5 پدر بزرگ و مادر بزرگ خبیث دنیای كمیك!

 ناتانیل ریچاردز (Nathaniel Richards)

این مقاله به مناسبت روز پدر دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

با ديدن فيلم ترسناك آقای «نایات شیامالان» به نام The Visit  تقریبا تمام خاطرات خوشی كه از دیدار پدر و مادر بزرگ های خود داریم نابود میشود! یعنی در این فیلم دو كودك متوجه میشوند كه پدر و مادر بزرگ شان انگیزه های خبیثی دارند. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم در این مقاله به 5 پدر بزرگ و مادر بزرگ  خبیث دنیای كمیك اشاره كنیم كه حتی بر علیه اعضای خانواده خود نیز توطئه كرده اند!

 

رأس‌ الغول (Ra's al Ghul)

رآز الغول (Ra's al Ghul)

او رهبر "انجمن قاتلین" (League of Assassins) و از دشمنان قدیمی و مهم بتمن است. او در ضمن پدر بزرگ پسر بتمن و تالیا الغول یعنی «دیمین وین» هم است. این آدم خود بزرگ بین ابتدا از نوه خود استفاده كرد تا خودش را زنده كند (یكی از دخترانش چند سال پیش او را كشته بود) پس از اینكه دیمین به دست كلون میوتانتی كه توسط مادرش «تالیا» خلق شده بود كشته شد، رأس‌ الغول جسد دیمین را ربود چون میخواست در یكی از حوضچه های "لازاروس" زنده اش كند تا در آینده به جانشین و وارث خودش تبدیل شود. با وجود آنكه بتمن نقشه ابتدایی او را خراب كرد ولی بعدا با هم متحد شدند تا با نیروهای سیاره "اپوكالیپس" بجنگند و با استفاده از Chaos shard ديمین را زنده كنند (chaos shard یك سنگ اپوكالپیسی است كه با جوهره «دارك ساید» تركیب شده).

 

 ناتانیل ریچاردز (Nathaniel Richards)

 ناتانیل ریچاردز (Nathaniel Richards)

تنها یك سفركننده در زمان حاضره به زمان حال بیاد و نوه نوجوان خودش را بدزده تا جلوی نتیجه خودش در آينده رو بگیره! در هر حال، «ناتانیل ریچاردز» (پدر «رید ریچاردز») كسی بود كه اكثر اوقات خودش را در آینده دوری سپری كرد. او به زمان حال آمد تا «فرانكلین ریچاردز» (پسر رید ریچاردز) را بدزدد و بعد به آینده دور برود و در آنجا نیروهای ذهنی شگفت آورش را پرورش دهد و سپس به زمان حال برگرداند! او همه این كارها را كرد تا جلوی پسر فرانكلین را در آینده بگیرد (در واقع پسر فرانكلین قراره در آینده تبدیل به دیكتاتوری ستمگر به نام  Hyperstorm بشه و گروه چهار شگفت انگیز را  به قتل برسونه) . اما بعد از اینكه رید از قضیه خبردار شد، او و چهار شگفت انگیز، Hyperstorm را به زمان حال كشاندند و با فریب «گالاكتوس» كاری كردند كه او را بخورد!!!

اجازه بدهید خلاصه تر بگم: ناتانیل ریچاردز نوه خودش را ربود تا در آینده آموزشش بده. رید ریچاردز هم نوه خودش رو داد به گالاكتوس تا بخورتش!!! عجب پدر بزرگ های شگفت انگیزی!cheeky 

 

نورمن آزبورن (Norman Osborn)

نورمن آزبورن (Norman Osborn)

نورمن آزبورن یكی از پلید ترین مردان عالم مارول است كه عشقی  تاریك و پیچیده نسبت به نوه خودش یعنی «نورمی» دارد (نورمی پسر «هری آزبورن» است). او بارها نقشه های خبییثانه ای برای نوه اش كشیده (مثلا یك بار خودش نوه اش را دزدید و تقصیر آن را گردن مرد عنكبوتي انداخت!)  اما جدیدترین نقشه نورمن برای نوه اش  اخیرا و در جریان داستان "ملت گابلین" روی داد یعنی  زمانی كه سعی كرد یك امپراتوری جنایتكارانه و تجاری برای نورمی بسازد تا بر آن حمكرانی كند نورمن كه آن موقع به "شاه گابلین" شهرت داشت و صورتش را جوری جراجی كرد كه كسی او را نشناسد، ارتشی بزرگ در شهر به راه انداخته  بود . او برای رسیدن به هدف خودش شركت "ازكورپ" را با شركت "لیز آلن" تركیب كرد و در نتیجه شركت "الكمكس" به وجود آمد! (همه میدانند كه این الكمكس بعدا در سال 2099 چه بلایی سر بشریت خواهد آورد!) البته اسپایدرمن توانست در نهایت جلوی او را بگیرد ولی نورمن به كمك عروس و نوه اش فرار كرد. در هر حال چیزی كه معلومه نورمن از هیچ تلاشی برای تبدیل كردن نورمی به شخصیتی خبیث كه بتونه میراث خبیث اش رو در آينده حفظ كنه فروگذاری نمیكنه.

 

هالك (Hulk)

هالك (Hulk)

در یك آینده نامشخص كه در كمیك معروف Old Man Logan دیدیم، «هالك» پدر و رئیس دار ودسته خبیث هالك هاست. اعضای این گروه در واقع نوه های  هالك و شی – هالك (She-Hulk) هستند (هالك و شی هالك پس از انفجار یك بمب اتمی خل شدند  و با هم جفت گیری كردند در حالیكه در دین مسیحیت ازدواج دختر عمه با پسر دایی حرامه و زنا محسوب ميشه!) پس از اینكه دار و دسته هالك خانواده لوگان (ولورین) رو میكشه، او كه سالها بود بازنشسته شده بود، دوباره به عرصه برمیگرده  و اعضای این گروه رو قلع و قمع میكنه و در پایان خود هالك رو هم میكشه.  تنها بازمانده حمله خشمگینانه ولورین كسی نیست جز نوه نوزاد هالك (به نام بروس جونیور). لوگان تصمیم میگیره او را به فرزند خواندگی قبول  كنه و امیدواره تبدیلش كنه به یك قهرمان.

 

مری لانگل (Marie L’Angell)

در كمیك های "واعظ" (Preacher) به قلم «گارث انیس»، «مری لانگل» مادربزرگ بددهن و روان پریش شخصیت اصلی داستان یعنی «جسی كاستر» (Jesse Custer) است. این پیرزن واقعا مریض و غیر طبیعی همواره بر اعضای خانواده خود با خشونت حكومت میكرد (او برای این كار از چند خلافكار روانی بهره میگرفت!) مری لانگل پدر و مادر جسی را كشته و جسی را مجبور كرده یك واعظ مذهبی شود. اما بعد از اینكه جسی با یك موجود ملكوتی به نام «جنسیس» تركیب شد، مری لانگل مامور شد تا جسی را كنترل كند. سپس مری لانگل نامزد سابق جسی به نام «تولیپ» را به قتل رساند ولی خداوند او را زنده كرد و در نتیجه جسی و تولیپ اكثر مزدوران مری لانگل را كشتند و خانه اش را به آتش كشیدند (به نظر میرسه مری لانگل در این آتش سوزی مرد).

 

مترجم:  عمو مختار

منبع: comicbook.com

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقاله مرتبط:

10 ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

بهترین پدرهای دنیای کمیک بوک

7 مادر برتر دنیای کمیک بوک

بدترین پدرهای دنیای كمیك بوك

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

young spider
+1 #1 young spider 1394-06-24 16:09
یعنی هیچکدون رو دوست ندارم پدربزرگم باشن. ولی بارت آلن چه کیفی می کنه. یه سوال هاکای از اسپایدی در کمیک ها بزرگتره. بعد هاکای میاد و با دختر پیتر ازدواج می کنه؟؟ :o بعد یه سوال ، شی هالک مگه دخترخاله هالک نیست؟؟ بعد بدبخت دیمین وین که خیلی حال کرده که!! پدر پولدار و بابابزرگ رزمی کار و باباش هم بتمنه. بعد می خواد بهترین رابین هم نباشه!!
کسایی که دوست دارند با دیمین وین آشنا بشن، برن و انیمیشن « پسر بتمن» و « بتمن در علیه رابین» رو ببینند.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+2 #2 Agent Marvel 1394-06-24 16:10
عالی بود این مقاله و ترجمه از اونم بهتر.

درباره نورمن اینکه گذشته خودشم اینطوری بوده،یعنی پدرش شدیدترین رفتارها رو باهاش داشته و در نتیجه نورمنم پسرش،هری رو عقده ای بار میاره.پسر هری،نورمی هم رفتارهای عجیب و گاه خبیثانه ای نشون میده و حتی در کمیک های دختر عنکبوتی به گرین گابلین تبدیل و از دشمن های اصلی دختر عنکبوتی میشه !
نقل قول کردن
arsalan-goblin
+2 #3 arsalan-goblin 1394-06-24 16:16
راز الغول ابهت زیادی داره و قیافش من حتی یاد لوگان میندازه
با این که هالک خبیثه ( شده ) ولی من همیشه آدمای تپل و بزرگ و دوست دارم نورمن هم که تنها خبیثیه که هیچ جوره ازش بدم نمیاد بیچاره تو زندگیش خعلی مشکل داشته

.
.
.
یه چیزی بگم اون دوستانی که میگن اما استون صداش کلفته باید بگم که اون بخاطر یک بیماری در کودکی صداش کلفت شده :-*
نقل قول کردن
young spider
#4 young spider 1394-06-24 16:18
بعد یه سوال: بابای رید ریچاردز مگه در گذشته نبوده، چجوری رفته آینده؟؟ یعنی ماشین زمان قیل از رید هم بوده؟؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #5 mtm 1394-06-24 16:20
#3:
رآز الغول ويلن خوبيه ولي من به نظرم با دنياي بتمن بيگانه است
چون يه چيزي داره كه يه مقدار جادويي و غير قابل باوره اونم زنده شدن مجدد تو lazarus pit هستش
نولان البته تو batman begins قضيه رو يه جور ديگه كرد و گفت كه چند تا راز الغول وجود داشته كه وقتي ميميرن يكي ديگه جاشونو ميگيره
در ره حال ويلن خوبيه و براي اولين بار حالت بين المللي به بتمن داد و بروس وين رو از گاتام خارج كرد ولي من بهش علاقه ندارم
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1394-06-24 16:21
به نقل از young spider:
بعد یه سوال: بابای رید ریچاردز مگه در گذشته نبوده، چجوری رفته آینده؟؟ یعنی ماشین زمان قیل از رید هم بوده؟؟

اينو بايد حسن اقا جواب بده :-*
نقل قول کردن
Dark spidey
+2 #7 Dark spidey 1394-06-24 16:21
خیلی مقاله خوبی بود ممنون از عمو مختار بابت ترجمه
واقعا چه قدر بی رحم بودن مخصوصا مری لانگل خیلی بی رحم بوده
نورمن هم میخواسنه نوه اش رو مثل خودش کنه (مثلا خوبی نوه اش رو میخواسته :lol: ) راس الغول هم که از نوه اش سو استفاده کرده
هالکم که کارش باج گیری بود حکومت ظالمانه بهتر که لوگان شکمشو پاره کردو کشتش وگرنه نوه اش هم مثل خودش میشد
نقل قول کردن
mtm
+2 #8 mtm 1394-06-24 16:23
ولي انصافا نورمن عجب ويلن كامل و جامعيه
خيلي چند لايه است
هم تا حدي مجنونه، هم جاه طلبه، هم عقده ايه، هم با پيتر مشكل شخصي داره، هم مشكلات خانوادگي داشته ، هم با پسرش مشكل داشته، هم رابطه جالبي با نوه اش داره ، هم خانم بازه (!) و ...

يعني واقعا خيلي ميشه باهاش كار كرد
دست نويسنده خيلي بازه !
نقل قول کردن
mtm
+2 #9 mtm 1394-06-24 16:25
به نقل از young spider:
یه سوال هاکای از اسپایدی در کمیک ها بزرگتره. بعد هاکای میاد و با دختر پیتر ازدواج می کنه؟؟ :o بعد یه سوال ، شی هالک مگه دخترخاله هالک نیست؟؟

اون قضيه هاكاي و ازدواج با دختر پيتر و ... هنوزم درست مشخص نيست
و اينكه چرا سياهپوسته
حالا اگه كسي اطلاعاتي داره لطفا بگه منم ياد بگيرم
ولي شي - هالك مادرش عمه بروس بنر بوده
پس ميشن دختر عمه - پسر دايي
نقل قول کردن
m.spidey
#10 m.spidey 1394-06-24 16:27
از همه بیشتر با هالک و ناتانیل ریچاردز حال کردم
ولی از همه ترسناک تر مری لانگله خیلی مخوف و خفن

.
.
بابا ایول خانواده وین و الغول دیمین رابین رزمی کار پولدار قاتل هست :lol:
#9 منم کاملا از این قضیه اطلاعات ندارم بدم وگرنه میگفتم الان بگم همه گیج میشن چون نصفس
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #11 New Goblin 1394-06-24 16:32
اون ناتانیل ریچاردزو سه بار خوندم تا متوجه شم! :lol:
از همه وحشناکتر نورمن و Ra's al Ghul هستن و واقعا خطرناک!ویلین های بسیار جالب و چالش بر انگیزی هستند.مبارزه با Ra's تو آرکام سیتی رو خیلی خوشم اومد که با روح و روان بتمن بازی میکرد!اونجا هم که تالیا رو از دستش نجات دادیم باحال بود!

فکر از اینا بخوای عیدی بگیری!نورمن بهت یه بمب کدوحلوایی انفجاری میده منفجرت میکنه!Ra's میندازتت تو لازاروس حیاط خونشون،هالک هم میگه عیدی میخوای؟!پرتت میکنه اون طرف دنیا!
نقل قول کردن
young spider
#12 young spider 1394-06-24 16:33
بعد یه سوال دیگه برام پیش اومده ، چرا پیتر همیشه بچه اولش باید دختر باشه؟؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #13 mtm 1394-06-24 16:36
به نقل از young spider:
بعد یه سوال دیگه برام پیش اومده ، چرا پیتر همیشه بچه اولش باید دختر باشه؟؟


دليلي خاصي نداره! شايد چون تو كميك ها بچه اولش دختر شد ، به خاطر اونه
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #14 Agent Marvel 1394-06-24 16:39
#12
تو کمیک خاندان ام بچش(اولش) پسره.
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
+1 #15 امیرحسین مارول 1394-06-24 16:44
نتانیل ریچاردز همون کانگ فاتح نبود؟
نقل قول کردن
j.parker
#16 j.parker 1394-06-24 16:47
به نقل از mtm:
ولي انصافا نورمن عجب ويلن كامل و جامعيه
خيلي چند لايه است
هم تا حدي مجنونه، هم جاه طلبه، هم عقده ايه، هم با پيتر مشكل شخصي داره، هم مشكلات خانوادگي داشته ، هم با پسرش مشكل داشته، هم رابطه جالبي با نوه اش داره ، هم خانم بازه (!) و ...

يعني واقعا خيلي ميشه باهاش كار كرد
دست نويسنده خيلي بازه !


و همچنین کم مونده بود گوعن رو تو گور بلرزونه استاد :lol:
نقل قول کردن
Winter soldier
#17 Winter soldier 1394-06-24 16:53
این کاری که پدر رید ریچاردز کرد که واسه چهار شگفت انگیز خوب بود !!!!!!!!چون میخواست جلوی مرگشون رو بگیره!!!!!!!!!! تازه خودشم زنده میموند!!!!!این طور نیست؟!؟!؟!؟
نقل قول کردن
Winter soldier
#18 Winter soldier 1394-06-24 16:59
اقای ترابی قضیه بچه های گون و نرمن جیه؟!؟!؟!؟!؟!؟! ؟!؟!؟!؟
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
+1 #19 امیرحسین مارول 1394-06-24 17:04
به نقل از winter soldier:
اقای ترابی قضیه بچه های گون و نرمن جیه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

Grey goblin
بچه ی گوین و نورمن که توانایی بدنیش مثل گرین گابلین بود و خیلی زود به دشمن اسپایدرمن تبدیل شد
یه خواهر دوقلو هم داشت که خوب بود فکر کنم
خیلی چیز مهمی نیستند شما خیلی در نظر نگیرشون :-*
نقل قول کردن
mtm
+1 #20 mtm 1394-06-24 17:05
به نقل از Agent Marvel:
#12
تو کمیک خاندان ام بچش(اولش) پسره.


احتمالا بچه اولش با مري جين هميشه دختره ولي با گوئن پسره!
نقل قول کردن
young spider
#21 young spider 1394-06-24 17:06
من چقد سوال دارم:

یه سوال دیگه چرا اسپایدی لباسش تو خاندان ام فرق داشت؟؟ بعد من یه جا خوندم که انگار یه میوتانت شده؟؟ :o
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1394-06-24 17:19
به نقل از young spider:
من چقد سوال دارم:

یه سوال دیگه چرا اسپایدی لباسش تو خاندان ام فرق داشت؟؟ بعد من یه جا خوندم که انگار یه میوتانت شده؟؟ :o

خوب معمولا تو سري هاي جديد لباس جديدي براي قهرمان ها خلق ميكنند
دليل خاصي نداره!!!
ميوتانت هم نشده بود ولي به دروغ گفته يه ميوتانته ولي اخرش لو ميره
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #23 Bad joke 1394-06-24 17:35
بچه هایی که گیر بابای رید ریچاردز هستند نگران نباشن انقدر داستانش قاطی وگیره که منم زیاد قاطیش میکنم

فقط بگم پدر رید ریچاردز دانشمند بزرگ بود که همسرش که عاشقه میمیره ماشین زمانا میسازه البته به صورت مخفیانه ویه روز غیبش میزنه
خیلی داستانه شبیه داستان بچه دونا تری تو سری تایتانه
نقل قول کردن
young spider
#24 young spider 1394-06-24 17:44
به نقل از Bad joke:
بچه هایی که گیر بابای رید ریچاردز هستند نگران نباشن انقدر داستانش قاطی وگیره که منم زیاد قاطیش میکنم

فقط بگم پدر رید ریچاردز دانشمند بزرگ بود که همسرش که عاشقه میمیره ماشین زمانا میسازه البته به صورت مخفیانه ویه روز غیبش میزنه
خیلی داستانه شبیه داستان بچه دونا تری تو سری تایتانه


حسن آقا نوه رید مگه کانگ نیست؟؟ یعنی بچه کانگ قاتل ، ff بوده؟؟
نقل قول کردن
spider raya
+1 #25 spider raya 1394-06-24 17:46
ممنون از مقاله
گفتنی هارو دوستان گفتن
فقط میخوام بگم خیلی خوشحال شدم اسپایدی از اکران این فیلم ( چن روز پیش تریلر و پشت صحنه خفنشو دیدم ) به نحو احسن استفاده کرد و همچین شاهکاری رو ترجمه کرد . از شما دعوت می کنم تریلر ویزیت رو ببینین
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #26 Bad joke 1394-06-24 17:52
به نقل از young spider:
به نقل از Bad joke:
بچه هایی که گیر بابای رید ریچاردز هستند نگران نباشن انقدر داستانش قاطی وگیره که منم زیاد قاطیش میکنم

فقط بگم پدر رید ریچاردز دانشمند بزرگ بود که همسرش که عاشقه میمیره ماشین زمانا میسازه البته به صورت مخفیانه ویه روز غیبش میزنه
خیلی داستانه شبیه داستان بچه دونا تری تو سری تایتانه


حسن آقا نوه رید مگه کانگ نیست؟؟ یعنی بچه کانگ قاتل ، ff بوده؟؟

نوه نیست نوادشه کانگ تو قرن ۳۲به دنیا اومده
نقل قول کردن
parker
+2 #27 parker 1394-06-24 17:55
عمو خیلی مقاله باحالی بود. جدیدا دیدید هر چه موضوع اصلی هست براش مقاله نوشتن الان همه دنبال یه موضوعن برای مقاله نوشتن. برای همین عنوان مقاله ها خیلی باحاله.
راستی منم یه چند تا پدر بزرگ نمونه معرفی می کنم:
مگنتو
الترون
سایکلاس
ونوم
و
پیتر پن :eek:
نقل قول کردن
farhood spidey
#28 farhood spidey 1394-06-24 20:12
ممنون عمو مختار ....... حتما نورمن ازبورن بدترین پدر بزرگ کمیک هاست.حتما
نقل قول کردن
Dark spidey
#29 Dark spidey 1398-12-19 03:19
چقدر نورمن پدر و پدر بزرگه نمونه بوده :sad:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#30 AmirhoseinJafari2005 1399-12-11 23:57
خیلی عالی بود آقای ترابی ;-) روز مرد رو هم به شما و به تمامی دوستان تبریک میگم (هر چند ، چند روز پیش تموم شده :-* )
نقل قول کردن
Pbenjya
#31 Pbenjya 1400-12-14 18:47
به نقل از young spider:
یعنی هیچکدون رو دوست ندارم پدربزرگم باشن. ولی بارت آلن چه کیفی می کنه. یه سوال هاکای از اسپایدی در کمیک ها بزرگتره. بعد هاکای میاد و با دختر پیتر ازدواج می کنه؟؟ :o بعد یه سوال ، شی هالک مگه دخترخاله هالک نیست؟؟ بعد بدبخت دیمین وین که خیلی حال کرده که!! پدر پولدار و بابابزرگ رزمی کار و باباش هم بتمنه. بعد می خواد بهترین رابین هم نباشه!!
کسایی که دوست دارند با دیمین وین آشنا بشن، برن و انیمیشن « پسر بتمن» و « بتمن در علیه رابین» رو ببینند.

دوست خوب من علمای بزرگترها که دلیل نمیشه نتونه ازدواج کنه بعدشم اختلاف سنیشون(هاکای و زنش) تو طراحی داستان هم مشخصه :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید