10 حقیقت جالبی که باید درباره «لوک کیج» بدانید

10 نکته جالبی که باید درباره «لوک کیج» بدانید

این مقاله به مناسبت پخش فصل دوم سریال Luke Cage از نتفلیکس تقدیم شما میشود.

برای آشنایی با شخصیت لوک کیج، این مقاله را بخوانید. 10 داستان برتر او هم در این مقاله معرفی شده اند. دشمنان برتر او هم در این مقاله. توصیه میشه حتما مقاله ایستراگ های فصل اول سریال  "لوک کیج" را نیز در اینجا بخوانید.

  

10- لقب او در دنیای کمیک "پاور من" (Power Man) بود

پاور من

دو تا چیز مهم است که باید درباره لوک کیج بدانید. 1- او ضدگلوله است 2- او خیلی زور بازوی زیادی داره! به همین دلیل در دنیای کمیک بهش لقب «پاور من» داده بودند. اسم کمیک هاش هم از سال 1974 تبدیل شد به  Luke Cage: Power Man. اتفاقا این لقب در فصل اول سریال لوک کیج هم به عنوان یک ایستراگ به کار رفت. در اپیزود اول ، وقتی لوک یک یخچال سنگین رو جابجا کرد، «پاپس» (صاحب سلمانی که لوک اونجا کار میکنه) بهش لقب Power Man داد.

   

9- نیکلاس کیج فامیلی خودش رو از لوک کیج گرفته!

 نیکلاس کیج فامیلی خودش رو از لوک کیج گرفته!

«نیکلاس کیج» رو که حتما میشناسید، درسته؟ او بازیگر مشهوریه که از اول زندگیش عاشق کمیک بوک و دنیای ابرقهرمانان بوده. خیلی هم سعی کرد نقش سوپرمن رو در دنیای سینما بازی کنه ولی نشد که بشه. البته نقش «گوست رایدر» رو بازی کرده. ولی آیا میدونستید که او برادرزاده کارگردان مشهور سینما یعنی «فرانسیس فورد کاپولا» هستش؟ نیکلاس برای اینکه هویت مستقلی پیدا کنه و از زیر سایه سنگین عموی خودش بیرون بیاد، فامیلی خودش رو عوض کرد و گذاشت Cage. حالا چرا Cage؟ چون عاشق شخصیت «لوک کیج» بود!

 

8- تکه کلام او در دنیای کمیک، Sweet Christmas میباشد!

 تکه کلام او در دنیای کمیک، Sweet Christmas میباشد!

لوک کیج در دنیای کمیک یک تکه کلام بسیار معروف داره به نام Sweet Christmas که مثلا میشه ترجمه اش کرد به "یا حضرت کریسمس" یا اگه بخواهیم خیلی ایرانیزه اش بکنیم میشه "یا حضرت حاجی فیروز"!!! این تکه کلام معروف رو وقتی میگه که خیلی شوکه شده باشه یا تعجب کرده باشه. البته اولش میگفت Holy Christmas ولی بعدا به Sweet Christmas تغییر کرد!

 

7- کوئینتین تارانتینو دوست داشت فیلمی براساس لوک کیج بسازه

تارانتینو لوک کیج

كوئینتین تارانتینو كارگردان نامدار سینمای جهان است كه بارها علاقه اش را به كمیك بوك نشان داده. مثلا یادم هست كه سالها پیش در مصاحبه ای گفت كه اگر فیلمی از مرد عنكبوتی میساخت حتما دقایق نخست آن را مثل سكانس افتتاحيه فيلم هنگ كنگي "ميمون آهنين" (Iron Monkey) ميساخت كه در آن شخصيت اصلي با چابكي فراوان از پشت بامي به پشت بامي ديگر ميپرد.   البته او چند وقت پیش باعث جنجال هم شد و در مصاحبه ای گفت كه از شخصیت بتمن بدش میاد چون بسیار براش كسالت آوره (خبرش اینجاست) در هر حال كوئینتین بزرگ هرگز فیلم كمیك بوكی نساخته (علیرغم این كه گفته میشه بخشی از سكانس های فیلم Sin City رو كارگردانی كرده) . ولي گفته میشه وقتی سال 1992 با فیلم "سگ های انباری" (Reservoir Dogs) در هالیوود برای خودش نامی دست و پا كرد بهش پیشنهاد دادن فیلمی بر اساس شخصیت «لوك كیج» (Luke Cage) بسازه. تارانتینو در مصاحبه ای كه سال 2012 با شبكه MTV داشت در این باره گفت: "درسته. قرار بود فیلم لوك كیج را بسازم. با لارنس فیشبرن (بازیگر سیاه پوست نقش «مورفیوس» در سه گانه "ماتریكس") صحبت كردم تا نقش لوك كیج را بازی كنه . اونم خیلی از ایده فیلم خوشش اومد ولی در نهایت نشد این فیلم را بسازم" . البته تارانتینو به جای لوك كیج فیلم "پالپ فیكشن" را ساخت ، فیلمی كه دنیای سینما را به لرزه درآورد و میگویند خلاقانه ترین اثر سینمايي در 25 سال گذشته است.

ادریس البا - لوک کیج

حالا که صحبت از ساخت فیلم سینمایی لوک کیج شد باید بدونید که برای سالها کلمبیا پیکچرز یا همون استودیو سونی، رایت سینمایی شخصیت لوک کیج را در اختیار خودش داشت ولی هرگز موفق نشد این پروژه رو به ثمر برسونه. واقعا هم حیف شد چون ستارگان زیادی مثل «جیمی فاکس»، «ادریس البا» «تایریس گیبسون» و حتی «عیسی مصطفی» در حال مذاکره با سونی بودند تا نقش لوک کیج رو بازی کنند. حتی میگن «ترنس هاوارد» قرار بود نقش منفی رو بازی کنه. ولی این پروژه اونقدر در سونی خاک خورد تا رایتش به مارول برگشت و انصافا هم مارول با سریال لوک کیج حسابی ترکوند!

 

6- لوک کیج و خانواده سیمپسون!

لوک کیج و خانواده سیمپسون!

لوک کیج به نوعی در کمیک بوک های خانواده سیمپسون حاضر بوده است! بله درست شنیدید، «خانواده سیمپسون» (The Simpsons)! البته خانواده سیمپسون یکی از معروف ترین سریال های کارتونی تاریخ بشریته ولی از رویش کمیک هم ساخته شده و در شماره 100 شخصیتی دیدیم به نام "پاور من هسته ای" (Nuclear Power Man) که کاملا معلوم بود اشاره داره به لوک کیج. همچنین او برای شرکتی کار میکرد به نام Heroes for Rent (قهرمانان کرایه ای) که اونم اشاره داشت به شرکت مشترک لوک کیج و ایرون فیست در دنیای کمیک که بهش میگفتن: "قهرمانان اجاره ای" (Heroes for Hire)!

 

5- لوک کیج به خاطر محبوبیت " سینمای تجارتی سیاهان" خلق شد

5- لوک کیج به خاطر محبوبیت " سینمای تجارتی سیاهان" خلق شد

شخصیت «لوک کیج» در سال 1972 خلق شد، یعنی در اوج محبوبیت فیلم های موسوم به blaxploitation یا "سینمای تجارتی سیاهان". سینمای تجارتی سیاهان به آن دسته از فیلم‌های تولید شده در دهه هفتاد میلادی گفته می‌شود که برای جلب تماشاگران سیاه‌پوست درنظر گرفته شده‌بودند. تکیه این فیلم‌ها روی بازیگران محبوب سیاه‌پوست در قالب داستان‌هایی به شدت احساساتی بود. داستان‌های جنایی و شخصیت‌های ابرقهرمان از عناصر اصلی و رایج این فیلم‌ها به ‌شمار می‌آمد. از فیلم های معروف این ژانر میشه به Blacula، «شفت» (Shaft) و Super Fly اشاره کرد. همین موقع بود که روسای مارول به نویسنده ای به نام «آرچی گودوین» و طراحی به نام «جان رومیتا» دستور دادند تا یک قهرمان سیاه پوست خلق کننند و اونا هم لوک کیج رو خلق کردند . ما در شماره نخست کمیک لوک کیج میبینیم که جوانی سیاه پوست به نام «کارل لوکاس» چطور در محله هارلم نیویورک بزرگ میشه تا اینکه دوست قدیمی او به نام «ویلیس استرایکر» بهش خیانت میکنه . سپس نامزد لوکاس کشته میشه و برای خودش هم پاپوش میدوزن و به جرم حمل مواد مخدر میندازنش زندان. اونجا داوطلب میشه تا در یک آزمایش شرکت کنه (در این آزمایش از فرمولی مشابه با چیزی که باعث خلق ابرسربازی به نام کاپیتان آمریکا شد استفاده میشه) . بعدش معلوم میشه که لوکاس در نتیجه این آزمایش به پوست ضدگلوله و غیر قابل نفوذ دست پیدا کرده. ضمنا قدرت فرابشری هم به دست آورده که با استفاده از آن از زندان فرار میکنه. او سپس نام لوک کیج را برای خودش انتخاب میکنه.

 

4- مایک کولتر برای نقش لوک کیج حسابی خودش رو هیکلی کرد!

مایک کولتر

«مایک کولتر» بازیگر نقش لوک کیج در سریالی هستش که الان فصل دومش از نتفلیکس پخش شده. او برای اینکه کاملا آماده و مهیای این نقش بشه خیلی زحمت کشید و اونقدر ورزش کرد و اونقدر از رژیم غذایی خاصی پیروی کرد که میگن 30 پوند عضله خالص به بدنش اضافه شد! انصافا هم تو سریال بدن خوبی داره!

راستی این نکته رو هم بدونید که «وایولا دیویس» که نقش «آماندا والر» را در سری فیلم های "جوخه خودکشی" ایفا میکنه از یک نسبت فامیلی با «مایک کولتر»داره! البته اونا در کودکی در شهرهای دور از هم زندگی میکردند. درباره دیویس این رو هم بدونید که ایشون اولین بازیگر سیاه پوست هستش که تونسته هر سه جایزه معتبر بازیگری رو ببره. یعنی سال 2015 برای How to Get Away with Murde جایزه "امی" برد. سال 2017 برای فیلم Fences اسکار گرفت و البته دو جایزه "تونی" هم داره.

 

3- لوک کیج در 12 بازی ویدئویی ظاهر شده است!

 لوک کیج در 12 بازی ویدئویی ظاهر شده است!

درسته لوک کیج هرگز شخصیت درجه یکی برای مارول نبوده که از رویش بازی اختصاصی ساخته بشه ولی او در به اشکال مختلف در 12 بازی ویدئویی ظاهر شده است که از بین اونا میشه به Spider-Man: Web of Shadows، Marvel: Ultimate Alliance و البته Marvel: Contest of Champions اشاره کرد.

 

2- لوک کیج رفیق فابریک آیرون فیسته!

دیگه تقریبا همه میدونن چه رفاقتی بین ایرون فیست و «لوک کیج» هست. یعنی هر جا یکی از اونا باشه، سر و کله اون یکی هم پیدا میشه! البته آنها قبل از اینکه کمیک مشترک خودشون یعنی Power Man and Iron Fist را داشته باشن در کمیک های اختصاصی خود حضور داشتند. ایرون فیست در شماره 15 از کمیک Marvel Premiere خلق شد تا اینکه پس از 11 شماره در نوامبر 1975 صاحب کمیک اختصاصی خودش شد. این سری هم 15 شماره دوام آورد. لوک کیج هم در کمیک Hero for Hire خلق شد که 16 شماره دوام آورد . بعد از شماره 17 این کمیک عنوانش شد: Power Man. سال 1977 و در شماره 48 کمیک Power Man، شاهد شکل گیری همکاری بین لوک کیج و آیرون فیست بودیم. تا اینکه پس از سه شماره این کمیک به Power Man and Iron Fist تغییر نام داد. میگن فروش کمیک های اختصاصی اونا خیلی بالا نبود و از یک طرف هم مارول حیفش میومد کنسل شون کنه. بنابراین کمیک هاشون رو با هم ترکیب کرد! بدین ترتیب رفاقت افسانه ای اونا شروع شد. الانم که مدتیه مارول سری جدید کمیک های Power Man and Iron Fist رو چاپ میکنه که خیلی هم باحال و فان هستند.

 

1- لوک کیج و جسیکا جونز با هم ازدواج کردند!

 لوک کیج و جسیکا جونز با هم ازدواج کردند!

وقتی «لوک کیج» در سال 1976 خلق شد اصلا جسیکا جونز در دنیای کمیک هنوز خلق نشده بود! ولی بعدا که خلق شد سریعا رابطه عشقی عمیقی بین آنها شکل گرفت که تبدیل شد به یکی از بادوام ترین ها در دنیای کمیک. راستش اولش نمیشد این رابطه رو جدی گرفت . و البته از همون اول این رابطه پرتلاطم بود. چون هیچ کدام از آنها دنبال یک رابطه دراز مدت نبود. اما مساله اینجا بود که هر دو از شخصیت های زجر کشیده دنیای کمیک بودند . همین باعث شد به هم جذب بشوند. بعدش هم که ازدواج کردند و صاحب بچه شدند. از آن موقع بود که با هم احساس خوشبختی کردند. راستی یادمون نره که لوک یکی از بهترین پدرهای دنیای کمیک است (این مقاله رو بخونید). عشق آنها همچنان قدرتمند ادامه دارد و از وقتی سریال های مارول/نتفلیکس پخش شده بیش از قبل به این زوج پرداخته میشود.

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مقالات مرتبط:

25 ایستراگ سریال لوک کیج

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iran_of_soldier
#1 iran_of_soldier 1397-04-02 20:23
از بین شخصیتای سریالی مارول لوک کیج بهترین بوده اینو باور کنید
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#2 Samwel Tarly 1397-04-03 16:23
دستتون درد نکنه استاد بابت این مقاله خیلی جالب بود.
به غیر از موارد 10 و 1 و 2 بقیه شون رو نمیدونستم ولی کل موارد یک طرف اون مورد تارانتینو هم یک طرف :eek:
اصن تصور این که کارگردان بزرگی مثل تارانتینو میخواست از لوک کیج فیلم بسازه تن و بدنم میلرزه :-* (البته خیلی بد هم نشدها هر چی باشه رفت سراغ پالپ فیکشن که همه باهاش حال می کنن)
بنده خدا نیکلاس کیج هم از هر دری میخواد بزنه تا وارد فیلم های کمیکی بشه ولی اصن نمیتونه ها بیچاره خیلی بدشانسه واقعا دلم براش میسوزه.
خوشبختانه دو سه روزی هست فصل 2 لوک کیج منتشر شده و خوش به حال کسانی که دارن سریال رو نگاه می کنن از شانش بد ما قشنگ می افته وسط امتحانات و جام جهانی که سرمون شلوغه ولی به امید خدا از اخر هفته شروع می کنم ببینم.
خسته نباشید استاد ترابی بابت مقاله
نقل قول کردن
spiderpunisher
#3 spiderpunisher 1397-04-04 18:46
مقاله جالبی بود واسه اون کسایی که زیادی با این شخصیت آشنایی ندارند، دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
nomad
#4 nomad 1399-05-22 09:58
خداییش قدرت مارول رو ببینید میتونه از یه شخصیت درجه 2 یه نماد برامون بسازه که عاشقش بشیم ولی دی سی همون شخصیت های درجه یکش هم :-x :-x
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#5 ادریس نصراللهی 1402-09-10 23:50
لوک کیج رو باید یکی از برترین ابرقهرمانان درجه دوم دنیای کمیک لقب داد
فکت ها بسیار جالب و قابل تامل بودن آقای ترابی
یکی از یکی بهتر و خواندنی تر
ممنون از زحمات شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45