10 مرگ بزرگ و تاثیرگذار در دنیای کمیک

مرگ بزرگ در دنیای کمیک

در این مقاله با بزرگ ترین مرگ های دنیای کمیک آشنا می شوید.

مقدمه : این عبارت همواره از زبان خوانندگان کمیک بوک شنیده میشه که " مرگ در دنیای کمیک کاملا طبیعی است و هیچ شخصیتی برای همیشه مرده باقی نمیمونه " تقریبا هم درسته ولی این دلیل نمیشه که مرگ شخصیت های کمیکی اثرگذار یا غم انگیز نباشه ! در این بین برخی کاراکتر ها و قهرمان ها هستند که بیشتر در دل مردم جای گرفتند و هواداران بی شماری دارند، پس طبیعیه که وقتی در داستانی کشته میشوند حسابی سر و صدا به پا کنند ! این مقاله هم به همین موضوع میپردازه و ما پر سر و صدا ترین و بزرگ ترین مرگ های ابرقهرمانان کمیکی را به شما معرفی می کنیم.

 

 - پیتر پارکر / مرد عنکبوتی (Spider-Man)


سال 2004 که قسمت دوم مرد عنکبوتی اکران شد، موفقیت بی نظیری از تمام جهات کسب کرد. این فیلم به یکی از کامل ترین فیلم های کمیک بوکی تمام دوران تبدیل شد (اینجا میتوانید نقد و بررسی این فیلم را مطالعه کنید) خبیث فیلم دکتر اتو اکتاویوس که از بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی می باشد، بود (اینجا میتوانید با دکتر اختاپوس و دیگر دشمنان برتر مرد عنکبوتی آشنا شوید) در واقع، آلفرد مولینا ابرخبیثی سمپاتیک دارای لایه های خاکستری خلق کرد که یقینا جز بهترین خبیث های آثار کمیک بوکی می باشد (اگر باور نمی کنید اینجا را کلیک کنید) در شماره 700 از سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز، ما دیدیم که دکتر اختاپوس جسم و ذهنش رو با پیتر پارکرعوض کرده و تصمیم گرفته که به مرد عنکبوتی تبدیل بشه ! از اونور، پیتر در راه پس گرفتن بدنش از دکتر اختاپوس، کشته می شود ! در این که مرگ پیتر پارکر ناراحت کننده بود که شکی نیست، مسلما هم وقتی محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک ناگهان بمیره بین هواداران سر و صدای زیادی ایجاد میکنه، اما من توی Top 10 نیاوردمش فقط به دلیل اینکه مرگ او به هیچ وجه ماندگار و شجاعانه نبود ! به نظرم چنین شخصیتی لایق مرگ تاثیرگذار تر و به یاد ماندنی تری بود !

 

10- کاپیتان مارول (Captain Marvel)

مرگ کاپیتان مارول

خب لزومی نداره همه ابرقهرمان ها یا ابرخبیث های دنیای کمیک هنگام نبرد و در شرایط سخت جان خود را از دست بدهند. برخی مرگ آرام و طبیعی دارند ! سال 1982، کاپیتان مارول (این، اون کاپیتان مارولی که الآن میشناسید و قرار است فیلم اختصاصی اش در MCU ساخته شود، نیست. اون زمان کاپیتان مارول شخصیت مذکری بود.) همانند خیلی از انسان های عادی دیگر، در حالی که درآغوش دوستان خود قرار داشت، جان داد. احتمالا هم تاثیرگذاری این مرگ در سادگی آن است. او سرطان داشت و به آرامی از دنیا رفت. مرگ آسوده او نه تنها از غم انگیز ترین پانل های مارول می باشد، بلکه یکی از ماندگار ترین لحظات تاریخ مارول کامیکس است (اینجا درباره آن توضیحات کافی داده شده و اینجا هم میتوانید با برخی از بیماری های شخصیت های کمیکی آشنا شوید)

 

9- پروفسور ایکس (Professor X)

چارلز اگزاویر یا با نام مستعار پروفسور ایکس، همواره مانند پدری دلسوز برای جهش یافته ها (Mutant) بوده که اونا هرگز نداشتند ! او پناهنده ای برای کسانی بود که از طرف جامعه طرد شدند و با دیگران فرق دارند. کسانی که غیر طبیعی هستند. بنابراین چنین شخصیتی که از پایه های اساسی دنیای مردان ایکس محسوب میشه، برای هوادان کمیک بوک جایگاه و اهمیت خاصی داره. سال 2012 مارول کراس اوری (Crossover) منتشر کرد به عنوان انتقام جویان علیه مردان ایکس ((Avengers vs X-Men بزرگانی چون برایان مایکل بندیس و جان رومیتا جونیور از عوامل سازنده این کراس اور به شما می آیند. در این کمیک، ما مشاهده میکنیم که نیروی فونیکس شخصیت جدیدی را به عنوان میزبان خود انتخاب کرده، او این بار از سایکلاپس (Cyclops) استفاده کرده (برای آشنایی با نیروی فونیکس و دیگر نیرو های کیهانی دنیای مارول این مقاله را بخوانید) در این داستان، وفاداری سایکلاپس به نیروی فونیکس از رابطه نزدیک او با اگزاویر مهربان بیشتر شده و پروفسور ایکس توسط او کشته می شود ! مرگ غم انگیز او سبب ایجاد تحولی در داستان های مردان ایکس شد و خیلی ها را ناراحت کرد.

 

8- فونیکس (Phoenix)

در اساطیر کلاسیکی از فونیکس به عنوان موجودی که زندگی میکند، میمیرد سپس از خاکستر خود متولد می شود اسم برده شده. بنابراین در داستان های مارول زمانی که معروف ترین میزبان این نیرو، یعنی جین گری (Jean Gray) کشته شد، ما شاهد قیام مجدد او بودیم (اینجا درباره این شخصیت اطلاعات کافی داده شده) اگر چه او چندین مرتبه کشته شده است، اما مورد مد نظر ما معروف ترین مرگ او می باشد که به داستان های Uncanny X-Menدهه 80 میلادی برمیگردد ! وقتی فونیکس در وجود کسی پدید بیاد، از او شخصیتی خطرناک و مرگبار به وجود میاد ! جین گری پس از این حادثه، سیستم خورشیدی و میلیارد ها زندگی را نابود می کنه و در مقابل Shi ar می ایسته ! بعد ها که ظاهرا نیروی فونیکس دیگه از جین گری خارج شده، او دوباره میزبان این نیرو میشود، اما در اقدامی غیر قابل باور و شجاعانه خودکشی می کند تا مبادا بار دیگر چنین خرابی هایی به بار آید ! فداکاری او از حماسی ترین لحظات در تاریخ داستان های مارول است.

 

7- رورشاک (Rorschach)

رورشاک (Rorschach)

رورشاک، شخصیت محبوب سری داستان های Whatchmen می باشد. او بین شخصیت هایی که توسط آلن مور ((alan moore خلق شده جز مورد علاقه های منه و به نظرم تفاوت چشمگیری با دیگر شخصیت ها داره. همچنین یکی از ضد قهرمان های برتر دنیای کمیک بوک هم محسوب میشه (که اینجا درباره آن توضیحات کافی داده شده) همانطور که در مقاله ای که لینک دادیم گفته شده، برای خلق این کاراکتر از فلسفه عینیت گرایی (Objectivist Philosophy) استفاده شده. یعنی دنیا برای او یا سیاهه یا سفید ! پس اگر کسی دست به اقدامی اشتباه بزنه سزاوار مرگه ! شخصیتی که اعتقادات خودشو داره و بهشون پایبنده ! بنابراین حتی در مقابل دکتر منهتن ((Dr. Manhattan هم می ایستد و مصالحه نمیکند، این تصمیم منجر به مرگ تراژیکی و به یاد ماندنی رورشاک شد ! مرگی که از آن در دنیای کمیک به عنوان یکی از بزرگترین های تمام دوران یاد می شود.

 

6- ولورین (Wolverine)

مرگ ولورین

مرگ ولورین یکی از دردناک ترین های دنیای کمیک هم می باشد. در حقیقت مرگ او حین مبارزه سخت و نفس گیری اتفاق نمی افتد. او در حالی که با فلز ادمانتیوم مایع مخصوص به خود پوشیده شده، هنگام غروب خورشید آرام آرام خفه می شود و در نهایت می میرد ! چند وقت پیش در اینجا درباره جزئیات مرگ او به طور کامل توضیح دادم برای همین هم نمیخوام دوباره حرفای تکراری بزنم. فقط اینو بگم که یقینا مرگ سوزناک مهم ترین شخصیت در داستان های مردان ایکس، اشک جمع بزرگی از هواداران کمیک بوک را جاری می کند و سر و صدای زیادی به پا میکند. (شما میتوانید اینجا کمیک های مرگ ولورین را به صورت کامل دانلود کنید و لذت ببرید)

 

5- جیسون تاد (Jason Todd)

هیچ مردانگی و شرافتی در مرگ جیسون تاد دیده نمیشه، او با بی رحمی تمام به قتل می رسه ! مرگ او بسیار تاثیرگذار می باشد و جز لحظات ماندگار تاریخ دی سی کامیکس است، مرگ دستیار محبوب و دوست داشتنی بت من، که دی سی او را برای مدتی از داستان هایش حذف کرد ! این بار هم دست دشمن بزرگ و دیوانه بت من یعنی جوکر در کار می باشد ! او پس از تحقیر و ظلم رساندن بیش از اندازه به جیسون تاد به وسیله یک بمب او را می کشد ! درسته که گاتهام مدت هاست خانه جرم و جنایت می باشد و رفتار های وحشیانه و جنون آمیز جوکر برای قهرمان ها طبیعی شده، اما از این اقدام او برای همیشه میان دردناک ترین های کمیک بوک نام برده می شود ! مرگ بزرگی که در سال 1988 طی شماره 428 داستان Batman اتفاق افتاد ! مرگ رابین اختلال فکری و آسیبی عمیق برای بروس وین ایجاد کرد و موجب شد دشمنی میان بت من و جوکر، جذاب تر و شخصی تر از پیش شود.

 

4- بت من (Batman)

خب مرگ همچین شخصیت محبوب و مشهوری در عالم کمیک واقعا برای هواداران سخت و غیرقابل باوره. بت من از سال 1939 در دنیای کمیک حضور داره و کاراکتری خاطره انگیز برای کمیک فن ها محسوب میشه. این اتفاق در کراس اوری عظیم به نام Final Crisis رخ میده. کراس اوری که توسط گرانت موریسون نوشته شده و سال 2008 انتشار یافت. در حقیقت این کراس اور یکی از برترین حضور های دارک ساید ((Dark Side در دنیای کمیک رو نمایان میکنه. داستانی که شرارت در آن پیروز می شود ! در این داستان مشاهده میکنیم که بت من توسط دارک ساید به طرز وحشتناکی به قتل می رسه ! بعد از آن، از دوست صمیمی سوپرمن چیزی جز یک اسکلت خشک و خالی باقی نمیمونه ! هرچند سال بعد از این اتفاق که بت من به دنیای کمیک برگشت تمام این لحظات احساسی خرد و خاکشیر شد ! چرا که او به طرز غیر قابل باوری زنده می شود (در اینجا میتوانید با غیرقابل باور ترین زنده شدن های شخصیت های کمیکی آشنا شوید) همانطور که در مقاله مذکور گفته شده، دلیل زنده شدن بت من این بوده که او اصلا نمرده ! و جسمش به گذشته فرستاده شده و اگر به زمان حال بیاد همه چی حل میشه ! ولی در هر صورت مرگ ظاهری و موقتی بت من در اون سال یک حادثه تلخ و سنگین برای هواداران کمیک بود.

 

3- فلش (The Flash)

مرگ فلش

در شماره 8 از داستان Crsis on Infinite Earths یکی از بهترین لحظات در تاریخ داستان های فلش به وقوع پیوست. همچنین این لحظه را میتوان از ماندگار ترین لحظات کمیک های دی سی کامیکس لقب داد. زیرا بری آلن اقدام به فداکاری بزرگی کرد و مثل یک قهرمان واقعی از دنیا رفت ! در واقع، سال 1985 داستانی تحت عنوان مذکور به چاپ رسید، در این کمیک یکی از شخصیت های خبیث بزرگ دی سی یعنی آنتی مانیتور ((Anti-Monitor تصمیم میگیره تمام دنیا رو با خاک یکسان کنه و اینجاست که فلش برای متوقف کردن او دست به کار میشه ! جنگ در سیاره ضد ماده ی Qward اتفاق میفته. فلش برای اینکه بتونه مانع هدف آنتی مانیتور بشه و از پای درش بیاره، از سرعت بی نهایت خودش استفاده میکنه و سریع تر از همیشه میدوه (در این مقاله از این لحظه به عنوان سریع ترین لحظه فلش در کمیک هایش اسم برده شده) همانطور که در مقاله ای که لینک دادیم گفته شده، او با سرعتی بسیار زیاد شروع به دویدن میکنه، فلش انقدر سریع میدوه که آرام آرام از از بین میره و از صفحه روزگار پاک میشه ! اما موفق میشه جلوی آنتی مانیتور رو بگیره و زندگی موجودات زنده بیشماری رو نجات بده !

 

2- کاپیتان آمریکا ((Captain America

مرگ cap

استیو راجرز همواره به عنوان نماد وطن پرستی و فداکاری در دنیای مارول شناخته میشه. او هواداران زیادی در سراسر دنیا داره، مرگ ناجوانمردانه او نقطه عطف عظیمی در سیر داستان های مارول کامیکس بود. قتل او به دست شارون کارتر شباهتی هم به مرگ آبراهام لینکلن (شانزدهمین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا) داشت ! جنگ داخلی با مرگ سمبل قهرمانان میهن پرست جهان مارول پایان یافت. داستان از این قراره که وقتی وقایع جنگ داخلی شروع شد، همانطور که میدانید استیو راجرز رو به روی دولت ایستاد و مخالف قانون وضع شده فعالیت کرد. در آخر وقتی خود را تسلیم کرد توسط شارون کارتر کشته شد. اما نکته اینجاست که شارون کارتر توسط دشمن دیرینه و بی رحم استیو راجرز، یعنی رد اسکال شستشوی مغزی داده شده بود. پس از اول این رد اسکال بود که نقشه قتل او را کشیده بود. هر چند بعد ها کاپیتان آمریکا به داستان ها بازگشت اما قطعا مرگ او همواره در یاد و ذهن کمیک فن ها باقی خواهد ماند.

 

1- سوپرمن (Superman)

مرگ سوپرمن

قبل از هر چیز متذکر شوم که مرگ سوپرمن توی فیلم "بت من علیه سوپرمن ((Batman vs Superman" را به هیچ وجه هم تراز با مرگ عظیم و ماندگار او در عالم کمیک قرار ندید. متاسفانه زک اسنایدر به شکلی سوپرمن را در این فیلم کشت که حتی چشمان هواداران حقیقی دی سی ذره ای نمناک نشد ! بگذریم، در حقیقت طی داستان مرگ سوپرمن ( (The Death of Supermanاو با دشمن نیرومند و بزرگ جثه خودش یعنی دومزدی مبارزه میکنه (برای آشنایی با دومزدی اینجا را کلیک کنید) نبرد آن ها بسیار سخت و نفس گیر است اما انتهای آن، سوپرمن کشته میشه ! او به شکلی دردناک در آغوش لوییس لین جانش رو از دست میده. مرگ قهرمانانه سوپرمن در جهان کمیک بازتابی طوفانی در سراسر دنیا به همراه داشت و نه تنها بزرگترین و پر سروصدا ترین مرگ یک سوپرهیرو است، بلکه یکی از ماندگار ترین لحظات تاریخ دنیای کمیک محسوب می شود.

 

 محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

                                               

مطالب مرتبط:

10 اتفاق بدی که برای ولورین افتاده است!

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت دوم

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت اول

10 مرگ در عالم كمیك كه هنوز پا برجا هستند!

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

An1bal
#1 An1bal 1397-06-01 11:42
سلام من كميك خوان نيستم ولي يه سوال داشتم اينكه آيا ممكنه مردعنكبوتي بعدا برگرده؟؟؟؟ خيلي ناجوره كه همچين شخصيتي مرده باقي بمونه
نقل قول کردن
kratos
#2 kratos 1397-06-01 11:46
ممنون بابت مقاله ولی آخرش من نفهمیدم اون کاپتان مارول مذکر اسمش original captain marvel یا Mar _vel
نقل قول کردن
North-wolf
#3 North-wolf 1397-06-01 11:58
مرگ مرد عنکبوتی آلتیمیت نمیتونست باشه تو لیست؟
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1397-06-01 12:00
به نقل از An1bal:
سلام من كميك خوان نيستم ولي يه سوال داشتم اينكه آيا ممكنه مردعنكبوتي بعدا برگرده؟؟؟؟ خيلي ناجوره كه همچين شخصيتي مرده باقي بمونه

بعد از اون اتفاق تا یه مدت داک آک تو جسم پیتر بود و به اسم مرد عنکبوتی برتر به کارش ادامه داد تا اینکه بعد از چند شماره دوباره پیتر جسم خودش رو پس گرفت
تمام این کمیک ها توی همین سایت ترجمه شده موجود هست.
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-06-01 13:36
مقاله ی خواندنی ای بود ، راستش برای من مرگ ولورین ، فلش ، سوپرمن و کاپیتان آمریکا از همه دردناک تر بود ، این نکته هم اضافه کنم که دیسی یک انیمیشن جدید منتشر کرد به نام مرگ سوپرمن که یک اقتباس عالی از همین کمیک بود از نظر من .

راستی منم با North wolf عزیز هم عقیده هستم ، از نظر من مرگ پیتر دنیای آلتیمیت یکی از تراژیک ترین مرگ های تاریخ کمیک های مردعنکبوتی بود !!!! البته شاید این Top 10 مربوط به دنیا های اصلی باشه ، نمیدونم .....
نقل قول کردن
spideypool20
#6 spideypool20 1397-06-01 15:14
مقاله عالی بود راجب مرگ سوپرمن تو فیلم حرفی نزنم که به بدترین شکل ممکن بود .من کمیک سعی میکنم زیاد بخونم .از نظر من مرگ سوپرمن جیسون تاد ولورین و کاپیتان امریکا بود و باید بگم مرگ پیترپارکر باید شجاعانه و به بهترین شکل رقم میخورد که کمی تو کار ضعیف بودند چون شخصیت اسپایدمن جز زندگی هامون شده هممون با اونا خاطره داریم من جز اون دسته دخترایی قبلا بودم که عاشق ماول و دیسی بودم.بگذریم اما مقاله درجه یک بود ممنون استاد
نقل قول کردن
mani s.h
#7 mani s.h 1397-06-01 15:17
سر ۶ اول خیلی گریه کردم از جمله کاپ و واقعا ممنون آقای حیاطی. متشکرم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1397-06-01 16:00
به نقل از kratos:
ممنون بابت مقاله ولی آخرش من نفهمیدم اون کاپتان مارول مذکر اسمش original captain marvel یا Mar _vel


Original Captain Marvel همون نسخه اولیه کاپیتان ماروله (نسخه مذکر) که به Mar-Vell هم معروف بود!
نقل قول کردن
Eragon
#9 Eragon 1397-06-01 17:38
سلام و خسته نباشید مقاله عالی بود رتبه بندی ها هم خوب بود از اینکه مرگ سوپرمن بود هم خوشم اومد چون دهن یه عده رو (برای یه مدت) می بنده که هی نگن سایت ضد دیسی ـه و ...
نقل قول کردن
MCU lover
#10 MCU lover 1397-06-01 19:02
مقاله قشنگی بود :cry: .ولی من برای مرگ فلش خیلی ناراحت شدم،کسی پیترو اذیت میکرد و کسی که بعدها پاهاشو تو جنگ از دست داد تا اینکه این اوخر تبدیل به یه قهرمان شد و تو دستای پیتر مرد :cry: :cry: مقاله خیلی تاثیر گذاری بود مخصوصا مرگ کاپیتان و پرفسور ایکس،ممنون. :cry:
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1397-06-01 19:30
خسته نباشی آقای حیاتی
من از همه اینها فقط جنگ داخلی خوندم که مرگ کاپیتان آمریکا خیلی غم انگیز بود . باقی رو هم مرگ ولوورین خیلی ترسناک و دردناک بود. وولورین مرگش هم درد آور بود علاوه بر زندگیش.
جالبه که تو سینما هم مرگ وولورین دردناک بود. چون خیلی از این مرگا نداشتیم. و البته شاهکار زک که قبل فیلم جاستیس لیگ سوپرمن رو کشت.
همه ی لیست ها عالی بود ولی مرگ بروس بنر هم یهو یادم افتاد.
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-06-01 19:31
به نقل از MCU lover:
مقاله قشنگی بود :cry: .ولی من برای مرگ فلش خیلی ناراحت شدم،کسی پیترو اذیت میکرد و کسی که بعدها پاهاشو تو جنگ از دست داد تا اینکه این اوخر تبدیل به یه قهرمان شد و تو دستای پیتر مرد :cry: :cry: مقاله خیلی تاثیر گذاری بود مخصوصا مرگ کاپیتان و پرفسور ایکس،ممنون. :cry:

آره متاسفانه فلش تامپسون یکم مظلوم واقع شده کلا.
نقل قول کردن
shocker
#13 shocker 1397-06-01 21:48
عالی بود :D
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#14 Cap-Spider Potter 1397-06-01 23:23
به نقل از shocker:
عالی بود :D


مرسی ولی آقای ترابی قبلا با اینجور نظرات تا جایی که من یادمه برخورد میکردند ..!!
حالا متوجه میشم چه حسی داشتند و چرا برخورد میکردند!! :-*
نقل قول کردن
Spider-Fan
#15 Spider-Fan 1397-06-02 00:46
مقاله خیلی خوبی بود و خسته نباشید آقای حیاتی.

مرگ پیتر پارکر و ظهور "اسپایدرمن برتر" غوغایی بود در زمان خودش. اسپایدرمن برتر قهرمانی خشن (و "خفن") بود و تحت تاثیر ذهن پیتر پارکر قرار گرفته بود و مارول هم سود خوبی از این کاراکتر جدید و این جنجال می‌برد؛ پس تضمینی وجود نداشت که پیتر پارکر حقیقی بر می‌گرده (بر عکس تمامی آیتم‌های لیست).
اما بنظرم داستانی نیست که هواداران بگن "ای کاش هرگز اتفاق نیفتاده بود."! در نتیجه تمام داستان‌های اسپایدرمن برتر، در آخر دکتر اختاپوس جدیدی به دنیای مارول اومد که تبدیل به یک ضد قهرمان خشن (و با قدرت‌های عنکبوتی) شده بود.

مرگ سوپرمن شاید یک ترفند تبلیغاتی بوده باشه، اما جداً تاثیر گذار و صد البته احساسی بود. به قدری کشتن یکی از شناخته‌‌شده‌تری ن نماد های ادبیات تخیلی، جنجالی و تاثیر گذار بود که خبر "دست اول" و داغ خیلی از رسانه‌ها شد.

مرسی از آقای حیاتی و خسته نباشین.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1397-06-02 00:50
#2:
اسم "کاپیتان مارول اریجینال" اسمی هست که هواداران برای کاپیتان مارول مذکر انتخاب کردند تا با کارول دانورز اشتباه نشه. (مثل اولین کراس‌اور با نام Secret Wars که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد و الان بهش Original Secret Wars اطلاق می‌شه)
خود مارول هم بعد از جانشینی کارول دانورز، اسم اولین کاپیتان مارول رو Mar-Vell گذاشت.
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#17 Asgardian Warrior 1397-06-02 23:23
مقاله خوبی بود ... منی که کمیک خوان نیستم با خوندن این مقاله وسوسه شدم که برم و همه این کمیکای دردناک رو بخونم.
راستش به قول دوستمون 5# انیمه مرگ سوپرمن خیلی قشنگ بود . حداقل آخرش اشک من یکی رو در اورد.
مرگ فلش و فونیکس معنی کامل فداکاری بود...همش با خودم فکر می کنم اگر من هم جای اونا بودم همچین کاری می کردم ؟
بد جوری ذهنمو درگیر کرده.
راستی میشه این مقاله رو برای مرگ های داخل سینما هم بنویسید؟خیلی خوب میشه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#18 Cap-Spider Potter 1397-06-06 17:11
#17
قبلا مقالات این چنینی داشتیم!
فکر نکنم لازم باشه نوشته بشه !
مثلا این :
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#19 AmirhoseinJafari2005 1399-10-27 19:29
عالی بود 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45