10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

به مناسبت پخش فصل دوم سریال آیرون فیست این مقاله هم دوباره در صفحه نخست سایت ما قرار میگیره.

 برای آشنایی با شخصیت «آیرون فیست» این مقاله و برای آشنایی با 10 کمیک برتر و 10 دشمن برتر او این مقاله و این مقاله را بخوانید. 

10- او وارث یک شرکت چند میلیون دلاری است

 او وارث یک شرکت چند میلیون دلاری است

«دنی رند» با نام کامل «دانیل توماس رند» پسری است که پدر و مادری پولدار به نام های «وندل رند» و «هیزر دانکن رند» داشت.  پدرش (وندل رند) صاحب شرکت Rand International بود . او این شرکت را به مشارکت دوست خود به نام «هارولد میچم» (Harold Meachum) تاسیس کرد که اولش اهداف تحقیقاتی داشت و بعدش به یک کمپانی بزرگ و چند میلیون دلاری تبدیل شد. وقتی دنی بزرگ شد  علیرغم مقاومت خانواده میچم (به خصوص دختر هارولد میچم به نام Joy) به عنوان مدیر  ارشد این شرکت انتخاب شد. دنی، Jeryn Hogarth را به عنوان مشاور حقوقی و همچنین دستیار اصلی خودش انتخاب کرد . در دنیای سینمایی/تلویزیونی مارول، جنسیت Hogarth عوض شده و همانطور که در سریال جسیکا جونز دیدیم، نقش این شخصیت را خانم «کری آن ماس» بازی میکند.

هوگارث

در کمیک های Immortal Iron Fist دیدیم که دنی شرکت پدرش را به موسسه خیریه تبدیل کرد تا به افراد بی خانمان کمک کنه.

 

 

9- پسر کو ندارد نشان از پدر ...

9- پسر کو ندارد نشان از پدر ...

«وندل رند» (پدر دنی رند) هم میخواسته آیرون فیست شود! او وقتی جوان بود در کشور نپال با مردی به نام «اورسون رندال» (Orson Randall) آشنا و دوست زیادی بین آنها ایجاد شد. اورسون کسی بود که آن موقع عنوان آیرون فیست را یدک میکشید و به نیروی مشت آهنین دسترسی داشت. وندل و اورسون با هم به نقاط مختلف دنیا سفر و ماجراجویی کردند . مندل خیلی دوست داشت که مثل اورسون یک ایرون فیست باشه ولی اورسون از این ایده استقبال نمیکرد. تا اینکه وندل در یکی از ماجراجویی های مشترک آنها تیر خورد ولی اورسون توجهی بهش نکرد و به ماموریت بعدی خود رفت. در نتیجه وندل تصمیم گرفت خودش شهر مرموز K’un-Lun رو پیدا کنه و با تمرین کردن در آنجا یک آیرون فیست بشه (شهر K’un-Lun هر 10 سال یک بار در رشته کوه های هیمالایا ظاهر میشه).

وندل تونست شهر رو پیدا کنه و در آنجا شروع به تمرین و ممارست کرد تا ایرون فیست بشه ولی وقتی میخواست آزمون نهایی که همون شکست دادن اژدهایی به نام Shou-Lao هست رو بده، منصرف شد و به نیویورک برگشت تا پیش خانواده اش باشه. تا اینکه 10 سال گذشت و وندل تصمیم گرفت خانواده اش را با خودش به شهر K’un-Lun ببره. شریکش (هارولد میچم) هم اصرار کرد با اونا بره. در مسیر در یک بوران برف گرفتار شدند و هارولد فرصت رو مناسب دید تا از شر شریک و خانواده اش خلاص بشه تا خودش تنهایی صاحب شرکت بشه. بنابراین طناب وندل را پاره کرد.

سپس وندل و زنش کشته شدند. فقط پسرشون دنی زنده ماند (کماندارانی از شهر K’un-Lun دنی را از دست گله ای از گرگ ها نجات دادند). بعدش هم که دنی در K’un-Lun شروع به یادگیری هنرهای رزمی کرد تا برگرده و انتقام مرگ پدر و مادرش رو از هارولد میچم بگیره.

 

8- دنی رند ، 66 امین ایرون فیست است

 دنی رند ، 66 امین ایرون فیست است

همانطور که قبلا هم گفته شد قبل از دنی رند هم کسان دیگری مثل  بوده اند که لقب و قدرت های آیرون فیست را داشته اند . مثلا گفتم که «اورسون رندال» قبل از دنی ، ایرون فیست بود. البته هنوز دقیقا معلوم نیست که چند تا آیرون فیست بوده و وجود داشته ولی چون هر کسی میخواد ایرون فیست بشه باید اژدهایی به نام Shou-Lao را شکست بده و بکشه و از آنجایی که Shou-Lao تا به حال 66 بار مرده و زنده شده پس میشه نتیجه گرفت که قبلا 66 ایرون فیست وجود داشته.

آژدها ایرون فیست

به طور مثال در دنیای کمیک دیده ایم که در سال 3099 یک ایرون فیست وجود خواهد داشت به نام Wah Sing-Rand که از نوادگان دنی رند هستش. ضمنا او جوان ترین آیرون فیست تاریخ هستش چون در سن 9 سالگی و با شکست دادن اژدها به این عنوان میرسد.

 

7- شهر K’un-Lun، ریشه های فرازمینی دارد

 شهر K’un-Lun، ریشه های فرازمینی دارد

همانطور که گفته شد شهر K’un-Lun جایی است که ایرون فیست ها در آنجا آموزش میبینند . گفته میشه این شهر میلیون ها سال پیش و پس از سقوط یک سفینه فرازمینی در یک دنیای بیگانه خلق شد. منبع انرژی این سفینه منفجر شد و در نتیجه شکافی پدید آمد که باعث شد این شهر به طور متناوب بین اون دنیایی که اون سفینه داخلش سقوط کرد و کره زمین ظاهر بشه. به همین دلیله که هر 10 سال یک بار در دنیای ما پدیدار میشه. ساکنین K’un-Lun ، بیگانگانی هستند که به انسان ها شباهت دارند . آنها این شهر را از روی معماری آن سفینه سقوط کرده ساخته اند (در واقع خیلی از اجزای این سفینه برای ساخت این شهر به کار رفته است، مثل "سالن مرکزی پیشینیان" که ربط زیادی هم به میراث آیرون فیست ها داره) . در ضمن شهر K’un-Lun یکی از "هفت شهر آسمانی" (Seven Capital Cities of Heaven) محسوب میشه. هر کدام از این شهرها یک "سلاح فناناپذیر" (Immortal Weapon) دارد . سلاح فناناپذیر شهر K’un-Lun  هم آیرون فیست است . پس هر کسی که به عنوان آیرون فیست برگزیده میشه، مسئولیت زیادی داره. دیگر شهرهای آسمانی از این قرار هستند:

"قلمرو عنکبوت ها"، K’un-Zi، جزیره ببرها، Z’Gambo ، "شهر زیرزمینی" و Peng Lai . ناگفته پیداست که هر کدام از این شهر ها قهرمان خاص خودش را دارد که به عنوان سلاح فناناپذیر آن شهر هم به حساب میاد. 

 

6- آشنایی با "سلاح های فنا ناپذیر"

آشنایی با "سلاح های فنا ناپذیر"

گفتم که هر کدام از شهرهای آسمانی سلاح فناناپذیر خودش را دارد. هر 88 سال هم این شهرها با هم تلفیق میشوند و از این تلفیق "قلب آسمان"  (Heart of Heaven) به وجود می آید . وقتی هم که تلفیق میشوند رقابتی برگزار میشود که در آن قهرمانان شهرها با هم میجنگند تا معلوم شود ترتیب پدیدار شدن شهرها در کره زمین به چه شکل خواهد بود. شهر برنده این رقابت  میتونه هر 10 سال در کره زمین ظاهر بشه و بقیه شهرها هم هر 50 سال یک بار روی زمین ظاهر میشوند.

آیرون فیست که سلاح فناناپذیر شهر K’un-Lun است. بقیه این سلاح ها هم از این قرار هستند:

- عروس 9 عنکبوت (از شهر  قلمرو عنکبوت ها)

- کبرای چاق (از شهر Peng Lai)

- دختر زیبای تایگر (از شهر جزیره ببرها)

- داگ برادر شماره 1 (از شهر زیرزمینی)

- شاهزاده یتیم ها (از شهر Z’Gambo)

- مادر کرین (از شهر  K’un-Zi) البته در آخرین رقابت ، "مار پولادین" به عنوان سلاح فناناپذیر این شهر شرکت کرد (درباره مار پولادین در این مقاله توضیح داده شده) 

هر کدام از این سلاح ها یا بهتره بگیم قهرمانان ، قدرتش رو از نیرو و انرژی داخلی خودش به نام Chi دریافت میکنه. مثلا عروس 9 عنکبوت میتونه تعداد بی پایانی عنکبوت تولید کنه. کبرای چاق هم سریع ترین محسوب میشه (در حالی که خیلی چاقه و مثل کشتی گیران سوموی ژاپنی به نظر میاد!)

 

5- قدرت های ایرون فیست

 قدرت های ایرون فیست

دنی رند وقتی به دنیا آمد قدرت های فوق بشری نداشت بنابراین میوتانت یا ناانسان نیست. حادثه خاصی هم برایش رخ نداده. اما در انواع و اقسام هنرهای رزمی آموزش دیده و وقتی اژدها را شکست داد تونست شروع کنه به فرا خواندن Chi (انرژی درونی) خودش. وقتی این کار رو میکنه تمام قدرتش در دستش جمع میشه و قدرت فرابشری  "مشت آهنین" پیدا میکنه. ولی این کار تمرکز ذهنی بالایی میخواد و باعث خستگی او میشه. ضمن اینکه کمی طول میکشه تا این قدرت دوباره شارژ بشه. دنی میتونه از Chi خودش برای اینکه زخم هاش زودتر خوب بشه هم استفاده کنه. ضمن اینکه میتونه انرژی های مرموز و ماورایی رو حس کنه و با تلفیق ذهن خودش با دیگران احساسات و خاطرات اونا رو بفهمه. حتی دیده شده که تونسته انرژی هایی که به سمتش اومدن رو جذب کنه تا Chi اش قوی تر بشه.

 

4- لوک کیج رفیق فابریک آیرون فیسته!

 لوک کیج رفیق فابریک آیرون فیسته!

دیگه تقریبا همه میدونن چه رفاقتی بین ایرون فیست و «لوک کیج» هست. یعنی هر جا یکی از اونا باشه، سر و کله اون یکی هم پیدا میشه! البته آنها قبل از اینکه کمیک مشترک خودشون یعنی Power Man and Iron Fist را داشته باشن در کمیک های اختصاصی خود حضور داشتند. ایرون فیست در شماره 15 از کمیک Marvel Premiere خلق شد تا اینکه پس از 11 شماره در نوامبر 1975 صاحب کمیک اختصاصی خودش شد. این سری هم 15 شماره دوام آورد. لوک کیج هم در کمیک Hero for Hire خلق شد که 16 شماره دوام آورد . بعد از شماره 17 این کمیک عنوانش شد Power Man. سال 1977 و در شماره 48 کمیک Power Man، شاهد شکل گیری همکاری بین لوک کیج و آیرون فیست بودیم. تا اینکه پس از سه شماره این کمیک به Power Man and Iron Fist تغییر نام داد. میگن فروش کمیک های اختصاصی اونا خیلی بالا نبود و از یک طرف هم مارول حیفش میومد کنسل شون کنه. بنابراین کمیک هاشون رو با هم ترکیب کرد! بدین ترتیب رفاقت افسانه ای اونا شروع شد. الانم که مدتیه مارول سری جدید کمیک های Power Man and Iron Fist رو چاپ میکنه که خیلی هم باحال و فان هستند.

 

3- او جانشین دردویل هم شده!

 او جانشین دردویل هم شده!

در طی وقایع "جنگ داخلی" ، هویت مخفی «دردویل» لو رفت و همه فهمیدن همون «مت مورداک» هستش.  وقتی مت در زندان بود پلیس ازش محافظت میکرد تا دست خلافکارانی که ازش بدشون میاد بهش نرسه. اینجا بود که مت تعجب کرد وقتی فهمید یکی لباسش را پوشیده و با هویت دردویل در شهر جولان میده! این فرد کسی نبود جز دنی رند! او این کار را کرد تا سیستم قضایی و مردم شهر متقاعد بشن مت مورداک دردویل نیست. در نهایت هم که مت مورداک از تمام اتهامات تبرئه شد. در هر حال این اقدام دنی واقعا شجاعانه بود.

 

2- دنی رند عاشق میستی نایت است!

 دنی رند عاشق میستی نایت است!

اونایی که سریال لوک کیج را دیده اند پس حتما با شخصیت «میستی نایت» آشنا هستند . این کارآگاه پلیس در کمیک ها معشوقه دنی رند محشوب میشه. عشق آنها بسیار در تاریخ کمیک بوک مهمه چون اولین بار در شماره 65 از کمیک Marvel Team-Up که سال 1977 چاپ شد (و اینجا میتونید دانلودش کنید) اولین بوسه بین یک ابرقهرمان سفید پوست و یک ابرقهرمان سیاه پوست بین آنها رخ داد!!! اصلا میستی نایت بود که دلیل آشنایی بین لوک کیج و آیرون فیست شد . یک بار هم دیدیم که میستی نایت و دنی خیال میکردند قراره بچه دار بشوند.   البته اینطور که میگن قرار نیست میستی نایت در سریال آیرون فیست حضور داشته باشه.

 

1- او هم عضو گروه اونجرز بوده و هم عضو مدافعین

 او هم عضو گروه اونجرز بوده و هم عضو مدافعین

درسته که آیرون فیست در کنار  بیشتر عضو گروه Heroes for Hire بوده ولی عضو گروه های Avengers و Defenders هم بوده. جالبه که وقتی عضو مدافعین شد با کسانی مثل دکتر استرنج، شی هالک قرمز، نیمور و سیلور سرفر هم تیمی شد!

دنی رند در رویداد جنگ داخلی هم طرف تیم کاپیتان آمریکا بود و حتی توسط تیم آیرون من دستگیر و زندانی شد ولی گروه Cap او را آزاد کردند. او ضمنا عضو گروه New Avengers هم بوده. New Avengers در رویداد اخیر جنگ داخلی دوم هم علیرغم اینکه دوستش لوک کیج عضو گروه تونی استارک شد ولی خودش اعلام بی طرفی کرد و گفت که دیگه از این دعواها و جنگ های بین ابرقهرمانان خسته شده.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

معرفی ایرون فیست 

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

کمیک انتقام جویان جدید (New Avengers) ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

captain.Rogers
#1 captain.Rogers 1395-12-26 16:56
با وجود نظرات منفی که بهش دادن ولی خیلی دلم میخواد سریالش رو ببینم و البته آشنایی زیادی با ایرون فیست ندارم و با این مقاله اشتیاقم برای دیدنش بیشتر شد
تشکر
نقل قول کردن
Nightwatcher
#2 Nightwatcher 1395-12-26 18:50
بسیار عالی!

من فقط موارد 1 و 4 و 5 و 10 رو میدونستم.
من تیم آیرون فیست و لوک کیج رو دوست دارم. ترکیب جالبی از زور بازو و مهارت هستش.

واقعا دنیای آیرون فیست پتانسیل بالایی برای خلق داستانهای جذاب داره و واقعا هم کمیکهای خوبی داره.

ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
shayanspideylover
#3 shayanspideylover 1395-12-26 20:38
من آیرون فیستو دوست داشتم اما همین الان با خوندن داستان اوریجینش عاشقش شدم خیلی عالی بود.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#4 Samwel Tarly 1395-12-27 13:21
در بین این موارد اطلاعات زیادی درباره اون شهر باستانی که ایرون فیست توش تعلیم دید و هم چنین اصلا نمیدونستم که باید یه اژدها رو شکست بدن تا همچین لقبی داشته باشن!
قضیه هورگارت هم نمیدونستم که در اصل مرده ولی همون بهتر که تو سریال جسیکا جونز یه خانم شد چون اینجوری به فضای داستان بیشتر میخورد.
درباره قضیه این که دنی یه مدت دردویل هم شده بود نمیدونستم و واقعا ایرون فیست هم شخصیت ایثارگری هست و واقعا کارش درسته.
واقعا ممنون استاد به خاطر چنین مقاله ی شاهکاری واقعا ممنونم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1395-12-27 17:48
مقاله فوق العاده بود
فیض بردیم واقعا...
تمام موارد خیلی جالب و به گونه ای عجیب ( :o ) بودن
ممنون
نقل قول کردن
the p.a
#6 the p.a 1395-12-27 20:00
ممنون آقای ترابی بابت مقاله
اطلاعاتم خیلی از آبرون فست کم بود ولی الان مشتاق خوندن کمیکاشم
و با این اطلاعات و نقد های منفی سریالش ولی بازم به دیدنش اشتیاق پیدا کردم
راستی مثل اینکه دوستی عمیقی با مت مورداک داره مگه نه؟
بازم ممنون
نقل قول کردن
Youngie
#7 Youngie 1395-12-27 21:34
با خوندن مقالات اخیر ایرون فیست در سایت شما برام روشن شد که اریجین بتمن و رفتن بروس وین به شرق دور و بازگشتش به وطن برای پس گرفتن کمپانی پدرش در فیلم batman begins چقدر از اریجین ایرون فیست تقلید کرده.
و البته از اریجین دکتر استرنج
چون اریجین بتمن در کمیک batmn year one فرانک میلر , سالها بعد از اریجین دکتر استرنج و ایرون فیست نوشته شده
نقل قول کردن
Eragon
#8 Eragon 1397-06-18 07:09
واقعا عالی بود استاد نکات جالبی داشت فقط تو شماره 9 خط دوم به جای دوستی نوشته شده بود دوست
نقل قول کردن
HYPERION
#9 HYPERION 1399-02-16 20:15
خیلی از سریالش بد گفتن ولی این حرف اشتباهه
سریالش خیلی قشنگه و کاملا خوب تونسته از پس ماجراهای کان لان گرفته تا شرکت رند و سازمان دست و مادام گاوو و ... بر بیاد و همه ی اینارو توی خودش توی خودش جا بده
من دارم میبینمش و خیلی باهاش حال میکنم با این که به شاهکاری مثل بی باک نمیرسه ولی بازم محشره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید