بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

این مقاله را بخونید تا متوجه بشید کدوم سوپرویلن دارای لباس بهتری در دنیای سینما بوده!

 

مقدمه: هواداران دنیای کمیک نسبت به کاراکترهای مورد علاقه خودشون بسیار حساس هستند، مخصوصا وقتی صحبت از اقتباس های سینمایی به میان میاد. خاطره چندان خوبی هم از هالیوود ندارند چون بارها شده که در سینما گند خورده به شخصیت های مورد علاقشون، چه از نظر شخصیت پردازی و چه از نظر وفاداری به ظاهر و کاستوم! اما در این مقاله که از سایت screenrant گرفته شده، به 10 باری که هالیوود تونست به خوبی لباس های ابرشروران کمیک بوکی را در دنیای سینما به تصویر بکشه پرداخته میشه. برای خواندن مقاله بدترین لباس های ابرشروران سینما هم بروید سراغ این مقاله.

 

10- غول های یخی (ثور)

 غول های یخی (ثور)

غول های یخی (Frost Giants) نسلی از موجودات عظیم الجثه هستند که در یوتون‌هایم که در اساطیر اسکاندیناوی، یکی از نه بخش جهان در کیهان‌شناسی نورس میباشد زندگی میکنند. اونا از آزگارد و به خصوص از ثور و اودین متنفر هستند و هزاران ساله که با آزگارد سر جنگ دارند. در طول سالها شکل ظاهری اونا در دنیای کمیک های مارول دستخوش تغییراتی بوده است ولی در فیلم ثور ظاهرشون شبیه به شخصیت Laufey بودش که سال 1965 به دست استاد «جک کربی» خلق شد. ظاهر آبی "سرد" اونا روی پرده سینما عالی به نظر میرسید و همچنین اون علامت های جنگی که روی پوست شون حک شده بود باعث شد خفن تر به نظر بیان.

 

9- دکتر دووم (چهار شگفت انگیز)

دکتر دووم (چهار شگفت انگیز)

«دکتر دووم» (Dr. Doom) یکی از بهترین شخصیت های خبیث مارول بلکه کل دنیای کمیک است (اینجا راجع بهش توضیح داده شده است). در این مقاله هم گفتیم که بهترین لباس و ظاهر را در بین تمامی شخصیت های خبیث دنیای کمیک داره. درسته که در فیلم ضعیف "چهار شگفت انگیز" (2005) قدرت ها ، سرگذشت و انگیزه های او خیلی تغییر کرده بود ولی خدا رو شکر که لباسش رو عوض نکرده بودن! از اون شنل سبز گرفته تا اون ماسک فلزی نمادین همه چیز سر جای خودش بود (حتی اون صفحات گرد زرد رنگ روی لباسش!) حتی زره فلزی اش هم تو فیلم بود (البته طبق نسخه کمیک های Ultimate پوستش هم فلزی شد) . درسته دکتر دووم از نظر شخصیتی چنگی به دل نزد ولی انصافا لباسش حرف نداشت.

 

8- وایولیتر (Violator)

وایولیتر (Violator)

«وایولیتر» از دشمنان شماره یک شخصیت محبوبی به نام «اسپان» (Spawn) میباشد (برای آشنایی با اسپان این مقاله رو بخونید). او مسن ترین در میان برادران "فلبیاک" (Phlebiac Brothers) است (آنها شیاطینی هستند که مادرشون انسان بوده). ظاهر شیطانی او دقیقا مطابقت چیزیه که باید از موجودی که در جهنم خلق شده انتظار داشت : دندان های تیز و بلند، چشمان قرمز و صورتی که کاملا وحشیانه و ترسناکه. خب این که زیاد اُریجینال نیست . ولی هیبت انسانی او که حالت دلقک رو داره در فیلم "اسپان" محصول ناموفق سال 1997 عالی بود. در این فیلم تمام جزئیات جذاب ظاهر او به تصویر کشیده شد، از رنگ صورت تا قد کوتاه و شکم بزرگ! «جان لگویزمائو» هم واقعا عالی نقشش رو بازی کرد.

 

7- پنگوئن (بازگشت بتمن)

 پنگوئن (بازگشت بتمن)

« اسوالد کابل پات» (Oswald Cobblepot) ملقب به پنگوئن (The Penguin) از دشمنان معروف بتمنه که اینجا معرفی شده. راستش رو بخواهید در دنیای کمیک نمیشه زیاد ایشون رو جدی گرفت و ظاهرش هم زیاد جالب و خفن نیست. ولی «تیم برتون» کلا استعداد داره در خلق چیزهای گوتیک و ترسناک! بنابراین خوب تونست سرگذشت او را در فیلم "بازگشت بتمن" بهتر و تراژیک بکنه. برتون ظاهر پنگوئن رو هم عالی درآورد. یعنی جوری که هم به دنیای کمیک وفادار بود و هم این که خفن و ترسناک بود!

 

6- لوکی (فیلم های ثور و انتقام جویان)

  لوکی (فیلم های ثور و انتقام جویان)

اینجا «لوکی» (Loki) را به عنوان کسی که دارای یکی از بهترین کاستوم های دنیای کمیکه معرفی کردیم. انصافا هم فیلم های مارول استودیوز پر هستند از لباس های معرکه ای که به کمیک ها وفادار هستند ولی ما قصدمون این نیست که این لیست را با این فیلم ها اشباع کنیم. بنابراین شاید بشه لباس اکثر خبیث های فیلم های مارول را در این لیست آورد ولی ما به لباس لوکی بسنده میکنیم. ابتدا لباس لوکی را در فیلم ثور دیدیم که حالت زرهی داشت و به طور زیبایی از روی لباس کلاسیک او در کمیک ها الهام گرفته بود. این لباس معرکه بود و تمام اجزای آن نشان دهنده "خدای شیطنت" بود. لوکی این لباس را در اونجرز هم پوشید که آنجا هم عالی بود.

 

5- رد اسکال (کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو)

 رد اسکال (کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو)

«یوهان اشمیت» (Johann Schmidt) ملقب به «رد اسکال» دشمن اصلی کاپیتان آمریکا است که در این مقاله معرفی شده است. جالبه که بدونید که اولش در دنیای کمیک از «هیتلر» ماسکی گرفته بود تا باهاش در دل دیگران ترس بیندازد (هیتلر خودش شخصا خودش رد اسکال را تربیت کرده بود). ولی در نسخه های بعدی دیدیم که این ماسک در واقع به صورت واقعی خودش تبدیل شده است. خیلی ها اعتقاد داشتند که امکان نداره در دنیای سینما افکت های گریم روی صورت رد اسکال را طوری اجرا نمود که ظاهرش درست مثل دنیای کمیک بشه ولی آقای «کریستوفر تاونسند» و گروهش تونستند این افکت ها رو با افکت های دیجیتالی پیوند بزنند و در نتیجه ظاهر رد اسکال در فیلم "کاپیتان آمریکا 1" فوق العاده باحال و ترسناک از آب درآمد.

 

4- میستیک (سری فیلم های مردان ایکس)

میستیک (سری فیلم های مردان ایکس)

«میستیک» (Mystique) از اون شخصیت های درجه یک ماروله که اینجا براتون معرفی کرده بودیم. درسته غالبا در کمیک های مردان ایکس به عنوان شخصیت خبیث به تصویر کشیده شده ولی کاراکتر پیچیده ای داره که واقعا جذاب و خاکستریه که باعث میشه حتی ضد قهرمان هم باشه. ضمن این که به عنوان یک جهش یافته قدرتی داره به نام تغییر شکل (shape shifting) که باعث شده از خطرناک ترین دشمنان مردان ایکس باشه. ظاهرش در فیلم های مردان ایکس از اون دسته هستش که از دنیای کمیک هم فراتر میرن! یعنی واقعا «برایان سینگر» به عنوان سازنده سری نخست مردان ایکس چیزی رو پسندید که با دنیای کمیک شباهتی نداشت ولی فوق العاده خلاقانه و جسورانه بود. در واقع بازیگر نقش میستیک لخت بود که سر تا پایش را آبی کرده بودند (البته پولک هایی هم روی بدنش بود). واقعا ظاهر میستیک در فیلم های ایکس من ماندگار و به یاد ماندنی هستند. از سوی دیگر این ظاهر طوری بود که آدم باهاش احساس همدردی میکرد.

 

3- دو چهره (شوالیه تاریکی)

 دو چهره (شوالیه تاریکی)

«هاروی دنت» ملقب به «دو چهره» (Two-Face) از خبیث های جذاب و پیچیده دنیای کمیک بوک های بتمنه (این مقاله را بخوانید). قبلا یک بار ایشون را در فیلم "بتمن برای همیشه" به کارگردانی «جوئل شوماکر» دیده بودیم که فوق العاده مسخره بود. لباس و گریم او هم فوق العاده بد بود. اما در فیلم تحسین شده "شوالیه تاریکی" قضیه کاملا عوض شد. هم بازی به مراتب بهتری رو شاهد بودیم و هم شخصیت پردازی و ظاهر فوق العاده.

 

2- جوکر (شوالیه تاریکی)

 جوکر (شوالیه تاریکی)

واقعا بتمن بدون دشمن اصلی خودش یعنی «جوکر» شاید نصف جذابیت خودش رو از دست بده! در این مقاله هم گفته بودیم که در دنیای کمیک جوکر دارای یکی از بهترین لباس های تاریخه. ظاهر جوکر در فیلم بتمن «تیم برتون» که «جک نیکلسون» کبیر نقشش را بازی کرد بسیار نمادین است ولی ما ظاهر او در فیلم "شوالیه تاریکی" «کریستوفر نولان» را انتخاب میکنیم چون کاملا به ظاهر جوکر در کمیک های برتر بتمن در دهه 80 میلادی بتمن مثل "بازگشت شوالیه تاریکی" و یا "شوخی مرگبار" وفادار تر بود و در نتیجه به تاریخ پیوست.

 

1- دکتر اختاپوس (مرد عنکبوتی 2)

دکتر اختاپوس (مرد عنکبوتی 2)

بدون شک «دکتر اختاپوس» یکی از برترین خبیث های مارول و دنیای کمیکه (این مقاله رو بخونید). اما چیزی که همیشه ما را بیش از هر چیز دیگری مجذوب خودش کرده ظاهر منحصر به فرد اوست. واقعا فقط از نابغه ای مثل «استیو دیتکو» انتظار میره چنین ظاهر منحصر به فرد و نبوغ آسایی برای او خلق کنه. دکتر اختاپوس در لیست ما فقط به خاطر لباسش نیست که در رتبه 1 قرار گرفته. چون در واقع چیزی نیست جز یک کت بلند و شلوار معمولی و تی شرت سفید! ما او را در این رتبه قرار دادیم به خاطر اون بازوهای مکانیکی فوق العاده ای که بهش وصله! تصمیم «سم ریمی» برای استفاده حداکثری از افکت های واقعی به جای استفاده صرف از افکت های دیجیتالی فوق العاده هوشمندانه بود. شخصیت پردازی فوق العاده دکتر اختاپوس در کنار ظاهر عالی و یک عالمه نقاط قوت دیگر باعث شده خیلی از هواداران واقعی که با دنیای کمیک اشنایی دارند ، "مرد عنکبوتی 2" را بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینما بدانند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع: سایت Screenrant

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-08-19 04:59
لطفا مثل همیشه این مقاله را هم با دقت بخونید و اگر اشتباه تایپی دیدید اطلاع بدید تا تصحیح بشه
متشکرم
نقل قول کردن
spiderpunisher
#2 spiderpunisher 1397-08-19 14:56
ممنون از این مقاله استاد ;-)
نقل قول کردن
MohammadGhorbani
#3 MohammadGhorbani 1397-08-19 18:11
آقای ترابی عالی بود، مقاله ای راجع به بدترین لباس های ویلن ها در فیلم ها در سایت هست؟
نقل قول کردن
spiderpunisher
#4 spiderpunisher 1397-08-19 18:51
به نقل از MohammadGhorbani:
آقای ترابی عالی بود، مقاله ای راجع به بدترین لباس های ویلن ها در فیلم ها در سایت هست؟

سلام دوست عزیز، آقای ترابی وقتی درباره یک موضوع مطلب مینویسن ( که اینجا الآن کاستوم هستش) با عناوین مختلف مقاله مینویسن درباره اون موضوع. یعنی اگه درباره اون موضوع " برترین ها" باشه، بیشتر اوقات "بدترین ها" هم هست. ;-)
من که خودم از این جور مقالات بدترین ها خیلی خوشم میاد، آقای ترابی اینجور مقالات رو با یه طنز خاصی مینویسه و هم خود اون موارد مقاله که چرا واقعا این کرکتر مسخره خلق شده یا چرا انقد لباس این بشر چرته خیلی فانه. :D
نقل قول کردن
MohammadGhorbani
#5 MohammadGhorbani 1397-08-19 19:50
به نقل از spiderpunisher:
به نقل از MohammadGhorbani:
آقای ترابی عالی بود، مقاله ای راجع به بدترین لباس های ویلن ها در فیلم ها در سایت هست؟

سلام دوست عزیز، آقای ترابی وقتی درباره یک موضوع مطلب مینویسن ( که اینجا الآن کاستوم هستش) با عناوین مختلف مقاله مینویسن درباره اون موضوع. یعنی اگه درباره اون موضوع " برترین ها" باشه، بیشتر اوقات "بدترین ها" هم هست. ;-)
من که خودم از این جور مقالات بدترین ها خیلی خوشم میاد، آقای ترابی اینجور مقالات رو با یه طنز خاصی مینویسه و هم خود اون موارد مقاله که چرا واقعا این کرکتر مسخره خلق شده یا چرا انقد لباس این بشر چرته خیلی فانه. :D


نه آخه فکر کنم 99 درصد مقالات‌ سایت رو خوندم( :lol:) و همیشه دنبال یه همچین مقاله ای بودم.
انشاالله که اقای ترابی خواهند نوشت.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-08-19 20:42
به نقل از MohammadGhorbani:
آقای ترابی عالی بود، مقاله ای راجع به بدترین لباس های ویلن ها در فیلم ها در سایت هست؟

بله قطعا بدترین ها را هم به انتخاب همین سایت screenrant خواهیم داشت
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1397-08-19 22:38
خیلی ممنون آقای ترابی. یه تاپ 10 عالی دیگه به سایت اضافه شد.
آره الان که فکرش رو می‌کنم غول های یخی تو فیلم اول ثور واقعا شکل و ظاهر ترسناکی داشتن. با همون علامت‌های جنگی رو لباسشون، چشم‌های قرمز و همچنین دندون‌های تیزشون.
من وقتی فیلم بازگشت بتمن رو نوجون بودم دیدم اون سرنوشت شوم آسولد در کنار این ریختش، اونو واقعا ترسناک می‌کرد.
ظاهر لوکی واقعا بی نظیره. خیلی هم به دنیای کمیک وفاداره. البته یه نکته‌ی که تو ظاهر لوکی هست اینه که لباسش به خاطر فضای آزگارد (که لباسها و زره های تاریخی به تن می‌کنن ) حالتی واقعی گرایانه پیدا میکنه و به قول معروف رئالیستی میشه.
رد اسکال اون جمجمه‌ش رو خیلی خوب به تصویر کشیدن.
به تصویر کشیدن ظاهر شخصیت های مثل مستیک واقعا کار چالش برانگیزی که تو مردان ایکس این کار رو به خوبی انجام دادن.
ظاهر هاروی دنت و جوکر در شوالیه تاریکی هم خفن بود هم کپ کمیک.
بازوهای دکتر اتو اکتاویوس با اون شخصیت پردازی عالیش فوق العاده و به یاد ماندنی بود.
نقل قول کردن
iliya_nezami
#8 iliya_nezami 1397-10-16 12:25
مثل همیشه عالی استاد.لباس جوکر بی نظیر بود به نظر من :D
نقل قول کردن
moali
#9 moali 1397-11-23 19:33
آقای ترابی واقعا ممنونم خیلی مقاله جامعی بود و به لیست top10 افزود.
فقط به نظرم جای تانوس خیلی خالیه تو این لیست.
در مورد دکتر اختاپوس هم واقعا از کاستوم و هر نظر دیگه ای به نظرم از خود کمیکش جذاب تر بود تو شاهکار سم ریمی...
نقل قول کردن
hawkeye1414
#10 hawkeye1414 1397-12-22 15:05
سلام ممنون آقای ترابی عزیز بابت مقاله خوبی که نوشتین.
اما مارول تو فیلم های اخیرش اون قدر طراحی های خوبی داشته که انتخاشون خیلی سخته.
ولی جای ابرخبیثان دوست داشتنی مثل شاید دکتر دووم یا مگنتو در مجموعه ایکس من .اپوکالیپس و هلا و لباس دشمن اسکات لنگ در فیلم مرد مورچه ای که الان متأسفانه اسمشو یادم نیست و بازهم باید رفت سراغ شاهکار برادران راسو.فیلم جنگ بینهایت واقعاً گل کاشت فکر کنم بهترین لباسی که میتونیم در کل سینمای مارول و دی سی نام برد لباس زیبا و بسیار شاهکارانه تمام اعضای گروه ثانوس بود.بنظرم واقعا لباس های جذب کننده و تاثیر گذاری بود.عالی
نقل قول کردن
hawkeye1414
#11 hawkeye1414 1397-12-22 18:19
به نقل از hawkeye1414:
سلام ممنون آقای ترابی عزیز بابت مقاله خوبی که نوشتین.
اما مارول تو فیلم های اخیرش اون قدر طراحی های خوبی داشته که انتخاشون خیلی سخته.
ولی جای ابرخبیثان دوست داشتنی مثل شاید دکتر دووم یا مگنتو در مجموعه ایکس من .اپوکالیپس و هلا و لباس دشمن اسکات لنگ در فیلم مرد مورچه ای که الان متأسفانه اسمشو یادم نیست و بازهم باید رفت سراغ شاهکار برادران راسو.فیلم جنگ بینهایت واقعاً گل کاشت فکر کنم بهترین لباسی که میتونیم در کل سینمای مارول و دی سی نام برد لباس زیبا و بسیار شاهکارانه تمام اعضای گروه ثانوس بود.بنظرم واقعا لباس های جذب کننده و تاثیر گذاری بود.عالی

منظور گروه black order که بهشون فرزندان ثانوس هم میگن.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#12 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 16:16
مورد های ۹ ، ۷ ، ۳ ، ۲ و ۱ عالی بودن ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45