10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

اسپایدی با یه مقاله جالب و متفاوت دیگه اومده سراغتون، با ما همراه باشید تا با ابرشرورانی از دی سی یونیورس آشناتون کنیم که احتمالا توی مبارزه از اسپایدی شکست میخورند.

مقدمه: مردعنکبوتی یکی بزرگترین قهرمانان حال حاضر جهان است. او مدت هاست که به عنوان محبوب ترین شخصیت در دنیای کمیک و حتی سایر سرگرمی ها (گیم و فیلم و انیمیشن و...) شناخته میشود. او شناخته شده ترین نماد مسئولیت پذیری، صبر و قدرت برای جوانان حال حاضر نیز است و الگو و اسوه بسیاری از آنها که می‌توانند مسئوالیت پذیری را از او یاد بگیرند. حتی منتقدان میتوانند بر این ادعا استوار باشند که عصر نقره ای کمیک بوک های مارول بدون او شاید اصلا وجود نداشت. اسپایدی سال هاست که با انواع مختلف از تهدیدات مقابله و مبارزه میکند و با مجموعه ای از قدرت های مختلف و پشتکار وصف ناپذیرش از پس آنان بر می‌آید. در دنیای مارول، مردعنکبوتی تا به حال با شخصیت های مثبت و منفی زیادی مبارزه کرده و برنده نیز شده است. اما اگه او در مقابل ابرخبیث های دیسی قرار میگرفت چه می‌شد؟ خب تعداد زیادی از ابرشروران مارول هستند که اسپایدی را شکست می‌دهند، اما شماری از مهم ترین این شخصیت ها هم در مبارزه مغلوب او میشوند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی این خبیث ها بپردازیم.

مقالات زیر هم فراموش نشه:

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

 

10- کیلر کراک (Killer Croc)

کیلر کروک

از نظر ظاهر که بتمن زشت ترین ابرخبیث ها را دارد! کیلر کارک یک انسان/کروکودیل است که در شماره 523 کمیک های کاراگاهی در سال 1983 بوجود امد.او هم مانند دو چهره از زمان خلق اش تا حالا کلی طراح،چهره جدید برایش خلق شده (هر کدوم هم ترسناک تر از دیگر). نام واقعی اش وایلون جونز بود که با یک نارسایی مادرزادی/ژنتیکی به دنیا آمد که باعث شد پوستی همانند خزندگان پیدا کند. به همین دلیل طرد شد و به سمت و سوی جرم و جنایت رفت. بهش لقب کیلر کراک دادند. در برخی نسخه ها هم به خاطر جهش ژنتیکی دارای هیکل و زشتی بیشتری شد! مرد عنکبوتی شخصیت مشابهی دارد که از دشمنان کلاسیکش محسوب میشه و اسمش «لیزارد» است و خیلی ها اعتقاد دارند که کیلر کراک از لیزارد تقلید کرده. در هر حال، مرد عنکبوتی همانطور که بارها لیزارد را شکست داده، کیلر کراک را هم میتواند شکست دهد چون هم از او سریع تر است و هم قوی تر و البته باهوش تر!

 

9- بلاک باستر (Blockbuster)

بلک بوستر

در ابتدای دهه 60 میلادی فروش کمیک های بتمن و Detective Comics به شدت افت کرده بود. دی سی تصمیم گرفت تا تغییر و تحولی در آنها ایجاد کنه. بنابراین از سردبیر برجسته خودش یعنی «جولیوس شوارتز» و همچنین طراح ستاره اش در آن زمان به نام «کارماین اینفانتینو» خواست تا به دپارتمان بتمن بروند. اینفانتینو شروع کرد به طراحی روی جلدهای بتمن و همچنین یک لباس جدید برای بتمن خلق کرد. شوارتز هم روی داستان ها نظارت میکرد. به زودی فروش کمیک های بتمن بیشتر شد و اون دوره الهام بخش سریال معروف تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی شد که به موفقیت زیادی دست یافت. ولی قبل از این سریال ما در شماره 345 از Detective Comics شخصیتی را دیدیم که از هالک الهام گرفته بود و «بلاک باستر» نام داشت. او ذهنی ساده داشت و نیرومند بود و شلوارش هم مثل هالک پاره بود! برادرش او را فریب داد تا به بتمن و رابین حمله کنه! بلاک باستر در سالهای اخیر به دشمن اصلی «نایت وینگ» تبدیل شده و به نوعی ارباب مافیایی مثل «کینگ پین» تبدیلش کرده اند. اسپایدرمن از نایت وینگ هم سریع تر است و خیلی راحت میتونه از پس بلاک باستر بربیاد. حس عنکبوتی هم هست و اینا باعث میشه تا بلاک باستر یک ضربه بزنه، 10 تا بخوره!

 

8- دث استروک (Deathstroke)

دث استروک

مردی که سابقا به عنوان «اسلید ویلسون» شناخته میشد تحت یک ازمایش دولتی قرار گرفت که باعث شد فوق العاده سریع، قوی و باهوش بشه. ولی به عنوان یک عوارض جانبی باعث شد که نامیرا هم بشه . یعنی بهش یک خاصیت زود درمانی (healing factor) داده شد. ولی معلوم نیست که چرا این قدرت زود درمانی برای اندام و اعضای بدن او کار نمیکنه! یعنی مثلا یک چشم او کور شده ولی دوباره رشد نکرده! بنابراین دث استروک شاید بشه گفت محدود ترین قدرت زود درمانی را در بین دیگر شخصیت های کمیک بوکی داره. ولی او میتونه از جراحات وارده جون سالم به در ببره، حتی اونایی که تا لب مرگ او را کشانده اند. ولی این خاصیت گاهی باعث شده به حالت جنون هم کشیده بشه. دِث استروک برای خیلی از قهرمانان دی سی شاخ و شونه کشیده ولی در مقابل اسپایدرمن عددی نیست. دلیلش هم ساده است چون اسپایدی به لطف حس عنکبوتی خودش حتی بتمن رو هم شکست داده چه برسه به دث استروک!

 

7- پرومتیوس (Prometheus)

پرومثیوس

«پرومتیوس» رو میتوان انعکاسی پلید و عجیب از بتمن دانست. وقتی بچه بود دید که پلیس پدر و مادر خلافکارش را با بیرحمی قتل عام کرد. همون موقع بود که با خود سوگند یاد کرد: " از این روز به بعد تا آخر عمرم نیروهای عدالت جو را نابود خواهم کرد". بعدشم مثل بروس وین به دور دنیا سفر کرد و تا جایی که تونست آموزش دید تا بتونه روزی به مقر جاستیس لیگ (Watchtower) نفوذ کنه. در نتیجه خیلی زود از شخصیتی گمنام به یکی از خطرناک ترین دشمنان جاستیس لیگ تبدیل شد. وقتی هم وارد مقر آنها شد به صورت سیستماتیک هر کدوم از اعضایی که اونجا بودند رو شکست داد! او درست مثل بتمن برای هر کدوم از اعضای جاستیس لیگ برنامه خاصی داره و به همین دلیل تونست سایبورگ، مارشن منهانتر، هانترس، زوریل و گرین لنترن رو شکست بده. بعدش هم به لطف هنرهای رزمی که به وجود خودش دانلود کرده (!) تونست بتمن رو شکست بده و در نهایت سوپرمن و فلش رو هم به کنترل خودش درآورد. در آخر فقط به لطف حضور مخفیانه زن گربه ای بود که پرومتیوس شکست خورد. در هر حال تا ابد از او به عنوان یکی از کسانی یاد خواهد شد که خیلی شیک و مجلسی دهان جاستیس لیگ را صاف کرد! شگرد پرومتیوس در مقابل اسپایدرمن نمیتونه جواب بده چون او با انجام مطالعه روی حریفان خودش براشون برنامه جداگانه و اختصاصی میریزه ولی اسپایدرمن رو نمیتونه چون حس عنکبوتی از اسپایدرمن حریفی غیر قابل پیش بینی میسازه و برنامه های پرومتیوس را بر هم میزنه!

 

6- وندال سَوِج (Vandal Savage)

مندال سوج

در دوران ماقبل بشر، غارنشینی به نام Vandar Adg رهبر قبیله خودش بود. او با شهاب سنگی مرموز آشنا شد و مورد اصابت تشعشعات آن قرار گرفت. این باعث شد تا نامیرا بشه و عقل و هوش بالایی پیدا کنه. بنابراین در تمام طول تاریخ بشریت حضور داشته و به خیلی از آدم های معروف و سرشناس تاریخ هم نزدیک بوده است. تا به حال میشه گفت در نبرد و نزاع با تمام قهرمانان دی سی بوده و بارها برای جاستیس لیگ نقشه کشیده. ممکنه که ظاهرش چندان تهدید آمیز به نظر نرسه ولی دشمن بسیار خطرناکیه. منابع نامحدودی هم در اختیار داره. در داستان One Million که توسط گرنت موریسون نوشته شد، جنگی بین دو تایم لاین ایجاد کرد! وندال سوج زمان حال گروه "تایتان های نوجوان" را داخل موشک های هسته ای گیر میندازه و به سمت شهرهای بزرگ پرتاب میکنه. اما وندال سوج آینده با «سولاریس» متحد میشه تا برای همیشه از شر سوپرمن خلاص بشوند. ولی در نهایت نسخه های حال و آینده جاستیس لیگ با هم متحد میشوند تا نقشه های پیچیده او را خنثی کنند.

 

5- سالامون گراندی (Solomon Grundy)

سالامون گروندی

سالومون گراندی با نام اصلی «سایرس گُلد»، یک مرده متحرک از گور برخاسته است. نام او برگرفته از «سالومون گراندی» شعر کودکانه شیرخوارگاه در سده 19 میلادی است. سایرس گُلد در حدود اوایل تا اواسط قرن نوزدهم متولد شد. اگرچه نسخه‌های متفاوتی دربارهٔ منشاء به وجود آمدن او وجود دارد، اما در افسانه‌ای نسبتاً سازگار او را نجیب‌زاده‌ای بدنام در گاتهام سیتی معرفی می‌کند که پس از به قتل رسیدن در باتلاقی می‌افتد و چندین سال بعد پس از زنده شدن تبدیل به مخلوقی وحشتناک می‌شود. سالومون گراندی اغلب می‌میرد و در تجسمی جدید زنده می‌شود، که هر کدام از آن‌ها دارای سطوح مختلفی از هوش و قدرت هستند. اگرچه او در درجه اول به عنوان شخصیتی بدذات و شیطانی تصویر می‌شود، اما در برخی از برداشت‌ها نشانه‌هایی از شجاعت‌های قهرمانانه در او دیده می‌شود. گراندی قطعا زور بازویی بیشتر از اسپایدرمن داره ولی به شدت کنده و مهارت مبارزه ش هم زیاد نیست. و البته سلاحی موثر علیه اسپایدرمن نداره. پس شانسی هم در مقابل او نداره.

 

4- جوکر (Joker)

جوکر - مرد عنکبوتی

جوکر توسط باب کین، جری رابینسون و بیل فینگر خلق شده‌است؛ که برای اولین بار در نخستین جلد کتاب‌های کمیک بتمن (25 آوریل 1940) حضور پیدا کرد. جوکر دارای هیچ توانایی ابرانسانی نمی‌باشد، در عوض از تخصص خود در رشته مهندسی شیمی برای ایجاد ترکیبات سمی یا کشنده و تسلیحات موضوعی شامل ورق‌های بازی بُرنده، زنگ هشدار کشنده، و گل‌های اسیدپاش بر روی جامه خود بهره‌مند می‌شود. جوکر اغلب با دیگر ابرشروران گاتهام سیتی از جمله پنگوئن و دوچهره، و گروه‌هایی مانند لیگ بی‌عدالتی همکاری می‌کند، اما روابط آن‌ها غالباً به واسطه تمایل جوکر به آشفتگی افسار گسیخته از بین می‌رود. جوکر بی شک بزرگترین دشمن بتمن است و برایش مشکلات عدیده ای ایجاد کرده و ضربات زیادی بهش زده. ولی اسپایدرمن به راحتی او را شکست میده. البته جوکر یک شخصیت غیرقابل پیش بینی است که همیشه شگردی در آستین دارد ولی اسپایدرمن بی تجربه نیست و اونقدر با گرین گابلین (که دست کمی از جوکر در دیوانگی و غیر قابل پیش بینی بودن ندارد) جنگیده که آماده رویارویی با جوکر است.

 

3- بِین (Bane)

بین -مرد عنکبوتی 

گفته میشه برای خلق شخصیت Bane در دهه 90 میلادی از ونوم الهام گرفتن (این مقاله را بخوانید). از نظر عضلانی بودن هم بین اونا شباهت است و همچنین هر دو برای قهرمانانی که با هم میجنگند یعنی مرد عنکبوتی و بتمن حریفان فیزیکی هستند. تو این مقاله هم گفتیم که ذهن استراتژیکی بین هم باعث میشه که اگه یه روزی با سیمبیوت ترکیب بشه خیلی خطرناک بشه! ولی مساله اینه که مرد عنکبوتی یا حتی ونوم از بین هم قوی تر هستند و هم سریع تر و البته تارهایی که پرتاب میکنند میتونه به قدر کافی او را زمین گیر کنه که سریع حسابش رو برسن.

 

2- رأس‌الغول (Ra's al Ghul)

ریش الغول

راس الغول اغلب به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان بتمن محسوب می‌شود ولی با دیگر قهرمانان دی سی هم دشمنی کرده است. او رهبر گروه لیگ قاتلان، پسر سنسِی و پدر تالیا الگول، نیسا رعتکو و دوسان الگول و پدربزرگ دیمین وین (از سمت مادر) فرزند بتمن است. نام او عربی است و در کمیک‌ها به «سر دیو» ترجمه شده‌است. هنوز سن اصلی راس الغول به‌طور دقیق مشخص نشده اما سن تخمینی این شخصیت بیش از 500 سال تعیین شده‌است. او برای داشتن زندگی جاودانه از چشمه لازاروس که واقع در نانداپاربات یا قلعه رأس‌الغول در عربستان است استفاده کرده. توانایی ها: مهارت زیاد در استفاده از شمشیر و ابزارهای سرد دیگر، هوشی در سطح یک نابغه، دارای حداکثر آمادگی جسمانی، قدرت و استقامت بسیار زیاد، استاد هنرهای رزمی و مبارزات تن‌به‌تن برای قرن‌ها، تقریباً نامیرا، به سبب چاه لازاروس پیت! اسپایدرمن در مبارزه با رأس‌الغول قطعا به زحمت خواهد افتاد ولی باز هم با توکل به اراده بی نظیر و حس عنکبوتی اش در نهایت از این مبارزه نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

 

1- لکس لوتر (Lex Luthor)

لکس لوتر

الکساندر «لکس» جوزف لوتر بزرگ‌ترین دشمنان سوپرمن به‌شمار می‌رود. لکس لوتر تاجر ثروتمند و با نفوذ آمریکایی، مهندسی نابغه، برای شهر متروپلیس و یکی از باهوش‌ترین افراد جهان است. در حقیقت شخصیت پردازی او در سالهای اخیر بین یک تاجر و سرمایه دار فاسد، دانشمند دیوانه، رئیس جمهور منتخب و یک خبیث تمام عیار مغرور که به دنبال تصرف دنیاست متغیر بوده است. و همانطور که در این مقاله هم گفته شد برای مدتی یک شخصیت مثبت شده! اما چیزی که همیشه درباره او ثابته اینه که نفرت (یا شاید بهتره بگیم شیفتگی) لکس لوتر نسبت به سوپرمن اونقدر زیاده که هر کاری حاضره بکنه تا او رو به زیر بکشه اما دیگر اعضای جاستیس لیگ هم از نقشه های پلید او در امان نیستند. او حتی تونسته به این گروه نفوذ کنه و از هویت مخفی بتمن به عنوان یک برگ برنده استفاده کنه. لوتر آنقدر مکار است که توانسته برای مدتی کوتاه به سمت ریاست جمهوری آمریکا نیز دست یابد! مرد عنکبوتی یک قهرمان باهوش و زرنگ است و اونقدر با خبیث مکاری مثل نورمن آزبورن در طول سالها دست و پنجه نرم کرده که میداند چطور از پس لوتر برآید.

 

مترجم: آیدا م.

منبعسایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

10 خبیث دنیای مرد عنکبوتی که میتوانند دشمنان مناسبی برای بتمن باشند!

5 بیگانه فضایی برتر دنیای كمیك به غیر از سوپرمن!

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

نقد و بررسی کارتون "تایتان های نوجوان: قرارداد یهودا" 

همه چیز درباره بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

نبرد مرگبار «مرد عنكبوتی» با «بتمن» + لينك دانلود مستقیم

10 ابرقهرمان مشهوری که تا به حال نمرده اند!

معرفی 15 شخصیت مکمل برتر در کمیک بوک های بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-03-07 12:03
ممنون بابت مقاله
هم با شرور های دیسی آشنا شدیم و هم فهمیدیم که اسپایدرمن چقدر قوی هست و چطوری میتونه شکستشون بده
نقل قول کردن
john constantine
#2 john constantine 1401-03-07 16:11
سلام ممنون بابت ترجمه مقاله
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1401-03-07 21:24
خسته نباشید خانم آیدا م، ممنون بابت ترجمه مقاله.

دست نویسنده‌ی سایت CBR درد نکنه واقعا، خیلی به خودش فشار آورده ۲ مورد هم غیر از دنیای بتمن لحاظ کرده! :-* :-|

پ.ن.: نظر کامل درباره‌ی همه موارد لیست در کامنت بعدی.
نقل قول کردن
Hellblazer
#4 Hellblazer 1401-03-07 21:59
۱۰ـ قطعا که کیلر کراک هم زشته هم از اسپایدی کند تره و هم خنگ تر! ولی خب قوی تر از اسپایدی هست اما خب مثل راینو، اسپایدی میتونه با کلک و هوشش و... شکستش بده.
البته فکر کنم اونی که از لیزارد تقلید کرده، من بت باشه، که روی خفاش‌ها تحقیق می‌کرده و در نهایت هم به یک خفاش بزرگ تبدیل شد و...

۹ـ متاسفانه نمی‌تونم نظری بدم چون باهاش آشنایی ندارم.

۸ـ واقعا حریف چالش برانگیز و خوبی برای اسپایدی میشه، ولی من بیشتر دوست تقابل دث استروک رو با ددپول ببینم. :lol:

۷ـ مجددا آشنایی ندارم و نمیتونم چیزی بگم شرمنده. :-?

۶ـ خیلی از این شخصیت خوشم میاد، عالیه، از دارک سایت خفن تره به نظرم.
میشه راحت با جاودانگیش و هوشش ربطش داد مولتی ورس دی‌سی.

۵ـ کم هوش، کند و بی هدف و نامجهز، شانسی دربرابر اسپایدی نداره.

۴ـ ترجیح میدادم کس دیگه‌ای مثل مثلا مستر فریز یا کلی فیس توی این مورد به جای جوکر قرار بگیره.

۳ـ نبردشون جالب و سرگرم کننده میشه، خوبه.

۲ـ راس الغول هم گزینه خوبیه، هم سریعه هم باهوش و نسبتا قوی، نبردشون چیز خوبی از آب درمیاد.

۱ـ خب لکس لوتر حداقل دلش خوشه یکم کریپتونایت میزاره جیبش و سوپرمن رو در تنگنا قرار میده، ولی در مقابل اسپایدی دستاش خالیه.

بازم ممنون خانم آیدا م بابت ترجمه‌ی مقاله، خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45