10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (Electro) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (Electro) بدانید facts فکت حقایق نکته جالب تاریخچه معرفی شخصیت

جدیدا اعلام شد که جیمی فاکس قراره بار دیگر نقش الکترو را در فیلم جدید مرد عنکبوتی بازی کنه. به همین مناسبت میخواهیم شما را بیشتر با این دشمن قدیمی و کلاسیک اسپایدرمن آشنا کنیم!

مقدمه: «مكس دیلون» (Max Dillon) یا همان «الكترو» ی معروف داستان های مرد عنكبوتی برای اولین بار در شماره 9 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز خلق شد. نیروهای جالب او باعث شده تا شاهد داستان های سرگرم كننده ای با حضور او در كمیك های مرد عنكبوتی باشیم. الكترو در ضمن یكی از اعضای موسس و اصلی گروه «شش خبیث»(Sinister Six)  هم بوده و از اهمیت زیادی در داستان های مرد عنکبوتی برخوردار میباشد. در این مقاله میخواهیم سیر تا پیاز این شخصیت را براتون شرح بدیم!

 مقالات زیر هم فراموش نشود:

نسخه های عجیب و غریب از الکترو در دنیای کمیک!

5 داستان برتر با حضور الكترو (ELECTRO)

اولین حضور الکترو در دنیای کمیک بوک ترجمه شد + لینک دانلود

 

1- سرگذشت الکترو و نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری

اولین کمیک الکترو

«مَکس وِل دیلون» (Maxwell Dillon) یک تعمیركار خطوط برق بود که یک روز وقتی داشت روی تیر چراغ برق کار میکرد مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و حادثه ای عجیب به وجود آمد که باعث نوعی جهش در او شد و تبدیلش کرد به یک خازن برق زنده! وقتی ما اولین بار او را در شماره 9 از سری نخست کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (فوریه 1964) دیدیم (اینجا ترجمه شده است)، به عنوان خلافکاری به تصویر کشیده شد که دست به سرقت زده:

الکترو مرد عنکبوتی

نکته جالب و تا حدی عجیب درباره اولین حضور او در دنیای کمیک اینه که وقتی داشت از بانک سرقت میکرد آقای جی. جونا جیمسون هم حاضر بود و وقتی الکترو با استفاده از قدرت های خودش از در و دیوار بالا رفت ، آقای جیمسون او را با مرد عنکبوتی اشتباه گرفت (!) و فردا در روزنامه اش تیتر زد "الکترو در واقع همان مرد عنکبوتی است!"

الکترو در واقع همان مرد عنکبوتی است

در هر حال مشخصه که الکترو خیلی زود با مرد عنکبوتی روبرو شد. نوع مبارزه و شیوه ای كه با آن مرد عنكبوتی الكترو را شكست داد نیز در نوع خودش جالب است چون ابتدا این الكترو هستش كه مرد عنكبوتی رو شكست میده :

ولی مرد عنكبوتی از مغز خودش استفاده کرد و به دستكش های پلاستیكی روی آورد و با آب الكترو را شكست داد:

شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه ی فارسی بخونید. اُریجین شخصیت الکترو ساده بود و تا سالهای سال دست نخورده باقی ماند و چیز خاصی هم به آن اضافه نشد. تا اینکه در سال 2009 و در شماره 2 از سری دوم کمیک های Web Of Spider-Man شاهد چاپ شدن داستانی بودیم که حقایق جدیدی از گذشته او را آشکار کرد. به طور مثال فهمیدیم که ابتدا قدرت های او ضعیف بود و بدین دلیل بود که تجهیزات الکتریکی را از شرکت "صنایع استارک" به سرقت برد تا خودش رو شارژ کنه!

صنایع استارک الکترو

در همین زمان بود که «مگنتو» به عنوان رهبر جهش یافته های خبیث به همراه فرزندان خودش (کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ) نزد او رفتند تا مجابش کنند به عضویت گروه "انجمن اخوت جهش یافته ها" دربیاید (چون مگنتو فکر میکرد قدرت های الکترو با قدرت های خودش شباهت های زیادی دارد) ولی الکترو این پیشنهاد را رد کرد:

مگنتو الکترو

یک روز بعد دیدیم که وقتی مکس دیلون وقتی در خانه اش بود ناگهان سر و کله خلافکاری در آنجا پیدا شد. در واقع مکس مدتی بوده که از این خلافکار تجهیزات و وسایل میگرفت ولی پولش را نداده بود.

حالا او آمده بود تا پولش رو از مکس بگیره و وقتی اسلحه کشید مکس با اشعه ای برقی او را کشت و این اولین باری بود که مکس دیلون یا بهتره بگیم الکترو مرتکب قتل شد:

اولین قتل الکترو

 

2- الکترو دشمن قهرمانان دیگر مارول هم بوده!

درسته که الکترو از دشمنان اصلی و کلاسیک مرد عنکبوتیه ولی ظاهر و قدرت هایش اونقدر جالب بودند که در کمیک دیگر قهرمانان مارول هم حضور پیدا کرده. به طور مثال او در شماره 2 از سری نخست کمیک های Daredevil حضور پیدا کرد و با توجه به اینکه شماره 1 از کمیک «بی باک» به اریجین او اختصاص داشت پس الکترو اولین ابرشروری است که بی باک در تاریخ کمیک بوک های خود باهاش جنگید!!!

کمیک daredevil

جالبه که سال 1967 و در شماره 1 از Daredevil Annual ، الکترو گروه خبیثی به نام "مامورین خباثت" (Emissaries of Evil) را تشکیل داد که اعضایش از دشمنان بی باک بودند تا ازش انتقام بگیرند!

مامورین خباثت

الکترو عضو گروه معروف "چهار مخوف" (Frightful Four) هم بوده که اینجا معرفی شده است و میدونید حتما که دشمن قدیمی "چهار شگفت انگیز" است:

الکترو چهار مخوف

 

3- الکترو یک بار باعث شد خبیث های قدرتمندی از زندان فرار کنند!

الکترو از آن دسته خبیث هایی است که معمولاً از قدرت هایش برای كارهای غیر قانونی پیش پا افتاده مثل سرقت استفاده میکنند. او همون اول نشون داد كه یك خبیث معمولی و خرده پا است و چندان جاه طلب نیست. قهرمانان هم معمولا یا با فریب دادن یا با استفاده از بزرگترین نقطه ضعف او یعنی آب شکستش میدهند. او در ضمن با مرد عنکبوتی هم خصومت شخصی ندارد و فقط چون همیشه سد راهش شده ازش متنفر است. ولی راستش را بخواهید هواداران همیشه با خودشان فكر میکردند كه چرا الكترو با این همه قدرت های مخرب و منحصر به فرد تا به حال دست به كاری بزرگ نزده است؟ چرا همیشه سعی داشته سرقت های كوچك انجام دهد یا به عنوان دستیار برای خبیث های بزرگ تر فعالیت كند؟ تا اینكه بلاخره در سال 2005 كمیك های موفق "انتقام جویان" (New Avengers) توسط «برایان مایكل بندیس» نوشته شد و در آرك نخست آن كه از شماره 1 تا 6 طول كشید، شاهد فرار تعدادی از خطرناك ترین و بزرگ ترین شخصیت های خبیث عالم مارول از زندان بودیم و جالب اینه كه كسی كه مسبب این فرار میشه كسی نیست جز الكترو! در واقع الكترو در این داستان از سوی یك فرد مرموز ماموریت پیدا میكنه تا شخصیت پلیدی به نام «سارون» (Sauron) را از زندان Raft آزاد كنه و همونطور كه گفتم در نتیجه این اقدام تعدادی از خطرناك ترین ویلن های مارول از زندان فرار میكنند (شما میتونید این داستان را با ترجمه فارسی در اینجا بخونید).

http://spidey.ir/images/img/content/best-of-electro/New-Avengers-Breakout-v1.jpg

الكترو سپس سعی کرد شهر رو ترك كنه ولی اونجرز موفق میشوند او را پیدایش كنند . جالب این كه وقتی «لوك كیج» شروع به تهدید الكترو میكنه، از ترس غش میكنه!!!

http://spidey.ir/images/img/content/best-of-electro/electro-faints.jpg

 

4- مرد عنکبوتی یک بار برای شکست دادن الکترو مجبور به استفاده از یک لباس جدید شد!

لباس عایق دار مرد عنکبوتی

همانطور كه در مورد قبلی گفته شد، با وجود نیروهای عظیمی كه الكترو در اختیار داره اما معمولا به صورت یك خبیث متوسط به تصویر كشیده میشه و مرد عنكبوتی معمولا برای شكست دادن او دچار زحمت چندانی نمیشه. در واقع معمولا اگر الكترو عضو گروه "شش خبیث" نباشد و فقط مبارزات تن به تن با مرد عنكبوتی انجام دهد، تكلیف اش ظرف فقط یك شماره مشخص میشود! اما در داستان چهار قسمتی که در شماره های شماره های 422 تا 425 مرد عنكبوتی شگفت انگیز منتشر شد، شاهد هستیم كه شخصیت خبیثی به نام «رُز» نیروهاي مكس دیلون را پس از مدتها بهش برمیگردونه و حتی اونا رو افزایش میده. در نتیجه الكترو اونقدر قوی میشه كه در شماره 423 مرد عنكبوتی شگفت انگیز به راحتی مرد عنكبوتی رو شكست میده (ما حتی در كمال تعجب میبینیم كه مرد عنكبوتی از الكترو میخواد تا بهش رحم كنه!) .

(در واقع نویسنده میخواد نشون بده كه حتی اون شخصتی های خبیث همیشه بازنده مثل «الكترو» هم میتونند برای یك بار هم كه شده، برنده شوند!) سپس مرد عنكبوتی میره تا راه حلی جدیدی برای شكست دادن الكترو پیدا كنه و در نتیجه یك لباس جدید و عایق بندی شده (insulated suit) درست میكنه كه باعث میشه بر الكترو غلبه كنه (برای آشنايی با اين لباس اينجا را كليك كنيد).

 

5- دختری که ربطی به الکترو ندارد!

دختری که ربطی به الکترو ندارد

در طول داستان "عصر قهرمانانه" (Heroic Age) شاهد بودیم که گروهی تروریستی ظهور کرد به نام "حرام زاده های خباثت" (Bastards of Evil) که اعضای آن شخصیت های کم و سن و سالی بودند که قدرت هایشان و ظاهرشان نشان میداد که فرزندان ابرشرورهای مارول هستند. یکی از آنها دختری بود که با لقب «پس لرزه» (Aftershock) شناخته میشد و گمان میبردند که دختر الکترو است که سالها پیش رهایش کرده (در دنیای موازی به نام MC2 سابقه داشته الکترو دختری به این نام داشته باشد). تا اینکه دو تن از اعضای گروه ابرقهرمانی Young Allies با الکترو مبارزه کردند و شکست خوردند و الکترو آنها را زنده گذاشت تا این پیغام را به دیگر هم تیمی های خود برسانند که پس لرزه دختر او نیست و او به هیچ وجه اعمال تروریستی "حرام زاده های خباثت" را تایید نمیکند. بعدها مشخص شد که نام واقعی «پس لرزه»، «دانیله بلانت» (Danielle Blunt) است که مثل اکثر اعضای گروه "حرام زاده های خباثت" توسط فردی به نام Superior از خانواده اش دزدیده شد و در معرض تشعشعات الکترو معناظیسی قرار گرفت و به نیروهای خود دست یافت و حافظه اش را جوری دستکاری کردند که فکر کند دختر واقعی الکترو است!

  

6- تغییر لباس و ظاهر  معروف الکترو

لباس کلاسیکِ زد و سبز رنگ الكترو در عین ساده گی و بر خلاف اینكه قطعا شاید مضحك و غیر كاربردی به نظر برسد ولی بسیار بسیار جالب و ماندگار است. مخصوصا اینكه با دیدن ماسك الكترو كاملا به یاد نیروهای برق و الكتریسیته می افتیم. اما از یه دورانی مارول به این فکر افتاد که اون بخش ماسک رو یا تغییر بده یا اینکه حذفش کنه. اولین بار در سری کمیک "مرد عنکبوتی: فصل اول" (Spider-Man: First Chapter) که سال 1999 توسط نویسنده/طراحی سرشناس به نام «جان بیرن» خلق شد و قرار بود ریبوتی باشد برای سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز، شاهد تغییر اساسی در لباس و الکترو بودیم. بیرن اون بخش زرد رنگ جرقه مانند ماسک الکترو رو حذف و رنگ لباس او را نیز عمدتاً آبی رنگ کرد زیرا از نظر او آبی بهتر از زرد نشان دهنده برق و الکتریسیته است:

لباس ابی الکترو

اما سری "فصل اول" به هیچ وقت موفق نبود و با واکنش منفی هواداران مرد عنکبوتی روبرو و باعث شد مارول خیلی زود به همون ظاهر کلاسیک برگرده. تا اینکه سال 2010 و در شماره 612 از کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد تغییر دیگری در ظاهر او بودیم. در این کمیک که توسط «مارک وید» نوشته و «پل آزاستا» آن را طراحی کرد دیدیم که الکترو از صورتش برداشته شده و اون جرقه ها روی صورتش به صورت زخم دیده میشدند!

ظاهر جدید الکترو

مارک وید در مصاحبه ای گفت که با این تغییر ظاهر میخواستند وضعیت داغون روحی/روانی مکس دیلون را در آن دوران نشان دهند. ضمن اینکه آن موقع قدرت های الکترو تا حد زیادی از کنترل او خارج شده بود و گفته شد که دیگر اگر به هر کسی دست بزند اثر مرگباری خواهد داشت و جای زخم ها هم به خاطر بالا رفتن سن مکس و تاثیرات مخرب آنها روی بدنش به وجود آمده اند.

الکترو جنبش 1درصد

مارک وید البته در این داستان سعی کرد انگیزه جدیدی هم به الکترو بدهد و تم نماینده "1 درصد جامعه" را برایش به کار برد. شما اگر فیلم "شوالیه تاریكی برمیخیزد" اثر كریستوفر نولان را دیده باشید پس میدانید كه در این فیلم «بِین»  ادعا میكند كه نماینده آن جنبش 1 درصد جامعه است ولی جالبه كه بدونید این تم و این داستان دو سال قبل از اینكه این فیلم ساخته بشه در این داستان و برای الکترو به کار رفت! در حقيقت الكترو همیشه به صورت خبیثی به كار رفته بود كه نقشه های عظیمی نداشت و مثلا نمیخواست دنیا را فتح كند. او فقط میخواست جیب های خودش را پر پول كند. ولی در این داستان الكترو به طور ناخواسته به مسیری سوق داده میشود و به جماعتی ملحق میشود كه با توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه مخالف است. این داستان فرصتی به نویسنده داده تا لحظاتی كنایه آمیز و هجو آمیز خلق كند و در عین حال به ریشه ها و انگیزه های همیشگی الكترو هم پایبند باشد.

 

7- مرگ مکس دیلون

هنگامی که دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر بدل شد، گروه جدیدی از قهرمانان که شامل اعضای اوریجینال شش خبیث می‌شدند را تشکیل داد زیرا هیچوقت کار کردن با گروه اونجرز را ایده‌ی خوبی نمی‌دانست. با جایگزین کردن آفتاب پرست به جای کریون شکارچی، او گروه جدیدش را "شش برتر" (The Superior Six)  نامید که هدفشان مبارزه برای برقراری عدالت بود (منتهی به سبک مرد عنکبوتی برتر!). الکترو هم جزو این گروه شش برتر بود و مرد عنکبوتی برتر او و بقیه اعضای گروه رو تحت کنترل ذهنی قرار داده بود تا از دستوراتش اطاعت کنند (یک سری آزمایشات هم رویش انجام داده بود).

شش برتر

تا اینکه این کنترل ذهنی از بین رفت و الکترو به همراه هم تیمی های خودش در شهر دست به یاغی گری زد. اما در نهایت اسپایدرمن برتر به همراه «سان گرل» (Sun Girl) جدید آنها را شکست سختی داد. مکس دیلون خیلی از اینکه مرد عنکبوتی ازش به عنوان عروسک خیمه شب بازی خودش استفاده کرده بود ناراحت بود و بی اعتبار هم شده بود. لذا تصمیم گرفت دست به کار بزرگی بزنه مثل همون آزاد کردن ابرشروران از زندان که در مورد شماره 3 بهش اشاره شد. بنابراین به زندان Conway رفت ولی قدرت هایش از کنترل خارج شدند و کل ساختمان را نابود کرد.

قدرت الکترو

مکس که خطرناک تر از همیشه شده بود به اتحادی با گربه سیاه تن داد تا برای همیشه مرد عنکبوتی را نابود کنند (گربه سیاه آن موقع خبیث شده بود). اما در نهایت همانطور که در این مقاله گفته شده، پیتر پارکر (که به جسم خودش بازگشته بود) ،با اختراعی به نام "تور ضد الکترو" (Anti-Electro Netting) تونست قدرت های از کنترل خارج شده مکس رو تحت کنترل دربیاره و مکس به زندان افتاد.

در قضیه "توطئه کلونی"، راینو به درخواست شغال به زندان حمله کرد تا مکس رو آزاد کنه (شغال گفته بود میتونه قدرت های فوق بشری مکس رو بهش برگردونه). ابتدا مکس قبول نکرد ولی شغال  دختری به نام «فرانسین فِرای» (Francine Frye) که چند ماه پیش الکترو به طور اتفاقی او را کشته بود،بهش نشان داد (شغال فرانسین را کلون کرده بود و بدین ترتیب او زنده شده بود).

شغال الکترو

اما روش شغال ناموفق بود زیرا بدن مکس قدرت هایش را پَس میزد ولی ناگهان قدرت های او به فرانسین انتقال یافت. در واقع فرانسین مکس را بوسید و اینجوری کل قدرت های لباسی که شغال برایش درست کرد بود او را جذب کرد و مکس هم مُرد! (کمیکش اینجا ترجمه شده است).

مرگ الکترو

 اما اخیراً دکتر اختاپوس به درخواست کیندرد و با استفاده از دستگاه خاصی تونست الکترو رو زنده کنه (کمیکش اینجا ترجمه شده است).

زنده شدن الکترو

او سپس به جمع شش خبیث جدیدی پیوست و در رویداد "جنگ خبیثان" حضور پیدا کرد.

 

8- الکتروی جدید و مونث!

الکتروی جدید مونث

«فرانسین فِرای» از اهالی نیویورک بود که شیفته ابرشروران بود و اینجوری میخواست ذهنش رو از دنیای واقعی دور کنه. او از آشنایان مکس دیلون بود. وقتی که دیلون به دلیل دستکاری های مرد عنکبوتی برتر و کنترل ذهنی او دچار اختلال در قدرت هایش شده بود و از دست مامورین در حال فرار بود به خانه فرانسین رفت تا در آنجا پناه بگیره. مکس بهش اخطار کرد که نزدیکش نیاد زیرا قدرت هاش مشکل پیدا کرده بودن ولی فرانسین گوش نکرد و مکس را بوسید و اینگونه مکس بدون اینکه قصدی داشته باشه او را کُشت! (کمیکش اینجا ترجمه شده).

اما در مورد قبلی توضیح دادم که شغال در رویداد "توطئه کلونی" تونست بقایای فرانسین را پیدا کنه و از رویش کلون بسازه تا اینجوری مکس رو مجاب کنه دوباره قدرت هایش را به دست بیاره و بهش کمک کنه ولی وقتی روش شغال در انجام این کار نا موفق موند ،   لباس مخصوصی که شغال برای مکس درست کرده بود شروع کرد به انتقال قدرت به فرانسین و پس از اینکه فرانسین شروع کرد به بوسیدن مکس این بار مکس بود که جزغاله شد!  

در واقع ترکیب دوباره بزاق دهان مکس و فرانسین باعث این اتفاق شد. در هر حال، برای مدتی که در دنیای کمیک مکس دیلون مرده بود،خانم فرانسین فرای جایش را به عنوان یک الکتروی مونث گرفته بود. او عضو گروه جدید "سندیکای شرارت" که اعضایش همگی مونث هستند میباشد:

سندیکای شرارت

این نسخه از الکترو در ضمن عضو "شش خبیثِ آیرون اسپایدر" (The Iron Spider's Sinister Six) هم بوده (این گروه توسط عموی خبیث مایلز مورالز تشکیل شد تا با او مبارزه کنند).

شش خبیث مایلز مورالز

 

9- دنیای الکترویی (Electro-Verse)!

http://spidey.ir/images/img/content/best-of-electro/facts/electro-verse.jpg

"دنیای الکترویی" نام داستان جالبی است که در شماره های 1 تا 6 از "کمیک مبارزان عنکبوتی" (WEB WARRIORS) منتشر شد (داستانش اینجا ترجمه شده). البته این داستان ارتباطی به الکتروی دنیای اصلی مارول نداره ولی در هر حال مهمه و باید درباره ش بدونید. در واقع داستان با الکتروی دنیای شماره 449 آغاز میشه که روزی شاهد کشته شدن مرد عنکبوتی دنیای خودش به دست مورلان در رویداد "دنیای عنکبوتی" است.

او از مورلان میشنوه که هزاران عنکبوتی دیگر را کشته است. بنابراین این ایده به ذهنش میرسه که به دنیاهای دیگر بره و الکتروهای مختلف را دور هم جمع کنه. او به کمک انرژی بر جای مانده از مورلان و البته کمک دکتر اختاپوس دنیای خودش موفق به ساخت وسیله ای برای سفر به دنیاهای دیگر میشه و به دنیای شماره 1081 میره و آنجا با نسخه موازی خودش به نام «مایک دیلون» آشنا میشه که یک کارآفرین نابغه است.

مایک دیلون

آنها به کمک نسخه های مختلف دکتر اختاپوس موفق به سفر به دسترسی به "شبکه تار و پود هستی" میشن و ارتشی از الکتروهای مختلف رو تشکیل میدن! ولی مایک دیلون که بسیار جاه طلب بود، با استفاده از فن آوری کری ها خودش را به مغز کندویی همه الکتروهای عالم تبدیل میکنه و اسم خودش رو میزاره "باتری" و ظاهرش اینجوری میشه:

باتری الکترو

در نهایت گروه مبارزان عنکبوتی به سختی بر ارتش الکتروها پیروز میشن. داستانش واقعا جالبه و ازتون دعوت میکنم در اینجا اون رو بخونید.

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

در کمال تعجب الکترو در اولین کارتون تلویزیونی ساخته شده از روی شخصیت های مارول در سال 1966 به نام Marvel Super Heroes یک حضور افتخاری و چند ثانیه ای داشت! در واقع او در یکی از اپیزودهای مربوط به شخصیت «نیمور» دیده شد (در این اپیزود دکتر دووم با استفاده از دستگاهی روی ذهن ابرشروران جهان تاثیر منفی گذاشته بود تا به مراسم روز جهانی صلح حمله ور شوند):

الکترو کارتون marvel

الکترو در سه اپیزود از اولین انیمیشن مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی حضور پیدا کرد و صدا پیشه اش بازیگری به نام «تام هاروی» بود:

حضور بعدی الکترو در دنیای انیمیشن مربوط میشه به سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" که اپیزودی به نام Videoman حضور داشت و خبیثی به این نام را هم خلق کرد (رنگ لباس الکترو تغییر کرده بود). 

ویدئو من

البته او  در یک اپیزود دیگر به نام Attack of the Arachnoid  هم حضور افتخاری و لحظه ای داشت (او را برای چند لحظه در سلول زندان دیدیم). عجیب آنکه رنگ لباس او در این حضور افتخاری مثل دنیای کمیک بود!

حضور الکترو در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" قضیه طولانی دارد که در این مقاله توضیح داده شده. در اینجا فقط به ذکر این نکته اکتفا میکنیم که الکترو در یکی از ایپزودهای پایانی این سریال مورد استفاده قرار گرفت ولی در کمال تعجب اریجین او را کاملا عوض کرده بودند و اسمش شده بود «راینهولت اشمیت» و پسر «رِد اسکال» (دشمن کاپیتان آمریکا) شده بود!!!

الکترو رد اسکال

در کارتون "مرد عنکبوتی نامحدود" ، مثل بسیاری از دشمنان معروف مرد عنکبوتی شاهد نسخه دنیای موازی الکترو بودیم! او در واقع از ترکیب ژن انسان با مارماهی الکتریکی به وجود آمده بود و به ارباب خودش یعنی «تکامل دهنده عالی» خدمت میکرد:

 

یکی از متفاوت ترین نسخه های الکترو را در کارتون "مرد عنکبوتی: مجموعه جدید کارتونی" شاهد بودیم. مکس دیلون در این کارتون یک نوجوان ساده بود که خیلی ها در مدرسه بهش زور میگفتن و در یک حادثه به نیروهای فوق بشری خودش دست پیدا میکنه و تصمیم میگیره از دانش آموزانی که مسخره اش میکردند انتقام بگیره:

الکتروی بدبخت

در انیمیشن تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" ، مکس دیلون یک تکنیسین برق بود که افتاد داخل مخزنی پر از مارماهی های دستکاری شده از نظر ژنتیکی و اینجوری به قدرت هایش دست یافت. دکتر کانرز که خودش را مقصر این حادثه میدانست سعی کرد برای مکس یک لباس عایق بندی شده درست کنه تا درمانی براش پیدا بشه ولی مکس دیگر قادر نبود زندگی عادی داشته باشه و بدنش تبدیل به نوعی بیو-الکتریسیته شده بود. او بعدا به گروه "شش خبیثِ" دکتر اختاپوس پیوست:

کارتون مرد عنکبوتی الکترو

الکترو در کارتون :مرد عنکبوتی نهایی" حضور داشت و از دشمنان قدیمی و بی لیاقت اسپایدرمن بود! اولش لباس کلاسیک را برتنش دیدیم:

ولی بعدا ظاهرش شبیه به نسخه آبی/برقی شد که از کمیک های Ultimate Spider-Man الهام گرفته بودنش:

(البته یک نسخه زرهی هم ازش بود که میتونید اینجا آن را ببینید).

در جدیدترین کارتون مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 شروع شده، شاهد نسخه مونث الکترو (فرانسین فرای) هستیم که البته رنگ پوستش عوض شده و قدرت هایش را از لباس مخصوص میگیرد که مدام باید شارژ شود!

فرانسین فرای

اولین بارمکس دیلون/الکترو را در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" شاهد بودیم که نقشش را «جیمی فاکس» بازیگر برجسته سینما ایفا نمود ولی خیلی از منتقدین او را كاراكتری ضعیف با انگیزه هایی كلیشه ای نامیدند و با شخصیت هایی مثل «ریدلر» در فیلم "بتمن برای همیشه" و ... مقایسه اش کردند.  ولی در هر حال  مكس بسان یك آدم سرخورده و به قول  معروف "عقده ای" در فیلم به تصویر کشیده شد که از مشکلات عدیده روحی/روانی در عذاب بود. ضمنا ارجین او نیز تغییر کرد و مثل کارتون "مرد عنکبوتی خارق العاده" در اثر افتادن در  مخزن مارماهی ها به قدرت های خودش دست یافت.

الکترو جیمی فاکس

چندی پیش و در کمال تعجب اعلام شد که جیمی فاکس قراره بار دیگر ایفاگر نقش الکترو در قسمت سوم فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول (MCU) باشه! (خبرش اینجاست).

الکترو حضور چشمگیری هم در بازی های رایانه ای داشته و تا به حال در 17 گیم مختلف حاضر بوده!

الکترو حضور چشمگیری هم در بازی های رایانه ای داشته و تا به حال در 17 گیم مختلف حاضر بوده!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

آیا میدانستید حداقل 4 شخصیت دیگر در دنیای کمیک بوده اند که لقب «الکترو» داشتند؟!

اولین حضور الکترو در دنیای کمیک بوک ترجمه شد + لینک دانلود

نسخه های عجیب و غریب از الکترو در دنیای کمیک!

5 داستان برتر با حضور الكترو (ELECTRO)

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 33

عكس های فوق العاده از «الكترو» - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی: لباس عايق بندی شده

خبر داغ! جیمی فاکس بار دیگر نقش الکترو را در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ایفا میکند!!!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

عكس های فوق العاده از «الكترو» - قسمت دوم

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani34521
#1 mani34521 1399-08-17 11:10
خیلی از این مقاله خوشم اومد دلیلش هم این بود که اطلاعاتم راجب این شخصیت خیلی کم بود که با مقاله شما درست شد ممنون بابت مقاله به این خوبی :-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-08-17 11:30
خسته نباشید استاد ترابی.
من به شخصه از الکترو خیلی خوشم میاد،هم بدلیل قدرت های باحالش و هم بدلیل اینکه از بقیه ویلن ها جداست چون همیشه نمیخواد دنیا رو تسخیر کنه!!!! :-*
من واقعا در شماره4 شوکه شدم،چون هیچوقت ندیده بودم که اسپایدی به دشمنانش التماس کنه که نکشنش؛و همیشه سرسخت و تسلیم ناپذیر بوده،حتی در مواقعی که جونش در خطره و درحال مرگه هم دست از تلاش برنمیداره؛البته اینجا هم با هوش و تلاش خودش الکترو رو شکست میده و بنظرم نویسنده میخواست بگه که الکترو هم اگه بخواد میتونه یه شرور سطح بالا باشه،ولی خواهش کردن پیتر از الکترو روش خوبی برای اینکار نبود.البته این فقط نظر منه،امیدوارم به کسی برنخوره ;-)

سانسور شماره7 هم خیلی باحال بود :lol: :lol:
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#3 SINA SPIDER 1399-08-17 11:37
سلام
مقاله عالی بود
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-08-17 11:58
الکترو خیلی شخصیت جالبیه و تهدید خوبی برای مرد عنکبوتی هست . از این الکترونی مونث خوشم نمیاد اصلا به پای قبلی نمی‌رسه امیدوارم مارول اونو یه جوری برگر دونه
نقل قول کردن
HELL SPIDER313
#5 HELL SPIDER313 1399-08-17 12:01
به نظر من الکترو واقعا یه احمقه آخه با قدرت نابودگری که اون داره میتونست کار های بسیار بزرگتری انجام بده نسبت به چند تا دزدی کوچیک از بانک :-*
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#6 SINA SPIDER 1399-08-17 12:15
به نقل از HELL SPIDER313:
به نظر من الکترو واقعا یه احمقه آخه با قدرت نابودگری که اون داره میتونست کار های بسیار بزرگتری انجام بده نسبت به چند تا دزدی کوچیک از بانک :-*

اون کارای بزرگی انجام نمیده چون اون فقط پول می خواد اگه یه جایی از مقاله رو خونده باشید میبینید نوشته که اون سرقت کرده
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#7 SINA SPIDER 1399-08-17 12:19
فقط یه چیزی
الکترو قدرتاش از جسم خودش بود یا از لباسش بود :-|
نقل قول کردن
Bat_spidey
#8 Bat_spidey 1399-08-17 12:27
ممنون از مقاله الکترو جزو خبیث های مورد علاقم توی دشمنان اسپایدی
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-08-17 12:42
به نقل از SINA SPIDER:
فقط یه چیزی
الکترو قدرتاش از جسم خودش بود یا از لباسش بود :-|

اصلا به لباسش مگه اشاره شد؟ یا اگه از لباسش بود بهش اشاره نمیکردیم به نظرت؟!
و اگه از لباسش بود پس اون قضیه حادثه و اصابت صاعقه و اینا چی میشد؟!!!
نقل قول کردن
spider flash
#10 spider flash 1399-08-17 13:05
مقاله عالی بود ممنون . و خسته نباشید . الکترو یکی از خبیث های مورد علاقه منه . الکترو با این قدرت فوق العاده که داره میتونه اسپایدی رو پودر کنه :-* ولی نمدونم چرا این کارو هیچ وقت نمیکنه
نقل قول کردن
Matingh
#11 Matingh 1399-08-17 13:08
اوو مرسی :D
خیلی مقاله ی خوبی بود دمتون گرم 8)
راستش از شخصیت الکترو خوشم میاد و به نظرم خیلی کاریزما داره و اوریجین خوبی هم داره ولی بزرگترین مشکلم باهاش کاستومشه! خیلی میتونه بهتر طراحی بشه حتی با همین رنگ بندی ها، چیزی که دقیقا داخل بازیِ اسپایدرمن به کار رفت.
مارول کار خودشو بلده و امیدوارم شخصیت جذابی با بازی خوب و کاستوم عالی داخل فیلم بعدی اسپایدرمن ببینم :-)
نقل قول کردن
slade wilson
#12 slade wilson 1399-08-17 13:09
دم استاد ترابی عزیز بابت این مقاله گرم واقعا خیلی حال کردم الکترو یکی از ویلن های مورد علاقه خودمه چون با این قدرتی که داره هدفش فتح دنیا یا نابود کردن دنیا نیست فقط به فکر دزدی از بانکه خیلی ویلن جالبیه قدرت زیاد ولی کم عقل بخاطر همین مرد عنکبوتی از قدرتش برای شکست دادنش استفاده نمیکنه از فکر و نبوغش برای شکست دادنش استفاده می‌کنه چون همونگونه که در شماره چهار گفتین یک لباسی میزاسه که عایق بندی شده است . بازم تشکر به خاطر این همه مقاله پیرامون و جذاب
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-08-17 13:38
به نقل از SINA SPIDER:
فقط یه چیزی
الکترو قدرتاش از جسم خودش بود یا از لباسش بود :-|

:-| :-| :-|
مقاله رو خوندی و این سوال رو پرسیدی؟؟
نقل قول کردن
slade wilson
#14 slade wilson 1399-08-17 14:07
به نقل از SINA SPIDER:
فقط یه چیزی
الکترو قدرتاش از جسم خودش بود یا از لباسش بود :-|

مقاله خوندی یا داری مسخره می‌کنی :o این دیگه چه سوالی بود پرسیدی معلومه دیگه از جسم خودشه
نقل قول کردن
Sin-Eater
#15 Sin-Eater 1399-08-17 16:47
خیلی عالی بود. تو اینترنت به زبون انگلیسی زدم electro facts هیچی بهم نداد. یعنی تا به امروز مقاله فکت درباره الکترو تو دنیا نوشته نشده بود که استاد تنها مقاله رو نوشتن
دم شما گرم
نقل قول کردن
sh12345678
#16 sh12345678 1399-08-17 16:49
سلام
ممنون بابت مقاله خیلی خوب بود
نحوه دست یافتن قدرت الکترو در انیمیشن خارق العاده رو دوست داشتم.(کاش ادامه داشت این سریال :-? :cry: )
مورد چهار و خواهش کردن مردعنکبوتی یه خورده عجیب بود برام :-| :-*
6#
فقط الکترویی که توی سریال انیمیشنی مردعنکبوتی جدید بود قدرتاش از لباسش بود(که مونث هم بود تازه :-*) :-|
نقل قول کردن
hassan91
+1 #17 hassan91 1399-08-17 20:33
با تشکر بابت این سری از مقالات معرفی شرورهای عنکبوتی.

خاطرات شیرینی که از الکترو دارم یکیش همون سریال معروف مرد عنکبوتی خارق العاده اس. یکیش هم بازی خاطره انگیز کینگ پین علیه اسپایدی که اون صداش وقتی به آهن‌ ساختمان نیمه ساز برق وارد میکرد تو گوشمه هنوز. اون زمون با خودم میگفتم حتما تو سینما ویلن معرکه‌ای میشه ولی خیال باطل بود. البته که قدرتها زیادی داره.

البته یه بارم تو آرک پایان دنیا که دکتر اختاپوس شیش خبیث رو دوباره راه انداخته بود، وقتی علیه مرد عنکبوتی و اونجرز بودن ثور الکترو رو جذب میولنیر کرد فرستادش هوا :lol: :-*
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1399-08-17 22:06
به نقل از hassan91:

خاطرات شیرینی که از الکترو دارم یکیش همون سریال معروف مرد عنکبوتی خارق العاده اس. یکیش هم بازی خاطره انگیز کینگ پین علیه اسپایدی که اون صداش وقتی به آهن‌ ساختمان نیمه ساز برق وارد میکرد تو گوشمه هنوز.: :-*
]

cutt.ly/KgJBBIN
:cry:
نقل قول کردن
The one Spider-Man
#19 The one Spider-Man 1399-08-17 22:11
به نقل از mtm:
به نقل از hassan91:

خاطرات شیرینی که از الکترو دارم یکیش همون سریال معروف مرد عنکبوتی خارق العاده اس. یکیش هم بازی خاطره انگیز کینگ پین علیه اسپایدی که اون صداش وقتی به آهن‌ ساختمان نیمه ساز برق وارد میکرد تو گوشمه هنوز.: :-*
]

cutt.ly/KgJBBIN
:cry:

یادش بخیر :cry:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#20 Mr. Doctor 1399-08-17 22:18
به نقل از hassan91:
با تشکر بابت این سری از مقالات معرفی شرورهای عنکبوتی.

خاطرات شیرینی که از الکترو دارم یکیش همون سریال معروف مرد عنکبوتی خارق العاده اس. یکیش هم بازی خاطره انگیز کینگ پین علیه اسپایدی که اون صداش وقتی به آهن‌ ساختمان نیمه ساز برق وارد میکرد تو گوشمه هنوز. اون زمون با خودم میگفتم حتما تو سینما ویلن معرکه‌ای میشه ولی خیال باطل بود. البته که قدرتها زیادی داره.

البته یه بارم تو آرک پایان دنیا که دکتر اختاپوس شیش خبیث رو دوباره راه انداخته بود، وقتی علیه مرد عنکبوتی و اونجرز بودن ثور الکترو رو جذب میولنیر کرد فرستادش هوا :lol: :-*
spidey.ir/.../dpl_page_16.jpg

عجب حرکت خفنی 8)
نقل قول کردن
hassan91
#21 hassan91 1399-08-18 10:55
به نقل از mtm:
به نقل از hassan91:

خاطرات شیرینی که از الکترو دارم یکیش همون سریال معروف مرد عنکبوتی خارق العاده اس. یکیش هم بازی خاطره انگیز کینگ پین علیه اسپایدی که اون صداش وقتی به آهن‌ ساختمان نیمه ساز برق وارد میکرد تو گوشمه هنوز.: :-*
]

cutt.ly/KgJBBIN
:cry:

یادش بخیر :sad:
من معمولا بعد مردنش یادم میفتاد و عکس میگرفتم :-* :-*
نقل قول کردن
The-killer_boy
#22 The-killer_boy 1399-08-18 22:13
با خوندن این مقاله فهمیدم هیچی درباره ی الکترو نمیدوستم!!!الکت رو بعضی وقتا اونقدر قوی میشه که با یه بار برق پرت کردن(کلمه مناسب تری پیدا نکردم :lol: )شکم یه نفرو سوراخ میکنه و بعضی وقتائم اونقدر ضعیف میشه که صد بارم برق پرت کنه فقط به اندازه 3 ثانیه هدفو متوقف میکنه :o
نقل قول کردن
kavtalib
#23 kavtalib 1399-09-10 08:54
ممنون از سایت اسپایدی که شخصیت های مختلف رو به ما معرفی می کنن من این مقاله رو قبلا خونده بودم اما وقتی شایعه پیوستن الفرد مولینا به مردعنکبوتی سه رو شنیدم دوباره فکرم درگیرش شد و دوباره اومدم این ماله رو خوندم و این فکرم تقویت گرفت :
به نظرتون میشه ما تو این قسمت به جای اسپایدر ورس الکترو ورس رو ببینیم؟؟؟؟؟؟اخه هنوز پیوستن اندرو گارفیلدو توبی مگوایر تایید نشده اما جیمی فاکس تایید شده و الفرد مولینا هم شایعه ش هست پس میشه مثل کمیک با کمک هم به دنیای تام هالند بیان بعدش برای مقابله با اینها بخوان برن به اسپایدر ورس
نقل قول کردن
s.p.i
#24 s.p.i 1400-12-17 12:14
مرسی بابت مقاله

راستش داشتم فیلم نو وی هوم میدیدم که برام عجیب بود که الکترو به دست اکتاویوس شکست خورد ولی بعدش یادم اومد که قبلا توی نبرد اکتاویوس با شش خبیث شکست خوردن ولی جد از اون با این که الکترو شخصیت قوی به حساب میاد
اما خیلی علاقه به تسخیر نداره و بیشتر یه خلافکار هست که دنبال پول اون جریان مگنتو نمیدونستم


تشکر دوباره بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37