نسخه های عجیب و غریب از پلنگ سیاه در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از پلنگ سیاه در دنیای کمیک! black panther بلک پنتر پانتر جهان های موازی

پس از معرفی حقایق جالب از شخصیت «بلک پنتر» (Black Panther) در اینجا، حالا زمان آن فرا رسیده که با نسخه های مختلف او از جهان های موازی نیز آشنا شوید!

 

10- پلنگ سیاه دنیای شماره 2992

  پلنگ سیاه دنیای شماره 2992

دنیای شماره 2992 مارول از دنیای آینده معروف این انتشارات یعنی سال 2099 منشعب شده است. در این دنیا ، پادشاهی جدید به نام «کی شامبا» (K’Shamba) حاکم واکاندا شده بود. او با نیروهای مهاجم به واکاندا که توسط جانشین دووم فرماندهی میشدند مبارزه کرد و شکست شان داد ولی در نهایت معلوم شد که کی شامبا از افراد دووم اریجینال است!

 

9- پلنگ سیاه دنیای شماره 6706

 پلنگ سیاه دنیای شماره 6706

نام واقعی اش را نمیدانیم ولی میدانیم که که دختر عموی تی چالا بود. وقتی بارش شهاب سنگ موجب نابودی دنیا شد، تی چالا را به قتل رساند و صاحب تاج و تخت واکاندا شد. بنابراین او یک پلنگ سیاه خبیث است و به گروه خبیثی در دنیای خودش پیوست به نام Bloodforce ولی در نهایت او و این گروه به دست قهرمانانی به نام Exiles که وظیفه دارند به دنیاهای موازی سفر و مشکلات را حل کنند، شکست خوردند.

  

8- پلنگ سیاه زامبی

پلنگ سیاه زامبی

در داستان های مربوط به زامبی های مارول، پلنگ سیاه یکی از معدود قهرمان هایی بود که به ویروس زامبی ها مبتلا نشده بود. اما جاینت من زامبی شده او را زندانی کرده بود و به عنوان ذخیره غذایی ازش استفاده میکرد! به همین دلیل یک پا و دست او را خورد! ولی پلنگ سیاه تونست فرار کنه:

زامبی های مارول

او به گروه مقاومت در برابر زامبی ها پیوست. سپس دیدیم که پس از گذشت 40 سال ازدواج کرده و اندام قطع شده اش نیز مصنوعی شده اند. ولی بهش خیانت و در سرانجام به زامبی تبدیل شد ولی عقل و هوش خودش را همچنان داشت اما در نهایت نابود شد.

 

7- پلنگ سیاه 2099

پلنگ سیاه 2099

در سری کمیک های 2099، شاهد بودیم که واکاندا بسیار ضعیف شده و شاهدختی بی تجربه به نام «اوکوسانا» میخواد بر آن حکومت کنه ولی خودش میترسه که شاید آمادگیش رو نداشته باشه. لذا از دووم میخواد که پدربزرگش به نام «ثاندازا» (Thandaza) که یک پلنگ سیاه مقتدر بود را احیا کنه. بدین ترتیب ثاندازا زنده میشه ولی به صورت یک سایبورگ که بیشتر اندامش از فلز ویبرانیوم ساخته شده بودند! ولی رئیس نگهبانان واکاندا که با این کار مخالف بود و آن را در تضاد با سنت های کشورش میدانست بهش شلیک کرد و باعث شد سیستم هاش قاطی کنند و دیوانه بشه و دست به شورش بزنه! دووم در نهایت مجبور شد او را بکشه تا به درد و رنجش خاتمه بده.

  

6- پلنگ سیاه دنیای شماره 2301

پلنگ سیاه دنیای شماره 2301

در دنیای شماره 2301 ، پلنگ سیاه عضو اونجرز بود ولی کوتاهی او در دفاع از آنها باعث شد تا برخی از اعضای آن مثل کاپیتان آمریکا در حمله دکتر دووم کشته شوند. او سپس فهمید که دکتر دووم در واقع خواهر خودش است به نام «تی چانا»! پلنگ سیاه در نهایت به کمک اونجرز و چهار شگفت انگیز توانست خواهرش را شکست دهد و بکشد.

  

5- گوست پانتر (Ghost Panther)

گوست پانتر (Ghost Panther)

در رویداد سال 2018 مارول به نام "جنگ های بینهایت" (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که عالم برای مدتی مقطعی ادغام شد و شخصیت های مختلف با هم ترکیب شدند! پلنگ سیاه هم با گوست رایدر ترکیب شد و شخصیتی به نام گوست پانتر پدید آمد! او مغرور بود و با پدرش مشکل پیدا کرد و از واکاندا تبعید شد و به آمریکا رفت و فردی به نام جریکو سیمپسون بهش آموزش داد تا بدلکار نمایش های خطرناک شود و اسم جدید جانی بلیز را برای خودش برگزید ولی در حادثه ای کشته شد و زاراثوس باهاش معامله کرد که اگر به شبح انتقام تبدیل بشه، زنده ش میکنه. او هم قبول کرد و به عنوان گوست پانتر از نو زاده شد!

 

4- پلنگ سیاه در دنیای MC2

گفته میشه وقتی «جک کربی» برای اولین بار ایده پلنگ سیاه به ذهنش رسید قصد داشت اسمش رو بذاره Coal Tiger. ولی استن لی  بهش گفت که اسمش رو عوض کنه و بذاره «پلنگ سیاه» چون باحال تره. جک کربی همچنین اولش ظاهر متفاوتی رو برای این شخصیت در نظر داشت که میتونید در اینجا ببینید. جالبه که در دنیایی دیگر از مارول به نام MC2 (که دختر اسپایدرمن به نام Spider-Girl در آنجا خلق شده) ما شخصیتی را داریم  به نام Coal Tiger که پسر تی چالا هستش ولی نمیخواهد پلنگ سیاه صدایش کنند و صاحب  تاج و تخت واکاندا باشه!

 

 3- پلنگ سیاه یک میلیون  سال قبل از میلاد مسیح

کمیک Marvel Legacy (که پرفروش ترین کمیک سال 2017 هم شد) یک سری شخصیت های بسیار قدیمی از دنیای مارول به ما ارائه داد که یکی از اونا پلنگ سیاه بود. اونا در کنار هم اولین گروه اونجرز تاریخ را تشکیل دادند. در میان این اونجرز عصر حجر (!) کسانی مثل «اودین» (پدر ثور)، «فونیکس» و «گوست رایدر» و ... هم بودند که با هم متحد شده بودند علیه موجودی از نژاد "سلستیال" به نام Fallen. پلنگ سیاه در واقع یک انسان اولیه از قبیله پلنگ بود که یک شهاب سنگ ویبرانیوم را پیدا کرد و به اسرار آن دست یافت و اولین کسی شد که لقب پلنگ سیاه را بخودش اختصاص میده. ظاهر جالب این پلنگ سیاه توسط «مایک دیوداتو» (که واقعا طراح بزرگیه) خلق شد و کاملا حس و حال یک پلنگ سیاه از دوران ماقبل تاریخ رو داشت . و البته خیلی جالبه که حتی اجداد پلنگ سیاه هم چنگال داشتند!

  

2- پلنگ سیاه آلتمیت (Ultimate Black Panther)

 پلنگ سیاه آلتمیت (Ultimate Black Panther)

در سری کمیک های آلتمیت مارول، تی چالا شاهزاده جوان و عجول واکاندا بود و به جای اینکه اجازه بدهد برادر بزرگترش به نام اِم باکو تاج و تخت را تصاحب کند (که حقش هم بود) ، خودش را وارد آزمونی کرد که باید در آن یک پلنگ سیاه وحشی را از پا در می آورد ولی به شدت زخمی شد (پلنگ سیاه گلویش را برید). علیرغم اینکه 17 ساعت روی او جراحی شد اما فایده ای نداشت و پدرش مجبور شد از آمریکا درخواست کمک نماید. در آمریکا جانش را نجات دادند ولی توانایی تکلم خود را از دست داد. سپس او را تحت برنامه "سلاح ایکس" (که ولورین هم در آن صاحب اسکلت فلزی شده بود) قرار دادند و صاحب چنگال های فلزی جمع شونده (مشابه با چنگال های ولورین) شد. سپس نیک فیوری از کاپیتان آمریکا خواست تعلیمش دهد تا آماده عضویت در گروه آلتمیتس (اونجرز) شود.

 

1- پلنگ سیاه هفت تیر کش

 پلنگ سیاه هفت تیر کش

در دنیای شماره 18136 مارول، تی چالا شاهزاده واکاندا بود ولی پدرش توسط «اریک مگنوس» (مگنتو) که میخواست گنجینه های کشورش را به سرقت ببرد، کشته شد. او برای انتقام گرفتن از او به غرب وحشی آمد و به هفت تیر کشی تبدیل شد که جلیقه ضد گلوله ساخته شده از ویبرانیوم میپوشید و گلوله های ویبرانیومی هم شلیک میکرد! بهش لقب «کینگ» داده بودند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2021

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

 رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 کمیک برتر "پلنگ سیاه" (BLACK PANTHER)

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

معرفی پلنگ سیاه

معرفی 10 دشمن برتر پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

اولین حضور پلنگ سیاه در دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidermamad
#1 spidermamad 1399-11-06 15:09
سلام استاد
دستتون درد نکنه واقعا مقاله عالی بود.من تعجب میکنم واقعا شما چطور این همه مقاله مینویسد.شما یک ابرانسانید!
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#2 Captain-Deadpool 1399-11-06 15:18
ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله جالب. :D
به نظرم گوست پنتر از لحاظ بصری خیلی خفن بود و داستان تبدیل شدن ت چالای آلتیمیت به بلک پنتر به معنا واقعی کلمه عجیب بود!(نسبت به دنیای اصلی)
بلک پنتر 2099 هم که یه جورایی ترسناک بود اصلا :-|
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-11-06 15:27
واااااو
یکی دیگه از پرطرفدارترین های مارول!
ممنون استاد ترابی عزیز بخاطر این مقاله جذاب و خواندنی
من عاشق پلنگ سیاه یک میلیون سال قبل از میلاد شدم
واقعا که هم خفن و پر ابهته(دقیقا مثل تی چلا)و هم اینکه لباس باحالی داره.
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#4 iron man Amir karimi 1399-11-06 15:41
سلام . ممنونم بابت این مقاله مفید و جالب . از اقای ترابی واقعا ممنونم . هر روز با یک مقاله جدید . بابا عالی بودید!
مورد ۳ خیلی جالب بود.واقعا ظاهر جالبی داره .مورد 5سوار یه پلنگ سیاه آتیشی!!!
بازم از آقای ترابی ممنون.
نقل قول کردن
Iron Legend
#5 Iron Legend 1399-11-06 15:47
سلام خسته نباشید
من کلا شخصیت پلنگ سیاه (بلک پنتر) رو خیلی دوست دارم و از فوت چدویک بوزمن به شدت متاثر شدم :cry:
خودم به شخصه از مدل هفت تیرکش و گاست پنتر خیلی خوشم اومد... ممنون از مقاله های عالیتون ;-)
نقل قول کردن
alireza123456789
#6 alireza123456789 1399-11-06 15:52
سلام و خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود مثل همیشه
نقل قول کردن
ilia 1388
#7 ilia 1388 1399-11-06 16:34
ممنون استاد ترابی بخاطر این مقاله ی جذاب
من بیشتر از گزینه ی ۱ خوشم اومد چون من لباس های زمان غرب وحشی را دوست دارم
پلنگ سیاه یکی از بهترین قهرمانان رنگین پوست دنیای کمیک است
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1399-11-06 16:45
سلام
ممنون بابت مقاله
این دفعه نسخه های عجیب و غریب پلنگ سیاه بیشتر جالب بودند. البته راستش رو بخواید قبل از این انقلاب(!) جدید در سایت اسپایدی و حجوم این مقالات من مقاله های نسخه های عجیب و غریب رو نمی خوندم اما الان برای جالب.
من از مورد های۲، ۳ و۵ بیشتر از همه خوشم اومد.
در کل وجود دنیاهای موازی به نظر من اینه که نسخه های جدید از یک شخصیت رو انتخاب کرد و نو آوری به خرج داد. یعنی خوبیهای یک شخصیت رو نگه داشت یا کمی آنرا تغییر داد( اما ذاتش هنوز همان باشد مثل مرد عنکبوتی نوآر ) و چیز های جدیدی به آن اضافه کرد. و قبلا هم گفتم به همین دلایل عاشق دنیاهای موازی هستم چون مقطع خلاقیت است اگر دست آدم های درستی باشد.
با تشکر.
نقل قول کردن
rune king thor
#9 rune king thor 1399-11-06 18:08
واقعا ممنون آقای ترابی. من خیلی مقالات شما درباره ی نسخه های عجیب دوست دارم.اطلاعات ما رو خیلی بالا می بره. ممنون :-) . من به شخصه از موارد ۱،۲،۳،۴،۵ خوشم اومد
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1399-11-06 18:27
سلام
خیلی مقاله خوبی بود دمتون گرم
مورد ۱ و ۴ خیلی جالب بودن
مورد ۳ هم ظاهرش خیلی جالب بود .
نقل قول کردن
Doctor.who
#11 Doctor.who 1399-11-06 19:50
خیلی جالب بود و پلنگ سیاه از شخصیت های مورد علاقه‌ی من است( روان بازیگرش شاد)
پلنگ سیاه یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح واقعا خوب بود. یادم است در یک کمیک انتقامجویان که لوکی هم در آن بود حضور پیدا کرده بود و جز گروه انتقامجویان قدیمی بود. (به یاد دارم این کمیک با برگردان عالی در سایت قرار گرفت) و در دنیای آلتمیت هم واقعا شخصیت بندی خوب و جالبی دارد؟ در داستان زامبی های مارول که واقعا داستان ترسناک حساب می شوند این شخصیت توانایی بازگشت دارد. از نسخه‌ی او در دنیای ۱۸۱۳۶ خیلی خوشم نمی آید چرا که زیاد مرا جذب نمی کند و مانند پلنگ سیاه کلی نیست. در دنیای mc2 رو که نگو! این شخصیت از نام coal tiger استفاده کرده و قدرت فراوان د حالت قوی مانندی دارد.گوست پانتر ولی بیشتر شبیه یک چیز گذری است چرا که فکر کنم طرفداران پلنگ سیاه و گوست رایدر رو جدا از هم بخواهند یا نه؟ نسخه ۲۹۹۲ بسیار جالب است و از داستان خوبی برخوردار است.نسخه ۶۷۰۶ هم حیف شد که رفت و می توانست شرور بسیاری از داستان های پلنگ سیاه هم شود. داستان نسخه ۲۰۹۹ که خیلی جالب نبود و من را زیاد جذب نکرد و بقیه را نمی دانم ولی فکر کنم داستان خوبی رو ارائه نکرد. ۲۳۰۱ هم جالب است و تنها فرقش با پلنگ سیاه معمولی خشن تر بودنش است فکر کنم. ولی هنوز برایم سوال است که کدام می تواند برتری داشته باشد چرا که من نسخه های شگفت آوری را دیده ام.
نقل قول کردن
hmdh
#12 hmdh 1399-11-06 20:13
عالی بود
نقل قول کردن
mobin rz
#13 mobin rz 1399-11-06 20:51
واقعا خدا بیامرزه چادویک بوزمن رو
اقای ترابی این عکسای خفن سر تیتر رو از کجا پیدا میکنین؟
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-11-06 21:17
به نقل از mobin rz:

اقای ترابی این عکسای خفن سر تیتر رو از کجا پیدا میکنین؟

از اینترنت :-)
نقل قول کردن
ilia 1388
#15 ilia 1388 1399-11-06 22:00
سلام اقای ترابی شما این عکس هارو از کدام سایت پیدا میکنید
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-11-06 23:34
به نقل از ilia 1388:
سلام اقای ترابی شما این عکس هارو از کدام سایت پیدا میکنید

سلام پسرم
از سایت های اینترتی :-)
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-11-06 23:36
ممنون از دوستان دارای پروفایل های شخصیت های دیسی بابت سوال بسیار فنی و تخصصی شون :-)
منم دارم سعی میکنم تا جای ممکن پاسخ های فنی و تخصصی بهشون بدم :-) :-)
حالا دیگه برید بخوابید فک کنم از وقت خوابتون خیلی وقته گذشته :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1399-11-07 00:15
سلام
آقای ترابی به نظر خودتون کدوم بهتر بود؟
و در آخر کدوم موفق و محبوب تر شد؟
با تشکر
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#19 -آرین -محمودیان 1399-11-07 08:22
سلام استاد دمتون گرم چقدر منتظر این مقاله بودم
من از مورد شماره ۱خیلی خوشم اومد واقعا ایده جالبی بود
(چون من خودم سبک وسترن خیلی دوست دارم )
و مورد ۳ که پلنگ سیاه قبل از میلاد مسیح بود
و به نظر خیلی خفن میومد
:-)
نقل قول کردن
spider peter
#20 spider peter 1399-11-07 09:47
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله ای بی نظیر بود
من خودم از نسخه التیمیت خوشم اومد هیکل ورزشکاری داشت

خدا رحمتش کنه چادیک بوزمن رو

یک سوال استاد ترابی می دونم اسپم هستش ببخشید بابت اسپم

خبری از مرد عنکبوتی ۳(یا بازگشت به خانه ۳) نشده هنوز؟
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-11-07 10:54
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
آقای ترابی به نظر خودتون کدوم بهتر بود؟
و در آخر کدوم موفق و محبوب تر شد؟
با تشکر

والا من سوال عجیبیه
یعنی چی کدوم موفق تر و محبوب تر شد؟
مگه مسابقه است؟ :lol:
یه سری نسخه از یه شخصیت در دنیاهای موازی معرفی کردیم دیگه! من خودمم ترجیح خاصی روی هیچ کدوم ندارم
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1399-11-07 10:55
به نقل از spider peter:

یک سوال استاد ترابی می دونم اسپم هستش ببخشید بابت اسپم

خبری از مرد عنکبوتی ۳(یا بازگشت به خانه ۳) نشده هنوز؟

خبری که تایید شده باشه نیست. اگه باشه در اسرع وقت تو سایت اعلام میکنیم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#23 AM SM BM SM 1399-11-07 12:39
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
آقای ترابی به نظر خودتون کدوم بهتر بود؟
و در آخر کدوم موفق و محبوب تر شد؟
با تشکر

والا من سوال عجیبیه
یعنی چی کدوم موفق تر و محبوب تر شد؟
مگه مسابقه است؟ :lol:
یه سری نسخه از یه شخصیت در دنیاهای موازی معرفی کردیم دیگه! من خودمم ترجیح خاصی روی هیچ کدوم ندارم

معذرت می خوام :oops: :sad:
نقل قول کردن
Viera_allen
#24 Viera_allen 1399-11-07 15:13
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

یک سوال استاد ترابی می دونم اسپم هستش ببخشید بابت اسپم

خبری از مرد عنکبوتی ۳(یا بازگشت به خانه ۳) نشده هنوز؟

خبری که تایید شده باشه نیست. اگه باشه در اسرع وقت تو سایت اعلام میکنیم

پوزش برای اسپم
آقای ترابی اینکه چارلی کاکس تو فیلم حضور داره ممکنه شخصیت هایی مثل فاگی نلسون و یا بقیه حضور داشته باشن یا ممکنه فقط یه اشاره بهشون بشه؟
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-11-07 18:44
به نقل از Viera_allen:
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

یک سوال استاد ترابی می دونم اسپم هستش ببخشید بابت اسپم

خبری از مرد عنکبوتی ۳(یا بازگشت به خانه ۳) نشده هنوز؟

خبری که تایید شده باشه نیست. اگه باشه در اسرع وقت تو سایت اعلام میکنیم

پوزش برای اسپم
آقای ترابی اینکه چارلی کاکس تو فیلم حضور داره ممکنه شخصیت هایی مثل فاگی نلسون و یا بقیه حضور داشته باشن یا ممکنه فقط یه اشاره بهشون بشه؟

فکر نکنم باشن
چون بعیده به جز خود دردویل به مواردی دیگر مربوط به دنیای سریالی او اشاره بشه
نقل قول کردن
Viera_allen
#26 Viera_allen 1399-11-07 19:09
به نقل از mtm:
به نقل از Viera_allen:
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

یک سوال استاد ترابی می دونم اسپم هستش ببخشید بابت اسپم

خبری از مرد عنکبوتی ۳(یا بازگشت به خانه ۳) نشده هنوز؟

خبری که تایید شده باشه نیست. اگه باشه در اسرع وقت تو سایت اعلام میکنیم

پوزش برای اسپم
آقای ترابی اینکه چارلی کاکس تو فیلم حضور داره ممکنه شخصیت هایی مثل فاگی نلسون و یا بقیه حضور داشته باشن یا ممکنه فقط یه اشاره بهشون بشه؟

فکر نکنم باشن
چون بعیده به جز خود دردویل به مواردی دیگر مربوط به دنیای سریالی او اشاره بشه

خیلی ممنون بابت توجه بالا شما. واقعا درک میکنم که چقدر سخته پاسخ به تمام سوالات و ری اکت به نظرات دیگر دوستان. خدا قوت واقعا
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#27 AmirhoseinJafari2005 1399-11-08 04:37
عالی بود. مورد ۴ خیلی باحال بود دیزاینش قشنگ بود :-) مورد ۵ هم همینطور... خسته نباشید
نقل قول کردن
mani34521
#28 mani34521 1399-11-08 09:24
راستش من از مورد 1 بیشتر از همه خوشم اومد ظاهرش رو واقعا خفن طراحی کردن 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید