15 ابر قهرمانی که با بیماری زندگی می کنند !!

15 ابر قهرمانی که با بیماری زندگی می کنند !!

در این مقاله متوجه می شوید زندگی ابرقهرمان ها، آن چنان هم که انتظار می رود و ظاهر آن نشان میدهد، خوش و خرم نیست !

مقدمه : خب، حقیقت اینه که بر خلاف چیزی که میبینیم، ابر قهرمان ها خیلی هم آسیب دیده و شکسته هستن ! درکشون سخته. خیلی ها اونارو نمی فهمن. تمام قهرمان ها برای نجات بشریت و به وجود اوردن دنیایی بهتر تا پای جون میجنگن و میجنگن. اونا چراغ امیدی برای جهانیان هستن و الگوی خیلی ها بودن. با این حال در زندگی شخصی خودشون، به نوعی با مشکلات روحی روانی یا آسیب و بیماری های فیزیکی دست و پنجه نرم میکنن. اونا هر روز از نزدیک شاهد خرابی های جبران ناپذیر، یا مرگ و از دست دادن کسانی که براشون اهمیت دارن، هستند. یادمه تو فیلم سونت سیل گفته شد : "هیچ کس نمیتونه به مرگ چشم بدوزه و با این حال زندگی کنه !" راستش تبدیل شدن به یه قهرمان اونقدرا هم ساده نیست ! در واقع شما باید روح خودتون و تمام و کمال در این حرفه خرج کنید. این شغل اوناست. و اونا کاری رو انتخاب کردن که برای بقیه عمر مجبورن باهاش سر کنن. همین سختی و چالش هاست که باعث میشه اونا لایق عنوان "قهرمان" باشن. برخی قهرمان ها از درون و بیرون صدمه های جدی ای دیدن اما باز توی این راه قدم نهادند و دست از تلاش نکشیدند. در این مقاله به 15 قهرمانی که همواره آسیبی جسمی یا روحی را تحمل میکنند اشاره می کنیم.

 

15- کاپتان مارول و بیماری سرطان !

کاپتان مارول و بیماری سرطان !

اولا بگم که اینجا منظور کارول دانورز (کاپتان مارول مونث) نیست که در حال حاضر همگی او را میشناسیم و قرار است بزودی فیلمش بیاید. در حقیقت کارول اوایل یکی از شخصیت های مکمل داستان های کاپتان مارول بود (!) در اون دوران کاپتان مارول قهرمانی از نژاد بیگانه کری بود. او به دلیل داشتن قدرت های کیهانی، در برابر دشمنان قدرتمند و غیر طبیعی می ایستاد تا اینکه روزی در معرض یک گاز عصبی قرار گرفت. سال 1982 اولین رمان گرافیکی مارول را شاهد بودیم که بسیار بی نظیر بود. یک داستان با حال و هوای بی همتا. کاپتان مارول دچار سرطان شده بود و به شکل با شکوهی چشم از دنیا فروبست. جمعی از قهرمان های بزرگ مارول هم با او وداعی تلخ داشتند. در کل، اون کمیک یکی از احساسی ترین داستان های تاریخ را روایت کرد.

 

14- مون نایت و اسکیزوفرنی !

مون نایت و اسکیزوفرنی !

اسکیزوفرنی (نوعی جنون) یکی از بدترین آسیب های روحی می باشد که میتوان برای یک شخص تصور کرد. مون نایت با نام واقعی مارک اسپکتور، فرزند یک خاخام یهودی است. او در نهایت به عنوان یک مزدور آمریکایی در مصر، کنار مجسمه خونشو که خدای ماه برای مصریان باستان بود، کشته شد. خونشو به او گفت که اگر در این دنیا به گونه ای، نماینده و نماد زنده او شود، زنده اش میکند. واقعیت این است که ما نمی دانیم واقعا چه اتفاقی برای مارک اسپکتور افتاد. در بعضی داستان ها فردی کاملا منطقی به تصویر کشیده شده که بر اساس اراده خدایی که او را نجات داده عمل می کند. در برخی دیگر او را مانند کسی که در سرش صداهایی وجود دارد، نشان داده اند. حقیقت نهایی هنوز مشخص نیست اما قطعا رنج روحی دردناکی را بعد از زنده شدنش با خود حمل می کند.

 

13- مرد مورچه ای و اختلال شخصیتی

مرد مورچه ای و اختلال شخصیتی

دقیقا مثل کاپتان مارول، لقب مرد مورچه ای هم میزبان چند نفر بوده اما ما اینجا منظورمون اولین و یقینا بزرگترین مرد مورچه ای دنیای کمیک است، یعنی هنک پیم. هنک با کشف ذرات پیم موفق به عمل کوچک سازی در ابعاد انسانی شد و رفته رفته به مرد مورچه ای بدل گشت. در ادامه هنک شخصیت های گوناگونی را برای خود برگزید، مثل جاینت من و گولیاث. اما با این کار ها دچار فروپاشی عصبی شد و اصلا در شرایط روحی و ذهنی خوبی قرار نداشت. راستی، در همون دوران هم بود که با واسپ ازدواج کرد و با توجه به شرایط نا مساعدش، حتی او را کتک میزد ! در نتیجه از هم جدا شدند. کلا بخوای حساب کنی واقعا سختی کشیده و از اونجایی هم که خود او الترون رو خلق کرده و دشمنی مرگبار برای قهرمانان تراشید، قطعا صدمات بیشتری بهش وارد شد.

 

12- مرد عنکبوتی و PTSD !!

مرد عنکبوتی ptsd

این بیماری که به معنای اختلال استرسی پس از حادثه تلخ و یک ضایعه روانی می باشد، از فجیع ترین بیماری های روحی است. خب، حقیقتا؛ من یکی خیلی دلم برای پیتر پارکر میسوزه !! آخه دانش اموز دبیرستانی و چه به این اتفاق ها ! مرگ عموی عزیزش بن پارکر باعث شد صدمه زیادی ببینه. از اونجایی که به نحوی خودشو در این مرگ مقصر میدونست تاثیر خیلی بیشتری روش گذاشت. بگی نگی تو مرگ گوئن هم خودشو تقصیر کار میدونه و از دست دادن بزرگترین عشق زندگیش، بخش عظیمی از روحش رو نابود کرد. او خیلی جوان است و این اتفاق ها تاثیر بالایی روی سلامتی او دارن. ما در داستان ها دیدیم که پیتر هنوز هم ترس و آثار اون حادثه ها رو در خودش داره. در حالی که این اتفاقات گاهی او را به پست مرد عنکبوتی تشویق می کند اما پیتر هنوز تحت تاثیر آن هاست. جدا از، از دست دادن عزیزان نزدیکش، مرگ بعضی دیگر هم تاثیر ناخوشایندی روش داشتن مثل سروان استیسی، بن رایلی، مارلا مدیسون، جین دی ولف. از داستان هایی که به نوعی با این تاثیرپذیری او همراه هستند میتوان به شاهکار "کابوس تلخ" یا "یک روز دیگر" و یا بنظر من شماره 655 مرد عنکبوتی شگفت انگیز اشاره داشت.

 

11- دردویل و افسردگی

دردویل و افسردگی

اکثر قهرمان ها منبع و نقطه آغاز قهرمان شدنشون ربطی به از دست دادن کسی یا حادثه و تصادفی دارد. مت مورداک زندگی سختی داشت. بعد از اینکه کور شد همه چی براش سخت تر شد. او تقریبا همه چیزش را از دست داد. از جمله پدرش که توسط گانگستر ها کشته شد. او یک قهرمان واقعی است. به شیوه خود عمل میکند و معمولا ترجیح می دهد در تاریکی و خلوت، با جنایت مبارزه کند. زندگی او و تجربیات نامطبوعی که داشته او را افسرده کرده و ما به طور آشکارا در کمیک هایش شاهد آن بودیم.

 

10- سایکلاپس و تله های عاطفی

سایکلاپس و تله های عاطفی

سایکلاپس اولین کسی بود که در ایکس من زیر نظر پروفسور ایکس قرار گفت و اعتماد او را جلب کرد. از همان ابتدا او فهمید که جهان هنوز آماده پذیرش جهش یافته ها نیست. اما او برای جامعه می جنگید و با این حال جهانیان او را رد می کردند. تاثیر خوبی به رویش نداشت و مرگ همسرش، فشاری که روی او بود را سنگین تر کرد. بعد ها هم به عنوان جانشین چارلز اگزاویر نژاد جهش یافته ها را کنترل می کرد. اما او از خیلی اتفاقات رنج می برد و تمرکز و کنترلی که باید را نداشت. بعد هم که پسرش کشته شد ! به علاوه اینکه مرگ پروفسوز ایکس هم کار خودش بود !(البته اون موقع کنترلی نداشت) سایکلاپس قهرمان بزرگی بود و سعی و تلاش زیادی کرد اما دنیا باهاش بد تا کرد !

 

9- سوپرمن و اختلال هویتی !

سوپرمن و اختلال هویتی !

خب فکر کنم تا الان همه فکر کردید این مقاله فقط مختص قهرمان های ماروله (!) خب بزارید اینطوری درباره سوپرمن بگیم : یک ابر قدرت، اهل سیاره ای بیگانه که همه چیز در آن جا نابود شده و او به محیط دیگری فرستاده میشه و مجبوره که قدرت های مافوق بشری خودش رو از بقیه پنهان کنه. نکته دقیقا اینجاست که سوپرمن این اختلال هویتی متضاد را به وجود اورده و از آن به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن چهره خود از مردم و یا دشمنان استفاده می کند. روانشناسی امروزه اختلال را به عنوام فردی تعریف می کند که دو شخصیت و حالت متمایز را نشان میدهد و سوپرمن دقیقا همچین چیزی است. کلارک کنت، خبرنگاری که با لوئیس لین کار میکند. و سوپرمن قهرمانی که توانایی رو به رو شدن با هر چیزی را دارد. این دو کاملا ضد هم هستن و چنین تضادی، بار سنگینی را برای شخص به وجود میاورد.

 

8- مرد آهنی و دائم الخمر بودن !

مرد آهنی و دائم الخمر بودن !

تونی استارک، یک میلیاردر خوش گذرانه. تو زندگیش از این نظر هیچ کمبودی نداشته اما مثل همه اشتباهات زیادی مرتکب شده و مشکلاتی داشته که روش تاثیر بدی گذاشته، بدین ترتیب او تصمیم گرفت از طریق مصرف الکل این درد رو بر طرف کنه. در یکی از داستان های شگفت انگیز مرد آهنی که به "شیطانی در بطری" معروف است، میبینیم که او به دلیل تصاحب شرکتش به دست جاستین همر یا مثلا تهدید های شیلد به منظور گرفتن تجهیزات استارک، او به مشروبات الکی روی میاره. این داستان با تاکید روی این بیماری استارک جریان داره و اکثرا اینو برترین و تاثیرگذار ترین داستان تاریخ مرد آهنی میدونند. تونی در این داستان با بزرگترین دشمنش، یعنی نفس خودش رو به رو میشه و مجبوره سخت تلاش کنه تا بتونه برش غلبه کنه.

توجه : این داستان در شماره های 120 تا 129 سری اول کمیک های مرد آهنی روایت شد.

 

7- اسکارلت ویچ و اضطراب !

اسکارلت ویچ و اضطراب !

قسمت آسیب دیده اسکارلت ویچ رو میتونیم حاصل نگرانی و دلواپسی او بدونیم. اسکارلت ویچ از همان ابتدا در مقابل این جور چیزای ذهنی کمی سست بود. و زمانی که اتفاقات وحشتناک رخ دهد او به طور کامل ذهن خود را واگذار می کند. در یکی از شماره های داستان "خانه ام" که فکر میکنم سال 2005 منتشر شد، دیدیم که اسکارلت ویچ برای اینکه فرزندانشو زنده کنه، دنیای جدیدی خلق می کنه. او تمام جهان را بازسازی کرد تا با خوبی و خوشی کنار خانواده اش زندگی کنه و شاد باشه. اما ایا این راه درستیه ؟ همین اتفاق مثل خوره به جونش میفته و ذهنشو متلاشی میکنه. به علاوه اینکه ما دیدیم او با گفتن سه کلمه " دیگر میوتانتی نباشد" نیروی فوق بشری تمام میوتانت ها را ازشون میگیره. بله، اسکارلت ویچ نیرو های عجیبی داره و استفاده نادرست از اونا بلای جونش شد و حالا به جایی رسیده که مجبوره با اون غم و اضطراب کنار بیاد.

 

6- هالک و خشونت ادواری

هالک و خشونت ادواری

زندگی هالک با بقیه کمی متفاوته. اون روز زندگی بروس بنر برای همیشه تغییر کرد. زمانی که او به مقدار قابل ملاحظه ای اشعه گاما دریافت کرد و با قرار گرفتن در معرض این اشعه، زندگی خودش رو از این رو به اون رو کرد. بعد هم فهمید شیمی بدنش تغییر کرده و هرموقع خشمگین بشه تبدیل به هیولایی سبز رنگ به نام هالک میشه. مثلا در رویداد گناه اصلی دیدیم که به دلیل کشفی که میکنه و متوجه دست داشتن تونی استارک در آزمایشش میشه، از کوره در میره و آشوبی به وجود میاره. این یک نمونه است و همیشه ممکنه این بنر باهوش و پاستوریزه ی ما تبدیل به اون غول زمخت و وحشی بشه و تمام عمرش رو باید با ترس از اون چهره سپری کنه. این نوع خشونت یقینا صدمه جدی ای به ذهنش وارد کرده.

 

5- اسپیدی و اعتیاد به هیروئیین !

اسپیدی و اعتیاد به هیروئیین !

خب اخیرا تعداد افرادی که به چیزی اعتیاد دارن و آسیب میبینن بیشتر از افرادیه که بر اثر تصمیم های وحشتناک صدمه دیدن. امروزه دیگه به عنوان یک بیماری به آن نگاه می کنند و این دقیقا مثل قضیه اعتیاد به الکل تونی استارک می باشد. اسپیدی یا همون روی هارپر، دستیار و همکار گرین ارو / اولیور کوئین، سقوط دردناکی کرد و به شدت معتاد هیروئین شد. این اتفاق رو ما در شماره های 85 و 86 سری دوم داستان های گرین لنترن مشاهده کردیم. هارپر؛ نامزدش، هم تیمی هاش و پولش رو از دست داد. سختی هایی که کشید اونو به این حال و روز انداخت و معتادش کرد.

 

4- جسیکا جونز و PTSD شدید !!

جسیکا جونز و PTSD شدید !!

جسیکار جونز، بعد از اینکه متوجه قدرتی که داره شد؛ به یک قهرمان تبدیل و تصمیم گرفت با اونجرز همکاری بکنه. او با جرم و جنایت مبارزه میکنه و سعی میکنه یک قهرمان حقیقی باشه که همواره در حال بر قرار کردن عدالته. خب راستش همه چی هم خوب بود تا زمانی که شخصیتی به نام مرد بنفش پیداش میشه. او میتونست کنترل ذهن اشخاص رو به طور کامل به دست بگیره. او از قدرتش روی جسیکا استفاده می کنه. کنترل ذهنشو در اختیار داره و مجبورش به انجام فعالیت هایی خاص علی اراده اش میکنه و پس از مدت خیلی طولانی که این شرایط حاکم بود، جسیکا تا مرز جنون پیش میره و از باطن خرد میشه. بعد از هشت ماه در این شرایط، جسیکا فرار میکنه و ترسش از اون اتفاق باعث میشه حتی تصمیم بگیره دیگه قهرمان نباشه !

 

3- پروفسور ایکس و مسائل مربوط به کنترل

 پروفسور ایکس و مسائل مربوط به کنترل

چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس، رهبر توانا و درخشان ایکس من می باشد و یکی از قوی ترین شخصیت های ماروله. در شرایط مختلف؛ قدرت های تله پاتی اش به خوبی به کمکش میایند. جهش او، توانایی های ذهنی اش است. اما متاسفانه همین قدرت براش دردسر ساز شده. مثلا در داستان ایکس من : ددلی جنسیس متوجه شدیم قبل از تیم کنونی جهش یافته ها، تیم دیگری از جهش یافته ها وجود داشته؛ اما کسی قضیه رو نمیدونست چون همشون مرده بودن و پروفسور ایکس ذهن سایکلاپس رو پاکسازی کرده بود. یا دست به کار هایی زده که اصلا با تصوری که از او داریم، زمین تا آسمون فرق داره. در کل خیلی جاها کنترل درستی روی قدرتش نداشته و تصور اینکه کنترل ذهنت از دستت در بره؛ واقعا فاجعس.

 

2- ددپول و آسیب دائمی مغزی

ددپول و آسیب دائمی مغزی

خب حداقلش اینه که هممون میدونیم زندگی وید ویلسون اصلا طبیعی نیست ! زمانی که تشخیص داده شد سرطان داره همه چیز براش به اخر خط رسید و برای اینکه جون خودشو نجات بده مجبور شد به برنامه سلاح ایکس روی بیاره. این عمل باعث شد تاثیری دائمی روی مغز او گذاشته بشه. نکته جالب دربارش اینه که او میدونه یه دیوانه تمام عیاره ! مثلا اغلب صداهایی توی سرش میشنوه که باهم در گیر هستند ! به هر حال اون برنامه سلاح ایکس درسته که سبب خلق شخصیت بامزه ددپول شد، اما اثرات منفی خودش رو برای همیشه به یادگار گذاشت !!

 

1- رورشاک و مطلق گرایی

رورشاک و مطلق گرایی

والتر کواکس زندگی سختی داشته، همیشه چیزی درباره اش وجود داره که از بقیه متمایزش میکرده و از همان ابتدا خشونت عجیبی در وجودش پرسه می زد. بعد از اینکه بزرگتر شد تصمیم گرفت با استفاده از یک ماسک سفید دارای لکه های جوهر، به علاوه یک کت چرمی مسائل مربوط به جرم و جنایت را تو مشتش بگیره. از اون موقع به بعد با نام رورشاک شناخته میشه. خب دیدگاه او نسبت به عدالت دیگه زیادی سیاه و سفید شد ! (اشاره به اینکه او جهان را سیاه و سفید میبینه) اگر کسی حرکت اشتباه و وحشتناکی انجام میداد، سزاوار مرگ بود. عدالتی که او اجرا می کند کمی (یکم که چه عرض کنم !) خشن هست و بسیاری از روش هاش خشونت امیزه. نگاه او نسبت به این دنیا با ماها فرق داره و دیدگاه خاص خودش رو دنبال میکنه. به ارزش های اخلاقی اش ه همواره پایبنده و کلا شیوه خاصی رو در پیش گرفته که چیزی بد تر از یک مریض ازش ساخته.

 

و در آخر در این مقاله شخصیت هایی رو معرفی کردیم که آسیب روحی و جسمی دیدن و در زندگی سختی های زیادی کشیدن و یا مجبورن یه جوری با مشکلات کنار بیان و به قولا بگذرونن. ابر قهرمان بودن هم سختی های خودشو داره. امیدوارم خوشتون اومده باشه. تا مقاله بعدی... خدافظ !

 

نویسنده : Cap-Spider Potter

منبع : CBR

Copyright © 2017 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey noir
#1 spidey noir 1396-06-25 16:50
  • مقاله ی عالی بود.همیشه با ندن مقاله های شماکیف میکنم.واقعا همینطوره قهرمانا مسعولیت زیادی رو بر دوش خودشون میکشن.خیلی سخته.
نقل قول کردن
spider parker
#2 spider parker 1396-06-25 19:17
با تشکر از کپ اسپایدر پاتر عزیز بابت این مقاله جالب...
خسته نباشی ;-)
این شغل ابر قهرمانی هم عجب دردسر ها و تاثیرات مخربی داره ها ... :lol: (البته همین ویژگی های شخصیته که پیچیدگی و جذابیت های خاصی به خیلی از شخصیت ها داده)
بازم ممنونم بابت این مقاله :-)
نقل قول کردن
Kane.is.back
#3 Kane.is.back 1396-06-25 20:34
به نظرم تواین لیست اسم ثور جین فاستر هم مینوشتید
بخاطر سرطانش
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
#4 پرشین اسپایدی 1396-06-25 20:39
تشکر بابت مقاله و ترجمه آن
من متن اصلی مقاله را نخوندم ولی اگر ترجمه درستی شده باشه ایرادات زیادی به نویسنده مقاله باید گرفت.
زدن برچسب بیماری روانی به همین راحتی نیست و طبق ملاک های DSM 5 (راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی) نه اسپایدرمن دچار PTSD هست نه سوپرمن اختلال هویت داره و نه هالک خشونت ادواری!
نقل قول کردن
Dead ghost
#5 Dead ghost 1396-06-25 21:08
ممنون بابت مقاله خوبتون
یه سوال پانیشر بیماری روحی نداره ؟
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1396-06-25 21:28
پانیشر که تو سریالش دیدیم که بیماری روحی و روانی داره، ولی پانیشر بیشتر ضد قهرمانه تا ابرقهرمان.
بیشتر قهرمانا از مارول بودن تا دی سی.
مقاله خوبی بود.
خوبه که اسم بروس وین نیومد چون اون هم درد زیادی رو کشیده تا بزرگ بشه.
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#7 Dr.Hulk 1396-06-25 21:46
دو سوال از اعضاي اين سايت داشتم اونم اينكه:
1-تير تفنگ در پوست ثور وارد ميشود؟(لطفا اونايي كه اطلاع دارند نظرشونو بنويسند)،در يكي از سايت هاي انگليسي كه اسمشو يادم نمياد نوشته بود كه اين شخصيت در برابر ساير سلاح هاي گرم ساختگي به دست انسان مقاومه ،ميخوام ببينم نظر شما چيه؟
2-در صفحه ويكيپدياي انگليسي مربوط به ثور توانايي هاي خيلي زياد و جالبي براي اين شخصيت كميك ذكر كردند (مثل وارد شدن ثور به خورشيد ،دوام اوردن بدن او در برابر مواد مذاب،و حتي جان سالم به در بردن از انفجار روز قيمامت!!!!!)، ثور با اين توانايي ها يكي از قويترين ابرقهرمانان كه نه بلكه بايد يكي از قدرتمندترين كاراكتر هاي مارول حساب بياد حالا سوال اصلي اينجاست كه چرا اين ابرقهرمان رو در دنياي سينمايي نسبت به كميك اينقدر ضعيف نشون دادند(بدون چكشش در حد كاپيتان امريكا و حتي كمتر!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!) واقعا چرا؟؟؟(لطفا اگه كسي ميدونه نظرشو بنويسه)
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#8 Dr.Hulk 1396-06-25 21:50
راستي اسم اين سايت رو هم كه گفته بودم يادم اومد (screen rant).
نقل قول کردن
DanialKing
#9 DanialKing 1396-06-25 22:19
سلام و ممنون از مقاله خوبتون.
میشه یه مقاله بنویسید درباره اینکه هرکدوم از ابرقهرمان های مارول در جریان رویداد گناه اصلی (وقتی که گوی از چشم نگهبان استفاده کرد) چه چیزی فهمیدند؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1396-06-25 22:43
#4

اسپایدرمن ؟! اتفاقا به نظر من کاملا هم درسته...
برو داستان هایی که ذکر شده رو بخون تا متوجه شی چه رنجی میکشه... استرس و ترس بعد از حادثه تلخ...
اتفاقاتی از قبیل مرگ گوئن و عمو بن و سروان استیسی و هری و... حادثه تلخ تر از اینا هم مگه داریم ؟ مخصوصا تو اون داستان یک روز دیگر (One More Day) قشنگ به این آسیب روحیش اشاره شده... به علاوه اینکه نویسنده داستان ها که نمیان بیماری های مبحث پزشکی رو روی شخصیت ها بزارن...
فقط نوعی اسیب ازشون نشون میدن و این اسم بیماری ها به این دلیل توی مقاله برده شده چون آسیب شخص بیشترین شباهت رو به این بیماری داره...

#7 سوال اولت یکم عجیبه، راستش من نمیدونم
اما سوال دومت...
ببین دنیای سینمایی با دنیای کمیک زمین تا اسمون فرق داره
دنیای سینمایی یعنی عالم واقعیت، شخصیت ها، تجهیزات و... به علاوه اینکه کلی کمیک نوشته میشه و همه جور نگاهی به شخصیت تو کمیک می کنن... اما توی دنیای سینما کاراکتر ها توی یه مدت زمان محدودی "کنار هم" یا در مقابل هم میجنگن... برای همین باید تعادل رعایت بشه... نمیشه یه کاراکتر رو هر چقددد هم طرف تو دنیای کمیک قوی باشه رو بیان خیلی قوی تر از بقیه نشون بدن ... اینجوری یه جای اخر میلنگه... مثلا فیلم جنگ داخلی رو نگاه کن، تو نبرد همه "تقریبا" با هم برابرن همینه که نبرد ها جذاب و در نتیجه فیلم بهتری نتیجه کار میشه...
نقل قول کردن
The Laughing Joker
#11 The Laughing Joker 1396-06-25 22:54
مقاله بسیار جالبی بود.
اما یک مشکل بزرگ این مقاله تیترش بود که بهتره عوض شه.
هیچ فردی ددپول یا رورشاک رو ابرقهرمان به حساب نمیاره. این دو نمونه های کامل یک ضدقهرمانند، نه ابرقهرمان.
با تشکر
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#12 Dr.Hulk 1396-06-25 23:03
#10
منم با شما موافقم ،اگه ميخواستند فيلمو هم مثل كميك نشون بدند مطمئنا خيلي غير منطقي ميشد و زيبايي خيلي از فيلم ها به همين علته كه شما گفتين
نقل قول کردن
havewl
#13 havewl 1396-06-26 13:36
جایه بتمن خالی بود حالا ک سوپرمن و گفتی باس بروس وین هم میگفتی
درد از دست دادن عزیزان(پدر و مادرش و رابین)
افسردگی مطلق, من تاحالا ندیدم بتمن بخنده بجز اخر کمیک kiling joke!
بعدشم ک red hood اومدو بتمنو مقصر میدونست و اونم رو سر بتمن خراب شد
کلا دهنش سرویس شده

بنظر کنستانتین هم باید تو لیست باشه چون یه سیگاریه خفنه و سرطان ریه هم داشت گمونم درسته ابر قهرمان نیست ولی زمینو از دست شیاطین نجات داده!

ولورین هم دچار مشکلات روانی بود چن وقت و دچار انزوا شده بود مدتی تو جنگل تنها زندگی میکرد, تو فیلم هم بش اشاره شد

گرین لنترن هم دچار اختلالات روانی شد و تو یه سری یادمه خبیث شد و زد دهنه همرو سرویس کرد

بلک ویدو هم دچار مشکلات روانی بخاطر اتفاقات تلخ گذشتش بود

بنظرم خیلیای دیگ هم هستن ک جا داشت باشن
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
#14 پرشین اسپایدی 1396-06-26 14:17
به نقل از Cap-Spider Potter:
#4

اسپایدرمن ؟! اتفاقا به نظر من کاملا هم درسته...
برو داستان هایی که ذکر شده رو بخون تا متوجه شی چه رنجی میکشه... استرس و ترس بعد از حادثه تلخ...
اتفاقاتی از قبیل مرگ گوئن و عمو بن و سروان استیسی و هری و... حادثه تلخ تر از اینا هم مگه داریم ؟ مخصوصا تو اون داستان یک روز دیگر (One More Day) قشنگ به این آسیب روحیش اشاره شده... به علاوه اینکه نویسنده داستان ها که نمیان بیماری های مبحث پزشکی رو روی شخصیت ها بزارن...
فقط نوعی اسیب ازشون نشون میدن و این اسم بیماری ها به این دلیل توی مقاله برده شده چون آسیب شخص بیشترین شباهت رو به این بیماری داره...

ممنونم از پاسخت.
من داستان های ذکر شده رو سابقا خوندم. من روانشناس بالینی هستم و شما دوست عزیزم رو برای یافتن اطلاعات درست به کتاب DSM 5 از نشر ارجمند ترجمه دکتر فرزین رضاعی صفحه 309 در مورد اختلالات ناشی از استرس عوامل حادثه زا ارجاع میدم.
توجه داشته باشید که حضور در عوامل و سوانح سنگین و استرس زا مثل از دست دادن عزیزی در طی یک تصادف در مقابل چشمان فرد یا یک حادثه بزرگ مثل زلزله شرط لازم و کافی برای برچسب PTSD زدن نیست.
کما اینکه از جمعیت چندین هزاری شهری مثل بم پس از زلزله تنها درصدی از افراد دچار استرس پس از سانحه شدند و باقی مردم چنین اختلالی را تجربه نکردند.
مبحث بسیار پیچیده تر از این حرف هاست اگر علاقه داشتید میشود جامع تر با هم صحبت کنیم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#15 Cap-Spider Potter 1396-06-26 14:25
#14

مرسی...
اما متاسفانه شما یا درست حرف منو نخوندید یا متوجه صحبتم نشدید...
"نویسنده داستان ها که نمیان بیماری های مبحث پزشکی رو روی شخصیت ها بزارن...
فقط نوعی اسیب ازشون نشون میدن و این اسم بیماری ها به این دلیل توی مقاله برده شده چون آسیب شخص بیشترین شباهت رو به این بیماری داره"
اگر اسم های مشابه بیماری اونارو روی شخصیت ها گزاشتخ نمی شد اونوقت اکثر گزینه ها می شد : اسیب ذهنی، همین و بس...
این اسم ها رو هم نویسنده قرار میده که بتونه تفاوت بین بیماری ها بندازه...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1396-06-26 14:34
#13

صحیح. اما شما متوجه فرق شخصیت هایی که مثال زدید با افراد توی لیست نشدید...
چه میدونم، مثلا ولورین یه مدت این اسیب و دید و تنها زندگی کرد.. گرین لنترن یه بار از کوره در رفت و اینطوری شد...کنستانتین سرطان ریه داشت، و...
اما اونایی که توی لیستن یا برای "کل عمرشون" دارن با اون شدمه دست و پنجه نرم می کننن یا بیماری ای که داشتن زبان زد خاص و عامه... مثلا کاپتان مارول به خاطر سرطانش یه مرگ ماندگاری رو رقم زد ! اسپایدی و رورشاک و ددپول و هالک و اسکارلت ویچ و... اتفاقی براشون افتاده که تا زمانی که زندن مجبورن باهاش زندگی کنن...
نقل قول کردن
Marc Spector
#17 Marc Spector 1396-06-26 16:05
والا منم سری جدید کمیک های مون نایت رو خوندم یکم گیج شدم ولی واقعا علاقه وافری بهش دارم تعجب میکنم که چرا تا حالا هیچ فیلمی ازش ساخته نشده.
فقط یه سوال فرزندان اسکارلت ویچ و ویژن که فوت شدن. پس قضیه این خانواده ویژن که متاسفانه کمیکش رو نخوندم ولی خیلی ازش تعریف میکنن و دخترش که تو گروه چمپیونزه چیه؟
نقل قول کردن
Marc Spector
#18 Marc Spector 1396-06-26 16:09
راستی مقاله هم بمبی بود برا خودش دمتون گرم (راستش مقاله باید تو همین مایه ها باشه به طور مثال همونطور که دیروز هم گفتم تو مقاله 15 سکانس برتر اکشن فیلمای mcu یه سری ایراد نگارشی وجود داشت ولی اینجا نبود )مرسی.❤️
نقل قول کردن
spider pool
#19 spider pool 1396-06-26 16:43
به نقل از The Laughing Joker:
مقاله بسیار جالبی بود.
اما یک مشکل بزرگ این مقاله تیترش بود که بهتره عوض شه.
هیچ فردی ددپول یا رورشاک رو ابرقهرمان به حساب نمیاره. این دو نمونه های کامل یک ضدقهرمانند، نه ابرقهرمان.
با تشکر

دوست عزیز اگر نگاه دقیقی به کمیک های ددپول و یا سری کمیک ددپول و اسپایدر من نگاه کنیم ددپول میشه گفت تقریبا توی این چند وقته از ضد قهرمانی دراومده به شخصه در سریه اول این کمیک ددپول و اسپایدرمن ددپول برای خلاص شدن از دورمامو کاری کرد که به جای اون من دردم گرفت
رورشاک رو هم من اطلاعات زیادی ازش ندارم و فقط از طریق فیلم واچمن کمی باهاش اشنا شدم
نقل قول کردن
spider pool
#20 spider pool 1396-06-26 16:46
به نقل از Marc Spector:
والا منم سری جدید کمیک های مون نایت رو خوندم یکم گیج شدم ولی واقعا علاقه وافری بهش دارم تعجب میکنم که چرا تا حالا هیچ فیلمی ازش ساخته نشده.
فقط یه سوال فرزندان اسکارلت ویچ و ویژن که فوت شدن. پس قضیه این خانواده ویژن که متاسفانه کمیکش رو نخوندم ولی خیلی ازش تعریف میکنن و دخترش که تو گروه چمپیونزه چیه؟

دوست عزیز من کمیک های جدید ویژن رو نخوندم(نه اینکه کمیک های قدیمش رو خوندم)اما مثل اینکه ویژن خودش یک همسر پسر و دختر داره کپی برابر اصل خودش
نقل قول کردن
spider pool
#21 spider pool 1396-06-26 16:55
اقا کپ اسپایدر پاتر به نظر من ثانوس هم میتونست باشه
۱-به نظرم ثانوس یه جور جنون و عقده ی قدرت داره و همچنین دوست داره به همه جز مرگ اسیب برسونه مثلا در شماره۲ کمیک دستکش بینهایت که برادرش رو اونطوری کرد و پدرش رو کشت و دخترش رو کاملا مثل یک جسد کرده که بعد از چند ماه از خاک دراوردنش
۲-به خاطری بیماریه که دچارش شد چند وقت پیش درست بعد از جنگ داخلی۲ هم یک مقاله بودش فکر کنم اسمش۱۵اتفاق مهمی بود که در دنیای مارول شاهدش بودیم مثل نابودیه دادگاه زندگی و.... یکیش هم درباره بیماریه ثانوس بود که فهمید فقط یکم دیگه زندست و به زودی میمیره
نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#22 Cap-Spider Potter 1396-06-26 17:02
#21

اره خب...
قبول دارم
تانوسم زیاد نرمال نیس :D
اما من قبلا گفتم، این مقاله شخصیت هایی رو بیان میکنه که یا آسیبی که دیدن تاریخی و ماندگار بوده یا "همیشه" در کنار زندگی شون مجبورن با اون رنج و درد سر کنن...
در غیر این صورت خیلیا میتونستن تو مقاله باشن ;-)
نقل قول کردن
superior_iron_man
#23 superior_iron_man 1396-06-26 18:35
سلام اگه میشه لینک دانلود کمیک هویت ازبورن رو یکی بده لطفا من پیدا نکردم.
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#24 CAPTAIN DIAR 1396-06-26 18:51
مقاله خیلی خوبی بود ولی جای بروس وین،بلک ویدو،هل جردن،ولورین و مخصوصا پانیشر خیلی خالی بود.یعنی این مقاله میتونست حتی تبدیل به یه top 20 بشه ولی در کل به نظم جای فرانک کسل و لوگان خیلی خیلی خیلی خالی بود.
نقل قول کردن
sib khan
#25 sib khan 1396-06-26 20:59
مقاله عالی اما ناراحت کننده ای بود.فکر کردن به این مسعله که قهرمانا چه سختی هایی کشیدن خیلی سخته و چه بیماری هایی دارن.اینکه فکر کنی اسپیدی به هیرویین اعنیاد داره خیلی دردناکه.اینکه بدونی مرد اهنی تا چه حد الکلی بوده خیلی بده. مضطرب بودن اسکارلت ویچ و همه و همه این بیماری ها.برای من یکم ترسناکه.در هر صورت واقعا قشنگ بود خیلی با مقاله هاتون حال میکنم کپ پاتر عنکبوتی :D
نقل قول کردن
T.H.O.R
#26 T.H.O.R 1396-06-26 21:47
مرسی بابت مقاله واقعا زیبا بود
انصافا این ابر قهرمانا چی میکشن واقعا سخته به دوش کشیدن این همه مسئولیت
نقل قول کردن
amirparker11
#27 amirparker11 1396-06-27 01:40
غمناک ولی جالب :cry:
نقل قول کردن
Webman
#28 Webman 1396-06-28 11:32
واقعا عجیبه که بتمن که با انواع و اقسام بیماری های روانی دست و پنجه نرم میکنه تو این مقاله نبود
خیلی عجیبه....
نقل قول کردن
Webman
#29 Webman 1396-06-28 11:35
به نقل از superior_iron_man:
سلام اگه میشه لینک دانلود کمیک هویت ازبورن رو یکی بده لطفا من پیدا نکردم.

برو بخش دانلود کمیک فارسی
اونجا هست
تو شماره های 25 تا 28 سری جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شده است
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#30 بارمان بزرگی 1402-04-06 16:27
مقاله به شدت خوبی بود و جزو top 20 مورد علاقه من تو سایت شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید