10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (Julia Carpenter) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-جولیا-کارپنتر-julia-carpenter-ملقب-به-زن-عنکبوتی-مادام-وب-بدانید-اسپایدر-ومن-وومن-spiderwoman-madame-web-فکت-facts

به مناسبت حضور این شخصیت در فیلم "مادام وب" این مقاله تقدیم شما میشود.

 

- جولیا كارپنتر در یک نگاه

julia carpenter جوليا كارپنتر - زن عنكبوتي

اولین حضور در دنیای كمیك : شماره 7 از كمیك  Secret Wars (نوامبر 1984)

خلق شده توسط: جیم شوتر، مایک زِک

در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) یك گروه مخفی دولتی كه ماموریت داشت ابرقهرمان تولید كند نزد خانمی به نام «جولیا كارپنتر» آمد و او را متقاعد كرد تا در آزمایشات آنها شركت كند. در این آزمایشات به طور تصادفی به جولیا تركیبی از زهر عنكبوت و عصاره گیاهان عجیب و غریب تزریق شد و او به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت و بدین ترتیب دومین زن عنكبوتی خلق شد. او تا به حال عضو گروه های ابرقهرمانی مختلفی مثل  Omega Flight، West Coast Avengers، Force Works   و ... بوده است. او پس از مدتی نام خود را به «آریكنه»  (Arachne)  تغییر داد.

arachne اركنه - زن عنكبوتي - جوليا كارپنتر

لازم به ذكر است كه پس از آنكه «مادام وِب» (همان پیر زنی كه در داستان های اسپایدرمن میتواند آینده را ببیند) به قتل رسید، نیروهای او به جولیا منتقل شد و او اكنون به مادام وب جدید داستانهای اسپایدرمن تبدیل شده است (ظاهرش هم اینجوری شده).

 

1- اولین حضور در دنیای کمیک

نکته ی بسیار جالب و کم نظیر درباره ی شخصیت جولیا کارپنتر اینه که اولش به جای اینکه در کمیک های اختصاصی خودش خلق بشه یا به صورت حضور افتخاری در کمیک یک شخصیت دیگر، وسط یک رویداد بزرگ کمیک بوکی خلق شد! یعنی در شماره 6 از رویداد "جنگ های پنهان" (Secret Wars) که سال 1984 منتشر شد و همانجا بود که برای اولین بار با مردعنکبوتی و اونجرز ملاقات کرد و ادعا کرد که زن عنکبوتیه در حالی که کسی قبلا او را ندیده بود! (برای آشنایی با اولین زن عنکبوتی مارول یعنی جسیکا درو، این مقاله را بخوانید).

زن عنکبوتی سیکرت وارز

همانطور که در این مقاله گفته شد اولین رویداد گسترده مارول همین "جنگ های پنهان" بود که بسیار مهم و تاریخیه. گفته میشه هدف اصلی مارول از انتشار این رویداد این بود که اکشن فیگور بیشتری بفروشه! ولی انصافا داستان بسیار خوبی داشت که پر بود از لحظات بسیار ماندگار که هنوز هم بهشون ارجاع میشه (مثلا لباس سیمبیوت فضایی اسپایدرمن اولین بار در این داستان ظاهر شدایده اصلیش هم اینه: موجودی مرموز و نیرومند به نام «بیاندر» برای اینکه سرگرم بشه تعدادی از ابرقهرمانان و ابرشروران مارول رو در سیاره ای گرد هم جمع کرد تا با هم بجنگند. سپس دکتر دووم قدرت های بیاندار رو برای مدتی دزدید. ولی در نهایت قهرمانان داستان اولش ابرشرورها و بعدش هم دکتر دووم رو شکست دادند و به کره زمین برگشتند. جالب اینه که جولیا کارپنتر اولش جزو دسته خبیث ها به تصویر کشیده شد ولی خیلی زود به گروه قهرمانان پیوست. او با مردجذب کننده و هالک و دکتر دووم جنگید.

نبرد زن عنکبوتی

در نهایت هم دکتر دووم او به همراه دیگر قهرمانان کشت و سپس با قدرت بیاندر زنده کرد.

 

2- منشاء و نحوه بدست آوردن قدرت های فوق بشری

چند سال بعد یعنی در سال 1993، منشاء و origin جولیا کارپنتر به عنوان دومین زن عنکبوتی مارول در سری دوم کمیک های Spider-Woman روایت شد و فهمیدیم که یک گروه دولتی مخفی به نام "کمیسیون" (The Commission) تصمیم گرفت ابرقهرمان خودش رو خلق کنه. یک مامور دولتی (که بعدا به عنوان رابط بین دولت آمریکا و جهش یافته ها عمل کرد) به نام خانم «وَل کوپر» با دوست دوران دانشجویی خودش یعنی جولیا کارپنتر ملاقات و متقاعدش کرد تا در یک "مطالعه ی ورزشی" شرکت کنه (در زادگاه جولیا یعنی شهر دِنوِر).

سرگذشت زن عنکبوتی

در واقع خود جولیا هم نمیدانست که به عنوان موش آزمایشگاهی در آزمایشات "کمیسیون" داره شرکت میکنه. در طی این آزمایشات آنها به طور تصادفی به جولیا ترکیبی از زهر عنکبوت و عصاره های گیاهان عجیب و خاص تزریق کردند که باعث شد دارای قدرت های فوق بشری مشابه با مردعنکبوتی بشه.

اریجین زن عنکبوتی

سرگذشت جولیا زن عنکبوتی 2

 

3- نیروها و توانایی ها

قدرت های ز ن عنکبوتی

قدرت، استقامت، چابكی و سرعت بالا! او میتواند با بهره گيری از انرژی ذهنی (psi-web) خود تارهای عنكبوتی ایجاد كند و حتی با استفاده از ذهن اش تارهایش را كنترل كند و با آنها دیگران را اسیر کند:

قدرت های اسپایدر وومن

او میتواند با استفاده از همین انرژی روی در و دیوار راه برود. او حس عنكبوتی قدرتمندی دارد و اگر روی سطحی راه برود میتواند مثلاً حس كند كه آیا سوراخ یا محفظه ای در زیر آن سطح قرار دارد یا نه! او در ضمن در مبارزه و هنرهای رزمی مهارت دارد. او اكنون علاوه بر نیروهای گذشته اش نیروهای «مادام وب» را هم دارد و بنابراین میتواند تصاویر مبهمی از آینده را نیز ببیند (هر چند كه بینایی خودش را از دست داده).

 

4- به او ماموریت دادند تا ایکس من و انتقام جویان را دستگیر کند!

پس از وقایع جنگ های پنهان و بازگشت به کره زمین، جولیا به گروهی به نام "نیروی آزادی" (Freedom Force) ملحق شد (اعضای این گروه دولتی، از اعضای سابق "انجمن برادری جهش یافته های خبیث" بودند که قبول کرده بودند عضو این گروه شوند تا زندانی نشوند).

گروه خبیث جهش یافته ها

در یکی از ماموریت های این گروه، قرار شد که "مردان ایکس" را دستگیر کنند ولی جولیا در حین ماموریت نسبت به رفتار خشن هم تیمی های خودش اعتراض کرد.

سپس "نیروی آزادی بخش" فرستاده شد تا گروه اونجرز را دستگیر کنند (چون کوئیک سیلور علیه آنها اتهاماتی را مطرح کرده بود)! آنها موفق شدند که اونجرز بدون محاکمه به زندان "والت" بیندازند. ولی جولیا بار دیگر نظرش عوض شد و اونجرز را آزاد کرد و به همین دلیل برای مدتی تحت تعقیب دولت قرار گرفت.

زن عنکبوتی - مرد آهنی

و پس از آن هم بیشتر در کمیک های "مرد آهنی" در کنار این شخصیت دیده میشد.

 

5- او صاحب دختری به نام «راشل» است

دختر زن عنکبوتی

به مرور جزئیات بیشتری درباره ی جولیا و سرگذشتش فاش شد. مثلا فهمیدیدم که نام خانوادگی اصلی او «کورن وال» (Cornwall) است و در شهر لوس آنجلس متولد و بزرگ شد. در دوران دانشجویی با پسری که عاشقش بود به نام «لری کارپنتر» ازدواج کرد و از آنجا بود که از نام خانوادگی شوهرش (کارپنتر) استفاده کرد. آنها صاحب بچه ای به نام «راشل» (Rachel) شدند ولی متاسفانه لری شروع به خیانت به جولیا کرد و آنها پس از 5 سال از هم جدا شدند و حضانت راشل به جولیا رسید در حالی که لری هم در طول هفته اجازه داشت برای ساعت های محدودی دخترشان را ملاقات کند. ولی چندین بار شاهد بودیم که جولیا به خاطر مشغله های ابرقهرمانی نتوانست به موقع راشل را از پدرش تحویل بگیرد و این باعث جر و بحث بین آنها شد.

جر و بحث زن عنکبوتی

ضمنا، موهای راشل اولش طلایی بود ولی این اواخر با موهای قرمز به تصویر کشیده میشه!

 

6- عضویت در گروه "فورس وُرکس" (Force Works)

فورس وُرکس (Force Works)

جولیا کارپنتر تا به حال عضو چند تیم ابرقهرمانی بوده که یکی از معروف ترین آنها Force Works (فورس ورکس) است.در دهه 80 میلادی یک گروه معروف از انتقام جویان بود به نام West Coast Avengers که در این مقاله معرفی شده است. این تیم در دهه 90 منحل شد. پس از آن ایرون من با اونجرز به مشکل برخورد و سعی کرد تیمی جدید بسازد از بقایای West Coast Avengers. او در این تیم سعی داشت فلسفه اصلی تیم اونجرز را تغییر داده و روی ضرورت جلوگیری و پیشگیری از حوادث و بقایای طبیعی تمرکز کند. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از :یو. اس. ایجنت، اسکارلت ویچ، واندرمن و البته زن عنکبوتی (جولیا کارپنتر). در پایان اولین ماموریت آنها واندرمن مُرد (یعنی تصور میشد که مُرده!) و جای خودش را به بیگانه ای به نام سنچری (century) داد. این تیم از ترکیبی از قدرت های اسکارلت ویچ و داده های یک ابر رایانه به نام Chaos Computer استفاده میکرد تا وقایع آینده را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری نماید.

 

7- او در رویداد "جنگ داخلی" به صورت یک مامور دو جانبه عمل کرد

جولیا کارپنتر در جریان رویداد مهم Civil War که اینجا ترجمه شده است ابتدا تحت قانون ثبت نام از ابرقهرمانان قرار گرفت و آنها را امضاء کرد و به همراه واندر من و میز مارول (کارول دنورز) شروع کرد به آموزش ابرقهرمانان تازه کار. ولی بعد معلوم شد که نوعی مامور دو جانبه است و چندین بار دیده شد که به ابرقهرمانانی که مخالف این قانون بودند کمک کرد تا از دست تیم آیرون من یا سازمان شیلد فرار کنند و زندانی نشوند.

شوهر زن عنکبوتی

همچنین در این دوره معلوم شد که جولیا به قهرمانی به نام Shroud علاقه ی رومانتیک دارد که از دشمنان قانون ثبت نام از ابرقهرمانان بود و حتی بهش کمک کرد از دست مامورین شیلد فرار کنه.

 

8- او مدتیه که به مادام وب جدید مارول تبدیل شده است!

مادام وب حدید

همانطور که در این مقاله گفته شد، در داستان Grim Hunt مادام وب اصلی دنیای مارول یعنی کاساندرا وب، قدرت های خودش را قبل از مرگ به جولیا کارپنتر، انتقال داد و در نتیجه او به مادام وب جدید یا مادام وب 2 تبدیل شد!

جولیا الان قدرت های عنکبوتی خودش را داره ولی علاوه بر آن قدرت های مادام وب مثل تله پاتی، دیدن آینده و همچنین حس کردن قدرت های ذهنی در دیگران را نیز به دست آورده ولی در عین حال نابینا هم شده!

قدرت های مادام وب

ولی همچنان با اتکا به قدرت هایش میتونه گلیم خودش از آب بیرون بکشه و مبارز قابلی محسوب میشه! او همچنین یکی از شخصیت های کلیدی رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" بود که اینجا ترجمه شده است.

پایان دنیای عنکبوتی

 

9- یک نسخه هیولایی هم جولیا کارپنتر وجود داشت!

دنیای شماره 10011 مارول خیلی باحاله! بهش میگن دنیای "سرطان" (Cancerverse). در این دنیا «کاپیتان مارول»، مرگ رو از بین برده (در مراسمی با شرکت خدایانی به نام Many-Angled ones) بنابراین وقتی مرگ نابود میشه، Many-Angled ones راه میفتند تا تمام عالم رو تسخیر کنند. در این دنیا گروه اونجرز رو بهشون میگن: The Revengers (جالبه که ثور در فیلم "رگناورک" از همین اسم برای گروه خودش استفاده کرد!). رهبرشون هم کاپیتان آمریکاست که به جای حرف A رو پیشانی، یک ستاره پنج پَر (pentagram) داره.

زن عنکبوتی هیولا

در هر حال در این دنیا شاهد نسخه ای هیولایی و عنکبوت مانند از جولیا کارپنتر بودیم که وقتی میخواست در تهاجم به دنیای اصلی مارول شرکت کنه، کشته شد (در کمیک "فرمان ثانوس" که اینجا ترجمه شده).

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

جولیا کارپنتر در قالب زن عنکبوتی در سریال کارتونی مرد آهنی در دهه ی 90 میلادی حضور یافت (با صداپیشگی خانم «کیسی دی فرانکو»).

زن عنکبوتی در کارتون مرد آهنی

در این کارتون یکی از اعضای گروه "فورس وُکس" بود که بر سر به دست آوردن دل تونی استارک با اسکارلت ویچ رقابت داشت! تونی به جولیا بسیار اعتماد داشت و در آخر متوجه احساسات او نسبت به خودش بود و شاهد بوسه ای بین آنها بودیم.

جولیا کارپنتر در کارتون "مردعنکبوتی نهایی" با هویت مادام وب ظاهر شد.

کارتون اسپایدر وومن

او یکی از مامورین شیلد بود که از ارتباطش با شبکه ی حقیقت استفاده کرد تا آینده ی «نیک فیوری» را پیش بینی کنه! او ضمنا در رویداد چهار قسمتی "بازگشت به دنیای عنکبوتی" هم حضور داشت و به قهرمانان عنکبوتی کمک کرد.

این شخصیت همچنین در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هم یک حضور افتخاری کوتاه داشت (یکی از مردان و زنان عنکبوتی در انجمن عنکبوتیِ «میگل اهارا» بود):

https://spidey.ir/images/img/content/spider-verse-2/EasterEggs/part1/across_spider-verse_easter_eggs_081.jpg

در فیلم ناموفق و شکسن خورده ی "مادام وب" که شرکت سونی براساس دنیای سینمایی موسوم به سونی ورس (که از روی شخصیت های دنیای اسپایدرمن ساخته شده) در سال 2024 ساخت، نقش جولیا کارپنتر را سیدنی سویینی بازی کرد که از نام خانوادگی پدرش یعنی کورن وال استفاده میکرد و پدر و مادرش از هم طلاق گرفته بودند.

زن عنکبوتی فیلم

«ازیکیل سیمز» که خبیث این فیلمه، کابوسی میبینه که طبق آن در آینده قراره توسط نوجوانی به نام جولیا و دو دوست نوجوان دیگرش (متی فرانکلین و آنیا کورازون) که همگی قدرت های عنکبوتی دارند، کشته بشه. بنابراین ازیکیل تصمیم میگیره جولیا و دو دختر دیگر را در زمان حال بکشه تا از وقوع به حقیقت پیوستن این رویا جلوگیری کنه ولی «کَسی وب» (مادام وب) مداخله میکنه تا جون اونها را نجات بده (این مقاله را بخوانید. نقد این فیلم هم اینجا نوشته شده). در پایان هم پس از شکست خوردن ازیکیل شاهد هستیم که قراره در آینده به دختر عنکبوتی تبدیل و یک قهرمان بشه.

این شخصیت همچنین تاکنون در 5 بازی ویدئویی حضور داشته (یا به صورت لباس/اسکین یا کاراکتری که میشه آن را Unlock کرد).

بازی های زن عنکبوتی

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» بدانید

نقد و بررسی فیلم "مادام وب"

شماره آخر از کمیک" فرمان ثانوس" (THANOS IMPERATIVE) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" (END OF SPIDER-VERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

شماره آخر از کمیک "دختران عنکبوتی" (SPIDER-GIRLS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" بدانید

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Spectacular Burmun
#1 The Spectacular Burmun 1403-01-19 15:38
ممنون بابت اینکه کاری کردید این شخصیت رو بیشتر بشناسم.مقاله جامعی بود و پر از نکته بود.
فقط یه سوال:مگه رویداد جنگ داخلی 2007 مارول رو نمیگید؟پس چرا من هرچی این 7 شماره که ترجمه شده رو میخونم،انگار اصلا این کاراکتر حضور نداره.
یه جای دیگه هم این موضوع رو احساس کردم:تو مقاله 10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا و آیرون من.که گفته شده ویژن در نبرد اولیه استیو و تونی مداخله کرده.ولی اونجا تونی داشت استیو رو میکشت که ثور هم اومد و مداخله هرکول و فالکون تونی رو ازش دور میکنن.اصلا ویژنی در کار نبود!
اگر میشه میخواستم توضیح بدید چرا لااقل من کاراکتر هایی مثل ویژن و اسپایدروومن رو ندیدم.شاید اشتباه دارم میکنم.
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1403-01-19 17:57
به نقل از The Spectacular Burmun:

فقط یه سوال:مگه رویداد جنگ داخلی 2007 مارول رو نمیگید؟پس چرا من هرچی این 7 شماره که ترجمه شده رو میخونم،انگار اصلا این کاراکتر حضور نداره.
یه جای دیگه هم این موضوع رو احساس کردم:تو مقاله 10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا و آیرون من.که گفته شده ویژن در نبرد اولیه استیو و تونی مداخله کرده.ولی اونجا تونی داشت استیو رو میکشت که ثور هم اومد و مداخله هرکول و فالکون تونی رو ازش دور میکنن.اصلا ویژنی در کار نبود!
اگر میشه میخواستم توضیح بدید چرا لااقل من کاراکتر هایی مثل ویژن و اسپایدروومن رو ندیدم.شاید اشتباه دارم میکنم.

گفتیم در" جریان" رویداد جنگ جهانی. این رویداد شاید بیش از ۱۰۰ کمیک و عنوان فرعی و tie-in داشت! فکر کنم حضور جولیا در کمیک‌های ms. Marvel بود (شماره های ۱ تا ۱۰) که ارتباط تنگاتنگی با این رویداد داشتند
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1403-01-19 19:33
به نقل از mtm:
به نقل از The Spectacular Burmun:

فقط یه سوال:مگه رویداد جنگ داخلی 2007 مارول رو نمیگید؟پس چرا من هرچی این 7 شماره که ترجمه شده رو میخونم،انگار اصلا این کاراکتر حضور نداره.
یه جای دیگه هم این موضوع رو احساس کردم:تو مقاله 10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا و آیرون من.که گفته شده ویژن در نبرد اولیه استیو و تونی مداخله کرده.ولی اونجا تونی داشت استیو رو میکشت که ثور هم اومد و مداخله هرکول و فالکون تونی رو ازش دور میکنن.اصلا ویژنی در کار نبود!
اگر میشه میخواستم توضیح بدید چرا لااقل من کاراکتر هایی مثل ویژن و اسپایدروومن رو ندیدم.شاید اشتباه دارم میکنم.

گفتیم در" جریان" رویداد جنگ جهانی. این رویداد شاید بیش از ۱۰۰ کمیک و عنوان فرعی و tie-in داشت! فکر کنم حضور جولیا در کمیک‌های ms. Marvel بود (شماره های ۱ تا ۱۰) که ارتباط تنگاتنگی با این رویداد داشتند

یاابلفضل
پس خیلی رویداد طولانی تریه
من فکر میکردم همون ۷ شماره اس!
پس یعنی اون مبارزه ای که ویژن باعث از کار افتادن زره آیرون من شد هم در یه کمیک فرعی هستش.
ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1403-01-19 20:06
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mtm:
به نقل از The Spectacular Burmun:

فقط یه سوال:مگه رویداد جنگ داخلی 2007 مارول رو نمیگید؟پس چرا من هرچی این 7 شماره که ترجمه شده رو میخونم،انگار اصلا این کاراکتر حضور نداره.
یه جای دیگه هم این موضوع رو احساس کردم:تو مقاله 10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا و آیرون من.که گفته شده ویژن در نبرد اولیه استیو و تونی مداخله کرده.ولی اونجا تونی داشت استیو رو میکشت که ثور هم اومد و مداخله هرکول و فالکون تونی رو ازش دور میکنن.اصلا ویژنی در کار نبود!
اگر میشه میخواستم توضیح بدید چرا لااقل من کاراکتر هایی مثل ویژن و اسپایدروومن رو ندیدم.شاید اشتباه دارم میکنم.

گفتیم در" جریان" رویداد جنگ جهانی. این رویداد شاید بیش از ۱۰۰ کمیک و عنوان فرعی و tie-in داشت! فکر کنم حضور جولیا در کمیک‌های ms. Marvel بود (شماره های ۱ تا ۱۰) که ارتباط تنگاتنگی با این رویداد داشتند

یاابلفضل
پس خیلی رویداد طولانی تریه
من فکر میکردم همون ۷ شماره اس!
پس یعنی اون مبارزه ای که ویژن باعث از کار افتادن زره آیرون من شد هم در یه کمیک فرعی هستش.
ممنون.

اصلش همون ۷ شمارس
بقیه فرعیات هستن
نقل قول کردن
E-spider
#5 E-spider 1403-01-20 08:41
بسیار عالی بود این مقاله. شما استاد نوشتن مقالات معرفی شخصیت هستید استاد
نقل قول کردن
Ghodrat Iman
#6 Ghodrat Iman 1403-01-20 15:38
بسیار خوب و کاربردی
(مثل همیشه)
نقل قول کردن
Aliwoo
#7 Aliwoo 1403-01-20 20:19
خیلی خیلی عالی
نقل قول کردن
ممرضا
#8 ممرضا 1403-01-21 00:09
ممنون بابت مقاله
جسارتا میشه لطفا کمیک Grim hunt رو ترجمه کنید چون کمیک مهمی هست و به قول شما دارک ترین داستان اسپایدی و جزء بهترین کمیک های مرد عنکبوتی و کریون هست
تشکر بابت زحمت هاتون
نقل قول کردن
E-spider
#9 E-spider 1403-01-25 06:51
استاد ببخشید درباره متی فرنکلین هم مینوسید؟
نقل قول کردن
اسپایدی فن
#10 اسپایدی فن 1403-01-25 13:29
به نقل از E-spider:
استاد ببخشید درباره متی فرنکلین هم مینوسید؟

اتفاقا همین امروز نوشتن :lol:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37