برترین لباس‌های مردعنکبوتی

10 لباس برتر مرد عنکبوتی

اینها برترین لباس‌های مردعنکبوتی در دنیای کمیک، سینما، انیمیشن و گیم هستند...

 

مقدمه: وقتی از مردعنکبوتی سخن می‌گوییم داریم یک تاریخ را از دم نظر می‌گذرانیم. داریم از قهرمان دوستداشتنی‌ای حرف می‌زنیم که از سال ۱۹۶۲ حضوری محبوبانه و مستمر را در دنیای کمیک داشته و خیلی‌ها رو عاشق خودش کرده. شخصیتی‌ که سال‌هاست لقب محبوب‌ترین کاراکتر کمیک‌بوکی دنیا رو مال خودش کرده و با کمیک‌ها و آثار بی‌نظیری که ازش منتشر می‌شه کماکان داره بر هوادارانش اضافه می‌کنه. همون طور که گفتم این شخصیت محبوب از سال ۱۹۶۲ تا به امروز که از عمرش می‌گذره، در عرصه‌های بی‌شماری از هنر حضور داشته؛ از کمیک‌بوک‌ها گرفته تا حضورهای افتخاری در برخی کتاب‌های غیر کمیکی و فیلم و سریال و انیمیشن و گیم. خلاصه در هر مدیومی حضور داشته و اتفاقا این قدر پتانسیل داشته که در هر کدام از عرصه‌های نام‌برده شده اثری جاودانه از خود بر جای بگذارد. تا امروز به لطف زحمات نویسندگان سایت علی‌الخصوص استاد ترابی، تقریبا به اکثر ابعاد این حضور مستمر اشاره شده و مقالات متعددی هم در سایت برای عاشقان اسپایدی به نگارش یا ترجمه در آمده. امروز اما قصد داریم تا به معرفی و رتبه‌بندی برترین لباس‌های اسپایدرمن در تمامی عرصه‌هایی که حضور داشته بپردازیم. از کمیک گرفته تا سینما و انیمیشن و تلویزیون و دنیای هنر هشتم؛ پس برای این بررسی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید...

راستی! مقاله زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

 

15- لباس سرعت (Velocity)

لباس سرعت velocity

این لباس توسط هنرمند مشهور دنیای کمیک یعنی Adi Granov برای  بازی موفق و تحسین شده مرد عنکبوتی کنسول PS4 خلق شد (اگر با طراحی های این هنرمند بزرگ آشنا نیستید، بروید اینجا). اینسومنیاک گیمز به همراه این هنرمند مشهور موفق به طراحی این لباس شدند که طراحی بسیار خوبی هم داره. قدرتش هم اینه که وقتی میدویید اگر به دشمنا برخورد کنید به اونا ضربه میزنید و پرتشون میکنید. اگر هم میخواهید بدانید مرد عنکبوتی چرا مجبور شد لباسی برای خودش طراحی کنه که قادرش کنه سریع بدوه باید حتما سری کمیک های "مرد عنکبوتی: سرعت" را بخوانید که خوشبختانه در اینجا ترجمه شده چون در طول بازی توضیحی در این بار ه داده نمیشه! واقعا دم مارول گرم که اونقدر این بازی برایش مهم بوده که به خاطر توضیح نحوه ساحته شدن یک لباس داستانی اختصاصی و بسیار جذاب برایش چاپ میکند! 

 

 

 

14- لباس اسپایدر- گوئن

لباس اسپایدر- گوئن

در زمین شماره۶۵ در کمیک‌های مارول، گوئن استیسی توسط همان عنکبوت رادیواکتیوی‌ که پیتر را نیش زده بود گاز گرفته می‌شود. این چنین است که او به گوئن عنکبوتی (برای آشنایی کامل با او این مقاله و این مقاله را بخوانید) تبدیل شده و کاستومی سیاه و سفید با طرح مشبکی بنفش و آبی روشنی به همراه یک سویی‌شرت ورزشی به تن می‌کند. لباسی که برای اولین بار در شماره دوم از خط داستانی Edge of the Spider-Verse ظاهر شد. تضاد جالبی که بین رنگ‌بندی سیاه‌و‌سفید با طراحی تارمانند و بنفش و آبی این لباس است، به همراه کلاه جذاب سویی‌شرت لباس، سبب می‌شود تا همواره این کاستوم در هر تاپ‌لیستی جای داشته باشد و نتوان آن را نادیده گرفت.

  

13-  لباس مایلز مورالز

لباس مایلز مورالز

مایلز مورالز، مردعنکبوتی زمین۱۶۱۰ (دنیای اولتیمیت) کمیک‌های مارول است. در این زمان وقتی عنکبوت رادیواکتیو مایلز را نیش می‌زند پیتر هم می‌میرد! او پس از این رخ‌ داد (که در انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی هم دیدیم) عزمش را برای اسپایدی شدن جزم می‌کند و ابتدائا لباسی با همان طرح کاستوم پیتر را برای خود برمی‌گزیند. اما سریعا کاستوم منحصر به فرد خود را برای خود میسازد؛ کاستومی که ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی خاصی بود که با سفیدی چشمانش تناقض تماتیک و جذابی رو به همراه داشت و نمایان‌گر فرهنگ سیاه‌پوستان آمریکا بود. او این لباس را برای اولین بار در شماره چهارم کمیک ultimate fallout به تن کرد. از آن شماره به بعد بود که مایلز توانست خودش رو تو دل همه هواداران و دوستداران اسپایدی باز بکنه، مدت‌ها قبل از اینکه با انیمیشن خارق‌العاده‌ی به درون دنیای عنکبوتی بخواد جاودانه بشه و به هر حال لباس اوریجینال مایلز بی‌شک جزو تاپ‌لیست هر اسپایدرفنی قرار دارد.

 

 12- لباس آیرون اسپایدر (نسخه کمیک‌بوکی)

لباس آیرون اسپایدر (نسخه کمیک‌بوکی)

خب این اولین کاستوم و لباس برتر لیست است که توسط اسپایدرمن اوریجینال یا همون پیتر پارکر خودمون پوشیده شده. این کاستومی بود که توسط خود تونی استارک و قبل از وقایع جنگ داخلی ساخته شد. این لباس با متودهای خاص تونی استارک و درست شبیه فونداسیون لباس خود مردآهنی ساخته و طراحی شد. نکته‌ی قابل توجه این لباس پاهای مکانیکی و عنکبوتی‌ای است که از پشت لباس به بیرون تعبیه شده و سبب سهولت در مواقع بسیار سخت برای اسپایدی می‌شود. طراحی رنگ‌بندی خارق‌العاده‌ی این کاستوم شباهت انکارناپذیری با لباس خود مردآهنی دارد که خب باتوجه به این که طراح هر دویشان یک نفر هستند جای تعجبی ندارد. این لباس را ما برای نخستین بار در شماره‌ی ۵۲۹ سری کمیک‌های "مردعنکبوتی شگفت‌انگیز" بر تن پیتر دیدیم. شاید این کاستوم رتبه هشتم این لیست را داشته باشد اما به هر حال ما داریم درباره کاستوم‌های اسپایدرمن در مدیوم‌های گوناگونی سخن می‌گوییم و همین سختی انتخاب‌ها را نمایان می‌کند. به شخصه من وقتی برای اولین بار در کمیک‌ها دیدمش یه حس غریبی بهم دست داد و بعد هم که به بهترین شکل ممکن نمود سینمایی آن را دیدیم دیگه سر از پا نمی‌شناختیم و حسابی لذت بصری ممکن رو بردیم.

 

 11- لباس اسکارلت اسپایدر اوریجینال

 لباس اسکارلت اسپایدر اوریجینال

خب بالاخره به لباس  عنکبوتی‌ای رسیدیم که کلون معروف اسپایدی یعنی بن رایلی به تن می‌کند؛ او که دقیقا همان قدرت‌ها و توانایی‌های پیتر را دارد پس از ماجراهای داستان "سرگذشت کلون" کشته شد. اما خود کاستوم او دارای طراحی‌ای منحصربه‌فرد است. قرارگیری سویی‌شرت‌مانند آبی رنگش به روی کاستوم استرج قرمزش تضاد جالبی را ایجاد نموده و تصویری سوررئال را ارائه نموده است. او همچنین دارای وب‌شوترهای فلزی و سمبل‌های عنکبوتی‌ای است که منحصر به خود اوست. چشمان درشت و درخشنده‌ی این کاستوم هم به نوبه‌ی خود بی‌نظیر است. بن رایلی و کاستومش برای اولین بار در شماره ۱۱۸ از کمیک Web of Spider-Man به معرض نمایش گذاشته شد. علت اصلی قرارگیری او در این جایگاه، ساختار ساده و در عین حال خلاقانه‌ی کاستوم اوست‌. کاپشنی آبی رنگ که روی سوییت اصلی او قرار گرفته که به ظاهر ساده هستند و هر کسی می‌تواند آن را داشته باشد. اما ساختار خلاقانه‌ی آن جلای خاصی به آن داده.

  

10- لباس مردعنکبوتی PS4

لباس مردعنکبوتی PS4

خب به یکی از جذاب‌ترین و خواستنی‌ترین موارد لیست می‌رسیم که اتفاقا طول عمر کمتری هم نسبت به بقیه دارد. بازی مردعنکبوتی PS4 جدای از داستانی وفادارانه و نوآورانه که بارها در سایت به آن اشاره کردیم، دارای ویژگی‌های بصری خارق‌العاده‌ای هم بود که نقطه‌ی اوجشان در طراحی لباس اصلی اسپایدی در آن بود. او که نسبت به کمیک‌ها کمی مسن‌تر بود(۲۳سال)، دارای کاستومی زیبا و منحصربه‌فرد بود که توسط استادش دکتر اوکتاویوس طراحی شده بود. البته که او در ابتدا قصد داشت تا صاحب این لباس در جرم‌های او همکاری به خرج دهد که خب ماجرا جور دیگری رقم خورد... . اما طراحی و رنگ‌بندی این لباس چیز دیگری بود. این لباس تقریبا جان‌مایه‌ی لباس کلاسیک اسپایدی را داشت به جز این که رنگ قرمز موجود در لباسش کمی‌ جیغ‌تر و دارای حاشیه‌ای سفید و سمبل عنکبوتی برجسته‌ی سفید رنگی بود که حسابی تودل‌برویش کرده بود. همچنین مانند فیلم بازگشت به خانه این لباس دارای چشم‌های مکانیکی بود که به پیتر یاری می‌رساند.

در همین مدت اندکی که از خلق این لباس می‌گذره، این کاستوم تونسته به محبوبیت خارق العاده‌ای دست پیدا کند. می‌شه گفت تنها دلیلی که باعث می‌شه این لباس رتبه‌ی بالاتری نگیره اینه که از طول عمر کمتری نسبت به باقی موارد این لیست برخورداره که خب باز هم چیزی از ارزش‌های این لباس نزد ما کم نمی‌کنه.

 

9- لباس مشکی در "مرد عنکبوتی 3"

لباس مشکی در "مرد عنکبوتی 3"

هنوزم که هنوزه این لباس تنها نمونه تمام عیار از لباس مشکلی سیمبیوتی مشهور مرد عنکبوتی روی پرده سینما به حساب میاد، یعنی تنها باری بود که سازندگان تونستند به طور کامل از لباس سمبلیک آبی و قرمز رنگ دل بکنن ! در نهایت معلوم شد که این لباس از سیمبیوت ونوم نشات گرفته و قدرت های پیتر رو هم تغییر داد و قوی ترش کرد (البته اخلاقش رو هم تغییر داد!). در ضمن این لباس کاملا مشابه با ورژن اریجینالی بود که ریمی ارائه داد و تنها در رنگ تفاوت داشت. البته بخش لوگو عنکبوت هم با ورژن قرمز رنگ متفاوت بود. در این لباس به جای رنگ سنتی سفید از نقره ای استفاده شده بود، ولی در یک نگاه base ، این کاستوم با لباس اصلی سه گانه ریمی مشابه بود. درسته که  نوعی تنوع توی نوع خودش محسوب می شد و طرفدارای زیادی خصوصا از رده سنی نوجوانان پیدا کرد ولی هواداران اصیل مرد عنکبوتی انتظار داشتند که وقتی مرد عنکبوتی در قالب شخصیت سیاه در بیاد، خیلی متفاوت تر بشه و ظاهرش بیشتر شبیه به کمیک ها بشه (یعنی شبیه به این).

 

8- لباس آیرون اسپایدر (سینمایی)

لباس آیرون اسپایدر

انتهای فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" با آیرون اسپایدر (عنکبوت آهنی) آشنا شدیم. این لباس یا بهتره بگیم این زره، در اثر عظیم "جنگ بی نهایت" به کاستوم غالب مرد عنکبوتی تبدیل شد و البته در فیلم تاریخ ساز "انتقام جویان: پایان بازی" هم برای اسپایدرمن به کار رفت. این نمونه هم در واقع از اون دسته زره های تونی استارک می باشد که برای پیتر ساخته شده بود. همچنین تجهیزات درخشانی هم در این نمونه به کار برده شده. مثلا همانند دنیای کمیک مثل یه عنکبوت واقعی چند تا پا در میاره ! یا مثل زره های مرد آهنی روشن میشه که البته باعث شده خیلی خفن و جذاب بشه ! لوگوی عنکبوتی هم وسط سینه اش بسط یافته و نسبت به لباس های قبلی کاملا متفاوته. اینم بگم که در کنار رنگ های قرمز، آبی و مشکی از رنگ طلایی به شکل پراکنده استفاده شده که یه جورایی امضای استارک به حساب میاد ! در کل، زیبایی های ظاهری مرد عنکبوتی و مرد آهنی در این زره ترکیب شده اند و یه کاستوم بی نظیر رو برای مرد عنکبوتی در MCU رقم زدند.

 

7- لباس فیلم‌های "جنگ داخلی" و "بازگشت به خانه"

لباس فیلم‌های "جنگ داخلی" و "بازگشت به خانه"

خب بالاخره به کاستوم MCUی پیتر میرسیم! در فیلم جنگ داخلی که پیتر بعنوان نوجوانی که تازه قدرت‌های خود را شناخته توسط تونی شناسایی شده و در جریان نبرد بین قهرمانان، برای اولین بار لباس منحصر به فرد خود را به تن کرد. همچنین او این کاستوم را در فیلم "بازگشت به خانه" و "جنگ بی‌نهایت" پیش از آنکه آیرون اسپایدر را به تن کند نیز پوشید. روی هم رفته پس از فاجعه فیلم سری مردعنکبوتی شگفت‌انگیز و کاستوم افتضاح اون فیلم، اسپایدی با یک ریبوت خواستنی و همراه با کاستومی به مراتب زیباتر و تودل‌بروتر به سینما بازگشت. کاستومی که حتی در بازی اسپایدرمن PS4 نیز پیاده‌سازی شد.

  

6- سگانه‌ی سم ریمی

 سگانه‌ی سم ریمی

خب باز هم سم ریمی و سگانه‌اش! اصلا مگه میشه مقاله‌ای در هر موضوعی به میان بیاد ولی اسمی از سگانه‌ی خوش‌ساخت ریمی به وسط نیاد؟ مخصوصا اگر اون مقاله درباره‌ی لباس‌های اسپایدی باشه. این‌جا هم یک جورهایی با اولین و بهترین طرفیم! خب سال ۲۰۰۲ آغاز یک سگانه‌ بود که هنوز هم خیلی‌ها من جمله خود من، این سگانه رو برترین سگانه‌ی کمیکی تاریخ میدونن. در این بین ماجرای لباس اسپایدی هم از نقاط قوت فیلم بود. خب ما از یک طرف پیتر را داشتیم که تازه قدرت‌های خود را کشف کرده بود و سعی داشت تا از آن پول در بیاورد و از طرف دیگر هم به مرگ عمو بن رسیدیم که نقطه‌ی قوس شخصیتی پیتر بود و درک کرد که قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره؛ تجلی این جمله این شد که پیتر خودش دست به کار شد و شروع به طراحی لباس منحصربه‌فردش کرد که نتیجه‌اش شد یکی از زیباترین کاستوم‌های فیلم‌های کمیک‌بوکی. طراحی قرمز و آبی جذاب این لباس با تارهای برجسته‌ی پخش شده روی آن سبب می‌شد که هر طرفداری با دیدنش سر ذوق بیاد و در عین وفاداری تمام، خود پیتر هم ساختش تا حسابی به کمیک‌ها ادای دین بشه.

  

5- لباس اسکارلت اسپایدر (mark2)

لباس اسکارلت اسپایدر (mark2)

فردی که دومین نسخه از لباس اسکارلت اسپایدر را به تن کرده کسی نیست جز کین (Kaine). او اولین تلاش برای کلون‌سازی از پیتر پارکر بود (برای آشنایی با کلون‌های پیتر پارکر این مقاله را بخوانید) که دقیقا دارای همان قدرت‌ها و مهارت‌های پیتر خودمون بود منتهی دارای روحیه بسیار خشن و خفن تر! کاستومی که او به‌تن می‌کرد تقریبا تماما قرمز بود و روی قفسه‌ی سینه و گردنش تماما مشکی کار شده بود و چشمان سیاهی هم داشت. از این لباس اولین بار در شماره‌ی ۲ از کمیک scarlet spider   رونمایی شد.

اما علت اصلی‌ای که این لباس در این رتبه قرار می‌گیرد، نه شخصی که آن را پوشیده، بلکه فقط طراحی متفاوت و خیره کننده‌ی آن است و بس! این یکی از ساده‌ترین و درعین حال جالب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین لباس‌هایی است که تا بحال توسط یک عنکبوتی پوشیده شده است.

  

4- لباس سیمبیوتی

 لباس سیمبیوتی

این لباس اولین بار به طور رسمی در شماره 252 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" بر تن اسپایدرمن رفت. البته از نظر زمانی اسپایدرمن پیشتر آن را در شماره 8 از كمیك "جنگ های مخفی" (Secret Wars) پیدا كرده بود. در واقع، اسپایدرمن به همراه برخی از دیگر از ابرقهرمانان معروف مارول به سیاره Beyonder رفته بود تا در مبارزاتی میان نیروهای خیر و شر شركت كند. در جریان مبارزات لباس كلاسیك او پاره شد. بنابراین نزد دستگاهی فضایی رفت كه لباس تولید میكرد. این دستگاه لباسی را به اسپایدرمن داد كه در حقیقت یك سیمبیوت یا ماده زنده فضایی بود كه تمام هیكلش را مثل یك لباس دربرگرفت. این لباس سیاه فضایی میتوانست به طور نامحدودی تار عنكبوت (webbing) تولید كند. ضمنا قدرت جسمانی اسپایدرمن را نیز افزایش داد و همچنین او را قادر ساخت به طور محدودی دست به تغییر ظاهر بزند و استتار نیز بکند! (این مقاله را بخوانید). اسپایدرمن تازه در شماره 258 "اسپایدرمن شگفت انگیز" بود كه فهمید این لباس در حقیقت یك موجود فضایی است و روی ذهنش تاثیرات مخرب مبگذارد. او با كمك گروه «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) توانست خودش را از شر این لباس خلاص كند. در نتیجه  لباس سیاه در محفظه ای زندانی شد ولی از آنجا فرار كرد و دوباره خودش را به پيتر چسباند اما او به كمك ناقوس كليسا دوباره از شرش خلاص شد (مثل فيلم "اسپايدرمن 3"). در نهايت اين لباس به میزبانی به نام «ادی براك» پیوست. پیوند میان براك و لباس فضایی منجر به پدید آمدن یكی از خطرناك ترین دشمنان اسپایدرمن به نام «ونوم» گردید.

 

 3- لباس "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

شاید یکی از معدود نقاط قوت فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز 2 " طراحی لباس و گریم خوب آن باشد که باعث شد لباس اسپایدی نسبت به قسمت اول واقعا پیشرفت کنه . لباس اسپایدی هم در این فیلم همان چیزی بود که باید باشد : تنگ و چسبان ، وفادار به کمیک بوک ها ، دارای وب شوتری زیبا و کارآمد و البته چروک هایی که باعث طبیعی تر شدن ظاهر لباس میشد . تمام این ویژگی ها باعث شد تا لباسی واقعا در حد و اندازه شخصیت اسپایدرمن در فیلم بر تن اندرو گارفیلد باشد. رنگ و لوگوی لباس هم نسبت به قسمت قبلی تغییرات موثری کرده بودن. حقیقتا خیلی حیفه که کاستوم بی نظیری مثل این در چنین اثر ضعیفی ظاهر شد. البته برای هواداران اسپایدرمن چیزی که بیش از هر چیز مهم بود وفاداری به دیزاین معروف لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بود که توسط طراح بزرگ ، تاد مک فارلین، در اواخر دهه 80 میلادی برای اسپایدرمن مُد شد: چشمان خیلی درشت! واقعا نمیشد از این لباس ایرادی گرفت.

  

2- لباس فیلم "مردعنکبوتی: دور از خانه"

  لباس فیلم "مردعنکبوتی: دور از خانه"

 این واقعا  لباس فوق العادیه. چون بهترین قابلیت های لباس مرد عنکبوتی در MCU را با قابلیت های جدید ترکیب میکنه و این بار خود پیتر پارکر اون رو میسازه (البته با تجهیزات تونی استارک!). برخلاف اون چیزی که ممکنه اولش به ذهنتون برسه ولی خیلی هم به دنیای کمیک وفاداره. مثلا رنگش جای اینکه قرمز و آبی باشه، قرمز و سیاه است. اما جالبه که بدونید یک بحثی هستش که سالهاست بین هواداران اسپایدرمن جریان داره و اونم اینه که آیا لباس اُریجینال اسپایدرمن، قرمز و آبی بوده یا قرمز و سیاه؟ چون اگر به طراحی های «استیو دیتکو» در اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک یعنی "فانتزی شگفت انگیز 15" دقت کنید به نظر میرسه دیتکو به جای آبی، از رنگ سیاه یا بهتره بگیم آبی متمایل به سیاه استفاده کرده بوده . همچنین اون نوار مشکی که روی شانه لباس جدید به چشم میخوره به نظر میرسه که از لباس «بن رایلی» (کلون مرد عنکبوتی) و یا لباس مرد عنکبوتی برتر در دنیای کمیک الهام گرفته شده باشه. روی هم رفته لباسی عالی و زیباست که هم جدید و باطراوت به نظر میرسه هم آشنا! لباسی که پیتر پارکر روی از زیر سایه تونی استارک در MCU خارج میکنه ...

 

1- لباس کلاسیک (دنیای کمیک)

  لباس کلاسیک مرد عکبوتی

خب بالاخره به اصل جنس میرسیم. لباس کلاسیک! ریزه‌کاری این لباس بر عهده‌ی دیتکو و اصلاحش بر عهده‌ی جان رومیتا بود. وقتی او جایگزین استیو دیتکو شد و روی لباس کار کرد، او توری‌های تعبیه‌شده‌ای که دیتکو زیر بغل کاستوم تعبیه کرده بود را حذف نمود و ظاهر لباس را بهینه‌تر و تر و تمیزتر کرد. قرمز و آبی این لباس همون چیزی بود که تا امروز زیباترین لباس‌های اسپایدی حول استانداردهای اون می‌چرخه و همچنین چشمان کشیده و کوچکتر اسپایدی نسبت به سایر لباس‌ها، ظاهری ماجراجویانه را به اسپایدی می‌داد. عنکبوت روی سینه‌اش کمی کوچک‌تر و در مجموع یک لباس همه‌فن‌حریف و خواستنی بود که هر سلیقه‌ای رو به تحسین و تعظیم در میاره. اسپایدی و لباسش برای اولین بار در شماره ۱۵ سری کمیک‌های  Amazing Fantesy  خلق شد و از آن روز تا به امروز مشغول دلبری کردن از هواداران است. البته روزهای اول طرح توری مشبکی که دیتکو زیر بغل لباس طراحی کرده بود وجود داشت که بعدها همان طور که گفتم توسط رومیتا اصلاح شد. خلاصه که این بهترین کاستوم اسپایدی در تمام دوران و در تمام مدیوم‌ها است. حقا که دود از کنده بلند می‌شه و اولین لباس تونسته بهترین هم باشه تو این همه سال. راستی قبلا اینجا هم گفتیم که تو اکشن‌فیگورهای اسپایدی هم اکشن فیگور کلاسیک بهترینه. خلاصه که هنوز هم که هنوزه این لباس چشمانمون رو نوازش می‌کنه.

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

naymor
#1 naymor 1399-03-02 12:10
عجب مقاله‌ای بود اقای هنجنی!
بعد از یک ماه با دو مقاله فوق العاده برگشتید. واقعا فوق العاده بود مقاله. ممنون از شما


واقعا اسپایدی چقدر لباس فوق العاده داره، به هر گوشه و کناری که نیگا میکنی با لباس های خارق العاده ای روبرو میشیم.
راستش من علتش رو در نبوغ دیتکو میدونم که همون اول یه لباسی رو ایجاد کرد که این همه جای کار و خلاقیت تازیه داره و با دوران پیش میره...
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-03-02 12:16
به نقل از naymor:

راستش من علتش رو در نبوغ جک کربی میدونم که همون اول یه لباسی رو ایجاد کرد که این همه جای کار و خلاقیت تازیه داره و با دوران پیش میره...

جک کربی ربطی به خلق شدن لباس مرد عنکبوتی نداشت. کار استیو دیتکو بود
ایشون فقط کاور شماره 15 فانتزی شگفت انگیز رو طراحی کرد چون از نظر استن لی جک کربی ژست های نمادین و قهرمانانه تری را خلق میکرد
نقل قول کردن
naymor
#3 naymor 1399-03-02 12:33
به نقل از mtm:
به نقل از naymor:

راستش من علتش رو در نبوغ جک کربی میدونم که همون اول یه لباسی رو ایجاد کرد که این همه جای کار و خلاقیت تازیه داره و با دوران پیش میره...

جک کربی ربطی به خلق شدن لباس مرد عنکبوتی نداشت. کار استیو دیتکو بود
ایشون فقط کاور شماره 15 فانتزی شگفت انگیز رو طراحی کرد چون از نظر استن لی جک کربی ژست های نمادین و قهرمانانه تری را خلق میکرد

بله اشتباه لپی بود :oops:
ممنون از تذکرتون

اصلاح شد!
نقل قول کردن
BAdeadpool
#4 BAdeadpool 1399-03-02 12:51
مقاله ی خیلی خوبی بود من با این رتبه بندی موافق هستم ولی لباس جنگ داخلی و بازگشت به خانه ی اسپایدی خیلی چشم من رو گرفته و من خیلی دوسش دارم
یک چیز دیگه که می خواستم بگم این بود که در مورد لباس اسپایدر ps4 گفتین دلیل اینکه لباس رتبه بهتری نداره اینه که طول عمر کمتری نسبت به بقیه داره. بنظرم طول عمر کم دلیل بر این نمی شه که رتبه بهتری پیدا نکنه چون مربوط به برتر بودن لباس هست وگرنه بنظرم یک لباس عالی حتی اگر دیروز منتشر شده باشه باز هم می تونه در رتبه اول قرار بگیره(اگر خیلی عالی باشه)
در اخر تشکر می کنم از جناب هنجنی بابت این مقاله خیلی جذاب بود
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-03-02 13:00
به نقل از BAdeadpool:

یک چیز دیگه که می خواستم بگم این بود که در مورد لباس اسپایدر ps4 گفتین دلیل اینکه لباس رتبه بهتری نداره اینه که طول عمر کمتری نسبت به بقیه داره. بنظرم طول عمر کم دلیل بر این نمی شه که رتبه بهتری پیدا نکنه چون مربوط به برتر بودن لباس هست وگرنه بنظرم یک لباس عالی حتی اگر دیروز منتشر شده باشه باز هم می تونه در رتبه اول قرار بگیره(اگر خیلی عالی باشه)
در اخر تشکر می کنم از جناب هنجنی بابت این مقاله خیلی جذاب بود

طول عمر دلیل بر برتری هستش
اگر سالهای طولانی محبوب باقی بمونه و به قول معروف تو بورس باشه دلیل بر برتری اونه
نقل قول کردن
marc-spector
#6 marc-spector 1399-03-02 13:31
شما رو نمیدونم ولی من با مقالات رتبه‌بندی کاستوم ها حال میکنم، مخصوصا اگه به قلم استاد ترابی یا آقا هنجنی باشه ;-)
نقل قول کردن
BAdeadpool
#7 BAdeadpool 1399-03-02 14:01
به نقل از mtm:
به نقل از BAdeadpool:

یک چیز دیگه که می خواستم بگم این بود که در مورد لباس اسپایدر ps4 گفتین دلیل اینکه لباس رتبه بهتری نداره اینه که طول عمر کمتری نسبت به بقیه داره. بنظرم طول عمر کم دلیل بر این نمی شه که رتبه بهتری پیدا نکنه چون مربوط به برتر بودن لباس هست وگرنه بنظرم یک لباس عالی حتی اگر دیروز منتشر شده باشه باز هم می تونه در رتبه اول قرار بگیره(اگر خیلی عالی باشه)
در اخر تشکر می کنم از جناب هنجنی بابت این مقاله خیلی جذاب بود

طول عمر دلیل بر برتری هستش
اگر یک لباس سالهای طولانی محبوب باقی بمونه و به قول معروف تو بورس باشه دلیل بر برتری اونه

بله حق با شماست از این زاویه نگاه نکردم ;-)
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-03-02 15:04
سلام.
به به چه رتبه بندی فوق‌العاده ای هرجوری حساب میکنم بهتر از این رتبه بندی وجود نداره من خودم به شخصه لباس اسکارلت اسپایدر مارک 2 و مرد عنکبوتی دور از خانه رو خیلی دوست دارم. دستتون درد نکنه با این مقاله خوب انرژی گرفتم. 8)
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#9 Scarlet Speedster 1399-03-02 15:25
خسته نباشید خدمت آقای هنجنی .
مقاله عالی بود و رتبه بندی بی نقص بود .
به شخصه از لباس های سیمبیوتی ، کلاسیک ، شگفت انگیز ۲ و گوست اسپایدر خیلی استقبال میکنم و حسابی از نگاه کردن بهشون کیف میکم و لذت میبرم .
ممنون از شما بابت نگرش این مقالهٔ زیبا و جذاب !
باز هم خسته نباشید !
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-03-02 15:47
دستتون درد نکنه اقای هنجنی عیز با رتبه بندی موافقم فقط من از لباس اسکارلت اسپلیدر(مارک دو) خیلی خوشم نیومد و به نظرم باید پایین تر باشه
ولی بقیش عالیه رتبه یک که معلوم بود لباس کلاسیک اسپایدر من به معنای واقعی کلمه فوق العادست
لباس دور از خانه هم که عالیه من خودم طرفدار پرو پا فرصش هستم
نقل قول کردن
AMP
#11 AMP 1399-03-02 16:52
خسته نباشید خیلی عالی بود به نظر من هم لباس اصلی و اولیه مرد عنکبوتی از همه بهتره (همونی که توسط استاد استیو دیکتو طراحی شد) این لباس انقدر زیبا است که ما در کمیک های حال مرد عنکبوتی دنیای اصلی کمترین تغیر را در آن دیده ایم.
به غیر از این ما هرچی مزد عنکبوتی دیگه میبینیم (چه در دنیای اصلی‌، چه در دنیاهای دیگر و چه در سینما و انیمیشن)
و اصلا همین لباس شخصیت ها و تیپ آنهاست که بر محبوبیت آنها اضافه میکند.
باز هم تشکر از مقاله خوبتون. :lol:
فقط یه چیزی ببخشید بابت اسپم کمیک بتمن هاش ترجمه نشده؟
اگه ترجمه نشده میشه ترجمه کنید خیلی ها منتظر خوندن این کمیک هستن مخصوصا با دیدن فیلمش ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1399-03-02 17:04
علاوه بر اینها من لباس مرد عنکبوتی 2099 رو هم خیلی دوست دارم.

این سمبیوت فضایی تنها چیزی که اسپایدرمن در ارتباط با فضا داره. کلا اسپایدرمن ویلن های زمینی داره. حتی ویلنهایی که با سیمبیوت در ارتباطن. بنظرم یه مقاله در مورد نبردهای اسپایدی با ویلنهای فضایی‌ (مثلا نبرد با ثانوس یا فایرلورد) جاش تو سایت خالیه.
نقل قول کردن
The spider
#13 The spider 1399-03-02 18:39
واقعا مقاله ی جالبی بود، با رتبه بندی ها موافقم و البته خوشحالم که به تمام ابعاد اسپایدرمن در دنیای سرگرمی هم تو این مقاله اشاره شد. لباس کلاسیک که جزو ماندگار ترین و نمادین ترین لباس های کمیک بوکه و جایگاه اول مخصوص خودشه.
درباره ی اون لباس Far From Home بگم که شما نوشتید تداعی کننده Superior Spider-Man هست ولی به شخصه برای من تداعی کننده اولین لباس اسپایدرمن در دنیای کمیک یعنی شماره 15 سری Amazing Fantasy هستش و رنگ قرمز و سیاهش منو یاد طراحی فوق العاده استیو دیتکو فقید میندازه.
متشکرم و خسته نباشید
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#14 SPIDERBAT 1399-03-02 19:44
سلام
من به شخصه عاشق لباس ASM2هستم و نمیدونم چرا اگه بین 14 تا لباس محصر و فوق العاده ی دیگه هم ببینمش بازم بیشتر منو مجذوب میکنه.شاید دلیلش اینه که واقعا فوق العادس(شایدم سلیقه ی من داغونه :P :lol: )
از نظر من لباس هفت تیر کش عنکبوتی با اینکه بسیار سادس اما کاستوم قابل قبولیه و روی من تاثیر گذاشت.
به هر حال آقای هنجنی خسته نباشید و واقعا دست مریزاد.
یه ضرب امثل هست که میگه:گل کاشتی.شما هم واقعا گل کاشتی گلی به رنگ ابی و قرمز که همیشه سنبل بهترین ابرقهرمان جهان هستش.
نقل قول کردن
hadi1380
#15 hadi1380 1399-03-02 21:10
لباس مردعنکبوتی کلاسیک بهترینشونه و واقعا شایسته ی رتبه ی اول هست ولی ای کاش لباس مرد عنکبوتی ps4تو رتبه ی بهتری قرار میگرفت :-) دستتون درد نکنه انشالله سایت اسپایدی سایه اش همیشه بالا سرمون باشه
نقل قول کردن
arian.akn
#16 arian.akn 1399-03-02 22:43
خسته نباشید آقای هنجنی
مقالهٔ خیلی مهمی بود
ای کاش top20 بود چون لباسای اسپایدی خیلی زیادن و قشنگ
البته دستتون درد نکنه رتبه بندی کاملا درست بود فقط خیلی دوست داشتم لباس میگل رو هم ببینم ( البته شما حتما یه چیزی میدونید که من نمی دونم ) لباس ۲۰۹۹ دیزاین خوبی داره و رنگ های بکار رفته در اون دقیقا بر عکس لباس کلاسیک هست و اگه مقاله top20 بود مطمئنم که اون می دیدیم
باز هم تشکر از این مقالهٔ توپ
نقل قول کردن
The Lawyer
#17 The Lawyer 1399-03-03 03:10
ممنونم بابت این مقاله ی زیبا
من با لیست و رتبه بندی موافقم و لباس هایی رو انتخاب کردین که هیچوقت از مد نمی افتن :lol:
وتقعا سخته که کدومشون رو بیش تر دوست داشت ولی این 3 تا بدجور اولویت برام دارن
1 می گن هیچ جا مثله خونه آدم نمی شه ولی من تو اینجا می گم هیچی مثله لباس کلاسیک و قدیمی اسپایدرمن نمی شه چون مثله کت و شلوار هیچوقت از مد نمی افته و طراح به شدت تضاد قرمز و آبی رو درست به کار برده و اینکه طراحی لنز و عنکبوت رو سینه درست به کار برده شده گرچه طراحی و جای تار ها و لنز و عنکبوت تو کمیک هاو فیلم ها و بازی های مختلف عوض میشه ولی کلیاتش همون لباس کلاسیکه
2 لباس velocity خیلی دوست دارم چون ترکیب امروز و آیندست و لنز و اون نوار های نورانی که فکر کنم نئون می گن واقعا چشم نواز و جذابش کرده و از نظر قدرت و ظاهر از زمان حال هم چند قدم جلوتره و بیش تر و به نظرم لباس مردعنکبوتی ps4 و مردعنکبوتی برتر و iron spiderبا هم ترکیب بشن همچین لباسی به دست می یاد
3 لباس سیمبیوتی که به شدت سادست ولی خیلی جذاب و شیکه و مثله کت و شلوار سیاه با پیراهن سفید طرف رو جذاب تر نشون می ده و یادمه وقتی از اطرافیان می پرسیدم ( اون موقع که مردعنکبوتی 3 اکران شده بود )که لباس قرمز مردعنکبوتی بهتره یا سیاه اکثرا می گفتن سیاهه
اینجا به نظرم جای خالی دوتا لباس به شدت احساس می شه
لباس کلاسیک spider woman همون که قرمز و زرد بود و لباس مردعنکبوتی 2099
نقل قول کردن
Amir78_King
#18 Amir78_King 1399-03-03 11:05
عالی بود درجه یک
منم لباس کلاسیک رو بیشتر دوست دارم
لباس مایلز هم عالی بود
17#
فکر کنم ایشون کت شلوار میفروشه داره تبلیغ میکنه :lol:
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#19 Aref TMNT Spidey 1399-07-22 16:27
به نقل از mtm:
به نقل از BAdeadpool:

یک چیز دیگه که می خواستم بگم این بود که در مورد لباس اسپایدر ps4 گفتین دلیل اینکه لباس رتبه بهتری نداره اینه که طول عمر کمتری نسبت به بقیه داره. بنظرم طول عمر کم دلیل بر این نمی شه که رتبه بهتری پیدا نکنه چون مربوط به برتر بودن لباس هست وگرنه بنظرم یک لباس عالی حتی اگر دیروز منتشر شده باشه باز هم می تونه در رتبه اول قرار بگیره(اگر خیلی عالی باشه)
در اخر تشکر می کنم از جناب هنجنی بابت این مقاله خیلی جذاب بود

طول عمر دلیل بر برتری هستش
اگر سالهای طولانی محبوب باقی بمونه و به قول معروف تو بورس باشه دلیل بر برتری اونه





استاد خب لباس دور از خانه هم جدیده رتبه بندی من اینه:

مرد عنکبوتی پی اس فور

کلاسیک

دور از خانه

اسکارلت اسپایدر

شگفت انگیز ۲

سیمبیوتی
نقل قول کردن
Mrak.Parker
#20 Mrak.Parker 1399-10-06 12:24
تشکر از نویسنده

رتبه اولو میشد حدس زد.تو دنیای سینمایی ۹۰ درصد لباسا فوق العاده بودن.نمیشه بین (tasm 2 و سه گانه ریمی و مردعنکبوتی mcu یکی رو انتخاب کرد)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1399-11-05 12:49
لباس های ۱۱ ، ۹ ، ۶ و ۱ محشر بودند ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45