رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو  قوی ترین نیرومند ترین قدرتمند ترین اسپایدرمن

در این مقاله با قوی ترین دشمنانی که مرد عنکبوتی تا به حال به خود دیده، آشنا خواهید شد.

مقدمه: در دنیای کمیک، هیچ ابرقهرمانی رو نمیتونید پیدا بکنید که به اندازه‌ی مرد عنکبوتی دشمنان متنوع و خفنی داشته باشه. تنوع دشمنان او حیرت‌انگیزه و طیف وسیعی از خلافکاران عادی، آدمکش‌های خطرناک، تشنگان قدرت، دانشمندان دیوانه و حتی موجودات توانمند فضایی رو در بر میگیره. بنابراین، مرد عنکبوتی علاوه بر اینکه وقت زیادی رو برای سر و کله زدن با سارقان و خلافکار های کف خیابان صرف میکنه، دشمنان قدرتمند دیگری هم داره که دست و پنجه نرم کردن باهاشون دل شیر میخواد! این مقاله درباره‌ی اون دسته از دشمنان اسپایدی هست که بالاترین قدرت بدنی رو دارند و به سختی میشه باهاشون سرشاخ شد، به همین دلیل هم معیار رو میزان وزنی که هر کدوم قادر به جا به جایی هستند، قرار میدیم. البته اینم بگم که خود اسپایدی هم کم کسی نیست و به لطف قدرت های فرابشری که به دست آورده، توانمندی های بدنی و عضلانی فوق العاده‌ای داره و به راحتی میتونه تا 10 تن رو هم بلند بکنه، به همین دلیل هم وجود چنین دشمنان توانمندی برای او نیازه. حال در این مقاله، قصد داریم به سراغ این ابرخبیث ها برویم و آن ها را بر پایه‌ی قدرت بدنی‌ای که دارند، رتبه‌ بندی کنیم.

 

10- گرین گابلین (9 تُن)

گرین گابلین (9 تن) 

درسته که نورمن آزبورن اونقدرا هم قدرتمند و عضلانی نیست، ولی خب هویت شیطانی او به اندازه‌ ا‌ی نیرومند و قوی هست که جزو این لیست قرار بگیره. در حقیقت، به لطف فرمول گابلین (The Goblin Formula) قدرت بدنی و دیگر توانمندی‌های آزبورن هم درست مثل پیتر پارکر به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد، با این تفاوت که یکی موجب خلق قهرمانی مسئولیت پذیر و فداکار شد و دیگری هیولایی مهیب و شریر ساخت. زمانی که نورمن آزبورن از این فرمول شیطانی استفاده میکنه، بسیار قدرتمندتر از انسان های عادی میشه و به راحتی میتونه اجسام چوبی و فلزی رو نابود و تا وزن 9 تن رو هم جا به جا بکنه. البته لازم به ذکره که نورمن آزبورن هویت دیگری هم به نام "آیرون پاتریوت" داشته، در واقع بعد از رویداد تهاجم مخفی، دیدیم که چطور نورمن آزبورن موفق میشه ابتدا کنترل سازمان شیلد رو به دست بگیره و سپس همر (H.A.M.M.E.R.) رو تاسیس بکنه. بعد هم که او تصمیم به تشکیل گروهی از خبیث های برتر مارول با نام "دارک اونجرز" گرفت و برای خودش هم هویت آیرون پاتریوت رو برگزید و دست به اقدامات شرورانه‌ی زیادی زد. نکته‌ی قابل توجه اینه که در هیبت آیرون پاتریوت، قدرت او به طور عجیبی بیشتر از هویت گرین گابلینی اوست، طوری که قادره تا 100 تن رو هم بلند کنه! (البته چندان هم عجیب نیست، چرا که گرین گابلین دشمن مرد عنکبوتیه و آیرون پاتریوت دشمن انتقام جویان!)

 

9- لیزارد (12 تن)

 لیزارد (12 تن) 

مسلما دانشمندی مثل دکتر کرت کانرز قدرت بدنی قابل توجه ای نداره، چه بسا اینکه او یکی از دست های خودش رو توی جنگ از دست داده و به همین دلیل کار چندان زیادی نمیتونه از پیش ببره. ولی خب همونطور که مطلع هستید، دکتر کانرز بعد ها تصمیم گرفت با استفاده از ماده‌ی وراثتی خزندگان یه سرم بسازه تا بلکه بتونه مثل مارمولک ها دست قطع شده‌اش رو برگردونه، اما به جاش به یک مارمولک عظیم الجثه با توانمندی بدنی فوق العاده بالا تبدیل شد. او به عنوان یه لیزارد میتونه تا وزن 12 تن رو هم جا به جا بکنه، همچنین پاهای قدرتمندی داره و میتونه حدود پنج متر و نیم به هوا بپره!

 

8- اسکورپین (15 تن)

اسکورپین (15 تن) 

عقرب (Scorpion) یکی از معروف‌ترین دشمنان مرد عنکبوتیست. ماجرای او از این قراره که کاراگاهی به نام مک گارگن تصمیم میگیره دنبال مرد عنکبوتی بگرده و اطلاعات بیشتری دربارش به دست بیاره تا اینکه توی این راه به جی جونا جیمسون -دشمنی که علیرغم قدرت بدنی پایین، تا به حال ضربات متعدد سختی به مرد عنکبوتی وارد کرده- برمیخوره. مک گارگن به اصرار جیمسون تحت یک آزمایش خطرناک قرار گرفت و به جنون کامل کشیده شد. این آزمایش سبب شد که او به قدرت های فوق بشری عقرب مانند دست پیدا کند و کینه‌ی عمیقی نیز از مرد عنکبوتی پیدا کرد. حال او به راحتی میتونه اجسام تا وزن 15 تن رو هم بلند بکنه، یعنی مثلا قادره مثل آب خوردن یک درخت رو از ریشه بکنه و ازش به عنوان یک سلاح استفاده بکنه! همچنین بهتره بدونید که مک گارگن برای مدت نسبتا طولانی لباس فضایی سیاه رنگ مرد عنکبوتی رو به تن کرد و به ونوم جدید تبدیل شد، او در اون زمان حتی از حالت اسکورپین هم بسیار قوی تر شده و به مانعی بزرگ برای مرد عنکبوتی تبدیل شده بود.

 

7- مورلان (20 تن)

مورلان (20 تن) 

با اینکه نمیشه مورلان رو جزو قدیمی ترین دشمنان مرد عنکبوتی به حساب آورد، اما او بدون تردید یکی از بهترین ها و صد البته نیرومندترین ابرخبیث هایی‌ست که تا به حال با مرد عنکبوتی رویارو شده. نکته‌ی مهم درباره‌ی مورلان اینه که او قادره میان ابعاد گوناگون سفر بکنه، چرا که از این طریق برای شکار و تغذیه‌ی تمام انرژی های درونی عنکبوتی موجود در مولتیورس استفاده میکنه، بنابراین او هیچ خصومت شخصی با پیتر نداشته و فقط میخواسته انرژی درونی او رو جذب بکنه. او همچنین دارای فیزیولوژی منحصر به فردیه که بهش بسیاری از ویژگی های فرا انسانی رو میده، مثل قدرت بدنی فرا انسانی که یکی از برجسته ترین ویژگی های اوست. در حقیقت، قدرت بدنی او همواره یکسان نیست، بلکه به قدرت منبعی که اخیرا ازش تغذیه کرده، بستگی داره، بدین گونه که هرچه منبع تغذیه‌ی او قوی‌تر باشه، او نیرومندتر خواهد شد. مورلان به اندازه‌ای قدرتمنده که یه بار با دستای خالی خودش تونست فلز خالص ادمانتیوم رو تکه تکه بکنه! علاوه بر این، او میتونه به راحتی تا وزن 20 تن رو هم جا به جا کنه و ککش هم نگزه! (راستی حیفم اومد اینو نگم، مورلان همچنین یه نبرد فوق العاده نفس‌گیر و هیجانی با مرد عنکبوتی داشته که بدون شک یکی از سخت ترین نبرد هاییه که مرد عنکبوتی تا به حال انجام داده، شما میتونید در اینجا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این نبرد کسب کنید)

 

6- دکتر اختاپوس (24 تن)

دکتر اختاپوس (24 تن) 

رسیدیم به یکی از بزرگترین دشمنانی که اسپایدی تا به حال به خود دیده! او تنفر عمیقی از مرد عنکبوتی داره و برای نابودیش دست به هر کاری میزنه، همین موضوع سبب شد که او در شماره 700 از سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز جسم و روح خودش رو با پیتر پارکر عوض بکنه و به نوعی او رو بکشه! از این رو، در این سال‌ها بسیاری از کارشناسان دکتر اختاپوس رو بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی می خوانند. در هر حال، از نظر قدرت ماجرای او کمی متفاوته، یعنی او قدرت بدنی بالایی نداره و با دست های خالی نمیتونه از پس هیچ کس بر بیاد، ولی خب چهار بازوی مکانیکی داره که منبع قدرتش هستند و بهش کمک میکنند که در برابر قهرمان هایی نظیر اسپایدی حرف زیادی برای گفتن داشته باشه. گفته شده که هر کدوم از بازو های مکانیکی‌اش قادر به جا به جایی حدودا شش تن می باشد، حال از اونجایی که همواره دو تا از این بازو ها روی زمینه تا خودش رو حرکت بده، دکتر اختاپوس توانایی این رو داره که با چهار بازوی دیگر تا وزن 24 تن رو هم بلند بکنه.

 

5- مستر نگاتیو (25 تا 75 تن)

مستر نگاتیو (25 تا 75 تن)

مستر نگاتیو خببث مرموز و اسرار آمیزیه و تقریبا هیچ کس نمیدونه که او تا چه اندازه قدرتمنده و دقیقا قادر به انجام چه کارهایی است، اما این رو میدونیم که او قدرت بدنی ثابتی نداره بلکه بنا به شرایط تغییر میکنه. او در حقیقت یه خلافکار چینی بود که به طور قاچاق به آمریکا رفت، اما خب اونجا به همراه دو نفر دیگه گیر گروه مافیا افتادند و نوعی ماده مخدر بسیار قوی روی آن ها آزمایش شد، بدین ترتیب هر سه‌ی آن ها به قدرت های بدنی و ذهنی بالایی دست پیدا کردند (آن دو نفر دیگر در واقع همان کلوک و داگر هستند) مستر نگاتیو هم قدرت های زیادی کسب کرد، یکی از آن ها توانایی تغییر شکل دادن (Shift-Shape) بود، بدین ترتیب قدرت او نسبت به فرم و پیکری که در آن قرار داره تغییر میکنه و از 25 تا 75 تن متغیره.

 

4- ونوم (70 تن)

ونوم (70 تن) 

همونطور که میدونید، اشخاص گوناگونی به میزبانی سیمبیوت در اومده اند، ولی اون نسخه از ونوم که در اینجا مد نظره ادی براکه، چرا که ادی براک میزبان مورد علاقه‌ی سیمبیوته و مطمئنا معروف‌ترین آن ها نیز هست. البته درسته که ادی براک خودش قدرت های فرابشری نداره، اما ورزشکار قهاریه و در حالت انسانی هم قدرت بدنی عجیبی داره، طوری که قادره تا وزن 700 پوند رو هم بلند کنه (یعنی یه چیزی توی مایه های اون حرکت فراموش‌نشدنی و ماندگاری که جان سینا توی رسلمنیای 25 با بیگ شو و ادج کرد!) سیمبیوت به طرز حیرت انگیزی قدرت بدنی رو افزایش میده، همونطور که وقتی با پیتر پارکر پیوند خورد، موجب افزایش چشمگیر توانمندی او شد، او همین کار رو هم با ادی براک کرد و سبب خلق یکی از قدرتمندترین دشمنان مرد عنکبوتی شد. جالب اینجاست که قدرت او وقتی به یه هیولای عظیم الجثه تبدیل میشه، افزایش پیدا میکنه، یعنی زمانی که ونوم در اندازه‌ی عادی قرار داره تا وزن 70 تن رو میتونه جا به جا بکنه، ولی هر چقدر اندازه‌ش افزایش پیدا کنه، قدرت او هم بیشتر میشه.

 

3- کارنیج (80 تن)

کارنیج (80 تن)

پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر! خب، درسته که ونوم ابرخبیث قدر و توانمندیه، ولی جالبه بدونید فرزندش کارنیج از خودش هم قوی تره! در واقع ماجرا از این قراره که زمانی که ادی براک افتاده بود زندان، سیمبیوت ونوم بچه دار شد و با یک قاتل زنجیرهای به نام کلتوس کسدی پیوند خورد، در نتیجه‌ی این پیوند موجودی بی رحم و مرگبار به نام کارنیج به وجود اومد. درست مثل ونوم، این سیمبیوت هم به کسدی قدرت های فوق بشری داد، طوری که او میتونه به سادگی تا وزن 80 تن رو هم جا به جا کنه، این یعنی کارنیج از ونوم و مرد عنکبوتی روی هم قوی تره! و همین موضوع باعث میشه که او یکی از خطرناک‌ترین و قدرتمندترین دشمنان مرد عنکبوتی لقب بگیره. لازم به ذکره که فیلم جدیدی از ونوم با عنوان "ونوم: بگذار خون‌وخون‌ریزی به پا شود"  (Venom: Let There Be Carnage) در راهه که شاهد حضور کارنیج در آن هستیم (این عنوان ایهام داره و لغت Carnage در عین اینکه به خون‌وخون‌ریزی آینده اشاره میکنه، به طور آشکارا به شخصیت کارنیج و درخشش او به عنوان خبیث داستان هم اشاره داره) در هر حال امیدواریم که شاهد یک اثر درخور و به مراتب بهتر از قسمت اول باشیم.

 

2- مرد شنی (85 تن)

مرد شنی (85 تن) 

مرد شنی (Sandman) یکی از قدیمی‌ترین و نمادینی‌ترین دشمنان مرد عنکبوتیه. اریجین او بدین‌گونه است که یه محکوم فراری به نام "فلینت مارکو" به طور کاملا اتفاقی در معرض یک آزمایش هسته‌ای قرار گرفت و مولکول های بدنش با شن های ساحل پیوند خورد، این حادثه باعث شد که او توانایی تغییر اجزای بدنش به شن رو به دست بیاره، به همین دلیل هم بهش مرد شنی می گویند. او پس از این تغییر هم میتوانست غیرقابل لمس بشه و هم سختی سنگ رو به خودش بگیره، به همین دلیل هم دشمن مرگباری برای مرد عنکبوتی محسوب میشه. باید توجه داشت که سطح قدرت های او در سال های گذشته کم و زیاد شده ولی خب در شرایط نرمال وقتی که فلینت مارکو به یک موجود بزرگ جثه‌ی شنی تبدیل میشه، توانایی این رو پیدا میکنه که تا وزن 85 تن رو هم بدون هیچ مشکلی جا به جا بکنه که بسیار زیاده!

 

1- راینو (75 تا 100 تن)

راینو (75 تا 100 تن)

راینو را به سادگی میتوان قوی ترین دشمن مرد عنکبوتی دانست! نام واقعی او الکسی سیتسویچه، خلافکاری خرده پا که به عنوان عضوی از یه مافیای روسی شناخته می شد و هدفش این بود که پول زیادی به دست بیاره، به همین دلیل هم وقتی دانشمندان بهش قول ثروت و توانمندی بدنی دادند، به راحتی قبول کرد و برای مدتی نسبتا طولانی زیر یک سری آزمایش های شیمیایی قرار گرفت، این گروه الکسی رو برای این پروسه انتخاب کردند زیرا اعتقاد داشتند که او دو فاکتور مهمی که وفاداری‌اش نسبت به اونارو تضمین میکنه رو داره: بدنی عضلانی و مغزی توخالی! در نهایت، این آزمایش ها سبب تبدیل شدن این تبهکار روسی به موجودی تنومند، بزرگ تن و غیرقابل توقف به نام راینو (کرگدن) شد. او سپس زره ای از آن ها دریافت کرد که برای همیشه به بدنش پیوند خورد و سطح توانمندیش رو بسیار بالا برد. بنابراین، راینو فقط به خاطر زره اش نیست که چنین قدرتی داره، چرا که او بدون زره هم بسیار قویه و قادره تا 75 تن رو هم جا به جا بکنه! اما با زره‌ی کرگدن شکلی که به تن داره، قدرتش از این هم بیشتر میشه و میتونه تا وزن 100 تن رو هم بلند بکنه!

  

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبعوب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

10 خط داستانی که مارول و سونی میتوانند برای دنباله فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" مورد استفاده قرار دهند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیر محمد گلکار
#1 امیر محمد گلکار 1399-05-27 16:47
مقاله عالی بود ممنون از آقای حیاتی بابت نوشتن مقاله .شعرشونم عالی بود.پسرکو ندارد نشان از پدر،تو بیگانه خوانش،مخوانش پسر.
نقل قول کردن
ali spidey 99
#2 ali spidey 99 1399-05-27 17:07
چه مقاله ی جالبی.
بهترین دشمنان مرد عنکبوتی در رشته ی وزنه برداری :D

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-05-27 17:15
آقای حیاتی دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود من اریجن ۰ند تا از این شخصیت ها رو نمیدونستم و واقعا تشکر میکنم ازتون
ولی خیلی برام عجیب بود وقتی رتبه ما الان رو دیدم راستش به نظرم مرلان واقعا قدرت بدنی زیادی داره ما تو رویداد های عنکبوتی دیدیم که اون ها چه کار هایی ازشون بر میاد و قدرتشون حتی با هالک هم تقریبا برابری میکنه :o
رتبه مستر نگاتیو هم برام خیلی جالب بود راستش من تاحالا خیلی کم ایشون رو دیدم (نزدیک هیچ :-* ) و واقعا نمیدونستم همچین قدرت زیادی داره
بازم تشکر میکنم ازتون بابت ترجمه این مقاله
نقل قول کردن
zaal
#4 zaal 1399-05-27 17:16
اگه من مرد عنکبوتی بودم تو شعاع2کیلومتری راینو پیدام نمیشد لامصب خیلی خطرناکه :sad:
درضمن نکته زور گابلین اینه که از9تُن8تُنش فشار روحیه واسه پیتر :lol:
نقل قول کردن
AVENGERS
#5 AVENGERS 1399-05-27 18:06
عالی بود.
فقط من تو رتبه دکتر اختاپوس یکم گیج شدم.نوشته هر بازو میتونه ۶ تن رو بلند کنه و همیشه دو تا بازو باید روی زمین بمون تا دکتر اختاپوس بتونه حرکت کنه.اینطوری که فقط دو تا بازوش آزاد میمونه و دو شش تا هم میشه ۱۲.درست میگم یا بد متوجه شدم؟
نقل قول کردن
slade wilson
#6 slade wilson 1399-05-27 18:32
اوه اوه اوه راینو عجب زوری داری ماشاالله وزنه زن خوبی میشه :-) ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-05-27 19:42
به نقل از AVENGERS:
عالی بود.
فقط من تو رتبه دکتر اختاپوس یکم گیج شدم.نوشته هر بازو میتونه ۶ تن رو بلند کنه و همیشه دو تا بازو باید روی زمین بمون تا دکتر اختاپوس بتونه حرکت کنه.اینطوری که فقط دو تا بازوش آزاد میمونه و دو شش تا هم میشه ۱۲.درست میگم یا بد متوجه شدم؟

تو مقاله گفته شد که دکتر ۶ دست داره ۲ تاش رو زمین و ۴ تاش رو استفاده میکنه که میشه ۲۴
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#8 Aref TMNT Spidey 1399-05-27 19:47
به نقل از Captain-spidey:
آقای حیاتی دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود من اریجن ۰ند تا از این شخصیت ها رو نمیدونستم و واقعا تشکر میکنم ازتون
ولی خیلی برام عجیب بود وقتی رتبه ما الان رو دیدم راستش به نظرم مرلان واقعا قدرت بدنی زیادی داره ما تو رویداد های عنکبوتی دیدیم که اون ها چه کار هایی ازشون بر میاد و قدرتشون حتی با هالک هم تقریبا برابری میکنه :o
رتبه مستر نگاتیو هم برام خیلی جالب بود راستش من تاحالا خیلی کم ایشون رو دیدم (نزدیک هیچ :-* ) و واقعا نمیدونستم همچین قدرت زیادی داره
بازم تشکر میکنم ازتون بابت ترجمه این مقاله

بله من یه جا خوندم قدرت مورلان به اندازه هالک و ثوره به نظرم باید اول میبود.
در مورد دکتر اختاپوس مگه خودش پانداره؟
منم مستر نگاتیو رو نمیشناسم.
لطفاً مشکل من و این دوستمون رو حل کنید.با تشکر.
به غیر از اینا مقاله عالی بود.
میشه یه مقاله بنویسید قویترین عنکبوتی ها؟
از اسپم معذرت خواهی میکنم ولی کسی می دونه شریدر کی خلق شده؟
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#9 Scarlet Speedster 1399-05-27 20:04
با سلام خدمت جناب آقای حیاتی .
از شما بابت نگارش این مقاله زیبا و جالب تشکر میکنم .
واقعاً تنوع دشمنان مرد عنکبوتی خیلی زیاده و این یکی از دلایل علاقهٔ بنده به این شخصیت ئه . برخی از این دشمنان هم به دلیل قدرت خیلی زیاد ، تهدیداتی فیزیکی بسیار جدی ای به حساب میان و به همین دلیل توی این مقاله حائز رتبه شدند .
با تشکر .
خسته نباشید .
نقل قول کردن
Matingh
#10 Matingh 1399-05-27 20:50
بسیار هم عالی.
شماره یک قابل پیش بینی بود 8) ولی بقیشو نتونستم حدس بزنم :lol: خیلی از تاپ لیست های سایت خوشم میاد ،واقعا عالین.
کارنیج چقد خفنه نمیدونستم :o
یه سوال برام پیش اومد قدرت مرد شنی بستگی به مقدار شنی که وجود دارست؟یعنی هرچی شن بیشتر باشه، احتمال اینکه به موجود بزرگتری تبدیل بشه و قدرت بیشتری هم پیدا کنه ،هست؟و اگه اینطوری باشه قدرتش متغیره و حتی میتونه از راینو هم قوی تر باشه.
چه چیزی نوشتم :-* :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1399-05-27 21:10
به نقل از zaal:
اگه من مرد عنکبوتی بودم تو شعاع2کیلومتری راینو پیدام نمیشد لامصب خیلی خطرناکه :sad: :lol:


البته من یه چیزی درباره‌ی این بحث "قدرت بدنی" بگم.
ما چند نوع قدرت (Strength) داریم، اینی که توی این مقاله مطرح شده بحث قدرت عضلانیه.
یه قدرت دیگه هم هست که از تمرینات Functional و Conditioning به دست میاد و بهش Functional Strength میگن که به قدرت هماهنگی عضلات و آمادگی جسمانی مربوط میشه. تفاوت اینه که قدرت عضلانی از وزنه زدنِ سنگین به دست میاد، ولی قدرت Functional بیشتر از تمرینات ترکیبی که روی تمام عضلات همزمان فشار میارن، به دست میاد.
نکته اینه که قدرت Functional توی مرد عنکبوتی بسیار بالاست، به همین دلیل هم میتونه در عین تولید نیروی بدنی بالا، توی حرکات جهشی هم از این قدرت استفاده بکنه و در برابر این افراد مقاومت بکنه. این در حالیه که برای مثلا راینو ماجرا برعکسه و قدرت Functional پایینی داره، بنابراین مرد عنکبوتی از این نظر یه امتیاز نسبت به این افراد داره. درست مثل مقایسه‌ی یه پاورلیفتر با کراس‌فیتر...


به نقل از AVENGERS:
عالی بود.
فقط من تو رتبه دکتر اختاپوس یکم گیج شدم.نوشته هر بازو میتونه ۶ تن رو بلند کنه و همیشه دو تا بازو باید روی زمین بمون تا دکتر اختاپوس بتونه حرکت کنه.اینطوری که فقط دو تا بازوش آزاد میمونه و دو شش تا هم میشه ۱۲.درست میگم یا بد متوجه شدم؟


راست میگیا !
اشتباه از نویسنده‌ی CBR بوده.
اینم عین متن CBR:
نقل قول:
With two arms on the ground to support Doc Ock, his other four arms could combine for 24 tons of power.
"با در نظر گرفتن اینکه دوتا از بازو های او به عنوان تکیه‌گاه بر روی زمین هستند، چهار بازوی دیگرش درکنار هم میتوانند تا 24 تن نیرو ایجاد کنند"
نقل قول کردن
slade wilson
#12 slade wilson 1399-05-27 23:34
به نقل از Aref TMNT Spidey:
به نقل از Captain-spidey:
آقای حیاتی دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود من اریجن ۰ند تا از این شخصیت ها رو نمیدونستم و واقعا تشکر میکنم ازتون
ولی خیلی برام عجیب بود وقتی رتبه ما الان رو دیدم راستش به نظرم مرلان واقعا قدرت بدنی زیادی داره ما تو رویداد های عنکبوتی دیدیم که اون ها چه کار هایی ازشون بر میاد و قدرتشون حتی با هالک هم تقریبا برابری میکنه :o
رتبه مستر نگاتیو هم برام خیلی جالب بود راستش من تاحالا خیلی کم ایشون رو دیدم (نزدیک هیچ :-* ) و واقعا نمیدونستم همچین قدرت زیادی داره
بازم تشکر میکنم ازتون بابت ترجمه این مقاله

بله من یه جا خوندم قدرت مورلان به اندازه هالک و ثوره به نظرم باید اول میبود.
در مورد دکتر اختاپوس مگه خودش پانداره؟
منم مستر نگاتیو رو نمیشناسم.
لطفاً مشکل من و این دوستمون رو حل کنید.با تشکر.
به غیر از اینا مقاله عالی بود.
میشه یه مقاله بنویسید قویترین عنکبوتی ها؟
از اسپم معذرت خواهی میکنم ولی کسی می دونه شریدر کی خلق شده؟

یه مقاله هست درباره دشمنان لاکپشت های نینجا اصلا بزن لاکپشت های نینجا اسپایدی همی چی میاد آنقدر مطالبش گوناگون و عالین که حرف ندارن
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#13 Aref TMNT Spidey 1399-05-28 12:29
به نقل از slade wilson:
به نقل از Aref TMNT Spidey:
به نقل از Captain-spidey:
آقای حیاتی دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود من اریجن ۰ند تا از این شخصیت ها رو نمیدونستم و واقعا تشکر میکنم ازتون
ولی خیلی برام عجیب بود وقتی رتبه ما الان رو دیدم راستش به نظرم مرلان واقعا قدرت بدنی زیادی داره ما تو رویداد های عنکبوتی دیدیم که اون ها چه کار هایی ازشون بر میاد و قدرتشون حتی با هالک هم تقریبا برابری میکنه :o
رتبه مستر نگاتیو هم برام خیلی جالب بود راستش من تاحالا خیلی کم ایشون رو دیدم (نزدیک هیچ :-* ) و واقعا نمیدونستم همچین قدرت زیادی داره
بازم تشکر میکنم ازتون بابت ترجمه این مقاله

بله من یه جا خوندم قدرت مورلان به اندازه هالک و ثوره به نظرم باید اول میبود.
در مورد دکتر اختاپوس مگه خودش پانداره؟
منم مستر نگاتیو رو نمیشناسم.
لطفاً مشکل من و این دوستمون رو حل کنید.با تشکر.
به غیر از اینا مقاله عالی بود.
میشه یه مقاله بنویسید قویترین عنکبوتی ها؟
از اسپم معذرت خواهی میکنم ولی کسی می دونه شریدر کی خلق شده؟

یه مقاله هست درباره دشمنان لاکپشت های نینجا اصلا بزن لاکپشت های نینجا اسپایدی همی چی میاد آنقدر مطالبش گوناگون و عالین که حرف ندارن

ممنون.بله من اون رو خوندم ولی سال خلق شدن رو ننوشته بود.
کسی نمیدونه؟
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-05-28 15:02
#13:
ماه می سال 1984
در شماره 1 از کمیک Teenage Mutant Ninja Turtles که تو سایت ما هم ترجمه شده
شما فقط کافی بود کلمه shredder رو تو سایت ویکی پدیا سرچ کنی تا اطلاعتش رو به دست بیاری
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1399-05-29 01:25
این رتبه بندی نشون میده که زور بازو بدون تدبیر و درایت راه به جایی نمیبره. واسه همینه که گرین گابلین تیغش از همه ویلنای اسپایدی برنده تره.
البته کاش منبع مقاله اشاره میکرد نورمن آزبورن با سیمبیوت کارنیج ترکیب شد زور و بازوش چقدر میشد.
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#16 Aref TMNT Spidey 1399-05-29 12:33
به نقل از mtm:
#13:
ماه می سال 1984
در شماره 1 از کمیک Teenage Mutant Ninja Turtles که تو سایت ما هم ترجمه شده
شما فقط کافی بود کلمه shredder رو تو سایت ویکی پدیا سرچ کنی تا اطلاعتش رو به دست بیاری

خیلیییییییییییی ییییی ممنون استاد. :roll:
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#17 Amir-Ali-2020 1399-05-30 20:13
ممنون بابت این مفاله خوب
خواستم بگم جاگرنات هم در چند کمیک و حتی بازی مرد عنکبوتی حضور داشته مثل بازی shattered dimensions
آیا او نمیتوانست در رتبه 1 این مقاله قرار بگیرد؟
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#18 Scarlet Speedster 1399-05-30 21:15
#17:
با سلام خدمت شما !
درسته که کین مارکو / جاگرنات ( Juggernaut ) در بازی و کمیک هایی از مرد عنکبوتی حضور داشته و حتی در یکی از داستان های برتر مرد عنکبوتی به نام « هیچ چیز نمیتواند جلوی جاگرنات را بگیرد !» به عنوان آنتاگونیست اصلی استفاده شده ، اما در اصل از دشمنان مردان ایکس ( X-Men ) به حساب میاد و برادر ناتنی چارلز اگزاویر / پروفسور ایکس ئه .
بنابراین نمیشه اون رو به عنوان یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی به حساب آورد ؛ در حالی که تمامی افراد این مقاله از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی هستند .
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#19 Amir-Ali-2020 1399-05-30 23:23
به نقل از Scarlet Speedster:
#17:
با سلام خدمت شما !
درسته که کین مارکو / جاگرنات ( Juggernaut ) در بازی و کمیک هایی از مرد عنکبوتی حضور داشته و حتی در یکی از داستان های برتر مرد عنکبوتی به نام « هیچ چیز نمیتواند جلوی جاگرنات را بگیرد !» به عنوان آنتاگونیست اصلی استفاده شده ، اما در اصل از دشمنان مردان ایکس ( X-Men ) به حساب میاد و برادر ناتنی چارلز اگزاویر / پروفسور ایکس ئه .
بنابراین نمیشه اون رو به عنوان یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی به حساب آورد ؛ در حالی که تمامی افراد این مقاله از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی هستند .

ممنونم دوست عزیز بابت توضیحات شما :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45