10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

ده-شخصیت-قدرتمند-دنیای-کمیک-که-مرد-عنکبوتی-شکست‌شان-داده-است

به نظر می‌رسد مرد عنکبوتی یک قهرمان ملایم با رفتار دوستانه‌ باشد، اما او با سرسخت‌ترین خطرات دنیای مارول روبه رو شده و از آنها جان سالم به در برده است.

مقدمه: مردعنکبوتی خوب محله ممکن است ابرقهرمانی مهربان با مزه پرانی های! خاص خودش به نظر برسد، اما هرکسی که او را در حال مبارزه دیده باشد او را بهتر می‌شناسد. پیترپارکر در ماجراجویی های خود از خیابان های نیویورک تا پایان جهان، با همه نوع متحد ،قدرتمند و یا بی‌مصرف، دشمنان خود را شکست داده است.

پسرک لاغر اهل محله کویینز با هرچیزی، از قالپاق دزدهای خیابانی تا اربابان فرا کهکشانی، جنگیده است. او تمام قد با نیرومندترین قهرمانان زمین نبرد کرده است. با وجود حس عنکبوتی و ابرقدرت‌های بی‌شمار، او از هر زد و خوردی با گردن کلفت ترین شخصیت‌های مارول پیروز خارج شده است.

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10- ونوم

عکس ونوم

از تمام شرورهای با تم قدرت های عنکبوتی، ونوم از دشوارترین هاست. ادی براک، قبل از تبدیل شدن به مأمور خودخوانده‌ی قانون یا شوالیه فضایی، کابوسی برای پیترپارکر بود. ادی، و سیمبیوت ونوم، شاید به اندازه پیتر باهوش و ذکاوت نباشد اما این ضعف را با قدرت کنترل نشده و خشم و سرکشی جبران می‌کند. او تمام قدرت‌های مرد عنکبوتی را، البته بدون چاشنی رحم و بخشش، دارد. پیتر همیشه راهی برای پیروزی پیدا می‌کند، چه با استفاده از حساسیت ونوم به صدای بلند و گرمای شدید یا با تلاش برای جدا کردن سیمبیوت از ادی. کار آسانی نیست، ولی پیتر آن را اینگونه جلوه میدهد. در این مقاله به نبردهای برتر اسپایدرمن و ونوم اشاره کرده ایم.

 

9- جاگرنات

 جاگرنات (Juggernaut)

جاگرنات، همانطور که معمولا در وستچستر برای پروفسور اگزوایر و مردان ایکس دردسرسازی میکند، در منهتن نیز برای مردعنکبوتی مزاحمت به وجود آورده است. پیتر با جثه کوچکش هیچگاه حریف جاگرنات غول پیکر نمی‌شد، پس او به ابداع راهکارهای خلاقانه‌ای برای محافظت از جان مردم بیگناه و شکست دادن جاگرنات، با نام کین مارکو، دست ‌زد. در اولین تقابل آنها، مردعنکبوتی سعی داشت جلوی تخریب هرچه بیشتر شهر توسط جاگرنات را بگیرد. او هرگز تسلیم نشد و جاگرنات را با کوری موقت و هدایت او به سمت استخر سیمان متوقف کرد و جان مادام وب را نجات داد. بی‌حرکت بودن کلید اصلی قدرت جاگرنات (که مومنتوم، یا انرژی پتانسیل جنبشی بود) را از او ربود. کمیک این داستان اینجا ترجمه شده است.

8- الکترو

الکترو

مردعنکبوتی برای بی‌اثر کردن الکترو هم راه‌هایی پیدا کرده است. مکسول دیلون، که قبل از تبدیل شدن به الکترو یک شهروند عادی بود، یکی از دشمنان قدرتمند و کلاسیک پیتر است. پیتر و الکترو از دهه شصت میلادی با یکدیگر در جنگ و جدال بودند و این برای هیچکدام نبردی آسان نبوده است. مکسول دیلون مردی‌ست با قدرت یک خدا، اما خوشبختانه پیتر در مواجهه با خدایان تجربه کافی دارد!! یک ضربه مستقیم الکترو، می‌تواند پیتر را از میدان به در ‌کند. بنابراین، او پیوسته راهی برای خنثی کردن و یا کاهش دادن قدرت الکترو پیدا می‌کند. مثلا او الکترو را به آب انداخت تا مجبور به از دست دادن قدرت الکتریکی شود. یا او را در یک سلول نگهداری مخصوص به دام انداخته است و یا با استفاده از لباس عایق بندی شده در مقابلش مقاومت کرد.

7- کلاسوس

مردعنکبوتی کلاسوس

بله! عنکبوت دوست‌داشتنی ما کلاسوس را شکست داده است. کلاسوس و مردعنکبوتی طبیعتاً باید در یک جبهه باشند، اما این دو به لطف سوتفاهم‌ها و موجودات کهکشانی چند باری در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. کلاسوس در کمیک "انتقام‌جویان علیه مردان ایکس" نمونه‌ی یک جنتلمن غول‌پیکر است اما او با تسخیر شدن توسط بخشی از نیروی فونیکس به یک تهدید جدی تبدیل شد. مردعنکبوتی در شماره نهم از این کمیک اثر جیسون آرون، آدام کوبرت، و جان دل، به تنهایی در مقابل کلاسوس و خواهرش، ماجیک، می‌ایستد تا برای انتقام‌جویان زمان بخرد. این خواهر و برادر به راحتی مردعنکبوتی را تقریبا شکست داده و استخوان‌های او را خرد می‌کنند. اینجاست که مردعنکبوتی با زیرکی خاص خودش، کلاسوس و ماجیک را به جان یکدیگر می‌اندازد.

6- هالک

هالک مردعنکبوتی

در دنیای آلتیمیت، هالک شگفت انگیز از مشابه خود در دنیای 616 نیز خشن تر و ترسناک تر است. پیتر پارکر جوان در شماره  سوم کمیک آلتیمیت مارول تیم‌آپ اثر مایکل بندیس و فیل هیستر، خود را در مقابل هالک به شدت عصبانی می‌یابد. از آنجا که مردعنکبوتی راهی برای مذاکره منطقی با هالک ندارد، از طریق دیگری برای آرام کردن هالک اقدام می‌کند: از طریق شکمش! پیتر انبوهی از ماهی‌های تازه خوشمزه برای هالک کنار می‌گذارد تا او را از نابود کردن نیویورک باز دارد. نقشه جواب می‌دهد، و پیتر از مشت‌های هالک نجات پیدا می‌یابد. میتونید کمیکش رو از اینجا دانلود کنید.

 

5- مورلان

مرلان morlun

در مبارزه با مورلان، یک مشت حقه به پیتر دست بالاتر را می‌دهد. مورلان در سراسر مولتی‌ورس سفر کرده و چندین نسخه از عنکبوتی های مختلف را شکار کرده است. پس طبیعی‌ست که پیتر از او هراس داشته باشد. مورلان به خون پیتر تشنه است، خونی که با قدرت های عنکبوتی آمیخته است. مهارت و نیروی مورلان در نبرد از پیتر پیشی می‌گیرد. او چند مرتبه استخوان‌های پیتر را درهم شکسته است. گرچه، پیتر پارکر به کمک دیگر عنکبوتی ها مثل مایلز مورالز از عهده شکست مورلان و خانواده اش برآمده است ولی متاسفانه، در چند برخورد اولیه بین مورلان و پیتر، او شانس گرفتن کمک از دیگران را نداشت. به طور مثال در اوج داستان مردعنکبوتی شگفت‌انگیز سری دوم شماره 35، اثر مایکل استرازینکی، جان رومیتا جونیور، و اسکات هانا، پیتر پارکر عمداً خون خود را با اشعه رادیواکتیو آلوده می‌کند. مورلان، ندانسته، از خون می‌نوشد و مسموم می‌شود. اسپایدرمن همیشه حاضر است برای متوقف کردن دشمنانش از جان خود بگذرد. کمیکش اینجا ترجمه شده است.

 

4- چهار شگفت‌انگیز

مبارزه مردعنکبوتی چهار شگفت انگیز

مرد عنکبوتی برای چهار شگفت‌انگیز بیش از یک رقیب بود. هر عضو از چهار شگفت‌انگیز به تنهایی شدیداً قوی هستند، و در جنگ گروهی تقریباً شکست ناپذیر. آنها گالاکتوس، دکتر دووم، و بسیاری از تهدیدات جدی را شکست داده‌اند و این، پیروزی مردعنکبوتی علیه چهار شگفت‌انگیز را بسیار خاص میکند. اولین خانواده مارول در افتتاحیه اولین شماره "مردعنکبوتی شگفت‌انگیز" با پیتر نبرد کردند. پیتر یک به یک و تقریبا به سرعت آنها را شکست داد و خجالت زده کرد. چهار شگفت‌انگیز در دست‌کم گرفتن حریف تبحر دارند! که دقیقاً همان چیزیست که موجب پیروزی پیتر شد. خوشبختانه، اکنون آنها دوست و اغلب در یک جبهه‌اند.

 

3- گابلین سرخ

گابلین سرخ

اسپایدرمن با تعداد زیادی از سیمبیوت‌ها و گابلین‌ها روبه رو شده، اما وقتی نورمن آزبورن کنترل سیمبیوت کارنیج را در اختیار گرفت تهدید جدیدی برای پیتر نمایان شد. این دو دشمن، کارنیج و گابلین، به طور جداگانه برای پیتر دردسر سازی کرده اند اما زمانی که به یکدیگر پیوند خوردند، به یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی پیتر تبدیل شدند. در کنار تجهیزات خارق‌العاده نورمن آزبورن، رد گابلین طیف وسیعی از قدرت‌های سیمبیوتی را در دست داشت. مردعنکبوتی، حتی زمانی که با سیمبیوت ونوم ترکیب شد، شانسی در مقابل رد گابلین نداشت. بنابراین سعی کرد بره سراغ غرور نورمن و با طعنه زدن بهش کاری کنه که سیمبیوت کارنیج را رها کنه و سپس شکستش داد (اینجا بیشتر میتونید درباره جزئیاتش بخونید).  این داستان اینجا ترجمه شده است.

 

2- فایر لُرد

قاصدان گالاکتوس بازوان قدرتمند کیهانی این موجود سیاره‌خور هستند. آنها در جهان به دنبال سیاراتی می‌گردند که نظر و اشتهای بی‌پایان گلاکتوس را جلب کند، و در نهایت اغلب اوقات به زمین می‌رسند.  یکی از قاصد های پیشین گالاکتوس، فایر لرد که مشغول بررسی سیاره زمین برای ارباب خود بود، یک بار در شماره 270 از کمیک مردعنکبوتی شگفت‌انگیز اثر تام دی‌فالکو، ران فرنز، و باب مک‌لئود، با مردعنکبوتی مواجه شد. اسپایدرمن هیچ شانسی در مقابل یک دشمن کیهانی مثل فایر لرد ندارد اما او دست‌کم گرفته شدن را نمی‌پسندد. بعد از جنگی در میان شهر و زد و خوردی شدید، مردعنکبوتی فایر لرد را از میدان به در کرد (این مقاله را بخوانید).

 

1- سوپربوی

مردعنکبوتی سوپربوی را ناک اوت کرد! در رویداد "مارول علیه دی‌سی"، طرفداران قادر بودند به قهرمان مورد علاقه خود در هر مبارزه میان دو دنیای کمیکی رأی پیروزی بدهند. بعضی از مبارزات نسبتاً جوانمردانه بودند، مثل نبرد میان بتمن و کاپیتان آمریکا. سوپربوی در شماره سوم از مارول علیه دی‌سی اثر ران مارز، دن جرگنز، کلادیو کاسلینی، جول رابنستین، و پال نیری، در مقابل مردعنکبوتی قرار گرفت، یکی از پرطرفدارترین ابرقهرمانان تاریخ! ( البته باید توجه داشت که این عنکبوت، پیترپارکر نبود که سوپربوی را شکست داد. در واقع، این بن رایلی بود که به موجب اتفاقات کمیک کلون ساگا، برای مدتی اسپایدرمن دنیای مارول بود). اخلاقیات مشابه و مزه پرانی‌های آنها یک تقابل فان را بوجود آورد، گرچه مردعنکبوتی در آراء پیروز شد که به معنی یک پیروزی بدون زحمت است. چند تار اندازی به جا و به موقع و چند حرکت آکروباتیک از دوست عنکبوتی، تمام شانس مبارزه را از سوپربوی گرفت. کمیکش رو اینجا بخونید.

  

سجاد محروقی

(Mr. Doctor)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

برترین "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) های ولورین در دنیای کمیک

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

15 نبرد حماسی برتر بین قهرمانان مارول و دی سی!

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیرحسین زارع
#1 امیرحسین زارع 1401-05-09 09:45
به به آق سجاد گل
چه خبر داداش؟ چه مقاله توپی
و چقدر خوب که امروز هم مقاله ترجمه کردی هم کمیک ونوم
خسته نباشی دادا
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1401-05-09 20:08
سلام به همگی دوستان و اعضای سایت اسپایدی
بنده بعد از مدت ها سعادت داشتم و تونستم که دوباره به سایت اسپایدی بپیوندم و از این بابت بسیار خوشحال هستم
به نقل از امیرحسین زارع:
به به آق سجاد گل
چه خبر داداش؟ چه مقاله توپی
و چقدر خوب که امروز هم مقاله ترجمه کردی هم کمیک ونوم
خسته نباشی دادا

خیلی ممنون از شما اقای زارع
شما خوب هستی؟
بله، ایشالا از این به بعد با ترجمه مقاله و کمیک در خدمت سایت و اعضا هستم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45