10 تیم آپ (Team-Up) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

10 تیم آپ (Team-Up) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

به مناسبت تیم آپ غیر منتظره بین مرد عنکبوتی و گرین گابلین در شماره 850 از "اسپایدرمن شگفت انگیز"، به 10 مورد عجیبی که اسپایدرمن طی آنها با برخی از قهرمانان و خبیث های دنیای کمیک اتحاد برقرار کرد میپردازیم.

مقدمه: اگر در عالم مارول به قهرمانان کارنامه داده میشد قطعا یکی از آیتم هایی که روی کارنامه اسپایدرمن نوشته میشد این بود: با دیگر ابرقهرمانان میانه خوبی دارد! در واقع درسته که مرد عنکبوتی همواره به عنوان قهرمانی در دنیای کمیک به تصویر کشیده شده که به ندرت عضو دیگر تیم های ابرقهرمان میشود ولی در داستان های زیادی ظاهر شده که در نتیجه آنها میتوان ادعا کرد تقریبا با اکثر قهرمانان دنیای کمیک تیم آپ (همکاری مشترک) داشته است. دلیلش هم اینه که چون مرد عنکبوتی محبوب ترین و پول ساز ترین قهرمان ماروله پس سیاست مارول هم این بوده که همیشه شخصیت های گمنام تر خود را در کنار او قرار دهد تا معروف تر شوند! به همین دلیل در دهه 70 میلادی مارول سری کمیک بوک های Marvel Team-Up را منتشر کرد که در هر شماره از آن مرد عنکبوتی در کنار یک قهرمان دیگر مارول حضور پیدا میکرد (برای دانلود این کمیک ها به اینجا بروید) در نتیجه گاهی تیم آپ های عجیبی بین او و دیگر شخصیت ها به وجود آمده که در این مقاله میخواهم به 10 تا از آنها بپردازم.

 

10- مرد عنکبوتی، مون نایت و بی باک

  مرد عنکبوتی، مون نایت و بی باک

در شماره های 7 تا از 10 از سری سوم کمیک های Marvel Team-Up که انتشارش از سال 2005 آغاز شد، شاهد داستانی بامزه از اسپایدرمن بودیم که با مون نایت و دردویل تیم آپ کرد. آنها با شخصیتی خبیث به نام «رینگ مستر» (Ringmaster) مبارزه کردند. درسته که رینگ مستر از شخصیت های قدیمی ماروله ولی همانطور که اینجا گفته بودیم هیچ وقت جدی گرفته نشده و از خبیث های درجه 3 و 4 ماروله! گروهی که اعضایش عضو سیرک هستند! او صاحب گروهی به نام سیرک جنایت (Circus of crime) هستش و از دشمنان قدیمی هالک به حساب میاد و کلاهی مخصوص داره که باهاش میتونه دیگران رو هیپنوتیزم بکنه! اما در این داستان او به سلاحی قدرتمند به نام "مکعب کیهانی" دست یافت و دیگه خیلی قوی شد! او قهرمانان ما را دستگیر کرد ولی نمیتونست تصمیم بگیره که آیا با فیل های ارتقا یافته اونا رو بکشه یا با گلوله های توپ سیرک!!! و اونقدر دست دست میکنه که ناگهان پانیشر از راه میرسه و انگشتانش رو با تیر قطع میکنه! (عکسش اینجاست) اسپایدرمن و دوستانش هم خیلی ناراحت و شرمنده بودند که خبیثی مثل رینگ مستر تقریبا شکستشون داد!

  

9- مرد عنکبوتی و مرد قورباغه ای

  مرد عنکبوتی و مرد قورباغه ای

«وینسنت پاتیلیو» (Vincent Patilio) ملقب به «قورباغه پرشی» یا «لیپ فراگ»در سال 1967 در کمیک بوک های Daredevil خلق شد. وینسنت یک دانشمند بود که همیشه به خاطر عدم موفقیت در کارش افسرده بود. بنابراین تصمیم گرفت تا لباسی به شکل قورباغه برای خود طراحی کند که دارای دو باله بود که در زیر هر باله فنر الکتریکی وجود داشت که به او این توانایی را میداد تا ارتفاع 60 فوت بپرد و منبع انرژی این فنرها از کوله پشتی که در پشت این لباس قرار داشت تامین میشد. وینسنت پس از طراحی این لباس اسم خود را لیپ فراگ گذاشت و تبدیل به یک جنایتکار شد. او در هر دو عمل مجرمانه ای که انجام داده توسط «بی باک» (Daredevil) شکست خورده و بعدش توسط ایرون من به زندان افتاد. کلا این شخصیت رو واسه خنده خلق کرده بودن و نباید جدی اش بگیرید. جالبه که پسر این آقا به نام «یوجین پاتیلیو» بعدا برای اینکه پدرش را رو سفید کنه، یک قهرمان شد و اسم خودش رو گذاشت "مرد قورباغه ای" (Frog-Man)!!! در شماره 121 از کمیک Marvel-Up شاهد بودیم که مرد عنکبوتی به همراه رفیق فابریک خودش یعنی جانی استورم ملقب به «هیومن تورچ» دارن سعی میکنند جلوی خبیثی به نام «اسپید دیمون» را بگیرند که ناگهان مرد قورباغه ای سر میرسه و شانسی شکستش میده! از اون موقع به بعد بارها گیر داد که دستیار اسپایدرمن بشه ولی قبول نکرد ...

 

8- مرد عنکبوتی و نگهبانان کهکشان

  مرد عنکبوتی و نگهبانان کهکشان

نسخه اُریجینال محافظین کهکشان مربوط به قرن 31 میلادی میشد و اعضای گمنامی داشت مثل مارتینکس (Martinex) ، استارهاک (Starhawk) و نیکی (Nikki) ... . این گروه در دهه های 70 و 80 میلادی به ندرت در دنیای کمیک دیده میشد ولی در کمال تعجب در شماره 86 از کمیک Marvel Team-Up شاهد بودیم که اسپایدرمن باهاشون تیم آپ کرد! آنها در داستان سعی داشتند کره زمین را ترک و به زمان خود برگردند ولی قبل از اینکه این کار رو بکنند باید نوار ویدئویی که در آن مدرکی بود که وجودشان را ثابت میکرد، نابود میکردند! اسپایدرمن درگیر ماجرا میشه و پس از سوءتفاهمی کوتاه با بی میلی باهاشون تیم آپ میکنه. در ادامه هم اسیر میشه و نگهبانان کهکشان نجاتش میدهند و دست آخر هم آن نوار ویدئویی نابود شد.

 

7- مرد عنکبوتی و هاوارد اردکه

 مرد عنکبوتی و هاوارد اردکه

«هاوارد اردکه» (Howard the Duck) همین جوریشم شخصیتی عجیب به حساب میاد و تیم آپ کردن هر قهرمانی  با او عجیب تر هم هست! (میتونید برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید). در شماره 96 از سری اول کمیک های Marvel Team-Up، شاهد بودیم که هاوارد اردکه راننده تاکسی شده و مسافری را از شهر کلیولند با خودش به نیویورک آورده که خودش را Status Quo صدا میزنه. او در شهر خودش یک کتابدار بی آزار بوده که از دست هوس ها و مُدهای زودگذر و نقش رسانه ها در ایجاد آنها به ستوه آمد و تصمیم گرفت به نیویورک بیاد و فرقه ای راه بیندازه تا تمام این مدها را نابود کنه!!! او طرفداران زیادی در شهر برای خودش دست و پا میکنه که به مردم حمله ور میشن. در نتیجه اسپایدرمن وارد عمل میشه و با هاوارد تیم آپ میکنه تا با Status Quo رو در رو بشه ...

 

6- مرد عنکبوتی و گروه وصله های ناجور

  مرد عنکبوتی و گروه وصله های ناجور

اولین بار در شماره 263 از کمیک Peter Parker, The Spectacular Spider-Man با شخصیتی به نام «اُلی آسنیک» (Ollie Osnick) آشنا شدیم. او پسر نوجوانی بود که عاشق دکتر اختاپوس بود و برای خودش بازوهای مکانیکی مسخره ای ساخته بود و میخواست تبهکار بشه ولی اسپایدرمن پیداش کرد و بهش درس خوبی داد. او هم تغییر کرد و دیدیم که طرفدار اسپایدرمن شده! تا اینکه در شماره 263 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز اُلی لقب «اسپایدر کید» (Spider-Kid) را برای خودش انتخاب و سعی کرد دستیار مرد عنکبوتی بشه ولی اسپایدرمن قبول نکرد ولی کمکش کرد با یک سری اراذل و اوباش محلی مبارزه کنه. سپس در شماره 266 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ماجرای بانمکی رقم خورد که در آن اسپایدر کید با مرد قورباغه ای و وزغ (Toad) متحد شد تا با گروه کوچکی از تبهکاران مبارزه کند! آنها حتی اسم خود را گروه "وصله های ناجور" (The Misfits) گذاشته بودند و بین خودشون هم اختلاف داشتند! آنها به شدت دست پا چلفتی بودند و چیزی نمونده بود خودشون رو به کشتن بدن ولی اسپایدرمن به دادشون رسید (البته او اجازه میداد تا خیال کنند خودشان از پس تبهکاران بر آمده اند!).

  

5- مرد عنکبوتی و کالِ فاتح

 مرد عنکبوتی و کالِ فاتح

«کال اهل آتلانتیس» (Kull of Atlantis) یا «کال فاتح» (Kull the Conqueror) توسط «رابرت ای. هاوارد» در سال 1928 خلق شد و شباهت های زیادی به مخلوق معروف تر و مشهور تر هاوارد یعنی «کونان بربر» دارد (البته هاوارد کونان را در سال 1932 خلق کرد). مارول در بازه زمانی 1971 تا 1985 رایت این شخصیت را در دست داشت و در شماره 112 از کمیک Marvel Team-Up شاهد بودیم که دکتر استرنج برای انجام ماموریتی روح اسپایدرمن را از او جدا میکنه و به قرن های گذشته میفرسته تا به کمک کال فاتح بره! خب ... واقعاً دیدن اسپایدرمن خارج از نیویورک امری عجیب به حساب میاد چه برسه به اینکه به سرزمینی ناشناخته و قدیمی و باستانی بره! از اون عجیب تر این بود که روح او باید حتما جسم جدید پیدا میکرد و بدین ترتیب او مجبور شد وارد جسم دیگران بشه!

و دیدن حرکات آکروباتیک و یا راه رفتن روی در و دیوار افراد کال که اسپایدرمن وارد جسمشان شده بود، خیلی جالب بود!

 

4- مرد عنکبوتی و دکتر دووم

  مرد عنکبوتی و دکتر دووم

«دکتر دووم» (Dr. Doom) از بزرگترین خبیث های کل تاریخ ماروله که اتفاقا خیلی زود با  اسپایدرمن جنگید (در شماره 5 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1963 منتشر شد). بنابراین دیدن تیم آپ بین او و مرد عنکبوتی خیلی عجیبه. ولی این اتفاق در شماره های 43 و 44 از کمیک Marvel Team-Up (منتشره در سال 1976) رخ داد و در طی آن شاهد بودیم که خبیثی به نام «دارک رایدر» که در واقه آخرین بازمانده از نسل جادوگران قرن هفدهم میلادی بود، به یک شکارچی ساحره ها به نام Cotton Mather قدرت میده تا به قرن بیستم بره و اسکارلت ویچ را بدزده و به قرن 17 بیاره تا قدرت هایش را برای خودش برداره. اسپایدرمن هم به همراه ویژن به گذشته میرن تا نجاتش بدن ولی سر و کله دکتر دووم هم پیدا میشه (او قدرت زیاد دارک رایدر را حس کرده و مجبور شده بود به گذشته بره). بنابراین اتحادی بین اسپایدرمن و دکتر دووم شکل گرفت که سابقه نداشت.

  

3- مرد عنکبوتی و واچر

 مرد عنکبوتی و واچر

«واچرها» (The Watchers)از قدیمی ترین موجودات در عالم مارول هستند. آنها در سرتاسر عالم مستقر بوده و از فن آوری های پیشرفته خود بهره میگیرند تا تمامی وقایع را ثبت کنند ولی در آنها دخالت نمیکنند (دلیلش اینه که خیلی سال پیش فن آوری هسته ای را به نژادی بیگانه به نام Prosilicans دادند ولی آنها از آن برای جنگ استفاده کردند و این مساله باعث ناراحتی و نا امیدی واچرها شد و بنابراین تصمیم گرفتند دیگر در هیچ مساله ای دخالت نکنند). معروف ترین واچر، «یوآتو» (Uatu) نام دارد که ماموریت داشت ناظر و ثبت کننده اتفاقات سیاره زمین باشد. در هر حال، در شماره 127 از کمیک Marvel Team-Up ناگهان یوآتو بدون اینکه چیزی بگه اسپایدرمن را در شب عید کریسمس احضار میکنه و بهش ماموریت میده دختری رو پیدا کنه که معلوم میشه نوه یکی از دوستان زن عمو می هستش. اسپایدرمن به زحمت این کار رو میکنه ولی دیر میرسه و دختره تقریبا مرده. تا اینکه یوآتو در کمال ناباوری دخالت میکنه و حال دختر را تا حدی خوب میکنه تا اسپایدرمن وقت داشته باشه ببرتش بیمارستان.

در صفحه آخر داستان هم متوجه میشیم که یوآتو هر سال شب کریسمس قول خودش رو میشکنه و برای نجات جان یک نفر در امور انسان ها دخالت میکنه تا اینجوری بهتر درکشون کنه...

 

2- مرد عنکبوتی و لوکی

لوکی اسپایدرمن

در شماره 503 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اسپایدرمن با موجود بسیار قدرتمندی به نام Morwen مواجه میشود. Morwen یک زن جوان را به تسخیر خودش درآورده. سپس اسپایدرمن با «لوکی» (برادر ناتنی «ثور») روبرو میشود. بعدش معلوم میشه که لوکی هم به دنبال Morwen میگرده. بنابراین مرد عنکبوتی و لوکی با هم متحد میشوند و Morwen را شکست میدهند. اینجاست که معلوم میشه آن زن جوان در واقع دختر لوکی است (البته خودش این رو نمیدونه) . مرد عنکبوتی به لوکی قول میده که از این به بعد حواسش به دختر زمینی اش باشه. لوکی هم به مرد عنکبوتی میگه که بهش مدیونه و یه روز لطف اسپایدرمن رو جبران میکنه. و سرانجام پس از چند سال در شماره 795 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، لوکی این لطف مرد عنکبوتی را جبران کرد (خودتون برید بخونید تا بفهمید قضیه اش چی بود!).

 

1- مرد عنکبوتی و عوامل سریال Saturday Night Live

 مرد عنکبوتی و عوامل سریال Saturday Night Live

Saturday Night Live سالهاست كه یكی از موفق ترین و جذاب ترین شوهای تلویزیونی آمریكا به شمار میرود (تاكنون 46 سیزن و 894 اپیزود از آن ساخته شده!!!). در شماره 74 از کمیک Marvel Team-Up هم مرد عنكبوتی با بازیگران و عوامل ساخت این سریال در انتهای دهه 70 میلادی  متحد میشود (مثلا تصور كنید یك كميك از مرد عنكبوتی چاپ شده با حضور شخصیت های سریال "شب های برره" مهران مدیری!!). داستان كمیك خیلی خلاقانه است یعنی ما شاهد حضور «استن لی» در برنامه Saturday Night  Live هستیم كه ناگهان یكی از شخصیت های خبیث مارول به نام «سامورایی نقره ای» (Silver Samurai)به برنامه حمله میكند‍! در این لحظه پیتر پاركر كه به همراه مری جین و دیگران تماشاچیان  در استودیو ضبط برنامه   حضور دارد لباس اسپایدرمنی اش رو میپوشد و با كمك بازیگران سریال بر سامورایی نقره ای غلبه میكند (عده ای از آنان لباس قهرمانان مارول مثل ثور و کاپیتان مارول را میپوشند!). جالب اینكه در پایان  تماشاچیان برنامه فكر میكنند همه اين اتفاقات بخشی از برنامه بوده است!!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های جدید ابرقهرمانی حضور افتخاری داشت!

با عجیب ترین دشمن مرد عنکبوتی آشنا شوید: "دیوار" (THE WALL) !

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

اولین و تنها همکاری مرد عنکبوتی و بتمن در دنیای گیم ! + لینک دانلود ویدئو

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

15 داستان و کراس اور برتری که میخواهیم پس از توافق دیزنی و فاکس در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohsèn II
#1 Mohsèn II 1399-07-27 16:11
خیلی مقاله خوب و بامزه ای بود تقریبا هیچ کدومو نمیدونستم مورد ده و یک واقعا عجیب بودن
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-07-27 16:17
خسته نباشید استاد؛عجب مقاله ی توپ و باحالی بود.ممنون
واقعا برای هر مناسبت یا اتفاق مهمی چه در دنیای کمیک یا خارج از اون،یه مقاله یا کمیک جدید روی سایت قرار میدین؛ممنونیم ازتون.
من به لطفا مقالات سایت شماره های 1و2 رو میشناختم؛ولی بنظرم بهترینشون تیم اپ بین دکتر دووم و اسپایدی بوده،چون بنظرم دکتردووم حوصله اسپایدی رو نداره :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1399-07-27 16:30
یا خدا «وصله ناجور» چه صیغه‌ای دیگه؟؟
اون روحش که تو جسم اون آدمهای تاریخی میرفت هم جالب بود :-* :-*
تیم اپ با یک برنامه تلویزیونی عجیبترین موردی بود که دیدم.
نقل قول کردن
Matingh
#4 Matingh 1399-07-27 16:57
دستتون درد نکنه :D
فقط شماره ۱ :D
نقل قول کردن
slade wilson
#5 slade wilson 1399-07-27 17:05
عجب تیم آپ های جالبی بودن مخصوصا شماره اول خیلی ممنون بابت این مقاله زیبا استاد ترابی عزیز راستی من نزدیک یک ماهه توی این سایت نظر ندادم آنقدر سرم شلوغ بود خیلی کار داشتم از اون اداره تا اون اداره حتی وقت نمی‌کردم یه چرتی بزنم یه مشکلی رخ داده بود که خدا رو شکر حل شد واقعا یک عذر خواهی بزرگی به شما بدهکارم ببخشید استاد شرمنده واقعا :cry:
نقل قول کردن
super spider
#6 super spider 1399-07-27 17:38
:lol: :D خیلی خندیدم دمتون گرم
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-07-27 18:24
عجب مقاله جالبی
واقعا خیلی باحال بودن و در عین حال خیلی بی ربط آخه هاوارد اردکه شخصیتی که فقط یه شوخی بود به درجه تیم اپ با محبوب ترین قهرمان مارول رسیده :lol: واقعا هم جالبه دوست خوب محله شما با محافظان کهکشان که با مسائل فرازمینی درگیرند تیم اپ کنه
به نظرم موارد اسپایدرمن و لوکی و اسپایررمن و دکتر دووم از بقیه جالب تر بودن و جذاب تر بودن.چون در واقع اتحاد بهترین هیرو و بهترین ویلین های مارولو میبینیم که قطعا برای خواننده جذابه
خسته نباشید
نقل قول کردن
sigin
#8 sigin 1399-07-27 19:37
واقعا همشون بی ربط و عجیب غریب بودن |:
نقل قول کردن
slade wilson
#9 slade wilson 1399-07-27 21:03
استاد از اون تیکه شب های برره مهران مدیری خیلی خوشم اومد :lol: ولی جدا دوست دارم اسپایدرمن با بازیگرای فیلم پایتخت باشه فکرشم باحاله پیتر و نقی :lol:
نقل قول کردن
Mohamadgg
#10 Mohamadgg 1399-07-27 21:27
مقاله عالی بود استاد
مورد یک رو فکر کنم توی یه مقاله دیگه بهش اشاره کرده بودید
دمتون گرم خیلی به اطلاعات کمیکیمون اضافه کردید
خدا قوت
نقل قول کردن
Bat_spidey
#11 Bat_spidey 1399-07-27 21:52
ممنون خیلی تیم آپ های عجیب و غریبی بود
فک کنم یک تیم هم به اسم وصله های ناجور بود که از دشمنان گمنام بتمن تشکیل شده بود و شهردار و بروس وین رو گروگان گرفتن بعد بدلیل عدم هماهنگی بین اعضای گروه بروس وین گروگان ها رو آزاد کرد و در قالب بتمن حالشونو گرفت
درست میگم یا نه کسی میدونه
نقل قول کردن
TiniT
#12 TiniT 1399-07-28 01:20
واقعا ستردی نایت لایو دیگه خیلی عجیب بود همون طور که خودتون گفتین استاد مردعنکبوتی خیلی تیم آپ نمیکنه بعضی هاشم جنبه فان دارن
نقل قول کردن
pouya1386
#13 pouya1386 1399-07-28 09:19
استاد ترابی واقعا مقاله جالبی بود .
ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#14 Ehsan Spider 1399-07-28 09:30
سلام استاد

ممنون از مقاله عالیتون
نقل قول کردن
AmirrezaTaati1962
#15 AmirrezaTaati1962 1399-07-28 09:32
ممون از این مقاله .
.
.
.
.
مورد۶ و ۷ خیلی باحال بود
مورد ۳و ۴ اصلا تصور نمیکردم
۱ هم که عالی بود :-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1399-07-28 09:46
مقاله فوق‌العاده ایه همین انتظار هم از شما میره . دستتون درد نکنه.
مورد ۵ خیلی جالب بود
نقل قول کردن
ehs_spidey
#17 ehs_spidey 1399-07-28 09:56
سلام من عضو جدیدم واقعا مقاله خوبی بود به نظرم تیم آپ اسپایدرمن با مرد قورباغه ای و گروه وصله های ناجور یکم عجیب به نظر می رسید :o
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#18 Mr. Doctor 1399-07-28 12:51
به نقل از ehs_spidey:
سلام من عضو جدیدم واقعا مقاله خوبی بود به نظرم تیم آپ اسپایدرمن با مرد قورباغه ای و گروه وصله های ناجور یکم عجیب به نظر می رسید :o

خوش اومدی ;-)
نقل قول کردن
spider flash
#19 spider flash 1399-07-28 21:59
مقاله عالی و فان بود مورد ۱،۳،۴،و۷ ازهمه عجیب تر بودن :o مورد ۲ تیم آپ با لوکی رو فکر کنم قبلا توی یکی دیگه از مقالات سایت دیدم . ممنون خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45