رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

در این مقاله قصد داریم بازیگران فیلم های مرد عنکبوتی را رتبه بندی می کنیم، از بدترین و ضعیف ترین بازیگر تا بهترین آن ها!

مقدمه: سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی به حدی خاطره انگیز و پرطرفدار هستند که امروزه اغلب ما ها آثار جدید مرد عنکبوتی رو نسبت به اون سری می سنجیم. این یه حقیقت غیرقابل انکاره که اون مجموعه بسیار فوق العاده و به یاد ماندنی بود. البته نباید در حق آثار دیگر مرد عنکبوتی کم لطفی کنیم، چرا که همچنین فیلم هایی که بعد از این سه گانه از روی کاراکتر مرد عنکبوتی ساخته شد، در نوع خود خوش ساخت بودند. مثلا بیاین یه نگاهی به سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز به کارگردانی مارک وب بندازیم، وب یه دنیای متفاوت با شخصیت مختلف رو توی این سری جا داد و همچنین از بازیگران جوان تر استفاده کرد، چرا که این فیلم چیزی از عناصر فیلم های سینمایی ترسناک نداشت (اشاره به اینکه سم ریمی استاد ساخت آثار ترسناکه) هر چند شخصیت ویزارد کاملا پتانسیل این رو داشت که جو فیلم رو ترسناک و دلهره آور بکنه. دانشمند دیوانه ای که به یک موجود بی رحم تبدیل میشه! این شخصیت اصلا برای آثار ترسناک زاده شده! در کل، بعد از اون مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه به کارگردانی جان واتس اکران شد، که شخصیت های آن حتی نسبت به سری قبلی هم جوان تر بودند! حتی برخی این فیلم رو بهترین اثر مرد عنکبوتی لقب دادند، احتمالا از دلایلش این بوده که بالاخره قهرمان محبوبمون رو توی دنیایی دیدیم که دیگر قهرمانان دوست داشتنی مارول هم هستند، یکی دیگر از دلایلش هم یقینا هنر و استعداد بازیگران این اثره، و این دقیقا همون چیزیه که ما توی این مقاله روش تمرکز می کنیم، بازیگران تمام فیلم های مرد عنکبوتی! ما قصد داریم در این تاپ لیست به رتبه بندی بازیگران این مجموعه فیلم ها بپردازیم، از اون بازیگرانی که کمتر درخشیدند و ضعیف تر ظاهر شدند تا برترین آن ها.

نکته مهم: این مقاله قبل از اکران فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" نوشته شده. لذا از بازیگرانی همچون «جیک جیلنهال» در آن خبری نیست!

 

26- پُل جیاماتی در نقش راینو (The Rhino)

راینو (The Rhino)

راینو یا کرگدن با اسم اصلی «الکسی سیستوویچ» که نقشش را «پل جیاماتی» در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" بازی کرد، تقریبا فقط حضور داره تا داد و فریاد بزنه و نابود کنه و البته اسپایدرمن هم ضایعش بکنه! فقط همین. خود بازیگرش در مصاحبه ها گفته بود که از بچه گی عاشق این شخصیت بوده ولی نقش رو قبول کرده تا اینکه فرصت بکنه تا جای ممکنه به صورت اغراق آمیز و بامزه راینو را به تصویر بکشه. به همین خاطره که یک بار هر دو دستش رو از فرمان کامیونش برمیداره تا با مسلسل به اسپایدرمن شلیک کنه! مبارزات مرد عنکبوتی در ابتدا و انتهای فیلم بسیار فان و جالب هستند ولی داستان را پیش نمیبرند یا باعث رشد شخصیت نمیشوند. برای فیلمی که خبیث زیاد داشت به نظر میرسه راینو دیگه واقعا زیادی بود. جیاماتی هم تا میتونست یک نقش اغراق شده و کارتونی از این شخصیت ارائه داد!!!

 

25- توفر گِریس در نقش ونوم ((Venom

توفر گریس

آخرین جایگاه به توفر گریس اختصاص داره، او در نقش خبرنگاری که به هیولایی به نام ونوم تبدیل میشه، ظاهر شد. وقتی توی تریلر های اولیه فیلم مرد عنکبوتی 3 شخصیت ونوم حضور یافت، هواداران به شدت هیجان زده شدند. اما در واقع فقط یه اقتباس ضعیف از یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی رو شاهد بودیم، شخصیت پردازی او به معنای واقعی کلمه افتضاح بود! البته بخشی از این شکست تقصیر کارگردان فیلم، سم ریمی می باشد، چرا که او شخصیتی رو وارد داستانش کرد که ازش متنفره ! البته توفر گریس تمام تلاشش رو کرد که یه شخصیت قابل قبول تحویلمون بده، مثلا توی به تصویر کشیدن خشم و نفرتش نسبت به پیتر افراط نکرد و در نوع خودش بازی خوبی ارائه داد، اما مطمئنا به عنوان یه هیولای روانی بیگانه اصلا باور پذیر نبود. مثلا بعد از اینکه تبدیل به ونوم میشه تغییر زیادی رو با قبل از اینکه گیر این سیمبیوت بیفته، شاهد نبودیم. به عنوان مثال، توی یکی از سکانس های فیلم به پیتر میگه: "بد بودن رو دوست دارم، احساس خوبی بهم دست میده!" اما متاسفانه اصلا اینطور نبود و شخصیتش تفاوت چندانی با زمانی که یه خبرنگار بود، نداشت. در هر حال، ونوم یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتیه و بدین جهت کاراکتر محبوبی داره اما ادی براک توی مرد عنکبوتی 3 خیلی از اون چیزی که باید می بود، فاصله داشت.

 

24- جیمی فاکس در نقش الکترو ((Electro

جیمی فاکس در نقش الکترو ((Electro

حقیقتش اینه که الکترو از اون دسته شخصیت هایی نیست که به راحتی توی سینما اقتباس بشه. ببینید، اصلا مهم نیست که عوامل چه جور شخصیتی ازش بسازند، در هر صورت اریجین او از برخی جهات خیلی مسخره هست. مثلا یه حادثه عجیب غریب براش پیش میاد و قدرت های برقی به دست میاره یا توی یه محفظه پر از مارماهی های الکتریکی میفته، که این مورد رو توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 عینا مشاهده کردیم، در کل میخوام بگم که این ایده ها برای عالم سینما چندان جذاب نیستند. اما باید قبول کرد که جیمی فاکس این شخصیت رو به خوبی درک کرده بود و سعی کرد که یه ویلن قابل ترحم و سمپاتیک ازش بسازه و تا حدودی هم موفق بود. اما خب ایراد از شخصیت پردازی اونه، همونطور که میدونید در ابتدا به عنوان یه انسان معمولی و محجوب به تصویر کشیده میشه اما به سرعت به یه ابرخبیث قدرتمند تبدیل میشه و بعد دوباره به عنوان یه جور نوچه یا دستیار (Sidekick)برای یه خبیث دیگه ظاهر میشه! میبینید؟ داستان طوری پیش میره که اصلا به الکترو اجازه درخشیدن نمیده! به همین سبب حتی استعداد فاکس در زمینه بازیگری هم نتونست از سقوط این شخصیت جلوگیری بکنه.

 

23- برایس دالاس هاوارد در نقش گوئن استیسی ((Gwen Stacy

برایس دالاس هاوارد در نقش گوئن استیسی ((Gwen Stacy

توی فیلم مرد عنکبوتی 3 برای اولین بار بود که شاهد حضور شخصیت گوئن استیسی بودیم، بنابراین یه سری توقعات و انتظاراتی از این شخصیت داشتیم، اما خب باید عرض کنم که هیچ کدوم از انتظاراتمون به واقعیت تبدیل نشد! گوئن توی این فیلم زمان زیادی رو با پیتر میگذرونه و باهاش قرار میزاره (اگه بشه بهش گفت قرار گزاشتن!) و بعد هم که متوجه میشه پیتر فقط میخواسته از طریق قرار گزاشتن با اون، مری جین رو اذیت کنه برای باقی فیلم غیبش میزنه (البته همین مورد از اشتباهات بزرگ این فیلمه، اینکه پیتر پارکر سعی میکنه برای انتقام از مری جین، از گوئن استفاده بکنه که مسلما با شخصیتی که ما از او سراغ داریم، در تضاده) البته اون طور که داستان فیلم پیش رفت، مسلما شخصیت گوئن نمیتونست خیلی درخشان ظاهر بشه و پتانسیل چندانی نداشت، برای همین هم نباید زیاد تعجب کرد که گوئن این فیلم به یه کاراکتر به یاد ماندنی تبدیل نشد. البته انصافا خانم هاوارد هم بازی منحصر به فردی ارائه نداد و شبیه خیلی از نقش های دیگه او بود. بنابراین طبیعیه که گوئن استیسی این فیلم اصلا اون چیزی نبود که هواداران دوست داشتند ببینند، و همچنین طبیعیه که این جایگاه رو برای او انتخاب کردیم.

 

22- جیمز کرامول در نقش سروان جرج استیسی ((George Stacy

جیمز کرامول در نقش سروان جرج استیسی ((George Stacy

همونطور که میدونید، اولین بار با سروان استیسی توی فیلم سوم مرد عنکبوتی سری ریمی آشنا شدیم، اما خب متاسفانه یکی دیگه از ایرادات این فیلم شخصیت پردازی جرج استیسی هست، چرا که ما کلا یکی دو سکانس بیشتر از او ندیدیم و حتی درست با شخصیت او آشنا نشدیم. اگرم میدونیم که او پدر گوئن استیسی می باشد فقط به خاطر اینه که توی یه صحنه ای ادی براک به سروان استیسی میگه: من این روزا با دخترتون قرار میزارم! یعنی اگر این دیالوگ هم توی این فیلم نبود و کسی که کمیک خون نیست این فیلم رو می دید، حتی متوجه نمی شد که او پدر گوئنه! البته جیمز کرامول به عنوان یه سروان به اندازه کافی خوب ظاهر شد، اما به عنوان پدر گوئن نه! یعنی هیچ سکانس درست و حسابی توی این فیلم وجود نداره که توی اون کمی از محبت پدرانه او نسبت به گوئن یا حتی رابطه پدر دختری ساده ای بین این دو شاهد باشیم. این در حالیه که جرج استیسی توی دنیای کمیک یکی از نقش های مکمل برجسته رو داره. خوشبختانه، بعد ها توی سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز، یه اقتباس بهتر و وابسته تر به منبع (Source Material)رو مشاهده کردیم.

 

21- مریسا تومی در نقش زن عمو می ((Aunt May

مریسا تومی در نقش زن عمو می ((Aunt May

جوان ترین نسخه سینمایی از زن عمو می تا به حال را در دنیای سینمایی مارول (MCU) دیده ایم. در واقع این نسخه که خانم مریسا تومی عهده دار نقشش بوده ابتدا به طور کوتاهی در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" دیده شد و سپس در دو فیلم اختصاصی اسپایدرمن به نام های "بازگشت به خانه" و "دور از خانه" وی را مشاهده کردیم. رابطه بین پیتر و زن عمویش در زمره قوی ترین ها در دنیای سینما یا انیمیشن بوده و پس از فهمیدن هویت مخفی اسپایدرمن تبدیل شد به حمایتی تمام عیار از اسپایدرمن و پیتر. همچنین با لو رفتن قضیه رابطه رومانتیک بین او و هپی هوگان ، جا پای این شخصیت بیش از پیش در MCU سفت شد!

 

20- دیلن بیکر در نقش کرت کانرز ((Curt Connors

دیلن بیکر در نقش کرت کانرز ((Curt Connors

توی سری فیلم های سم ریمی، کرت کانرز فقط به عنوان یه استاد دانشگاه ظاهر میشه و لا غیر. او یه معلم کاربلدی است که مراقب دانش آموز هایش می باشد و موفقیت اونارو می خواد، بدین سبب شخصیت کاملا خوب و مثبتی داره و از اون دسته شخصیت هاییه که هیچ کس نمیتونه فکرشو کنه که یه روزی به یه خزنده سبز رنگ تبدیل بشه! این اتفاق ممکن بود توی قسمت چهارم مرد عنکبوتی ریمی بیفته، اما پروژه ساخت این فیلم کنسل شد (در اینجا میتوانید اطلاعات کامل تری را درباره قسمت چهارم مرد عنکبوتی به دست بیارید) دیلت بیکر در واقع یکی از خاکی ترین و بی ریا ترین شخصیت های این سری رو به تصویر میکشه، بنابراین باید به بازی تاثیرگذار او آفرین گفت! و صد البته افسوس که قسمت چهارم مرد عنکبوتی ساخته نشد و ما نتونستیم او را به عنوان لیزارد ببینیم. همونطور که تونست نقش کانرز رو به عنوان یه استاد دانشگاه به خوبی ایفا کنه، احتمال قریب به یقین میتونست به عنوان لیزارد هم بدرخشه.

 

19- سالی فیلد در نقش زن عمو می ((Aunt May

سالی فیلد

سالی فیلد یک زن عمو می بسیار عالی بود. از نظر سنی و جذابیت (!) در حد وسط بین دو بازیگر دیگر این نقش یعنی رزمری هریس و مریسا تومی قرار داشت و از هردوی آنها هم بازیگر بهتری بود ولی در حقش جفا شد و در فیلمنامه هر دو فیلم بهش زمان و فرصت کافی ندادن تا بیشتر بدرخشه . ولی هر صحنه و دیالوگ رو مال خودش کرد.   یقیناً یكی از تاثیرگذارترین لحظات فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" مربوط به جایی میشود كه پیتر پاركر خسته و زخمی از نبرد با «لیزارد» به خانه برمیگردد. او زن عموی نگرانش را در آغوش میگیرد و با گفتن عبارت rough night به او میفهماند كه شب سختی را پشت سرگذاشته است. او همچنین نشان میدهد كه تخم مرغ هایی كه زن عمویش سفارش داده بوده را خریداری كرده است! نحوه ای كه زن عمو می، پیتر را در آغوش میگیرد و نوع نگاهی كه در صورت اوست، به قشنگ ترين نحو رابطه مادر و پسری میان آنها را به تصویر میكشد و بار دیگر به مخاطب یادآوری میكند كه پیتر همچون دنیای كمیك یار و یاوری قوی دارد كه همیشه میتواند رویش حساب كند. 

 

18- کلیف رابرتسون در نقش عمو بن ((Uncle Ben

کلیف رابرتسون در نقش عمو بن ((Uncle Ben

عمو بن، بی چون و چرا، یکی از مهم ترین نقش ها رو توی داستان های مرد عنکبوتی داره. و همچنین این عمو بود که جوهره حقیقی شخصیت پیتر پارکر / مرد عنکبوتی را تعریف کرد: قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه دارد. کلیف رابرتسون علی رغم اینکه فقط در فیلم ابتدایی برای مدت کوتاهی ایفای نقش کرد، اما به زیبایی تمام نقش عموی پیتر بازی کرد. در واقع او جایگاه پدر رو برای پیتر داشت، به همون اندازه دلسوز و مهربان بود و از طرفی مثل کوه پشت پیتر می ایستاد، همین مورد باعث شده که به عنوان شخصی که پیتر پارکر رو به کسی که در حال حاضر است تبدیل کرده، کاملا باور پذیر ظاهر بشه. کلیف رابرتسون تونست اون قدرت درونی و مهربانی عمو بن واقعی رو بروز بده، مثل سکانسی که جلوی اون دزده رو میگیره و سعی میکنه متقاعدش کنه که داره کار اشتباهی میکنه، با اینکه میتونست به جای این کار فرار بکنه! اما از همه اینا گذشته و همون طور که چندی پیش اشاره کردیم، دیالوگ معروف او که توی ماشین به پیتر میگه و بهش درس بزرگی یاد میده، یقینا ماندگار ترین بخش این شخصیت می باشد، چون نشون میداد که تا چه اندازه عمو بن توی به مرد عنکبوتی تبدیل شدن پیتر نقش داشته است.

 

17- مارتین شین در نقش عمو بن ((Uncle Ben

مارتین شین

رابطه بین عمو بن و پیتر توی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز، مطمئنا با اون چیزی که پیش از این دیده بودیم خیلی تفاوت داشت. رابطه بین اونا بی نقص نیست، اما خیلی باورپذیر تر از اون چیزیه که ما توی سری سم ریمی بین این دو شخصیت مشاهده کردیم. توی این فیلم عمو بن نوعی مرشد پیتر محسوب میشه و هیچ وقت هم صبرش رو از دست نمیده و در عوض پیتر هم همیشه به حرفاش گوش میده، گاهی با هم جر و بحث میکنند، گاهی با هم موافق نیستند و همین ویژگی هاست که رابطه اونارو واقع بینانه تر جلوه داده. بازی هنرمندانه مارتین شین باعث شده ما عمو بن رو به عنوان یه مرد کامل ببینیم، نه فقط کسی که سرپرست و مرشد پیتر پارکره، بلکه کسی که به زنش هم خیلی اهمیت میده، مثلا نگران اینه که زن عمو می یه وقت پیاده و تنها تا خونه نیاد، گاهی هم با بی مسئولیتی های پیتر برخورد میکنه. او تمام ویژگی هایی که لازمه یه عمو بن داشته باشه رو داره، او کسیه که خیلی به پیتر اهمیت میده و مراقبشه، کسی که میدونه پدر واقعی پیتر نیست اما همیشه سعی کرده جای پدرشو پر بکنه. به همین دلیل هم هست که وقتی کشته شد، همه ما رو بسیار ناراحت کرد، چرا که شخصیت او را به عنوان عموی دلسوز مهربان پیتر و یه نقش مهم در زندگی او پذیرفته بودیم

 

16- دین دیهان در نقش هری آزبورن ((Harry Osborn

 دین دیهان در نقش هری آزبورن ((Harry Osborn

شخصیت های سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز نسبت به سری قبل جوان تر بودند، بنابراین جای تعجب نداره که انی ورژن از هری آزبورن نسبت به اون چیزی که پیش از این دیدیم و بهش عادت داشتیم، جوان تر بود. شخصیت او کاملا fit داستانه و خوشبختانه، دیهان هم به عنوان هری آزبورن خوش درخشید و هم به عنوان گریین گابلین علمکرد قابل قبولی داشت. در حقیقت بهتر می شد فقط او را به عنوان خبیث اصلی داستان ببینیم. هری شخصیتی بی مسئولیت، گستاخ، خشن و هر ویژگی دیگری که از یه بچه دبیرستانی میلیاردر که توسط یه سرم عجیب و غریب آلوده شده، انتظار میره رو داشت! البته به عقیده برخی شخصیت گرین گابلین توی این فیلم یه ضعف محسوب میشه. برخی این ایراد رو از ظاهر این شخصیت میدونند و یا معتقدند دین دیهان نتونسته چندان خوب به عنوان گرین گابلین ایفای نقش بکنه.  اما من خودم بازی اونو در این نقش دوست داشتم و بنظرم نه تنها ایراد چندانی نداشت، بلکه دیهان خیلی خوب تونست نقش یه جوان به جنون کشیده شده رو ایفا بکنه.

 

15- ریس ایفانز در نقش کرت کانرز ((Curt Connors

ریس ایفانز در نقش کرت کانرز ((Curt Connors

ریس ایفانز نسبت به دیلن بیکر یه مزیت بزرگ داره، اونم اینه که او به عنوان آنتاگونیست اصلی فیلم نخست مرد عنکبوتی شگفت انگیز ظاهر و مسلما تمرکز بیشتری روی او شده بود، اما همونطور که قبلا هم گفتیم، دیلن بیکر فقط به عنوان استاد دانشگاه و در قالب یه نقش مکمل در اون سری فیلم ها حضور پیدا کرد. ریس ایفانز خیلی خوب تونست به عنوان یه دانشمند یک دست ظاهر بشه، بازی استادانه او باعث شده بود که از همون ابتدا نیمه تاریک شخصیتش رو ببینیم، به عبارتی، حتی پیش از اینکه به لیزارد تبدیل بشه هم میشد کمی خباثت رو توی وجودش دید! او دانشمندی بود که برای شرکت بزرگ آزکورپ کار میکرد و همچنین به دنبال راه علاجی برای جلوگیری از مرگ نورمن آزبورن بود. و بعد میبینیم که او از یه دانشمند حرفه ای به خزنده ای به نام لیزارد تبدیل میشه و بعد سعی میکنخ دنبال راه هایی بگرده که بتونه همه رو به یه مارمولک عظیم الجثه تبدیل بکنه! مشکل هم اتفاقا از همینجا شروع میشه! یعنی دقیقا جایی که او به لیزارد تبدیل میشه، دیگه انگیزه درست و درمونی برای خباثت نداره. این خودش یکی از ضعف های بزرگ فیلم بود

 

14- توماس هیدن چرچ در نقش مرد شنی ((Sandman

توماس هیدن چرچ در نقش مرد شنی ((Sandman

این گزینه، مثالی واضح بر اینه که چطور یه بازیگر توانمند میتونه با بازی خودش ضعف های فیلمنامه ای شخصیت رو بپوشونه. درسته که قدرت های شنی او در فیلم به شکل واضحی نشان داده میشه، اما در این مورد افراط صورت نمی گیره و ما بیشتر از اینکه فلینت مارکو رو به عنوان یه مجرم خشن و تشنه قدرت ببینیم، به عنوان پدر دلسوزی میبینیم که هرکاری میکنه تا دخترش رو از بیماری و زندگی سختی که توش گیر افتاده، نجات بده. بدین ترتیب شاهد هیولایی قدرتمند اما قابل ترحم هستیم و این از ویژگی های درخشان این کاراکتره. شما میتونید توی بازی او به راحتی این رو متوجه بشید، حتی مثلا وقتی وسط میدان نبرده، اون خشونت لازم رو توی چهره اش نمی بینید، نگرانی او برای دخترش باعث شده توی چشماش ناامیدی موج بزنه. او نمیخواد با مرد عنکبوتی مبارزه کنه اما اینکارو میکنه چون توی شرایط سخت و محتمل شده ای قرار داره. از طرفی، وقتی سازندگان تاریخچه او رو به مرگ عمو بن ربط می دهند، لطمه بزرگی به فیلم وارد میشه، چون از دنیای کمیک بوک فاصله میگیره. اما همونطور هم که گفتم، این قضیه و اشتباهات فیلمنامه باعث نمیشه بتونیم شخصیت پردازی کم نقص او را نادیده بگیریم.

 

13- دنیس لری در نقش جورج استیسی ((George Stacy

 دنیس لری در نقش جورج استیسی ((George Stacy

دنیس لری بازیگر توانمند و با استعدادیه. یکی از نکات جالب درباره نقش او اینه که او به نوعی تونسته جای خالی جی جونا جیمسون رو پر کنه! چرا که در این فیلم، او هم مثل جیمسون مرد عنکبوتی رو یه مجرم میدونه و در به در به دنبال گیر انداختن اوست. آقای لری تونسته به خوبی احساساتی که لازمه از این شخصست ببینیم رو به بیننده منتقل بکنه. بر خلاف جیمز کرامول توی مرد عنکبوتی 3 ،استیسی اینجا هم در نقش یه پدر به خوبی درخشیده و هم به عنوان یه پلیس شهری. لری هم در لحظات شاد و بامزه حضور پررنگی داشت و هم در لحظات جدی. مثلا جایی که میره به دخترش میگه که بیاد شکلات بخوره، نمونه ای از توانایی لری در جلوه دادن سروان استیسی به عنوان یه پدر صبور و با نشاطه، همچنین در سکانسی که کشته میشه هم میشه به وضوح استعداد او را در ایجاد لحظات احساسی مشاهده کرد. این باعث میشه که شخصیت او عمق داشته باشه، این در حالیه که او فقط به عنوان یکی از نقش های مکمل حضور پیدا کرد اما به یکی از برترین شخصیت های آثار مرد عنکبوتی تبدیل شد.

 

12- جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن ((Harry Osborn

جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن ((Harry Osborn

یکم سخته که بخوایم جیمز فرانکو رو به عنوان یه بازیگر سطح بالا و خیلی محبوب در نظر بگیریم، چون فیلم هایی که این روزا بازی میکنه انصافا در حد کسی نیست که اون شکلی توی تریلوژی مرد عنکبوتی ظاهر شد. البته اینجا ما هم با همون نقشش کار داریم، هری آزبورن توی اون مجموعه همونطور بود که باید باشه و این رو مدیون بازی کم نظیر فرانکو هستیم. این خیلی عالیه که تونستیم یه بیزنس منی توی شخصیت هری جوان ببینیم که سعی میکنه زندگیش رو بدون سایه پدرش بچرخونه. او به خوبی وسواس فکری، خشونت و در مواقعی جنون رو به بیننده منتقل میکنه و از هری شخصیتی باور پذیر تر میسازه. این موارد باعث شده که هری آزبورن توی این سری با دیگر اقتباس های انجام شده از این شخصیت متفاوت بشه. یکی از دلایلی که باعث شده فرانکو در این مقاله رتبه بهتری نصیبش نشه اینه که واقعا در مرد عنکبوتی 1 ضعیف بود. یعنی اصلا انگار نقش براش مهم نبود و داره در حالی نقش رو بازی میکنه که خوابه! اما انصافا در قسمت های بعدی بهتر و بهتر شد. 

 

11- کرستن دانست در نقش مری جین واتسون ((Mary-Jane Watson

 کرستن دانست در نقش مری جین واتسون ((Mary-Jane Watson

وقتی اسم مری جین واتسون میاد، ناخودآگاه همه یاد بازی کرستن دانست در این نقش توی سه گانه مرد عنکبوتی ریمی میفتند. البته ممکنه این طور فکر کنید که این به خاطر اینه که مری جین توی اون فیلم تنها اقتباس از این شخصیت توی دو دهه اخیر بوده است، ممکنه درست باشه اما نمیتونید بازی خوب خانم دانست رو هم انکار کنید، حداقل توی دو فیلم ابتدایی که به شکل زیبایی تونست نقش اون دختر مو قرمز که همسایه پیتر پارکره رو ایفا بکنهدرسته که او به اندازه نسخه کمیکی خودش خوش و خرم و ساده دل نیست، اما نمیتونیم این مورد رو به عنوان یه ویژگی منفی در نظر بگیریم. خوشبختانه اون نسخه ای که دانست از مری جین نشونمون داد، شخصیتی واقع بینانه و قابل درک داشت. او همیشه به دنبال رویاهاشه و برای رسیدن به اونا تلاش بسیاری میکنه، حتی اگر توی این مسیر با موانع زیادی رو به رو بشه و گاهی صبرش تموم بشه، نکته خوبش اینه که دانست تونست تمام این احساسات رو به خوبی منتقل بکنه و ما میتونستیم درکش بکنیم. به همین دلایل می باشد که او از پس این نقش بر اومد و بازی خوبی رو ارائه داد. ولی باید قبول کرد مری جین در فیلم های سم ریمی شخصیتش آنچنان که باید شرح و بسط پیدا نکرد و خیلی با مری جین دنیای کمیک فاصله داشت. چون  او اکثرا همچون دختری به تصویر کشیده میشد که اکثرا به دست دشمنان مرد عنکبوتی اسیر میشد و وسط زمین و هوا جیغ میزد و اسپایدرمن هم باید نجاتش میداد!

 

10- رزماری هریس در نقش زن عمو می ((Aunt May

رزماری هریس در نقش زن عمو می ((Aunt May

رزماری هریس در نقش زن عمو می در سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی بی نقص بود. اوج هنرنمایی او را میتوان در یكی از صحنه های ابتدایی فیلم "اسپایدرمن 2" یعنی جایی كه ملتمسانه از پیتر میخواهد تا آن 20 دلاری را به عنوان كادوی روز تولدش قبول كند، ملاحظه کرد. زن عمو می در این سری فیلم ها درست مثل كمیك بوک های اسپایدرمن، زنی است كه علیرغم سن بالا یا مشكلات مالی فراوان، شخصیت محكم و عزت نفس بالايی دارد. در ضمن در موقع لزوم به کمک و حمایت پیتر پارکر می آمد. به طور مثال در قسمت دوم جایی كه پیتر نیروهای فوق بشری اش را از دست داده و تصمیم گرفته یك فرد عادی باشد اما نزد زن عمو می میرود و او به پیتر حرف هایی میزند كه باعث میشود پیتر دوباره یك ابرقهرمان شود:

“I believe there's a hero in all of us, that keeps us honest, gives us strength, makes us noble, and finally allows us to die with pride, even though sometimes we have to be steady, and give up the thing we want the most. Even our dreams”.

"به نظر من در وجود همه ما یك قهرمان نهفته است كه ما را صادق نگه میدارد، به ما قدرت میبخشد، ما را شرافتمند میكند، و در پایان اجازه میدهد تا با افتخار بمیریم. با وجود آنكه گاهی اوقات مجبوریم محكم باشیم و چیزی را که خیلی برایمان عزیز است را قربانی كنیم. حتی رویا هایمان را". 

 

9- جیک جیلنهال در نقش میستریو (Mysterio)

میستریو (Mysterio)

جیک جیلنهال در نقش میستریو واقعا عالی بود. میخواهم این بخش را عیناً از روی نقد استاد ترابی برای فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" براتون نقل کنم چون به بهترین نحو ممکن درباره میستریو توضیح داده است:

آقا این میستریو حرف نداره! بارها و بارها تو سایتم گفته بودم که میستریو یکی از سه خبیث محبوب من تو دنیای اسپایدرمنه. ولی همیشه نگران بودم که چطور میخوان تو عالم سینما به تصویر بکشنش. میدونید ظاهرش جوریه که اگه دقت نشه کارتونی و مسخره به نظر میرسه ولی اصلا غمتون نباشه چون میستریو عالی به تصویر کشیده شده. اصلا من نمیدونم مارول این ایده ها رو از کجا میاره. لامصب حتی اون گوی شیشه ای روی سرش رو هم براش یه دلیل آوردن. این نشون دهنده پختگی فیلمنامه است. در واقع این فیلم شاید کمیک بوکی ترین فیلم اسپایدرمن باشه ولی جالبه که فیلمنامه سعی کرده برای همه چیز دلیل منطقی بیاره (مخصوصا لباس های جدید اسپایدرمن). شخصیت پردازی میستریو هم بی نظیره. خوشم اومد اولش تونست نظر مثبت و اعتماد پیتر رو به خودش جلب کنه و بعدش بهش نارو زد. جیک جیلنهال نقش رو مال خود کرده. تا اینجا که اسپایدی از نظر داشتن ویلن درست درمون در MCU از بقیه بهتر بوده چون دو تا فیلم داشته که هر دو ویلنش عالی بودن.  و من چقدر خوشحالم که نه قضیه مالتی ورس و دنیاهای موازی  صحت داشت و نه قضیه اون غول های آب و آتش و خاک و هوا! اصلا با دنیای اسپایدرمن جور درنمیومد. اسپایدرمن همیشه تو فیلم هاش با ویلن هایی جنگیده که ریشه علمی داشته اند و زمینی هستند ، نه اسطوره ای و جادویی. البته وقتی مارول کلیپی نشون داد که میستریو  میگفت از دنیای دیگه ای اومده یه خورده ترسیدم. گفتم نکنه که واقعا اینطور باشه؟ اما با دیدن فیلم نفسی به راحتی کشیدم. چون این دقیقا همون میستریویی هستش که باید باشه.

 

8- مایکل کیتون در نقش والچر ((Vulture

مایکل کیتون در نقش والچر ((Vulture

انتخاب والچر به عنوان خبیث فیلم حرکت بسیار هوشمندانه ای بود، چرا که حضور او میتونست لحظات نابی رو پدید بیاره که پیش از این نظیرش رو ندیده بودیم، همینطور هم شد، و اما مطمئنا انتخاب کیتون به عنوان این نقش حرکت هوشمندانه تری بود! این اولین نقش مایکل کیتون به عنوان یه ابرخبیث (Supervillain) توی سینما بود و خوشبختانه به خوبی از پسش بر اومد. همونطور که میدونید او سابقه بازی در نقش بت من رو داشته و بنظر هم میرسه که از تجربه بازی اش در نقش های ابرقهرمانی برای بهتر ساختن شخصیت آدریان تومز استفاده کرده و به همین دلیله که والچر چیزی بیشتر از یه خبیث عادیه که برای دنیا یه تهدید محسوب میشه. منظورم اینه که وقتی یکم دقیق تر به فیلمنامه مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه نگاه می اندازیم، متوجه میشیم که خبیث فیلم شخصیتی است که از جامعه بیزاره و میخواد این دنیا رو نابود کنه، اما بازی هنرمندانه کیتون در این نقش از والچر چیزی بیشتر از اون ساخت. بازی او آمیخته از احساسات مختلفه و به دلیل انگیزه باور پذیرش بسیار شخصیت قابل درکی داره.

 

7- آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس ((Doc Ock

آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس ((Doc Ock

دکتر اختاپوس خبیث فیلم بی نظیر مرد عنکبوتی 2 بود، همونطور که پیش از این در این مقاله گفتیم، او یقینا یکی از بزرگترین ابر خبیث های آثار کمیکی می باشد. خوشبختانه اریجین این شخصیت توی فیلم دستکاری زیادی نشده بود و به منبع اصلی وفادار بود، همچنین آقای مولینا با بازی توانمند خودش موفق شد که یه شخصیت فراموش نشدنی خلق بکنه. او در ابتدا تونست به خوبی، اتو اکتاویوس رو به عنوان یا دانشمند دوست داشتنی به تصویر بکشه، خیلی بهتر از نورمن آزبورن و کاریزماتیک تر از کرت کانرز. اینا باعث شده بود که بیننده ها به شدت جذب شخصیت او بشن و در نتیجه وقتی تغییر و تبدیل او به دکتر اختاپوس رو می بینند، خیلی بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند. یکی از مثال های بارزی که اوج هنرنمایی بازیگری مولینا رو نشون میده جاییه که به خاطر از دست دادن زنش و کارش، توی اون انبار متروکه ماتم گرفته و درد و رنجش رو به ما هم منتقل میکنه، به همین دلیله که او از سمپاتیک ترین شخصیت های تاریخ می باشد! سپس او کم کم متوجه میشه که مغزش تحت تاثیر بازو های مکانیکی اش می باشند و به تدریج تسلیم اونا میشه. اون سکانس ها یکی از برترین های فیلم های ابر قهرمانی بودند و بازی اعجاب انگیز مولینا رو به تصویر کشیدند.

 

6- ویلم دفو در نقش گرین گابلین (Green Goblin)

ویلم دفو در نقش گرین گابلین (Green Goblin)

شاید بخشی از دلیل اینکه چرا ما با گرین گابلین دیهان توی فیلم دوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز زیاد حال نکردیم، این باشه که اولین گرین گابلینی که دیدیم، بی نظیر بود و واقعا سخته بهترش بیاد. ویلم دفو از عهده این نقش به خوبی بر اومد و ویژگی های منحصر به فردی رو به گرین گابلین بخشید که باعث شد تا این حد بدرخشه. مثل اون خنده ها و پوزخند های مرموز و شیطانی، صحبت های گول زننده و ترسناک و صد البته توانایی استادانه او در صحبت های مداوم با نیمه تاریک شخصیت خودش. واقعا اون پانل هایی که نورمن آزبورن جلوی آینه با خودش حرف میزنه شگفت انگیز هستند! به همین دلیل هم میگم که سخته یه نفر دیگه رو جای گرین گابلین تصور کنیم، ویلم دفو همیشه برای ما نورمن آزبورن / گرین گابلین باقی میمونه، او شخصیتی خلق کرد که ما هرگز از یاد نخواهیم برد. شاید برخی بگن که دفو توی نمایان سازی خباثت گابلین بیش از اندازه اغراق کرده و شخصیتی بسیار شیطانی ازش ساخته، اما باید یادمون باشه که خود گرین گابلین دقیقا همچین شخصیتی داره! (یادمه استاد ترابی یه بار میگفتند که پسرشون وقتی کوچک بوده از دیدن نورمن در این فیلم بیشتر میترسیده تا  گرین گابلین ! این نشون میده دفو چه نقش آفرینی ترسناکی رو ایفا کرده!).

 

5- توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر ((Peter Parker

توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر ((Peter Parker

برای خیلی از ماها، او اولین مرد عنکبوتی دنیای سینما به حساب میاد و تا به این لحظه، خیلی ها هستند که معتقدند شخصیتی که توبی مگوایر از پیتر پارکر ارائه داد، هنوز رو دست نداره! ممکنه او به اندازه دیگه اقتباس های این شخصیت، شوخ طبع و یا قدرتمند نباشه اما خصیصه ای که او را توی ذهن ما ماندگار کرده، فروتنی و مسئولیت پذیری او می باشد. در حقیقت، او انقدر در نقش خود درخشیده که نقش پیتر پارکر و هر سه فیلم مرد عنکبوتی ریمی رو جذاب کرده، طوری که برخی نقص های جزئی رو دیگه نمی بینیم. مثل زمانی که تحت تاثیر سیمبیوت فضایی بود و توی خیابون قدم میزد و میرقصید و مدل موی جلفی داشت! این ویژگی ها مسلما با اون چیزی که ما از پیتر سراغ داریم، در تضاده! و صد البته نمیتونیم این حقیقت رو انکار کنیم که اون حس نوستالژی و خاطره انگیزی که با این نسخه از پیتر پارکر داریم، بخش اعظمی از محبوبیت او را به وجود آورده و باعث شده تا این حد به این نسخه از مرد عنکبوتی و بازیگرش دل ببندیم.

 

4- اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر ((Peter Parker

اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر ((Peter Parker

چیزی که توبی مگوایر به عنوان مرد عنکبوتی کم داشت، اعتماد به نفس بود. اما اندرو گارفیلد که نقش یه پیتر پارکر جوان تر رو در سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز ایفا کرد، اعتماد به نفس و شوخ طبعی اسپایدی رو اونطور که انتظار داشتیم نشان داد. در عین حال، اون شخصیت nerd ئی که از پیتر سراغ داریم هم میشد توی اندرو گارفیلد پیدا کرد، این از ویژگی های مهم پیتره که باعث میشه برای تماشاگران ملموس تر به نظر برسه. اما همونطور که گفتیم، اعتماد به نفس لازم توی پیتر پارکر سم ریمی وجود نداشت، حتی بعد از دوران مدرسه و او یه nerd باقی میمونه اما اندرو گارفیلد به مرور از این حالت خارج میشه و این دقیقا همون چیزیه که ما هواداران میخواستیم. اندرو خصیصه های مختلفی از پیتر رو نشان داد، مثلا به خوبی هر چه تمام تر یه پیتر پارکر دست و پا چلفتی ولی در عین حال باهوش و زیرک رو به تصویر کشید، طوری که پیش از این مثلش ندیده بودیم. به همین دلیل هم هست که اندرو گارفیلد مرد عنکبوتی بهتری نسبت به توبی مگوایره، هر چند بهترین نیست! و البته هواداران واقعی مرد عنکبوتی اندرو را به توبی ترجیح میدهند چون اندرو واقعا عاشق نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی بود (این مقاله را بخونید).

 

3- اما استون در نقش گوئن استیسی ((Gwen Stacy

اما استون در نقش گوئن استیسی ((Gwen Stacy

صادقانه بگم، گوئن استیسی یکی از شخصیت های اصلی در سری مرد عنکبوتی مارک وب بود، به همین دلیل اما استون وظیفه سنگینی رو به عهده گرفته بود و می بایست شخصیتی ماندگار از گوئن استیسی خلق کند. این نسخه از گوئن، شبیه خود پیتر باهوش و کمی شوخ طبع بود و خوشبختانه خانم استون تونست به خوبی این ویژگی ها رو در شخصیت گوئن ایجاد بکنه. این مورد باعث شد که شیمی خاصی بین پیتر و گوئن ایجاد بشه که از قرار معلوم توی زندگی واقعی اندرو گارفیلد و اما استون هم تغییراتی رو به وجود آورد و رابطه ای بین اونا شکل گرفت، بدین ترتیب شاهد یه رابطه تقریبا واقعی بین گوئن و پیتر بودیم! مشخص بود که استون از بازی در نقش گوئن لذت میبره و همچنین سعی میکنه به شکل بی نقصی کارش رو پیش ببره که سبب خلق لحظات شیرینی از او در این دو فیلم شد. اما مهم ترین دلیل به چشم آمدن نقش آفرینی خانم استون این بود که شخصیت پردازی گوئن فوق العاده بود. او کاملا از دنیای کمیک سرتر بود و همچون دختری بسیار جسور، مستقل و کاریزماتیک به تصویر کشیده شد(در واقع شخصیت پردازی او ما رو درست به یاد مری جین دنیای کمیک می انداخت! انگار که جای مری جین و گوئن در دنیای سینمایی از نظر شخصیت پردازی عوض شده باشه!). او به خوبی میدونه که چه زمانی باید جدی باشه، چه زمانی احساسی و ... به همین علت بود که مرگ گوئن توی اون فیلم به یه مرگ به شدت تاثیرگذار و به یاد ماندنی در آثار ابر قهرمانی تبدیل شد. مطمئن باشید که نفر بعدی که بخواد نقش گوئن رو بازی بکنه، کار بسیار سختی رو در پیش رو داره!

 

2- تام هالند در نقش پیتر پارکر (Peter Parker)

تام هالند در نقش پیتر پارکر (Peter Parker)

تا به این لحظه، مطمئنا بهترین مرد عنکبوتی که تا به حال دیده ایم تام هالند جوان می باشد! کسی که اخیرا در اثر شاهکار Avengers: Endgame ایفای نقش کرد. همچنین فیلم جدید مرد عنکبوتی با نام Spider-Man: Far From Home   در راهه و بازم قراره شاهد بازی شگفت انگیز هالند در نقش پیتر باشیم. چیزی که او را در اندرو گارفیلد و توبی مگوایر متمایز میکنه اینه که تام هالند میتونه شکل دیگری از قدرت مرد عنکبوتی رو به تصویر بکشه. چرا که همونطور که میدونید، مرد عنکبوتی mcu هنوز خیلی کم سن و ساله و اونقدرا هم قدرتمند نیست، بنابراین اون چیزی که باعث میشه پیتر مسئولیت هایش رو بپذیره و به نبرد با شرارت روی بیاره قدرت اراده اوست، نه قدرت بدنی. این چیزیه که توی مرد عنکبوتی های قبلی ندیده بودیم، اونا بیشتر روی قدرت بدنی پیتر تمرکز می کردند. او همچنین به خوبی میتونه نقش پسر نوجوانی رو بازی کنه که توسط یه عنکبوت رادیو اکتیوی گزیده شده و حالا کلی مسئولیت روی دوشش حس میکنه. او شخصیت تفکر برانگیزی داره و بازی او ترکیبی از احساسات مختلف و تاثیرگذاره. بنابراین حالا متوجه میشیم که انتخاب مارول حرف نداره، این پسر خود مرد عنکبوتیست!  اوج بازیگری هالند را در آنجا شاهد هستیم  که پیتر در فیلم بازگشت به خانه میره خونه لیز آلن تا ببرتش به مراسم رقص در مدرسه و متوجه میشه که آدریان تومز باباشه . بازی او آمیخته ای از ترس و حیرت و بهت و ناباوریه. اونجایی که مدام زل زده به بابای لیز یا اون صحنه پر التهابی که تو ماشین هستند و دیالوگش با تومز. آدم به عنوان بیننده کاملا با حس و حال پیتر در آن موقعیت ارتباط برقرار میکنه. خیلی ها هم میگن توبی بهترین پیتر پارکر بود و اندرو بهترین مرد عنکبوتی ولی تام هم یک پیتر پارکر عالیه و هم  یک مرد عنکبوتی فوق العاده! یعنی ترکیبی از توبی و اندرو!

 

1-     جی کی سیمونز در نقش جی. جونا جیمسون (J Jonah Jameson)

جی کی سیمونز در نقش جیمز جونا جیمسون (J Jonah Jameson)

خب، واقعا فکر می کردید چه کسی رو توی جایگاه اول ببینید؟ هر کسی که به فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی یه نگاهی بندازه، بی شک متوجه می شه که جی جونا جیمسون برجسته ترین شخصیت این سری هست! به همین دلیل وقتی سری شگفت انگیز و فیلم بازگشت به خانه در حال ساخت بودند، همه هواداران براشون این سوال پیش اومده بود که آیا این شخصیت توی این فیلم ها هم هست یا نه، ولی آیا واقعا کسی وجود داره که بتونه اون طوری که جی کی سیمونز در این نقش ظاهر شد، ایفای نقش بکنه؟ او شخصیت بی مانندی رو خلق کرد و ویژگی های منحصر به فردی بهش بخشید. او پر جنب و جوش و فعال بود، بامزه بود، گاهی عصبانی می شد و هر ویژگی که سردبیر دیلی بیوگل باید داشته باشه رو داشت! جالبه که بدونید طرفداران انقدر عاشق او هستند و با بازی او خاطره دارند که از سیمونز خواستند نقش جی جونا جیمسون رو توی mcu بازی بکنه! این دلایل باعث شده که ما اونو به عنوان جایگاه اول توی این لیست در نظر بگیریم.

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

55 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

55 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

برترین بازیگران فیلم های مارول

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hesam-beigi
#1 hesam-beigi 1398-04-13 10:11
واقعا نمیشه خاطره خوب سری فیلمای سم ریمی رو از یاد برد.
زن عمو می تو فیلمای سم ریمی تاثیرش روی پیتر پارکر و داستان فیلم خیلی بیشتر بود و فکر میکنم توی کمیک ها هم نقش بزرگی رو داره.
یکی از اشکالات سری دوم فیلمای اسپایدرمن نبودن یه شخصیت منفی خوب بود که برعکس تو فیلمای سم ریمی دکتر اختاپوس و گرین گابلین عالی بودن.گرین گابلین اون خباثت رو که باید داشت و دکتر اختاپوس هم یجورایی دگانگی رو میشد توش احساس کرد کرد که نبرد بین شخصیت خوب و بدش بود.
و اینکه گوئن استیسی خانم اما استون عالی بود و یکی از نقاط قوت فیلم بود،شیمی خیلی خوبی هم داشتند و مرگش هم تو فیلم خیلی احساسی و قشنگ بود مثل کمیک.
شاید دارم احساسی نظر میدم ولی توبی مگوایر بهتر از تام هالنده.
نقل قول کردن
jonah hex
#2 jonah hex 1398-04-13 10:41
مقاله خوبی بودش ولی درسته اسپایدرمن تام هلند بیشتر بر قدرت ارادش متکیه تا قدرته بدنی ولی خیلی این پارکر در مبارزه و چالاکی ضعیفه ! جوری به تصور کشیدنش که چالاکی اسپایدرمن نداره تو homecoming صحنه های آخر جوری می کوبیدش تومز که اون لحظه به خودت می گی بابا یه کاری بکن! ولی تو خلق صحنه های حساس فقط خوب بود(صحنه کلاسیک زیره آوار)
نقل قول کردن
K.Bagheri
#3 K.Bagheri 1398-04-13 10:43
با سلام . خدمت سایت خوبتون .
مطلبی که نوشتم اسپم بود و نباید مینوشتم . اما این سوال برام خیلی مهمه . لطفا پاسخش رو بگین . لطفا این کامنتم رو پاک نکنین .
برای پاسخ دادن به سوالم کامنت های 20# و 21# و 23# از مطلب (( قسمت پنجم از کمیک انتقام جویان میزبان نهایی )) رو بخونین . کاربران دیگه گفتند که احتمالا آقای حیاتی و بقیه کسانی که ازبخش کیهانی مارول بیشتر متوجه میشوند بتونند دقیق جواب سوالتون رو بدهند .
این مقاله هم خوب بود . من انتظار شخصیتی که در رتبه 1 بود رو داشتم . خسته نباشید . مرسی از سایت خوبتون .
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1398-04-13 10:51
به نقل از K.Bagheri:
با سلام . خدمت سایت خوبتون .
مطلبی که نوشتم اسپم بود و نباید مینوشتم . اما این سوال برام خیلی مهمه . لطفا پاسخش رو بگین . لطفا این کامنتم رو پاک نکنین .
برای پاسخ دادن به سوالم کامنت های 20# و 21# و 23# از مطلب (( قسمت پنجم از کمیک انتقام جویان میزبان نهایی )) رو بخونین . کاربران دیگه گفتند که احتمالا آقای حیاتی و بقیه کسانی که ازبخش کیهانی مارول بیشتر متوجه میشوند بتونند دقیق جواب سوالتون رو بدهند .
این مقاله هم خوب بود . من انتظار شخصیتی که در رتبه 1 بود رو داشتم . خسته نباشید . مرسی از سایت خوبتون .

دفعه دیگه اسپم بدی اخراج میشی
نویسنده زحمت کشیده مطلب نوشته شما درباره اودین میپرسی؟!
سئوال داری درباره اودین برو اینجا:
bit.ly/2DMdc6n
نقل قول کردن
رضا طهماسبی
#5 رضا طهماسبی 1398-04-13 11:12
خیلی عالی بود - مخصوصا شماره 1 -- خیلی ممنون -- به نظرم شماره 3 و 5 باید جا به جا بشن - :)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-04-13 11:16
به نقل از mstreza:
به نظرم شماره 3 و 5 باید جا به جا بشن - :)

یاد بگیرید برای حرفاتون دلیل بیارید
وقتی میگید به نظرم فلان چیز .. باید براش دلیل بیارید
متاسفانه فرهنگمون هم شده مثل تلگرام که فلان حرف رو میزنیم ولی دلیل نمیاریم براش
نظر که عیب نیست
هر کسی یک نظری داره
ولی نویسنده اومده برای انتخبا هاش دلیل اورده. شما هم بگید به نظرم من و به این دلیل باید اینطوری بشه
نقل قول کردن
Dixon
#7 Dixon 1398-04-13 11:16
ممنون از اقای حیاتی.
سه گانه سم ریمی با اینکه شاید مرد عنکبوتی بی نقصی نداشت ولی شخصیت های مکملش عالی بودن مخصوصا شخصیت های خبیثش که کاملا توی نقش شون فرو رفته بودن مثل چیزی که از هیث لجر توی شوالیه تاریکی دیدیم. مرد شنی هم توی قسمت سوم میتونست تو کانون توجه باشه اگر که زیر سایه ونوم نمیرفت.
دو فیلم مارک وب هم اگرچه مرد عنکبوتیش کمی بهتر از قبلی بود ولی سطح بقیه بازیگراش پایین تر بود بجز گوئن استیسی که خیلی خوب و عالی در اومده بود اما همونطور که گفتم باقی بازیگراش چنگی به دل نمیزدن.
سری جدید هم که زیر نظر خود مارول ساخته میشه مطمئنا استودیو برای انتخاب بازیگر وقت گذاشته و میبینیم که برای همه نقش ها اون کسیو انتخاب کردن که بتونه به بهترین شکل روحیات کاراکترو به نمایش بزاره و به فضای فیلم هم بخوره.
نقل قول کردن
mikelanj
#8 mikelanj 1398-04-13 11:22
خیلی ممنون .
اما ای کاش ند و زاندایا رو هم میزاشتین. شوکر و مستریو هم همینطور.
نقل قول کردن
Nick Fury
#9 Nick Fury 1398-04-13 11:36
یه بازیگر هست که با این که حضورش کم بود اما می تونست توی این لیست باشه. رابرت دونی جونیور در نقش تونی استارک توی فیلم homecoming مثل یه پدر برای پیتر بود. مثلا اون جایی که پیتر گفت:« من بدون این لباس نمی تونم هیچی نیستم.» و بعد تونی اون لباس رو ازش گرفت. به نظرم اگه تونی این کار رو نکرده بود، پیتر نمی تونست اعتماد به نفسش به دست بیاره.
رابرت دونی جونیور جاش خالیه.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-04-13 11:37
به نقل از mikelanj:
خیلی ممنون .
اما ای کاش ند و زاندایا رو هم میزاشتین. شوکر و مستریو هم همینطور.

بعد از اینکه فیلم دور از خانه اومد و دیگران تو ایران دیدن مقاله اپدیت میشه و اونا هم تو مقاله میان
نقل قول کردن
Frank castle
#11 Frank castle 1398-04-13 12:09
ممنون از نویسنده مقاله
من بودم جایگاه یک رو میدادم به توبی مگوایر و بقیه رو یه پله میبردم عقب.
من خیلی کمیک نخوندم و نمی تونم بگم فلان چی اقتباس صحیحی از کمیک هست یا نه چیزی که توی این مقاله خیلی بهش اهمیت داده شده و درستشم همینه ولی من تنها به چیزی بسنده میکنم که بتونم تحلیلش کنم.
من با یکی مثل پیتر پارکر توبی مگوایر خیلی تونستم همذات پنداری کنم.یعنی برای من مشکلات زندگیش خیلی قابل درک تر هست تا پیتر پارکر تام هالند.کسی که برای جلب توجه دیگران میخواد ماشین بخره یا توی پیتزا فروشی میخواد کار کنه تا به نون و نوایی برسه یا حتی توی یه خونه کوچیک که مدام صاحب خانش داره سرش غر میزنه و از همه بدتر بخاطر گذشتش عذاب وجدان داره(مخصوصا این نکته) خیلی برای من قابل درک تره تا کسی که با رفیقاش نرفت شنا تا بتونه وظیفه شو انجام بده.الان خیلی زوده نقل تام هالند نظر داد فقط یه فیلم مستقل ازش دیدیم و سنش جوری هست که باید دغدغش جوری باشه که مناسب سنش باشه توی این بحث اختلافی نیست .فقط برای من توبی مگوایر بازیش خیلی دلنشین تر بود چونکه واقعا میتونستم باهاش کنار بیام چرا که خودمم همین مشکلات رو داشتم و دارم.
امیدوارم تام هالند در قسمت های بعدی به این تکامل برسه با اینکه به وجهه های پرداخته که قبلا ندیده بودیم یا کمرنگ بوده مثل روحیه تسلیم ناپذیریش که عالی به تصویر کشیده شده اما دلم میخواد این وجهه ها هم در فیلم های آیندش ببینم
نقل قول کردن
IRON SPIDER 128
#12 IRON SPIDER 128 1398-04-13 12:26
مقاله بسیار زیبایی بود
واقعا جایگاه اول حق جی کی سیمونز هست ، خیلی عالی در نقش J.J.J ظاهر شده و انگار واسه این نقش ساخته شده
من برای فیلم دور از خانه همین طوری یک فن آرتی ساختم خوشحال میشم اگه نگاه کنید! :lol: (به عنوان اولین تجربه)
uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
moein0080
#13 moein0080 1398-04-13 12:40
مقاله جالبی بود
واقعا جای عمو بن تو mcu خالیه و یجورایی خواستن با تونی استارک پر کنن ولی ... بازم مثل عمو بن نمیشه
خیلی جالب میشه اگه تو یه وان شات اوریجین اسپایدرمن رو نشون بدن
کلا تو mcu اشاره خیلی کمی به گذشته اسپایدی قبل ملاقات با آیرون من شده
نقل قول کردن
Bucky WS
#14 Bucky WS 1398-04-13 13:26
ممنون. با تک تک رتبه ها موافقم :-)
نقل قول کردن
Bucky WS
#15 Bucky WS 1398-04-13 13:28
به نقل از moein0080:
مقاله جالبی بود
واقعا جای عمو بن تو mcu خالیه و یجورایی خواستن با تونی استارک پر کنن ولی ... بازم مثل عمو بن نمیشه
خیلی جالب میشه اگه تو یه وان شات اوریجین اسپایدرمن رو نشون بدن
کلا تو mcu اشاره خیلی کمی به گذشته اسپایدی قبل ملاقات با آیرون من شده

خدا وکیلی شما جای خالی عمو بن رو الان حس میکنی ؟ من که حس نمیکنم
بذارید یک مقدار چیز جدید ببینیم
به قول فرمایش استاد ترابی همه چیز که نباید به زبان آورده بشه.
شما از نوع رفتار یک شحصیت میتونی بفهمی که کی رویش تاثیر گذاشته
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1398-04-13 13:33
به نقل از Frank castle:
ممنون از نویسنده مقاله
من بودم جایگاه یک رو میدادم به توبی مگوایر و بقیه رو یه پله میبردم عقب.
من خیلی کمیک نخوندم و نمی تونم بگم فلان چی اقتباس صحیحی از کمیک هست یا نه چیزی که توی این مقاله خیلی بهش اهمیت داده شده و درستشم همینه ولی من تنها به چیزی بسنده میکنم که بتونم تحلیلش کنم.
من با یکی مثل پیتر پارکر توبی مگوایر خیلی تونستم همذات پنداری کنم.یعنی برای من مشکلات زندگیش خیلی قابل درک تر هست تا پیتر پارکر تام هالند.کسی که برای جلب توجه دیگران میخواد ماشین بخره یا توی پیتزا فروشی میخواد کار کنه تا به نون و نوایی برسه یا حتی توی یه خونه کوچیک که مدام صاحب خانش داره سرش غر میزنه و از همه بدتر بخاطر گذشتش عذاب وجدان داره(مخصوصا این نکته) خیلی برای من قابل درک تره تا کسی که با رفیقاش نرفت شنا تا بتونه وظیفه شو انجام بده.الان خیلی زوده نقل تام هالند نظر داد فقط یه فیلم مستقل ازش دیدیم و سنش جوری هست که باید دغدغش جوری باشه که مناسب سنش باشه توی این بحث اختلافی نیست .فقط برای من توبی مگوایر بازیش خیلی دلنشین تر بود چونکه واقعا میتونستم باهاش کنار بیام چرا که خودمم همین مشکلات رو داشتم و دارم.
امیدوارم تام هالند در قسمت های بعدی به این تکامل برسه با اینکه به وجهه های پرداخته که قبلا ندیده بودیم یا کمرنگ بوده مثل روحیه تسلیم ناپذیریش که عالی به تصویر کشیده شده اما دلم میخواد این وجهه ها هم در فیلم های آیندش ببینم

من کاملا با نظر شما موافقم. شکی هم نیست که پیتر پارکر سم ریمی دقیقا مطابق کمیک بود (البته به جز یه بخش های از مرد عنکبوتی 3!) و شکی هم نیست که من از دیدن زجر و عذاب و مشکلات عدیده و شخصی پیتر پارکر لذت میبرم ! (به همین دلیله که مرد عنکبوتی 2 هنوزم فیلم کمیک بوکی محبوب منه)
ولی یک نکته ای هست
کمیک ها هم دوره های مختلفی داره. مثلا در دوران دن اسلات پیتر رشد کرد و تغییراتی داشت. مثلا پولدار و صاحب کارخانه شد ولی ذاتش عوض نشد. رئیس هم که بود از همه کمتر حقوق میگرفت و به فکر کارمندانش بود
مارول و mcu هم همینطوره. واقعا شما برای اینکه شخصیت رو fresh نگه داری باید این کار رو بکنی. بنباراین mcu داره عمدا یه چیزایی از اسپایدرمن نشون ما میده که قبلا ندیده بودم
مثلا ویلن ها یا لوکیشن ها (رفتن به اروپا و ...). این به نظر من خیلی خوبه و باعث موفقیت فیلم میشه
من به عنوان یک هوادار اگه mcu یک اقتباس صد در صد از فیلم های سم ریمی بود اصلا نگاهش هم نمیکردم. اون خوب بود ولی نمیخوام دوباره قرقره اش کنند
دوست دارم یه فضای جدید با ویلن ها و مکمل های جدید ببینم ولی در عین حال پیتری هم نیبینم که کاری میکنه که در تضاد با شخصیتش هست
این نکته مهمیه. به ما مشکلات مالی پیتر رو نشان نمیدن ولی دلیل نمیشه که مشکل نداره. فقط نشونش نمیدن. ولی در عوض چیزی هم نشون نمیدن که بر خلاف شخصیت پردازی های شخصیت ها باشه . اتفاقا این تضاد شخصیتی رو من بیشتر تو فیلم هیا قبلی دیدم. مثلا تغییر دادن قاتل عمو بن، شخصیت پردازی غلط هری آزبورن تو "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ، کارهای بدی که پیتر وقتی لباسی سیمبیوت تنشه مرتکب میشه و ..
ولی تا به حال تضادی با شخصیت پیتر تو mcu ندیدیم
درسته شاید یه چیزایی نشون ندن ولی تضاد هم نیست
نقل قول کردن
cartoon_network10
#17 cartoon_network10 1398-04-13 13:36
جالبه خبلی از بازیکرای این فیلم ضریب هوشی بالایی دلرن مثل جیمز فرانکو با صریب هوش 160 یا اما اتسون با 140.
درود بر توبی مگوایر کبیر
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1398-04-13 13:41
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:
ممنون از نویسنده مقاله
من بودم جایگاه یک رو میدادم به توبی مگوایر و بقیه رو یه پله میبردم عقب.
من خیلی کمیک نخوندم و نمی تونم بگم فلان چی اقتباس صحیحی از کمیک هست یا نه چیزی که توی این مقاله خیلی بهش اهمیت داده شده و درستشم همینه ولی من تنها به چیزی بسنده میکنم که بتونم تحلیلش کنم.
من با یکی مثل پیتر پارکر توبی مگوایر خیلی تونستم همذات پنداری کنم.یعنی برای من مشکلات زندگیش خیلی قابل درک تر هست تا پیتر پارکر تام هالند.کسی که برای جلب توجه دیگران میخواد ماشین بخره یا توی پیتزا فروشی میخواد کار کنه تا به نون و نوایی برسه یا حتی توی یه خونه کوچیک که مدام صاحب خانش داره سرش غر میزنه و از همه بدتر بخاطر گذشتش عذاب وجدان داره(مخصوصا این نکته) خیلی برای من قابل درک تره تا کسی که با رفیقاش نرفت شنا تا بتونه وظیفه شو انجام بده.الان خیلی زوده نقل تام هالند نظر داد فقط یه فیلم مستقل ازش دیدیم و سنش جوری هست که باید دغدغش جوری باشه که مناسب سنش باشه توی این بحث اختلافی نیست .فقط برای من توبی مگوایر بازیش خیلی دلنشین تر بود چونکه واقعا میتونستم باهاش کنار بیام چرا که خودمم همین مشکلات رو داشتم و دارم.
امیدوارم تام هالند در قسمت های بعدی به این تکامل برسه با اینکه به وجهه های پرداخته که قبلا ندیده بودیم یا کمرنگ بوده مثل روحیه تسلیم ناپذیریش که عالی به تصویر کشیده شده اما دلم میخواد این وجهه ها هم در فیلم های آیندش ببینم

ما کاملا با نظر شما موافقم. شکی هم نیست که پیتر پارکر سم ریمی دقیقا مطابق کمیک بود
ولی یک نکته ای هست
کمیک ها هم دوره های مختلفی داره. مثلا در دوران دن اسلات پیتر رشد کرد و تغییراتی داشت. مثلا پولدار و صاحب کارخانه شد ولی ذاتش عوض نشد. رئیس هم که بود از همه کمتر حقوق میگرفت و به فکر کارمندانش بود
مارول و mcu هم همینطوره. واقعا شما برای اینکه شخصیت رو fresh نگه داری باید این کار رو بکنی. بنباراین mcu داره عمدا یه چیزایی از اسپایدرمن نشون ما میده که قبلا ندیده بودم
مثلا ویلن ها یا لوکیشن ها (رفتن به اروپا و ...). این به نظر من خیلی خوبه و باعث موفقیت فیلم میشه
من به عنوان یک هوادار اگه mcu یک اقتباس صد در صد از فیلم های سم ریمی بود اصلا نگاهش هم نمیکردم. اون خوب بود ولی نمیخوام دوباره قرقره اش کنند
دوست دارم یه فضای جدید با ویلن ها و مکمل های جدید ببینم ولی در عین حال پیتری هم نیبینم که کاری میکنه که در تضاد با شخصیتش هست
این نکته مهمیه. به ما مشکلات مالی پیتر رو نشان نمیدن ولی دلیل نمیشه که مشکل نداره. فقط نشونش نمیدن. ولی در عوض چیزی هم نشون نمیدن که بر خلاف شخصیت پردازی های شخصیت ها باشه . اتفاقا این تضاد شخصیتی رو من بیشتر تو فیلم هیا قبلی دیدم. مثلا تغییر دادن قاتل عمو بن، شخصیت پردازی غلط هری آزبورن تو "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ، کارهای بدی که پیتر وقتی لباسی سیمبیوت تنشه مرتکب میشه و ..
ولی تا به حال تضادی با شخصیت پیتر تو mcu ندیدیم
درسته شاید یه چیزایی نشون ندن ولی تضاد هم نیست

من خودم کسی بودم که تو این سایت اولش به اسلات خیلی فحش میدادم
دلیل خوبی هم دارم
ولی الان که فکرش رو میکنم میبینم اسلات خداییش خیلی باعث برجسته شدن شخصیت اسپایدرمن و مطرح شدن بیشتر اسمش شد
فضاهای تازه داستانی ازش بهمون نشون داد و کلی شخصیت هم خلق کرد مثل سیلک، جک پات، اور درایو، wraith (یوری واتانابی)، انتی ونوم، مردعنکبوتی برتر و و مستر نگاتیو ...
یا مثلا همون ایده دنیای عنکبوتی و مردان عنکبوتی دنیاهای مختلف دیدید چقدر خوب دستمایه شاهکار انیمیشنی مایلز شد؟
اینا همش یعنی خدمت به شخصیت.
خدمت فقط این نیست که هر چی استن لی 70 سال پیش خلق کرد و تکرار کنی. نه! خدمت اینه که دنیای شخصیت رو گشترش بدی و براش مخاطب جدید درست کنی و در عین حالب به ذاتش هم وفادار باشی
این خیلی مهمه . شما ببین وقتی مایلز خلق شد یه سری ها به اسپایدرمن سیاه پوست ایراد گرفتن ولی الان واقعا داستان های اسپایدرمن رو غنی کرده. نباید از تغییر ترسید.
یه جایی میخوندم که مارول اسمش همیشه house of ideas (ایده سرا) بود ولی در یه برهه ای تبدیل شد به house of fear (سرای ترس)! چون میترسید هیچ تغییری تو شخصیت هاش ایجاد کنه چون نگران بود تماشاچی خوشش نیاد. ولی فهمید کارش غلطه. آب اگه راکد بمونه گند میزنه و بو میگیره. باید جریان داشته باشه. من به نظرم الان مارول قوی تر از هر موقع قبله چون شخصیت های جدیدی داره مثل ایرون هارت و گوئن عنکبوتی و مایلز ، جین فاستر و ایکس 23 و ... که درسته به پای نسخه اصلی نمیرسن ولی باعث شدن فضای متنوعی ایجاد بشه و این در دراز میدت به نفع ماروله. درسته اولش وقتی تونی مرد و اون دختره جاش رو گرفت هوادارا اعتراض کردن ولی کسی با تجربه مثل من میدونه که به زودی تونی هم برمیگرده اون دختره هم هست! پس مارول دو تا شخصیت درجه یک داره.
(درست مثل قضیه مرد عنکبوتی برتر که اولش هممون دلمون برای پیتر تنگ شد ولی برگشت و الان هم اون رو داریم و هم یک اسپایدرمن برتر که برای خودش کمیک اختصاصی داره)
اینا نکاتیه که امثال من که تجربه مون تو زمینه کمیک از شما بیشتره و به قول معروف دو تا پیرهن بیشتر از شما پاره کردیم درک میکنیم
نقل قول کردن
An1bal
#19 An1bal 1398-04-13 14:28
ولی انصافا توبی مگوایر چی کم داره که رتبه اخر بهش دادید؟ اکثر این نقاط مثبتی که رو تام هالند روانه میشه همش از یه نکته میاد بیرون که این فیلماش تو mcu جریان داره. چیزی که باعث تمایزش میشه بودن شحصیت های مختلف ماروله ولی خب انصافا سه‌گانه سم ریمی یه تراژدی معرکست که بعد چندین سال طرفدارای خودشو داره حالا اگه تو mcu بود چی؟ یا اینکه سونی برا قسمت سومش کم لطفی کرد یاذاینکه قسمت چهارمش کنسل شد... ولی هنوزم با اینحال جای مخصوصی تو قلبمون داره. لاقر منی که بچگی با این برزگ شدم هنوزم تصور کسی جز توبی برام یه مقدار مشکله ولی خب چ کنیم همینی ک هست...
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1398-04-13 14:29
مقاله‌ی خوبی بود از خوندنش لذت بردم. خیلی پر ملات و پر جزئیات بود.

بنظرم اسپایدرمنهای سم ریمی تا الان بهترینه. تا جایی که خیلیا اعتقاد دارن مرد عنکبوتی ۲ بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخه.

ویلن های فیلم های سم ریمی عالی بودن. میشه گرین گابلین و دکتر اکتاویوس رو با ویلن هایی مثل لوکی و مگنتو و ثانوس مقایسه کرد. آدم واقعا بهشون حق میداد. صد درصد اگه هممون بجای نورمن آزبورن بودیم و با اون همه زحمت هیئت مدیره با یه تیپ پا مینداخت بیرون، اون کینه رو تو دلمون میکاشتن. اونجا که با یه دست مری جین رو گرفته بود با یه دستشم تله کابین بچه ها رو خیل دلهره آور و وحشتناک بود. یا حتی اونجا که به زن عمو می حلمه کرد اون ظاهر شدنش موهای رو تنم رو سیخ کرد. با اینکه کاستومش ایراد داشت.
uupload.ir/.../...
دکتر اوکتاویوس هم همینطور.
مرد عنکبوتی سم ریمی به نظرم تا الان بهترینه. کسی که چالش به مراتب خیلی سختی داشت. اینکه اگه هویت خودم رو به مری جین فاش کنم چه اتفاقی میفته؟ آیا میپسنده یا نمیپسنده؟ ممکنه که به کل ترکم کنه؟ و ...؟؟ اصن در کل دو فیلم اول یه مراوده‌ی درونی تو پیتر پارکر برای مری جین وجود داشت مخصوصا اینکه مری جین داشت جونش رو بخاطرش از دست میداد خیلی حساس شده بود. یا احساس عذاب وجدان داشت یا اینکه احساس تلخ از دست دادن مری جین.

در فیلم دوم حتی یه چالش دیگه هم به پیتر پارکر (نه مرد عنکبوتی) افزوده شد. چون هری آزبورن کینه‌ی خیلی زیادی از مرد عنکبوتی داشت. خوب طبیعی هم بود که سر اینا گیج بشه و قدرتهاشو از دست بده. مخصوصا بعد اینکه هری آزبورن جلوی همه یه چک بهت بزنه و بعدشم چند لحظه بعد مری جین رو با پسر جیمسون ببینی. حتی اونجا که داره سر کلاس میره و دکتر کرت کارنرز بهش میگه من میبینی کلاسم تموم شده اوج ناعدالتی و بی مهری در حق پیتر پارکر رو به عنوان یک ابر قهرمان مشاهده میکنیم.

یه چیز دیگه هم هست که فیلم های سم ریمی رو از باقی فیلم ها جدا میکنه اونم اینکه فیلم های ریمی صحنه های اکشن بهتری نسبت به فیلم های دیگه اش تا الان داره. حتی گاهی وقتا به معنای واقعی کلمه پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی له میشد. آدم با دیدن صحنه ‌های اکشن مرد عنکبوتی ۳ هم به وجد میاد.حتی مرد عنکبوتی بازگشت به خانه هم فاقد این صحنه ها بود.
imgurl.ir/uploads/q17800_.png

خلاصه بنظرم توبی مگوایر بنظرم در رتبه یک قرار داره.
imgurl.ir/uploads/w709822_.mp4
نقل قول کردن
mehran spidey
#21 mehran spidey 1398-04-13 14:30
اول از همه یک تشکر کنم از آقای حیاتی عزیز بابت این مقاله ی دوست داشتنی ;-)

اگه بخوام نظر خودم رو بگم ، به شخصه توبی مگوایر رو خیلی دوست داشتم ، اون حس مسئولیت پذیری و پاک و معصوم بودنش (( البته به جز نسخه ی سوم )) هرکسی رو شیفته ی خودش میکنه ، حتی کسایی که کمیک فن نیستند و صرفا از دید سینمایی فیلم رو دیدند باز هم از شخصیت پردازی ملموس پیتر پارکر در فیلم تعریف کردند ، اما خب راستش بهتره پیتر پارکر "توبی مگوایر" تو خاطراتمون بمونه ! البته این دلیل نمیشه که بگیم توبی اصلا خوب نبود ، مثل این میمونه که مثلا بگیم کمیک های کلاسیک معروف کلیشه ای هستند ، شاید الان کلیشه ای به نظر بیاند (( چون از اون ایده های داستانی بعدا خیلی استفاده شد )) اما در زمان خودشون عالی بودند ! به اصطلاحی زمانه تغییر میکنه و سلایق مردم متفاوت میشه ، بنابراین اگه ما صرفا اسپایدرمنی شبیه به سم ریمی در MCU میدیدیم دیگه تازگی نداشت ، درسته ؟ مارول میخواد اسپایدرمنی متفاوت بسازه تا با ذائقه مردم (( به خصوص مردم عامه )) امروزی جور در بیاد و از اون طرف هم به کمیک ها وفادار باشه (( تقریبا مثل کاری که مایکل بندیس در کمیک های Ultimate Spider Man انجام داد )) امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم ! البته این رو هم بگم که اسپایدی حالا حالا ها روش کار میشه و قطعا همین شکلی باقی نمیمونه ، در هر صورت من از تام هالند راضی هستم و فکر می کنم تونسته تا بقیه هوادارا رو هم راضی نگه داره ....
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#22 Cap-Spider Potter 1398-04-13 15:28
...با تشکر از آقای ترابی به خاطر ویرایش مقاله...
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#23 Pooya-Spidey 1398-04-13 16:06
سلام.
خیلی ممنون از آقای حیاتی بابت این مقاله
به نظر من علت ها و رده بندی کاملا درست بود ولی من یک عقیده دارم که نقطه قوت اندرو گارفیلد نسبت به توبی مگوایر فقط اعتماد به نفس و فان بودنش بود و این باعث نمیشه که رتبه بهتری داشته باشه.
از نظر من توبی مگوایر به عنوان پیتر پارکر بسیار عالی ظاهر شده و به عنوان مردعنکبوتی هم بازی قابل قبولی رو ارائه داده.(بهتر از اندرو گارفیلد)
مردعنکبوتی 2 به هیچ وجه قابل مقایسه با مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 نیست و دردسر های توبی مگوایر به عنوان پیتر پارکر در سری سم ریمی اصلا قابل مقایسه با سری مارک وب نیست.
درباره شخصیت مردعنکبوتی هم میتونم بگم توبی بهتر از اندرو بود چون ویلن هایی که توی 3 فیلم خودش داشت انگیزه های بیشتری برای خباثت داشتند و همشون میخواستند به هر روشی پیتر رو از بین ببرن درحالی که در مردعنکبوتی شگفت انگیز 1 با یک لیزارد بدون انگیزه مواجه شدیم که فقط به خاطر اینکه پیتر سد راهش شده بود باهاش درگیر شد در فیلم دوم هم باوجود اینکه دشمن های بیشتری به دنبال نابودی پیتر بودن اما بازهم اون پویایی و وفاداری به دنیای کمیک رو ندیدیم که این موضوع نقطه ضعف اصلی فیلم دوم مارک وب نسبت به فیلم دوم سم ریمی محسوب میشه.
درکل باتوجه به این دلایلی که گفتم بهتر بود جای اندرو گارفیلد و توبی مگوایر عوض میشد.
درباره هالند هم میتونم بگم که به قول استاد ترابی اقتباس های MCU داره به سمت داستان های معاصر مردعنکبوتی میره مثل داستان های دن اسلات که واقعا در این دنیای مدرن بسیار بهتره.
در دو سری گذشته اقتباس های داستان های کلاسیک مردعنکبوتی رو دیدیم که در 5 فیلم به تصویر کشیده شدن ولی وقتی مردعنکبوتی پای به دنیای بزرگ ابرقهرمانان مارول در سینما(MCU) میذاره دیگه نمیشه یک سری دیالوگ رو گفت که در 5 فیلم گذشته نشون داده شدند و حالت کلیشه ای پیدا کردند.
هدف اصلی MCU در اقتباس ها مشخص هست و هیچ بازیگری بهتر از هالند نمیتونه این نقش رو بازی کنه.
هالند بازیگری هست که به خوبی میتونه با داستان های مدرن ارتباط برقرار کنه و خودش رو جای یک نوجوان قرار بده که با قدرت های فرابشری رو به رو هست.
.
از 3 تای اصلی که بگذریم به نقش های مکمل میرسیم که به نظرم در رتبه بندی کاملا در رده های درست قرار گرفتند مخصوصا جی . کی . سیمونز.
آقای سیمونز همونطور که قبلا گفتم هم از نظر ظاهری به جی . جونا جیسون دنیای کمیک شباهت داره هم به خوبی تونسته اخلاق بد و شخصیت غر غرو جیسون رو درک کنه و به بهترین شکل اون رو به تصویر بکشه و به نظر من MCU هم کار خوبی کرده که دوباره این نقش رو به ایشون سپرده.
رتبه 1 برای ایشون کاملا درسته
درباره گوئن استیسی هم از نظر من خانم اما استون بهترین بازیگر نقش گوئن هست و رتبه سوم هم کاملا صحیح هست برای ایشون.
بازیگر های مردعنکبوتی هیچ کدوم بی نقص نیستند ولی خانم استون و آقای سیمونز در طول فیلم هایی که حضور داشتند در نقش هاشون بی نظیر بودن و حتی محبوبیت یک شخصیت رو از دنیای کمیک هم بیشتر کردند و باعث شدند تا نشاط شخصیت ها بهتر از دنیای کمیک بشه.
من به شخصه گوئن استیسی و جی . جونا جیسون دنیای کمیک رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم نسخه های سینمایی اون ها تونستن یک مقدار از دنیای کمیک هم فراتر برن و اقتباسی رو به ما نشون بدن که انتظارش رو نداشتیم.
نتیجه گیری:
طبق بررسی های بالا رتبه بندی بازیگران مردعنکبوتی در سینما از نظر من باید اینطوری باشه:
3-اندروگارفیلد
2-توبی مگوایر
1-تام هالند
درباره بقیه هم همونطور که گفتم رتبه بندی کاملا درست بود
نقل قول کردن
D.PARKER
#24 D.PARKER 1398-04-13 16:10
با تشکر از آقای حیاتی بابت مقاله.
مقاله خیلس جالبی بود و موضوع خوبی داشت. کاملا با رتبه بندی موافقم. میشد جایگاه توبی مگوایر بهتر باشه اما در هر صورت نظر نویسنده‌ست.
جی.کی.سیمونز هم که فوقالعاده‌ست. انگار برای نقش J.J.J بدنیا اومده و واقعا واسه همه‌ی کمیک فن ها لحظات فوقالعاده ای رقم زده.
#11
ممنونم ازت واسه تحلیلی که کردی و کامنتی که گذاشتی، واقعا لذت بردم و کاش همه برای حرفی که میزنن دلیل بیارن.
نکته ای که خیلی مهمه به نظرم اینه که مارول برای اسپایدی برنامه بلند مدت تری داره. حتی شایعاتی هست که قراره ما یه سه گانه تو دبیرستان و یه سه گانه تو دانشگاه و یه سه گانه از بزرگسالی پیتر ببینیم، پس مسلمه که مارول نخواد تو یک یا دو فیلم، حس نوجوونی پیتر رو ازش بگیره و اونو یه آدم تمام و کمال و مسئولیت پذیر نشون بده چون این میتونه به مرور زمان اتفاقات جذابی رو تو فیلم های آینده بوجود بیاره؛ درحالی که ما تو نیمه دوم فیلم سم ریمی، پیتر پارکری دیدیم که به بلوغ فکری رسیده بود. مطمئنا یه انسان بالغ میتونه لحظات درام تر و سینمایی تری بوجود بیاره اما تام هالند در نقش یه نوجوون ۱۵ ساله، خیلی عالی از پس نقشش براومد. مطمئن باش که در آینده تام هالند شاهکار های زیادی رو خلق میکنه.
نقل قول کردن
Kia-thor
#25 Kia-thor 1398-04-13 16:56
مرسی از مقاله عالی.
من بعد دیدن فار فرام هوم جای اول و میدم به تام هالند. با لیست هم کاملا موافقم. فقط تام هالند متفاوته از بقیه بقول جناب حیاتی تام هالند هم نقش اسپایدرمن و خوب بازی میکنه و هم پیتر پارکر. اینم بگم مارول هنوز کار داره با این شخصیت و تام هالند.
یه متنی هم مینویسم که نظر منه شاید اشتباه باشه.
مارول زمانی که شروع به کار کرد یه تفاوتی با بقیه فیلمهای قهرمانی ایجاد کرد که پیش تر توی بتمن نولان دیده بودیم. نولان فیلمی ساخت واقع گرایانه که بیننده سینما که کمیک خون نیست هم با دیدن فیلم متوجه کل ماجرا بشه.
پس باید تمام چیزها رو بهش ثابت کنی و دلیل بیاری نه اینکه یکباره یه قهرمان بیاری و نشون بدی این قدرتا رو داره. کاری که نولان کرد جزئیات و دقیق نشون داد تا بیننده بفهمه اگه یه روز رفتی بیرون احتمال داره بتمن و ببینی. ساخت لباس و تکنولوژی و ماشین و پرواز و پرش از ساختمون ها و... . همین شد که سه گانه نولان موفق شد. بعد با شروع فیلمهای مارول و ایرون من یک به بیننده نشون دادن این پروسه قهرمان شدن کاراکتر چجوریه. چجوری لباس میسازه و از چه تکنولوژی استفاده میکنه. واقعا باورپذیر شد در سینما و جا شخصیت های مارول جا افتادن. چیزی که این روزها در dc دیده نمیشه. به یکباره کاراکتر میاد و یه قدرتای عجیب داره که بیینده نمیدونه از کجا پیداش شد.(یه مقاله طولانی در این مورد نوشتم که توی کامنت نمیشه.)
مثلا مقایسه کنید تونی یه دانشمند بی نظیر از تکنولوژی و ایده هاش تونست لباسی بسازه برای خودش با اون امکانات. در اکوامن بلک مانتا یه دزد بود و تکنولوژی اتلانتیس و گرفت دقیقا چجوری لباس ساخت برا خودش؟ با انبردست و هویه؟
خوب این مقدمه رو برای تحسین مارول گفتم که مرد عنکبوتی تام هالند و به هیچ وجه نمیشه با سه گانه ریمی و tasm مقایسه کرد چون این کاراکتر توی دنیایی وجود داره که دیگر قهرمانان هم وجود دارن و این کار واقعا سختیه که تا حالا کسی نتونسته انجام بده.
بذارید اینجوری بگم اگه mcu برای هر کدوم از کاراکتراش میخواست یه فیلم یا سه گانه مستقل از دنیای واحد بسازه بی شک بهترین فیلمی که میتونستن و میساختن ولی مارول دنبال تغییر و رو به جلو حرکت کردنه. مارول مثل یه پازل کوچیکه که هر چی برمیگردیم عقب تر میبینم پازل قسمتای دیگه هم داشته و این فقط گوشه ای از پازل بوده که با هم مرتبطه و یه پازل واحد و میسازه.
کاری که خیلیا خواستن انجام بدن و نتونستن.
من مرد عنکبوتی تام هالند و کلا mcu برام باور پذیره چون هر اتفاقی دلیل داره.
پرواز کردن دلیل میخواد. از کف دستت اتیش بیاد دلیل میخواد. بیننده ای که کمیک نخونده چجوری کاراکتر و بشناسه.
لحظه ملاقات استارک و پیتر در جنگ داخلی و اون لباس ساخت دست پیتر که از یه سوئی شرت و یه کلاه و عینک فکر کنم شنا ساخته شده بود. بعدم که استارک کمکش کرد.
این اسپایدرمن تام هالند یه چیزی داره که اونم اینه که یاور پذیره و قسمتی که ما پیتر و داریم و زندگی روزمرش میگی انگار چهارتا خیابون اونطرف تر زندگی میکنه. ایتقدر نقش و احساسات و خوب نشون میده و مارول دستش و باز گذاشته و تازه شروع کاره.
یعنی دوستانی که اسپایدی مارول و با سه گانه سم ریمی مقایسه میکنن فیلم فار فرام هوم رو ببینن متوجه میشن تازه شروع ماجراهای اسپایدیه.
مارول هنوز کارش با این کاراکتر تموم نشده و بی برنامه امتیازشو نخریده.
نقل قول کردن
marvel boy
#26 marvel boy 1398-04-13 18:06
ببخشید زیرنویس فیلم اسپایدی کی میاد چون اصلا صداش واضح نیست.اونجرز و دارک فینکس صداش خوب بود ولی این یکی نه
نقل قول کردن
Sir.Pooya1D
#27 Sir.Pooya1D 1398-04-13 19:50
الان خیلیا میان میگن توبی از همه بهتره و اندرو تام کشکن
اولا که تام واقعا حقشه که بهترین اسپایدرمن باشه
دوما درمورد اینکه رتبه اندرو از توبی بالاتره باید بگم
این رتبه بندی بر اساس بازیگری شخصیتاس
توی توضیحاتم به حد کافی دلیل هست که من نیازی نیست چیزی بگم
درسته که سری فیلم های سم ریمی از فیلم های amzaing spiderman بهتر بود ولی از هر زاویه ای که بیینیم بازیگری اندرو بهتر بود
بازم میگم رتبه بندی براساس بازیگریه نه بر اساس خود فیلم


*هشدار اسپویل*




مگه بازیگر جیمز جونا جیمسون توی far from home هم همین نقش رو بازی نمیکنه؟؟ :-|

لطفا هرچه سریع تر مطلبو اپدیت کنید و بازیگرای فار فروم هوم رو هم اضافه کنید :o
Mj, mysterio,و... :D
نقل قول کردن
Spider stray
#28 Spider stray 1398-04-13 20:18
خسته نباشید مقاله خوب و جالبی بود خیلی وقت بود منتظر این مقاله بودم :lol:
ولی یه سوال دارم،چرا بعضی از شخصیت ها مثل ند،لیز،شوکر یا Mj تو مقاله نبودن؟بنظرم بهتره اینارو به مقاله اضافه کنید.
با تشکر از نویسنده مقاله و سایت عالی اسپادی❤
نقل قول کردن
Kia-thor
#29 Kia-thor 1398-04-13 23:10
#27
استاد گفتن بعد اکران فارا فرام هوم و نقدش اپدیت میشه.
در موردا جونا جیمسون هم بخوام بگم اسپویل میشه خودتون ببینید بهتره.



یه مطلبی الان دیدم. که کوبی اسمولدرز پایان کارش با مارول و اعلام کرده و دیگه توی mcu نمیبینیمش. میخواستم بدونم صحت داره؟
نقل قول کردن
Aligh_sp
#30 Aligh_sp 1398-04-13 23:29
من واقعا نقش افرینی اندرو رو خیلی دوست داشتم مخصوصا وقتی نقش اسپایدی رو بازی میکرد ولی تام هالند هم واقعا عالیه واقعا چه نقش اسپایدی و چه نقش پیتر پارکر رو عالی بازی میکنه و رتبه اول حقشه چون هذ چی تو کمیکه رو واقعا پیاده کرده تو فیلم . به نظرم اندرو تو نقش اسپایدی چیزی کم نذاشت و به نظر من اسپایدی که اندرو بازی کرد با تام یکی هست چون هم حس شوخ طبعی که اسپایدی داشت و همینطور به دلیل اینکه اکثر صحنه ها هم خودش بازی میکرد درست مثل تام هالند یک اسپایدی بی نظیر رو حداقل برا من ساخت که اصلا نمیتونم اندرو رو فراموش کنم ولی انصافا پیتر پارکرش ضعف داشت مخصوصا تو tams1 که اسکیت سواری میکرد و اون حالت مضلومانه و مثبت بودن (nerd) رو نداشت که فکر میکنم سیاست های سونی توش تاثیر داشت واقعا حیف که اندرو از نقش اسپایدی رفت واقعا هم ضاهری و هم اخلاقی به کمیک ها ی اپایدی نزدیک بود به نظرم میتونن به عنوان یه اسپایدر من پخته ر که مثلا 28 سالش باشه بیارنش که عالی میشه :roll:
نقل قول کردن
Aligh_sp
#31 Aligh_sp 1398-04-13 23:31
راستی استاد خودتون به نظرتون در کل کی بهتر نقش اسپایدی و پیتر پارکر رو بازی کرده؟ با این رطبه بندی که اقای امینی کردن موافقین ؟
نقل قول کردن
hosien
#32 hosien 1398-04-14 01:20
راستش اول میخواستم بگم که اصلا با شماره یک موافق نیستم اما
یکم که فکر کردم دیدم که کاملا موافقم :-* .شخصا وقتی آقای سیمونز حرص میخوردن و اون جمله معروف:《 اسپایدرمن یک تهدید است》 رو میگفتن خیلی کیف میکردم و یاد اون J.J.J توی کمیک های اسپایدی میافتادم.
خلاصه اینکه از آقای حیاتی خیلی متشکرم بابت این مقاله عالی
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#33 Cap-Spider Potter 1398-04-14 03:16
به نقل از Aligh_sp:
ولی انصافا پیتر پارکرش ضعف داشت مخصوصا تو tams1 که اسکیت سواری میکرد و اون حالت مضلومانه و مثبت بودن (nerd) رو نداشت که فکر میکنم سیاست های سونی توش تاثیر داشت :roll:


اتفاقا من پیتر پارکرش رو هم دوس داشتم. بنظرم نیاز نیست تمام مدت nerd باشه، این که نشد!
همون ابتدای فیلم اول به اندازه کافی nerd بود و بعد از اینکه فهمید چیکارا میتونه بکنه، کم کم تغییر کرد و از این حالت خارج شد. اینطوری خیلی باورپذیرتره.
نقل قول کردن
Frank castle
#34 Frank castle 1398-04-14 10:27
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:
ممنون از نویسنده مقاله
من بودم جایگاه یک رو میدادم به توبی مگوایر و بقیه رو یه پله میبردم عقب.
من خیلی کمیک نخوندم و نمی تونم بگم فلان چی اقتباس صحیحی از کمیک هست یا نه چیزی که توی این مقاله خیلی بهش اهمیت داده شده و درستشم همینه ولی من تنها به چیزی بسنده میکنم که بتونم تحلیلش کنم.
من با یکی مثل پیتر پارکر توبی مگوایر خیلی تونستم همذات پنداری کنم.یعنی برای من مشکلات زندگیش خیلی قابل درک تر هست تا پیتر پارکر تام هالند.کسی که برای جلب توجه دیگران میخواد ماشین بخره یا توی پیتزا فروشی میخواد کار کنه تا به نون و نوایی برسه یا حتی توی یه خونه کوچیک که مدام صاحب خانش داره سرش غر میزنه و از همه بدتر بخاطر گذشتش عذاب وجدان داره(مخصوصا این نکته) خیلی برای من قابل درک تره تا کسی که با رفیقاش نرفت شنا تا بتونه وظیفه شو انجام بده.الان خیلی زوده نقل تام هالند نظر داد فقط یه فیلم مستقل ازش دیدیم و سنش جوری هست که باید دغدغش جوری باشه که مناسب سنش باشه توی این بحث اختلافی نیست .فقط برای من توبی مگوایر بازیش خیلی دلنشین تر بود چونکه واقعا میتونستم باهاش کنار بیام چرا که خودمم همین مشکلات رو داشتم و دارم.
امیدوارم تام هالند در قسمت های بعدی به این تکامل برسه با اینکه به وجهه های پرداخته که قبلا ندیده بودیم یا کمرنگ بوده مثل روحیه تسلیم ناپذیریش که عالی به تصویر کشیده شده اما دلم میخواد این وجهه ها هم در فیلم های آیندش ببینم

ما کاملا با نظر شما موافقم. شکی هم نیست که پیتر پارکر سم ریمی دقیقا مطابق کمیک بود
ولی یک نکته ای هست
کمیک ها هم دوره های مختلفی داره. مثلا در دوران دن اسلات پیتر رشد کرد و تغییراتی داشت. مثلا پولدار و صاحب کارخانه شد ولی ذاتش عوض نشد. رئیس هم که بود از همه کمتر حقوق میگرفت و به فکر کارمندانش بود
مارول و mcu هم همینطوره. واقعا شما برای اینکه شخصیت رو fresh نگه داری باید این کار رو بکنی. بنباراین mcu داره عمدا یه چیزایی از اسپایدرمن نشون ما میده که قبلا ندیده بودم
مثلا ویلن ها یا لوکیشن ها (رفتن به اروپا و ...). این به نظر من خیلی خوبه و باعث موفقیت فیلم میشه
من به عنوان یک هوادار اگه mcu یک اقتباس صد در صد از فیلم های سم ریمی بود اصلا نگاهش هم نمیکردم. اون خوب بود ولی نمیخوام دوباره قرقره اش کنند
دوست دارم یه فضای جدید با ویلن ها و مکمل های جدید ببینم ولی در عین حال پیتری هم نیبینم که کاری میکنه که در تضاد با شخصیتش هست
این نکته مهمیه. به ما مشکلات مالی پیتر رو نشان نمیدن ولی دلیل نمیشه که مشکل نداره. فقط نشونش نمیدن. ولی در عوض چیزی هم نشون نمیدن که بر خلاف شخصیت پردازی های شخصیت ها باشه . اتفاقا این تضاد شخصیتی رو من بیشتر تو فیلم هیا قبلی دیدم. مثلا تغییر دادن قاتل عمو بن، شخصیت پردازی غلط هری آزبورن تو "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ، کارهای بدی که پیتر وقتی لباسی سیمبیوت تنشه مرتکب میشه و ..
ولی تا به حال تضادی با شخصیت پیتر تو mcu ندیدیم
درسته شاید یه چیزایی نشون ندن ولی تضاد هم نیست

من خودم کسی بودم که تو این سایت اولش به اسلات خیلی فحش میدادم
دلیل خوبی هم دارم
ولی الان که فکرش رو میکنم میبینم اسلات خداییش خیلی باعث برجسته شدن شخصیت اسپایدرمن و مطرح شدن بیشتر اسمش شد
فضاهای تازه داستانی ازش بهمون نشون داد و کلی شخصیت هم خلق کرد مثل سیلک، جک پات، اور درایو، wraith (یوری واتانابی)، انتی ونوم، مردعنکبوتی برتر و و مستر نگاتیو ...
یا مثلا همون ایده دنیای عنکبوتی و مردان عنکبوتی دنیاهای مختلف دیدید چقدر خوب دستمایه شاهکار انیمیشنی مایلز شد؟
اینا همش یعنی خدمت به شخصیت.
خدمت فقط این نیست که هر چی استن لی 70 سال پیش خلق کرد و تکرار کنی. نه! خدمت اینه که دنیای شخصیت رو گشترش بدی و براش مخاطب جدید درست کنی و در عین حالب به ذاتش هم وفادار باشی
این خیلی مهمه . شما ببین وقتی مایلز خلق شد یه سری ها به اسپایدرمن سیاه پوست ایراد گرفتن ولی الان واقعا داستان های اسپایدرمن رو غنی کرده. نباید از تغییر ترسید.
یه جایی میخوندم که مارول اسمش همیشه house of ideas (ایده سرا) بود ولی در یه برهه ای تبدیل شد به house of fear (سرای ترس)! چون میترسید هیچ تغییری تو شخصیت هاش ایجاد کنه چون نگران بود تماشاچی خوشش نیاد. ولی فهمید کارش غلطه. آب اگه راکد بمونه گند میزنه و بو میگیره. باید جریان داشته باشه. من به نظرم الان مارول قوی تر از هر موقع قبله چون شخصیت های جدیدی داره مثل ایرون هارت و گوئن عنکبوتی و مایلز ، جین فاستر و ایکس 23 و ... که درسته به پای نسخه اصلی نمیرسن ولی باعث شدن فضای متنوعی ایجاد بشه و این در دراز میدت به نفع ماروله. درسته اولش وقتی تونی مرد و اون دختره جاش رو گرفت هوادارا اعتراض کردن ولی کسی با تجربه مثل من میدونه که به زودی تونی هم برمیگرده اون دختره هم هست! پس مارول دو تا شخصیت درجه یک داره.
(درست مثل قضیه مرد عنکبوتی برتر که اولش هممون دلمون برای پیتر تنگ شد ولی برگشت و الان هم اون رو داریم و هم یک اسپایدرمن برتر که برای خودش کمیک اختصاصی داره)
اینا نکاتیه که امثال من که تجربه مون تو زمینه کمیک از شما بیشتره و به قول معروف دو تا پیرهن بیشتر از شما پاره کردیم درک میکنیم

سلام
ممنون از پاسختون .مسلما شما تجربتون در این زمینه خیلی بیشتر از منه و من با حرفتون کاملا موافقم.اینو واقعا عرض میکنم و حرفتون واقعا برای من قانع کننده بود
نقل قول کردن
Frank castle
#35 Frank castle 1398-04-14 10:56
به نقل از D.PARKER:
با تشکر از آقای حیاتی بابت مقاله.
مقاله خیلس جالبی بود و موضوع خوبی داشت. کاملا با رتبه بندی موافقم. میشد جایگاه توبی مگوایر بهتر باشه اما در هر صورت نظر نویسنده‌ست.
جی.کی.سیمونز هم که فوقالعاده‌ست. انگار برای نقش J.J.J بدنیا اومده و واقعا واسه همه‌ی کمیک فن ها لحظات فوقالعاده ای رقم زده.
#11
ممنونم ازت واسه تحلیلی که کردی و کامنتی که گذاشتی، واقعا لذت بردم و کاش همه برای حرفی که میزنن دلیل بیارن.
نکته ای که خیلی مهمه به نظرم اینه که مارول برای اسپایدی برنامه بلند مدت تری داره. حتی شایعاتی هست که قراره ما یه سه گانه تو دبیرستان و یه سه گانه تو دانشگاه و یه سه گانه از بزرگسالی پیتر ببینیم، پس مسلمه که مارول نخواد تو یک یا دو فیلم، حس نوجوونی پیتر رو ازش بگیره و اونو یه آدم تمام و کمال و مسئولیت پذیر نشون بده چون این میتونه به مرور زمان اتفاقات جذابی رو تو فیلم های آینده بوجود بیاره؛ درحالی که ما تو نیمه دوم فیلم سم ریمی، پیتر پارکری دیدیم که به بلوغ فکری رسیده بود. مطمئنا یه انسان بالغ میتونه لحظات درام تر و سینمایی تری بوجود بیاره اما تام هالند در نقش یه نوجوون ۱۵ ساله، خیلی عالی از پس نقشش براومد. مطمئن باش که در آینده تام هالند شاهکار های زیادی رو خلق میکنه.

سلام
ممنون از نظرتون
اره موافقم تام هالند برای شخصیت نوجوان واقعا عالی بازی کرد.من فقط قسمت یک این مجموعه رو دیدم ولی واقعا توی رسوندن حسی که داره واقعا عالی کار کرد و وجهه های رو نشون داد که قبلا کمتر از پیتر پارکر دیده بودیم نمونه بارزش اون حس تسلیم ناپذیریش.اینو هم میگم عاشق اینم یه کاراکتر در طول فیلمش یا فیلم هاش به تکامل برسه و رشد کنه نمونه بارزش ایرون من یک هست که واقعا عاشقشم یا حتی اسپایدرمن یک ریمی و اینو مطمینم پیتر پارکر ام سی یو دقیقا همین راه رو میره جلو با مرور زمان شخصیتش پخته تر میشه و دغدغه هاش ملموس تر
ولی من به این معتقدم که سم ریمی دست گذاشت روی بهترین برهه از زندگی پیتر پارکر که هم برای مخاطبین سرگرم کننده و هم قابل درک باشه.سم ریمی بهترین داستان ممکن رو براش خلق کرد.اونقدر خودش رو متعهد میدونه که وقتی جان مردم هم در خطر هست اهمیتی نمیده که هویتش لو بره(صحنه نجات مردم در قطار)ولی شما نگاه کنید این دغدغه توی پیتر پارکر تام هالند نیست من واقعا نفهمیدم توی اولین صحنه از حضور تام هالند توی اند گیم چرا ماسکش رفت کنار .میشه دلیل اورد که اره هنوز پخته نیست یا میدونم اخر قسمت دوم اسپایدرمن چه اتفاقی میفته و دیگه این مسیله اهمیت نداره و به نوبه خودش خیلی منتظرم ببینم چی میشه اما بازم میرسیم به یک چیز سم ریمی و توبی مگوایر بهترین از بهترینهای اسپایدرمن رو نشونمون دادن .اینه که شما ناخوداگاه وقتی اسپایدرمن تام هالند رو میبنی با توبی مگوایر مقایسش میکنی.
نقل قول کردن
Nick Fury
#36 Nick Fury 1398-04-14 11:08
سلام. پیتر پارکر MCU هنوز نوجوونه و قطعا میشه از روش کلی ماجرای جدید ساخت. هنوز اول راهه. یکم بهش فرصت بدین. آندرو گارفیلد و توبی مگوایر (مقدس) :lol: :lol: جوونی پیتر رو بازی کردن. شاید اگه پیتر MCU هم بزرگ تر بشه فیلم هایی خیلی بهتر ازش ببینیم.
تقصیر تام هالند نیست. ولش کنید این بچه رو.
نقل قول کردن
sara
#37 sara 1398-04-14 12:24
سلام من عضو جدید سایت هستم و خیلی خوشحالم که آقای ترابی منو لایق دونستند و عضو این سایت کردند. خب اولا باید بگم مقاله عالی بود فقط به نظرم باید جای رتبه 10 و 9 عوض میشد چون بالاخره جیمز فرانکو یه بازی ثابتی داشت کریستین دانست اونو هم نداشت حقیقتا اصلا از این مری جین خوشم نیومد انگار فقط اومده بود گروگان بگیرنش و جیغ بزنه و مرد عنکبوتی نجاتش بده آخرش هم پیتر و ولش کنه و بره با یکی دیگه :-? :-? :-?
ولی بقیه گزینه ها به حق بودن خصوصا جیمز جونا جمیسون :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
moali
#38 moali 1398-04-14 19:58
بالاخره اینترنتم درست شد و تونستم با گوشیم کامنت بذارم که اگه نمیذشتم دق کرده بودم!!!

آخِیش! جیگرم حال اومد، این مقاله تو این برهه مثل یه آب تگری واسه یه تشنه‌لب به دادم رسید. مدت‌ها بود منتظر یک همچین مقاله‌ای بودم. خسته نباشید میگم به آقای حیاتی عزیز که دست به قلم شدن و همچین مقاله‌ای رو نوشتن و تبریک به آقای ترابی بابت وجود همچین استعدادهایی در سایت.
خب با رتبه بندی موافقم و جیمسون رو هم حدس میزدم؛ به لطف یکی از کامنت‌های بدون هشدار اسپویل سایت فهمیدم که
.
.
.
.
.
.
.
.
سیمونز دوباره برگشته و واقعا مغزم داره سوت میکشه که حالا بحثش باشه برای بعد.
اما در مورد تام هالند باید به نکاتی توجه کرد؛ ببینید رفقا برهه‌ای که mcu از زندگی پیتر برای دنیای خودش انتخاب کرده خیلی حرکت هوشمندانه‌ای بوده. انتخاب این سن از پیتر و تام هالند برای این نقش کار فوق هوشمندانه ای بود. اول این که ما شاهد سیر تحول شخصیتی این کاراکتر خواهیم بود. هری پاتر رو بیاد بیارید؛ از بچگی و کودکی بهش پرداخته شد و با سیر درست داستانی و شخصیتی گام‌به‌گام رادکلیف‌ هم با نقش رشد کرد که الان بعنوان یکی از موفق‌ترین و مهمتر از اون قابل باورترینکاراکتر های سینماس. همین روند هم برای هالند هست. همین که الان شما دارین خود به خود هالند رو با توبی مقایسه می کنین خودش یعنی هالند فراتر از استاندارد و انتظار ها بوده! چرا؟ چون ما در سگانه سم ریمی بهترین و filmable ترین داستان‌های پیتر رو میبینیم به ویلن‌های قَدَر این شخصیت و پیتری که جوونه، حالا با این شرایط mcu جاه طلبی کرد و دست گذاشت روی برهه‌ای از زندگی پیتر که تاحالا نمایش داده نشده، پیتر نوجوان که کلش بوی قرمه‌سبزی میده و هنوز از هویت مخفی بویی نبرده، احتمالا توی سه‌تا سگانه (طبق شایعات قوی) ما شاهد نوجوانی، جوانی و بزرگسالی پیتر خواهیم بود و ماجراهای او فیلم به فیلم جذابتر میشه.
حالا استاد هر جا ایراد دیدن تو حرفم اصلاح کنند ولی به نظرم باید بعد از این که کار تام‌هالند و اسپایدی توmcu تموم شد، اون موقع باید بیایم ی مقایسه کلی با توبی و اندرو داشته باشیم، مثلا بگیم خب الان که کار اسپایدی و هالند با مارول تموم شد، الان که ما برهه جوانی اسپایدی رو هم دیدیم حالا میتونیم این مقایسه رو داشته باشیم؛ در واقع هالند و اسپایدی در مارول داره در جاده‌ای حرکت میکنه که انتهاش ماندگاری و سعادته واسه این شخصیت! واسه همین الان نمیشه گفت بهتره یا بدتر( منظورم به طور کلیه) چون ممکنه در نهایت یا از مسیر خارج بشه یا درست اونو طی کنه، رو این حساب میشه این طور گفت که هالند و اسپایدی در مارول در مسیر کاملا درستی داره حرکت میکنه و با این سطح تحلیل و تراز، میشه فیلم به فیلم اسپایدی رو سنجید که تا الان که عالی بوده، و خب باید توجه کرد که خیلی از سوالایی که پرسیده میشه، جاش نیست حقیقتا! مثلا یادمه تعدادی از کاربران عزیز بد جوری به تیریژل قباشون بر خورده بود که های چرا تونی جای عمو بن بود، های چرا هویت مخفی واسه پیتر مهم نیست و... . خب مسلمون! صبر کن خب مارولی که واسه همه چیز کوچیک دنیاشم برنامه داشته قطعا واسه محبوبترین و اصلی ترین کاراکترشم برنامه داره و به سوالات به مرور جواب میده و ابهام خلاف ذاتی‌ای براش مرتکب نمیشه. مثلا جنگ داخلی رو به یاد بیارین که اشاره‌ای شد به این که پیتر با دست خودش یه لباس ابتدایی برای خودش ساخته و این یعنی در عین اشاره به موارد و پارامترهای شخصیتی پیتر از ذکر نکات قبلا اشاره شده در فیلمها پرهیز میشه و این یعنی اوج قداست قائل شدن برای یه شخصیت که برای این که یک درصد هوادار داستان تکراری نشنوه و به کاراکتر بیتوجهی نکنه این همه داستان نوین براش میگی.
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
کسی چی میدونه؟! شاید حضور j.j.j در mcu پلی باشه برای شروع بحث دنیاهای موازی! شاید ما توبی سن دار رو هم در آینده ببینیم!
خلاصه سعی کردم موارد پایه‌ای رو در مورد شرایط فعلی و دورنمای آینده تام‌هالند و اسپایدی نسخه ام‌سی‌یو توضیح بدم، امیدوارم به خطا نیفتاده باشم.


استاد اینم آخر حرفم بهتون بگم که الان که تابستون شده و مشغله کار و دانشگاه کم تر شده بعنوان یک عضو کوچک سایت انتظار مقاله و نوشته‌های بیش از پیش از شما و استاد فقیه و بقیه تیم تحریریه دارم. استارتشو با ایستراگ‌های کپ مارول خواهیم زد ;-)
نقل قول کردن
captain steve
-1 #39 captain steve 1398-04-14 20:40
واقعا بهترین زن عمو می تو مرد عنکبوتی ها خانم هریس است تو کمیک هم زن عمو می یه پیرزنه و تو لحظات حساس به پیتر امید و شجاعت میده مثلا اون صحنه توی مرد عنکبوتی 3 واقعا صحنه خیلی احساسی بوده باید تو جایگاه بالاتری می بود
در مورد مرد شنی هم زیاده روی میکنید همه چیز که کمیک نیست باید داستان های جدیدی بسازند تا طرفدارا سرگرم بشن اگه عین کمیک باشه که تکراری و قابل پیشبینی میشه واقعا صحنه توضیح فلینت به پیتر در مورد عمو بن صحنه احساسی داشت یا مرگ هری واقعا جزو معدود فیلم هایی هست که من توش گریه کردم
به نظرم مقایسه یه فیلم بر اساس کمیک درست نیست و از ارزش و لذت فیلم کم میکنه من تا همین سال پیش هیچ کمیکی نمی شناختم و در سال های بچگی فقط دو تا ابر قهرمان می شناختم یکی بتمن یکی مرد عنکبوتی تا سال 2016 که فهمیدم دنیای ابر قهرمان ها چه قدر گسترده است تازه همونو با مرد عنکبوتی توی تریلر جنگ داخلی شناختم بعد با mcu آشنا شدم
در مورد ولچر اصلا نمیفهمم چرا همه دوستش دارند واقعا شخصیت عمیقی نداشت فقط یه دزد تکنولوژی بود در حالی که گرین گابلین دکتر اختاپوس مرد شنی و مارمولک شخصیت عمیقی داشتند به هر حال اینا نظرات شخصی منه و نظر هرکس محترمه ممنون به خاطر سایت خوبتون
نقل قول کردن
captain steve
#40 captain steve 1398-04-14 20:44
امیدوارم توی mcu ویلن های عالی مثل ویلن های Spider-Man ps4 ببینیم واقعا بازی شاهکاری بود
نقل قول کردن
captain steve
#41 captain steve 1398-04-14 20:45
ببخشید یه سوال در مورد Spider-Man ps4 داشتم توی همه دنیا های مرد عنکبوتی وقتی مایلز مرد عنکبوتی میشه پیتر پارکر کشته می شه؟
ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
omiDeadpool
#42 omiDeadpool 1398-04-15 12:34
#39:
بحث مرد شنی. این بخش رو از یکی از مقاله های استاد برات میگم:
نقل قول:
یک تاکتیک مرسوم در هالیوود اینه که اغلب وقتی یک سه گانه (تریلوژی) ساخته میشه یک سری تغییرات بزرگ در قسمت سوم ایجاد میکنند که به نوعی کل سری رو تحت تاثیر خودش قرار بده. گاهی وقتها این تاکتیک جواب میده و گاهی هم نمیده. متاسفانه مورد فیلم "مرد عنکبوتی 3" از اونایی بود که اصلا جواب نداد. ما متوجه میشیم که قاتل «عمو بن» در واقع کسی نبوده جز «فلینت مارکو» (مرد شنی)! البته این کار رو به صورت غیر عمدی انجام داده بود ولی در هر حال اشتباه بزرگی بود که سازندگان این فیلم مرتکب آن شدند. مشخصه که آنها میخواستند با این کار خصومت بین اسپایدرمن و مرد شنی را شخصی کنند ولی آیا واقعا لازمه مرد عنکبوتی در تمام فیلم های خودش با خبیثی روبرو بشه که باهاش مشکل شخصی داره؟! در دنیای کمیک همیشه اون کسی که باعث یک تراژدی بزرگ موجود در اریجین ابرقهرمان میشه، یک قاتل بی نام و نشان است. دلیلش هم اینه که نویسنده دنیای کمیک به خوبی واقفه که نفس اون تراژدی مهمه و باعث میشه شخصیت به یک ابرقهرمان بشه، نه اون کسی که موجب به وجود آمدن این تراژدی میشه. ضمن اینکه این پیچش از دو جهت دیگر هم به فیلم های مرد عنکبوتی ضربه زد. اولا که اصلا تاثیر گذار نبود ، بلکه باعث شد از اون تاثیرگذاری صحنه مرگ به یاد ماندنی «عمو بن» در فیلم اول هم کم بشه. دوما اینکه باعث شد شخصیت مرد شنی هم از اون حالت سمپاتیک خودش فاصله بگیره و تماشاچی بیشتر او را به صورت یک خبیث قلدر و بیرحم بشناسه.
و اما والچر. عالم و ادم ازش تعریف کردن و تو فقط میگی یه دزد بود! اصلا فیلم رو درست تماشا نکردی! خیلی هم سطحی بین هستی!
اینم از نقد استاد ترابی برات میارم شاید کمی روشن بشی:
نقل قول:
مایکل کیتون کبیر در این فیلم شگفت انگیزه. دیگه همه ازش تعریف کردن و من چیز خاصی برای گفتن ندارم . فقط اینکه آدم با شخصیتش همراه میشه و انگیزه اش رو باور میکنه. نمونه های واقعی آدریان تومز در جامعه زیاد هستند. مرد خانواده ای که بی عدالتی های جامعه باعث میشه خبیث بشه. و البته یه نکته ای که خوشم میاد اینه که والچر آدم احمقی نیست. خیلی سریع تو ماشین به قول معروف دو دو تا چهار تا میکنه و میفهمه که مرد عنکبوتی همون پیتر پارکره! درستش هم همینه. باید به شعور تماشاچی احترام گذاشت.
نقل قول کردن
sara
#43 sara 1398-06-28 11:02
ببخشید ولی گفته بودین بعد از اینکه بلوری دور از خانه اومد مقاله رو اپدیت میکنید و شخصیت هایی مثل جیک جیلنهال و ند و زندیا رو میذارید
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#44 Pooya-Spidey 1398-07-02 22:38
به نقل از captain steve:
ببخشید یه سوال در مورد Spider-Man ps4 داشتم توی همه دنیا های مرد عنکبوتی وقتی مایلز مرد عنکبوتی میشه پیتر پارکر کشته می شه؟
ببخشید بابت اسپم

خیر
فقط در دنیای آلتیمیت چنین اتفاقی میوفته
نقل قول کردن
spiderman2099
#45 spiderman2099 1399-09-23 12:33
crap crap crap mega crap
سر دیدن فیلم به اینجا رسیدم مردم از خنده
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#46 AmirhoseinJafari2005 1399-12-18 05:09
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
Ilya202020
#47 Ilya202020 1400-08-07 22:33
فک کردین ممکنه مورد 20 مقاله لیزارد بشه ؟! تو راهی به خانه نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44