10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیتل» (Beetle) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت سوسک بیتل (Beetle) بدانید معرفی شخصیت تاریخچه فکت حقایق fact ابنر جنکینز

در این مقاله با یکی از شخصیت های خبیث معروفی که بارها با ابرقهرمانان مارول و به ویژه با مرد عنکبوتی جنگیده آشنا میشوید.

 

1- بیتل اولین بار در کمیک بوک های "هیومن تورچ" خلق شد

شخصیت خبیث «بیتل» اولین بار در بخش مربوط به شخصیت «هیومن تورچ» در شماره 123 از کمیک Strange Tales (آگوست 1964) خلق شد. اولین بیتل «اَبنر جنکینز» (Abner Jenkins) نام داشت که از اولین زره خودش استفاده کرد:

  بیتل اولین بار در کمیک بوک های "هیومن تورچ" خلق شد

این نسخه از بیتل به دست «ثینگ» و «هیومن تورچ» شکست خورد. هیومن تورچ مبارزه دیگری با او در شماره 21 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" داشت (ژانویه 1965) که در آن از کمک مرد عنکبوتی بهره مند شد. این نسخه از بیتل و زره او همچنان ادامه داشت تا اینکه در شماره 59 از کمیک Spectacular Spider-man (اکتبر 1981) شاهد پوشیدن زره جدیدی از سوی این شخصیت بودیم:

بیتل ، دشمن مرد عنکبوتی

این زره و این ظاهر معروف ترین ظاهر شخصیت بیتل در دنیای کمیک است که همگان او را با آن میشناسند و تا سال 1997 و آغاز سری کمیک بوک های Thunderbolts ادامه داشت.

  

2- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به یک ابرشرور

ابنر جنکینز یک مکانیک بود که در کارش بسیار تبحر داشت و در یک کارخانه ساخت قطعات هواپیما کار میکرد ولی کارش را دوست نداشت زیرا حقوق کمی بهش میدادن و به نظرش خسته کننده بود. او سپس با استفاده از دانش وسیعی که در زمینه علم مکانیک داشت یک لباس زرهی درست کرد که توانش را ارتقا میداد و تجهیزاتی نظیر یک جفت بال ضد جاذبه، دستکش های مکشی و کلاهخود کنترلی سایبرنتیک داشت.  لباسش همچنین بهش امکان میداد اشعه لیزری هم شلیک کنه.

سرگذشت بیتل

بیتل ، دشمن مرد عنکبوتی

او خودش را بیتل صدا زد و تصمیم گرفت از لباسش برای رسیدن به شهرت، ثروت و ماجراجویی استفاده کند. او خیال میکرد اگر بر نیمی از گروه "چهار شگفت انگیز" غلبه کند به شهرتی آنی دست میاید و بنابراین سعی کرد هیومن تورچ و ثینگ را به مبارزه بکشاند. ولی شکست خورد و به زندان افتاد.

هیومن تورچ

اما بعد از مدت کوتاهی عفو مشروط دریافت کرد و تلاش نمود از هیومن تورچ انتقام بگیره ولی این بار هم ناموفق بود زیرا مرد عنکبوتی به کمک هیومن تورچ رفت (بیتل سعی کرد با دزدیدن دوست دختر جانی استورم نقشه انتقام خودش را عملی کنه).

اسپایدرمن - بیتل

از این به بعد بود که بیتل مساله انتقام گیری از هیومن تورچ را کنار گذاشت و از زره خودش برای انجام کارهای خلاف و غیر قانونی و پولدار شدن استفاده کنه. در مقطعی هم بیتل تحت سلطه ذهنی شخصیتی به نام «کالکتور» (Collector) درآمد و از سوی او اجیر شد تا با انتقام جویان مبارزه کنه و بعدش دو بار با بی باک و مرد عنکبوتی روبرو شد.

بی باک مرد عنکبوتی

بعدشم سعی کرد به کمک «مخترع مخوف» زرهش رو ارتقا بده و توسط «جاستین همر» استخدام شد تا همراه با یک سری دیگر از ابرشرورها با مرد آهنی مبارزه کنه ولی شکست خورد.

 

3- بیتل گروه "سندیکای شرارت" را پایه گذاری کرد

در دهه 80 میلادی بیتل تصمیم گرفت گروه خبیث جدیدی به نام «سندیکای شرارت» (Sinister Syndicate) را تاسیس کند:

سندیکای شرارت

تفاوت این گروه با "شش خبیث" این بود که شش خبیث تنها هدفش گرفتن انتقام از اسپایدرمن بود ولی سندیکای در ازای دریافت پیشنهاد مالی از سوی دیگران کارهای خلاف انجام میداد و به جز بیتل دیگر اعضایش عبارت بودند از : راینو، هایدرو من، بومرنگ و اسپید دیمون.

 

4- تکامل شخصیتی و تبدیل شدن به MACH

بیتل از زمان خلق شدن در دنیای کمیک دچار تحولات و تغییرات شخصیتی بسیاری شده است. همانطور که در موارد بالا گفته شد او اولش دشمن هیومن تورچ بود و میخواست ازش انتقام بگیره ولی به سرعت به دشمن دیگر ابرقهرمانان مارول مثل بی باک و مرد آهنی و به ویژه اسپایدرمن تبدیل شد. در مجموع به عنوان یک ابرشرور تاثیری که روی دنیای مارول داشت کم بود و شاید بزرگترین حرکت او تشکیل "سندیکای شرارت" بود که در مورد قبلی بهش اشاره شد. او در ضمن برای مدتی خیلی کوتاه به یکی از نسخه های گروه "اربابان شرارت" ملحق شد و همانطور که در اینجا گفتیم سابقه حضور کوتاهی نیز در گروه "هفت خبیث" را دارد. تا اینکه در سال 1997 او به عنوان یکی از اعضای موسس گروه "تاندربولتس" به کار رفت و از اینجا به بعد بود که شاهد بودیم تبدیل به شخصیتی شده که اصلاح شده و گذشته اش را کنار گذاشته. در تاندربولتس  خبیث های سابق یک تیم قهرمانی تشکیل داده بودند و زیر نظر دولت کار میکردند  چون قهرمانان مارول ناپدید شده بودند.  رهبر این گروه «سیتیزن وی» بود که ادعا میکرد نوه یکی از قهرمانان جنگ جهانی دوم به نام «جان واتکینز» است. ظاهرش هم خیلی قهرمانانه بود و مشخصات پرچم آمریکا روی لباسش به کار رفته بود (اینجا را ببینید). اما مشخص شد زیر ماسک او کسی نیست جز «هلموت زیمو» ، رهبر گروه "اربابان شرارت"! (زیمو از دشمنان معروف گروه اونجرز است که میتونید در اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). البته بعدا هاکای رهبر تاندربولتس شد ولی در هر حال بیتل در این گروه بود که اصلاح شد.

در ضمن ظاهر و زره او نیز پس از مدتها تغییر کرد و بهش لقب "ماک"  (MACH) داده شد (هر وقت زرهش ارتقا پیدا میکرد، شماره ش نیز عوض میشد و مثلا با لقب MACH-3، MACH-2، MACH-1 و ... صدایش میزدند) :

مک وان زره مارول 

ضمنا در همین گروه بود که عاشق یکی از هم تیمی های خودش به نام «ملیسا گولد» ملقب به «سانگ بِرد» (Songbird) شد و تا سالها با هم رابطه رومانتیک داشتند.

سانگ برد - بیتل

(برای آشنایی با شخصیت سانگ برد، این مقاله را بخوانید).

 

5- بیتل شماره 2

 بیتل شماره 2

پس از آنکه ابنر جنکینز به شخصیت مثبتی به نام Mech I تبدیل شد شاهد بودیم که خانمی به نام «لیلا دیویس» (Leila Davis) به بیتل جدید در کمیک بوک های مارول تبدیل شد. او همسر خبیثی به نام «آنتونی دیویس» ملقب به «رینگر» (Ringer) بود. رینگر سابقه همکاری با ابنر جنکینز را داشت و توسط او به راه شرارت کشیده شد. تا اینکه در "کافه بی نام و نشان" و به همراه 10 شرور دیگر به دست قاتلی به نام «اسکرج» کشته شد (اینجا راجع به «اسکرج» توضیح داده شده). سپس لیلا تصمیم گرفت به خاطر مرگ همسرش از سه نفر انتقام بگیرد: مرد عنکبوتی، ابنر جنکینز و اسکرج. او اولش هویت Hardshell را برای خودش انتخاب کرد ولی وقتی اصلاح شد، به گروهی دولتی به نام Redeemer پیوست و زرهی از بیتل را بهش دادند و تبدیل شد به بیتل جدید.

 

6- دسته سه بیتل!

 سه بیتل!

در جریان رویداد "جنگ داخلی" شاهد بودیم که سه دانشجو سه نسخه قبلی از زره های قبلی بیتل را دزدیدند. اولش فقط فهمیدیم که اولین آنها «یواکیم» نام داره و دومین هم یک خانمه ولی از سومین بیتل اطلاعاتی در دست نداشتیم. آنها سپس توسط گروه "تاندربولتس" دستگیر شدند ولی در داستان Guardian Protocols به این گروه کمک کردند تا از شهر دالاس علیه نیروهای «گرند مستر» دفاع کنند. بعدها نام کامل آنها بدین ترتیب فاش شد: «یواکیم روبیشا»، «الیزابت وان» و «گری کوئین». حالا که بحث بیتل های مختلف داغه باید بگم یه بیتل ناشناس هم داشتیم تو دنیای کمیک!

بیتلِ ناشناس

در واقع «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اریجینال) یکی از زره های قدیمی بیتل را به یک تبهکار ناشناس فروخت. اطلاعات دیگری درباره این بیتل در دست نیست جز اینکه دوست داشت در "کافه بی نام و نشان" وِل بگرده! البته میگن کینگزلی بعدا زره بیتل رو ازش گرفت.

  

7- جَنیس لینکُلن

جَنیس لینکُلن

چند سال پیش در دنیای کمیک شاهد بودیم که یک «بیتل» جدید و مونث به کاپیتان آمریکا و بلک ویدو حمله کرد. اما آنها او را شکست دادند و به زندان «رَفت» فرستادند. اما بیتل به عنوان عضوی جدید از نسخه جدید گروه "شش خبیث" برگشت و بعدا او را در کمیک بوک های شاد و مفرح The Superior Foes opider-Man دیدیم که زیر نظر بومرنگ کار میکرد اما در نهایت با خیانت بومرنگ به عنوان رهبر گروه به دیگر اعضا، این گروه نیز منحل شد.

شش خبیث بیتل

سپس مشخص شد نام کوچک او «جَنیس» (Janice) است و دختر واقعی توم استون است! کم کم درباره گذشته او بیشتر برایمان توضیح دادند و معلوم شد که او فرزند توم استون و یکی از دوست دخترهایش در اوایل حرفه تبهکاری او بوده و توم استون گاهی بهش سر میزد و کمکش میکرد در مدرسه های خوبی درس بخونه.

دختر توم استون

در ضمن معلوم شد جنیس در دوران کودکی عاشق باباش و کارهای خلافش بوده ولی پدرش حضور در این جور فعالیت ها را برایش ممنوع اعلام کرده بود. تا اینکه وکیل مدافع شد و داوطلبانه وکالت «بارون زیمو» را برعهده گرفت و سپس شخصیت خبیثی به نام «فیکسر» (Fixer) به دستور زیمو برایش نسخه جدیدی از زره شخصیت خبیث «بیتل» را ساخت و اینچنین او به بیتل جدید دنیای کمیک تبدیل شد. جنیس اخیرا بیشتر در کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیده شده و در شماره 1 از سری جدید این کمیک ها (که اینجا ترجمه شده) او را به عنوان وکیل مدافعی که برای میستریو استخدام شده دیدیم:

وکیل میستریو 

سپس به عنوان رهبر گروه "سندیکای شرارت" که اعضایش را خلافکاران مونث درجه دو و سه کمیک های مرد عنکبوتی تشکیل میدهند دیده شده (این گروه اولش تشکیل شد تا از بومرنگ انتقام بگیرند).

سندیکا

همچنین معلوم شد او با  رندی رابرتسون (پسر رابی رابرتسون و هم اتاقی جدید پیتر پارکر) رابطه رومانتیک برقرار کرده است!

 

8- بیتل در دنیای آلتمیت

  بیتل در دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک بوک های Ultimate (دنیای شماره 1610) بیتل یک مزدور مرموز و ناشناس است که اهل "لاتوریا" (کشور دکتر دووم) است و زرهی کاملا پیشرفته دارد. اسپایدرمن اولین بار او را وقتی میخواست نمونه ای از سیمبیوت ونوم را از شرکت "راکسان" به سرقت ببرد ، ملاقات کرد و باهاش جنگید. یک بار هم دیدیم که زره او داره توسط «مخترع مخوف» تعمیر میشه.

  

9- بیتل در دنیای "پیرمردی به نام هاکای"

پیرمردی به نام هاکای

یکی از داستان های برتر ولورین، "پیرمردی به نام لوگان" نام داره که اینجا ترجمه شده. وقایع این کمیک پنجاه سال بعد رخ میده و قهرمانان کشته شده اند و آمریکا هم به تسخیر ابرشروران درآمده که ایالت های مختلف را بین خودشون تقسیم کرده اند. در داستان با نسخه ای از هاکای روبرو شدیم که پیر و نابینا شده و از ولورین (که سالهاست به خاطر حادثه ای تراژیک خودش رو منزوی کرده) کمک میگیره تا محموله ای را به مقصدش برسانند و ...  چندین سال بعد، مارول کمیک جدیدی منتشر کرد به نام "پیرمردی به نام هاکای" که به طور کامل در اینجا برایتان ترجمه اش کرده ایم. در این کمیک که داستانش پنج سال قبل از وقایع "پیرمردی به نام لوگان" روی میدهد، شاهد هستیم که هاکای داره رفته رفته بینایی خودش رو به طور کامل از دست میده ولی هدفش اینه که تک تک هم تیمی های سابق خودش در گروه «تاندربولتس» رو شکار کنه زیرا میخواد به خاطر خیانت آنها که منجر به کشته شدن اعضای اونجرز شد ازشون انتقام بگیره. یکی از این هم تیمی ها ابنر جنکینز (بیتل) است که پیر شده و در طول این سالها داشته در یک کارخانه متعلق به دکتر دووم کار میکرده. هاکای میره سراغش و بعد از مبارزه ای کوتاه او را میکشه. ابنر قبل از اینکه کشته بشه به هاکای میگه به خاطر نجات عشقش (سانگ برد) بود که اون خیانت رو مرتکب شد. 

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین حضور بیتل در دنیای انیمیشن برمیگرده به سریال خاطره انگیز "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" در دهه 80 میلادی. اتفاقا او در اپیزود مهمی حضور داشت چون در این ایپزود (که تونی استارک/مرد آهنی هم حضور داشت) این اطلاعات به بیننده ها داده شد که گروه دوستان عنکبوتی چطور با هم آشنا شدند و گرد هم آمدند.

کارتون بیتل

بیتل سپس یک حضور کوتاه در سریال کارتونی مرد آهنی در دهه 90 میلادی داشت.

بیتل انیمیشن

بیتل در سریال "مرد عنکبوتی نهایی" به صورت یک خلافکار بسیار قابل و توانمند ظاهر شد. او در چندین قسمت از این سریال حضور داشت و بارها با مرد عنکبوتی و سازمان شیلد درگیر شد و به عضویت "شش خبیث" درآمد.

کارتون مرد عنکبوتی نهایی

بیتل در سریال جدید مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 آغاز شده نیز حضور دارد.

کارتون جدید اسپایدرمن

در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" شاهد حضور شخصیت «جنیس لینکلن» بودیم! او از کارمندان سابق و ناراضی "صنایع استارک" بود که پس از مرگ تونی از آنجا رفت و به دار و دسته «کوئنتین بک» (میستریو) پیوست و بهش کمک کرد تا خودش رو به عنوان ناجی جهان و جانشین مرد آهنی جا بزنه.

جنیس لینکلن

بیتل تا به حال در 5 ویدئو گیم هم ظاهر شده است.

بازی های بیتل 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مخترع مخوف» (TERRIBLE TINKERER) بدانید

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

خبیث جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کیست؟

10 حقیقت مهمی که باید درباره شوکر (SHOCKER) بدانید

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

10 پیچش داستانی شوکه کننده در تاریخ انتشارات مارول

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-11-11 10:50
استاد ترابی دمتون گرم واقعا عالی بود بود دیگه تنها امیدم برای دیوانه نشدن تو قرنطینه مقالات و کمیک های این سایته
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1399-11-11 11:24
سلام
ممنون بابت مقاله.
مورد جالب در مورد این مقاله این بود که خود آقای ترابی گفتند که بیتل شخصیت خیلی مهمی نبوده اما ایشون ده تا حقیقت درموردش نوشتند :-* :o
سر گذشت بیتل شباهت های کوچکی به اوریجین والچر در فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه دارد. یعنی مردی که از شرایط کارش راضی نیست ودست به جنایت میزند.
حقایق جالبی بودند. این شخصیت واقعا تغییر های زیادی داشته و نفرات به نسبت زیادی لقب بیتل را به دوش کشیدند. و احتمالا تا همیشه هم مهم ترین کارش پایه گذاری سندیکای شرارت می باشد.
به هر حال تشکر.
نقل قول کردن
mobin rz
#3 mobin rz 1399-11-11 11:37
خیلی ممنون به نظرم بهتر بود که این شخصیت انگیزه های اولیه اش رو حفظ میکرد
اقای ترابی لطفا یه مقاله ای چیزی در مورد احتمالات فیلم اسپایدرمن 3 بنویسید ما مردیم از استرس
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1399-11-11 11:58
به نقل از mobin rz:

اقای ترابی لطفا یه مقاله ای چیزی در مورد احتمالات فیلم اسپایدرمن 3 بنویسید ما مردیم از استرس

سلام
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
به نظرم اون بخش خبر های داغ رو یه نگاه بندازید.
ممنون
نقل قول کردن
mani34521
#5 mani34521 1399-11-11 12:01
دستتون درد نکنه آقای ترابی خیلی منتظر این مقاله بودم چون هیچ اطلاعاتی در رابطه با این شخصیت نداشتم بازم ممنون :lol:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-11-11 12:28
خسته نباشید استاد ترابی
مثل همیشه مقاله تون بی نهایت مفید و عالی بود.اگه کسی حتی اسم بیتل هم به گوشش نخورده باشه و این مقاله رو بخونه کامل باهاش اشنا میشه و ازش سر در میاره.واقعا ممنون از شما
ببخشید،حالا که یه اشاره به کمیک الد من لوگان شد،میشه لطفا در مورد dead man logan یک توضیح مختصر بفرمایید.
ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-11-11 12:38
سلام
خیلی ممنون از شما استاد عزیز ( اسپایدی فن ترین اسپایدی فن ایران )
به نظرم بیتن شخصیت جالبه به خصوص نسخه مونث یا همون دختر توم استون .
شخصیت بیتل ظاهر خیلی باحالی داره و جا برای پیشرفت و محبوب شدن داره .
به نظرم اگه نویسنده ها بهش میدون بدن میتون خوب مورد استقبال قرار بگیره .
به نظرم اگه تبدیل به یه قهرمان بشه شاید بیشتر محبوب بشه.مثل پراولر . ظاهرش هم خیلی شبیه پراولر و واسپ هستش.

دمتون گرم استاد بابت این مقاله. خیلی ممنون
نقل قول کردن
Doctor.who
#8 Doctor.who 1399-11-11 13:02
به نقل از mobin rz:
خیلی ممنون به نظرم بهتر بود که این شخصیت انگیزه های اولیه اش رو حفظ میکرد
اقای ترابی لطفا یه مقاله ای چیزی در مورد احتمالات فیلم اسپایدرمن 3 بنویسید ما مردیم از استرس

خیلی چیزها است ولی تا زمانی که یک تریلر راست پخش نشه نمی شه الکی حرف زد. :-*
نقل قول کردن
ilia 1388
#9 ilia 1388 1399-11-11 13:19
ممنونم اقای ترابی مقاله ی بسیار خوبی بود
بسیار کامل و عالی
کاشکی دوباره بیتل قدیمی برگرده به کمیک های اسپایدرمن
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#10 -آرین -محمودیان 1399-11-11 13:27
به نقل از pouya1386:
استاد ترابی دمتون گرم واقعا عالی بود بود دیگه تنها امیدم برای دیوانه نشدن تو قرنطینه مقالات و کمیک های این سایته

دقیقا :lol:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#11 Kia Iron Man 1399-11-11 15:10
یکی دشمنان درجه سه مرد عنکبوتی :-* مقاله عالی بود ولی کلا از بیتل خوشم نمیاد چون نه شخصیت پردازی خوبی داره نه کاراکتر مهمیه نه حتی کاستوم جذابی داره ولی از اونجایی که از از دشمنان اسپایدیه قطعا باید انتظار چنین مقاله ای از تخصصی ترین و بهترین سایت اسپایدرمن و البته کل دنیای کمیک داشت.
خسته نباشیدبه نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید استاد ترابی
مثل همیشه مقاله تون بی نهایت مفید و عالی بود.اگه کسی حتی اسم بیتل هم به گوشش نخورده باشه و این مقاله رو بخونه کامل باهاش اشنا میشه و ازش سر در میاره.واقعا ممنون از شما
ببخشید،حالا که یه اشاره به کمیک الد من لوگان شد،میشه لطفا در مورد dead man logan یک توضیح مختصر بفرمایید.
ممنون

کمیکای اولیه الدمن لوگان که انصافا عالی هستن در سایت ترجمه شده ولی سری الدمن لوگان ادامه پیدا کرد تا اینکه بر اثر وقایعی (که نمیگم تا اسپویل نشه)اسم کمیک هاش به dead man logan تغییر کرد،برای خوندن این سری کمیک ها حتما باید old man logan رو کامل خوند تا داستانشو بفهمی.dead man logan کمیک نسبتا خوبیه ولی من با الدمن لوگان بیشتر حال کردم و برای کسایی مثل خودم که از کمیکای old man logan و old man hawkeye لذت بردن کمیکای dead man logan هم مناسبن و اتفاق مهمی توی این سری میفته :-* (که فکر کنم قابل پیشبینیه)
نقل قول کردن
hmdh
#12 hmdh 1399-11-11 16:16
عالی بود
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-11-11 20:16
به نقل از Kia Iron Man:
یکی دشمنان درجه سه مرد عنکبوتی :-* مقاله عالی بود ولی کلا از بیتل خوشم نمیاد چون نه شخصیت پردازی خوبی داره نه کاراکتر مهمیه نه حتی کاستوم جذابی داره ولی از اونجایی که از از دشمنان اسپایدیه قطعا باید انتظار چنین مقاله ای از تخصصی ترین و بهترین سایت اسپایدرمن و البته کل دنیای کمیک داشت.
خسته نباشیدبه نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید استاد ترابی
مثل همیشه مقاله تون بی نهایت مفید و عالی بود.اگه کسی حتی اسم بیتل هم به گوشش نخورده باشه و این مقاله رو بخونه کامل باهاش اشنا میشه و ازش سر در میاره.واقعا ممنون از شما
ببخشید،حالا که یه اشاره به کمیک الد من لوگان شد،میشه لطفا در مورد dead man logan یک توضیح مختصر بفرمایید.
ممنون

کمیکای اولیه الدمن لوگان که انصافا عالی هستن در سایت ترجمه شده ولی سری الدمن لوگان ادامه پیدا کرد تا اینکه بر اثر وقایعی (که نمیگم تا اسپویل نشه)اسم کمیک هاش به dead man logan تغییر کرد،برای خوندن این سری کمیک ها حتما باید old man logan رو کامل خوند تا داستانشو بفهمی.dead man logan کمیک نسبتا خوبیه ولی من با الدمن لوگان بیشتر حال کردم و برای کسایی مثل خودم که از کمیکای old man logan و old man hawkeye لذت بردن کمیکای dead man logan هم مناسبن و اتفاق مهمی توی این سری میفته :-* (که فکر کنم قابل پیشبینیه)

خیلی ممنون دوست عزیز برای توضیحاتتون
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#14 TMNT - FAN 1402-12-21 17:12
اون قسمتی که اولین بار توی انیمیشن سریالی اسپایدرمن نهایی ظاهر میشد رو دیدم و اونجا برای بار اول با این کاراکتر آشنا شدم ، اون تیکه آخر برام جالب بود که وقتی فهمید جیسون رو نکشته بالاخره زبون باز کرد و بعدش هم پاور من با یه ضربه کاری بالاخره از پا درش آورد و گفت : داداش تو خیلی کم حرفی ...
از اون ورژنی که توی کمیک پیرمردی به نام هاکای بود هم خوشم اومد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37