نسخه های عجیب و غریب از مرد شنی در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از مردشنی سندمن در دنیای کمیک!

پس از معرفی کامل مرد شنی در این مقاله حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم! 

 

10- مرد شنی سال 1602

مرد شنی سال 1602

"1602"نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا یا بهتره بگیم در این دوره زمانی، شاهد نسخه ای از مرد شنی در مینی سریز  Marvel 1602: Fantastick Four بودیم. این نسخه درسته که از نظر فیزیکی شبیه به نسخه دنیای اصلی مارول بود ولی پوست رنگ پریده و چشمان درخشان شخصیت «مورفیوس» در سری Sandman نوشته «نیل گیمن» را داشت! ضمن اینکه اشاره کرد که قابلیت ایجاد کابوس رو داره. در شماره 4 تونست با فوت کردن نوعی بخار یا غبار روی چشمان «بن گریم» او را به خواب فرو ببره.  شایان ذکر است که این مرد شنی در نهایت زیر آوار جان خود را از دست داد. کمیک بوک های 1602 رو میتونید در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- گاو دریایی شنی (Sandmanatee)

 گاو دریایی شنی (Sandmanatee)

اسپایدرمن دنیای شماره 8311 مارول ، خوک عنکبوتی (Spider-Ham) نام دارد و در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داك»). عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام می پوركر زندگی میکرد! می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه هاي زنانه را دچار تحولی عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند و ... همانطور که در این عکس مشاهده میکنید ، در این دنیا نسخه ای از شش خبیث به رهبری "دکتر اختاپوس" وجود دارد که همگی حیوان هستند! یکی از آنها «گاو دریایی شنی» نام دارد که به همراه دیگر اعضای شش خبیث، نزدیکان «خوک عنکبوتی» را ربودند ولی در نهایت مخفیگاهشان لو رفت و خوک عنکبوتی دستگیرشان کرد.

 

8- سنگ کَن (Quarryman)

  سنگ کن (Quarryman)

دنیای شماره 398 در واقع دنیایی بود که توسط جادوی جادوگری خبیث به نام «مورگان لی فِی» (Morgan Le Fay) پدید آمد. در نتیجه این جادو دنیای اصلی مارول برای مدتی مقطعی به حالت قرون وسطی درآمد و  اعضای اونجرز همچون شوالیه های درآمدند که به ملکه خدمت میکردند! مرد شنی در این دنیا به ظاهر شخصیتی به نام «سنگ کَن» (Quarryman) درآمد! در نهایت اسکارلت ویچ به کمک دیگر اعضای اونجرز تونست دنیای اصلی مارول را به حالت اولش خودش برگردونه.

 

7- مرد شنی نهایی (Ultimate Sandman)

 مرد شنی نهایی (Ultimate Sandman)

در دنیای کمیک بوک های نهایی (Ultimate Comics)، مرد شنی یک خلافکار خرده پا به نام فلینت مارکو بود که کارخانه داری ثروتمند و خبیث به نام «جاستین همر» رویش آزمایشاتی انجام داد تا به سُرُم ابر سرباز (Super Soldier Serum) دست پیدا کند. تا اینکه سازمان "شیلد" وارد تاسیسات همر شد و مارکو فرصت را مناسب دید تا از آنجا فرار کند. او در نیو جرسی دست به طغیان زد ولی مرد عنکبوتی جلویش را گرفت. در نهایت نورمن آزبورن او را آزاد و عضو گروه خودش به نام "شش نهایی" کرد. اما پس از شکست خوردن دوباره به دست شیلد افتاد. نکته جالب درباره این نسخه از مرد شنی این است که «مارک بَگلی» به عنوان طراح اصلی سری Ultimate Marvel قصد داشت برای اینکه ظاهر او واقعی تر جلوه کنه جوری طراحیش کنه که لباس بر تن نداشته باشه و لخت باشه چون لباس های مردشنی  واقعا چرا  باید هر وقت به ظاهر انسانی برمیگرده روی بدنش ظاهر بشوند؟!

 

6- مرد شنی زامبی (Zombie Sandman)

مرد شنی زامبی (Zombie Sandman)

زامبی های مارول! ایده ای درخشان که توسط استاد ژانر زامبی ها یعنی «رابرت کرکمن» در دنیای مارول شروع شد و به دلیل محبوبیت فراوان بارها سری های مختلفی از آن منتشر شده است. در کمیک Marvel Zombies: Dead Days ما شاهد نسخه زامبی شده از شش خبیث هستیم که دارند به آدم های غیر نظامی بیگناه در هلی کریر شیلد حمله میکنند ولی ولورین و مگنتو باهاشون درگیر میشن. اعضای این گروه عبارت بودند از دکتر اختاپوس، گرین گابلین، والچر، سندمن، الکترو و میستریوالبته در شماره 1 سری "بازگشت زامبی های مارول" که در اینجا ترجمه شده نیز شاهد بودیم که مرد عنکبوتی زامبی شده به دنیایی رفت که در آنجا شش خبیث را آلوده کرد و آنها نیز دوستان مرد عنکبوتی را خوردند و مرد عنکبوتی زامبی هم تلافی کرد و آنها را کشت!!! (تنها عضو شش خبیث که زامبی نشد، مرد شنی بود که بعدا به کمک او تونستند بر زامبی ها پیروز شوند).

 

5- مرد شنی نوآر (Noir Sandman)

مرد شنی نوآر (Noir Sandman)

فلینت مارکو ملقب به مرد شنی  از زیردست‌های ارباب جنایت در سری دوم کمیک های مرد عنکبوتی نوآر بود که اینجا ترجمه شده است. بر خلاف دنیای اصلی، لقب مردشنی (سندمن) ربطی به قدرت‌های شنی نداشت و از این رو به او لقب سندمن داده بودند چون با له‌کردن جمجمۀ قربانیان‌اش آن‌ها را به خواب ابدی می‌فرستاد! ( سندمن شخصیتی اسطوره‌ای در باور عامّه یا فولکلور مردم اروپای شمالی‌ست با پاشیدن شنی جادویی روی چشم مردم، آن‌ها را به خواب می‌فرستد. این فولکلور بعدها الهام‌بخش «نیل گیمن» در خلق اثر ماندگارش با همین نام شد.) او در قاچاق سیاه‌پوستان به جزیرۀ الیس برای آزمایشات غیرانسانی نقش داشته‌است. در مبارزۀ اسپایدرمن با افراد ارباب جنایت، سندمن تا سر حد مرگ او را زد. مأمور فدرال «جین دی‌ولف» قبل از این‌که سندمن اسپایدرمن را بکشد، سر رسید و با شلیک چند گلوله او را کُشت.

 

4- مرد شنی میمونی (Sandmonk)

  مرد شنی میمونی (Sandmonk)

دنیای شماره 8101 مارول به دنیای میمونی (Monkeyverse) شهرت دارد که در آن شخصیت های مارول به حالت میمون در آمده اند! در این دنیا اگر خبیث ها پس از محاکمه خود نخواهند که اصلاح شوند اونقدر کتک میخورند تا بمیرند! در این دنیا، مرد شنی میمونی یک خلافکار سابق بود که اصلاح شد و برای گروه میمون های انتقام جو (Ape-Vengers) شروع به فعالیت کرد! ضمنا برای آشنایی با «اسپایدر میمون» (Spider-Monkey) که در این دنیا زندگی میکند برید سراغ این مقاله.

 

3- مرد شنی دنیای ایکس (Earth X Sandman)

مرد شنی دنیای ایکس (Earth X Sandman)

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). در این دنیا (که به دنیای شماره 9997 نیز مشهور است) مرد شنی برده رد اسکال شده و تحت کنترل ذهنی او قرار گرفته است و در نتیجه جسمش انسجام خودش را از دست داد. در هر حال او بخش مهمی از ارتش رد اسکال بود و در تهاجمات او به شهرهای مختلف آمریکا شرکت داشت ولی آخرش معلوم نشد پس از مرگ اسکال چه بر سرش آمد.

 

2- زن شنی (Sandwoman)

 زن شنی (Sandwoman)

در دهه 90 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام 2099 که در آینده اتفاق می افتادند. اولین و مهم ترین و ماندگارترین شخصیت های سال 2099 کسی  نیست جز میگل اهارا ملقب به مرد عنکبوتی 2099 (ما  این کمیک های او را اینجا ترجمه کرده ایم). برای آشنایی با دنیای شماره 2099 پیشنهاد میکنیم  این مقاله را بخوانید. اخیراً وقتی میگل اهارا به گذشته سفر کرد و بعد به 2099 برگشت شاهد بود که نسخه ای از شش خبیث تشکیل شده است! اعضایش عبارت بودند از گابلین 2099، ونوم 2099، دکتر اختاپوس 2099، والچر 2099، الکترو 2099 (که یک رُبات بود، اینجا را بخوانید) و زن شنی که با شن های خود کابوس درست میکرد! اطلاعاتی از زن شنی در دست نمیباشد و حتی اسم واقعی اش را نیز نمیدانیم.

 

1- مرد شنی قرون وسطایی (Medieval Sandman)

 مرد شنی قرون وسطایی (Medieval Sandman)

در دنیای شماره 71004 مارول شاهد زمان و مکانی اساطیری و قرون وسطایی هستیم که در آن پیتر پارکر شمشیرزن ماهری بود و  به دختر پادشاه یعنی شاهدخت گوئندولین علاقه وافری داشت!  در این دنیا به طور خیلی کوتاهی شاهد یک نسخه از مرد شنی بودیم که به عنوانی یکی از چندین و چند شوالیه به خواستگاری شاهدخت گوئندولین آمد تا دلش را به دست آورد ولی موفق نشد! کمیکش اینجا ترجمه شده. حتما بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

آشنایی با نسخه های عجیب و غریب از شخصیت های کمیک بوکی

10 کمیک برتر با حضور «مردشنی» (SANDMAN)

اولین حضور مردشنی در دنیای کمیک ترجمه شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (SANDMAN) بدانید

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک !

لحظات ماندگار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی: مرد شنی در شب کریسمس به مادرش سر میزند!

عكس های فوق العاده از «مرد شنی» - قسمت اول

عكس های فوق العاده از «مرد شنی» - قسمت دوم

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

 15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

 10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

نگاهی به کمیک بوک های «دنیس اونیل» برای مرد عنکبوتی

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-06-03 17:05
خسته نباشید استاد.مقاله عالی بود.
از مردشنی التیمیت خوشم اومد،مخصوصا نوع طراحیش.
مردشنی1602 هم جالب بود و میتونه دردسرساز بشه،بیشتر از مردشنی دنیای616.
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#2 M.ALI.S.S 1399-06-03 17:29
ای کاش در مورد مرد شنی ای که مرد عنکبوتی رو کشت هم حرفی میزدید ، درسته که عجیب نبود ، ولی حداقل مرد عنکبوتی رو به طرز فجیعی کشت (شماره ی ۲ از بازگشت زامبی های مارول)
نقل قول کردن
Bat_spidey
#3 Bat_spidey 1399-06-03 17:43
مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-06-03 17:51
به نقل از M.ALI.S.S:
ای کاش در مورد مرد شنی ای که مرد عنکبوتی رو کشت هم حرفی میزدید ، درسته که عجیب نبود ، ولی حداقل مرد عنکبوتی رو به طرز فجیعی کشت (شماره ی ۲ از بازگشت زامبی های مارول)

تو مقاله بشه اشاره شد
نقل قول کردن
ali spidey 99
#5 ali spidey 99 1399-06-03 18:00
باز هم از این مقاله ها!
خیلی ازشون خوشم میاد!
مرد شنی نهایی ظاهر خیلی خوبی داره و گاو دریایی شنی هم :D :D
خیلی ممنونم استاد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37