ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات فیلم " ونوم " (Venom)

ایستر اگ ونوم

به مناسبت عرضه بلوری فیلم ونوم این مقاله تقدیم شما میگردد.

 

 

۱. اشاره به سوپرمن!

سوپرمن ونوم

وقتی که «آنی» «ادی» را به برای تست و چک آپ به بیمارستان برد که در آخر «ادی» مجبور شد زیر دستگاه MRI بره؛ دیدیم او شدیدا تشنج کرد و ونوم از بدنش جدا شد. همونطور که می دونید یکی از نقاط ضعف سیمبیوت صوته، پس دستگاه MRI شدیدا روی سیمبیوت اثر منفی میذاره.

در اینجا برای شرح این ضعف گفته شد که MRI مثل کریپتونایت میمونه که مستقیم به سوپرمن اشاره داره!

 

۲. نحوه آمدن سیمبیوت ها به زمین

در ابتدای فیلم نشان داده میشه فضاپیمای شرکت "بنیاد حیات" مورد هجوم سیمبیوت ها قرار میگیره و سقوط میکنه. کسانی که کارتون های اسپایدرمن را دیدن قطعا میدونن که در مجموعه کارتونی اسپایدرمن (1994) سیمبیوت ها به همین شکل و از طریق چسبیدن به فضاپیمای «جان جیمسون» به زمین اومدن که اشاره هوشمندانه ای در این فیلم بهش شده.

البته به نوعی هم میتونه به کمیک 5 قسمتی "سیاره سیمبیوت ها" اشاره داشته باشه که سیمبیوت های فضایی با سفینه خودشون به زمین اومدند:

venom-trailer-9

 

 

۳. جان جیمسون

بعد از اینکه فضاپیما سقوط میکنه گفته میشه همه کشته شدن به جز یک نفر که با نام جیمسون شناخته میشه. بله درست متوجه شدید او همان جان جیمسون فضا نورد پسر جیمز جونا جیمسونه که همیشه به اکتشافات فضایی میپرداخته.

(برای آشنایی بیشتر با جان جیمسون این مقاله را بخونید)

 

۴. حمایت ادی براک از بی خانمانان

ادی براک در این فیلم به عنوان خبرنگار میدانی فعالیت داره و برنامه ای در اینترنت داره به اسم گزارش ادی براک و در بخشی از فیلم بخش هایی از ویدیو هایش رو نشون میده که یکیش داره راجع به افزایش جمعیت بی خانمانان توضیح میده.

یا در این سکانس هم با یه خانم بی خانمان داره گپ میزنه:

تو دنیای کمیک هم بار ها دیدیم که ادی حامی افراد بی خانمان و مظلومه که نمونه بارزش در کمیک محافظ مرگباره (Lethal Protector) هستش که از این مردم در برابر زورگویان و بنیاد حیات که میخوان رو مردم بی گناه به زور برای آزمایش با سیمبیوت ها پیوند بزنن حفاظت میکنه.

شما میتونید این داستان زیبا رو با ترجمه فارسی از اینجا دانلود کنید

 

۵. اشاره به نماد عنکبوت

کاملا درسته که در این فیلم ونوم آن نشان عنکبوتی سفید را روی بدنش نداشت اما وقتی رایوت تیغه ای در بدن ونوم فرو کرد و باعث شد مجروح بشه ولی وقتی ونوم آن تیغه را در آورد چند لحظه محل آسیب دیدگی به نماد عنکبوت شباهت پیدا کرد و به نماد عنکبوت اشاره داره:

 

 

۶. ادای احترام بصری به کاور معروف ونوم و کارنیج

در نبرد نهایی اونجایی که رایوت ونوم رو از دی جدا میکنه در واقع اون ژستی که گرفته میشه ادای احترام به یکی از کاور های کمیک 4 قسمتی

Venom: Carnage Unleashed که طراحش اندرو وایلد من هستش که کارنیج داره کله ونوم رو از ادی براک جدا میکنه!

 

۷. اشتباهات گذشته در دیلی گلوب

اونجا که ادی و انی تو رستوران دارن راجب پرونده بنیاد حیات که  ادی از رئیسش ماموریت داره تا با کارلتون دریک مصاحبه کنه صحبت کنن انی به ادی هشدار میده که حادثه دیلی گلوب تکرار نشه. یعنی ادی قبلا در نیویورک بوده و در دیلی گلوب کار میکرده اما گند کاری کرده و اخراج شده و به سان فرانسیسکو برای شغل جدید اومده.

این قضیه مربوط میشه به دنیای کمیک که ادی براک که یک خبرنگار شرکت دیلی گلوب (این شرکت با دیلی بیوگل رقابت داره) بود به پرونده قاتلی سریالی به نام سین-ایتر (Sin-Eater) رسیدگی میکرد و تونست مصاحبه ای با او داشته باشد و دیلی گلوب نیز مصاحبه را چاپ کرد. اما بعدا معلوم شد که او سین-ایتر اصلی نبوده و قاتل اصلی توسط اسپایدرمن پیدا و دستگیر شد و ادی براک هم رسوا شد و به همین دلیل اخراج شد و البته از اسپایدرمن هم کینه پیدا کرد.

 

۸. بارنی بوشکین

اون بخش که ادی در به در دنبال کار میگرده و به جا های مختلف زنگ میزنه نشون میده به یه نفر به اسم بارنی بوشکین پیام داده و اونم درخواستشو رد کرده.

تو شماره 27 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که نویسنده اش استن لی و طراحش هم استیو دیتکو بودش پیتر پارکر آبش با جیمسون توی آب نرفته واسه همین تصمیم گرفت که عکس هاشو به یه روزنامه دیگه بفروشه. سردبیر اونجا اسمش بارنی بوشکین بود و خیلی گیر میداد و کنجکاو بود که پیتر عکساشو چجوری میگیره به همین خاطر هم پیتر کلا بی خیال شد و به دیلی بیوگل برگشت!

 

۹. دمبل های ادی

بعد از اینکه ادی با ونوم پیوند خورد مامورای بنیاد حیات به زور وارد خونه اش شدن تا سیمبیوت رو پس بگیرن و مشاجره ای صورت میگیره و ادی (یا بهتره بگم ونوم!) دمبلی رو به سمت یکی از مامورا پرت میکنه.

تو کمیک ها هم ادی هر وقت اعصابش خرد بود وزنه بلند میکرد و دمبل میزد:

تو کارتون اسپایدرمن 1994 هم همینطور بود:

 

۱۰. سلاح های سیمبیوتی

اوایل فیلم که سیمبیوت رایوت با یه خانم پرستار پیوند خورد و به بازار رفتند سلاح های سیمبیوتی شبیه به شمشیر یا تیغه های مختلف به همه حمله کرد مثل این:

یا این:

یا این سلاحی که رایوت باهاش به بقیه حمله کرد:

همه اینها مثل سلاح هایین که کارنیج موقع مبارزه با بقیه به اشکال مختلف میسازه:

 

 

البته تصویر اول میتونه به این صحنه در فیلم ترمیناتور 2 هم اشاره داشته باشه:

 

۱۱. اشاره به کمیک های دنیای Ultimate

در فیلم گفته میشه یکی از اهداف ظاهری کارلتون دریک برای آزمایش سیمبیوت ها روی بقیه درمان سرطانه.

در کمیک های دنیای Ultimate مارول نیز دیدیم که ونوم منشا فضایی نداره و به عنوان لباسی هوشمند که توسط پدر های پیتر پارکر و ادی براک ساخته شده که برای درمان سرطان ساخته شده.

 

۱۲. ادای احترام به خالقین ونوم

اونجا که ادی میره دم ساختمان شرکت حقوقی که انی در آن کار میکرد در لحظه ای کوتاه تابلویی کوچک را میبینیم که اسم آن شرکت را نوشته است "میشلینی و مک فارلین" که ادای احترامی زیبا به خالقین ونوم یعنی تاد مک فارلین و دیوید میشلینی!

 

 

۱۳. ادای احترام به فردی که ایده لباس سیاه را به مارول داد!

شاید ندونید اما ایده اصلی لباس سیاه مرد عنکبوتی توسط یک هوادار به مارول داده شده و بابتش 220 دلار هم بهش پرداخت شده (که اینجا مفصل توضیح داده شده)

اسم اون هوادار «رندی شولر» است.

در فیلم هم اسم آپارتمان ادی هم Shueller هستش!

 

۱۴. ران لیم

در جایی دیگه اسم ران لیم رو به عنوان اسم یک گل فروشی دیدیم. در واقع طی داستان محافظ مرگبار که دیوید میشلینی و مارک بگلی نویسنده و طراح آن بودند. بگلی مجبور بود به سری های ادامه دار (Ongoing) دیگه برسه برای همین هم ران لیم برخی طراحی ها را کامل کرد مثلا اولین بار او سیمبیوت های دیگه رو کشید.

 

۱۵. بازنده ها

ونوم به ادی گفت : "تو سیارم منم یه جورایی بازنده ام، مثل تو." چون ادی هم توسط مردم طرد شده بود و سیمبیوت باهاش همذات پنداری میکرد. در کمیک ها هم بعد از مدتی گفته شد که سیمبیوت ونوم از طرف هم نوعانش طرد شده چون به همزیستی مشترک اعتقاد داره اما بقیه سیمبیوت ها به تغذیه کامل  از میزبان اعتقاد دارن.

 

۱۶. سان فرانسیسکو

در کل فیلم ادی در سان فرانسیسکو هستش (البته گفته شد که از نیویورک منتقل شده) و جالبه بدونید ادی براک در دنیای کمیک متولد سان فرانسیسکو هستش!

 

۱۷. سریال فرار از زندان (Prison Break)

در سکانس بعد از تیتراژ که ادی برای مصاحبه با کلیتوس کسدی به سلول اش میره آن نگهبانی که نقشش رو «وید ویلیامز» ایفا میکنه یه نکته جالب داره. چون در سریال "فرار از زندان" ( که شخصا عاشق این سریالم) نیز نقش مشابه نگهبان برد بلیک رو ایفا کرد که از نقش های کلیدی این سریال بود.فقط امیدواریم این دفعه بیشتر حواسشو جمع کنه تا فرار از زندانی صورت نگیره!!!

 

۱۸. شکلات

در انتهای فیلم ادی به فروشگاه میره و بهش میگه شکلات و تاتر توتز (یه جور غذاست که با سیب زمینی درست میشه) بخره.

در واقع در دنیای کمیک ونوم همیشه مایل به خوردن مغز انسان بود (که اینجا مفصل توضیح داده شده) ولی بعد از مدتی ونوم فهمید که ماده شیمیایی که در مغز هست و سیمبیوت بهش نیاز داره تا تغذیه شه در شکلات هم پیدا میشه و در فیلم هم همچین منظوری داره!

 

۱۹. دیالوگ کمیک محافظ مرگبار

یه جا از فیلم که ونوم داره یکی از مامور ها رو که نقشش رو اسکات هیز ایفا میکنه تهدید میکنه دیالوگی میگه که ترجمش میشه: "چشم ها...ریه ها...لوز المعده...کلی خوردنی...وقتم هم کمه. که عینا از کمیک محافظ مرگبار برداشته شده!

 

۲۰. صدای فریاد ویلهم

وقتی که ونوم با مامورا مبارزه میکرد و یکی شونو از بلندی به پایین پرتاب کرد صدای فریاد عجیبی شنیدیم که خیلی هم معروفه. در واقع این صدا مربوط میشه به فیلم The Charge at Feather River محصول سال 1953 که توسط وارنر ساخته شده و سکانسی داره که فردی به نام ویلهم توسط یه سرخ پوست تیری میخوره و فریاد میزنه که این صدا به "فریاد ویلهم" (Wilhelm Scream) معروفه که برخی فیلمسازان برای شوخی  از آن استفاده میکنن(مثل جنگ ستارگان). البته ظاهرا این صدا در نسخه بلوری فیلم ونوم حذف شده.

(سکانس فریاد ویلهم رو براتون پیدا کردم و از اینجا میتونید تماشا کنید)

 

۲۱. نوشتن پیام با خون

در انتهای فیلم ما کلیتوس کسدی با بازی وودی هارلسون رو میبینیم که به شیوه خودش و با خون روی دیوار به ادی خوش آمد میگه.

در همان اوایلی که کارنیج پاشو در دنیای کمیک گذاشت نیز برای اسپایدرمن با خون روی دیوار پیام مینوشت:

در بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 هم  این کارو میکرد:

 

۲۲. اشاره به دیالوگ معروف فیلم ای تی موجود فرا زمینی

بعد از اینکه دورا اسکرث ادی براک رو قانع میکنه و با هم به شرکت بنیاد حیات میرن شروع میکنه روند کار روی سیمبیوت ها رو توضیح میده و اولش ادی باورش نمیشه که سیمبیوت ها در واقع آدم فضایین و به شوخی ادای یکی از دیالوگ های معروف فیلم E.T. the Extra-Terrestrial در میاره که ای تی میخواست با آن بچه ها ارتباط برقرار کنه.

(این سکانس رو براتون آپلود کردم و از اینجا تماشا کنید)

 

۲۳. کارنیج!

همانطور که گفتیم ادی برای کسب اطلاعات به سلول کلیتوس کسدی میره و اون هم در آخر بهش میگه: "وقتی از اینجا بیرون برم  قتل عام (Carnage) میشه!" که زمینه ساز قسمت بعدی با حضور کارنیج رو فراهم میکنه البته چه فایده داره اگه درجه R نباشه.

 

۲۴. سیمبیوت اسکریم

در دنیای کمیک شرکت بنیاد حیات 5 تا از سیمبیوت هایی که در اختیار داشت رو با 5 تا از پرسنل های امنیتی خودش پیوند زد. یکی از آنها اسکریم بود که با خانم ی به اسم دانا دیگو آن را داشت که مشکل روانی داشت و غیر قابل کنترل بود و توسط ونوم کشته شد.در این فیلم هم سیمبیوت زرد رنگی رو داریم که برای آزمایش با خرگوش پیوند خورد ممکنه از اسکریم در قسمت های بعدی استفاده بشه.

 

۲۵. سیمبیوت لاشر

از دیگر سیمبیوت هایی که همراه با اسکریم به وجود اومدن لاشر (Lasher) بود که اسکریم کنترلش رو از دست میده و اون رو میکشه. البته در فیلم به طور صریح اشاره نشد و حدس ما بر این است که سیمبیوتی که دکتر اسکرث رو کشت ممکنه لاشر بوده باشه.

 

۲۶. اکهارت تُلی

در بخشی از فیلم ادی براک که حسابی بهم ریخته با دی وی دی که روش نوشته اکهارت تلی (Eckhart Tolle) میخواد مدیتیشن انجام بده. جالبه بدونید آقای تلی یک نویسنده و معلم معنوی اهل کاناداست و در سال 2011 از طرف Watkins Review به عنوان تاثیرگذار ترین شخصیت معنوی جهان شناخته شد و درکل آدم بزرگیه.

 

۲۷. صحبت رو در رو ونوم با ادی

در بخشی از فیلم شاهدیم که ادی بعد از تبدیل شدن به ونوم ترسیده و سیمبیوت به صورت کله متحرک ونوم با او صحبت میکنه.

در دنیای کمیک هم سابقه داشته ونوم جدا از میزبانش ، خودشو به شکل کله متحرک نشون بده:

در بازی ماندگار مارول علیه کپکام نیز شاهد چنین صحنه ای بودیم:

 

۲۸. بازو های اضافه سیمبیوتی

ونوم برای جا به جایی راحت تر گاهی از شانه هایش چندین بازو مانند های سیمبیوتی بیرون می آورد.

در دنیای کمیک نیز این قضیه برقرار است و از آن هم برای جا به جایی و هم برای مبارزه استفاده میشه.

 

۲۹. سگ سیمبیوتی

سیمبیوت ونوم که  از بیمارستان میخواد فرار کنه به یه میزبان جدید میچسبه که یه سگه! در کمیک جزیره عنکبوتی نیز سگی به نام سامسون (Samson) با سیمبیوت  پیوند خورده بود و اتفاقات جالبی رقم زد. یا مثلا یه سگ دیگه به اسم ایوان (Ivan) در کمیک های ونوم  با سیمبیوت پیوند خورده بود.

 

۳۰. شی-ونوم  (She - Venom)

بعد از اینکه سگه ونوم رو همراهی کرد حالا نوبت به انی وینگ بود که با ونوم پیوند بخوره. تو کمیک ها هم انی به عنوان همسر سابق ادی با ونوم پیوند خورد و به شی-ونوم تبدیل شد و البته وقتی از سیمبیوت جدا شد دچار عذاب وجدان شد و خودکشی کرد.

 

۳۱- استن لی!

و از آخرین کامئو های استن لی خدابیامرز که به ادی میگه: "بیخیال اون دختره (انی) نشین. هیچکدومتون!" در واقع ظاهرا استن لی خبر داشت که ونوم همراه ادیه! بعد ونوم هم میگه: " اون یارو کی بود؟" چون ونوم فضایی بوده حتما این سوالو پرسیده وگرنه الان کسانی که تو دنیا استن لی رو میشناسن یا حداقل یه بار اسمشو شنیدن خیلی خیلی زیادن. باورتون نمیشه؟ همین چند وقت پیش شرکت گوگل اعلام کرد از بیشترین کلمات جست و جو شده در گوگل در سال 2018 یکیش استن لی بوده البته به اضافه بلک پنتر!

 

۳۲. شوالیه سفید (White Knight)

بخشی از فیلم دکتر اسکرث هی اصرار میکنه که ادی به بنیاد حیات بیاد و ادی هم قبول نمیکنه و بهش میگه "برو واسه خودت یه شوالیه سفید دیگه پیدا کن."

این میتونه اشاره باشه به شوالیه ماه (Moon Knight) که همیشه به شوالیه ای معروفه که لباس و شنل سفید میپوشه.

 

البته یه گروه  خبیثانه White Knights در مارول هست که خیلی هم مهم نبودند و فقط یه بار با ایکس من و اسپایدرمن جنگیدند.

لازم به ذکره شخصیتی به نام شوالیه سفید هم در یکی ازشماره های کمیک Marvel Mystery Comics داشته ایم.

 

۳۳. دیالوگ فیلم رستگاری در شاوشنگ

همونطور که میبینید انتهای فیلم وقتی ونوم میخواد کله اون یارو دزده رو تو فروشگاه بخوره جملات تهدید کننده بهش میگه که دست و پا و بدنش رو میخوره و تبدیل میشه به یه موجودی که توی خیابون غل میخوره شبیه پشگل تو باد! (Like a turd in the wind) که به دیالوگ معروف فیلم زیبای رستگاری در شاوشنگ ساخته «فرانک دارابونت» اشاره داره.

 

 

۳۴. صورت دو نیمه ونوم

در انتهای فیلم بسیار جالب شاهد هستیم که صورت ونوم به صورت نصف ونوم و نصف ادی براک میشه که اشاره داره به ماسک دو نیمه اسپایدرمن در کمیک ها که هویت دوگانه او را نشان میده.

البته یکی از پوستر های فیلم هم همین شکلی بود که بی شباهت به پوستر شاهکاری به اسم مرد عنکبوتی 2 نیست.

 

 

۳۵. ما ونوم هستیم

i-am-venom

شعار اصلی این فیلم We Are Venom بود و در تریلر ها خیلی روش مانور داشتند که میتونه ادای احترامی باشه به I'm Batman معروف مایکل کیتون در فیلم های بتمن که تیم برتون ساخته بود یا I am IronMan رابرت داونی جونیور در فیلم مرد آهنی.

/i-am-batman

 

i-am-iron-man

 

 

۳۶. کارلتون دریک

بله خبیث اصلی فیلم کارلتون دریک ( با بازی ریز احمد) بود که رئیس شرکت بنیاد حیات بود و سیمبیوت ها رو روی برخی مردم بیچاره آزمایش میکرد که در آخر با سیمبیوت رایوت پیوند خورد. همتای کمیک بوکی در عالم کمیک نیز رئیس این شرکت بود و ربات های غول پیکر رو میفرستاد مردم بی خانمان رو از تونل ها جمع آوری کنه و روشون با سیمبیوت ها آزمایش کنه البته هرگز با رایوت یا سیمبیوت دیگه ای پیوند نخورد.

 

۳۷. تبلیغات انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی

دومین سکانس پس از تیتراژ هم مربوط میشه به کلیپی از انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی که خیلی باحاله!

لینک دانلود و تماشا

 

نظر شما چیه؟ شماهم نکته دیگه ای در این فیلم پیدا کردید؟

 

قربانعلی 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه کپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 

مطالب مرتبط:

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-09-24 06:28
آفرین علی آقا
محشر بود. دمت گرم. این قطعا بهترین و سخت ترین مقاله ای بود که تا به حال نوشته بودی
;-)
نقل قول کردن
Amir097
#2 Amir097 1397-09-24 08:27
از شما برای نوشتن این مقاله تشکر می کنم.
ببخشید ولی فکر کنم تو مرد 8 منظور شما آبش با جیمسون تو یه جوب نرفت چون آب تو آب می ره.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1397-09-24 13:10
مرسی برای مقاله، خیلی خوب بود.
پریشب فیلم رو دیدم. بد نبود، ولی انتظار بیشتر از این حرفا رو داشتم. نظر من درباره فیلم اینه :

1- بازی درخشان تام هاردی توی نقش ادی براک!

2- رابطه نسبتا قابل قبول بین ونوم و ادی براک (که البته خیلی جاها مذخرف می شد)

3- یکی دو صحنه اکشن نسبتا قابل قبول (من فیلم Mad Max تام هاردی رو در کنار Terminator 2 بهترین آثار سینمایی از نظر صحنه های اکشن میدونم! ولی venom دو سه تا سکانس آبکی که فقط باعث میشه حوصلت سر نره بیشتر نداشت!!)

4- شاید بزرگترین مشکل فیلم خط داستانی کهنه و کلیشه ای اون باشه که اصلا قابل مقایسه با داستان های آثار کمیکی MCU نیست! این فیلم دقیقا ضد ویژگی فیلم های MCU عمل کرده و اومده از فرمول هایی استفاده کرده که شاید برای دو دهه پیش نسبتا قانع کننده باشه ولی متاسفانه الان جواب نمیده!
نقل قول کردن
Amir spidey
#4 Amir spidey 1397-09-24 15:19
به نقل از Cap-Spider Potter:

اومده از فرمول هایی استفاده کرده که شاید برای دو دهه پیش نسبتا قانع کننده باشه ولی متاسفانه الان جواب نمیده!

با توجه به فروش بسیار زیادی که داشت فکر نکنم حرفتون چندان درست باشه
نقل قول کردن
Amir spidey
#5 Amir spidey 1397-09-24 15:20
به نقل از Amir spidey:
به نقل از Cap-Spider Potter:

اومده از فرمول هایی استفاده کرده که شاید برای دو دهه پیش نسبتا قانع کننده باشه ولی متاسفانه الان جواب نمیده!

با توجه به فروش بسیار زیادی که داشت فکر کنم حرفتون چندان درست نباشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-09-24 15:31
به نقل از Amir spidey:
به نقل از Cap-Spider Potter:

اومده از فرمول هایی استفاده کرده که شاید برای دو دهه پیش نسبتا قانع کننده باشه ولی متاسفانه الان جواب نمیده!

با توجه به فروش بسیار زیادی که داشت فکر نکنم حرفتون چندان درست باشه


فروش ؟ چه ربطی داره ؟
Batman vs superman هم فروش بالایی داشت، ولی فیلم خوبی بود؟ نه، کلی هم هوادارا غز زدن و اصلا راضی کننده نبود.
من واقعا نظرم رو گفتم، داستان فیلم خیلی کلیشه ای و کهنه بود، این یه حقیقته.
مثلا ما قبل infinity war کلی فرضیه دادیم بازم نتونستیم خط داستانی فیلم رو پیش بینی کنیم و اکثر فرضیه ها غلط از آب در اومدند، ولی من حتی قبل از اکران این فیلم میتونستم داستانش رو حدس بزنم!
نقل قول کردن
shahabgadimi
#7 shahabgadimi 1397-09-24 15:31
با سلام و خسته نباشید
واقعا این همه دقت نظر و ریزبینی حیرت آوره
خیلی ممنون
نقل قول کردن
spider-venom
#8 spider-venom 1397-09-24 16:48
سلام خیلی مقاله ی خوبی بود
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1397-09-24 18:41
بنظرم اون کله‌ی ونوم شبیه بیگانه‌های فیلم بیگانه است. که تو مورد 27 بود.
سلام مرسی از مقالتون. من این فیلم دیشب دیدم. نه میشه گفت فیلم ضعیفی بود و نه میشه گفت فیلم خوبی بود بنظرم متوسط بود. حداقل ارزش یه بار دیدن رو داشت. ولی ما طرفدارا دوست داشتیم که اونو تو فیلم مرد عنکبوتی ببینیم تا تو فیلم خودش و از اون بعد فیلم خودش رو میساختن.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-09-24 19:22
تشکر می‌کنم از آقای قربانعلی عزیز بابت مقاله‌ی عالی‌شون.

راستش وقتی می‌خواستم فیلم رو ببینم، می‌دونستم که قرار نیست با یک اقتباس کمیک‌بوکی معرکه روبرو بشم؛ پس فیلم رو مثل یک مخاطب عام سینما دیدم و بنظرم چندان هم که منتقد‌ها می‌گن (یا حداقل من انتظار داشتم!) "فاجعه" نیست!

نقش‌آفرینی «تام هاردی» به معنای واقعی کلمه "عالی" بود؛ چه در بخش‌های کمدی و شوخی فیلم و چه در بخش‌های جدّی و احساسی. همین‌طور رگه‌هایی از ادی براک کمیک رو هم به خوبی اجرا می‌کرد.
رابطه‌ی ادی براک و سیمبیوت ونوم هم خیلی جذاب به تصویر کشیده می‌شد.
جلوه‌های ویژه هم خوب بودن. بجز بعضی صحنه‌ها که واقعاً سیمبیوت رو مصنوعی جلوه می‌دادند، دیگر اکشن‌ها و صحنه‌های CGI خوب بودند.
موسیقی متن فیلم هم خیلی خوب بود (مخصوصاً موسیقی تیتراژ!)
اما نقاط ضعف فیلم؛
بزرگ‌ترین مشکل فیلم‌نامه‌ست!
شما در طول دیدن فیلم گیج می‌شی که "چه نوع فیلمی داری می‌بینی؟! فان و اکشن؟! دارک و مخصوص بزرگسالان؟! چرا سیمبیوت ونوم انقدر با‌مزه‌س آخه؟!" و ... به قول منتقد‌ها «تکلیف فیلم با خودش مشخص نیست»!
همین‌طور خط کلی داستان کاملا قابل پیش‌بینی بود.
ضرب‌آهنگ فیلم گاهی خیلی تند پیش می‌ره و شما وقتی برای هضم‌شون نداری. همین هم باعث می‌شه شخصیت‌های مکمل کشش و جذابیت خودشون رو از دست بدن و عملاً نقشی در داستان نداشته باشند
یا به عبارتی pacing در حد شلغم!!! (که قطعاً ناشی از حذفیات زیاده)
اما چه امیدی می‌شه داشت به فیلم «ونوم» بدون «اسپایدرمن»؟!
تنها امید به قسمت دوم هم، ساخت فیلم با درجه‌ی سنی R هست؛ چون مگه ونوم و دنیای سیمبیوت‌ها بدون اسپایدرمن چه داستان‌های مهمی برای اقتباس دارند؟!
تنها جذابیت می‌تونه در صحنه‌های اکشن و خون و خون‌ریزی باشه!
در کل فیلم Venom فیلمی متوسط با جلوه‌های ویژه خوب هست که می‌تونه سرگرم‌تون کنه؛ امّا ابداً نباید توقع آثاری مثل فیلم‌های سولوی MCU رو ازش داشت.

مرسی از آقای قربانعلی هم بابت مقاله‌ی نقد و هم ایستر‌اگ!
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1397-09-24 19:28
#4 ,#6 ,#9:
قاعدتاً فروش معیار خوبی برای بررسی جذابیت فیلم‌نامه نیست.
کاراکتر Venom ذاتاً شخصیت محبوب و شناخته‌شده‌ای هست، اسم «تام هاردی» هم که روی فیلم هست؛ همین کفایت می‌کنه تا فیلم فروش خوبی بکنه.
همین‌طور تبلیغات گسترده و فراگیری هم انجام شده و یک عالمه کمیک بوک جدید و تجدید‌چاپ شده و ... هم منتشر شدن که توی مطرح شدن اسم این کاراکتر نقش داشته.
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#12 Kirsten dunst 1397-10-13 00:01
ونوم کلا فیلمش رو خیلی دوست ندارم پوسترش هم که بدون شک با تقلید از مرد عنکبوتی ۲ ساخته شده بود.
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#13 Kirsten dunst 1397-10-13 12:17
آقای قربانعلی همانطور که اشاره کردم خیلی از فیلم ونوم خوشم نمیاد.ولی نقد شما عالی بود خیلی ممنونم. :-) یک خواهش دارم از شما میتونید در مورد tmnt 2003 باز هم مقاله بنویسید.
نقل قول کردن
Cap.Venom
#14 Cap.Venom 1397-10-15 13:54
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن
old man omid
#15 old man omid 1397-10-15 14:19
به نقل از Cap.Venom:
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)


داداش تو که میخوای این نظر تو تمام مقالات ایستر اگ بزاری ،پس زیر فیلم های mcu بزار نه زیر فیلم سونی :lol:
نقل قول کردن
AbolfazlRezaii1026
#16 AbolfazlRezaii1026 1397-10-19 13:36
عالی بود من که دوبار این فیلم دیدم تا بتونم ایستراگ پیدا کنم پیدا نکردم به جز شماره 30 و 10
کارتون عالی و محشر بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1399-10-07 19:01
عالی بود.. شماره های ۳۵ ، ۳۴ ، ۲۰ ، ۱۳ ، ۱۲ ، ۸ ، ۶ و ۵ خیلی جالب بودند :eek: :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45