15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

مقاله ای جالب که حتما توصیه میکنم بخونیدش!

مقدمه: به عنوان هوادار کمیک بوک ما عاشق این هستیم که شخصیت ها و ابرقهرمانان مورد علاقه خودمون رو روی پرده بزرگ سینما ببینیم. با این حال خیلی وقتها پیش اومده که از انتخاب استودیوهای هالیوودی ناراضی بوده باشیم. و البته خیلی وقتها هم پیش اومده وقتی فیلم اکران شده متوجه شدیم اشتباه میکردیم. ولی معمولا هواداران روی رنگ پوست و نژاد شخصیت های کمیک بوکی حساس هستند و اگه تغییراتی در این باره مشاهده کنند فوری اعتراض میکنند. به نظرم خیلی وقتها هم حق دارند چون معمولا وقتی رنگ پوست فلان شخصیت تغییر میکنه ممکنه شخصیت پردازی و نوع تعاملات او با دیگران نیز فرق کنه و در نتیجه به ذات شخصیت او خدشه وارد بشه. در این مقاله به 15 موردی که تغییر نژادی در شخصیت های کمیک بوکی باعث خشم هواداران شد میپردازیم (البته این مقاله راجع به دنیای سینما است و شامل سریال های تلویزیونی نمیشه).

  

15- هیومن تورچ (Human Torch)

 هیومن تورچ (Human Torch)

«مایکل بی جوردن» بازیگر بزرگ و با استعدادیه. در Fruitvale و Creed خوش درخشید و با نقش «کیل مانگر» در "پلنگ سیاه" حسابی ترکوند و یکی از بهترین خبیث های آثار کمیک بوکی تاریخ سینما را خلق کرد. ولی معلوم نیست چطور شد که فاکس برای نقش «هیومن تورچ» در ریبوت "چهار شگفت انگیز" او را انتخاب کرد (همون فیلم فاجعه آمیز سال 2015 رو میگم). هواداران خیلی خشمگین شدند. بیشتر به خاطر این که ایشون چطور میتونه برادر «سوزان استورم» که نقشش رو یک سفید پوست بازی میکنه باشه؟ چون اگر ناتنی هم باشند که دیگه بدتر و اون خصوصیت اصلی گروه چهار شگفت انگیز یعنی "خانواده" بودن آنها از بین میره. البته فیلم اونقدر افتضاح بود که وقتی اکران شد دیگه کسی به این قضیه گیر نداد. ولی در هر حال بازی آقای جوردن یکی از معدود نقاط قوت فیلم بود.

  

14- دومینو (Domino)

دومینو

وقتی اعلام شد خانم «زازی بیتز» با استعداد قراره نقش «دومینو» را در فیلم "ددپول 2" بازی کنه خیلی جنجال به پا نشد. تا اینکه اولین تصاویر رسمی این شخصیت منتشر شد و هواداران با دیدن مدل موها و لباسش عصبانی شدند و به فاکس اعتراض کردند که چرا این شخصیت رو درک نکرده. به اون دایره ای که دور یکی از چشم های او در دنیای کمیک هم هست گیر داده بودن که چرا در فیلم سفیده در حالی که باید سیاه باشه! (البته چون رنگ پوست بازیگرش سیاهه پس طبیعیه که اون بخشش هم سفید باشه!). ولی راستش عملکرد خانم بیتز در "ددپول 2" اونقدر خوب بود که دیگه کسی اهمیتی به این مسائل نمیده. ضمن این که خداییش دومینو اونقدرا هم شخصیت مهم و بزرگی در دنیای کمیک نبود که اینقدر مساله رو بزرگش کردند!

  

13- اینشنت وان (Ancient One)

 اینشنت وان (Ancient One)

همانطور که میدانید استاد و مرشد دکتر استرنج در دنیای کمیک بوک پیرمردی است به نام ancient one ("فرد باستانی"). او در کمیک ها اهل تبت است و چهره کاملا شرقی دارد (تو این مقاله او را معرفی کرده ایم) ولی مارول برای فیلم سینمایی دکتر استرنج خانم تیلدا سوینتون را برای این نقش انتخاب کرد که باعث تعجب همگان شد. چون اولا مارول از یک خانم برای نقش یک شخصیت مذکر استفاده کرد و همچنین چهره سوینتون شبیه اروپایی هاست ، نه شرقی ها! سپس یکی از نویسندگان فیلمنامه "دکتر استرنج" در مصاحبه ای گفت که مارول این کار رو کرد چون خبر داشت که اگر از کمیک های تبعیت کند و یک بازیگر شرقی را برای نقش ancient one انتخاب کند انوقت قطعا با کشور چین به مشکل برمیخورد. چون همانطور که میدانید مقامات چینی مدتهاست با تبت و اهالی آن مشکل سیاسی دارند و آنها را جدایی طلب میدانند. بنابراین مارول با انتخاب یک بازیگر اروپایی تبار خواسته مشکلی با چین پیدا نکند چون بازار چین برای استودیوهای هالیوودی بسیار سودآور است. پس از این مصاحبه مارول بیانیه ای منتشر کرد و گفت که ancient one لقبی است که در طول تاریخ به افراد زیادی از قومیت های مختلف داده شده است و بنابراین در فیلم دکتر استرنج این لقب به خانمی اروپایی تبار رسیده است. حالا این وسط هوادارا مونده بودند که مصاحبه فیلمنامه نویس دکتر استرنج را باور کنند یا بیانیه مارول را؟!

  

12- آکوامن (Aquaman)

 آکوامن (Aquaman)

راستش رو بخواهید اونایی که با شخصیت «آکوامن» آشنایی کافی ندارند همیشه او را مسخره کرده اند. برای اونا این شخصیت فقط یه آدم موبور و سفید پوسته که لباس نارنجی و سبز میپوشه و با ماهی ها حرف میزنه! راستش رو بخواهید این قضیه از کارتون Super Friends شروع شد که دهه 80 میلادی پخش شد و آکوامن رو طوری به تصویر میکشید که نمیشد او را جدی گرفت. احتمالا به همین خاطر هم وارنر به پیشنهاد و اصرار آقای «زک اسنایدر» به عنوان معمار دنیای سینمایی دی سی (DCEU) ، « جیسون موموآ» را برای ایفای این نقش انتخاب کرد. ظاهرش اصلا با دنیای کمیک مطابقت نداشت: مردی ریشو با خال کوبی! اسنایدر با خیال خودش با این انتخاب میخواست آکوامن را خفن جلوه بده! ولی راستش رو بخواهید بعد از حضور در دو فیلم هنوز هم برای خیلی از هواداران (مخصوصا خود من!) جیسون موموآ در این نقش جا نیفتاده و هنوز هم باهاش مشکل داریم. بیخود نیست که بهش لقب Aquabro داده شده!

  

11- مری جین (Mary Jane)

مری جین (Mary Jane)

از وقتی اعلام شد «زندایا» قراره در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" بازی کنه شایعاتی هم شروع شد مبنی بر این که نقش «مری جین واتسون» رو بهش داده اند. برای هواداران اسپایدرمن هم این نقش حالتی مقدس داره و اصلا درباره او با کسی شوخی ندارند ! اولش هر وقت این سوال مطرح میشد سازندگان فیلم از دادن جوابی درست طفره میرفتند. تا این که در پایان فیلم در صحنه ای «زندایا» (که تو فیلم نقش هم کلاسی پیتر به نام «میشل» رو بازی میکرد) گفت بهتره بهش بگن «ام. جی»! و میدونید که این لقب معروف مری جین در دنیای کمیکه. این باعث خشم هوادارا شد . مارول هم بعدش اعلام کرد که این ام جی ربطی به مری جین نداره. ولی در هر حال معلوم بود که این حرف رو زده تا هواداران قدیمی اسپایدرمن رو آروم کنه!

  

10- گوکو (Goku)

 گوکو (Goku)

در کل فیلم Dragonball Evolution اونقدر بد بود که کسی زیاد به این موضوع بود که «جاستین چتوین» نقش «گوکو» رو ایفا کرد گیر نداد. ولی باید قبول کرد از رنگ پوست که بگذریم ایشون اصلا بازیگر مناسبی برای این نقش نبود. ضمن این که ما کلا عادت کردیم هر وقت هالیوود از روی انیمه و مانگای ژاپنی فیلم میسازه بازیگر سفید پوست استخدام کنه . این مساله همیشه برای هواداران ناراحت کننده بوده. اونا روی گوکو هم خیلی خیلی حساس هستند و وقتی فهمیدند یک سفید پوست میخواد نقشش رو بازی کنه خیلی جنجال درست کردند ولی بعدا که فیلم رو دیدند و متوجه شدند با چه افتضاحی طرف هستند کمی آروم شدند چون فیلم اونقدر مشکل داشت که گوکو توش گم بود!

  

9- بارون موردو (Baron Mordo)

 بارون موردو (Baron Mordo)

« چویتل اجیوفور» بازیگر بسیار تحسین شده ای است ولی راستش رو بخواهید وقتی اعلام شد نقش یکی از بزرگترین و مهم ترین دشمنان «دکتر استرنج» رو بازی کنه خیلی ها ناراحت شدند. البته زمانی که "دکتر استرنج" اکران شد کسی شکایتی نداشت چون او نقشش رو خوب بازی کرد . ضمن این که بارون موردو در این فیلم خیلی عوض شده بود و عمق بیشتری هم پیدا کرده بود. بنابراین کسی او را زیاد با نسخه کمیک بوکی اش مقایسه نمیکرد

  

8- کینگ پین (Kingpin)

کینگ پین (Kingpin)

راستش رو بخواهید در دنیای کمیک «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» چنان تنومند به تصویر کشیده میشه که هیچ بازیگر سفید پوستی هم سایز او نیست! بنابراین سال 2003 برای این نقش در فیلم "بی باک" تنها گزینه موجود آقای «مایکل کلارک دانکن» بود. خوب یادمه که سازندگان فیلم میگفتند ایشون رو انتخاب کردند چون هم بازیگر خوبیه، هم جثه بزرگی داره و هم میتونه با جثه بزرگش خوب حرکت کنه و به بی باک ضربه بزنه! در واقع اونا نمیخواستن کسی رو انتخاب کنند که فقط گنده است و سفید پوست ولی نمیتونه از جاش تکون بخوره! ولی در هر حال کینگ پین شخصیت بزرگ و مهمیه و هواداران روش حساس بودند. خوشبختانه مرحوم دانکن کارش رو خوب انجام داد و به هواداران ثابت کرد باید بیشتر نگران «بولزآی» میبودند تا کینگ پین!

  

7- ولکری (Valkyrie)

 ولکری (Valkyrie)

به جز یک مورد که در همین مقاله بهش اشاره خواهد شد، فیلم های "ثور" شخصیت هایی داشته اند که از نظر ظاهری خیلی به کمیک ها وفادار هستند. مثلا «همسورث» انگار به دنیا آمده برای این که ثور باشه . «تام هیدلستون» هم انگار ساخته شده برای نقش «لوکی». ولی وقتی گفته شد «تسا تامسپون» قراره نقش «ولکری» رو بازی کنه هواداران عصبانی شدند. بااین حال وقتی فیلم "راگناروک" اکران شد خانم تامپسون ترکوند! واقعا یکی از بهترین شخصیت های فیلم بود. ضمن این که معلوم شد او یکی از نژاد ولکری ها بوده (چون قبلی ها کشته شده بودند). و ما به طور کوتاه و ایستراگ ولکری سفید هم تو فیلم دیدیم (تو این مقاله بهش اشاره شد).

 

6- پاور رنجرز (Power Rangers)

 پاور رنجرز (Power Rangers)

وقتی پارسال شرکت Saban تصمیم گرفت فیلم جدید "پاور رنجرز" رو بسازه، سعی کرد کلا حال و هوای مدرنی بهش بده ولی دیگه اونقدر زیاده روی کرد که صدای همه دراومد! خب حق هم داشتند وقتی شما یک سیاه پوست رو انتخاب میکنی برای نقش Billy، یک آسیایی رو انتخاب میکنی برای نقش Zack، یک آمریکای لاتینی برای Trini و یک خانم هندی برای Kimberly خب معلومه ملت شاکی میشن. ولی در نهایت فیلمش چیز خاصی از آب در نیومد و ... البته بازیگرانش انصافا خوب بودند.

  

5- زن گربه ای (Catwoman)

زن گربه

درسته که سابقه داشته در سریال دهه 60 بتمن یک خانم سیاه پوست نقش «زن گربه ای» رو بازی کنه ولی خداییش ما به این شخصیت که فکر میکنیم ناخودآگاه تصویر «میشل فایفر» و اون نقش آفرینی شگفت انگیزش در فیلم "بازگشت بتمن" به ذهنمون میاد. پس وقتی گفتند «هل بری» قراره نقشش رو بازی کنه همه جا خوردیم. و عجب فیلم اشغالی هم شد این فیلم زن گربه ای! کلا بی خیال ... هر چی کمتر راجع به این فیلم صحبت کنیم بهتره!

  

4- الکترو (Electro)

 الکترو (Electro)

یادتونه چقدر واسه فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ذوق و شوق و هیجان داشتیم؟ ولی شاید اولین نشانه از این که قراره با فیلمی نا امید کننده مواجه بشیم این بود که سونی «جیمی فاکس» رو برای نقش «الکترو» ی خبیث انتخاب کرد. اون موقع ایشون خیلی بابت فیلم Django Unchained مطرح شده بود و امیدوار بودیم لااقل با بازی خوب خودش و وفاداری به دنیای کمیک بتونه الکتروی خوبی باشه. ولی افسوس که شخصیت پردازی و انگیزه الکترو واقعا سطحی بود. البته فیلم کلا اونقدر مشکلات داشت که کسی به این الکتروی پیزوری اهمیت نمیداد!

  

3- تری فیتزجرالد (Terry Fitzgerald)

تری فیتزجرالد (Terry Fitzgerald)

نمیدونم فیلم نا امید کننده "اسپان" (Spawn) محصول سال 1997 رو دیده اید یا نه ولی اگر هم ندیده اید چیز خاصی از دستتون نرفته! اما در این فیلم یک اتفاق عجیب و نادری افتاد: یک بازیگر سفید پوست را برای یک نقش سیاه پوست (تری فیتزجرالد) انتخاب کردند! این در حالیه که اکثرا همیشه در فیلم های کمیک بوکی عکس این اتفاق میفته . ضمن این که کمیک های اسپان مشهور به این هستند که شخصیت های رنگین پوست زیادی دارند . پس چرا باید این کار رو میکردند؟ آخه بدبختی اینه که آقای D.B. Sweeney بازیگر مطرحی هم نبود که بگیم وارنر به خاطر شهرتش برای این نقش انتخابش کرده!

  

2- هایمدال (Heimdall)

 هایمدال (Heimdall)

واقعا چطور یک مرد سیاه پوست میتونه نقش یک خدای آزگاردی رو بازی کنه؟ چون کمیک های ثور مستقیما از اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته اند و مردم اون بخش از اروپا همگی سفید پوست هستند و خدایان آنها هم همیشه سفید بوده اند! بنابراین سال 2011 که اعلام شد «ادریس البا» قراره نقش «هایمدال» رو بازی کنه خیلی ها گیج شدند. یادمه جنجال زیادی هم به پا شد ولی الان بعد از گذشت 7 سال دیگه اهمیتی نمیده. چون البا الان ستاره بزرگی شده. ضمن این که در قسمت های اول و دوم ثور، شخصیت هایمدال نقش چندانی در داستان نداشت و تازه یه مقدار در "راگناروک" بهش پرداخته شد! در "جنگ بینهایت" هم که کشته شد ...

  

1- ماندارین  (Mandarin)

 ماندارین  (Mandarin)

یکی از بزرگترین پیچش ها در تاریخ فیلم های کمیک بوکی را در فیلم "مرد آهنی 3 " شاهد بودیم. یعنی وقتی که فاش شد «ماندارین» مرموز (با بازی «بن کینگزلی» کبیر)، در واقع بازیگری بیش نیست و او تنها پوششی بوده برای عملیاتی که یک دانشمند یاغی اجرا میکرده. کلا این اقای بازیگر که اسمش «ترور اسلتری» (Trevor Slattery) بود، بار کمدی فیلم را به دوش میکشید و یک معتاد بود! در مجموع این قضیه به مذاق خیلی از هواداران مارول خوش نیامد و به عقیده آنها باعث شد تا حسابی گند بخوره به شخصیت ماندارین که دشمن شماره 1 مرد آهنی در دنیای کمیک است. (به همین دلیل مارول مجبور شد فیلم کوتاهی بسازه که در آن معلوم شد ماندارین واقعی هنوز اون بیرونه. شما میتونید این فیلم کوتاه را اینجادانلود کنید.) . در هر حال برای طرفداران دنیای کمیک این پیچش به منزله توهین و بی احترامی بود به تاریخچه مرد آهنی و دشمن شماره یک او. مخصوصا این که نقش ماندارین را که ریشه آسیایی و چینی دارد را به بازیگری سپرده بودند که ظاهری خاورمیانه ای داشت!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 دفعه ای که نزدیک بود بازیگران از نقش های ابرقهرمانی کنار بکشند!

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 15:08
خواهش میکنم لطفا مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1397-07-03 19:54
ممنونم از آقای ترابی بابت این مقاله

راستش یکی از عجیب ترین چیز هایی که توی MCU دیدم همین Mandarin بود ! خداییش نمیدونم که باید ازش راضی باشم یا نه ! البته بازی بن کینگزلی واقعا خوب بود ، امیدوارم Mandarin اصلی رو توی یکی از فیلم های آینده ببینیم ، چون این Mandarin واقعا یه جوری بود .

و البته از همه بدتر برای من انتخاب زندایا برای نقش مری جین بود ! که البته خدا رو هزار مرتبه شکر ظاهرا رد شده ! آخه ما هوادارای Spidey به موی قرمز خیلی حساسیم :-* :lol:
نقل قول کردن
mani s.h
#3 mani s.h 1397-07-03 20:14
خدایا یعنی مری جین تو فیلم باید خمار باشه تازه به جای خوش گذرونی شبیه یک وطن پرست خماره.درضمن چیز دیگه ای که هست واقعا فیلم ددپول یه حس دازه بود تازه حتی اونایی هم که از کمیک هیچی سرشون نمیشه یا متنفرن از ددپول خوششون اومده مثلا یه بار سانسور شده (فقط صحنه های ج.ن.س.ی )ددپول رو با پدر مادرم دیدم .فیلم اونجرز هم دیدیم جالب اینجاست که ددپول بیشتر مخاطب جذب میکنه و همه گیرتر به خاطر بار کمدی جذابش. از اون گذشته ماه پیش بازیگر خبیث فیلم ددپول ۱ همون فرانسیس(اسم ایشون در خاطرم نیست)برای یه نقش آسیایی برای فیلم پسر جهنمی ظهور ملکه خونین انتخاب شد.اینترنت ریخت بهم و مردم شاکی شدن تا اینکه ظرف ۱۲ یا ۲۴ اعلام کرد این نقش رو رد کرده و مردم حسابی ازش استقبال کردن.
راستش از آکوآمن زک اسنایدر خوشم اومد تا آکوآمن کمیک.در کل بابام زیاد سریال ها و فیلم های دهه ۸۰ ۹۰ ۷۰ و ...دیسی رو دیده و اونم میگه اصصلا از آکوآمنش خوشم نمیاد همش میخواد هیکلشو به رخ بکشه تا اینکه یه پادشاه آتلانتیس باشه
ممنون از استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
spiderpunisher
#4 spiderpunisher 1397-07-03 20:45
مقاله ی خوبی بود ممنون استاد، کلا وقتی یه فیلم حتی شده یه رنگ چشم کرکتر کمیکی رو عوض کنه داد کمیک فنا در میاد، خدا به خیر کنه حاشیات فیلم جوکر و فن نماهای هیث لجر :o
نقل قول کردن
darth vader
#5 darth vader 1397-07-03 20:45
از آکوآمن کمیک خوشم میاد اما از آکوآمن جیسون ماموآ نه . مری جین هم به احتمال زیاد زندیا نباشه . از موردو هم خوشم اومد .
من یه نظر داشتم درباره j.j.j در فیلم بعدی مرد عنکبوتی: بجای اینکه بازیگر مطرح سینما بیارن می تونن استن لی رو بیارن چون شخصیت جی جونا جیمسون مستقیما از روی استن لی گرفته شده(خیلی خیلی ببخشید واسه اسپم)
نقل قول کردن
Quick H
#6 Quick H 1397-07-03 21:36
به نقل از steve ragers:
خدایا یعنی مری جین تو فیلم باید خمار باشه تازه به جای خوش گذرونی شبیه یک وطن پرست خماره.درضمن چیز دیگه ای که هست واقعا فیلم ددپول یه حس دازه بود تازه حتی اونایی هم که از کمیک هیچی سرشون نمیشه یا متنفرن از ددپول خوششون اومده مثلا یه بار سانسور شده (فقط صحنه های ج.ن.س.ی )ددپول رو با پدر مادرم دیدم .فیلم اونجرز هم دیدیم جالب اینجاست که ددپول بیشتر مخاطب جذب میکنه و همه گیرتر به خاطر بار کمدی جذابش. از اون گذشته ماه پیش بازیگر خبیث فیلم ددپول ۱ همون فرانسیس(اسم ایشون در خاطرم نیست)برای یه نقش آسیایی برای فیلم پسر جهنمی ظهور ملکه خونین انتخاب شد.اینترنت ریخت بهم و مردم شاکی شدن تا اینکه ظرف ۱۲ یا ۲۴ اعلام کرد این نقش رو رد کرده و مردم حسابی ازش استقبال کردن.
راستش از آکوآمن زک اسنایدر خوشم اومد تا آکوآمن کمیک.در کل بابام زیاد سریال ها و فیلم های دهه ۸۰ ۹۰ ۷۰ و ...دیسی رو دیده و اونم میگه اصصلا از آکوآمنش خوشم نمیاد همش میخواد هیکلشو به رخ بکشه تا اینکه یه پادشاه آتلانتیس باشه
ممنون از استاد ترابی عزیز

من هم از آکوامن خوشم نمیاد ولی از نسخه جیسون ماموآ خوشم میاد.قدرت هاش خوبن،تو انیمیشن های دی سی هم من دوستش داشتن ولی کلا باهاش حال نمیکنم.
نقل قول کردن
Quick H
#7 Quick H 1397-07-03 21:38
به نقل از darth vader:
از آکوآمن کمیک خوشم میاد اما از آکوآمن جیسون ماموآ نه . مری جین هم به احتمال زیاد زندیا نباشه . از موردو هم خوشم اومد .
من یه نظر داشتم درباره j.j.j در فیلم بعدی مرد عنکبوتی: بجای اینکه بازیگر مطرح سینما بیارن می تونن استن لی رو بیارن چون شخصیت جی جونا جیمسون مستقیما از روی استن لی گرفته شده(خیلی خیلی ببخشید واسه اسپم)

استنلی کلا اندازه کامئو باشه بهتره به نظرم برای بازیگری کامل یکم مسن شده.
نقل قول کردن
M.NAYYERI
#8 M.NAYYERI 1397-07-03 22:38
صحبت از استن لی و بازیگری شد کسی خبر نداره فیلم زندگینامه استن لی ب کجا رسید؟
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1397-07-03 22:58
خدایی چطور میتونن این آکوامن گوگولی رو این شکلی کنن. اونم از رنگ های سیاه و تیره استفاده کردن. اون همه هم ریش داره.
میتونستن بهتر عمل کنن.
مری جین اگه اینجوری باشه حالم بهم میخوره. :-x
ماندارین که حیف شد ولی یادمه یه بار پشت صحنه های دو فیلم اول مرد آهنی رو میدیم آقای جان فارو میگفت اول میخواستم ماندارین تو فیلم اول نقش داشته باشه یا بهش اشاره کنن و آماده‌ش کنن برای فیلم دوم ولی بعدش برنامه ریختیم برای فیلم سوم بعدشم که شین بلک اومد کلا گند زدن به دوتا فیلم بعدی مرد آهنی و بدتر از همه ماندارین.
الکترو هم که هیچیش شبیه کمیک نبود.
خوب کینگ پین رو با جلوه های ویژه میساختن :lol:
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#10 mehrdad_hnr 1397-07-04 13:29
فیلم هایی مثل مردآهنی 3 و مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 به هیچ وجه فیلم های بدی نیستند فقط باید به جای یه بار دیدن 2 تا 4 بار این فیلم و ببینیم تا بتونیم بفهمیم که چی از چه قراره تو هر دو فیلم ها بازیگرا عالی کار کردند بن کینگزلی و جیمی فاکس هرچی که کارگردان ازشون خواسته بودا به نحو احسنت انجام دادند بعضی از فیلم ها پیچش های داستانی غیر منتظره دارند وقتی که کارگردان با استعداد اما کمیک نخون فیلم هایی مثل مردآنی 3 و مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 ساخته میشه بدون وفاداری به کمیک اما زیبا و با استعداد بعضی وقت ها فیلم هایی ساخته میشه که فقط میخواد به کمیک وفادار باشه نتیجش میشه پاور رنجرز شاهکار اولیه چهار شگفت انگیز سری گوست رایدر همینطور لاکپشت های نینجا هالک شگفت انگیز کارگردان فکر میکنه که فیلم کمیک بوکه دقیقا دیالوگ هارو هم مثل کمیک بوک میگه مدام طرف میگه هرگز میگه خدای من یه دفعه بی دلیل یه چیزی منفجر میشه این اشتباهه
خلاصه کارگردان فیلم های کمیکی هم باید کمیک خون باشه هم با استعداد در کارگردانی مثل جاس ویدون ، برادران روسو ،جان واتس و جیمزگان و اینجاست که استعداد مارول در انتخاب کارگردان به میون میاد کارگردان با مهارت در فیلم سازی و همینطور عاشق کمیک
نقل قول کردن
loki-thor
#11 loki-thor 1397-07-04 15:41
من شخصیت میشل با بازی زندایا رو خیلی تو فیلم دوست داشتم و همینطور امیدوارم تو بقیه فیلم های اسپایدی هم باشه ولی اینکه همون مری جین باشه که البته خیلی بعیده رو اصلا نمیپسندم
نقل قول کردن
marvel is best
#12 marvel is best 1398-04-01 21:11
من از نویسنده این مقاله بسیار تشکر می کنم ممنون بابت اشاره شدن به این کاراکتر ها انها رو از نظر ظاهری در بعضی از فیلم تغییر می دهد به عقیده من واقعا این کار بسیار بدی است این یه جور بی احترامی به شخصیت ها و هوارادان است
نقل قول کردن
typhoon
#13 typhoon 1398-12-06 13:39
استاد این مقاله هم باید آپدیت شه. هواداران از انتخاب شدن یک سیاه پوست برای کمیسور گوردون و همچنین برای نقش کتوومن جدید شاکین. البته باید ببینیم توی فیلم چیکار میکنن ولی در کل فعلا هواداران ناراضین :-?
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-09-02 19:58
سلام خب همنطور که گفته شد تغییر رنگ پوست یا جنسیت تاثیر بر روی شخصیت پردازی داره البته تعامل با دیگر کارکتر ها و البته طرفدار های کمیک دوست ندارن شخصیت شون تغییر بکنه و دوست دارن به منبع اقتباس وفادار باشه خود منم همینطوری هستم البته بعضی وقت ها به داستان کمک میکنه باید دید تغییر کارکتر لازمه یا فقط واسه اینکه تنوع بدن

خب مورد شماره ۱۵ فاکس که مارو عذاب داد و اصلا نتونست فیلم درست و حسابی از چهار شگفت انگیز بسازه به نظرم به داستان کمک نکرد از طرف دیگه چهار شگفت انگیز اولین خانواده هستن جانی و سوزان که خواهر برادرن نمیشه شما یکیشون سیاه پوست و یکیشون سفید پوست تحویل بده پس کمکی به داستان نکرد
مورد شماره ۱۴ بازیگر خوب بود و از طرف دیگه شخصیت زیاد مهمی نیست
مورد شماره ۱۳ من به شخصه مشکلی باهاش نداشتم این که اینشت وان تغییر دادن خیلی معلوم نیست ولی من مشکلی نداشتم
مورد شماره ۱۲ والا جیسون موموآ زیاد مناسب آکوامن نیست و فقط میخواستن ترسناکش کنند
مورد ۱۱ راستش مریجین خط قرمز منه در مورد خانوم زاندسا که مشخص شد یک شخصیت دیگ هست دست کم فقط جایگزین مرجین شده و البته شخصیت پردازی فقط شجاعت مریجین کمیک داره و باهوشی گوئن استیسی به هرحال اتفاق افتاده نمیدونم شاید مارول خواست متفاوت باشه و تنوع بده
مورد ۹ خوب بود
مورد ۸ خود فیلم که خوب نبود ولی ناچار بودن لابد البته بازیگر خوبی بود
مورد ۵ آشغال بود
مورد ۴ فیلم کلا مشکل داشت ولی امیدوارم بتونه توی این فیلم جدید خوب بازی کنه
مورد ۱ ماندرین اصلی دیدیم
حالا باید دید کمیسر گوردن و زن گربه های مت ریوز چیکار می‌کنند
تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45