10 حقیقت مهمی که باید درباره "فایراستار" (Firestar) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره "فایراستار" (Firestar) بدانید فکت حقایق معرفی شخصیت کیست آنجلیکا جونز جنگجویان جوان New warriors

فایراستار برای هواداران مرد عنکبوتی که با کارتون کلاسیک Spider-Man and His Amazing Friends آشنایی دارند شخصیتی محبوب و نوستالژیک است. در این مقاله به معرفی کامل او میپرداریم.

 

1- فایر استار در یک نگاه

فایراستار

نام واقعی: آنجلیكا جونز (Angelica Jones)

خالقین: جان رومیتا، ریك هوبرگ، دنیس ماركس، دن اسپیگل

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 193 از سری اول كمیك های Uncanny X-men (می 1985)

«فایر استار» از آن دسته شخصیت های استثناء در دنیای كمیك است چون قبل از اینكه وارد دنیای كمیك شود در دنیای انیمیشن خلق شد! یعنی او اولین بار به عنوان یك شخصیت اريجینال در كارتون خاطره انگیز "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" خلق شد و چون بسیار محبوب شد، به دنیای كمیك هم راه پيدا كرد. او یك جهش یافته مادرزاد است و میتواند تشعشعات مایكروویو تولید كند كه باعث میشود بتواند پرواز كند و گرما و شعله آتشین خلق كند. فايراستار عضو گروه هلیونز، نیو واریورز ، اکس من و اونجرز و حتی نسخه مدرن گروه Young Allies بوده است.

 

2- فایر استار در سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز" او خلق شد

میگن كه سازندگان سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" كه اوایل دهه 80 میلادی پخش میشد ، میخواستند از «هیومن تورچ» به عنوان یکی از یاران مرد عنکبوتی استفاده كنند ولی رایت او در اختیار مارول نبود بنابراین تصمیم گرفتند یك شخصیت مشابه ولی اریجینال با نیروهای آتشین به نام «فایر استار» خلق كنند. در اینجا هم خواندید كه لباس این شخصیت توسط هنرمند بزرگی به نام «جان رومیتا» خلق شد. نام واقعی او «آنجلیكا جونز» بود و میوتانتی بود كه همراه با «مرد یخی» از هم كلاسی های پیتر پاركر در دانشگاه بود و به او كمك میكرد تا با جرم و جنایت بجنگد. نوعی مثلث عشقی هم بین آنها وجود داشت ولی در چند اپیزود دیدیم كه فایر استار بیشتر به سمت پیتر تمایل دارد!

 

3- جان رومیتا برای خلق فایر استار از ظاهر «مری جین» الهام گرفت!

احتمالا میدانید كه «جان رومیتا»ی كبیر كسی است كه ظاهر نمادین بسیاری از شخصیت های جاودان مارول را خلق كرده است (این مقاله را بخوانید)  اما شاید ندانید كه او برای خلق شخصیت «فایر استار» از ظاهر مری جین الهام گرفت! البته چون رومیتا خودش ظاهر مری جین را خلق كرده ،بنابراین از چیزی كه خودش قبلا خلق كرده بود كپی كرد! كافیه كه به كانسپت آرت های زیر كه رومیتا برای فایر استار در اين سریال طراحی كرد توجه كنید تا پی به شباهت زیاد او و مری جین ببرید (مخصوصا اون موهای بلند و قرمز رنگ او):

عكس فاير استار

 

4- سرگذشت (Origin) و نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری

 سرگذشت (Origin) و نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری

اریجین فایراستار در دنیای كمیك با دنیای انیمیشن تا حدی متفاوته ولی در هر حال گفته میشه او توسط پدرش و مادربزرگش بزرگ شده و در دوران مدرسه بهش زور میگفتن و لقب "نحس" بهش داده بودند. مرگ مادربزرگش و  همچنین کشف این حقیقت که یک جهش یافته است باعث شد با شرایط بسیار بدی از نظر روحی و روانی مواجه بشه و پدرش هم به خاطر مشغله هایی که داشت نتونست خوب بهش کمک کنه. او در این دوره بسیار تنها و آشفته بود ...

 

5- ورود به گروه خبیث "هلیون ها"

فایراستار اما فراست

همانطور که در این مقاله گفته شد، «هلیون ها» (Helllions) گروهی از جهش یافته های جوان دانش آموز هستند که تحت "باشگاه آتش جهنمی" آموزش دیده اند که همیشه از دشمنان مدرسه چارلز اگزاویر بوده و گروه New Mutants بوده. در واقع باشگاه آتش جهنمی از جهش یافته های نخبه تشکیل شده است که خودشان را از نظر شان و قدرت برتر از دیگر جهش یافته ها میدانند. آنها به طور بی عیب و نقصی طرح اگزاویر برای تشکیل گروه جدیدی از جهش یافته های جوان را کپی کردند و نسخه مخالف آن را تشکیل دادند که هلیون ها نام گرفت. در ابتدا اِما فراست معلم قدرتمند هلیون ها بود. او با استفاده از دستگاه شناسایی کننده جهش یافته ها به نام Multivac تونست از وجود آنجلیکا جونز باخبر بشه.

 ورود به گروه خبیث "هلیون ها"

البته چارلز اگزاویر هم دستگاه مشابهی داره به نام «سِریبرو» و باهاش تونست آنجلیکا رو شناسایی کنه ولی اما فراست زودتر از او بهش رسید و باباش رو راضی کرد تا او را به گروه هلیون ها در "آکادمی شهر ماساچوست" ملحق کنه. آنجلیکا یک سال در آنجا بود و بدون آنکه از مقاصد پلید اما فراست خبر داشته باشد تحت آموزش های او قرار گرفت و آنجا بود که فراست بهش لقب «فایر استار» (ستاره آتشین) داد.

فیاراستار

تا اینکه یکی از هلیون ها به نام «جیمز پراداستار» به خاطر مرگ برادرش به نام «تاندربرد» در گروه ایکس من در صدد انتقام از چارلز اگزاویر برآمد. دو تن دیگر از هلیون ها به نام «امپات» (Empath) و «رولت» به او ملحق شدند. امپات همچنین از قدرت های ذهنی خودش روی آنجلیکا استفاده کرد تا او را عاشق خودش بکنه و همچنین کاری کنه که در حمله به ایکس من باهاشون بیاد.

کمیک uncanny x-men

ولی آنها به راحتی به دست ایکس من شکست خوردند (این اتفاق در شماره 193 از کمیک Uncanny X-men روی داد) و آنجلیکا نیز که حالا دیگر از کنترل ذهنی امپات رها شده بود به اشتباه خود پی برد ولی وقتی بهش پیشنهاد شد تا به مدرسه اگزاویر منتقل بشه قبول نکرد چون نسبت به اما فراست احساس وفاداری میکرد.

اگزاویر - فایراستار

ولی اما فراست به زودی نیت شوم خودش را آشکار کرد و با دستکاری ذهنی آنجلیکا سعی کرد از او علیه یکی از رقبای خودش در "باشگاه آتش جهنمی" به نام «سِلین» ملقب به «ملکه سیاه» استفاده کنه. از سوی دیگر محافظی در آنجا بود به نام «رندل چیس» که به آنجلیکا علاقه داشت و میخواست بهش درباره اهداف فراست خبر بده ولی موفق نشد و جان خودش را از دست داد. مرگ او باعث شد آنجلیکا دست به طغیان بزنه و از هلیون ها جدا بشه و نزد پدرش برگرده و باهاش آشتی کنه.

 

6- فایراستار از اعضای موسس گروه New Warriors است

حقیقت درباره گروه new warriors - فکت

"جنگجویان جوان" یک گروه ابرقهرمانی است که اولین بار در سال 1989 تشکیل شد و اعضای آن را قهرمانان نوجوان و جوان تشکیل میدادند. در واقع مارول دلش میخواست نسخه ای جوان از اونجرز داشته باشد (درست مثل قضیه گروه New Mutants که گروه جوان تر شده مردان ایکس بود) بنابراین این گروه هم تشکیل شد و اولین نویسنده اش هم «تام دی فالکو» بود. اعضای موسس آن نیز عبارت بودند از «فایراستار»، «مارول بوی»، «ناموریتا»، «نُوا»، «نایت تراشر» و «اسپیدبال». تا به حال چندین نسخه از New Warriors وجود داشته و چندین سری از کمیک بوک های آن نیز منتشر شده ولی چیزی که همیشه ثابت بوده اینه که اعضایش جوان و بی تجربه بوده اند و دیدیم که در شماره نخست از رویداد مهم "جنگ داخلی" این بی تجربگی باعث بروز چه فاجعه ای شد.

 

7- فایراستار در دنیای کمیک هیچ رابطه خاصی با پیتر پارکر /مرد عنکبوتی نداشته است!

فایراستار پیتر پارکر

آنجلیکا جونز در دنیای كمیك چندان با مرد عنكبوتی تعامل خاصی نداشته و حضور چشمگیری هم در داستان های اسپایدرمن از او ندیده ایم به جز کمک هایی که بهش در قضیه "حداکثر کارنیج" و "کارنیج مطلق" انجام داد (در مورد آخر بهشون اشاره میکنم). این در حالیه که در چند قسمت از كارتون "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" کاملا معلوم بود بین او و پیتر پاركر رابطه عاشقانه هست ولی در دنیای كمیك هرگز اینچنین نبوده. در حقیقت در دنیای كمیك فایراستار به مرور عاشق هم تیمی خودش در گروه New Warriors به نام «وَنس استروویک» (Vance Astrovik) شد. ونس هم یک جهش یافته بود که خواص ذهنی و تله کنتیک داشت و اولش با لقب «مارول بوی» شناخته میشد ولی بعدا لقبش به «جاستیس» تغییر کرد.

فایراستار در دنیای کمیک هیچ رابطه خاصی با با پیتر پارکر /مرد عنکبوتی نداشته است!

فایر استار و جاستیس بعدا برای اینکه لیاقت خود را به اونجرز ثابت کنند یکی از دشمنان قدیمی آنها به نام «گردباد» را دستگیر کردند و برای مدتی نسبتا زیاد هم از اعضای اصلی اونجرز بودند. فایر استار اونجرز

  

8- قدرت های فایراستار بهش آسیب میزنند

 قدرت های فایراستار بهش آسیب میزنند

یک توضیح مهم درباره قدرت های فایراستار اینه که در دنیای کمیک با دنیای انیمیشن تفاوت داره . یعنی در انیمیشن "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" قدرت هایش حالت آتش سنتی داشت (شبیه به قدرت های «هیومن تورچ») ولی در دنیای کمیک برپایه مایکروویو (تابش الکترومغناطیسی ریزموج) بنا شده است. یعنی او به دلیل آنکه یک انسان جهش یافته است میتواند انرژی مایکروویو موجود در محیط را بگیرد و تبدیل به انرژی آتشین کند و از این طریق پرواز هم میکند. وقتی او در گروه اونجرز عضویت داشت، «هنک پیم» (مرد مورچه ای) متوجه شد مشکلی در قدرت های او وجود دارد و اگر زیاد ازشون استفاده کنه ممکنه عقیم بشه ولی او لایه ای به لباس فایراستار اضافه کرد که این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.

 

9- فایراستار سرطان داشت!

9- قضیه سرطان گرفتن فایراستار

در سالهای اخیر دیدیم که آنجلیکا جونز به دانشگاه میره و ضمناً دوستانی پیدا کرده به نام «فلیشیا هاردی» (گربه سیاه)، «پتسی واکر» (هل کت) و «مونیكا رامبیو» (اسپکتروم) رفیق شده و اونا با هم میرن خرید و تفریح و ... تا اینکه یک روز آمد و پیش آنها و بهشون خبر ناگواری دید: مبتلا به سرطان سینه شده است. دوستانش سعی کردند تا جای ممکن ازش حمایت و بهش کمک کنند ولی خیلی دیر شده بود و حتی دکتر استرنج کاری از دستش برنیامد. تا اینکه یک روز آنجلیکا از خواب بیدار و متوجه شد شفا پیدا کرده! بعدش معلوم شد پتسی واکر برای کمک به او با شوهر سابقش، «دایمون هل استورم» (پسر شیطان)، معامله ای کرده که در ازای یک شب ماندن در جهنم دوستش را شفا دهد. ولی هل استورم نیت پلیدی داشت زیرا میخواست آنجلیکا، گربه سیاه و اسپکتروم را با این کار مجبور کند تا به جهنم بروند و پتسی واکر را نجات دهند ولی در نهایت به هدف خودش نرسید.

فایراستار جهنم 

 

10- حضور در داستان ها و رویدادهای مهم مارول

فاير استار در جريان رويداد مشهور Maximum Carnage مثل خيلی از قهرمانان ديگر، به ياری مرد عنكبوتی آمد تا با كارنيج و گروهش مبارزه كنند.جونز مرد عنکبوتی

او در جریان "جنگ داخلی" و به دلیل اشتباه فاجعه باری که گروه New Warriors مرتکب شدند از حرفه ابرقهرمانی دست کشید و دانشجو شد.

جنگ داخلی مارول

اما همانطور که در مورد قبل گفته شد، ابتلای او به سرطان و تلاش او برای نجات دادن پتسی واکر از جهنم وی را دوباره به حرفه ابرقهرمانی و هویت فایراستار برگرداند. او سپس در كمیك های Young Allies با "آنیا كورازون" ملقب به Spider-Girl دنیای اصلی مارول، همكاری و تعامل زیادی داشت.

گروه young allies

فایراستار اخیرا به مدرسه جین گری پیوست تا به جهش یافته ای درس بدهد. ضمناً او را در رویداد "امپراطوری مخفی" در حالی که در عضویت نیروی ویژه کشوری به نام "تیان جدید" درآمده بود، دیدیم.

تیان جدید

اخیرا هم در رویداد "کارنیج مطلق" فایراستار با ملحق شدن به میستی نایت و آیرون فیست با دار و دسته کارنیج مبارزه کرد (در کمیک "محافظین مرگبار" که اینجا ترجمه شده است).

محافظین مرگبار 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط:

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «جان رومیتا سینیور» (JOHN ROMITA SR) خلق شدند

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

مستندی درباره سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" + لینك دانلود

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

10 حقیقتی که باید درباره شخصیت «پتسی واکر» ملقب به HELLCAT بدانید

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 4

10 حقیقتی که باید درباره "جهش یافته های جوان" (NEW MUTANTS) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1399-10-30 13:55
سلام
ممنون بابت مقاله
جالبه که اولش میگه فایر استار در یک نگاه بعد دیگه آقای ترابی حقیقت هایی ازش میگه که فکر کنم خود فایر استار هم یادش نیست! :-)
اسمش هم جالبه چون اگر برعکسش کنیم میشه استار فایر که یکی از شخصیت های مهم ( نسبتا قدیم ) دی سی هستش!
حالا من که اون موقعی که مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او رو میداد که نبودم اما آقای ترابی همیشه گفتند که خیلی دوستش داشتند.
این سریال هم هدیه ای به مخاطبان داشت هم هدیه ای به دنیای کمیک ( فایر استار).
بازم ممنون.
نقل قول کردن
Doctor.who
#2 Doctor.who 1399-10-30 13:57
سپاس از شما آقای ترابی مهربانی، بسیار مقاله‌ی آموزنده ای بود.
۱.فایراستار شاید واقعا پتانسیل زیاد و مفیدی داشته باشد و این تنها ابتدای راهش است و حتی شاید مارول هم در ابتدای راهش باشد.
شخصیت های زیادی مانند همین فایراستار وجود داردند که قابلیت مطرح شدن و حضور بیشتری را دارند و آن چه من از این همه شخصیت با پتانسیل بالا می بینیم و می پندارم این است که مارول نه تنها با شخصیت های معروف و ماندگاری چون مرد عنکبوتی، انتقامجویان و مردان ایکس جلو می رود با شخصیت هایی که هنوز منتظر یک شاهکار هستند هم باید جلو برود و قطعا این کار را حتی با شخصیتی مانند فایراستار که در ابتدا در یک انیمیشن مرد عنکبوتی حضور داشت می کند و این طور که در بعضی کمیک ها خوانده ام و این جا دیده ام این شخصیت حتی شاید قابلیت داشتن یک سریال یا مینی سریال را هم داشته باشد.
۲. به راستی که فایراستار از آن ابرقهرمانان است که باید ساعت ها راجع به شخصیتشان تحقیق کنیم و بعد هم می فهمیم که هیچ چیز نمی دانیم و این بسیار جالب است.
۳. در کل شخصیت هایی که در ابتدا در انیمیشن بوده اند و سپس به کمیک آمده اند شخصیت های موفقی هستند ولی از موفقیتی که فایراستار‌می تواند درست کند مانده است.
در کل مقاله‌ی جالبی بود. سپاس از شما آقای ترابی مهربانی.
نقل قول کردن
thor_fan
#3 thor_fan 1399-10-30 14:24
سلام استاد ممنون بابت این مقاله
من قبلا هیچ شناختی از این شخصیت نداشتم اما الان به لطف شما بیشتر میشناسمش
استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1399-10-30 15:54
خیلی خوب بود جناب ترابی،خسته نباشید
اتفاقا من اصلا از این شخصیت اطلاعات نداشتم و اصلا نمشناختمش،فقط چند جا دیده بودمش؛و دوست داشتم بیشتر در موردش بدونم که شما لطف کردید و زحمت کشیدید این مقاله عالی رو نوشتید.یه جورایی ازش خوشم اومد،دوست دارم بیشتر توی کمیک ها ببینمش. :-)
ممنون از شما
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-10-30 15:55
به نقل از thor_fan:

استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون

والا من قبلا هم گفتم که علاقه ای به نقد کردنش نداریم
در واقع یکی از نویسندگان سایت وقتی ازش خواستم نقدش کنه گفت که اصلا ازش خوشش نیومده و بهش از 10 ، 2 میده
ما هم از خیرش گذشتیم چون دوست ندارم جنجال بیخود به پا بشه (البته اگه ایشون بگه نمره اش میشه 2 پس حتما میشه 2!)
ولی از طرفی هم خیلی ها درخواست میدن و دوست دارن نظر سایت ما رو درباره ش بدونن ...
البته این صحبت شما رو من قبول ندارم که میگید "نمیدونید کجای کار میلنگه"
چون اگه با سایت ما و مبنای ما برای نقد کردن آشنا باشید این حرف رو نمیزدید چون قطعا یه چیزایی یاد گرفتید. یا شایدم داری خودت رو میزنی به اون راه! :-*
نقل قول کردن
Iron Legend
#6 Iron Legend 1399-10-30 17:34
سلام استاد
واقعا از مقاله خوبتون متشکرم . چون تا بحال خیلی اسمش رو شنیده بودم و دوست داشتم بشناسمش .
ممنون :lol:
نقل قول کردن
mobin rz
-1 #7 mobin rz 1399-10-30 18:38
ممنون آقای ترابی بابت بالا بردن اطلاعات ما به نظرم شخصیت عمیقیه
فقط یه سوال همون طور که دوستمون گفتن اگه فایر استار رو بر عکس کنیم میشه استار فایر یعنی به نظرتون اسمش رو تقلید نکردن؟چون اگه اشتباه نکنم فایر استار حدودا یک سال بعد استار فایر خلق شد؟
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#8 iron man Amir karimi 1399-10-30 18:49
سلام . مقاله عالی بود . من اصلا نمی شناختمش ولی الان اطلاعات زیادی ازش دارم . 8)
ممنون از اقای ترابی
نقل قول کردن
thor_fan
#9 thor_fan 1399-10-30 19:36
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:

استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون

والا من قبلا هم گفتم که علاقه ای به نقد کردنش نداریم
در واقع یکی از نویسندگان سایت وقتی ازش خواستم نقدش کنه گفت که اصلا ازش خوشش نیومده و بهش از 10 ، 2 میده
ما هم از خیرش گذشتیم چون دوست ندارم جنجال بیخود به پا بشه (البته اگه ایشون بگه نمره اش میشه 2 پس حتما میشه 2!)
ولی از طرفی هم خیلی ها درخواست میدن و دوست دارن نظر سایت ما رو درباره ش بدونن ...
البته این صحبت شما رو من قبول ندارم که میگید "نمیدونید کجای کار میلنگه"
چون اگه با سایت ما و مبنای ما برای نقد کردن آشنا باشید این حرف رو نمیزدید چون قطعا یه چیزایی یاد گرفتید. یا شایدم داری خودت رو میزنی به اون راه! :-*


سلام مجدد استاد
حق با شماست قطعا ما چیزهای زیادی درمورد نقد از شما و دوستان یاد گرفتیم
منظورم اینه که به اندازه ی شما و دیگر دوستان شناخته شده ی سایت تجربه نداریم
راستش خودمو به اون راه نزدم فقط خیلی دلم میخواست
نکات عمیق تری از مشکلات این فیلم رو بفهمم
اگه علاقه ای به نقد این فیلم ندارید مختارید.
انقدر این سایت دانشمون رو بالا برده که واقعا توقعی نداریم(البته وظیفه ای هم بر گردن شما نیست)
خیلی ممنون که پاسخگو بودید
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-10-30 21:38
به نقل از mobin rz:

فقط یه سوال همون طور که دوستمون گفتن اگه فایر استار رو بر عکس کنیم میشه استار فایر یعنی به نظرتون اسمش رو تقلید نکردن؟چون اگه اشتباه نکنم فایر استار حدودا یک سال بعد استار فایر خلق شد؟

حاجی جون مادرت بیخیال ما شو
چقدر چرت و پرت میگی تو آخه
تو این مدت مسول تایید نظرات خیلی تحملت کرده تا اخراج نشی
میمیری مزخرف نگی؟
ای بابا... هی ما جلوی خودمون رو میگیریما
اصلا استارفایر اونقدر شخصیت محبوب و درجه یک پولسازی بوده که مارول یه سال بعد خلقش اسمش رو برعکس کرد و گذاشت روی این شخصیت!!!!!
یه کم بزرگ بشید ... یه کم رشد کنید ...
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-10-30 21:41
به نقل از thor_fan:
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:

استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون

والا من قبلا هم گفتم که علاقه ای به نقد کردنش نداریم
در واقع یکی از نویسندگان سایت وقتی ازش خواستم نقدش کنه گفت که اصلا ازش خوشش نیومده و بهش از 10 ، 2 میده
ما هم از خیرش گذشتیم چون دوست ندارم جنجال بیخود به پا بشه (البته اگه ایشون بگه نمره اش میشه 2 پس حتما میشه 2!)
ولی از طرفی هم خیلی ها درخواست میدن و دوست دارن نظر سایت ما رو درباره ش بدونن ...
البته این صحبت شما رو من قبول ندارم که میگید "نمیدونید کجای کار میلنگه"
چون اگه با سایت ما و مبنای ما برای نقد کردن آشنا باشید این حرف رو نمیزدید چون قطعا یه چیزایی یاد گرفتید. یا شایدم داری خودت رو میزنی به اون راه! :-*


سلام مجدد استاد
حق با شماست قطعا ما چیزهای زیادی درمورد نقد از شما و دوستان یاد گرفتیم
منظورم اینه که به اندازه ی شما و دیگر دوستان شناخته شده ی سایت تجربه نداریم
راستش خودمو به اون راه نزدم فقط خیلی دلم میخواست
نکات عمیق تری از مشکلات این فیلم رو بفهمم
اگه علاقه ای به نقد این فیلم ندارید مختارید.
انقدر این سایت دانشمون رو بالا برده که واقعا توقعی نداریم(البته وظیفه ای هم بر گردن شما نیست)
خیلی ممنون که پاسخگو بودید

ارادت!
والا من که خودم هنوز ندیدمش که بخوام نقدش کنم
اصولا مدتیه فیلم های دیسی رو به سختی تا ته نگاه میکنم و قطعا سختمه نقد بنویسم چون وقتی فیلمی رو تکه تکه نیگا میکنم رشته کلام از دستم در میره
بقیه دوستان هم مایل نیستن که بنویسن
پس شرمنده ...
نقل قول کردن
spider peter
#12 spider peter 1399-10-30 22:19
سلام ممنون از استاد ترابی
من که نه سریالش رو دیدم نه کمیک هایی که حضور داشته رو نخوندم ولی تو مقاله چیز های جاب که درمورد مرد عنکبوتی نمیدانستید یه چیزهایی ازش فهمیدم و ازش خوشم اومدبه نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:

استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون

والا من قبلا هم گفتم که علاقه ای به نقد کردنش نداریم
در واقع یکی از نویسندگان سایت وقتی ازش خواستم نقدش کنه گفت که اصلا ازش خوشش نیومده و بهش از 10 ، 2 میده
ما هم از خیرش گذشتیم چون دوست ندارم جنجال بیخود به پا بشه (البته اگه ایشون بگه نمره اش میشه 2 پس حتما میشه 2!)
ولی از طرفی هم خیلی ها درخواست میدن و دوست دارن نظر سایت ما رو درباره ش بدونن ...
البته این صحبت شما رو من قبول ندارم که میگید "نمیدونید کجای کار میلنگه"
چون اگه با سایت ما و مبنای ما برای نقد کردن آشنا باشید این حرف رو نمیزدید چون قطعا یه چیزایی یاد گرفتید. یا شایدم داری خودت رو میزنی به اون راه! :-*


سلام مجدد استاد
حق با شماست قطعا ما چیزهای زیادی درمورد نقد از شما و دوستان یاد گرفتیم
منظورم اینه که به اندازه ی شما و دیگر دوستان شناخته شده ی سایت تجربه نداریم
راستش خودمو به اون راه نزدم فقط خیلی دلم میخواست
نکات عمیق تری از مشکلات این فیلم رو بفهمم
اگه علاقه ای به نقد این فیلم ندارید مختارید.
انقدر این سایت دانشمون رو بالا برده که واقعا توقعی نداریم(البته وظیفه ای هم بر گردن شما نیست)
خیلی ممنون که پاسخگو بودید

ارادت!
والا من که خودم هنوز ندیدمش که بخوام نقدش کنم
اصولا مدتیه فیلم های دیسی رو به سختی تا ته نگاه میکنم و قطعا سختمه نقد بنویسم چون وقتی فیلمی رو تکه تکه نیگا میکنم رشته کلام از دستم در میره
بقیه دوستان هم مایل نیستن که بنویسن
پس شرمنده ...

به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:

استاد یه درخواست داشتم که فک کنم اسپم محسوب میشه
(عذر میخوام اگه اسپمه)
میشه فیلم واندرومن ۱۹۸۴ رو نقد کنین
میفهمم فیلم افتضاحی بود
ولی امثال من که نگاه تخصصی و ریشه ای به فیلم ندارن نمیتونن بفهمم دقیقا کجای کار این فیلم میلنگه یا چه مشکلاتی داره .
خیلی خوب میشه اگه یکم چشمامونو باز تر بشه
خیلی ممنون

والا من قبلا هم گفتم که علاقه ای به نقد کردنش نداریم
در واقع یکی از نویسندگان سایت وقتی ازش خواستم نقدش کنه گفت که اصلا ازش خوشش نیومده و بهش از 10 ، 2 میده
ما هم از خیرش گذشتیم چون دوست ندارم جنجال بیخود به پا بشه (البته اگه ایشون بگه نمره اش میشه 2 پس حتما میشه 2!)
ولی از طرفی هم خیلی ها درخواست میدن و دوست دارن نظر سایت ما رو درباره ش بدونن ...
البته این صحبت شما رو من قبول ندارم که میگید "نمیدونید کجای کار میلنگه"
چون اگه با سایت ما و مبنای ما برای نقد کردن آشنا باشید این حرف رو نمیزدید چون قطعا یه چیزایی یاد گرفتید. یا شایدم داری خودت رو میزنی به اون راه! :-*


سلام مجدد استاد
حق با شماست قطعا ما چیزهای زیادی درمورد نقد از شما و دوستان یاد گرفتیم
منظورم اینه که به اندازه ی شما و دیگر دوستان شناخته شده ی سایت تجربه نداریم
راستش خودمو به اون راه نزدم فقط خیلی دلم میخواست
نکات عمیق تری از مشکلات این فیلم رو بفهمم
اگه علاقه ای به نقد این فیلم ندارید مختارید.
انقدر این سایت دانشمون رو بالا برده که واقعا توقعی نداریم(البته وظیفه ای هم بر گردن شما نیست)
خیلی ممنون که پاسخگو بودید

ارادت!
والا من که خودم هنوز ندیدمش که بخوام نقدش کنم
اصولا مدتیه فیلم های دیسی رو به سختی تا ته نگاه میکنم و قطعا سختمه نقد بنویسم چون وقتی فیلمی رو تکه تکه نیگا میکنم رشته کلام از دستم در میره
بقیه دوستان هم مایل نیستن که بنویسن
پس شرمنده ...

استاد منم کلاً منم یه ربعش رو دیدم بعد زدم بیرون برای بار 12 مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی رو دیدم
نقل قول کردن
hmdh
#13 hmdh 1399-11-01 13:05
عالی
ممنون
نقل قول کردن
Captain_rogers
#14 Captain_rogers 1399-11-01 16:52
سلام
(ممنون استاد ترابی بابت این مقاله)
یک نقد فوق العاده بود از یک شخصیت نه چندان معروف

«ممنون» ;-) :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37