برترین "آخرین ایستادگی" (Last Stand) های ولورین در دنیای کمیک

برترین "آخرین ایستادگی" (Last Stand) های ولورین در دنیای کمیک

اگر عاشق شخصیت ولورین هستید، پس نباید این مقاله رو از دست بدید!

مقدمه: "من در کاری که میکنم، بهترینم. اما کاری که میکنم، چندان هم خوب و پسندیده نیست!" این یکی از معروف ترین شعار های ولورینه. اما مگه چیکار میکنه که کارش پسندیده نیست؟ خب معلومه! دشمنانش رو به خشن ترین شکل ممکن از بین میبره! بی شک، ولورین یکی از درنده ترین شخصیت هایی می باشد که تا به حال در صفحات کمیک دیده شده. نکته قابل توجه اینه که تا به حال اتفاقات وحشتناک زیادی هم برای او پیش آمده است و از این رو، میتوان او را یکی از آسیب دیده ترین شخصیت های کمیک خواند. از طرفی، داستان های این جهش یافته محبوب همواره پر از نبرد های نفس گیر و جذاب و بی شک Last Standهای ماندگاری بوده است، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به برترین های آن ها اشاره داشته باشیم.

 

10- ولورین قدم در جهنم می گذارد

ولورین قدم در جهنم می گذارد

گروه قدرتمندی که با نام "دست راست سرخ" شناخته می شوند و دشمن قسم خورده ولورین هستند، موفق می شوند او را به اعماق جهنم بفرستند! آن ها همیشه به دنبال انتقام گرفتن از ولورین بودند و حال توانستند اقدامی سنگین علیه او انجام دهند. اما در نهایت، با کمک و تلاش های قهرمانانی مثل دیمون هل استرام و گوست رایدر، ولورین توانست از آن جهنم جان سوز خارج و به این سرزمین وارد شود. متاسفانه این گروه نمی دانستند که نباید سر به سر ولورین بگذارند! حال او به دنبال انتقام از این گروه می باشد و تصمیم گرفته که هر کجا آن ها را دید، به فجیع ترین شکل عذابشان دهد! در این بین، ولورین با گروهی مرگبار به نام The Mongrels   مواجه می شود که با دست راست سرخ ارتباط دارند و حاضر هستند برای تبدیل کردن زندگی ولورین به جهنم هر کاری کنند. خوشخبتانه، بعد از یک نبرد بسیار طولانی و خونین، ولورین موفق می شود تک تک اعضای The Mongrels را به شکل دردناکی بکشد. اما بعد مشخص می شود که اعضای این گروه را در واقع بچه های نامشروع ولورین تشکیل داده اند! به عبارتی، گروه دست راست سرخ توانستند ولورین را فریب دهند و باعث شوند که او بچه های خودش را سلاخی کند!

 

9- بوی خون می آید!

در کمیک های مردان ایکس، پاک کننده ها (The Purifiers) را جمعی از نفرت انگیز ترین شخصیت های موجود در داستان های مارول تشکیل می دهند. این گروه که توسط ویلیام استرایکر سادیستیک تشکیل شده است، تنها یک هدف دارند: ریشه کن کردن تهدید جهش یافته ها، یک بار برای همیشه! بنابراین، آن ها همواره با گونه جهش یافته در جنگ هستند تا وقتی که بتوانند آن ها را از روی زمین پاک کنند. در طول یکی از ماجراجویی های ولورین با گروه ایکس فورس، این گروه به ولورین حمله می کنند. مدتی بعد، ولورین خودش را در حالی می یابد که در هوا معلق شده و چند صد تن از اعضای گروه پاک کننده ها درست رو به روی او ایستاده اند. اما آیا این پایان کار ولورین است؟ با شناختی که ما از ولورین داریم، او به همین راحتی پا پس نمی کشد! بنابراین، در پانل های بعدی مشاهده می کنیم که او به سرعت به دل دشمن وارد می شود و به نبرد با آن ها می پردازد. ولورین تا زمانی که تک تک اعضای این گروه افراطی را به آن دنیا نفرستاد، ول کن ماجرا نبود.

 

8- جنگ دو غول در دنیای آلتیمیت

اگر از هوادارای ولورین باشید، مطمئنا در جریان هستید که اکثر "آخرین ایستادگی" های عظیم این شخصیت در برابر هالک شگفت انگیز رقم خوردند. آن ها تا به حال چندین دفعه باهم نبرد داشته اند، من خودم یکی از طرفدار های نبرد این دو کاراکتر هستم و به شدت دوست دارم روزی توی عالم سینما هم چنین چیزی رو ببینم! (خدا کنه!) یه انیمیشن موفق هم از روی این دو قهرمان ساخته شده که تماشای آن بدون شک پیشنهاد میشه. در حقیقت، از اونجایی که این دو جنگجو هردو به نوعی غیر قابل نابود شدن هستند، رویارویی های آن ها فوق العاده جذاب می باشند و جزو دسته حماسی ترین تقابل های دنیای کمیک جای می گیرند. در دنیای التیمیت، ولورین توسط نیک فیوری مامور شده تا هالک را نابود کند. بعد از اینکه ولورین موفق می شود این غول سبز رنگ را در تبت پیدا کند، نبردی عظیم بین آن ها شکل می گیرد. مطمئنا چنین نبردی به سادگی به انتها نمیرسه، چرا که هر دو شخصیت تا آخرین توان می جنگند و می جنگند! همینطور هم شد، این جنگ در حالی به پایان رسید که ولورین توسط هالک به دو نیم تقسیم شده بود! خوشبختانه، لوگان توانست از این اتفاق نیز جان سالم به در ببره و شفا پیدا بکنه.

 

7- نبرد با سامورایی هایی که کشته نمی شوند!

در طی مجموعه داستان های Wolverine: Soletaker لوگان وارد ماجراجویی دیگری در کشور ژاپن می شود. در این راه، او با گروهی متشکل از یازده سامورایی شبح مانند مواجه می شود که بسیار خطرناک و مرگبار هستند. این سامورایی ها با نام "ماشین های کشتار بی رحم" شناخته می شوند، همین نام کافی است تا به عمق فاجعه پی ببرید و متوجه شوید که ولورین با چه تهدید بزرگی رو به رو شده است. برخی می گویند این سامورایی ها، خطرناک ترین سامورایی هایی هستند که تا به حال وجود داشته اند و نبرد با آن ها مساوی است با مرگ. اما این چیز ها رو برید برای دیگر قهرمان ها بگید نه کسی مثل ولورین! ولی علی رغم مهارت شگفت انگیز این سامورایی ها در نبرد تن به تن و طبیعت فنا ناپذیر آن ها، ولورین موفق می شود تمام اعضای این گروه را به طور کامل به قتل برساند! جالبه که نه تنها ولورین توانست بر این یازده جنگجو غلبه بکنه، بلکه این کار رو در یک مدت زمان بسیار کوتاه انجام داد!

 

6- کشت و کشتار ولورین در برزخ

کشت و کشتار ولورین در برزخ

در داستان های مردان ایکس شخصیتی به نام مجیک وجود دارد که در واقع خواهر کلاسوس است. او توانایی خاصی در ارتباط باُبعدی به نام برزخ (Limbo) داره. از اونجایی که اینُبعد با انرژی های تاریک و مخرب و نیرو های شیطانی پر شده است، پس هیچ کس واقعا نمی خواهد حتی برای ثانیه ای از آن دیدن کند! در کمیکی مشاهده می کنیم که مجیک در برزخ گم و ناپدید می شود، از این رو کلاسوس تصمیم می گیرد با رهبری گروهی از مردان ایکس، خواهر خود را نجات دهد. باید بگم که حتی برای گروه توانمندی مانند مردان ایکس، چنین تصمیمی بسیار خطرناک است چرا که آن ها دارند مستقیما به دل شیاطین می روند! درست زمانی که مردان ایکس توسط ارتشی از شیاطین محاصره و سرنگون می شوند، یکی از آن ها با یک شمشیر بزرگ از پشت به ولورین حمله می کند و دل و روده او را پاره می کند! من گمان میکنم اگر اون شیطان میدونست که با چه بشری درگیر شده، پا به فرار از برزخ می گذاشت! این اقدام او به جای اینکه به لوگان آسیب وارد کند، او را به یک حیوان وحشی تمام عیار تبدیل می کند که هیچ چیز جلو دارش نیست! در ادامه، می بینیم که لوگان موفق می شود تمام اعضای تیم را نجات دهد، او این کار را با سلاخی کردن تک تک شیاطین و دیو های موجود در برزخ به انجام رسوند.

 

5- ولورین توسط شیاطین و دیو ها محاصره می شود

ولورین توسط شیاطین و دیو ها محاصره می شود

مدت ها پیش یک ارباب شیطانی عظیم الجثه و وحشتناک به نام Kierrok تصمیم گرفت که گروه قهرمانی مردان ایکس را نابود کند. او تقریبا هم موفق شد به خواسته اش برسد، چرا که توانست با تمام اعضای تیم بجنگند و همه آن ها را شکست دهد تا اینکه تنها یک نفر باقی ماند: ولورین. لوگان به دلیل اعمال شیطانی و زورگویانه این دیو توانمند به شدت خشمگین شد و او را تا سر حد مرگ کتک زد! لوگان باعث شد او از میدان نبرد بگریزد و به ُبعد خود پناه ببرد اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و با شناختی که از ولورین داریم، می دانیم که او به همین راحتی دست بردار نیست. بنابراین، سال ها بعد دیدیم که ولورین فرصت این را پیدا کرد که وارد بُعد Kierrok شود، جایی که از شیاطین و دیو های بسیار قدرتمند پر شده است. ولی علی رغم تعداد بسیار بالا و قدرت شگفت انگیز آن ها، ولورین توانست تمام یاران شیطانی Kierrok را به بدترین شکل ممکن از بین ببرد. او بعد سراغ خود Kierrok رفت و موفق شد تا مرز نابودی او پیش رفت، اما در نهایت Kierrok با هزار زحمت توانست ولورین را از این بعد تبعید کند و از شّرش خلاص شود.

 

4- ولورین در برابر هالک

باز یک نبرد دیگر بین ولورین و هالک که در داستان Vicious Circle به وقوع پیوست، رویارویی این دو قهرمان در این داستان همواره یکی از نبرد های مورد علاقه هواداران مارول بوده است. اما ماجرا از چه قراره؟ در واقع، در این داستان مشاهده می کنیم که هالک -که در طی این کمیک در حالت خاکستری رنگ خود می باشد- به طور اتفاقی یک هواپیما را نابود می کند. حال، ولورین که هالک را مقصر این حادثه می داند قصد دارد با او مبارزه کند و جلوی خرابی های بیشتر را بگیرد (این دو قهرمان هم که فقط دنبال بهانه هستند که باهم بجنگند!) نبرد بین آن ها به گونه ای پیش می رود که به نظر می رسد ولورین پیروز نبرد است، مثلا می بینیم که او با استفاده از ضربات خود شکم هالک را پاره می کند و او را برای مدتی نقش بر زمین می کند. اما بی شک هیولایی مانند هالک به همین زودی کم نمی آورد. او بلند می شود، با ولورین به نبرد میپردازد و در نهایت پیکر آسیب دیده ولورین را در برف می کوبد.

 

3- انتقام ولورین از نینجا های Hand

 انتقام ولورین از نینجا های Hand

در طی داستانThe Enemy of the State می بینیم که گروهی به نام Hand ولورین را شستشوی مغزی می دهند و او را وادار می کنند تا چندین نفر را برای آن ها به قتل برساند. اما بعد ها، ولورین موفق می شود که خود را از بند زندان ذهنی که این گروه برای او ساخته اند، رهایی دهد و برای انتقام برگردد. همونطور که میدونید، ولورین چندان در برابر دشمنانش بخشنده و با گذشت نیست و تا انتقام نگیرد، شب ها خوابش نمی برد! ولورین موفق می شود پایگاه مخفی گروه Hand را پیدا کند و بعد شروع می کند به کشتن هزاران تن از نینجا های آن! حال خون جلوی چشمان ولورین رو گرفته و هیج چیز جلودارش نیست. از این رو، او سراغ تمامی رهبران این گروه هم می رود و همه آن ها را به اون دنیا می فرستد! ولورین حتی بزرگترین قاتل این گروه که Gorgon نامیده می شود را هم با نهایت خشونت کشت.

 

2- پیرمردی به نام لوگان

پیرمردی به نام لوگان

الحق که داستان پیرمردی به نام لوگان یکی از برترین داستان های موجود از شخصیت دوست داشتنی ولورین می باشد، این سری، داستان مورد علاقه من ولورینی منه و عاشقش هستم (شما همچنین میتوانید این داستان را به طور کامل و با ترجمه روان فارسی در اینجا بخوانید و لذت ببرید) این داستان در آینده ای آخرالزمانی رخ میده، جایی که اغلب ابر قهرمان هایی که میشناسیم مرده اند. نکته دیگه اینه که سرزمینی که لوگان در آن زندگی میکنه، به طور کامل توسط خانواده بی اعصاب هالک حکمرانی میشه! از این رو، لوگان به شدت از طرف این خانواده تحت فشاره و گاهی مجبوره زورگویی های آن ها را تحمل بکنه. این داستان غم انگیز به زیبایی تمام عشق لوگان به خانواده اش رو نشون میده، اینکه شخصیت خشن و درنده ای مثل او تا چه اندازه میتونه به خانواده خود وابسته باشه و چه کار هایی حاضره برای آن انجام بده. در ادامه می بینیم که دار و دسته هالک خانواده او را قتل عام می کنند، ولی با این کار باعث شدند که این شیر پیر از کوره در بره و قسم بخوره که انتقام خانواده اش رو به بدترین و دردناک ترین شکل ممکن بگیره! او همین کار را هم انجام میده، در انتهای داستان مشاهده می کنیم که ولورین با خود بروس بنر رو به رو میشه و یه نبرد جانانه بین آن ها شکل میگیره. این نسخه از هالک از تمامی نسخه هایی که تا به حال از او دیده ایم، بزرگتر می باشد، طوری که موفق می شود ولورین با ببلعد! اما این پایان کار ولورین نیست، او زنده می ماند و با استفاده از چنگال هایش شکم هالک را از داخل پاره کرده و او را می کشد.

 

1- مرگ دردناک ولورین

مرگ دردناک ولورین

این گزینه به معنای واقعی کلمه یک "آخرین ایستادگی" عظیم و سوزناک از ولورین را نشان می دهد، حوادثی که در داستان مرگ ولورین به وقوع پیوست. به راستی که این داستان به خوبی هر چه تمام تر سرسختی این شخصیت محبوب را به تصویر می کشد و ما را با یک پایان با شکوه اما تراژیک از ولورین مواجه می کند. داستان از این قراره که دکتر کرنلیوس که یکی از اشخاص برنامه ایکس می باشد، در حال تلاش است تا اون آزمایشی که باعث ساخته شدن ولورین شد را تکرار کند، اما ولورین به موقع متوجه این ماجرا می شود و تصمیم می گیرد که او را متوقف کند. بعد از اینکه لوگان سر می رسد، کرنلیوس جدید ترین آزمایش خود را -با امید اینکه بتواند ولورین را بکشد- روی او پیاده می کند، اما ولورین مقاومت کرده و به نبرد با او می پردازد. خوشبختانه بعد از یک نبرد طولانی و خونین، ولورین پیروز می شود. او سپس ظروف محتوی ادمانتیوم را نابود می کند، این حرکت باعث می شود که لوگان توسط ادمانیتوم مایع به طور کامل پوشیده شده و به تدریج خفه شود. درسته که او به شکل دردناکی در انتهای داستان جانش را از دست داد، اما در هر حال توانست به هدفش برسد و جلوی دکتر کرنلیوس را بگیرد.

 

 محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 اتفاق بدی که برای ولورین افتاده است!

10 لحظه برتر ولورین در عالم سینما

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

5 مبارزه برتر ولورين و كاپیتان آمریكا (WOLVERINE VS CAPTAIN AMERICA)

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 لباس برتر ولورین (TOP 10 WOLVERINE COSTUMES)

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی ولورین

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

 كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

 كامیك بوك فارسی: شماره آخر Secret Wars Old Man Logan + لینك دانلود مستقیم

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: ولورین

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderpunisher
#1 spiderpunisher 1398-11-30 11:48
ممنون آقای حیاتی مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
Iron_AH
#2 Iron_AH 1398-11-30 12:16
دوست دارم هر چه زودتر ولورین رو در mcu (دنیای سینمایی مارول) ببینم ...
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1398-11-30 13:53
مرسی اقای حیاتی مقاله باحالی بود :-)
نقل قول کردن
HS-Spider
#4 HS-Spider 1398-11-30 16:18
ممنون از آقای حیاتی بابت ترجمه این مقاله بسیار خوب.

جا داشت به نویسنده بگیم که اون لحظۀ ماندگار Now It's My Turn ولورین در پایان شمارۀ 132 سری اول کمیک های X-Men والبته نبرد جانانه اش با اعضای Hellfire Club در شمارۀ 133 همون سری(داستان !Wolverine:Alon e) حتی استحقاق رتبه اول بودن رو داشت(در حالی که اصلاً توی این لیست نیست)
قابل توجه اینکه قبل از این دو شماره که در بهبوۀ داستان شاهکار حماسۀ ققنوس سیاه(The Dark Phoenix Saga) رخ میده،ولورین تنها یک عضو معمولی از گروه X-Men بود اما بعد از این داستان شاهکار بودش که ولورین به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد روند محبوبیتش رو آروم آروم کسب کرد و رسید به اینکه امروزه یکی از محبوب ترین شخصیت های صنعت سرگرمی محسوب میشه!
نقل قول کردن
Luqman.m
#5 Luqman.m 1398-11-30 18:42
ممنون مقاله خوبی بود
پیرمردی به نام لوگان و مرگ وولورین رو خونده بودم داستان جالبی داشتن
نقل قول کردن
wolverin_k
#6 wolverin_k 1398-11-30 19:56
پیرمردی به نام لوگان بی نظیر بود،اونجاش که میاد میبینه بچه های هالک خانوادشو کشتن اشک ریختم،اونجاش که حمله میکنه به پسرهای هالک لبریز از حس خسم و انتقام شدم و ...
کمیک بی نظیری بود. کاش هیو جک من تا همیشه ولورین میموند.
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-12-01 04:04
اول یه تشکر از آقای حیاتی
و دوم اینکه خداوکیلی کی قبول نداره که پیرمردی به نام لوگان شاهکار بود؟
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1398-12-02 02:15
ولوورین یکی از شخصیتهایی که خوشبختانه فاکس دینش رو بهش ادا کرد (ولی نه کامل).
ولوورین از همون شماره اول با هالک میانه خوبی نداشت. ولی جالبه اینه که بیشتر یا با فرقه نینجایی یا با گروه شیطانی در افتاده.
نقل قول کردن
Jacqueline
#9 Jacqueline 1402-10-12 21:10
Your mode of telling the whole thing in this article is
genuinely pleasant, all be able to without difficulty understand it, Thanks a lot.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45