10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

در این مقاله میخواهیم به 10 دگرگونی (transformation) بزرگ وحشتناک در دنیای کمیک اشاره کنیم!

مقدمه: از قدیم گفته اند تغییر چیز خوبیه و هر از چند سالی شخصیت های کمیک بوکی دچار تغییراتی میشوند تا به قول معروف بَیات نشوند! یعنی مثلا ظاهر یا لباسشون عوض میشه ولی گاهی اوقات هم تغییرات بیش از این حرفاست و به دلایلی همچون جهش ژنتیکی، دستکاری ژنتیکی، از ریخت افتادن صورت یا حتی مرگ شاهد بوده ایم که کاراکترهای کمیک بوکی تغییرات وحشتناکی را تجربه کرده اند! در این مقاله میخواهیم به 10 مورد شاخص آن اشاره کنیم.

 

10- «اسپید بال» به «پِنِنس» تبدیل میشود!

  «اسپید بال» به «پِنِنس» تبدیل میشود!

«اسپید بال» یکی از شخصیت های پرانرژی و مثبت مارول است که بچه گی اش به دیدن و تماشای گروه اونجرز در سطح شهر گذشته! میتونه انرژی جنبشی تولید کنه و مثل توپ این ور و آن ور بره (به خاطر همینه بهش لقب speedball دادن). اسپیدبال کاراکتریه  که آدم از دیدنش لذت میبره چون  مشخصه خودشم از این که یک ابرقهرمانه داره لذت میبره و شما میتونید یک سری از خصوصیات پیتر پارکر/اسپایدرمن را در وجود این شخصیت ببینید! تا اینکه در داستان تاریخی "جنگ داخلی" که در اینجا ترجمه شده است، شاهد بودیم که او به عضویت گروهی به نام "جنگجویان جدید" درآمده که حاضر هستند برای بالا رفتن محبوبیت خود در فضای مجازی ماجراجویی های خود را به صورت آنلاین در اینترنت پخش کنند! همین باعث شد تا فاجعه ای رخ بده و 612 نفر بیگناه به دلیل انفجار  ایجاد شده توسط خبیثی به نام «نایترو» کشته بشوند و بعد اتفاقات جنگ داخلی به وجود بیاد و ابرقهرمانان به دو دسته تقسیم بشوند و ... اسپید بال خیلی بابت این فاجعه خودش را سرزنش میکرد و به این نتیجه رسید که باید مجازات بشه. در نتیجه لباسی جدید برای خودش سفارش داد که درون آن 612 میخ تیز وجود داشت و هر وقت آن را میپوشید زجر میکشید! (چون میخ ها وارد بدنش میشدند). در واقع هر کدام از این میخ ها که به بدنش فرو میرفت سمبل یکی از آن 612 قربانیان آن حادثه بود و چون 60 نفر از آنان کودک بودند، 60 میخ نیز به طور ویژه بلند ساخته شده بودند تا بیش از دیگر میخ ها در بدن اسپید بال فرو روند! او نام خودش را نیز عوض کرد و «پِنِنس» (Penance) گذاشت! (Penance به معنای توبه است).

  

9- «ولورین» به حالت وحشی و بدوی در می آید!

 «ولورین» به حالت وحشی و بدوی در می آید!

در اواسط دهه 90 میلادی ، «مگنتو» در اقدامی دردناک فلز آدامانتیوم را از اسکلت بدن ولورین بیرون کشید و بنابراین چنگال های ولورین به حالت استخوانی برگشت. تا اینکه در سال 1996 و شماره 100 از کمیک Wolverine یک شخصیت خبیث به نام Genesis سعی کرد دوباره یک اسکلت ساخته شده از فلز  آدامانتیوم به ولورین بده ولی موفق نشد و بدنش فرآیند را قبول نکرد و در نتیجه ولورین به شکل بدوی و وحشی درآمد که انگار دماغ نداشت (!) و بدنش هم خیلی ظاهر پرمو و پشمالو پیدا کرد. لباسی هم که تنش بود حالتی پاره و بدوی داشت و همچنان حول محور رنگ آبی و زرد میچرخید که البته یادآور لباس های اولیه ایکس من در دنیای کمیک هم بود. ولی از همه مهم تر این که کاملا نشان دهنده وضعیت درهم و داغان ولورین از نظر فیزیکی و روحی در آن دوران بود.

 

8- «رأس‌الغول» به صورت یک زامبی زنده میشود!

 «رأس‌الغول» به صورت یک زامبی زنده میشود!

«رأس‌الغول» (Ra's Al Ghul) از دشمنان معروف بتمن است که 800 ساله سر مرگ کلاه گذاشته و تونسته به لطف خواص جادویی "چاه های لازاروس» (Lazarus Pits) خودش رو زنده نگه داره! در واقع اگر کسی وارد این چاه ها شود به دلیل انرژی مرموزی که در آنها هست زخم ها و بیماری هایشان خوب میشود و ... (البته دچار عوارض جانبی همچون جنون هم میشوند!). با این حال یک بار دخترش به نام «تالیا» ، رأس‌الغول را با شمشیر کشت و او فرصت نکرد وارد چاه لازاروس شود و بنابراین همگان فکر کردند دیگر کارش تمام است. همچنین برای اینکه اطمینان حاصل شود دیگر برنمیگردد جسدش را سوزاندند! اما رأس‌الغول نقش های خاص خودش را داشت و تصمیم گرفت روح خودش را به بدن نوه اش یعنی «دیمین وین» (پسر بتمن و تالیا) منتقل سازد (آدم یاد نقشه امپراطور خبیث در فیلم " جنگ ستارگان خیزش اسکای واکر" میفته!). اما مساله اینه که افرادش او را در یک جسد مرده زنده میکنند تا به عنوان بدنی مقطعی برایش عمل کند (یعنی تا وقتی که بتونه دیمین رو پیدا کنه). این جسد بسیار ضعیف است و آدم را یاد زامبی ها می اندازد و حتی بتمن بازویش را میشکند! وقتی هم که رأس‌الغول نتونست نقشه اش را عملی کند از پسر خودش به نام «دوسان» (Dusan) استفاده کرد تا دوباره متولد بشه.

  

7- «سین» به «رد اسکال» تبدیل میشود !

  «سین» به «رد اسکال» تبدیل میشود !

«رد اسکال» از خبیث های برتر دنیای کمیک و دشمن شماره یک کاپیتان آمریکا است. او خصوصیات بسیار بدی دارد و یک شخصیت مغرور، نژاد پرست، پلید و بی رحم است. وقتی صاحب فرزند شد و دید که دختر است گفت: "دختره؟ بکشیدش!" تا اینکه اطرافیانش او را قانع کردند که فرزندانش میتوانند سرنوشت بزرگی داشته باشند و این ربطی به جنسیت ندارد و در نتیجه او دخترش «سینثیا» (Sinthea) را زنده نگه داشت ولی جوری او را بزرگ کرد که فقط معنی درد و رنج و شکنجه را بفهمد و هیچ نوع خوش قلبی و عطوفت در او نباشد. بنابراین وقتی سینثیا بزرگ شد مثل باباش یک خبیث بیرحم شد که بهش لقب «سین» (Sin) دادند و و با خبیث دیگری به نام «کراس بونز» یک زوج بسیار خطرناک و دیوانه تشکیل داد! (این مقاله را بخوانید). یک بار وقتی رد اسکال در میدان نبرد کشته شد ، سین در انفجاری گیر افتاد که باعث شد پوست صورتش بسوزه. او این از ریخت افتادن را نشانه ای دانست از اینکه میراث پدرش باید ادامه پیدا کند و خودش را رد اسکال جدید لقب داد!

 

6- «ریدلر» به یک اسکلت متحرک تبدیل میشود!

 «ریدلر» به یک اسکلت متحرک تبدیل میشود!

«ریدلر» (Riddler) با نام اصلی «ادوارد نیگما» از خطرناک ترین دشمنان بتمن است که حتی تونسته هویت مخفی این قهرمان را کشف کنه و درسته که توان جسمانی خاصی نداره و بتمن میتونه با زدن یک مشت او را شکست بده ولی از نظر ذهنی و عقل و هوش بسیار قدرتمنده و مشکلات عدیده ای را برای قهرمان شنل پوش شهر گاتهام پدید آورده. در یکی از داستان های اخیر دی سی به نام "جنگ جوک ها و معماها" (The War of Jokes and Riddles)، ادوارد نیگما دارای ظاهر جدید و عضلانی شد که البته خیلی ها از این تغییر خوششان نیامد زیرا نقطه قوت اصلی ریدلر را را در ذهن او میدانند ، نه در عضلاتش! در هر حال او که دیگر خسته و مریض شده بود از بس از بتمن شکست خورده بود، از آمفتامین های تقویتی استفاده کرد تا ذهنش رو گسترده تر از قبل بکنه! در نتیجه برای سه ماه تقریباً نه غذایی خورد و نه خوابید تا بتونه معمای نهایی خودش که هیچ راه حلی نداره را خلق کنه! به همین دلیل در این دوران بدنش به اسکلت شباهت پیدا کرد!

  

5- پانیشر به هیولایی به نام فرانکن – کسل تبدیل میشود!

  پانیشر به هیولایی به نام فرانکن – کسل تبدیل میشود!

«داکن» یکی از دشمنان پانیشر محسوب میشه که در این مقاله بهش پرداخته شده وقتی داکن عضو گروه دارک  اونجرز بود، «نورمن ازبورن» (رهبرگروه دارک اونجرز که چند بار سعی کرده بود پانیشر رو حذف کنه ولی نتونسته بود) داکن را فرستاد سراغش. داکن و پانیشر مبارزات تن به تن زیاد و خونینی انجام دادند که باعث شد پانیشر دست و پای خودش رو از دست بده! بعدا اعضای بدن پانیشر توسط «من ثینگ» و موجوداتی زیرزمینی به نام Moloids پیدا شدند و سپس «موربیوس» و گروه "لژیون هیولاها" اعضای بدنش را به هم وصل کردند  و او در قالب هیولایی به نام «فرانکن کسل»  (Franken-Castle) احیا شد!! چون آنها بهش نیاز داشتند تا در مبارزه با شخصیتی مرموز به نام Hellsgaard بهشون کمک کنه (Hellsgaard اعتقاد داشت همه هیولاها باید نابود شوند چون خدا از آنها بدش می آید!). اولش پانیشر نمیخواست در این مبارزه شرکت کنه ولی وقتی دید یکی از بچه های Moloid کشته شده خونش به جوش آمد و به گروه لژیون هیولاها پیوست!

 

4- «کیلر کِراک» کاملا از انسانیت تهی میشود!

تمساح قاتل

«کیلر کراک» یا «تمساح قاتل» (Killer Croc) از دشمنان بتمن محسوب میشود که سال 1983 خلق شد تا پاسخی باشد بر یکی از دشمنان معروف اسپایدرمن به نام «لیزارد». نام اصلی اش «وایلن جونز» است که از بدو تولد مبتلا به بیماری نقص ایمنی پوست بود و این موضوع باعث جهش ژنتیکی او می‌شود و تبدیل به یک انسان حیوان نما می‌شود به شکل تمساح و والدینش در فاضلاب رهایش می‌کنند. کراک در فاضلاب بزرگ می‌شود و کم‌کم شعور انسانی اش را از دست می‌دهد و به حیوانی بی عقل تبدیل می‌شود. ظاهر او در طول سالها مدام تغییر کرده تا کمتر و کمتر شبیه به یک انسان به نظر برسد. حتی عقل و هوشش نیز کمتر شده و اولش قصد داشت رئیس مافیای خلافکاری شهر بشود ولی با گذشت زمان تبدیل شد به حیوانی وحشی! الان هم هدفش سرقت پول است تا وضعیتش را عوض کند و دوباره انسان شود.

 

3- «جوبیلی» خون آشام میشود!

  «جوبیلی» خون آشام میشود!

پس از وقایع رویداد "خاندان اِم" که اینجا ترجمه شده است، یکی از اعضای باسابقه مردان ایکس یعنی «جوبیلی» (Jubilee)  مبتلا به یک ویروس خون آشامی شد. در واقع او وقتی در شهر لُس آنجلس بود در مجاورت یک مهاجم انتحاری خون آشام قرار گرفت و حین انفجار، ویروس به او (و دیگران) منتقل شد. جوبیلی به عنوان یک خون آشام بسیار ترسناک و خفن بود و این برای خوانندگان غیر قابل قبول بود زیرا این شخصیت همواره به عنوان قهرمانی شاد، پرانرژی و مثبت اندیش به تصویر کشیده شده بود. در نهایت متوجه شدند که خون ولورین میتونه تا حدی به جوبیلی کمک کنه. اما در نهایت به لطف قدرت های شخصیتی به نام «کوئنتین کوآیر» تونست به حالت و ظاهر همیشگی خودش برگرده!

  

2- «جوکر» پوست صورتش را میکند!

پوست صورت

 جوکر کارهای خفن و چندش آور کم نکرده است ولی چند سال پیش کاری کرد که حال همه ما بهم خورد: در سری New 52 از کمیک های بتمن در آرک داستانی سوم از داستان های بتمن که نویسندگی آن را «اسکات اسنایدر» و طراحی آن را «گرگ کاپولو» بر عهده داشتند شاهد حضور جوکر بودیم. در این داستان جوکر صورت خودش را با چاقو میبرد...می دانم که بریدن صورت یک نفر به اندازه کافی وحشتناک است اما اگر دلیل این عمل جوکر را بدانید دلهره بیشتری نصیبتان میشود...جوکر صورت خود را میبرد برای آنکه به بتمن بفهماند صورت و شکل و شمایل بتمن مهم نیست! او بعدا بقایای صورتش را با کمربند و چنگک ماهی به صورتش وصل کرد!

 

1- مرد عنکبوتی به «مَن – اسپایدر» تبدیل میشود!

  مرد عنکبوتی به «مَن – اسپایدر» تبدیل میشود!

در شماره 1 از کمیک Marvel Fanfare که سالها پیش چاپ شد، مرد عنکبوتی به همراه «آنجل» (از اعضای ایکس من) به سرزمین ماقبل تاریخ در دنیای مارول که بهش "سرزمین وحشی ها" (Savage Land) میگویند، رفت. آنجا توسط یکی از افراد «مگنتو» به نام «برین چایلد» اسیر شد و اشعه یک دستگاه او را به حالت بدوی و هیولا مانند درآورد که بهش گفتند «مَن اسپایدر» (Man-Spider) ! بِرِین چایلد، من – اسپایدر را فریب داد تا به دشمنش در سرزمین وحشی ها یعنی «کی-زار» حمله کنه. ناگفته پیداست که در نهایت مرد عنکبوتی دوباره به حالت اصلی خودش برگشت.

سپس در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هم شاهد این هیولا بودیم. در یکی از اپیزودهای این کارتون که داستان معروف "مردعنکبوتی 4 دست اضافه درمیاورد" را اقتباس میکرد، دیدیم که جهش ژنتیكی كه به خاطر نیش عنكبوت رادیو اكتیو به وجود آمده بود باعث شد تا  پیتر پارکر  چهار دست جدید دربیاورد! سپس او تبدیل به هیولایی به نام Man-Spider شد.

در كارتون Ultimate Spider-Man و در اپیزود 59  نیز دیدیم كه مرد عنكبوتی به سرزمین وحشی ها رفت و در آنجا مسموم و به هیولایی 6 دستی تبدیل شد. در نهایت او به طرز مسخره ای به حالت اول برگشت!

مرد عنکبوتی هیولا

و البته در سال 2004 و در یک داستان مسخره که اینجا راجع بهش گفته بودیم، شخصیتی خبیث به نام «ملکه عنکبوتی» اسپایدرمن را میگیره و از طریق دهان او را آلوده میکنه تا دوباره به حالت من اسپایدر تبدیل بشه تا باهاش جفتگیری کنه و بعد بچه شون بر دنیا حکومت کنه!!

بعدشم اسپایدرمن به یک عنکبوت عظیم الجثه تبدیل میشه که حامله است و در نهایت زایید (!) و به حالت اولش برگشت!

اسپایدرمن هیولا

(برای اینکه جزئیاتش رو بخونید بروید اینجا).

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Dark spider 2
#1 Dark spider 2 1399-05-08 13:37
یکی از جالب ترین و در عین حال چندش ترین مقاله هایی بود که خونده بودم.با man-spider هم از طریق کارتون خاطره انگیز مردعنکبوتی دهه ۹۰ آشنا بودم ولی از همه چندش تر و جالب تر مورد شماره ۲ بود که چطور جوکر پوست صورتش رو کند.و باید بگم که سعی کردم مقاله رو دقیق بخونم البته مورد ۱۰ رو نخوندم چون یکم مربوط به جنگ داخلی میشد و می ترسیدم که یهو اسپویل نشم ولی بقیه رو خوندم و غلط تایپی ندیدم. :-)
نقل قول کردن
Black Ghost
#2 Black Ghost 1399-05-08 13:39
سلام و خسته نباشید استاد.
مقاله‌ی جالبی بود و حقایقی را بازگو کرد که من غیر از شماره ۱ و ۲ از بقیه اطلاعی نداشتم.
ولورین که خیلی ظاهرش عجیب بود و خوشحالم که بعداً دوباره به حالت اول برگشت.
اورجین کیلِر کراک همیشه برای من سوال بود. شخصیت پردازی خاصی هم نداره و به پای دکتر کانرز نمی‌رسد.
شماره ۲، کمیک هایش را خوانده بودم و داستان زیبایی بود. جوکر خیلی تهدید آمیز شده بود.
شماره ۱ هم که باهاش خاطره دارم. مجموعه کارتونی ۱۹۹۴! یادش بخیر. وقتی بچه بودم، می‌رفتم سی دی هاش رو بخرم بعد مثلاً اسم دیسک را عوض می‌کردند و یک قسمت را می‌فروختند. مثلا یک دیسک اسمش کینه توز بود و یکی دیگر اسمش انتقام عقرب بود و این دو تا دیسک، اپیزود‌های تکرار داشتند. اون قسمت من-اسپایدر را با بدبختی پیدا کردم و واقعا عاشقش بودم. درباره‌ی آلتیمت اسپایدرمن هم هر چی کمتر حرف بزنیم بهتره. هنوز قسمت آخرش یادم نرفته است که نورمن آزبورن! به پیتر کمک کرد تا قدرت هایش را به دست آورد!( من نگاه نکردم ولی پسرعمویم عاشقش بود، واقعا نمیدونم چرا. خیلی سر این قضیه باهاش بحث کردم) بدترین و تهدیدآمیز ترین دشمن اسپایدی، بهش کمک کرد. یعنی اینها می‌خواستن مجموعه را تمام کنند، آخرین لحظه هم از مسخره‌ترین ایده استفاده کردند. درباره‌ی اون کمیک عنکبوت شدن پیتر و به دنیا آمدن خودش هم بهتره چیزی نگم. :-x
خسته نباشید. مقاله زیبایی بود.
نقل قول کردن
Mr.gun
#3 Mr.gun 1399-05-08 13:50
من اسپایدر واقعا چندش آور بود
نقل قول کردن
mz spider
#4 mz spider 1399-05-08 14:55
کلا فضای اون کمیک که جوکر پوستشو می کنه خیلی وهم انگیز بود و به جز جوکر یه مشت دشمن زامبی مانند هم‌بودن که یادم‌نیست درست نکته جالب این بود که کمیک هی مارو منتظر می‌زاشت برای دیدن صورت جوکر‌ جدا کمیک جالبی بود و ارزش خوندن داشت اون سری حتما پیشنهاد می کنم که بخونیدش
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#5 امیر محمد گلکار 1399-05-08 15:13
به نظرمن من اسپایدر واقعا بد بود.
نقل قول کردن
Dark spider 2
#6 Dark spider 2 1399-05-08 15:21
به نقل از mz spider:
کلا فضای اون کمیک که جوکر پوستشو می کنه خیلی وهم انگیز بود و به جز جوکر یه مشت دشمن زامبی مانند هم‌بودن که یادم‌نیست درست نکته جالب این بود که کمیک هی مارو منتظر می‌زاشت برای دیدن صورت جوکر‌ جدا کمیک جالبی بود و ارزش خوندن داشت اون سری حتما پیشنهاد می کنم که بخونیدش

البته جوکر فقط پوست صورت خودش رو نکنده.یادمه تو یه کمیکی یه مرده هارلی کویین رو اذیت میکنه برا همین جوکر هم چاقو رو ور میداره و کل پوست بدن طرف رو میکنه. :-| بنظرم اون چندش ترینش بود
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#7 mat mordak/DareDevil 1399-05-08 15:28
جالب بود
پ.ن:برگشتن حس خوبی داره
نقل قول کردن
ali spidey 99
#8 ali spidey 99 1399-05-08 15:39
:eek:
واقعا که الان تو این حالتم.
به جز ۱ و ۲ هم بقیه رو نمیدونستم.
دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
iron-punk
#9 iron-punk 1399-05-08 16:16
خیلی مقاله ی جالبی بود واقعا دمتون گرم.
نقل قول کردن
mani34521
#10 mani34521 1399-05-08 16:28
خیلی مقاله باحالی بود ولی واقعا تو رتبه یک قضیه ملکه عنکبوتی و من اسپایدر خیلی عجیب و غیر قابل باور بود :-| )بازم بابت نوشتن این مقاله ممنون :-) )
نقل قول کردن
Captain-spidey
#11 Captain-spidey 1399-05-08 16:39
استاد دستتون درد نکنه مقاله عالی بود من غلط املایی پیدا نکردم واقعا مورد دو خیلی چندش اوره و مورد یک هم همینطور(واقعا بعضی نویسنده ها باید ساغی شون رو عوض کنن)
راستش مورد ده هم برام خیلی جالب بود در موردش خیلی فکر کردم
نقل قول کردن
slade wilson
#12 slade wilson 1399-06-23 09:07
سلام و درود به شما استاد ترابی بزرگوار این مقاله آنقدر عالی بود که با جون و دل خواندم استاد در شماره سوم لس آنجلس نوشتین لوس آنجلس گفتم که این مقاله زیبا و عالی باشه بازم تشکر
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-06-23 16:18
به نقل از slade wilson:
سلام و درود به شما استاد ترابی بزرگوار این مقاله آنقدر عالی بود که با جون و دل خواندم استاد در شماره سوم لس آنجلس نوشتین لوس آنجلس گفتم که این مقاله زیبا و عالی باشه بازم تشکر

ممنون که گفتی . اصلاح شد
نقل قول کردن
slade wilson
#14 slade wilson 1399-06-23 16:23
به نقل از mtm:
به نقل از slade wilson:
سلام و درود به شما استاد ترابی بزرگوار این مقاله آنقدر عالی بود که با جون و دل خواندم استاد در شماره سوم لس آنجلس نوشتین لوس آنجلس گفتم که این مقاله زیبا و عالی باشه بازم تشکر

ممنون که گفتی . اصلاح شد

خواهش میکنم استاد ترابی عزیز وظیفم بود
نقل قول کردن
Amirreza-85
#15 Amirreza-85 1400-08-09 12:41
خیلی باحال بود دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Janeen
#16 Janeen 1402-10-11 03:37
I was very pleased to uncover this page. I need to to
thank you for ones time just for this fantastic
read!! I definitely liked every part of it and I
have you book marked to check out new stuff on your site.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45