10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

هالووینه و این مقاله مناسبتی را تقدیم شما میکنیم!

مقدمه: چشم انداز ژانر کمیک های ابرقهرمانی بسیار متنوع و چندوجهی است. بسیاری از داستانها در شیوه داستانگویی خود به ژانر های دیگر مانند علمی تخیلی نزدیک می شوند، در حالی که سری های دیگر ممکن است رویکردی ساده تر و شخصیت محور داشته باشند. فرقی نمیکند در مورد کدام قهرمان صحبت کنیم، عنصری وجود دارد که در اغلب موارد می تواند به یک شرور به یاد ماندنی تبدیل شود: ترس. در مورد هرکدام از ناشرین یا سری ها که صحبت کنیم، همواره شخصیتی وجود دارد که مرز بین ژانر ابرقهرمانی و ژانر وحشت را کمرنگ می کند. با توجه به فصل ترسناکی که در آن حضور داریم، (اکتبر و هالووین) هیچ زمان بهتری برای معرفی ده شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی برای ما وجود ندارد!

 

10. بلک هند و ارتش بلک لنترن ها  (Black Hand & The Black Lantern Corps)

بلک هند و ارتش بلک لنترن ها  (Black Hand & The Black Lantern Corps)

بلک هند با نام اصلی ویلیام درک هند برای اولین بار در شمارهٔ 29 از مجموعه فانوس سبز (ژوئن 1964 حضور یافت و یک خلافکار ساده بود که از دشمنان قدیمی گرین لنترن بود. اما الان یک دیوانه سادیستی است که میتونه زندگی و حیات درونی قربانیان خود را ازشون بگیره. او پس خودکشی، بار دیگر از دنیای مردگان بازگشت و از آن زمان به بعد نقش و تجسم لنترن سیاه را ایفا نموده است.

 

9. مِفیستو  (Mephisto)

مِفیستو  (Mephisto)

مفیستو همان شیطان عالم مارول و پادشاه و حکمران جهنم است. او برای اولین بار در شماره سوم از سری کمیک های موج سوار نقره ای حضور پیدا میکنه و از همون اول مشخص میشه که چه موجود پلیدیه. او سپس چند سال بعد در شماره 5 از سری کمیک های مارول اسپات لایت حضور پیدا میکنه و در اریجین گوست رایدر و تبدیل شدن جانی به روح انتقامجو نقشی عظیم داره. او در فریب کاری و گول زدن انسان ها استاد است و همیشه در پی این است تا افراد خوب را به راه های شر منحرف کند و روح افراد را از آن ها بخرد و به آن قدرت های اهریمنی بدهد.

 

8. سوامپ ثینگ و من ثینگ (Swamp Thing & Man-Thing)

سوامپ ثینگ و من ثینگ (Swamp Thing & Man-Thing)

با وجود اینکه سوامپ ثینگ و من ثینگ متعلق به دو ناشر مختلف هستند و هریک پیچیدگی و ریزه کاری های شخصیتی مربوط به خود را دارند، اما به نظر درست نمی رسید که دو مکان مختلف را در این لیست به هریک از آنها اختصاص دهیم. به عنوان دو موجود بزرگ و تیره ساخته شده از گیاهان، هردوی این شخصیت ها میتوانند به راحتی توسط خوانندگان و باقی شخصیت های جهان خودشان با یک هیولا اشتباه گرفته شوند. خیلی از داستان هایی که بر روی این دو شخصیت تمرکز می کنند معمولا کمتر ابرقهرمانی هستند و بیشتر به ژانر وحشت تعلق می گیرند.

 

7. سالومون گراندی  (Solomon Grundy)

سالامون گراندی  (Solomon Grundy)

سالومون گراندی با نام اصلی سایرس گُلد، یک مرده متحرک از گور برخاسته است. نام او برگرفته از «سالومون گراندی» شعر کودکانه شیرخوارگاه در سده ۱۹ میلادی است. سایرس گُلد در حدود اوایل تا اواسط قرن نوزدهم متولد شد. اگرچه نسخه‌های متفاوتی دربارهٔ منشاء به وجود آمدن او وجود دارد، اما در افسانه‌ای نسبتاً سازگار او را نجیب‌زاده‌ای بدنام در گاتهام سیتی معرفی می‌کند که پس از به قتل رسیدن در باتلاقی می‌افتد و چندین سال بعد پس از زنده شدن تبدیل به مخلوقی وحشتناک می‌شود. سالومون گراندی اغلب می‌میرد و در تجسمی جدید زنده می‌شود، که هر کدام از آن‌ها دارای سطوح مختلفی از هوش و قدرت هستند. اگرچه او در درجه اول به عنوان شخصیتی بدذات و شیطانی تصویر می‌شود، اما در برخی از برداشت‌ها نشانه‌هایی از شجاعت‌های قهرمانانه در او دیده می‌شود.

  

6. اِتریگن اهریمن  (Etrigan the Demon)

اِتریگان اهریمن  (Etrigan the Demon)

«اِتریگِن دیو» سال 1972  و توسط جک کربی برای دی سی خلق شد. اتریگن، یکی از بدنام‌ترین دیوهای جهنم است که با وجود طبیعت خشونت‌آمیزش، اغلب در دنیای کمیک با نیروهای خوب متحد می‌شود، و دلیل اصلی آن پیوند خوردن روح اتریگن با بدن انسانی شریف به نام «جیسون بِلاد» است و همین تضاد شخصیت انسانی/شیطانی باعث شده تا شخصیت جذابی شود.  اتریگن به شکل مخلوقی انسان‌نما، قوی هیکل، عضلانی، با پوستی به رنگ نارنجی (یا زرد)، دارای شاخ، چشمانی قرمز و گوش‌هایی شبیه به خفاش تصویر می‌شود. اتریگن پسر شیطان مقرب بلیال، و روح خبیثی دیگر به نام ران وا داث است. او در اصل توسط جادوگری به نام مرلین به عنوان آخرین دفاع دژ شاه آرتور به نام "کملات" در برابر جادوگر شیطانی به نام «مورگن لو فی» فراخوانده شد. دی سی در سالهای اخیر از این شخصیت زیاد در داستان های خودش استفاده میکند.

 

5. دِدمن (Deadman)

دِدمن (Deadman)

«بوستون برند» (Boston Brand)   یک آکروبات باز سیرک بود که توسط "لیگ قاتلین" هنگام یکی از نمایش هایش به قتل رسید. ولی توسط یک الهه هندو به نام راما کوشنا به یک روح روح تبدیل شد. او تصمیم گرفت به ابرقهرمانی به نام «ددمن» (مرد مرده) تبدیل شود. او معمولا به درون بدن دیگران میرود و تسخیرشان میکند و اینجوری بهشان کمک میکند. او در حال حاضر از اعضای گروه "جاستیس لیگ دارک" است.

 

4- جو فرانکشتاین (Joe Frankenstein)

 جو فرانکشتاین (Joe Frankenstein)

میدونید آخرین فیلم خوبی که از روی شخصیت کلاسیک ترسناک «فرانکشتاین» ساخته شد چی بود؟ انیمیشن "فرانکن وینی" ساخته «تیم برتون» که سال 2012 اکران شد! از اون موقع به بعد یکی از عالی ترین هیولاهای دنیای سینما به حاشیه رانده شده . و البته از یاد نبریم که تلاش مذبوحانه استودیو یونیورسال برای احیای هیولای ترسناک سینما و ایجاد یک دنیای سینمایی مرتبط با هم به نام Dark Universe بی نتیجه ماند (چون فیلم جدید "مومیایی" حسابی گند زد!). ولی الان اگر استودیوها بخواهند یک فیلم هیولایی با تم نوجوان پسند بسازند بهتره بروند سراغ کمیک "جو فرانکشتاین" که سال 2015 توسط انتشارات IDW منتشر شد. این کمیک که خالقین آن «چاک دیکسون» و «گراهام نولان» بودند درباره نوجوانی هستش به نام «جو پرات» که میفهمه وارث اسم و میراث هیولای فرانکشتاین است و خبیث هایی ظاهر میشوند که مایل هستند این میراث با او تموم بشه!

 

3. دراکولا (مارول)

 دراکولا (مارول)

دراکولا دیگه نیازی به معرفی نداره. او توسط نویسنده ای به نام «برام استوکر» در سال 1897 خلق شد و در قرن بیستم در تعداد بیشماری فیلم  و کارتون و کتاب و بازی و ... ظاهر شده. او  ارباب و سرور  تمام خون اشامان دنیای خیالی است. تا اینکه در سال 1972 مارول در کمیک های تحسین شده "مقبره دراکولا" (Tomb of Dracula) پای این شخصیت را به دنیای کمیک باز کرد. بعد از چند شماره، نویسنده ای افسانه ای به نام «مارو ولف من» به همراه طراح نامدار مارول یعنی «جین کولان» داستان های به شدت ماندگار و خواندنی برای این کمیک نوشتند . اونا موفق شدند از دراکولا نوعی شخصیت ضد قهرمان بسازند که بسیار به ذات و جوهره کتاب برام استوکر و فیلم های ترسناک و کلاسیک استودیو یونیورسال وفادار بود. ضمن اینکه المان های ابرقهرمانی را هم به داستان ها تزریق کردند و همچنین برخی از غنی ترین شخصیت های مکمل دنیای کمیک در دهه 70 میلادی هم در این کمیک بودند (شخصیت های مهم و معروفی مثل بلید ، هانیبال کینگ و Lilith و ... در کمیک "مقبره دراکولا" خلق شدند) . ولی بی شک دراکولا با اون شرافت پلید منحصر به فرد خودش ستاره داستان بود. 

  

2. موربیوس  (Morbius)

موربیوس  (Morbius)

«مایکل موربیوس» یك شیمی دان برجسته بود كه از بیماری خونی بسیار نادری رنج میبرد و به منظور یافتن علاجی برای خود روی خفاش ها تحقیق میكرد اما در عوض خودش به یك خون آشام تبدیل شد! با وجود آنكه موربیوس بارها با اسپایدرمن و دیگر ابرقهرمانان مارول نبرد كرده اما نمیتوان او را یك شخصیت كاملاً خبیث دانست زیرا اغلب به دنبال آن است كه دیگر یك خون آشام نباشد. نکته ای که باعث میشود موربیوس از دیگر خون آشامان دنیای کمیک متمایز گردد این است که با دلایل علمی خون آشام شده، نه دلایل ماورا الطبیعه. میگن دلیل اینکه مارول تونست سر اداره نظارت بر محتوای کمیک رو شیره بماله، همین بوده! یعنی بهونه آورده که موربیوس  با خون آشامان دیگر فرق داره و دلایل علمی داره . به خاطر همین هم هست که مارول بهش لقب "خون آشام زنده" (The Living Vampire) داده. و اینجوری بود که موربیوس در اون دورانی که فضای کمیک هنوز زیادی بسته بود خلق شد.

 

1. گوست رایدر  (Ghost Rider)

گوست رایدر  (Ghost Rider)

تردیدي نیست كه جمجمه آتشین و موتور سیكلت شعله ور «گوست رایدر» باعث شده اند تا از نظر بصری یكی از منحصر به فرد ترین شخصیت های مارول باشد. البته شخصیت های مختلفی در قالب گوست رایدر ظاهر شده اند كه معروف ترین آنها اولین گوست رایدر یعنی «جانی بلیز» (Johhny Blaze) است. جانی یك موتورسوار ماهر بود كه برای نجات جان پدرش كه سرطان داشت با شیطان (كه در عالم مارول «مفیستو» نام دارد) معامله كرد. ولی پس از مدتی پدرش در هنگام اجرای یك حركت نمایشی كشته شد. البته مفیستو به جانی گفت كه به عهد خودش وفا كرده و پدرش را از سرطان نجات داده. سپس جانی فهمید كه مفیستو روج او را با روح دیوی به نام «زاراثوس» (Zarathos) ، ملقب به «روح انتقام» (Spirit of Vengeance) ، پیوند زده. بنابراین او به موتورسواری آتشین به نام گوست رایدر تبدیل شد . او هر وقت در حضور پلیدی و خباثت قرار میگرفت تبدیل میشد به گوست رایدر تا به دستور مفیستو افراد پلید را مجازات و به جهنم بفرستد تا پیش مفیستو باشند(!) با این حال جانی هنوز روی گوست رایدر كنترل داشت و خیلی وقت ها از قدرت های خودش برای نجات بیگناهان استفاده میكرد. بعد از مدتی نیروهای گوست رایدر از وجود جانی بلیز خارج و به فرد دیگری به نام «دنیل كچ» (Daniel Ketch) پیوند خورد (پس از اینكه خواهر دنی توسط گانگسترهای نینجا صدمه دید، به موتورسیكلتی دسترسی یافت كه "روح انتقام" در آن وجود داشت) البته  جانی بلیز یك بار دیگر نیز گوست رایدر شد. جدیدترین گوست رایدر مارول هم «رابی ریز» (Robbie Reyes) نام دارد. رابی اصلیتی مكزیكی دارد و یك نوجوان دبیرستانی است.

  

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

5 مبارزه برتر شخصیت های نمادین سینمای وحشت با قهرمانان دنیای کمیک بوک

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

سه داستان ترسناک منتشر شده در کمیک بوک های دکتر استرنج + لینک دانلود

10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

10 کمیک برتر انتشارات ورتیگو (VERTIGO)

ترسناک ترین نقش آفرینی ها در فیلم های ابرقهرمانی

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Quick H
#1 Quick H 1398-08-08 16:21
مقاله خوبی بود
با خیلی از شخصیت ها آشنایی نداشتم و خیلی خوب میشه اقتباس (درست) سینمایی هم از روشون انجام بشه. مخصوصا سالامون گرندی
این دراکولا خیلی پر ابهت بود :o
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-08-08 17:29
به نقل از Quick H:
مقاله خوبی بود
با خیلی از شخصیت ها آشنایی نداشتم و خیلی خوب میشه اقتباس (درست) سینمایی هم از روشون انجام بشه. مخصوصا سالامون گرندی
این دراکولا خیلی پر ابهت بود :o

ممنونم دوست عزیز، خوش‌حالم که براتون مفید بوده؛
بله درست میگی، باید در مورد دراکولا بگم که این موجود یکی از بزرگترین اسطوره‌های وحشت در ادبیات هم هست و در دنیای کمیک‌ها هم همیشه برای قهرمانان، از جمله بلید دردسرهای زیادی ایجاد کرده
امیده که در mcu و فیلمی از بلید شاهد اقتباس درخوری از دراکولا باشیم.
نقل قول کردن
hm
#3 hm 1398-08-08 18:22
با سلام
ممنون بخاطر مقاله بسیار خوبتون و جامعی‌ که ارائه کردید
من اصلا با ژانر وحشت تو دنیای کمیک و سینما آشنایی ندارم و
اصلا هم با این کاراکتر ها همزادپنداری نمیکنم فقط مفيستو و
گوست رايدر رو ميشناسم
و بازم ممنون بخاطر مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Mrdtaft
#4 Mrdtaft 1398-08-08 19:27
درود بر این مقاله
درود بر این نویسنده
هم به خودت بابت ورود به این سایت تبریک میگم
هم به این سایت بابت جذب تو تبریک میگم
نقل قول کردن
old man omid
#5 old man omid 1398-08-08 19:35
سلام خدمت همه ی بچه های سایت و نویسنده هاو اقای ترابی.
فک نکنم برای کسی مهم باشه ولی بعد چند ماه برگشتم و امیدوارم از این به بعد برای سایت مفید باشم. :lol:
مقاله بسیار جالب بود و عالی،بسیار لذت بردم.
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-08-08 21:21
به نقل از hm:
با سلام
ممنون بخاطر مقاله بسیار خوبتون و جامعی‌ که ارائه کردید
من اصلا با ژانر وحشت تو دنیای کمیک و سینما آشنایی ندارم و
اصلا هم با این کاراکتر ها همزادپنداری نمیکنم فقط مفيستو و
گوست رايدر رو ميشناسم
و بازم ممنون بخاطر مقاله خوبتون

مچکرم دوست عزیز، باعث خوشحالیه، امیدوارم براتون مفید بوده‌باشه؛ درسته عموم طرفداران کمیک بیشتر با کاراکترهایی که ذکر کردین آشنا هستند و دقیقا رسالت این وبسایت و استاد ترابی هم آشنا سازی بیشتر مخاطبین با دنیای کمیک و ابعاد مختلف و چندوجهی اونه.
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-08-08 21:23
به نقل از Mrdtaft:
درود بر این مقاله
درود بر این نویسنده
هم به خودت بابت ورود به این سایت تبریک میگم
هم به این سایت بابت جذب تو تبریک میگم

شرمنده نکنین ما رو دوست عزیز، باعث افتخار همه ماست که در این سایت و زیر نظر استاد ترابی با هم تعامل میکنیم؛ امیدوارم براتون مفید بوده باشه.
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1398-08-08 21:40
لذت بردم دستتون درد نکنه.

در آینده ممکنه که کیندرد دشمن جدید اسپایدرمن هم به جمع این ده تن اضافه بشه.
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1398-08-08 21:41
به نقل از hassan91:

در آینده ممکنه که کیندرد دشمن جدید اسپایدرمن هم به جمع این ده تن اضافه بشه.


اون ببخشید یازده تن چون مورد ۸ دو تن بود :lol:
نقل قول کردن
Sentry
#10 Sentry 1398-08-13 13:41
خیلی خوب بود مقالتون
چرا کنستانتین تو مقالتون نیست؟اسپاون هم نبود.اونا جز ده تای برتر نیستن؟
نقل قول کردن
spiderarian
#11 spiderarian 1399-03-17 14:53
به نقل از Quick H:
مقاله خوبی بود
با خیلی از شخصیت ها آشنایی نداشتم و خیلی خوب میشه اقتباس (درست) سینمایی هم از روشون انجام بشه. مخصوصا سالامون گرندی
این دراکولا خیلی پر ابهت بود :o

خیلی مقاله ی خوبی بود تقریبا همه رو هم میشناختم

تعجبی نیست یه شاهکار دیگه از سایت اسپایدی :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45