رتبه بندی اقتباس های «زن عمو مِی» (Aunt May) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی اقتباس های زن عمو می عمه مرد عنکبوتی اسپایدرمن پیتر پارکر رایلی (Aunt May) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

در این مقاله میخواهیم اقتباس های صورت گرفته از روی شخصیت «زن عمو مِی» در خارج از دنیای کمیک را رتبه بندی کنیم.

مقدمه: كارشناسان و منتقدین دنیای كمیك بوك های ابرقهرمانی همگی متفق القول بر این باور هستند كه مرد عنكبوتی از بهترین ، موثر ترین و جذاب ترین شخصیت های مكمل (supporting characters/cast) در میان همه كاراكترهای دنیای داستان های مصور برخودار است. این شخصیت ها در بیش از 50 سال گذشته به خوبی به نویسندگان داستان های مرد عنكبوتی كمك كرده اند تا ماجراهای جذابی برایش بنویسند. برخی از این شخصیت ها در ضمن از چنان شهرت و محبوبیتی برخوردار شده اند كه به سختی میتوان اسپایدرمن را بدون آنها تصور كرد. در این میان «مِی رایلی» (May Reilly) که همه ما وی را با لقب «زن عمو می» (Aunt May) میشناسیم، یکی از مهم ترین شخصیت های مکمل تاریخ مرد عنکبوتی است. در حقیقت درسته كه بن پاركر به پیتر مسئولیت پذیری یاد داد ولی این همسرش (می) بود که به پیتر ارزش مهربانی و دوستی را آموخت. در ضمن، اگر این مقاله را هم بخوانید متوجه میشوید كه این خانم چه اراده آهنینی دارد. پس از قتل عمو بن به دست آن سارق معروف، تعامل شگفت انگیزی بین پیتر و زن عموی خودش برقرار شد. می معمولا مریض احوال بود و پیتر هم همواره به پول نیاز داشت تا از او مراقبت كنه و در نتیجه تصمیم گرفت برای دیلی بیوگل عكاسی كنه. پیتر زن عمویش را تا پای جان دوست دارد و برای محافظت از او حاضر است هر كاری بكند. به دلیل اهمیت این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی او بارها و بارها در خارج از دنیای کمیک مورد اقتباس قرار گرفته که میخواهیم در این مقاله به رتبه بندی حضورهای او در دنیای سینما، انیمیشن و گیم بپردازیم.

 

13- بازی لگو و Spider-Man Unlimited

 حضور در بازی لگو و Spider-Man Unlimited

زن عمو می در بازی Spider-Man Unlimited حضور یافت، البته در قالب «مادام عنکبوتی» و «لیدی اسپایدر»! ولی نسخه ای که همه ما باهاش آشنا هستیم به عنوان یک شخصیت قابل بازی در Lego Marvel Superheroes II حضور داشت. چیز خاصی درباره این حضورها به ذهن نمیرسه ، جز اینکه فقط ایده باحالی بودند!

 

12- سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1979-1977)

سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز (1979-1977)

اولین حضور لایو اکشن اسپایدرمن و شخصیت های مرتبط با او به عنوان یک فیلم تلویزیونی به نام "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" از شبکه CBS آمریکا در سال 1977 پخش شد که متعاقبا باعث ساخته و پخش شدن یک مجموعه هفتگی تلویزیونی شد که در نهایت پس از دو فصل کنسل شد (در حالی که استقبال خوبی ازش شده بود و میزان rating آن بالا بود). سریال "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را بیشتر به خاطر محدودیت های بودجه ای، لباس نه چندان وفادار و جالب مرد عنکبوتی و فقدان حضور سوپرویلن های مشهور اسپایدرمن میشناسند. نکته جالب این بود که دو بازیگر متفاوت نقش زن عمو می را ایفا کردند: جف دانل در فیلم تلویزیونی و آیرین تدرو در سریال تلویزیونی. اما در مجموع نکته خاص یا مهمی در خصوص این شخصیت به چشم نخورد. فقط درباره خانم تدرو این نکته لازم به ذکر میباشد که او دو مرتبه در سال‌های 1976 و 1978 میلادی، نامزد دریافت جایزه تونی شد.

 

11- اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

اولین حضور زن عمو می در دنیای انیمیشن برمیگرده به اولین انیمیشن اسپایدرمن در سال 1967. صداپیشه اش خانم پگ دیکسون بود و حضوری نسبتا وفادار به دنیای کمیک بوکی را از زن عمو می شاهد بودیم. البته حضورش تنها محدود به چند اپیزود بود و در اپیزود مربوط به اریجین مرد عنکبوتی وی را در کنار عمو بن دیدیم. زن عمو می به شکل زنی قوی و مسلط به تصویر کشیده شد ولی درست مثل کمیک‌های اولیه اسپایدرمن بسیار مسن و فرتوت نشان داده میشد و به کمک نیاز پیدا میکرد.

 

10- سریال های کارتونی مرد عنکبوتی (دهه 80 میلادی)

سریال های کارتونی مرد عنکبوتی دهه 80 میلادی

اسپایدرمن در دهه ۸۰ میلادی قرن بیستم در دو سریال انیمیشنی مجزا حضور یافت. در اولی او خودش به تنهایی قهرمان داستان بود و حال و هوای سریال بیشتر به کمیک های او شبیه بود. در سریال دوم به نام "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش" بیشتر شاهد فضایی فان و مفرح بودیم و اسپایدرمن به همراه دو قهرمان ثابت دیگر به نام های فایراستار و مردیخی به مبارزه با جنایت میپرداخت. زن عمو می در هر دوی این سریال ها حاضر بود و شکل ظاهری اش هم تقریبا یکی بود ولی تفاوت هایی نیز بین آنها به چشم میخورد. خانم مورگان لافتینگ صداپیشه این شخصیت در اولی بود و جون فوری نیز در "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش" صدای زن عمو می را تامین میکرد. اسپایدرمن و یارانش در منزل زن عمو می سکونت داشتند (البته او از هویت ابرقهرمانی آنان باخبر نبود) و او نیز سگی داشت به نام میز لاین که البته بیشتر در اطراف قهرمانان داستان دیده میشد!

 

9- مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

 مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

در سریال "مرد عنکبوتی نهایی" (The Ultimate Spider-Man) درست مثل سری کمیک بوکی با همین نام شاهد حضور نسخه ای جوان تر از زن عمو می بودیم. این نسخه مثل نسخه های قبلی نبود که بخواد کل توجه خودش رو معطوف به پیتر پارکر بکنه و نگرانش باشه زیرا سرگرمی و تفریحات خاص خودش رو داشت و این باعث میشد تا اسپایدرمن برای آموزش های خودش نزد "شیلد" رها باشه. البته پس از آنکه فاش کرد از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داره به نوعی به مادر معنوی تیم اسپایدرمن و دوستانش تبدیل شد و حتی برای مدتی کوتاه با مامور فیل کولسن از شیلد قرار میگذاشت (اون موقعی که کولسون ماموریت پیدا کرده بود تا به عنوان مدیر مدرسه فعالیت های اسپایدرمن را تحت نظر بگیره). صداپیشه زن عمو می در این کارتون خانم میستی لی بود که جالبه که بدونید همسر یکی از نویسنده های برتر دنیای کمیک به نام پُل دینی است که نویسنده داستان بازی های "بتمن: آرکهام" بوده!

 

8- مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

یک نسخه جوان دیگر از زن عمو می را در جدیدترین سریال کارتونی اسپایدرمن شاهد بوده ایم که پخش آن از سال 2017 در شبکه دیزنی اکس دی شروع شد. البته این نسخه نسبت به کارتون  Ultimate Spider-Man تعادل بیشتری داشت. یعنی تعادل مناسبی بین اون ویژگی های قدیمی "پیر و نگران" و ویژگی های مدرن "باحال و باآرامش" در شخصیت پردازی اش دیده میشد. از آنجائیکه پیتر پارکر در این سریال خودکفا تر شده بود و اکثر اوقات را در محیط های علمی میگذراند، ما حضور حداقلی زن عمو می را در آن شاهد بوده ایم ولی همیشه برای دادن نصیحت های به موقع و یا حمایت های مورد نیاز پیتر مهیا است. صدا پیشه اش نیز خانم نانسی لیناری(Nancy Linari)    که جالبه بدونید صداپیشه زن عمو می در بازی مرد عنکبوتی کنسول PS4 نیز بود.

 

7- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

یکی از بهترین نسخه های "پا به سن گذاشته" زن عمو می را در دهه 90 میلادی و انیمیشن "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" شاهد بودیم. این نسخه ظاهر کلاسیک زن عمو می را همگام با دیگر کاراکتر دیزاین های این سریال به روز و تا حدی مدرن کرد اما اکثر ویژگی های شخصیتی کلاسیک او را حفظ نمود. زن عمو می حضور پررنگی در مجموعه داشت و در سه فصل نخست، یکی از هنرمندان کارکشته عرصه انیمیشن به نام لیندا گری جایش صحبت کرد ولی پس از مرگ وی، جولی بنت (بازیگر قدیمی فیلم های کلاسیک هالیوود) جانشینش گردید. درست مثل زن عمو می در کمیک های قدیمی ، این نسخه از زن عمو می نیز از اسپایدرمن وحشت داشت و همین باعث شد پیتر تمایلی برای فاش کردن هویت مخفی خود برای زن عمویش نداشته باشد. همچنین وی نقش عمده ای در بهم رساندن پیتر و مری جین ایفا کرد و البته در معرض برخی خطرات ناشی از شخصیت های خبیث سریال قرار گرفت و نوعی تعامل با آنان برقرار کرد.

 

6- مرد عنکبوتی خارق العاده (2009-2008)

مرد عنکبوتی خارق العاده (2019-2018 )

سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" در سال 2008  و از شبکه متعلق به کمپانی وارنر یعنی WB Kids روی آنتن رفت و متاسفانه فقط برای دو فصل و ۲۶ قسمت به طول انجامید. این سریال با موفقیت بهترین المان های کلاسیک و مدرن تاریخچه غنی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک و حتی سینما را به تصویر کشید و البته که زن عمو می با صدای خانم دبرا استرنگ در مجموعه حاضر بود. او درسته که مدرن تر شده بود اما به طور وفادارانه ای همچنان مشکلات مالی یا مشکلات مربوط به وضعیت جسمانی خودش را داشت و البته از شخصیتی قوی که پیتر میتوانست به آن‌ تکیه کند بهره مند بود و نقش عمده ای در توسعه شخصیتی اسپایدرمن در طول مجموعه داشت و باعث تعمیق ارتباط آنها شد ولی به دلیل کنسل شدن نابهنگام مجموعه ندیدیم که از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه شود.

 

5- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

 اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

سال 2018 مصادف شد با اکران انیمیشن سینمایی و اسکار گرفته Spider-Man: Into Spider-Verse که در آن برای اولین بار شاهد حضور سینمایی مایلز مورالز و تعدادی دیگر از عنکبوتی ها بودیم. لیلی تیملین بازیگر نام آشنا، صداپیشه شخصیت زن عمو می بود (البته زن عموی پیتری که در ابتدای فیلم کشته شد. همچنین پیتر بی. پارکر اشاره کرد که زن عموی دنیایش فوت کرده است). در ادامه مایلز و دیگر عنکبوتی ها نزد او رفتند تا ازش کمک بجویند. او نیز نه تنها به مایلز تجهیزات عنکبوتی داد بلکه نقش قلب متحدکننده عنکبوتی های میان بعدی را نیز بازی کرد و البته همچنان سوگوار پیتر از دست داده اش بود. نوع به تصویر کشیده شدن او جوری بود که کاملا نشان میداد شخصیتی قوی و مستقل دارد و هواداران قطعا منتظر دیدن مجدد وی در قسمت های بعدی هستند.

 

4- دنیای سینمایی مارول (2017 تا به امروز)

مریسا تمی

جوان ترین نسخه سینمایی از زن عمو می تا به حال را در دنیای سینمایی مارول (MCU) دیده ایم. در واقع این نسخه که خانم مریسا تومی عهده دار نقشش بوده ابتدا به طور کوتاهی در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" دیده شد و سپس در دو فیلم اختصاصی اسپایدرمن به نام های "بازگشت به خانه" و "دور از خانه" وی را مشاهده کردیم. رابطه بین پیتر و زن عمویش در زمره قوی ترین ها در دنیای سینما یا انیمیشن بوده و پس از فهمیدن هویت مخفی اسپایدرمن تبدیل شد به حمایتی تمام عیار از اسپایدرمن و پیتر. همچنین با لو رفتن قضیه رابطه رومانتیک بین او و هپی هوگان ، جا پای این شخصیت بیش از پیش در MCU سفت شد!

 

3- بازی مرد عنکبوتی کنسول PS4

انت

در مورد شماره 8 گفتیم که خانم نانسی لیناری صداپیشه زن عمو می در جدیدترین اقتباس کارتونی صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی است. ولی ایشون بازیگریه که هواداران سریال های تلویزیونی او را با سریال The Social Network    می شناسند ولی در دنیای گیم هم خیلی صدا پیشگی کرده و البته در بازی تحسین شده و فوق العاده موفق "اسپایدرمن PS4" محصول سال 2018 هم جای زن عمو می حرف زده است. ایشون خیلی خوب نقش یک شخصیت خوش قلب رو حرف میزنه و صدایش کاملا برازنده زن عمو می هستش. راستی دقت کردید که سازندگان بازی چهره زن عمو می را دقیقا از ایشون اقتباس کرده بودند؟! او نقش مهمی در داستان بازی داشت و مثل دنیای کمیک به خبیث مهمی به نام مستر نگاتیو ربط داشت و مسئول موسسه خیریه "ف.ی.س.ت" بود و خیلی به مردم شهر کمک کرد، به ویژه پس از آنکه ویروس مرگباری که از سوی دکتر اختاپوس در سطح شهر پخش شد و در سکانسی بسیار تلخ و تاثیرگذار به پیتر گفت که مدتیه که از هویت مخفی او باخبر است و جانش را داد تا سرمی که برای شفا دادن مردم شهر مورد نیاز بود به دستشان برسد. در واقع جسارت سازندگان بازی بسیار ستودنی بود که پایانی اینچنینی برای زن عمو می رقم زدند.

 

2- سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2014-2012)

https://www.spidey.ir/images/img/content/spiderman-ps4/voice-actors/voice-actors-marvels-spider-man-nancy-linari.jpg

سالی فیلد یک زن عمو می بسیار عالی بود. از نظر سنی و جذابیت (!) در حد وسط بین دو بازیگر دیگر این نقش یعنی رزمری هریس و مریسا تومی قرار داشت و از هردوی آنها هم بازیگر بهتری بود ولی در حقش جفا شد و در فیلمنامه هر دو فیلم بهش زمان و فرصت کافی ندادن تا بیشتر بدرخشه . ولی هر صحنه و دیالوگ رو مال خودش کرد.   یقیناً یكی از تاثیرگذارترین لحظات فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" مربوط به جایی میشود كه پیتر پاركر خسته و زخمی از نبرد با «لیزارد» به خانه برمیگردد. او زن عموی نگرانش را در آغوش میگیرد و با گفتن عبارت rough night به او میفهماند كه شب سختی را پشت سرگذاشته است. او همچنین نشان میدهد كه تخم مرغ هایی كه زن عمویش سفارش داده بوده را خریداری كرده است! نحوه ای كه زن عمو می، پیتر را در آغوش میگیرد و نوع نگاهی كه در صورت اوست، به قشنگ ترين نحو رابطه مادر و پسری میان آنها را به تصویر میكشد و بار دیگر به مخاطب یادآوری میكند كه پیتر همچون دنیای كمیك یار و یاوری قوی دارد كه همیشه میتواند رویش حساب كند.

 

1- سه گانه نخست مرد عنکبوتی (2007 - 2002)

 سه گانه نخست مرد عنکبوتی (2007 - 2002)

رزمری هریس در نقش زن عمو می در سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی بی نقص بود. اوج هنرنمایی او را میتوان در یكی از صحنه های ابتدایی فیلم "اسپایدرمن 2" یعنی جایی كه ملتمسانه از پیتر میخواهد تا آن 20 دلاری را به عنوان كادوی روز تولدش قبول كند، ملاحظه کرد. زن عمو می در این سری فیلم ها درست مثل كمیك بوک های اسپایدرمن، زنی است كه علیرغم سن بالا یا مشكلات مالی فراوان، شخصیت محكم و عزت نفس بالايی دارد. در ضمن در موقع لزوم به کمک و حمایت پیتر پارکر می آمد. به طور مثال در قسمت دوم جایی كه پیتر نیروهای فوق بشری اش را از دست داده و تصمیم گرفته یك فرد عادی باشد اما نزد زن عمو می میرود و او به پیتر حرف هایی میزند كه باعث میشود پیتر دوباره یك ابرقهرمان شود:

“I believe there's a hero in all of us, that keeps us honest, gives us strength, makes us noble, and finally allows us to die with pride, even though sometimes we have to be steady, and give up the thing we want the most. Even our dreams”.

"به نظر من در وجود همه ما یك قهرمان نهفته است كه ما را صادق نگه میدارد، به ما قدرت میبخشد، ما را شرافتمند میكند، و در پایان اجازه میدهد تا با افتخار بمیریم. با وجود آنكه گاهی اوقات مجبوریم محكم باشیم و چیزی را که خیلی برایمان عزیز است را قربانی كنیم. حتی رویا هایمان را".

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «زن عمو می» به «پیتر» روحیه میدهد!

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: زن عمو بن

چرا «مریسا تومی» برای نقش زن عمو می عالیه

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 صدا پیشه برتر بازی مردعنکبوتی PS4

20 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك بوك های مرد عنكبوتی: I LOVE YOU AUNT MAY, AND THAT'S ANOTHER ALWAYS

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-01-15 01:18
طبق معمول منتظر این هستم که ایرادات تایپی مقاله را گوشزد کنید تا تصحیح شود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-01-15 01:52
سلام
ممنون بابت مقاله.
وقتی درباره مرد عنکبوتی حرف میزنیم باید درباره پیتر پارکر و شخصیت های اطراف او هم فکر کنیم. همانطور هم که در مقاله گفته شد به راحتی میتوان گفت مرد عنکبوتی از بهترین دشمنان و شخصیت های مکمل برخوردار است. شخصیت های مکمل آنهایی هستند که یک قهرمان را کامل میکنند و داستان هایش به داستان های شیرین و جذاب بدل میکنند. چون یک قهرمان که در خلع زندگی نمیکند. او در دنیای اطراف خودش در تعامل و ارتباط هست و برای تنوع داستان ها باید شخصیت های مکمل چند وجهی داشته باشد. یعنی میشه گفت اگر یک قهرمان با شخصیت پردازی جذاب و فوق العاده خلق شد نصف راه موفقیت طی شده. نصف دیگه به شخصیت های مکمل، دشمنان و... ختم میشوند. وقتی به شخصیت های مکمل مرد عنکبوتی فکر میکنید چه کسایی میان توی ذهنتون؟ مری جین، جی جونا جیمسون، هری آزبورن و... اما آیا پیتر پارکر یک مادر ندارد؟ آیا کسی را ندارد که حامی او در هر شرایط باشد؟ چرا نداره داره خودش هم داره! اگر گفته بشه عمو بن به عنوان یک پدر بذر قدرت و مسئولیت پذیری رو در وجود پیتر پارکر کاشت اما باید گفت کسی که از این نهال نو پا حفاظت کرد و باعث شد تا رشد کنه و قد بکشه مادر معنوی اوست به نام می رایلی. زن عمو می کاری کرد که پیتر جای خالی مادر رو احساس نکنه و وقتی که تراژدی زندگی او رخ داد و شوهرش کشته شد، متوجه شد که مسئولیت او بیشتر و مهم تر شده. بله حمایت های او یکی دیگه از اون همیشگی هاست.
( spidey.ir/.../... )
;-)
بدیهی است که زن عمو می در اقتباس هایی که از شخصیت اسپایدی شده حضور موثر و پررنگی داشته و این مقاله بسیار زیبا این حضور ها رو رتبه بندی میکنه.
این شخصیت در انیمیشن جذاب مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی کسی بود که شاید حضور کمی داشت اما دلیل نمیشه که حضور موثری نداشته باشه. وی شخصیتی محکم داشت و وقتی که عنکبوتی ها رو دید از اون ها حمایت کرد و مثل یک آدم ترسو عمل نکرد. رو به رو شدن زن عمو می که پیتر رو از دست داده با پیتر بنجامین پارکر که زن عموش رو از دست داده خیلی جالب و احساسی بود. درسته که اونا از دنیاهای متفاوت بودند اما اونا همیشه و در هر حالت مثل یک مادر و پسر می مونند.
( اینم یکی دیگه از اون همیشگی ها. ;-) )
وقتی هم که مایلز خودش رو پیدا کرد و فهمید وقتشه که به یک مرد عنکبوتی تبدیل بشه اون رو کمک کرد و تجهیزات لازم رو بهش داد و فهمیده بود که هر چند تلخ بالاخره کسی باید جای پسرش رو پر کنه. و این زن عمو می دل و جرئت خوبی هم داشت و دیدیم که توم استون رو نقش زمین کرد.
spidey.ir/.../...
زن عمو می در mcu مثل بقیه شخصیت ها با تغییر ظاهر مواجه شده اما دلیل نشده که شخصیتش هم عوض بشه. مثلا اون سکانسی در فیلم بازگشت به خانه که به پیتری که شکست خورده و حالا اون لباس پیشرفته استارکی (!) رو نداره و بهش روحیه میده و کاری میکنه که پیتر جرئت لازم برای بازگشت رو پیدا میکنه از اون سکانس های ناب و مخصوص زن عمو می هستند که هر چند بار هم که تکرار بشن باز هم قدیمی نمیشن. یا وقتی که توی دور از خانه لباس عنکبوتی پیتر رو توی چمدونش میذاره و سعی میکنه بهش کمک کنه که باعث دردسر هم میشه نشون میده که همون زن عمو می کمیک هاست.
بازی مرد عنکبوتی از همون اقتباس ها است که یک طرفدار به وجودش افتخار میکنه و دوست داره هر چند وقت یک بار برای بار چندم تجربه اش کنه. زن عمو می هم شخصیتی قوی داشت که فداکاری آخر داستان بازیش باعث میشه بفهمیم که چرا مرد عنکبوتی و شخصیت های اطرافش رو دوست داریم. فداکاری که اون میکنه واقعا جالبی بود و درسته که پیتر بابتش اذیت میشه اما اون هم میدونه که این کار لازمه و وقتی پای جان مردم وسط باشه دیگه کاری نمیشه کرد.
سالی فیلد چیزی برای نقش زن عمو می کم نذاشت. شاید فیلمنامه به اون فرصت درخشش کافی رو نداد اما اون چیزی بود که هوادار ها میساختن و هیچ کس نمیتونه از بازی ایشون ایرادی بگیره مثل جمله زیبایی که به پیتر میگه و یکی از بهترین دیالوگ های فیلم های اسپایدی هست.
spidey.ir/.../...
راز نگه داشتن هزینه داره. هرگز بدون هزینه نبوده. نه حالا و نه هیچ‌وقت دیگه.
و اما سه گانه سم ریمی که خیلی ها اولین بار مرد عنکبوتی رو با اون شناختند. رزماری هریس نقش خودش رو بسیار زیبا بازی میکنه اما اینجا بر خلاف فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز او اونقدر وقت هم داره که حق مطلب رو ادا کنه. صحنه ای که او پیتر رو مجاب میکنه که باز هم به عرصه برگرده با چند شوخی کوچک شروع میشه و با جملاتی زیبا به اوج میرسه. همون صحنه چیزی بود که دقیقا زن عمو می قراره باشه و از کمیک های اسپایدی هم اقتباس شده بود.
spidey.ir/.../...
یا وقتی که توی مرد عنکبوتی ۲ میفهمه که اسپایدی آدم بدی نیست مثل احمق ها در برابر حقیقت مقاومت نمیکنه و قبولش میکنه حتی اگر مساوی این باشه که او اشتباه کرده بود. یا وقتی که متوجه اشتباه پیتر که باعث مرگ بن پارکر شد میشه و اولش خیلی ناراحت میشه اما بعدش میفهمه که پیتر الان رشد کرده که این رو گفته و این اشتباه از روی عمد هم نبوده. میشه خیلی از این دست صحنه ها رو توی ذهن مرور کرد و فهمید که زن عمو می توی فیلم های سم ریمی دقیقا خود می رایلی بود.
با تشکر
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-01-15 02:22
راستی زن عمو می توی سریال مرد عنکبوتی خارق العاده هم برای من شخصیت خوبی داشت و از همان اول سریال سازندگان شخصیتش رو وقتی که داشت درباره مشکلات و مرگ عمو بن میگفت تثبیت کردند. خیلی هم حواسش به پیتر بود و اول وقتی که پیتر داره تمام پولش رو به اون میده به خودش اجازه نداد که همش رو برداره و گفت فقط ده درصدش رو برای خرج های خونه استفاده میکنه. وقتی هم که میبینیم او برای پیتر چقدر ارزش داره و پیتر وقتی که فهمید او سکته کرده چقدر ناراحت شد. اگر این سریال ادامه پیدا میکرد شاید رتبه این اقتباس از این هم بالاتر میرفت.
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-01-15 07:44
مرسی بابت مقاله
بیشتر از همه با زن عمو می تو مجموعه کارتونی خاطره دارم چه قدر هم خوب این رو دوبله کرده بودن .
با رزماری هریس هم خیلی خاطره دارم دوبلشم یک صدای کشیده(نمی‌دونم متوجه منظورم میشیم یا نه ) بهش اضافه کرده بود که من خیلی دوست داشتم .
ولی انصافا هیچ کدوم زن عمو می کمیک نمیشه البته نه این جدیدا (چون هر بیست قسمت یه بار یه پانل ازش نشون میدن بعد خداحافظ تا دفعه بعد ) منظورم اون کمیک های قدیمی بود که تو اکثرشون بود و هروقت اینو تو کمیک می‌دیدیم یک حبابک با این جملات همیشه توش بود مثل وای پیتر امروز سرما نخوره ، پیتر امروز گشنه نباشه ، پیتر نباید اخبار بد ببینه ، پیتر روحیش لطیفه زود ناراحت و جملاتی به همین شکل و البته تفریحات خودشم داشت یعنی سینما می‌رفت ، سفر می‌رفت ، با زن های همسایه دور هم مینشستن سبزی پاک میکردن و غیبت میکردن و تو فکرشون پیتر رو داماد میکردن .
نقل قول کردن
ARIYAN.KNIGHT
#5 ARIYAN.KNIGHT 1400-01-15 07:45
سلام به نظرم این مقاله یکی از بهترین مقاله های سایته
خیلی مقاله قشنگی بود ممنون آقای ترابی :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-01-15 08:41
سلام
خیلی ممنون از تمام زحمت کشان این مقاله.

واقعاً مقاله جذاب با موضوعی خاص بود لحن و متن بیان استاد بسیار زیبا بود و همچنین از شکل مقاله معلومه که استاد با چاشنی عشق و دقت این مقاله رو نوشتند.

من خودم به شخصه شخصیت زن عمو می رو دوست دارم یعنی او هم مثل عمو بی از محرک های قوی اسپایدی هستش و کاملا نشون میده در حدی قوی هستش که حتی کاراکتر قدرتمندی مثل اسپایدی بهش تکیه کنه. همیشه دیالوگ های خاصی داره حتی توی دنیای کمیک. واقعا کاراکتر خاص و خوش پختی هستش.

یقیناً رتبه بندی درست بود و من ۳ مورد اول رو خیلی دوست دارم. قطعا زن عمو می در سه گانه سم ریمی از محرک های قوی اسپایدی بود و همچنین تعاملات زیبا و مادرانه ای با پیت داشت و همچنین در مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم.
تمام حرف های گفتی رو استاد گفتن.

بازم ممنون استاد.
نقل قول کردن
AS-Spider
#7 AS-Spider 1400-01-15 08:44
سلام استاد مقاله عالی بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-01-15 08:58
عالی بود خسته نباشید ;-) زن عمو می های سه گانه سم ریمی ، سفر به دنیای عنکبوتی و فیلم های مارک وب خیلی عالی بودند :-)
نقل قول کردن
Unknown
#9 Unknown 1400-01-15 10:27
خیلی ممنون از مقاله بسیار خوبتون.
به نظر خودم بهترین نسخه زن عمو می توی سه گانه سم ریمی حضور پیدا کرد، هرچند که به نظرم زن عمو می mcu هنوز هم میتونه خودشو حتی بهتر نشون بده ولی به خاطر سنش(جوانی) به سختی میتونه جای بازی خانم رزمری هریس بگیره.
نقل قول کردن
Ghost Rider
#10 Ghost Rider 1400-01-15 10:31
استاد بخدا قسم وقتی رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه رو گذاشتید دعا میکردم بعدی زن عمو می باشه :D
نقل قول کردن
ARIYAN.KNIGHT
#11 ARIYAN.KNIGHT 1400-01-15 11:05
به نقل از Ehsan Spider:
سلام
خیلی ممنون از تمام زحمت کشان این مقاله.

واقعاً مقاله جذاب با موضوعی خاص بود لحن و متن بیان استاد بسیار زیبا بود و همچنین از شکل مقاله معلومه که استاد با چاشنی عشق و دقت این مقاله رو نوشتند.

من خودم به شخصه شخصیت زن عمو می رو دوست دارم یعنی او هم مثل عمو بی از محرک های قوی اسپایدی هستش و کاملا نشون میده در حدی قوی هستش که حتی کاراکتر قدرتمندی مثل اسپایدی بهش تکیه کنه. همیشه دیالوگ های خاصی داره حتی توی دنیای کمیک. واقعا کاراکتر خاص و خوش پختی هستش.

یقیناً رتبه بندی درست بود و من ۳ مورد اول رو خیلی دوست دارم. قطعا زن عمو می در سه گانه سم ریمی از محرک های قوی اسپایدی بود و همچنین تعاملات زیبا و مادرانه ای با پیت داشت و همچنین در مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم.
تمام حرف های گفتی رو استاد گفتن.

بازم ممنون استاد.

دقیقا دقیقا استاد با لحن جالبی این مقاله رو نوشتند
نقل قول کردن
nima_spider
#12 nima_spider 1400-01-15 12:02
باسلام
مقاله ی خوب و مفیدی بود
از اقای مهدی ترابی مهربانی متشکرم بابت مقاله ی به این خوبی.
خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1400-01-15 12:45
جالبه که تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی پیتر پارکر در انتها خواست نظر دکتر اکتاویووس رو برگردونه، از همون جملات زن عمو می بکار برد.

در کل تو فیلمهای سم ریمی تعامل پیتر پارکر و مرد عنکبوتی با زن عمو می خیلی شسته و رفته بود و از نقاط قوت فیلم محسوب میشد. (با چترش زد تو صورت دکتر اختاپوس خیلی باحال و بجا بود. فکر نکنم دیگه همچین صحنه‌ای تکرار بشه.) دقیقا همونی بود که تو دنیای کمیک بود (درست شبیه جیمسون این سری).

یک از سکانسهای جالبی هم که مجموعه کارتونی مرد عنکبوتی تو دهه ۹۰ (با اون قوانین سفت و سخت سانسورش :-| ) داشت این بود که زن عمو می با پیتر پارکر پیر مواجه شد (که در نبرد با والچر این اتفاق رخ داده بود). خیلی سکانس جالبی بود.
نقل قول کردن
Agent bishop
#14 Agent bishop 1400-01-15 13:32
به نقل از hassan91:
جالبه که تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی پیتر پارکر در انتها خواست نظر دکتر اکتاویووس رو برگردونه، از همون جملات زن عمو می بکار برد.

در کل تو فیلمهای سم ریمی تعامل پیتر پارکر و مرد عنکبوتی با پیتر پارکر خیلی شسته و رفته بود و از نقاط قوت فیلم محسوب میشد. (با چترش زد تو صورت دکتر اختاپوس خیلی باحال و بجا بود. فکر نکنم دیگه همچین صحنه‌ای تکرار بشه.) دقیقا همونی بود که تو دنیای کمیک بود (درست شبیه جیمسون این سری).

یک از سکانسهای جالبی هم که مجموعه کارتونی مرد عنکبوتی تو دهه ۹۰ (با اون قوانین سفت و سخت سانسورش :-| ) داشت این بود که زن عمو می با پیتر پارکر پیر مواجه شد (که در نبرد با والچر این اتفاق رخ داده بود). خیلی سکانس جالبی بود.


داداش داری اشتباه میزنی اون جمله خود دکتر اختاپوس که اول فیلم به پیتر گفته بود رو پیتر دوباره بهش گفت اصلا جملات زن عمو می تو اون مکالمه نبود .
نقل قول کردن
Sepehr Joker
#15 Sepehr Joker 1400-01-15 13:51
خسته نباشید ، این مقاله جاش واقعا تو سایت خالی بود
نقل قول کردن
P.B.P
#16 P.B.P 1400-01-15 14:28
سلام استاد ممنون بابت مقاله
مقاله خیلی عالی بود.
کاشکی منم زن عمویی مثل زن عمو می داشتم ،واقعا کمتر زن عمویی وجود دارد که مثل زن عمو می پیتر باشد،زن عمو می یکی از شخصیت های مهم و کلیدی مرد عنکبوتی است و من خیلی دوسش دارم،بعضی اوقات او طوری با پیتر صحبت می کند که دلم یک دفعه می خواد او همین طوری با من حرف بزند،واقعا نصحیت های زن عمو می در دنیای خودمان هم کاربرد دارد و بعضی اوقات نصحیت هاش در زندگی افراد تاثیر گذار است،واقعا زن عمو می جای مادر پیتر را پر کرده است و خیلی مهربان است ،من خودم در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز وقتی پیتر و زن عمو می در اتاق نشسته بودند و زن عموی می عاجزانه خواست که پیتر مشکلش را بگد و آن اشک هایی که سالی فیلد در آورد اشکم رو در آورد و خیلی از این سکانس خوشم اومد یا اون سکانس نصحیت های مرد عنکبوتی ۲ و یا اون موقعی که زن عمو می حلقه ازدواجش را پیتر می دهد تا پیتر از مری جین خواستگاری کند خیلی زیبا بود،و کلام آخرم هم زن عمو می رو خیلی دوست دارم.
ببخشید استاد شما لینک های سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو دارید؟
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1400-01-15 14:37
به نقل از Agent bishop:
به نقل از hassan91:
جالبه که تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی پیتر پارکر در انتها خواست نظر دکتر اکتاویووس رو برگردونه، از همون جملات زن عمو می بکار برد.


داداش داری اشتباه میزنی اون جمله خود دکتر اختاپوس که اول فیلم به پیتر گفته بود رو پیتر دوباره بهش گفت اصلا جملات زن عمو می تو اون مکالمه نبود .

درسته که پیتر اون جلمه‌ی دکتر اختاپوس رو گفت که هوش باید به نفع بشریت استفاده بشه ولی دکتر اختاپوس گفت در جوابش گفت که این رویاشه. همونجا بود که پیتر از جملات زن عمو می استفاده کرد.
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...

همون جملاته که آقای ترابی هم تو مقاله بهش اشاره کردن.
نقل قول کردن
Agent bishop
#18 Agent bishop 1400-01-15 18:50
به نقل از hassan91:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از hassan91:
جالبه که تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی پیتر پارکر در انتها خواست نظر دکتر اکتاویووس رو برگردونه، از همون جملات زن عمو می بکار برد.


داداش داری اشتباه میزنی اون جمله خود دکتر اختاپوس که اول فیلم به پیتر گفته بود رو پیتر دوباره بهش گفت اصلا جملات زن عمو می تو اون مکالمه نبود .

درسته که پیتر اون جلمه‌ی دکتر اختاپوس رو گفت که هوش باید به نفع بشریت استفاده بشه ولی دکتر اختاپوس گفت در جوابش گفت که این رویاشه. همونجا بود که پیتر از جملات زن عمو می استفاده کرد.
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...

همون جملاته که آقای ترابی هم تو مقاله بهش اشاره کردن.


خوب انگار این من بودم که اشتباه میکردم .
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#19 Mr. Doctor 1400-01-15 22:40
خیلی عالی بود جناب ترابی
خسته نباشید
رفتین سراغ یکی از مهمترین(شاید هم مهمترین :-? )شخصیت مکمل اسپایدرمن
واقعا دوست دارم بیشتر در کمیک های اینده اسپایدی ببینمش
چند قسمت قبل از سری امیزینگ ایشون رو دوباره دیدیم،و من خیلی امیدوار شدم که قضایای کیندرد دامن زن عمو می رو هم بگیره که میشه تقریبا گفت اینطور نشد
به هر حال مقاله عالی و بینظیری بود
ممنون از شما
نقل قول کردن
Zolfaghar_Knight
#20 Zolfaghar_Knight 1400-01-16 10:03
زن عمو می توی سینمایی های 2017 به بعد مارول خیلی دیگه جوانش کردن.یه تنوع خاصی ایجاد کردن و این جوون بودنش باعث صمیمیت بیشترش با پیتر میشه.البته نظر شخصی منه شاید غلط باشه.ولی در کل در بین این اغتباس ها.فکر کنم زن عمو می مریسا تومی نمره بهتری از بقیه بگیره(مخصوصا با توجه به اینده مرد عنکبوتی توی mcu)
نقل قول کردن
Mrak.Parker
#21 Mrak.Parker 1400-01-19 18:50
تشکر بخاطر مقاله.

شماره ۱ قابل پیش بینی بود. :-)
سه بازیگر فیلم Tasm (آندرو گارفیلد- اما استون- سالی فیلد) خیلی خوب کار کردن تو دو فیلم ولی متاسفانه فیلم اونجوری شد و...
خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44