10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10-شرور-دی-سی-که-ونوم-میتونه-شکستشون-بده-ابرشرور-سوپرویلن-ولن-villain-خبیث

پس از معرفی قهرمانانی که از دی سی در مقابل ونوم شکست میخورند، با ما همراه باشید تا با خبیث هایی از این شرکت آشناتون کنیم که اونا هم شانسی در مقابل ونوم ندارند!

مقدمه: سیمبیوت ها موجودات عجیبی هستند و به نظر میرسه نویسندگان مارول هم بدشان نمی آید هر از گاهی نوعی قابلیت یا قدرت جدید برای آنها خلق کنند. به طور مثال اخیرا ونوم با اتصال مجدد به کندوی ذهنی سیمبیوت ها یادش آمد که میتونه بال دربیاره و پرواز کنه در حالی که قبلا چنین قدرتی را از او ندیده بودیم! پس او بسیار قوی هستش و بسیاری از قهرمانان دی سی در مقابلش شانسی ندارند.

مقالات زیر هم فراموش نشه:

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

معرفی 20 قدرت و قابلیت عجیب ونوم!

10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

 

10- میرور مستر

«میرور مستر» اصلی اسمش «سم اسكادر» بود. او استاد ایجاد توهم بود و از اسلحه آئینه ای خودش استفاده میكرد تا برای فلش دردسرساز بشه. او یكی از اعضای زمخت گروه "یاغی ها" بود و توانایی هایش هم محصول نبوغ خودش بود. اریجین او از این قرار بود: اسكادر تمام عمرش رو به كارهای خلاف گذرانده بود و وقتی تو زندان بود شیفته رفتن به داخل انعكاس آئینه شد و بنابراین نوعی تكنولوژی درست كرد كه اون رو به هدفش رسوند. اسكار در رویداد Crisis on Infinite Earths مرد و برای مدت كوتاهی هم «دیگر هاركنس» (كاپیتان بومرنگ) جایش را گرفت. سپس یك میرور مستر جدید با نام «ایوان مك كالوك» وارد عرصه شد . او یك مزدور اسكاتلندی تبار بود. او هم مثل كاپیتان بومرنگ عضو گروه جوخه انتحار بوده. سپس چون به كوكائین معتاد شد از گروه "یاغی ها" اخراج شد (گروه یاغی ها با كشتن یا مصرف مواد مخدر مخالفه). این میرور مستر در New 52 حضور نداشت چون دی سی تصمیم گرفت میرور مستر اریجینال یعنی سم اسكادر رو برگردونه و عضو گروه یاغی ها بكنه. میرور مستر آدم باهوش و ماهری است و حقه های زیادی با تفنگ خودش میزنه ولی مشکل اینه که سلاحش قادر نیست به عنوان نقطه ضعفی علیه ونوم بکار بره.

 

9- دکتر پولاریس

دکتر پولاریس

قدرت مغناطیسی و توانایی دستکاری‌ای که در شخصیت مگنیتو وجود دارد، باعث می‌شود که او تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین جهش یافته‌هایی شود که در این دنیا وجود دارد. علاوه بر آن، کلاهی که مگنیتو بر سر می‌گذارد، باعث می‌شود که نفوذ کردن به ذهن او و همچنین خواندن تفکرات او برای پروفسور ایکس یا هر جهش یافته‌ی دیگری، امری غیرممکن شود. علاوه بر این، او می‌تواند میدان‌های نیروی مغناطیسی تولید کند و از میان آنها پرواز کند. از آنجایی که شخصیت مگنیتو تا به امروز توانسته به محبوبیت بسیار زیادی برسد، خیلی از مردم و خوانندگان کتاب‌های کمیک، حتی نمی‌دانند که کمپانی دی سی هم یک نسخه از این شخصیت در دنیای خود دارد که نام آن، دکتر پولاریس است. اگرچه دکتر پولاریس یک متخصص در زمینه‌ی پزشکی و علم فیزیک به حساب می‌آید، اما علاوه بر آن او قدرت دستکاری میدان‌های مغناطیسی و الکترو مغناطیس را دارد، می‌تواند میدان‌های نیروی مغناطیسی ایجاد کند و حتی توانایی پرواز کردن را هم دارد. علی رغم تفاوت‌هایی که در نام، لباس و دنیای این دو شخصیت وجود دارد، هر دوی آنها تقریبا یک شخصیت شرور مشابه هستند که گذشته‌ی متفاوتی دارند. در هر حال قدرت های مغناطیسی دکتر پولاریس و قدرت پرواز کردن او میتونه برای ونوم دردسر ساز بشه ولی او خبیث باهوشی نیست و ونوم فقط نیاز داره تا بهش نزدیک بشه تا بتونه به راحتی شکستش بده!

 

8- دو چهره

هاروی دنت قطعا دارای یکی از بهترین داستان های کمیک بوکی است. او در سری کمیک های Batman-The Long Halloween که سایت نیز آن را ترجمه کرد توانست به اوج شخصیت پردازی خود برسد. او در این سری به همراه بتمن و کمیسر گوردن به مبارزه با جرم و جنایت می پردازند و او در طی داستانی نصف صورت خود را از دست میدهد و دیگر دوست ندارد که ادامه بدهد. داستان های هاروی دنت و همینطور ارجنیش را نمی توان جز برترین ها خواند ولی چیزی اکه باعث میشود او جذاب باشد نحوه ی گرایش او در داستان از خوبی و خیر به شر وبدی است. دوچهره یک خبیث بسیار باهوش است ولی قبل از اینکه نقطه ضعف ونوم به آتش و صوت رو پیدا کنه از پا در میاد چون ونوم از او قوی تر و سریع تره.

 

7- کیلر کراک

همان کیلر قاتل (کروکودیل قاتل) یک انسان/کروکودیل است که در شماره 523 کمیک های کاراگاهی در سال 1983 بوجود امد.او هم مانند دو چهره از زمان خلق اش تا حالا کلی طراح،چهره جدید برایش خلق شده (هر کدوم هم ترسناک تر از دیگر). نام واقعی اش وایلون جونز بود که با یک نارسایی مادرزادی/ژنتیکی به دنیا آمد که باعث شد پوستی همانند خزندگان پیدا کند. به همین دلیل طرد شد و به سمت و سوی جرم و جنایت رفت. بهش لقب کیلر کراک دادند. در برخی نسخه ها هم به خاطر جهش ژنتیکی دارای هیکل و زشتی بیشتری شد! کیلر کراک در طول سالهای قوی تر شده ولی راستش را بخواهید او نه سرعت ونوم رو داره و نه قدرت بازوی او را.

 

6- کاپیتان کولد

كاپیتان كولد از دشمنان درجه یک فلش و رهبر گروه یاغی ها میباشد . نام واقعی اش «لن اسنارت» (Len Snart) است . او یك خلافكار تمام عیار است كه قلبی از طلا دارد. كاپیتان كولد یكی از قدیی ترین دشمنان فلش است كه بیشترین حضور را در كمیك های او داشته و میشه بهش لقب "پیگیر ترین دشمن فلش" رو داد! درسته شاید بشه او را از نظر توانایی و قدرت، كپی «مستر فریز» (از دشمنان كلاسیك بتمن) دانست ولی نشان داده كه از مستر فریز حیله گر تر و خبیث تر است و به خاطر همین هم خبیثی برتر همچون «لكس لوثر» در كمیك Forever Evil باهاش متحد شد. البته لازم به ذكره كه كاپیتان كولد آدم خوبی هم شده و حتی به گروه جاستیس لیگ هم پیوسته ولی دوباره خبیث شده. در سریال فلش و Arrow شاهد چنین حركت هایی از طرف كاپیتان كولد بوده ایم. تفنگ او بر خلاف تصور شما یخ یا چیزی مثل آن شلیک نمیکنه بلکه هر چیزی که بهش بخوره را تا درجه منفی 273 سانتیگراد میرسونه و در این دما هر چیزی از حرکت باز میمونه و واسه همینه میتونه برای مقابله با سریع ترین مرد زنده یعنی فلش موثر باشه! این تفنگ میتونه برای مدتی کوتاه روی ونوم تاثیر منفی بگذاره ولی قطعا نمیتونه او را از پای دربیاوره و ونوم سریع به حسابش میرسه!

 

5- بین

گفته میشه برای خلق شخصیت Bane در دهه 90 میلادی از ونوم الهام گرفتن (این مقاله را بخوانید). از نظر عضلانی بودن هم بین اونا شباهت است و همچنین هر دو برای قهرمانانی که با هم میجنگند یعنی مرد عنکبوتی و بتمن حریفان فیزیکی هستند. تو این مقاله هم گفتیم که ذهن استراتژیکی بین هم باعث میشه که اگه یه روزی با سیمبیوت ترکیب بشه خیلی خطرناک بشه! ولی مساله اینه که ونوم از بین هم قوی تره و هم سریع تر و البته تارهایی که پرتاب میکنه میتونه به قدر کافی او را زمین گیر کنه که سریع حسابش رو برسه.

 

4- سالومون گراندی

سالومون گراندی با نام اصلی سایرس گُلد، یک مرده متحرک از گور برخاسته است. نام او برگرفته از «سالومون گراندی» شعر کودکانه شیرخوارگاه در سده 19 میلادی است. سایرس گُلد در حدود اوایل تا اواسط قرن نوزدهم متولد شد. اگرچه نسخه‌های متفاوتی دربارهٔ منشاء به وجود آمدن او وجود دارد، اما در افسانه‌ای نسبتاً سازگار او را نجیب‌زاده‌ای بدنام در گاتهام سیتی معرفی می‌کند که پس از به قتل رسیدن در باتلاقی می‌افتد و چندین سال بعد پس از زنده شدن تبدیل به مخلوقی وحشتناک می‌شود. سالومون گراندی اغلب می‌میرد و در تجسمی جدید زنده می‌شود، که هر کدام از آن‌ها دارای سطوح مختلفی از هوش و قدرت هستند. اگرچه او در درجه اول به عنوان شخصیتی بدذات و شیطانی تصویر می‌شود، اما در برخی از برداشت‌ها نشانه‌هایی از شجاعت‌های قهرمانانه در او دیده می‌شود. گراندی قطعا زور بازویی بیشتر از ونوم داره ولی به شدت کنده و مهارت مبارزه ش هم زیاد نیست. و البته سلاحی موثر علیه ونوم نداره. پس شانسی هم در مقابل او نداره.

 

3- دث استروک

مردی که سابقا به عنوان «اسلید ویلسون» شناخته میشد تحت یک ازمایش دولتی قرار گرفت که باعث شد فوق العاده سریع، قوی و باهوش بشه. ولی به عنوان یک عوارض جانبی باعث شد که نامیرا هم بشه . یعنی بهش یک خاصیت زود درمانی (healing factor) داده شد. ولی معلوم نیست که چرا این قدرت زود درمانی برای اندام و اعضای بدن او کار نمیکنه! یعنی مثلا یک چشم او کور شده ولی دوباره رشد نکرده ! بنابراین دث استروک شاید بشه گفت محدود ترین قدرت زود درمانی را در بین دیگر شخصیت های کمیک بوکی داره . ولی او میتونه از جراحات وارده جون سالم به در ببره ، حتی اونایی که تا لب مرگ او را کشانده اند. ولی این خاصیت گاهی باعث شده به حالت جنون هم کشیده بشه. دث استروک هم مثل بین اونقدر باهوش و نقشه کش است که بتونه نقطه ضعف ونوم رو شناسایی کنه ولی مساله اینه که سرعت و قدرت و چابکی ونوم میتونه جلوی او را بگیره. به ویژه تارهای ونوم میتونه خیلی برای دث استروک دردسرساز باشه.

 

2- بلاک باستر

بلاک باستر

در ابتدای دهه 60 میلادی فروش کمیک های بتمن و Detective Comics به شدت افت کرده بود. دی سی تصمیم گرفت تا تغییر و تحولی در آنها ایجاد کنه. بنابراین از سردبیر برجسته خودش یعنی «جولیوس شوارتز» و همچنین طراح ستاره اش در آن زمان به نام «کارماین اینفانتینو» خواست تا به دپارتمان بتمن بروند. اینفانتینو شروع کرد به طراحی روی جلدهای بتمن و همچنین یک لباس جدید برای بتمن خلق کرد. شوارتز هم روی داستان ها نظارت میکرد. به زودی فروش کمیک های بتمن بیشتر شد و اون دوره الهام بخش سریال معروف تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی شد که به موفقیت زیادی دست یافت. ولی قبل از این سریال ما در شماره 345 از Detective Comics شخصیتی را دیدیم که از هالک الهام گرفته بود و «بلاک باستر» نام داشت. او ذهنی ساده داشت و نیرومند بود و شلوارش هم مثل هالک پاره بود! برادرش او را فریب داد تا به بتمن و رابین حمله کنه! بلاک باستر هم مثل گراندی شانسی مقابل ونوم نداره. البته او مزدور زیاد داره برایش کار کنند ولی در نهایت ونوم میره سراغش. و یادمون نره کسی مثل نایت وینگ که قدرت فوق بشری نداره تونسته شکستش بده پس در مقابل ونوم که اصلا عددی نیست!

 

1- پرومتیوس

«پرومتیوس» رو میتوان انعکاسی پلید و عجیب از بتمن دانست. وقتی بچه بود دید که پلیس پدر و مادر خلافکارش را با بیرحمی قتل عام کرد. همون موقع بود که با خود سوگند یاد کرد: " از این روز به بعد تا آخر عمرم نیروهای عدالت جو را نابود خواهم کرد". بعدشم مثل بروس وین به دور دنیا سفر کرد و تا جایی که تونست آموزش دید تا بتونه روزی به مقر جاستیس لیگ (Watchtower) نفوذ کنه. در نتیجه خیلی زود از شخصیتی گمنام به یکی از خطرناک ترین دشمنان جاستیس لیگ تبدیل شد. وقتی هم وارد مقر آنها شد به صورت سیستماتیک هر کدوم از اعضایی که اونجا بودند رو شکست داد! او درست مثل بتمن برای هر کدوم از اعضای جاستیس لیگ برنامه خاصی داره و به همین دلیل تونست سایبورگ، مارشن منهانتر، هانترس، زوریل و گرین لنترن رو شکست بده. بعدش هم به لطف هنرهای رزمی که به وجود خودش دانلود کرده (!) تونست بتمن رو شکست بده و در نهایت سوپرمن و فلش رو هم به کنترل خودش درآورد. در آخر فقط به لطف حضور مخفیانه زن گربه ای بود که پرومتیوس شکست خورد. در هر حال تا ابد از او به عنوان یکی از کسانی یاد خواهد شد که خیلی شیک و مجلسی دهان جاستیس لیگ را صاف کرد! پس قطعا وقت میزاره و ونوم رو مورد مطالعه قرار میده و یک استراتژی برای شکست دادنش پیاده میکنه. ولی مساله اینه که او در بداهه پردازی موفق نیست و اگه نقشه اش بهم بخوره دیگه نمیتونه چیز جدیدی رو کنه ولی ونوم استاد غافلگیری هستش و این میتونه برگ برنده او در مقابل پرومتیوس باشه.

 

مترجم: آیدا م.

منبعسایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

 10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «آنتی ونوم» (ANTI-VENOM) بدانید

10 قدرتی که ونوم دارد ولی کارنیج ندارد!

10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (SPIDR-MAN VS. VENOM)

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

معرفی 20 قدرت و قابلیت عجیب ونوم!

 15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-12-07 19:17
مقاله خوبی بود . با اینکه خودم این مدل مقالات رو زیاد نمی‌پسندم ولی اطلاعات جامعی در مورد شخصیت ها دادین و فقط به مبارزه اکتفا نکردید . دست شما درد نکنه
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-12-08 23:58
سلام خیلی ممنون بابت مقاله البته من اینجور مقالات زیاد نمی پسندم چون توی دنیای کمیک نمیشه خیلی به قدرت تکیه کرد البته در مورد پرمیتوس با قدرت برق میتونه ونوم شکست بده البته بگم آلان ادی براک پادشاه سیاه پوش هستش پس نمیشه خیلی نمیشه درست فهمید میتونه شکستش بده یا نه بخصوص که ادی برای خودش لشکر داره
جدا از اون خوبه که اطلاعاتی در مورد شخصیت ها دادین به قدرت تکیه نکردین


خیلی ممنون و پیروز باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید