15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC Films)

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC Films)

فیلم های دی سی تا به حال جنجال و دعواهای پشت پرده کم نداشته. اینا فقط 15 تا از اوناست!

این مقاله هم درباره جنجال های دنیای سینمایی مارول است.

 

15- تامی لی جونز Vs. جیم کری

تامی لی جونز Vs. جیم کری

دو خبیث فیلم "بتمن برای همیشه" که سال 1995 اکران شد، دو چهره (با بازی «تامی لی جونز») و ریدلر (با بازی «جیم کری») بودند. اونا با هم متحد شده بودند تا بتمن را نابود کنند ولی انگار در پشت صحنه داشتند با خودشون میجنگیدند! جیم کری در یکی از مصاحبه های اخیر خودش فاش کرده که جونز در اولین ملاقاتشون بهش گفته: "من ازت متنفرم. واقعا ازت خوشم نمیاد". خود جونز هم همیشه گفته از دلقک بازی و لودگی کری بیزاره. جیم کری گفته شاید به این خاطر ازش متنفره چون فیلم Cobb او ناموفق بود (این فیلم همزمان با فیلم پرفروش کری یعنی "خنگ و خنگ تر" اکران شد). بنابراین جونز هنوز ازش کینه داره. درسته اونا در بتمن برای همیشه شیمی خوبی با هم دارند ولی در پشت صحنه با هم قهر بودند!

 

14- تیم برتون Vs. جان پیترز

 تیم برتون Vs. جان پیترز

«تیم برتون» کارگردان و هنرمند بزرگیه که با ساخت فیلم "بتمن" در سال 1989 معروف و مشهور شد. سبک خاص و نوآر گونه این فیلم باعث شد فرهنگ عامه پسند (pop culture) آمریکا برای همیشه تغییر کند و موجی شروع شود برای ساخت فیلم های ابرقهرمانی که تا الان هم ادامه دارد. اما نباید نقش تهیه کننده این فیلم یعنی آقای «جان پیترز» را در موفقیت آن نادیده گرفت (در عکس بالا، پیترز نفر دوم از سمت چپ هستش). پیترز هر روز سر صحنه فیلمبرداری بود و خیلی نظر داد که به فیلم کمک کرد. ولی برخی از نظراتش با نظرات برتون در تضاد بود. مثلا پیترز بود که روی صحنه های اکشنی مثل نبرد بتمن با یکی از افراد جوکر که شمشیر بازی میکنه، اصرار کرد. و همین طور میگفت که فینال داستان باید در کلیسای جامع شهر "گاتهام" رخ بده ولی برتون مخالف بود. بنابراین پیترز بدون اینکه به برتون بگه، دکورهای مربوط به کلیسا را ساخت و بهش دستور داد ازشون استفاده بکنه. برتون خیلی از این قضیه ناراحت شد ولی در نهایت فیلم عالی از آب درآمد.

 

13- ر یچارد دانر Vs. برادران سالکیند

 ر یچارد دانر Vs. برادران سالکیند

«ریچارد دانر» در سال 1978 فیلم تاریخی "سوپرمن" را ساخت که هنوز هم یکی از برترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینماست (مرحوم «کریستوفر ریوز» نقش کلارک کنت/سوپرمن را بازی کرد). دانر خیلی برای این فیلم جنگید تا اینقدر به دنیای کمیک وفادار باشه. چون تهیه کنندگانش یعنی «ایلیا سالکیند» و «الکساندر سالکیند» اصرار داشتند که فیلمی لوس و کمدی بسازه . آنها همچنین اصرار داشتند که دانر این فیلم رو سریع و ارزان بسازه. ولی او زیر بار نرفت و فیلم رو جوری که دلش میخواست ساخت. البته همیشه باید غرغرهای آنها را درباره اینکه چرا از بودجه اولیه فراتر رفته تحمل میکرد. کار به جایی رسید که کلا با هم قهر کردند! اولش قرار بود سوپرمن 1 و 2 همزمان ساخته شوند ولی دانر اخراج شد و «ریچارد لستر» جایش را برای کارگردانی سوپرمن 2 گرفت (این در حالی است که دانر بخش اعظم سوپرمن 2 را ساخته بود!).

(در تصویر بالا ریچارد دانر در سمت راست و برادران سالکیند هم در سمت چپ دیده میشوند).

 

12- مارگو کیدر و جین هکمن Vs.  برادران سالکیند

 مارگوت کیدر و جین هکمن Vs.  برادران سالکیند

فیلم سوپرمن 3 که سال 1983 اکران شد نقدهای متوسطی را به خودش اختصاص داد ولی جین هکمن (بازیگر نقش لکس لوثر)  و مارگت کیدر (بازیگر نقش لوئیز لین) ازش متنفر بودند. آنها در ضمن از اینکه برادران سالکیند ، ریچارد دانر را از سوپرمن 2 اخراج کرده بودند نیز حسابی شاکی بودند. بنابراین هکمن برای فیلمبرداری سوپرمن 3 حاضر نشد و فیلمنامه نویسان مجبور شدند تغییراتی در داستان ایجاد کنند. در ضمن برادران سالکیند که به خاطر انتقادات مارگت کیدر ناراحت شده بودند، نقش او را به یک کامئو تقلیل دادند و  از «لانا لانگ» به عنوان معشوقه سوپرمن استفاده کردند. البته اونا هرگز رسما به این کار اعتراف نکرده اند و گفته اند چون لوئیز بیش از حد در دو فیلم قبلی استفاده شده بود، از لانگ بهره گرفتند. جین هکمن هم گفته که باید در فیلم های دیگری حاضر میشده و نشده که در سوپرمن 3 باشه. و البته جالبه که هر دوی این بازیگران برای "سوپرمن 4" برگشتند!

 

11- کریستوفر ریوز Vs. شرکت Cannon Films

 کریستوفر ریوز Vs. شرکت Cannon Films

"سوپرمن 4: جستجویی برای صلح" با اون افکت های مسخره و داستان احمقانه اش یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است که هواداران ازش نفرت دارند. خود کریستوفر ریوز به عنوان بازیگر سوپرمن با شرکت سازنده یعنی Cannon Films کلی دعوا و جر و بحث کرد که چرا اینقدر خسیس بازی درمیاره و بودجه مناسبی رو بهش اختصاص نداده. واقعا هم بودجه این فیلم کم بود و کارگردانش، Sidney Furie، مجبور بود از سر و ته همه چیز بزنه تا بتونه فیلم رو بسازه. ریوز مثلا بسیار ناراحت بود که چرا صحنه ای که سوپرمن وارد سازمان ملل میشه و قرار بود در خیابان های نیویورک فیلمبرداری بشه، در یک ایستگاه اتوبوس در کشور انگلستان فیلمبرداری شد!

 

10- شان یانگ هنوز هم از دست برتون شاکیه!

 شان یانگ هنوز هم از دست برتون شاکیه!

بتمن تیم برتون موفقیت عظیمی کسب کرد و از «مایکل کیتون» و «کیم بسینگر» ستاره ساخت. ولی جالبه که بدونید برای نقش «ویکی ویل» اولش خانم «شان یانگ» انتخاب شده بود ولی موقع تمرین بازویش شکست و بنابراین کیم بسینگر جایش را گرفت. او خیلی از این قضیه ناراحت بود و بنابراین  مصمم شد تا نقش «زن گربه ای» را در فیلم "بازگشت بتمن" بگیرد. او آنقدر مصمم شد که خودش برای خودش لباس زن گربه ای ساخت و حتی به لوس آنجلس رفت و دزدکی وارد استودیوهای برادران وارنر شد تا برای نقش تست بده! (میگن به زور پرتش کردن بیرون!) ولی در حال برتون هم مصمم بود که حتما «میشل فایفر» زن گربه ای فیلمش باشه. بعد از گذشت بیش از 20 سال خانم یانگ هنوز از دست برتون ناراحته!

 

9- تیم برتون Vs. دنی الفمن

تیم برتون Vs. دنی الفمن

تیم برتون و دنی الفمن دو اسطوره دنیای سینما هستند که از سال 1985 یعنی از فیلم "ماجرای بزرگ پی وی" با هم همکاری داشته اند. میشه گفت الفمن موسیقی تمام فیلم های برتون رو ساخته. و البته الفمن سازنده موسیقی و تم به یاد ماندنی فیلم بتمن است و برای قسمت دومش یعنی "بازگشت بتمن" هم موسیقی ساخت. ولی میگن در این فیلم اختلاف نظر بین اونا به شدت بالا گرفته بوده. چون الفمن در بازگشت بتمن خواسته بود نوآوری بیشتری به خرج بده و مثلا برای تم زن گربه ای از افکت ویولونی که جیغ میزنه استفاده کرده بود. در کل برتون و الفمن موقع ساخت این فیلم تحت فشار زیادی بودند و با هم زیاد کنتاکت کردند! بعدشم دیگه با هم همکاری نکردند تا سال 1996 و فیلم "مریخ حمله میکند".

 

8- ول کیلمر Vs. جوئل شوماخر

ول کیلمر Vs. جوئل شوماخر

سال 1995 فرنچایز بتمن با فیلم "بتمن برای همیشه" دوباره به حال و هوای لوس و کمدی سابق دهه 60 میلادی برگشت . همچنین «ول کیلمر» جای مایکل کیتون رو در نقش بتمن را گرفت و جوئل شوماخر هم جانشین تیم برتون شد. کیلمر بتمن خوش تیپی بود ولی گفته میشه سر صحنه خیلی بی ادبانه رفتار میکرده . جوئل شوماخر به کیلمر لقب بدقلق و بچه داده! وقتی هم که شوماخر سعی کرد کیلمر رو آرام کنه، تا دو هفته باهاش حرف نزد! به همین خاطر  شوماخر از «جورج کلونی» در نقش  بتمن در فیلم بعدی خودش یعنی "بتمن و رابین" استفاده کرد. البته چون بتمن و رابین حسابی گند زد پس شوماخر خودش هم نمیدونسته داره به کیلمر لطف میکنه!

 

7- تری گیلیام Vs. وارنر

 تری گیلیام Vs. وارنر

"واچمن" کمیک برجسته و تاریخی هستش که سال 1986 عرضه شد و وارنر هم خیلی سریع رایت ساخت فیلم سینمایی از رویش را خرید ولی 20 سال طول کشید تا فیلمش رو بسازه. چون پروژه بسیار سختی به شمار می آمد و خیلی ها بهش لقب "غیر قابل تبدیل به فیلم" (unfilmable) داده بودند. یکی از کارگردانانی که سعی کرد در ابتدای دهه 90 میلادی فیلم واچمن رو بسازه آقای «تری گیلیام» بود که کارگردان مولف و صاحب سبکی هستش. او فیلمنامه رو مورد بازنویسی قرار داد و خیلی سعی داشت به کمیک واچمن وفادار باشه. ولی متاسفانه گیلیام با وارنر سر بودجه دعوایش شد. در واقع او سر فیلم The Adventures of Baron Munchausen با وارنر سر بودجه به مشکل برخورده بود (چون از بودجه تصویب شده فراتر رفته بود). بنابراین وارنر گفت که حاضره فقط یک چهارم بودجه ای که برای ساخت واچمن پیشنهاد داده بود را در اختیارش قرار بده. گیلیام هم ول کرد و رفت. او بعدا گفت که کلا بهتره واچمن رو به صورت سریال بسازند و واقعا unfilmable هستش.

راستی یک تصویر پیدا کردم که نشون میده کارگردانان مختلف وقتی روی واچمن کار میکردند کدوم بازیگران رو برای شخصیت ها در نظر داشتند:

بازیگران واچمن

همان طور که دیدید تری گیلیام میخواسته از «کوین کاستنر» برای نقش «نایت آول« و  از «رابین ویلیامز» برای نقش «رورشاک» استفاده کنه! واقعا انتخاب های جالبی هستند! البته من یک جایی هم خوندم که قرار بود «آرنولد شوارتزنگر» هم نقش «دکتر منهتن» رو بازی کنه!!!

 

6- فاکس قرن بیستم Vs. وارنر

فاکس قرن بیستم Vs. وارنر

همانطور که گفته شد، 20 سال طول کشید تا بالاخره فیلم واچمن ساخته بشه. یکی از مشکلات این بود که فاکس هم ادعا میکرد رایت پخش این فیلم رو داره! طبق گفته این شرکت، فاکس در توافق اولیه قرار بوده اگر فیلمی از روی واچمن ساخته بشه در آن نقش داشته باشه و بنابراین از دست وارنر شکایت کرد. بعدش هم خارج از دادگاه وارنر و فاکس با هم به توافق رسیدند که جزئیات آن هرگز منتشر نشده. و البته فیلم واچمن که «زک اسنایدر» آن را ساخت همچین آش دهان سوزی هم نبود که اونا اینقدر سرش دعوا کردند!

 

5- دعوا بر سر درجه فیلم جونا هکس!

دعوا بر سر درجه فیلم جونا هکس!

«جونا هکس» یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی است که از روی یکی از شخصیت های نسبتا گمنام دی سی ساخته شد و خیلی از تماشاچیان سینما با این شخصیت آشنا نبودند. ولی هواداران دی سی اولش خیلی ذوق زده بودند. مخصوصا اینکه اعلام شد «مارک نولداین» و «برایان تیلور» قراره کارگردان و نویسنده این فیلم باشند. ولی اونا به خاطر مشکلاتی که با استودیو پیدا کردند پروژه رو ترک کردند. اونا میخواستند فیلم جونا هکس درجه R داشته باشه (درست مثل فیلم قبلی شون، Crank). ولی استودیو گفته باید حتما PG-13 باشه.

 

4- جرد لتو Vs. سازندگان جوخه خودکشی

 جرد لتو Vs. سازندگان جوخه خودکشی

اولا باید عرض کنم که فیلم "جوخه خودکشی" اونقدر خودش حرف و حدیث و جنجال داشته که سایت CBR چند وقت پیش یه Top 15 اختصاصی واسش کار کرد که میتونید اینجا آن رو ببینید. ولی یکی از بزرگترین جنجال های این فیلم مربوط به صحبت های «جرد لتو» بازیگر نقش جوکر میشه. لتو  به نظر میاد از دست وارنر شاکیه و حرفهای عجیبی زد! او در مصاحبه ای به IGN گفت : "این اون جوکری نیست که وارنر وقتی میخواست من رو استخدام کنه بهم معرفی کرد. چیزی که به من گفتن با اونی که بعدا ساخته شد خیلی فرق داره. اونا شخصیت پردازی جوکر رو در حین فیلمبرداری  تغییر دادن .البته من هنوز جوخه انتحار رو ندیدم. در ضمن از وارنر ناراحتم که اجازه نداد موقع فیلمبرداری به تفریحات خودم مثل صخره نوردی برسم. بهم گفتن این کارا خطرناکه. و منم بهشون میگم f—you"!!!

جرد لتو همچنین قبلا تلویحا نارضایتی خودش رو از اینکه کلی صحنه از جوکر تو فیلم حذف شده را اعلام کرده بود و گفته بود که اونقدر صحنه حذف شده که برای ساختن یک فیلم اختصاصی از جوکر کفایت میکنه! سایت ign هم این ویدئو زیر را منتشر کرده که نشون میده کدوم صحنه ها بودن که وارنر در تریلرها و کلیپ ها نشون داده بود ولی از نسخه سینمایی حذف شده. در واقع اینا صحنه هایی بودن که فقط تو تریلرهای جوخه انتحار بودن و حذف شدن و خدا میدونه وارنر چقدر صحنه دیگه رو حذف کرده !

 

3- دخالت های وارنر در فیلم جوخه خودکشی

دخالت های وارنر در فیلم جوخه خودکشی

وقتی اولین تیزر از فیلم جوخه خودکشی منتشر شد، انتظارات از این فیلم به شدت بالا رفت. به نظر میرسید با چیز متفاوتی طرف هستیم. ولی مساله اینه که این فیلم هیچ شباهتی به این تیزر نداشت! در واقع «دیوید ایر» به عنوان کارگردان جوخه خودکشی اولش قصد داشت فیلمی بسازه با الهام از "12 مرد خبیث" که خیلی هم خشن باشه و به مساله قهرمان بودن و خبیث بودن بپردازه. ولی بعد از انتقاداتی که از لحن و فضای دارک و خفه "بتمن علیه سوپرمن " شد ، وانر حسابی ترسید و سعی کرد جوخه خودکشی را fun تر و لایت تر بکنه. این باعث شد فیلم تغییرات زیادی بکنه و لحن گیج کننده ای هم داشته باشه. حتی لوگوهای فیلم هم در تریلرهای بعدی همین طوری شادتر و شادتر شد!

 

2- پنج  فیلمنامه نویس همزمان روی واندر ومن کار میکردند!

 پنج  فیلمنامه نویس همزمان روی واندر ومن کار میکردند!

گفته میشه یکی از سخت ترین بخش های ساخت فیلم "زن شگفت انگیز" این بود که فیلمنامه ای درست و مناسب برایش نوشته بشه. یعنی از همون اول انتخاب لحن داستان براش سخت بود . بنابراین وارنر 5 فیلمنامه نویس مختلف استخدام کرد تا 5 فیلمنامه متفاوت برایش بنویسند! از هر کدوم هم خواست که فقط یک سوم اول فیلم را بنویسند تا ببینه کدومشون بهتر جواب میده! همین باعث شد بین اونا دعوا راه بیفته. چون نمیدونستند که بالاخره فیلمنامه شون مورد قبول واقع میشه یا دور ریخته میشه. در نتیجه «کلی مارسل» که فیلمنامه Fifty Shades of Grey را نوشته، پروژه را رها کرد. آخرش هم خود کارگردان یعنی  «پتی جنکینز» و «جف جانز» اومدن و فیلمنامه رو راست و ریست کردن!

 

1- میشل مک لارن Vs. وارنر

 میشل مک لارن Vs. وارنر

«میشل مک لارن» کارگردانی بود که روی سریال هایی مثل "واکینگ دد" و "بازی تاج و تخت" کار کرده بود و برای ساخت فیلم زن شگفت انگیز انتخاب شد که انتخاب خوبی هم به شمار می آمد چون یک خانم بود ولی سر مشکلاتی ول کرد و رفت و وارنر در به در دنبال جانشین افتاد. گفته میشه میخواسته یک حماسه جنگی مثل "شجاع دل" بسازه ولی وارنر بیشتر فیلمی میخواسته که روی خود شخصیت واندر ومن تمرکز کنه. ولی حقیقتش رو بخواهید همه میگن وارنر میخواسته با این بهانه هزینه تولید رو پایین نگه داره. بعضی ها هم میگن وارنر میترسیده ایشون که قبلا فقط سریال ساخته بود از پس یک فیلم سینمایی برنیاد!

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

15 شخصیتی که هنوز هم حقوق اونا متعلق به MCU نیست

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Jordan
#1 Jordan 1396-07-15 23:00
با تشكر از آقاي ترابي بابت تهيه اين مقاله
متاسفانه اختلافات شخصي و از اون بد تر تصميم گيري نه از روي عقل و منطق بلكه از روي احساسات صدمات زيادي به از اين قبيل محصولات وارد كرده.
ديسي هم از اين قاعده مستثنا نيست و متاسفانه شخصيت هاي فوق العاده ديسي مدت هاست كه گرفتار تصميمات احساسي و اختلافات در وارنر شدن.
اميدوارم روزي برسه كه وارنر به دوران خوب و اوج خودش برگرده و انقدر فرنچايز ديسي رو عجولانه و احساسي هدايت نكنه.
نقل قول کردن
mahsa520
#2 mahsa520 1396-07-16 08:28
مقاله خوبی بود ولی کامل نبود. چرا به جنجال های اخیر dceu اشاره نکرد؟ مثلا برکناری حداقل دو کارگردان فلش؟ یا اظهارات جنجالی بن افلک درباره بتمن علیه سوپرمن؟ یا اعتراض به حضور گل گدوت اسرائیلی در نقش واندرومن؟ یا صحبت های جنجالی و ادبانه زک اسنایدر درباره مرد مورچه ای یا دیوید ایر درباره مارول؟
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1396-07-16 12:25
مقاله خوبی بود ولی فیلمای دی سی انقد جنجال دارن که باید براش تاپ ۲۰ گذاشت جالبه که به بتمن علیه سوپرمن اشاره نشد.
جوخه انتحاری خخخخخخ :D
واقعا خیلی خوشحال شدم که باز جوکر رو میبینم ولی گند زدن به جوکر.
نقل قول کردن
Marc Spector
#4 Marc Spector 1396-07-16 14:38
یعنی من نمیفهمم وارنر اینهمه ریختو پاشو کثیف کاری میکنه این همه پولو حدر میده (به طور مثال همون 5 فیلمنامه نویس واندر وومن)بعد وقتی میخواد یه سری فرانچایز بسازه که اگر موفق بشن ،با محبوبیت بالایی که کرکترا دارن ،بعدا میتونه هزینه های از دست رفته که هیچ سود هم بکنه،(عذر میخوام)دل درد میگیره.
نقل قول کردن
cartoon_network10
#5 cartoon_network10 1398-03-10 12:34
من نمیدونم این فیلم واندرومنی که اشارهه کردید چرا ازش کلی تعریف میشه(تو بعضی سایتای خارجی) ویلینش خیلی مضخزف بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 21:09
خیلی جالب بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید