اسپات در دنیای اسپایدرمن هندی شاهد تخریب زیادی هستیم که جان عده زیادی از مردم را به خطر میندازه و بعدش بلافاصله سکانش شگفت انگیزی را میبینیم که در آن قهرمانان عنکبوتی ما (مایلز، گوئن، پاویتر و هابی) همزمان شروع به نجات دیگران میکنند. و این خیلی لذت بخشه چون ذات اسپایدرمنه که به یاری مردم بشتابه و این کار با چنان شور و اشتیاق و افتخاری در این سکانس انجام میشه که آدم کیف مبکنه. مخصوصا اینکه این سکانس در اقدامی نبوغ آسا حالت پانل کمیک بوکی پیدا میکنه تا همه ی عنکبوتی ها را نشون بده. تم موسیقی حماسی مایلز هم شنیده میشه و در مجموع اگه هوادار اسپایدرمن باشی خیلی با این صحنه ها حال میکنی. به ویژه اینکه انگار مایلز یه جورایی حالت فرمانده رو پیدا میکنه و حسابی در عملیات نجات میدرخشه (البته او ناخواسته با نجات پدر دختری که اسپایدرمن هندی دوستش داره دردسر بزرگی درست میکنه!).

 

2- گیر افتادن مایلز در دنیای شماره 42

گیر افتادن مایلز در دنیای شماره 42

در انتهای فیلم معلوم شد که اون دستگاه مایلز رو به جای دنیای خودش فرستاده به دنیای شماره 42 (همون دنیایی که اون عنکبوتی که نیشش زد و بهش قدرت داد ازش اومده بود). اونجا هم مردعنکبوتی نداشته (چون عنکبوتی که قرار بوده مایلز اونجا رو نیش بزنه رفته بوده به دنیای مایلز اصلی) و بنابراین مایلز مورالز دنیای 42 پدرش رو از دست داده و به خاطر عموی خلافکارش (آرون) تبدیل به پراولر خبیث شده! و برخلاف برخی که از پایان انیمیشن شکایت داشتند (چون باید در خُماری قسمت بعدی بمانند) اما باید اون رو از نقاط قوت دونست چون تماشاچی های پر و پا قرص سینما را به یاد اون پیچش شگفت انگیز یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما یعنی "بازگشت به آینده 2" میندازه. یعنی اونجایی که مایلز با نسخه ی خبیث خودش مواجه میشه آدم به یاد اون جایی میفته که تو "بازگشت به آینده 2"، «مارتی مک فلای» از آینده به زمان خودش میاد و متوجه میشه همه چی به همین ریخته (پدرش مرده بود و مادرش با خبیث داستان ازدواج کرده بود و ...). در هر حال، خیلی پیچش باحال و غیرمنتظره ای بود. مخصوصا اینکه همراه شده بود با حضور گوئن عنکبوتی در دنیای مایلز تا آدم به اشتباه فکر کنه مایلز تو دنیای خودشه.

 

1- رویدادهای سرنوشت ساز (Canon Events)

رویدادهای سرنوشت ساز (Canon Events)

اوج کمیک بوک بازی این انیمیشن رو باید در قضیه ی Canon جستجو کرد. البته باید اعتراف کرد که باید به هر کسی تریلرهای "در میان دنیای عنکبوتی" رو ساخته جایزه اسکار بدن! (واقعا ایده ی خوبیه که به بهترین تریلرهای فیلم های سینمایی هم یه اسکار بدن، نه؟) چون هر کی بود عالی تونست خط اصلی داستان را پنهان کنه. ما هرگز فکر نمیکردیم که همه چی مربوط بشه به وقایع "کَنون" یا Canon (اگه نمیدونید که کنون چیه برید این مقاله رو بخونید). یعنی همه چی مربوط میشه به اینکه اتفاقات ثابت و مهم و سرنوشت ساز مثل "مرگ عمو بن"، "مرگ سروان استیسی" (پدر گوئن استیسی) و ... و اگر مختل بشوند آن وقت دنیایی که این اختلال در آن به وجود آمده از بین میره! این خیلی جالبه و اوج وفاداری به خط داستانی کمیک بوک های مردعنکبوتی رو نشان میده و ما حتی شاهد هستیم که دقیقا پانل های کمیک بوکی شماره 90 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) که در آن پدر گوئن استیسی در نتیجه ی یک اقدام قهرمانانه (نجات جان یک پسر) کشته میشه به نمایش در میان. برای کسانی مثل من که سالهاست میگن همه چیز این ابرقهرمانان از دنیای کمیک شروع میشه و کمیک بوک منبع اصلی همه این شخصیت هاست، این خیلی غرورآمیز بود که کمیک های اسپایدرمن را منشاء همه اتفاقات سرنوشت ساز در دنیای سینما، انیمیشن و گیم نشون بدن.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

اطلاعات جدید درباره انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" منتشر شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kaladin Stormblessed
#1 Kaladin Stormblessed 1402-04-01 07:10
سلام و درود
با اینکه به شخصه و همونطور که آقای ترابی در مقاله اسپایدرمن 2 گفتن من قسمت 1 رو اثری به مراتب قوی تر می بینم اما قسمت 2 هم اثری به شدت قوی هست و در دور و زمونه ای که اکثر انیمیشن ها آبکی شدن همچین اثری نعمته.
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#2 Armin_Marvel 1402-04-01 19:33
ممنون بابت مقاله خوبتون
راستی اگه دقت کرده باشین تو بین اون اتفاقات کنونی یه کنون وجود داشت که نشون میداد مردعنکبوتی با سیمبیوت پیوند میخوره! و با این حساب اگه کنونی هست یعنی اینکه مردعنکبوتی تام هالند یا اندرو گارفیلد(اگر سونی فیلم شگفت انگیز ۳ رو بسازه شاید ببینیم) یا حتی خود مایلز ممکنه با سیمبیوت پیوند بخوره! (البته این داداشمون استاد کنون شکنیه)
نقل قول کردن
hojats7731
#3 hojats7731 1402-04-01 21:00
سلام و درود
«خطر اسپویل داستان»
بسیار لذت بردم از مقاله. من فقط تنها مشکلی که با این فیلم داشتم این بود که پایانش تو جای مناسبی نبود. البته شاید مقایسه‌ی من اشتباه باشه، ولی پایان‌بندی Infinity War خیلی به جا بود و انگار داستان به یک نقطه‌ی خوبی رسیده بود و سوپرایز بزرگی هم داشت و ما رو تا فیلم بعدی منتظر نگه داشت. ولی تو این فیلم من خیلی جاها حس می‌کردم داستان و سکانس‌ها کش اومدن برای اینکه فیلم به قسمت دوم برسه.
پ.ن: توی بخش نجات مردم در دنیای اسپایدرمن هندی، در انتها تو پرانتز نوشتین «با نجات پدر دختری که دوستش داره» که فکر کنم باید تبدیل بشه به «با نجات پدر دختری که اسپایدرمن هندی دوستش داره».
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#5 Spidey_fan87 1402-04-01 22:35
به شدت مقاله خوبی بود
بر خلاف نظر اکثریت من بخش دو فیلم رو بیشتر از ۱ دوست دارم
البته یک واقعا شاهکار بود و همین دلیل بود که من برای اومدن نسخه ۲ فیلم لحظه شماری میکردم
الآنم برای پارت دوم نمیتونم صبر کنم
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-04-01 23:34
به نقل از hojats7731:

پ.ن: توی بخش نجات مردم در دنیای اسپایدرمن هندی، در انتها تو پرانتز نوشتین «با نجات پدر دختری که دوستش داره» که فکر کنم باید تبدیل بشه به «با نجات پدر دختری که اسپایدرمن هندی دوستش داره».

بله درسته. ممنون که گفتی. تصحیح شد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1402-04-02 01:15
موردهای ۱۰، ۷ و ۵ واقعا صحنه های نابی بودند. خسته نباشید.
نقل قول کردن
Spidey rulles
#8 Spidey rulles 1402-04-02 02:58
عالی چقدر دقیق نوشتین استاد
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#9 Spidey_fan87 1402-04-02 13:04
استاد بسیار مقاله دقیقی بود فقط یک نکته رو اگه مینوشتین بخش ۵ مقاله کامل میشد:
زمانی که گوئن گفت که در دنیا های دیگه رابطه ختم بخیر نمیشه مایلز هم یک جمله خیلی قشنگ گفت و اون باعث شد که فضا رمانتیک تر بشه و گوئن به مایلز تکیه بده و اون این بود: خب هر چیزی دفعه اولی داره درسته؟
یعنی منظورش این بود که میتونن با هم اولین پایان خوش تو رابطه رو رقم بزنن
نقل قول کردن
New VENOM
#10 New VENOM 1402-04-03 12:37
خیلی مقاله جذابی بود. شما خیلی خوب موارد رو توضیح میدین استاد
نقل قول کردن
Spider-ham
#11 Spider-ham 1402-04-03 15:25
مقاله خوبی بود و به خوبی همه ی این صحنه های زیبا رو توصیف کرد.
فقط به نظر شما صحنه تفکرات مایلز(وقتی با اون دستگاه رفت به دنیا 42 که فکر می کرد دنیای خودشه)نمی تونست تو این مقاله باشه؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1402-04-03 17:25
به نقل از Spider-ham:
مقاله خوبی بود و به خوبی همه ی این صحنه های زیبا رو توصیف کرد.
فقط به نظر شما صحنه تفکرات مایلز(وقتی با اون دستگاه رفت به دنیا 42 که فکر می کرد دنیای خودشه)نمی تونست تو این مقاله باشه؟

اره اونم قشنگ بود ولی اونم بنظرم زیرمجموعه ی "گیر افتادن تو دنیای ۴۲ " قرار میگیره
نقل قول کردن
Mm spedy
#13 Mm spedy 1402-04-05 11:33
من خودم به شخصه از این فیلم بیشتر خوشم اومد تا درون دنیای عنکبوتی درسته که فیلم ضعف هایی داشت ولی خب بالاخره بخش ۱ است و بخش ۲ کامل کنندشه
نقل قول کردن
روح عمو مختار
#14 روح عمو مختار 1402-04-10 00:47
استاد ترابی فیلم فلش رو دیدین؟
جدا از ضعف جلوه های ویژه و فیلمنامه و فقدان خلاقبت به نظرتون بخش فینال واقعا مزخرف نبود؟ شما تشابهی بین بری و میگل اهارا حس نکردید؟ هر دو به این نتیجه رسیدن که یه چیزایی اجتناب ناپذیرن و این واقعا مزخرفه. یعنی آخرش بتمن و سوپرگرل شکست خوردن و کشته شدن و تمام؟! این دیگه چه مزخرفی بود بخدا.حیف از این همه پتانسیل و ایده های نابی که به ثمر ننشستن. اصلا این فیلم چرا ساخته شد و چه چیز dceu رو ریست کرد؟!!@!
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1402-04-10 10:22
به نقل از روح عمو مختار:
استاد ترابی فیلم فلش رو دیدین؟
جدا از ضعف جلوه های ویژه و فیلمنامه و فقدان خلاقبت به نظرتون بخش فینال واقعا مزخرف نبود؟ شما تشابهی بین بری و میگل اهارا حس نکردید؟ هر دو به این نتیجه رسیدن که یه چیزایی اجتناب ناپذیرن و این واقعا مزخرفه. یعنی آخرش بتمن و سوپرگرل شکست خوردن و کشته شدن و تمام؟! این دیگه چه مزخرفی بود بخدا.حیف از این همه پتانسیل و ایده های نابی که به ثمر ننشستن. اصلا این فیلم چرا ساخته شد و چه چیز dceu رو ریست کرد؟!!@!

بله من فیلمو دیشب دیدم. و متاسفانه تا حد زیادی با نظرت موافقم. مخصوصا با اینکه گفتی فینال فیلم واقعا خوب نبود. من با کلیت فیلم فلش هم مشکل داشتم و افسوس خوردم از اینکه چقدر میتونست بهتر باشه ولی نشد. همون انیمیشن flashpoint صدبرابر از این بهتره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45