15 دفعه ای که مرد عنکبوتی کشته شد!

15 دفعه ای که مرد عنکبوتی کشته شد!

به مناسبت ترجمه ی کمیک "مرگ مردعنکبوتی نهایی" میخواهیم در این مقاله جالب به داستان هایی میپردازیم که در آنها مرد عنکبوتی کشته شد!

مقدمه: در كمیك های مارول، what if  به داستانی گفته میشود كه جزئی از عالم اصلی مارول نیست . What If ها معمولا یك رخداد مهم و تثبیت شده را در نظر میگیرند و سپس سوال میكنند كه اگر این رخداد اتفاق نمی افتاد یا جور دیگری اتفاق می افتاد، چی میشد؟ برای روشن شدن قضیه what if ها اجازه بدهید مثالی بزنم. مثلا همه میدانیم كه در شماره 121 از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز، «گوئن استیسی» كشته شد. حالا در نظر بگیرید كه يك نويسنده داستاني بنويسد با اين مضمون: اگر گوئن استیسی در آن شماره كشته نمیشد، آن وقت چه اتفاقی مي افتاد؟ (داستانش اینجا ترجمه شده است)

در هر حال، كمیك های what if معمولاً ایده های جالبی دارند و در سالهای اخیر باعث به وجود آمدن یك سری دنیاهای مختلف و موازی هم شده اند. اسپایدرمن در طول سالهای گذشته حضور چشمگیری در این داستان ها داشته و اصلا اولین what if تاریخ با حضور او منتشر شد! همچنین داستان های What if زیادی هم داشته ایم که در آنها اسپایدرمن کشته شده است! در واقع این جور داستان ها چون در دنیای اصلی مارول رخ نمیدهند پس دست نویسنده باز است تا هر جوری دلش میخواهد اسپایدرمن را در آنها بکشد! در این مقاله به 15 دفعه ای که این اتفاق افتاد میپردازم. ضمنا اگر میخواهید بدانید مردعنکبوتی دنیای اصلی مارول چند بار و چگونه کشته شد/مُرد و به زندگی برگشت، مقاله زیر را بخوانید:

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مردعنکبوتی دنیای اصلی مارول کشته شد

 

15- شماره 55 از سری دوم کمیک های What If?

شماره 55 از سری دوم کمیک های What If?

این از اون دسته کمیک های What if ای بود که دنیا در یک صفحه نابود میشه! ولی خب مرگ اسپایدرمن مورد توجه بیشتری قرار گرفت! عنوان داستان این بود: اگر گروه انتقام جویان در ماموریت "توفان کهکشانی" (Galactic Storm) شکست میخورد، چی میشد؟ در واقع "توفان کهکشانی" از رویدادهای مهم و جنجالی مارول بود که سال 1992 چاپ شد. در این رویداد گروه انتقام جویان درگیر جنگی بین دو نژاد بیگانه «کری» و «شی آر» میشوند. در این داستان نژاد شی آر بمبی را منفجر میکنه که باعث میشه میلیون ها نفر از کری ها کشته شوند. بعد گروه اونجرز میفهمند همه چیز زیر نظر موجودی به نام "هوش برتر" یا Supreme Intelligence  بوده. بعد تصمیم میگیرند او را اعدام کنند! در حالی که «کاپیتان امریکا» به شدت با این عمل مخالفه. در هر حال این تصمیم جنجالی آن موقع بسیار در دنیای کمیک بی سابقه بود. اما در این کمیک میبینیم که اونجرز موفق میشوند جلوی کشتار کری ها را بگیرند. اما در کمال تعجب آنها به جای این که از اونجرز تشکر کنند، به زمین حمله و آن را نابود میکنند!!! ما در پانلی شاهد هستیم که اسپایدرمن پیکر بی حان همسرش «مری جین» را گرفته و بعدش همه چی نابود میشه.

مرگ مرد عنکبوتی

  

14- شماره 6 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 6 از سری دوم کمیک های What If?

این شماره یکی از بهترین های سری What If بود. در این کمیک میبینیم که اگر گروه مردان ایکس در جلوگیری از تهاجم شیاطین در رویداد Infero ناکام میماندند، چی میشد؟ در نتیجه دیدیم که ایکس من و بسیاری دیگر از قهرمانان زمین به تسخیر شیاطین درآمدند. تنها قهرمانان باقی مانده دکتر استرنج، ثور، بارون موردو، شادو کت، هیومن تورچ، اسپایدرمن و کاپیتان امریکا بودند. آنها به مقر قهرمانان تسخیر شده حمله میکنند . در این حمله اسپایدرمن به دست ولورین شیطانی کشته میشه.

البته در پایان داستان ثور جان خودش را فدا میکنه و قهرمانان باقی مونده موفق میشوند شیاطین را نابود کنند (البته با فرستادن زمین به عصر حجر!).

 

13- شماره 25 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 25 از سری دوم کمیک های What If?

ما سال 1989 یک رویدادی در مارول داشتیم به نام "آتلانتیس حمله میکند" (Atlantis Attacks). در این رویداد قهرمانان مارول موفق میشوند جلوی آمدن یکی از "خدایان ارشد" (Elder Gods) به نام Set که به صورت اژدهایی 7 سر به تصویر کشیده میشود را بگیرند. اما در این کمیک What If میبینیم که اگر Set به زمین می آمد چی میشد؟ Set در واقع در این داستان موفق میشه با استفاده از ماده ای قهرمانان زمین را به حالت لیزارد در بیاره که موفق هم میشه! او همچنین برنامه داره تا قهرمانان مونث را به عروس های خودش تبدیل کنه! اسپایدرمن هم لیزاردی میشه. اما گروه کوچکی از قهرمانان و شروران زمین تحت تاثیر این ماده قرار نگرفته اند . هالک هم یکی از اونا بود که اسپایدرمن لیزاردی رو میکشه.

کشته شدن مرد عنکبوتی

البته در پایان داستان Set پیروز میشه و به اهداف خودش میرسه.

 

12- شماره 34 از سری اول کمیک های What If?

 شماره 34 از سری اول کمیک های What If?

این کمیک در واقع یک شماره ویژه بود که پر بود از داستان های کوتاه و بامزه! ایده های جالبی هم داشت. مثلا "اگر ثور لهجه سوئدی داشت چی میشد؟" یا "اگر بی باک به جای این که کور باشه، کر بود چی میشد؟!" یا "اگه اشعه های سایکلاپس به جای چشمانش از گوش هایش بیرون می آمدند، چی میشد؟!" و ... در یکی از داستان های کوتاه دیدیم که اگر اسپایدرمن با بلک ویدو ازدواج میکرد چی میشد؟ آخرش بلک ویدو مرد عنکبوتی را خورد!

مرد عنکبوتی بلک ویدو

این در واقع شوخی بود با این حقیقت که در طبیعت بلک ویدو ها عنکبوت های بسیار خطرناکی هستند که زهر آنها ۱۵ برابر مرگبارتر از زهر مار زنگی است و جفت مذکر خودشون رو میخورند!

 

11- شماره 88 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 88 از سری دوم کمیک های What If?

داستان تلخ این کمیک در دنیای شماره 88896 مارول جریان داره. پیتر پارکر پسری داره به نام «بنجامین» که یک جهش یافته است. پیتر فکر میکنه پسرش داره تبدیل میشه به یک هیولا و بنابراین آزمایشاتی روی او انجام میده غافل از این که خودش داره تبدیل میشه به هیولا! بعد میبینیم که پسر «فلش تامپسون» خیلی به بنجامین زور میگه که باعث میشه کشته بشه. در نتیجه فلش تامپسون و رفقایش برای انتقام می آیند تا بنجامین را بکشند. اما پیتر که به هیولا تبدیل شده سد راهشون میشه و در نهایت به قتل میرسه .

قتل مرد عنکبوتی

در آخر هم میبینیم که بنجامین به مدرسه پرفسور اگزاویر برای جهش یافته ها ملحق میشه.

 

10- شماره 86 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 86 از سری دوم کمیک های What If?

در این داستان عجیب شاهد هستیم که در بحبوحه رویداد "سرگذشت کلون" در دهه 90 میلادی «بن رایلی» ملقب به «اسکارلت اسپایدر» که کلونی است ساخته شده از روی پیتر پارکر، مجبور میشه پیتر پارکر را بکشه.

او خودش هم زخمی میشه و وقتی پیدایش میکنند خیال میکنند خود پیتره! بنابراین بن دیگه خودش رو جای پیتر پارکر جا میزنه و با همسرش مری جین زندگی میکنه! اونا دختری دارند به نام «می» که از بیماری نادری رنج میبره. در نهایت «گرین گابلین» از راه میرسه ولی بن موفق میشه شکستش بده و علاجی هم برای می پیدا کنه. در پایان داستان مری جین به بن میگه که میدونه پیتر واقعی نیست. مری جین سپس ازش تشکر میکنه که جون دخترش رو نجات داده ولی ازش میخواد که بره و تنهاشون بذاره.

  

9- شماره 58 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 58 از سری دوم کمیک های What If?

هواداران قدیمی مارول خوب میدانند که اولین حضور «پانیشر» در دنیای کمیک مربوط میشه به شماره 129 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز. در این کمیک یکی از دشمنان قدیمی اسپایدرمن به نام «شغال» ، پانیشر را فریب داد تا خیال کنه اسپایدرمن آدم خبیثی است و او را بکشه. اما پانیشر متوجه حقیقت شد. اما در این کمیک دیر متوجه حقیقت میشه و در نتیجه موفق میشه مرد عنکبوتی را بکشه! او هفته ها روی اسپایدرمن مطالعه میکنه تا بتونه شیوه ای برای کشتن او پیدا کنه: یک نسخه مصنوعی از دکتر اختاپوس درست و پرش میکنه از مواد منفجره. اسپایدرمن وقتی باهاش مواجه میشه حس عنکبوتی اش فعال میشه ولی به دلایل اشتباهی! یعنی فکر میکنه خطر از جانب دکتر اختاپوسه و حواسش به مواد منفجره نیست. و به همین دلیل از انفجار جون سالم به در نمیبره.

 

8- شماره 17 از سری دوم کمیک های What If?

شماره 17 از سری دوم کمیک های What If?

مرد عنکبوتی یک داستان معروف و کلاسیک داره به نام "آخرین شکار کریون" که در اینجا ترجمه شده. در ابتدای این داستان یکی از دشمنان قدیمی اسپایدرمن به نام «کریون» موفق میشه اسپایدرمن رو گیر بندازه و با یک تیر بی حس کننده، بیهوشش کنه. بعدش برای چند وقت اسپایدرمن رو زنده به گور میکنه! اما در این کمیک کریون به جای این کار، اسپایدرمن رو میکشه!

http://spidey.ir/images/img/content/what-if/death-of-spiderman/spider-man-what-if-kraven.jpg

او سپس لباس اسپایدرمن رو بر تن میکنه و به طور خشنی با جرم و جنایت مبارزه میکنه و باعث بدنامی اسپایدرمن میشه. اما مری جین مصمم میشه هر طور شده ثابت کنه کسی که لباس شوهرش رو پوشیده، اسپایدرمن واقعی نیست.

  

7- شماره 67 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 67 از سری دوم کمیک های What If?

سال 1994 مارول داستانی دو قسمتی در شماره های 67 و 68 از سری دوم کمیک های What If منتشر کرد که ایده جالبی داشت. در این داستان شاهد اتفاقاتی بودیم که در نتیجه آن کاپیتان آمریکا در دهه 60 میلادی احیا نشده بود. یعنی همچنان در یخ ها باقی مانده موند تا این که در دهه 90 میلادی پیدا شد. وقتی از یخ خارج شد متوجه شد دشمن اصلی اش یعنی «رد اسکال» و «دکتر دووم» دنیا را به تسخیر خود درآورده اند. او با کمک برخی دیگر از قهرمانان مثل ولورین و اسپایدرمن سعی میکنه آنها را شکست بده. اسپایدرمن کسی بود که در پایان رد اسکال را با تارهای خودش خفه کرد (اسپایدرمن پیشتر به Cap نشان داده بود که چطور در اردوگاه های رد اسکال شکنجه شده بوده). اما قبلش رد اسکال پیتر را با تیر زده بود و باعث مرگش شد.

پایان مرد عنکبوتی

در پایان غم انگیز داستان شاهد پیروزی قهرمانان بودیم ولی چه سود که پیتر مرده بود و نتونست در شادی این پیروزی سهیم باشه ...

 

6- شماره 4 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 4 از سری دوم کمیک های What If?

میدونید که در دنیای اصلی مارول، پیتر پارکر در رویداد اریجینال Secret Wars لباس سیمبیوت فضایی را در سیاره ای دیگر پیدا و با خودش به زمین آورد. بعد فهمید این لباس داره روی ذهنش تاثیر بدی میگذاره و رفت پیش «چهار شگفت انگیز» تا اون رو ازش جدا کنند. موفق هم شد و بعدش لباس سیاه فضایی رفت و میزبان جدیدی به نام «ادی براک» پیدا کرد و در نتیجه «ونوم» خلق شد. اما در این داستان زیبا و جالب میبینیم که پیتر دیر به چهار شگفت انگیز مراجعه کرد. در نتیجه سیمبیوت فضایی عصاره پیتر را مصرف کرد و باعث شد او بسیار پیر و فرتوت بشه (دو صفحه تو این داستان هست که خیلی دردناکه و پیتر در حالی که پیر شده میره زن عمو می رو ببینه ولی خودش رو معرفی نمیکنه). سپس سیمبیوت رفت و با هالک پیوند خورد! پیتر پارکر سعی کرد جلوی سیمبیوت رو بگیره ولی نتونست و به دلیل کهولت سن درگذشت.

کشته شدن اسپایدرمن

سپس «گربه سیاه» برای گرفتن انتقام رفت و سیمبیوت رو کشت ولی در این راه مجبور شد از کمک «کینگ پین» بهره بگیره و در نتیجه مجبور شد تا آخر عمر به کینگ پین خدمت کنه.

 

5- شماره های 28 و 29 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره های 28 و 29 از سری دوم کمیک های What If?

در شماره 28 از سری کمیک بوکی What if? داستان عجیبی را شاهد بودیم که در آن «استیو راجرز» موفق میشه دکتر «آبراهام ارسکین» را قبل از آنکه بدست نازی ها به قتل برسه نجات بده. در نتیجه ارسکین میتونه فرمول ابرسرباز خودش را برای دیگران نیز تولید کنه و بدین شکل ارتشی از ابرسربازان با قدرت های مشابهی با کاپیتان آمریکا پدید می آید که باعث میشه جنگ جهانی دوم خیلی سریع به پایان برسه. در ادامه استیو به ریاست جمهوری آمریکا دست پیدا میکنه و با سیاست های خودش آمریکا را به تدریج به کشوری فاشیستی تبدیل میکنه که در آن فقط آمریکایی های وفادار و سفید پوست میتونند سرم ابرسرباز رو دریافت کنند و مخالفین به قتل میرسند! به همین دلیل خانواده «رید ریچاردز» قبل از اینکه بتوانند به فضا بروند و قدرت های کیهانی بدست بیاورند و تبدیل به "چهار شگفت انگیز" بشوند، کشته شدند. «بروس بنر» هم بدلیل آزمایشات غیرقانونی خودش در زمینه اشعه گاما به قتل رسید. ولی بدترین قتل وقتی از راه رسید که پیتر به قدرت هایش دست یافت و شروع کرد به اجرای نمایش های تلویزیونی و یک روز وقتی به خانه برگشت متوجه شد که عمو و زن عمویش بدست افراد استیو راجرز کشته شده اند (آنها پیتر را هم به قتل رساندند).

تیر خوردن مرد عنکبوتی

 

4- کمیک What If? Spider-Man: House of M

کمیک What If? Spider-Man: House of M

در جریان رویداد "خاندان ام" که اینجا ترجمه شده، پیتر پارکر از خواب بیدار شد و دید به جای مری جین با گوئن استیسی ازدواج کرده! آنها بچه ای هم داشتند به نام «ریچی» . این پیتر از مشکلات روحی و ذهنی در رنج بود و در قالب هویت «گرین گابلین» فرو رفته بود. بعد از اینکه وقایع این رویداد خاتمه یافت، اوضاع دوباره به حالت اولش برگشت و این دنیا هم از بین رفت. اما در این کمیک شاهد بودیم که به خاطر مداخله اسپایدرمن، گوئن استیسی و ریچی زنده مونده بودند! این موضوع برای پیتر و مری جین دردسرساز شد. همچنین معلوم شد وضعیت بی ثبات ذهنی پیتر هم باقی مونده. بنابراین به گرین گابلین تبدیل شد و سعی کرد مری جین رو بکشه تا اوضاع خودش و گوئن رو مثل سابق بکنه! ولی در آخر عقلش سر جایش اومد و خودش رو بین گلایدر خودش و مری جین قرار داد و کشته شد.

  

3- کمیک What If? Spider-Man: House of M

کمیک What If? Spider-Man: House of M

در اون کمیکی که در شماره 4 معرفی کردم یک داستان دیگر هم بود و باز هم شاهد بودیم که گوئن استیسی از وقایع خاندان ام جان سالم به در برده. منتهی این دفعه وجود او یک واقعه غیر طبیعی بود که موجودیت کل مالتی ورس را تهدید میکرد! بنابراین او باید حتما حذف میشد. اما مساله اینجا بود که همزمان با این موضوع ابرخبیث های دنیا هم با هم متحد شده بودند تا قهرمانان را بکشند. در طول نبرد گوئن تصمیم میگیره خودش رو بکشه. ولی اسپایدرمن نمیتونه اجازه بده او کشته بشه حتی اگه ادامه حیات مولتی ورس به خطر بیفته.

بنابراین این دفعه او را نجات میده و بدین ترتیب همه میمیرند!!!

 

2- شماره 26 از سری دوم کمیک های What If?

 شماره 26 از سری دوم کمیک های What If?

در دنیای کمیک و زمانی که «فرانک میلر» اون داستان های فوق العاده خودش رو برای شخصیت «بی باک» خلق کرد ، شاهد نبردی ماندگار بین بی باک و پانیشر بودیم. در این کمیک هم نبرد مشابه ای را داریم ولی این دفعه به طور تصادفی بی باک سقوط میکنه و میمیره! این مساله باعث میشه مرد عنکبوتی بخواد از پانیشر انتقام بگیره. سپس پانیشر مجبور میشه مرد عنکبوتی رو با تیر بزنه و در نتیجه او به کما میره. در این وضعیت هویت مخفی او هم لو میره و همه ازش باخبر میشن. در نتیجه زن عمو می به قتل میرسه. وقتی پیتر پارکر از کما خارج میشه بسیار خمشگین میشه و میره سراغ پانیشر. شکستش هم میده ولی در آخر نمیتونه خودش رو راضی کنه تا پانیشر رو بکشه. بعدش شرایط جوری رقم میخوره که پانیشر پیتر رو میکشه.

در آخر داستان پانیشر که کاملا درمانده شده ، تصمیم میگیره وقت مردنش رسیده ولی قبل از مردن «کینگ پین» رو هم میکشه.

  

1- شماره 2 از کمیک What If? Age of Ultron

 شماره 2 از کمیک What If? Age of Ultron

کمیک What If? Age of Ultron به رویداد "عصر الترون" در دنیای مارول اختصاص داشت و در هر شماره به یکی از اعضای انتقام جویان میپرداخت و ایده اش این بود که اگه در این رویداد فلانی این کار رو میکرد، چی میشد؟ در شماره 2 شاهد هستیم که «تونی استارک» فاسد شده و فن آوری او دنیا رو تصاحب کرده. ولورین یکی از تنها قهرمانان واقعی باقی مانده در این دنیاست. او سعی میکنه از کمک یک «گوست رایدر» بچه بهره مند بشه. پیتر پارکر رو هم پیدا میکنه (اسپایدرمن در این دنیا بازنشسته شده و زن و بچه داره). پیتر پیشنهاد ولورین رو رد نمیکنه. او در انتها جان خودش رو فدا میکنه تا دنیا رو نجات بده (با غیر فعال کردن زره آیرون من).

این مرگ برترین و زیباترین مرگ اسپایدرمن در دنیای کمیک تا به امروز بوده ...

 

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مردعنکبوتی دنیای اصلی مارول کشته شد

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

کمیک "مرگ مردعنکبوتی نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

10 کمیک WHAT IF كه واقعاً اتفاق افتادند!

کمیک "چه میشد اگر مرد عنکبوتی گوئن استیسی را نجات میداد" ترجمه شد + لینک دانلود

لینک دانلود کمیک های WHAT IF? مرد عنکبوتی

10 مرگ در عالم كمیك كه هنوز پا برجا هستند!

10 مرگ بزرگ و تاثیرگذار در دنیای کمیک

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

10 کمیک برتر "چه می‌شود اگر...؟"

5 ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

20 داستان وات ایف (WHAT IF) که از داستان اصلی بهتر بودند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 17:30
مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
mani s.h
#2 mani s.h 1397-07-12 19:08
خسته نباشید استاد.یه سوال داشتم تا قبل از ۲۰۰۰ و قبل این سال کاپ و اسپایدی رابطشون مثل تونی اسپایدی بود چون تو وات ایف ها خیلی باهم بودن ؟
در کل همه مرگ ها احساسی و دلخراش بودن.
انصافا هیچ شخصیتی به اندازه پیتر روم تاثیر نداشت :cry:
نقل قول کردن
mani s.h
#3 mani s.h 1397-07-12 19:13
استاد یه سوال دیگه کل کمیک های پسرجهنمی و مردعنکبوتی رو فرقی نداره ترجمه یا اینگلیسی .کجا یافت میشه.اگر اینگلیسی بود بهتر چون دارم تمرین ترجمه میکنم؟
استاد کتاب تحلیل کمیک اسپریت که خودتون ترجمه کردید رو از کجا میتونم تهیه کنم؟خیلی خیلی معذرت میخوام اگه اسپم کردم
نقل قول کردن
MCU lover
#4 MCU lover 1397-07-12 20:31
واقعن شماره اول عالی بود،با اینکه پیتر بازنشسته شده بود ولی بازم نتونست جلوی خودش رو بگیره تا به آدمای بیگناه کمک نکنه.این شعاریه که هنوز بعد چند هزار شماره هنوز دووم داره :cry: :cry: ممنون استاد :cry:
نقل قول کردن
darth vader
#5 darth vader 1397-07-12 21:12
دردناک و شماره 12 خیلی خنده دار بود . شماره 3 هم خیلی قشنگ طراحی و نقاشی شده بود . من اول که تیتر رو خوندم فکر کردم اون مرگ مرد عنکبوتی دنیای اولتیمیت هم توش هست
نقل قول کردن
alihdz
#6 alihdz 1397-07-12 21:45
خیلی خوب بود
واقعا عالی بود
ولی نفهمیدم چرا مرد عنکبوتی دنیای التیمیت تو لیست نبود
واقعا تعجب کردم میشه دلیلشو بگین لطفا؟؟
میدونم که این مقاله فقط what if ها رو میگه
ولی آخه عنوان نوشته ۱۵ دفعه گه مرد عنکبوتی کشته شد
نقل قول کردن
Unknown
#7 Unknown 1397-07-12 22:32
سلام و خسته نباشید،باز هم ما شاهد یک مقاله عالی از این سایت بزرگ هستیم... 8)
چندتا سوال داشتم:
مگه مردعنکبوتی حس عنکبوتی نداره پس چرا در موارد 14،7،5،2 به کمکش نیومدند؟چون تو این موارد در اثر ضرب گلوله و حمله از پشت بوده...
سوال دیگه ام اینه که شما تو مورد 6 گفتین که سیمبیوت عصاره پیتر رو استفاده میکنه و در مدت کوتاهی اون رو میکشه،پس چرا کسایی مثل ادی براک،فلش تامسون و یا حتی کلتوس کسیدی که برای مدت طولانی سیمبیوت هارو بر تن داشتن،به این زودیا نمردن؟
باز هم تشکر میکنم بابت مقاله خوبتون ;-)
نقل قول کردن
omiDeadpool
#8 omiDeadpool 1397-07-13 08:43
به نقل از alihdz:

ولی نفهمیدم چرا مرد عنکبوتی دنیای التیمیت تو لیست نبود
واقعا تعجب کردم میشه دلیلشو بگین لطفا؟؟
میدونم که این مقاله فقط what if ها رو میگه
ولی آخه عنوان نوشته ۱۵ دفعه گه مرد عنکبوتی کشته شد

دلیلش خیلی ساده است
همانطور که تو مقدمه هم گفته شده این مقاله درباره کشته شدن مرد عنکبوتی در کمیک های what if میباشد
نقل قول کردن
omiDeadpool
#9 omiDeadpool 1397-07-13 08:45
به نقل از Unknown:

چندتا سوال داشتم:
مگه مردعنکبوتی حس عنکبوتی نداره پس چرا در موارد 14،7،5،2 به کمکش نیومدند؟چون تو این موارد در اثر ضرب گلوله و حمله از پشت بوده...
سوال دیگه ام اینه که شما تو مورد 6 گفتین که سیمبیوت عصاره پیتر رو استفاده میکنه و در مدت کوتاهی اون رو میکشه،پس چرا کسایی مثل ادی براک،فلش تامسون و یا حتی کلتوس کسیدی که برای مدت طولانی سیمبیوت هارو بر تن داشتن،به این زودیا نمردن؟
باز هم تشکر میکنم بابت مقاله خوبتون ;-)

کمیک های وات ایف زیاد دلیل و منطق نداشتن
حس عنکبوتی هم استاد تو اون مقاله راجع به حس عنکبوتی گفتند که نویسنده ها گاهی به میل خودشون ازش استفاده میکنند
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-07-13 09:10
خسته نباشید استاد
مقاله فوق‌العاده خوبی بود!
خود ایده‌ی کمیک‌های What If... واقعا جالبن. این ایده‌ی مارول به قدری جا افتاده شد که الان انتشاراتی مثل IDW هم چنین کمیک‌هایی منتشر می‌کنن. (به اسم Deviations!)
به نظر من، آیتم‌های ۸ و ۱۱ از نظر داستانی یه سر و گردن بالاتر از What If های معمولی بودن.
(به آیتم ۸ که می‌شد یک مینی‌سری، اختصاص داد!)
و داستان شماره‌ی ۱ هم کاملا درخور رتبه‌ی خودشه! باز هم از خود گذشتگی و فداکاری پیتر پارکر/ اسپایدرمن به بهترین نحو به تصویر کشیده می‌شه.
مرگ اسپایدرمن آلتیمیت هم واقعا حماسی و احساسی بود. میگی درخور پیتر پارکر...! اما الان دنیای آلتیمیت و کاراکترهای مرده اون برگشتن! (به خاطر بازسازی Multiverse توسط خانواده دید ریچاردز و مولکول من)

در آخر سپاس از آقای ترابی
خسته نباشید
نقل قول کردن
Kane.is.back
#11 Kane.is.back 1397-07-13 14:12
تو کمیکهای what if .. اسپایدرمن دو بار توسط ددپول کشته شد
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#12 Asgardian Warrior 1397-07-14 22:02
به نقل از steve ragers:
استاد یه سوال دیگه کل کمیک های پسرجهنمی و مردعنکبوتی رو فرقی نداره ترجمه یا اینگلیسی .کجا یافت میشه.اگر اینگلیسی بود بهتر چون دارم تمرین ترجمه میکنم؟
استاد کتاب تحلیل کمیک اسپریت که خودتون ترجمه کردید رو از کجا میتونم تهیه کنم؟خیلی خیلی معذرت میخوام اگه اسپم کردم

سلام ببخشید جواب میدم ولی انتشارات سوره مهر کتابو منتشر می کنه ولی وقتی من رفتم گفتن فعلا به خاطر کمبود کاغذ چاپ نمیشه
نقل قول کردن
me
#13 me 1398-03-06 16:21
پیتر در مورد 12به معنی واقعی کلمه زن ذلیل بوده :D :lol:
نقل قول کردن
amirhosein
#14 amirhosein 1398-11-19 14:36
خیلی خوب بود
فقط توی کمیک
Deadpool kills all the marvel universe
هم ددپول مرد عنکبوتی رو میکشه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#15 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 10:32
جالب بود 8)
نقل قول کردن
YATAI
#16 YATAI 1403-01-07 03:16
بسیار مقاله زیبایی بود و با تشکر از سایت عالیتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45