15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

15-لباس-برتر-مایلز-مورالز-در-دنیای-کمیک،-انیمیشن-و-بازی-کاستوم-مورالس-costume-suit-استریپ-در-میان-دنیای-عنکبوتی-سفر-به-درون-spider-verse-اسپایدر-ورس-ماورای-فراتر-آنسوی

به بهانه ی اکران انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تصمیم گرفتیم 10 کاستوم برتری که تا به حال بر تن مایلز مورالز دیده شده را بهتون معرفی کنیم.

 

15- لباس داستان زندگی (Life Story Costume)

  لباس داستان زندگی (Life Story Costume)

"داستان زندگی" را میتوان بهترین داستان نوشته شده برای اسپایدرمن در سالهای اخیر دانست که خوشبختانه این کمیک هم با بهترین کیفیت در سایت ما ترجمه شده است (اینجا). داستان این کمیک در واقع دنیایی موازی به نام دنیای شماره 19529 مارول را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. ما مایلز مورالز این دنیا را در شماره آخر (شماره 6) دیدیم (البته دکتر اختاپوس وارد جسمش شده بود!). پیتر پارکر (که پیر شده بود) در این شماره با مایلز برای انجام ماموریتی به فضا میره و در نتیجه  نوع لباس مخصوص فضانوردی بر تن هر دوی آنهاست و لباس مایلز هم در نوع خودش بسیار جالب بود. در نهایت مایلز تونست کنترل خودش رو از دکتر اختاپوس پس بگیره و جانشین پیتر پارکر در این دنیا بشه.

 

14- لباس T.R.A.C.K

 لباس T.R.A.C.K

این لباس T.R.A.C.K نام داره که مخفف Time Response Activated Circuit Kinetic Suit هستش و دیزاین منحصر به فرد آن توسط طراح کمیک بوک، خاویر گارون انجام شده است و جوریه که انگار نسخه وارونه لباس اصلیه چون رنگ غالب سیاه را با رنگ سفید جایگزین کرده است. این لباس را اولین بار در بازی تحسین شده "مایلز مورالز" دیدیم. این لباس یک mod آزاد میکرد که اگر فعال میشد باعث میشد از میزان آسیب حملات به شما کاسته بشه. وقتی به سطح (Level) 6 میرسیدید و 10 توکن فعالیت + 1 توکن فن آوری به دست می آوردید آزاد میشد.

 

13- لباس کارنیج مطلق (Absolute Carnage Costume)

  لباس کارنیج مطلق (Absolute Carnage Costume)

سایت spidey.ir رویداد فوق العاده ای به نام «کارنیج مطلق» رو به همراه تمامی کمیک های مرتبط باهاش ترجمه کرده (در اینجا). شما میتونید کمیک های مربوط به مایلز مورالز در این رویداد را نیز در اینجا دانلود کنید. در این کمیک شاهد بودیم که «مک گارگن» (عقرب و ونوم سابق) تحت تعقیب ارتش دارک کارنیج قرار داره. سپس وقتی نمونه ژنتیکی (کُدکس) مک گارگن را از بدنش بیرون کشیدند دچار جراحتی شدید شد و خود مایلز هم به تسخیر سیمبیوت کارنیج در آمد! ظاهر او هم در نتیجه تغییر کرد و ما را به یاد «داپل گانگر» می انداخت ! (برای آشنایی با داپل گانگر، این مقاله را بخوانید). البته مایلز بعدش نوعی کنترل روی این سیمبیوت به دست آورد ولی در نهایت از شرش راحت شد.

 

12- لباس پایان (The End Costume)

لباس پایان مایلز مورالز

سری کمیک های The End تک قسمتی هستند و مارول هر از گاهی آنها را برای شخصیت های محبوب خودش منتشر میکنه و در آنها شاهد آینده ای احتمالی که نشان میدهد چه بر سر قهرمانان مارول می آید و چگونه عمرشان به پایان خواهد رسید! در کمیک "مایلز مورالز: پایان" هم با نحوه به پایان رسیدن عمر مایلز مورالز آشنا میشوید! خوشبختانه سایت ما این کمیک رو اینجا براتون ترجمه کرده است. این کمیک یک داستان آخرالزمانی باحال داره که در آن مایلز تبدیل به شهردار شهر شده و از آخرین بازماندگان نیویورک محافظت میکنه. بیشتر از این توضیح نمیدم تا اسپویل نشید. لباس او همان لباس اُریجینال بود که البته رویش یک سویت شرت کلاهدار میپوشید که روی بازوهایش تارهای عنکبوتی وجود داشت و در پشت آن هم یک عنکبوت به چشم میخورد.

 

11- لباس 2099

لباس 2099 مایلز مورالز

این لباس در واقع اولین بار به عنوان یک واریانت کاور توسط طراحی به نام لی گاربت برای کمیک های Miles Morales خلق شد. این لباس حالتی آینده نگرانه داره و اسمش نشان میده که مربوط به دنیای سال 2099 مارول و میگل اهارا (مرد عنکبوتی 2099) میشه ولی مایلز هنوز در این دنیا رونمایی نشده است. این لباس هم در بازی "مایلز مورالز" حضور داشت (عکسش اینجاست) و مادی آزاد میکرد که اگر فعال میشد از تاثیر قابلیت سرکوب اشعه ونومی مایلز که توسط برخی از سربازان شرکت راکسان انجام میشد، کم میکرد.

 

10- لباس موقتی (Makeshift Costume)

  لباس موقتی (Makeshift Costume)

وقتی مایلز مورالز در دنیای کمیک های آلتمیت توسط اون عنکبوتِ از نظر ژنتیکی دستکاری شده آزکورپ گزیده شد و به نیروهای عنکبوتی دست یافت علاقمند نبود یک ابرقهرمان باشد ولی بعد از مرگ پیتر پارکر در این دنیا، مایلز تصمیم گرفت به نشانه احترام به او تبدیل به اسپایدرمن جدید شهر بشود. اولین لباس مخصوص او در واقع یک کاستوم هالووین بود که توسط دوستش، «گنکی» بهش داده شد و شبیه به لباس اریجینال پیتر پارکر بود (البته در قسمت آرنج و زانو نوعی محافظ و pad داشت و دستکش و چکمه هایش نیز برایش بزرگ بودند!). این لباس اولین بار در شماره 4 از کمیک Ultimate Fallout دیده شد. در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" نیز شاهد بودیم که مایلز به نوعی همچین لباسی را از استن لی میخره و بر تن میکنه!

 

9- لباس وارونه (Inverted Costume)

  لباس وارونه (Inverted Costume)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If   شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به چای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» (Spider-Ma’am) میدن! مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» حضور داشته. و اما در شماره 2 از سری بعدی کمیک های "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که مایلز مورالز به دنیای مادام عنکبوتی میره تا بهش کمک کنه چون نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر بهش حمله کرده بودند (داستان جالبیه حتما بخونیدش). اینجا بود که مایلز مورالز با نسخه خبیثی از خودش روبرو میشه که لباس متفاوتی داشت که به "لباس وارونه" معروفه زیرا رنگ های آن وارونه شده بود و همچنین اون لوگوی عنکبوتی روی سینه اش حالت جمجمه داشت و یک سویت شرت کلاهدار خاکستری هم داشت!

 

8- لباس گربه ای (Bodega Cat Suit)

لباس گربه ای (Bodega Cat Suit)

این لباس جالب رو پس از تموم کردن بخش داستانی بازی "مایلز مورالز" و سپس انجام دادن ماموریتی فرعی به نام Cat's Pajama میتونستید به دست بیارید. در این ماموریت باید گربه یکی مغاره داران محل رو که بهش لقب اسپایدرمن داده را پیدا میکردید! بعدش این گربه رو میتونستید در لباس خود حمل کنید. گاهی موقع اجرای Takedown بیرون می آمد و به حریف چنگ میزد. این رو هم بدونید که در دنیای کمیک هم در دنیای شماره 999 مارول، یک گربه عنکبوتی داشتیم که در رویداد دنیای عنکبوتی به دست وارثان کشته شد! (عکسش اینجاست).

 

7- لباس کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

  لباس کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

در رویداد «قیامت عنکبوتی» که اینجا ترجمه شده، شاهد بودیم که مایلز نقش مهمی داره و در شماره آخر مایلز به قدرت های «کاپیتان یونیورس» دست یافت تا بتونه «سولوس» (پدر وارثان) را شکست بده! درباره اینکه کاپیتان یونیورس چی هستش میتونید این مقاله را بخوانید تا بفهمید هر کسی به آن دسترسی پیدا کنه تبدیل میشه به نیرومند ترین موجود عالم! همچنین پیتر پارکر سابقه دست یافتن به نیروهای کاپیتان یونیورس رو داره که میتونید با مراجعه به این مقاله ازش باخبر بشید.

 

6- لباس سفر به دنیای عنکبوتی (Into the Spider-Verse Suit)

لباس سفر به دنیای عنکبوتی (Into the Spider-Verse Suit)

همانطور که اسمش معلومه این لباسیه که بر تن مایلز در انیمیشن تحسین شده "مرد عنکبوتی : سفر به دنیای عنکبوتی" دیدیم و در بازی "مایلز مورالز" قابل آزاد کردن بود. این لباس هم   mod آزاد میکرد ولی حالت تزئینی داشت. یعنی باعث میشد حال و هوای اون انیمیشن براتون تداعی بشه و هنگام مبارزه صداهای کمیک بوکی مشاهده کنید!   وقتی آزاد میشد که به سطح (Level) 13 میرسیدید و 18 توکن فعالیت + 4 توکن فن آوری به دست می آوردید.

 

5- لباس آلتمیت اسپایدرمن (Ultimate Spider-Man's Suit)

لباس آلتمیت اسپایدرمن (Ultimate Spider-Man's Suit)

در قسمت سوم معرفی لباس های مردعنکبوتی به نخستین لباس مایلز مورالز اشاره کردیم که بسیار نمادین است. اما در سری جدید و اختصاصی مایلز مورالز (که اینجا به طور کامل ترجمه شده است) شاهد لباس جدیدی برای او بودیم که اساساً مثل لباس قبلی بود. در واقع مایلز اندکی بعد از شکست دادن نسخه اختصاصی خودش از "شش خبیث" این لباس رو برای خودش دست و پا کرد. او دیزاین بالاتنه را تغییر داد و نوعی نوار قرمز به دور و جلوی کفش هایش اضافه کرد که انگار از لباس رفیقش، گوئن عنکبوتی الهام گرفته بود. این لباس پس از نبرد مایلز با کلون خود، سلیم، پاره شد (در شماره 29 که در اینجا ترجمه شده است) و مایلز به لباس جدیدی نیاز پیدا کرد ...

 

4- لباس پسا کلون ساگا (Post-Clone Saga Suit)

لباس پسا کلون ساگا (Post-Clone Saga Suit)

در مورد قبلی گفتیم که طی داستان "کلون ساگا" در کمیک های مایلز که در آن لباس مایلز پاره شد و همچنین آبرو و اعتبار او هم تا حدی از بین رفت، او تصمیم گرفت لباس جدیدی بر تن کند. او از پسری به نام «کنث کینگستون» که یک بار کمکش کرده بود و در دیزاین لباس تخصص داشت، درخواست کمک کرد تا لباس جدیدی برایش بسازد. کنث هم به کمک الیاف های "استودیو طراحی ژانت ون داین" لباس جدیدی برای مایلز ساخت که مقاوم تر و آزاد (گشاد) تر بود و ضد آتش بود. ماسکش شبیه به ماسک اسکارلت اسپایدر بود. بالا تنه هم شبیه به ژاکت بود با رنگی عمدتا سیاه  و بدون تار عنکبوتی (در واقع فقط در قسمت بیرونی شلوارش تار به چشم میخورد). دو لباس قبلی مایلز پایین تنه سیاه رنگ داشتند ولی این لباس بیشتر قرمز بود. زیر کفشش هم تار عنکبوت و لوگوی عنکبوتی به کار رفته بود. در واقع تنها دیزاین دستکش هایش بود که نسبت به لباس قبلی دست نخورده باقی مانده بود.

 

3- لباس شادو اسپایدر (Shadow Spider)

لباس شادو اسپایدر (Shadow Spider)

مایلز مورالز عضو تیم "قهرمانان" یا (Champions) بوده که اعضایش را قهرمانانی نوجوان مثل خودش تشکیل میدهند. یک بار هم تیمی های او به نام های نُوا و واسپ توسط «مَن ثینگ» تله پورت شدند و اعضای تیم هم تصمیم گرفتند از وسیله ای مرموز و جادویی به نام Siege Parallel به منظور یافتن دوستان گمشده خود استفاده کنند. البته بهشون اخطار داده شد که استفاده از دریچه های این وسیله میتونه باعث تغییرشون به نسخه های موازی ازشون بشه! همین طور هم شد و وقتی اعضای تیم "قهرمانان" وارد دریچه ایجاد شده توسط Siege Parallel شدند، به بُعدی به نام "دنیای عجیب" (Weirdworld) قدم نهادند و کاستوم و هویت شون نیز عوض شد. مایلز به شخصیتی به نام «شادو اسپایدر» تبدیل شد و لباسی شنل دار با طرح تار عنکبوت پیدا کرد که آدم رو یاد مبارز شنل پوش شهر گاتهام می انداخت!

 

2- لباس هودی

لباس هودی مایلز مورالز

مایلز مورالز در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" اون لباس موقتی که از استن لی خرید رو عوض کرد و این رو پوشید که ظاهرش بسیار نمادین شده و به نظر من به بهترین شکل ممکن شخصیت پردازی مایلز رو نشون میده. او از روی لباس ابرقهرمانی خودش یک کاپشن گشاد خاکستری با یک هودی قرمز بر تن کرد به اضافه ی شلوارک و کتونی! واقعا عجب تیپی!

 

1- لباس اُریجینال مایلز مورالز

miles morales ultimate spiderman مایلز مورالس اسپایدرمن
در کمیک های "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)، پیتر پارکر پس از سالها  به طور بسیار غم انگیزی به دست گروهی از دشمنانش کشته شد (کمیکش اینجا ترجمه شده است). پس از او نوجوانی سیاه پوست به نام «مایلز مورالز» جای او را به عنوان اسپایدرمن جدید شهر گرفت و لباس متفاوتی هم بر تن کرد که بیشتر نشان دهنده رنگ  پوست او بود. این لباس از یک سو به المان های اصلی لباس کلاسیک مردعنکبوتی وفادار بود و یک سو بسیار مستقل بود و هویت خاص خودش را داشت. این لباس در ضمن بسیار نمادین از آب درآمد و از آن به بعد هر لباس دیگری که بر تن مایلز دیدیم از این لباس نشات گرفته است.

 

امیر علی

   All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

شماره آخر از کمیک "وات ایف ... مایلز مورالز؟" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» در دنیای کمیک

10 داستانی که پس از به اتمام رساندن بازی مایلز مورالز میتوانید بخوانید

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالزبدانید

10 داستانی که پس از به اتمام رساندن بازی مایلز مورالز میتوانید بخوانید

شماره 200 از كمیك "مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

شماره آخر از كمیك "مایلز مورالز: مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

کمیک "مایلز مورالز": پایان ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر کمیک BATTLEWORLD ULTIMATE END ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز (SPIDER-MAN: MILES MORALES)

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

 معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Midnight son
+1 #1 Midnight son 1402-03-20 09:39
رتبه بندی جالبی بود
ممنون که زحمت تهیه اش رو کشیدید
از مورد ۴ به شخصه خیلی خوشم نمیاد چون به نظرم یکم از آن عنکبوتی دوره
مورد ۲ که خیلی باحاله
مورد ۳ رو اولین بار میبینم
شماره های ۱۱ و ۱۴ توی بازی مایلز انتخاب های ثابت ام بودند
با شماره یک هم کاملا موافق ام مثل پیتر هیچ لباسی جای لباس ارجینال رو نمیگیره
نقل قول کردن
advanced spidey
+1 #2 advanced spidey 1402-03-20 10:41
مقاله خیلی خوب بود . فقط من فکر میکنم که لباس اینسومینیاک هم پتانسیلشو داشت که تو این رتبه بندی تون باشه.
فقط یه چیز دیگه آقای ترابی من یه چیزی میخواستم بپرسم این عکسی که لینکشو گذاشتم به نظر شما رفتار میگل تو بازی edge of time خودخواهانه ست؟

پ.ن:یه فریم خیلی جالب از انیمیشن پیدا کردم که اسپایدرمن خارق العاده اسپایدر کتو تو دستش نگه داشته :lol:
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-03-20 13:23
به نقل از advanced spidey:
مقاله خیلی خوب بود . فقط من فکر میکنم که لباس اینسومینیاک هم پتانسیلشو داشت که تو این رتبه بندی تون باشه.
فقط یه چیز دیگه آقای ترابی من یه چیزی میخواستم بپرسم این عکسی که لینکشو گذاشتم به نظر شما رفتار میگل تو بازی edge of time خودخواهانه ست؟

پ.ن:یه فریم خیلی جالب از انیمیشن پیدا کردم که اسپایدرمن خارق العاده اسپایدر کتو تو دستش نگه داشته :lol:

خیلی جالب بود. من این تیکه رو از اون بازی یادم رفته بود و چه خوب که شما این رو یادآوری کردی
چون ثابت میکنه میگل از اون موقع جون ادما براش زیاد مهم نبوده
و این بازم حرفم منو اثبات میکنه که پیتر پارکر چون تک تک آدما براش مهمه
میگه "اگه اینو درک نمیکنی پس اولین {و مهم ترین} ویژگی اسپایدرمن بودن رو درک نکردی"
شما ببین پیتر از آینده به میگل دستور میده بره مری جین رو نجات بده ولی تو "در میان دنیای عنکبوتی" این همه مدت برای مایلز و باباش کاری نکرده
همینه که من میگم "پیتر پارکر واقعی کجاست؟"
نقل قول کردن
Nam
#4 Nam 1402-12-13 06:11
Una vez instalado InstaBackup (0,79€) sólo tienes que iniciar sesión en Instagram, hacer clic en el botón "Backup" y todas las fotos que
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45