15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (Black Suit) بدانید

10-حقیقتی-که-باید-درباره-لباس-سیاه-مرد-عنکبوتی-black-suit-بدانید-فکت-facts-بیوگرافی-تاریخچه-شخصیت-اسپایدرمن-سیمبیوت-فضایی

این مقاله نیز به مناسبت عرضه نسخه با کیفیت فیلم "ونوم 2" تقدیم شما میگردد.

 

1- لباس سیاه اولش در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رونمایی شد ولی اینکه چطور مرد عنکبوتی آن را پیدا کرده بود را چند ماه بعد در کمیک Secret Wars فاش کردند!

لباس سیاه اسپایدرمن

اولین حضور لباس سیاه رنگ مرد عنکبوتی در دنیای کمیک برمیگردد به شماره 252 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که در ماه می سال 1984 منتشر شد ولی جالبه که بدونید از نظر زمانی این لباس را مرد عنکبوتی قبل از این کمیک مذکور و در شماره 8 از رویداد معروف "جنگ های پنهان" در سیاره ای دیگر پیدا کرده بود که 7 ماه پس از انتشار شماره 252 ، یعنی در دسامبر 1985 منتشر شد! (یعنی نحوه پیدا کردن این لباس توسط مرد عنکبوتی چند ماه پس از اولین حضور آن در دنیای کمیک روایت شد). نکته جالب دیگر اینه که لباس سیاه مرد عنکبوتی در واقع 22 سال پس از خلقت مرد عنکبوتی در دنیای کمیک سر و کله اش پیدا شد در حالی که اونقدر محبوب و معروف شده بود که در اکثر سریال های کارتونی مرد عنکبوتی مثل سریال دهه 90 میلادی یا Ultimate Spider-man و حتی سریال Spectacular Spider-Man، در همان فصل اول بهش اشاره شد!

 

2- لباس سیاه مرد عنکبوتی در یک نگاه

همانطور که گفته شد لباس سیمبیوت فضایی اولین بار به طور رسمی در شماره 252 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" بر تن اسپایدرمن رفت. البته از نظر زمانی اسپایدرمن پیشتر آن را در شماره 8 از رویداد "جنگ های مخفی" (Secret Warsپیدا كرده بود. در واقع، اسپایدرمن به همراه برخی از دیگر از ابرقهرمانان معروف مارول به سیاره Beyonder رفته بود تا در مبارزاتی میان نیروهای خیر و شر شركت كند. در جریان مبارزات لباس كلاسیك او پاره شد. بنابراین نزد دستگاهی فضایی رفت كه لباس تولید میكرد. این دستگاه لباسی را به اسپایدرمن داد كه در حقیقت یك سیمبیوت یا ماده زنده فضایی بود كه تمام هیكلش را مثل یك لباس دربرگرفت. این لباس سیاه فضایی میتوانست به طور نامحدودی تار عنكبوت (webbing) تولید كند.

قدرت های لباس سیاه مرد عنکبوتی

ضمنا قدرت جسمانی اسپایدرمن را نیز افزایش داد و همچنین او را قادر ساخت به طور محدودی دست به تغییر ظاهر بزند و استتار نیز بکند!

اسپایدرمن تازه در شماره 258 "اسپایدرمن شگفت انگیز" بود كه فهمید این لباس در حقیقت یك موجود فضایی است و روی ذهنش تاثیرات مخرب میگذارد. او با كمك گروه «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) توانست خودش را از شر این لباس خلاص كند. در نتیجه لباس سیاه در محفظه ای زندانی شد ولی از آنجا فرار كرد و دوباره خودش را به پيتر چسباند اما او به كمك ناقوس كليسا دوباره از شرش خلاص شد (مثل فيلم "اسپايدرمن 3"). در نهايت اين لباس به میزبانی به نام «ادی براك» پیوست. پیوند میان براك و لباس فضایی منجر به پدید آمدن یكی از خطرناك ترین دشمنان اسپایدرمن به نام «ونوم» گردید.

 

 3- ایده لباس سیاه رنگ مرد عنکبوتی از یکی از نامه های هواداران نشات گرفت!

 ایده لباس سیاه رنگ مرد عنکبوتی از یکی از نامه های هواداران نشات گرفت!

گفته میشود که «جیم شوتر» (سردبیر ارشد مارول در دهه 80 مارول) نامه ای از یکی از هواداران و خوانندگان مرد عنکبوتی به نام «رندی شولر» (Randy Schueller) دریافت کرد که در آن پیشنهاد کرده بود که مرد عنکبوتی در یکی از داستان های خود لباس جدیدی بر تن کند. او پیشنهاد داده بود که مرد عنکبوتی به دلایلی لباس خودش را از دست بدهد و سپس لباس جدیدی بر تن کند ولی در انتهای داستان دوباره لباس خودش را به دست بیاورد. جیم شوتر از این ایده خوشش آمد و به قیمت 220 دلار آن را ازش خرید. شوتر سپس به سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی یعنی «تام دی فالکو» گفت که از آن استفاده کند. تام دی فالکو هم از ایده خوشش آمد ولی فرصت نشد آن را عملی کند. تا اینکه به ذهنش رسید تا آن ایده را به نوعی به رویداد "جنگ های پنهان" ربط دهد. در نتیجه در شماره آخر این رویداد مرد عنکبوتی صاحب لباس جدیدی شد که سیاه رنگ بود و بعدها معلوم شد که یک سیمبیوت زنده است! این لباس همانطور که میدانید در نهایت با پیوند خوردن با «ادی براک» به ونوم تبدیل شد. (میبینید یک ایده ساده میتواند در نهایت چقدر توسعه و اهمیت یابد؟!).

 

4- «ایرون فیست»  هم در خلق شدن ونوم نقش داشته!

«جان بیرن» و «کریس کلرمانت» دو نفری هستند که در دهه 70 میلادی کمیک های مردان ایکس را همچین درست و حسابی احیا کردند و دو نفری با شاهکار هاشون مردان ایکس رو به موفق ترین کمیک تاریخ بدل نمودند. ولی قبل از مردان ایکس آنها روی کمیک Iron Fist کار میکردند (برای کسب اطلاعات درباره این کاراکتر، اینجا را کلیک کنید). جان بیرن بعد از مدتی متوجه شد که لباس «ایرون فیست» خیلی وقتها موقع مبارزه پاره میشه (این عکس رو ببینید). بنابراین به فکر افتاد که یه جوری این مشکل رو حل کنه. اون موقع کلرمانت هم داشت سعی میکرد اُریجین ایرون فیست رو به جای اینکه کاملا اساطیری و جادویی باشه، رنگ و بوی علمی – تخیلی بهش بده. در نتیجه جان بیرن هم به ذهنش رسید که نوعی لباس فضایی برای ایرون فیست خلق کنه که بعد از مدتی معلوم بشه یک موجود زنده است و خودش به صورت خودکار تعمیر بشه و آیرون فیست دیگه مجبور نباشه خودش اون رو بدوزه. اما جان بیرن و کریس کلرمانت بعد از مدتی کمیک های ایرون فیست رو ترک کردند و در نتیجه این ایده شون هم محقق نشد. چند سال گذشت تا اینکه «راجر استرن» که اون موقع نویسنده مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود نزد جان بیرن رفت تا ازش کمک بگیره (جان بیرن و استرن خیلی با هم رفیق بودند). استرن قرار بود همزمان با رویداد Secret Wars (که در دهه 80 میلادی چاپ شد) یک لباس کاملا جدید برای اسپایدرمن رو کنه. بیرن هم همون ایده ای که قبلا برای لباس ایرون فیست داشت رو به استرن پیشنهاد کرد و او هم این ایده رو برای اون لباس فضایی که (نهایتا در شماره 8 از کمیک Secret Wars معلوم شد چطور به دست اسپایدرمن افتاده) و گفتم که از ایده یکی از هواداران نشات گرفته بود، پیاده کرد.

 

5- آیا این لباس قرار بود سیاه و قرمز بود باشد؟!

ایده اولیه دیزاین و ظاهر لباس سیاه رنگ مرد عنکبوتی توسط «مایک زِک» (طراح کمیک Secret Wars) پیاده شد ولی طراح دیگری به نام «ریک لئوناردی» بود که اون رو تکمیل کرد و ما در شماره 12 از کمیک Marvel Age دیدیم که طراحی آقای لئوناردی چاپ شده که این لباس را به صورت سیاه و قرمز نشان میدهد:

لباس سیاه و قرمز مرد عنکبوتی

البته خود آقای مایک زک بارها اعلام کرده که از اولش هم قرار بوده این لباس سیاه و سفید باشد و معلوم نیست چرا اونجا به این شکل به تصویر کشیده شده!

 

6- چهار شگفت انگیز بودند که به مرد عنکبوتی کمک کردند از شر لباس سیاه خلاص شود

چهار شگفت انگیز مرد عنکبوتی

قبل از آن که ونوم خود را به جهان معرفی کند، گروه چهار شگفت انگیز به پیتر پارکر کمک کردند تا خود را از این سیمبیوت خشمگین جدا کند. این اتفاق در شماره 256 از سری کمیک‌های The Amazing Spider-Man رخ داد و رید ریچاردز از هوش سرشارش استفاده کرد تا این موجود بیگانه را از پیتر پارکر جدا کند. هیومن تورچ از شعله‌هایش استفاده کرد تا سیمبیوت را ضعیف کند و به این ترتیب جلوی فرارش را گرفت و او را در محفظه‌ای زندانی کرد. اما سیمبیوت فرار کرد و تصمیم بر انتقام گرفتن از مرد عنکبوتی گرفت و در نهایت خودش را با ادی براک پیوند زد.

 

7- ظاهر کلی این لباس از لباس زن عنکبوتی (جولیا کارپنتر) الهام گرفته شده

جولیا کارپنتر

از «جولیا کارپنتر» به عنوان دومین زن عنکبوتی در دنیای مارول، اولین بار در شماره 7 از کمیک "جنگ های پنهان" رونمایی شد. لباس او با لباس زن عنکبوتی اریجینال یعنی «جسیکا درو» فرق داشت زیرا سیاه و سفید بود و یک سمبل عنکبوتی سفید روی سینه داشت. جالبه که تقریباً همین طرح و رنگ بندی هم برای لباس سیاه اسپایدرمن به کار رفت (البته لباس جولیا آستین و ساق های سفید داشت). توضیحش هم این بود که وقتی پیتر در شماره 8 از همین کمیک لباس سیاه خودش را بدست آورد (و هنوز نمیدونست که چه قابلیت هایی داره)، به نوعی ذهنش تحت تاثیر ظاهر لباس جولیا بود و این لباس هم به همان شکل درآمد!البته دلیل اصلیش اینه که هر دوی این لباس ها توسط طراحی به نام «مایک زک» خلق شدند.

 

8- مرد عنکبوتی برای مدتها نسخه "غیر فضایی" لباس سیاه را بر تن میکرد که توسط گربه سیاه بهش داده شده بود!

گربه سیاه لباس سیاه مرد عنکبوتی

در شماره 99 از كميك Spectacular Spider-Man یكی از متحدین اسپایدرمن به نام «گربه سیاه» (كه علاقه رومانتیكی هم نسبت به اسپایدرمن دارد) چون از لباس سیاه رنگ اسپایدرمن خیلی خوشش می آمد (زيرا فكر میكرد اسپایدرمن در آن جذاب تر و خوش تیپ تر به نظر میرسد)  يك لباس سياه دوخت و از اسپايدي خواست تا گاهي اوقات آن را بپوشد. اين لباس اصلا فضايي نبود و فقط به لباس فضايي سياه رنگ اسپايدرمن شبيه بود و هيچ تاثير بدي نميذاشت .  ابتدا اسپایدرمن ترسید زیرا فكر میكرد این لباس همان لباس سیمبیوت فضایی است. اما گربه سیاه به او توضیح داد كه اشتباه میكند. در هر حال اسپایدرمن به ناچار مجبور شد در شماره 263 "اسپایدرمن شگفت انگیز" این لباس را بر تن كند (چون لباس كلاسیكش را شسته بود و هنوز خشك نشده بود!!!). پس از آن اسپایدرمن به طور متناوب لباس كلاسیك یا سیاه رنگش را پوشید اما در نهایت لباس سیاه رنگ را كنار گذاشت چون همسرش «مری جین» با دیدن آن ميترسيد و به یاد «ونوم» می افتاد! ولی همانطور که در ادامه مقاله بهش اشاره میشه او بعدها هم چند باری این لباس را بر تن کرد. 

 

9- فاصله طولانی بین ناپدید شدن لباس سیاه و ظهور ونوم به وجود آمد

فاصله طولانی بین ناپدید شدن لباس سیاه و ظهور ونوم به وجود آمد

پیتر پارکر در شماره 1 از کمیک Web of Spider-Man که سال 1985 منتشر شد خودش را به کمک ناقوس کلیسا از دست لباس سیاه فضایی خلاص کرد و فکر کرد که نابود شده. سه سال بعد در صفحه آخر از شماره 299 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، مری جین در خانه را که باز میکنه با ونوم مواجه میشه و در شماره بعد معلوم میشه ایشون ونومه ! ادی براک هم در همین شماره معرفی شد (شماره 300) و سرگذشت او و نحوه پیوند خوردنش با سیمبیوت را به ماجرای سین ایتر و ... ربطش دادند (این مقاله را بخوانید). این یعنی اینکه نویسندگان مرد عنکبوتی از اولش برای ونوم برنامه ای نداشتند و بعد از گذشت سه سال تصمیم گرفتند سیمبیوت را در قالب ادی براک/ونوم برگردانند تا اسپایدرمن در شماره ای ویژه مثل شماره 300 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز با دشمنی تازه و قوی روبرو بشه که هواداران قبلا نظیرش را ندیده بودند. اما جالبه که بدانید در فیلم های سینمایی یا کارتون های مرد عنکبوتی یا در دنیاهای موازی مثل دنیای Ultimate، فاصله بین معرفی شدن سیمبیوت و معرفی ونوم اینقدر زیاد نیست و معمولا آنها همزمان با هم معرفی میشوند و سعی میشه رابطه بین ادی براک و پیتر پارکر هم از قبل شکل بگیره تا وقتی ادی به ونوم تبدیل میشه، خصومت شون ملموس تر به نظر بیاد.

 

10- مرد عنکبوتی همیشه در یک برج کلیسا و در کنار ناقوس از شر سیمبیوت رهایی پیدا میکنه!

کلیسا مرد عنکبوتی

سرگذشت ونوم و نحوه تبدیل شدن ادی براک به ونوم معمولا در اقتباس های مختلف تغییراتی میکنه ولی چیزی که ثابته ، سکانسی هستش که در آن پیتر پارکر با استفاده از صدای ناقوس کلیسا سیمبیوت رو ضعیف کرده و از خودش جدا میکنه که در شماره 1 از کمیک Web of Spider-Man دیدیم. این صحنه را ما در دیگر اقتباس های مرد عنکبوتی مثل کارتون های او و حتی فیلم "مرد عنکبوتی 3" نیز دیده ایم. بعدا اینطور گفته شد که صوت در کنار آتش، از نقاط ضعف سیمبیوت های فضایی است.

  

11- لباس سیاه یک کپی از قدرت های مرد عنکبوتی را در خودش ذخیره کرده

مبارزه ونوم مرد عنکبوتی

وقتی لباس سیاه فضایی یا همان سیمبیوت به اسپایدرمن پیوند خورد، ساختار منحصر به فرد ژنتیکی و فوق بشری او را نیز کپی کرد و اصلا به خاطر همین هم بود که به پیتر پارکر جذب شد. این یعنی اینکه تمام میزبانان این سیمبیوت نه تنها یک کپی از قدرت هایی از مرد عنکبوتی را دارند بلکه یک چیزهای اضافی نیز نصیبشان میشود. یعنی سیمبیوت میتونه بدون نیاز به تار انداز مرد عنکبوتی از خودش تار عنکبوتی تولید کنه. ضمن اینکه این لباس دیگر حس عنکبوتی اسپایدرمن را فعال نمیکند و این نقطه ضعفی است که ونوم بارها ازش علیه مرد عنکبوتی استفاده کرده!

 

12- مرد عنکبوتی سالها بعد دوباره با سیمبیوت پیوند خورد تا جلوی گابلین سرخ را بگیرد

گابلین سرخ

گفتیم که پیتر پارکر در دهه 80 توانست خود را از چنگ ونوم خارج کند اما چندین سال بعد از آن در داستان "شکست جانانه" که اینجا ترجمه شده است، او با خواسته خودش تصمیم گرفت خود را با ونوم پیوند بزند تا بتواند به مصاف رد گابلین (Red Goblin) برود. رد گابلین نسخه‌ای ادغام شده از کارنیج و نورمن آزبورن است که فلش تامپسون را که در آن زمان صاحب سیمبیوت بود را به قتل رساند. پس از آن پیتر با ونوم ادغام می‌شود و به جنگ دشمن قدیمی‌اش می‌رود. در نهایت پیتر پارکر خود را از ونوم جدا می‌کند و آزبورن هم مجبور می‌شود همین کار را کند و به جنگ بین این دو خاتمه دهد (این مقاله را بخوانید).

 

 13- لباس سیاه رنگ در دنیای های موازی هم به کار رفته است

مرد عنکبوتی دنیای شماره 9939

مارول دنیاهای موازی زیاد دارد و در برخی از آنها نیز لباس سیاه مرد عنکبوتی به کار رفته اند که گاهی در دیزاین آنها تغییراتی به چشم آمده است. به طور مثال، در دنیای شماره 9939 شاهد بودیم که چطور خبیثی بسیار نیرومند به نام Charnel تونست با سفر به گذشته به عصر قهرمانان بیاید و آنجا را فتح کند و پهپادهایی مرگبار و بسیار پیشرفته بسازد که بهش خدمت کنند. مرد عنکبوتی در این دنیا به همراه «پانیشر»، «بی باک» و «دکتر استرنج» گروهی را تشکیل داد تا به مقر Charnel حمله و با به دست آوردن ماشین سفر در زمان او بتوانند به حکومت وی پایان دهند و در این ماموریت موفق بودند ولی کشته شدند. البته در رویداد "دنیای عنکبوتی" قهرمانی که به این مرد عنکبوتی شباهت داشت را دیدیم. پس شاید او را از خط زمانی قبل از مرگش انتخاب و به ارتش عنکبوتی ملحق کرده بودند. لباس این مرد عنکبوتی شباهت زیادی به لباس سیاه پارچه ای او داشت. ولی ماسکش سوراخ داشت تا بخشی از موهای پشت سرش بیرون بیاید. وب شوترهای او بیرونی بودند (مثل وب شوترهای لباس اسکارلت اسپایدرِ «بن رایلی»). بازوی چپ او هم لخت بود. لباسش همچنین یک کمربند چند منظوره سبز به همراه چکمه های سفید و لوگوی بزرگی که تا زیر شکم او امتداد پیدا میکرد داشت. یک جلد چرمی هفت تیر هم روی پای راستش دیده میشد.

 

14- ظاهر لباس سیاه در کارتون Spectacular Spider-Man به تکامل رسید!

ظاهر لباس سیاه در کارتون Spectacular Spider-Man به تکامل رسید!

کارتون تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" در 4 قسمت پایانی از فصل نخست خود قضیه پیوند خوردن مرد عنکبوتی با لباس سیاه فضایی و سپس به وجود آمدن ونوم را مورد اقتباس قرار داد و به روشی رسید که در نتیجه آن هم به ظاهر لباس سیاه مرد عنکبوتی در فیلم "اسپایدرمن 3" وفادار بود و هم به ظاهر کلاسیک لباس سیاه! از سوی دیگر تونست از این طریق به تاثیر لباس روی پیتر هم اشاره کنه. یعنی اولش سیمبیوت انگار فقط مثل روکشی سیاه روی لباس کلاسیک مرد عنکبوتی کشیده شده بود و الگوی تاری شکل روی لباسش مشخص بود ولی به مرور این الگو ناپدید شد و ما ظاهر اریجینال لباس سیاه را بر تن او دیدیم!

 

15- در یک دنیای موازی، لباس سیاه نزد پیتر برگشت و هیولایی به نام Poison به وجود آمد!

مرد عنکبوتی پویزن

در بسیاری از دنیاهای موازی این ایده جذاب مطرح شده که اگر پیتر پارکر از شر لباس سیاه فضایی خلاص نمیشد، چی میشد؟ تقریبا در تمام آنها سرنوشت تلخی برای پیتر رقم خورده زیرا با کامل شدن سلطه و تاثیرات منفی سیمبیوت روی ذهن و جسم پیتر پارکر، او خشن شده و دست به قتل زده است، مثل داستان "سایه عنکبوت" که داره اینجا ترجمه میشه. اما در دنیای شماره 70134 مارول هم پیتر پارکری را دیدیم که پس از قضایای کشته شدن توسط رویداد معروف "جنگ های پنهان"و رفتن داخل پیله و ... (این مقاله را بخوانید) ، دست رد به سینه ندایی که میخواست او را دوباره زنده کند، زد. سیمبیوت ونوم هم که اون موقع به رویداد معروف "جنگ های پنهان" پیوند خورده بود متوجه این تغییرات شد و با ترک گارگن، نزد پیتر آمد و پس از چند ماه کشمکش به طور کامل با پیتر پیوند خورد و در نهایت چیزی که از پیله درآمد هیولا مانند بود که بهش «زهر» یا Poison گفتند و میخواست مری جین را نیز به شکل خودش درآورد ولی در نهایت جسد گوئن استیسی را از زیر خاک بیرون آورد و او را با بخشی از سیمبیوت خودش پیوند زد و به موجود کارنیج مانند تبدیلش کرد!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

 آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ilya202020
#1 Ilya202020 1400-07-18 18:22
Wow , just wow
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-07-18 18:38
سلام استاد
خیلی خوب بود خسته نباشید
کلا این ونوم و لباس سیاه اسپایدی برای خودشون ماجراها دارن. راستش فقط ۳ مورد رو نمیدونستم که اونم به لطف مقالات همیشه عالی شما حل شد! فقط چند تا سوال دارم...
گزینه ی ۱۳ رو در کمیک های وات ایف شاهد بودیم یا یه دنیای جدید بود که سرگذشت مستقل داشت؟
گزینه ی ۱۱ میخواد کمیک "ونوم: پایان" رو توجیه کنه؟ چون اونجا هم دیدم نه تنها با پیوند به هر انسان زنده قسمتی از قدرت، بلکه قسمتی از DNA اش رو هم کپی میکنه!!!!

خسته نباشید شب خوش
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-07-18 19:25
سلام
ممنون بابت مقاله.
به راحتی میشه گفت لباس سیمبیوت فضایی یکی از مهمترین و جذابترین عوامل کمیک بوک های اسپایدی هست. سیمبیوت فضایی بر تن پیتر پارکر ظاهر بسیار جذابی داشته که هنوز هم اون آرم عنکبوتی او که تفاوت هایی با لباس کلاسیک داره در بعضی جاها مورد استفاده قرار میگیره. و البته نشون دادن پرخاشگری ها و عقده های پیتر از طریق این لباس زمانی که از راه درستش انجام بشه (مثل سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده") میتونه به نتیجه شاهکاری بدل بشه و البته زمانی هم که این کار درست انجام نشه (مثل فیلم "مرد عنکبوتی ۳") نتیجه چیز خوبی نمیتونه باشه. برای همین این لباس هم کار داستانگویی رو سخت تر میکنه که شما بتونی تعادلی در پرخاشگری های پیتر ببینی اونطور که از حد خودشون خارج نشن، هم اینکه فرصت بسیار خوبی هست و در سال های اخیر هم دیدیم که در داستان هایی مانند "داستان زندگی مرد عنکبوتی" یا "سایه عنکبوت" و حتی "شکست جانانه" از سیمبیوت استفاده درستی شد. و البته باید گفت که درباره پیدایش اون راز ها و حقایقی وجود داره. مثلا مورد ۱ هم خیلی عجیب هست و هم اینکه جالب! یعنی اینکه شما بیاید این لباس رو اول نشون بدی و خواننده از خودش بپرسه "این دیگه چیه؟!" و بعدا شما بیای و به این سوال جواب بدی کار جالبی هست. همونطور هم که در این مورد اشاره شد، سیمبیوت فضایی اونقدر محبوب و مهم هست که توی اکثر اقتباس های اسپایدرمن در دنیای انیمیشن توی همون فصل اول معرفی شد. خدایی هوادارای ونوم برید برای این کسی که ایده لباس سیمبیوت فضایی رو داد دعا کنید! یعنی اگه ایشون این ایده به ذهنش نمیرسید و جرئت نمیکرد که اون رو به مارول بگه، الان نه از ونوم خبری بود، نه از کارنیج، نه لباس سیمبیوت فضایی و فیلم مرد عنکبوتی ۳ (این از تک و توت سودی بود که داشت! البته ونوم هم هست اما نه در سال های جدید)، نه از حضور این لباس در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" و بقیه سریال های اسپایدی، نه از پادشاه سیاه پوش و کنال خبری بود و کلی داستان و ایده دیگه که الان وجود نداشتند! پس برای همین میگم برید برای ایشون دعا کنید که یک در دنیا صد در آخرت داشته باشه! این مورد ۷ هم از اون موارد عجیب و قابل توجه هست. یعنی اینکه این جناب "مایک زک" اینقدر از طراحی این لباسش خوشش اومد که قبلش برای "جولیا کارپنتر" هم به کار گرفته شد! خدایی اینکه برید توی گذشته و تاریخ کمیک بوک و دنبال اسرار و راز های این چنینی بسیار جالب بگردی، کیف خاصی داره. (میگم تا حالا به شباهت لحظه تولد ونوم و اون جایی که هالک در کمیک شماره ۳۷۷ کمیک "هالک شگفت انگیز " به خونه میره و جمله "I'm Home" دقت کردید؟ توی این مقاله به هر دوی اونا اشاره شده: spidey.ir/.../... ) خدایی هرچی اوریجین ونوم ضایع توضیح داده شده اما دلیل اینکه چرا سیمبیوت میتونه تارافکنی کنه و حس عنکبوتی پیتر رو هم فعال نمیکنه خیلی خوب توضیح داده شدند و آدم راحت باور میکنه. مثل مورد ۱۱ که گفته شد سیمبیوت یک کپی از قدرت های اسپایدی گرفته که به نظرم توضیح جالبیه. و اینجا میرسیم به مورد ۱۴ و سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده"! آدم هرچی درباره این سریال عالی و زجر کنسل شدن اون بگه کم گفته. به هر حال به نظر من بدون شک بهترین اقتباس لباس سیمبیوت فضایی و ونوم رو توی این سریال شاهد بودیم. واقعا عالی بود. بسیار متعادل پرخاشگری های پیتر رو نشون میداد که از حدش خارج نشه و به ذاتش آسیب نرسه و البته ما نبینیم که پیتر به یک آدم عوضی تبدیل شده که میخواد مردم رو بگیره بزنه، بلکه ما میبینیم که همه اینها از کمبود ها درونی او سرچشمه میگیره و سیمبیوت هم دقیقا میاد دست میذاره روی این نقطه ضعفش که باعث میشه پرخاشگری های اون رو واقعا در کنیم و در لحظاتی همچنان که از این وضعیت ناراحت هستیم، دلمون هم برای پیتر بسوزه. و البته این مسئله خیلی سریع حل نشد و ما چند اپیزود رو درباره سیمبیوت و خطراتش داشتیم. قسمت ۱۲ که یک شاهکار هنری بود و قسمت ۱۳ هم به بهترین شکل ونوم رو به ما نشون داد. (چه اسم جالبی هم داشت:"طبیعت علیه تربیت"! چون ادی براک کسی مثل عمو بن و زن عمو می رو بالای سر خودش نداشته و نتونسته که خشم خودش رو پنهان کنه.) به هر حال این ایده ای که درباره لباس او هم مطرح شد قطعا مال یک نابغه بوده چون واقعا عالی هست که لباس اول به پیتر بچسبه و بعد که او بیشتر باهاش همراه شد لباس هم تغییر شکل بده!
با تشکر.
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-07-18 19:43
وقتی میگیم مردعنکبوتی انسانی ترین ابرقهرمان کمیکه بی راه نیست واقعا کدوم ابرقهرمانی به خاطر خیس بودن لباسش می‌ره یکی دیگه میپوشه !!
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-07-18 19:59
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله خیلی خوبی بود.
چه جالب با یک نامه هوادار، ونوم و کارنیج و سیمبیوت و کنال و فلان و فلان به وجود اومد.(به همین سادگی :-* )
عکس لباس های سیاه مرد عنکبوتی در فیلم و انمیشن:

خسته نباشید.
نقل قول کردن
Spider-Damian
#6 Spider-Damian 1400-07-19 12:16
سلام
بحث زیبای کاستوم های اسپایدی
اکثرا همه موارد برامون آشناست
با مورد 14 کاملن موافقم
اون لباس تو این انیمیشن تکامل یافت...یه نگاه به دوتا مجموعه بعدی مرد عنکبوتی بکنین.... میفمین که اونا دقیقن لباس نهایی انیمیشن 2008 رو کپی کردن و بعد ی تغییراتی دادن.
ممنون از آقای ترابی عزیز.
نقل قول کردن
Ehsanspidey
#7 Ehsanspidey 1400-07-19 15:19
امیدوارم طبق مقاله ای کهبرای بازی اسپایدرمن 2 بود لباس سیاه مثل سری مردعنکبوتی خارق العاده باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44