10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

ونوم و مرد عنکبوتی

این مقاله نیز به مناسبت انتشار بازی اسپایدرمن 2 تقدیم شما میگردد.

مقدمه: شخصیت ونوم با بازی اسپایدرمن 2 بازگشته است. هواداران کمیک بوکی می‌دانند که ونوم یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین رقبای مرد عنکبوتی است و از زمان رویداد کراس اور جنگ‌های مخفی (Secret Wars) در سال 1985 که مرد عنکبوتی لباس سیاه سیمبیوت فضایی را با خودش به زمین آورد تا به حال همیشه نوعی حس حاکی رقابت آمیخته با دشمنی بین آنها وجود داشته است.

این دو از همان زمان همیشه با هم درگیر بوده‌اند و این اتفاق حتی زمانی که ونوم به شخصیت‌های دیگر مانند ادی براک انتقال پیدا کرد نیز ادامه داشت. حتی دفعات کمی هم شاهد اتحاد این دو بودیم. درگیری این دو حتی در دنیاهای موازی مارول نیز ادامه پیدا کرد.

همچنین ازتون درخواست میشه اگر تا به حال نخوانده اید مقالات زیرا را حتما بخوانید زیرا تکمیل کننده اطلاعات مقاله حاضر میباشند:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

 

1- چهار شگفت انگیز بودند که به مرد عنکبوتی کمک کردند از شر سیمبیوت فضایی خلاص شود

چهار شگفت انگیز مرد عنکبوتی

قبل از آن که ونوم خود را به جهان معرفی کند، گروه چهار شگفت انگیز به پیتر پارکر کمک کردند تا خود را از این سیمبیوت خشمگین جدا کند. این اتفاق در شماره 256 از سری کمیک‌های The Amazing Spider-Man رخ داد و رید ریچاردز از هوش سرشارش استفاده کرد تا این موجود بیگانه را از پیتر پارکر جدا کند.

هیومن تورچ از شعله‌هایش استفاده کرد تا سیمبیوت را ضعیف کند و به این ترتیب جلوی فرارش را گرفت و او را در محفظه‌ای زندانی کرد. اما سیمبیوت فرار کرد و تصمیم بر انتقام گرفتن از مرد عنکبوتی گرفت و در نهایت خودش را با ادی براک پیوند زد.

 

2- مرد عنکبوتی سالها بعد دوباره با سیمبیوت پیوند خورد تا جلوی گابلین سرخ را بگیرد

گابلین سرخ

پیتر پارکر در دهه 80 توانست خود را از چنگ ونوم خارج کند اما چندین سال بعد از آن در داستان "شکست جانانه" که اینجا ترجمه شده است، او با خواسته خودش تصمیم گرفت خود را با ونوم پیوند بزند تا بتواند به مصاف رد گابلین (Red Goblin) برود. رد گابلین نسخه‌ای ادغام شده از کارنیج و نورمن آزبورن است که فلش تامپسون را که در آن زمان صاحب سیمبیوت بود را به قتل رساند. پس از آن پیتر با ونوم ادغام می‌شود و به جنگ دشمن قدیمی‌اش می‌رود. در نهایت پیتر پارکر خود را از ونوم جدا می‌کند و آزبورن هم مجبور می‌شود همین کار را کند و به جنگ بین این دو خاتمه دهد (این مقاله را بخوانید).

 

3- ادی براک و کینه ای که از مرد عنکبوتی به دل گرفت

ادی براک - سین ایتر

ونوم وقتی که توانست با ادی براک ادغام شود، خودش را دوباره به جهان معرفی کرد. ادی براک خبرنگاری بود که مقاله‌اش درباره یک قاتل سریالی به نام سین ایتر اشتباه از آب در آمد و پس از آن مرد عنکبوتی قاتل واقعی را دستگیر می‌کند و باعث به وجود آمدن خشم شدید براک علیه اسپایدرمن می‌شود. حالا براک هیچ راهی ندارد جز اینکه به ونوم تبدیل شود چرا که نشریه‌های خبری دیگر حاضر به همکاری به وی نیستند.

 

4- ونوم در مقابل حس عنکبوتی مصون است

ونوم در مقابل حس عنکبوتی مصون است

حس عنکبوتی مرد عنکبوتی یکی از بهترین قابلیت‌های این ابرقهرمان است و به او اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های خطرناک را قبل از رخ دادن تشخیص دهد و از آن‌ها فرار کند. ونوم به دلیل اینکه مدت زیادی با مرد عنکبوتی پیوند خورده بود، دیگر از تاثیر حس عنکبوتی بر روی خود در امان است. این مسئله باعث می‌شود تا ونوم تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان برای مرد عنکبوتی شد.

قبل از اینکه ونوم خود را به پیتر پارکر معرفی کند، در داستان Web of Spider-Man #18 پیتر پارکر رو هل داد تا جلوی قطار مترو بیوفتد. این اتفاق واقعا پیتر پارکر را شوکه کرد و او تا آخرین لحظه متوجه خطر نشد.

 

5- ونوم هم یه جورایی برای خودش حس عنکبوتی دارد

ونوم هم یه جورایی برای خودش حس عنکبوتی دارد

ادراک فرا حسی (Extrasensory perception) یا حس ششم یا چشم سوم نیز نامیده می‌شود، یک شبه علم است که شامل ادعای دریافت اطلاعاتی است که از طریق حواس فیزیکی شناخته شده، (حواس پنجگانه) به دست نمی‌آید، اما با ذهن احساس می‌شود. این توانایی در ونوم وجود دارد و به نوعی معادل "حس عنکبوتی" اسپایدرمن است. یعنی به ونوم این قابلیت رو میده که خطرات را قبل از وقوع حس کنه و جالبه که بدونید گفته میشه 10 برابر از حس عنکبوتی موثر تر و سریع تر عمل میکنه! یعنی به براک اخطار داده تا از چیزهایی جاخالی دهد که برای اسپایدرمن بیش از حد سریع هستند یا اینکه اگر چیزی از نظر محیطی یا حتی جادویی برایش خطر داشته باشد بهش هشدار میدهد. و البته این رو هم بدونید که کارنیج در برابر ادراک خارج حسی ونوم مصون است!

 

6- ونوم از مرد عنکبوتی قوی تر است

ونوم از مرد عنکبوتی قوی تر است

ونوم یکی از بهترین دشمنان مرد عنکبوتی است و در کنار این مسئله، یکی از قوی‌تری‌ها نیز هست. چیزی که هواداران نه چندان قدیمی مرد عنکبوتی نمی‌دانند این است که در واقع ونوم واقعا قدرتمندتر از مرد عنکبوتی است.

ادی براک به دلیل تجربه‌های قبلی‌اش در زمینه بدنسازی انسان قدرتمندی است و به همین دلیل ترکیب شدنش با سیمبیوت ونوم قدرتی بیشتر از پیتر پارکر پیدا می‌کند. این قضیه بیش از همه در شماره های 374 و 375 از سری The Amazing Spider-Man مشهود است چرا که در این داستان ونوم توانست مشتی که مرد عنکبوتی سعی داشت به او بزند را در حال حرکت متوقف کند.

 

7- ونوم و مرد عنکبوتی سابقه متحد شدن با هم را دارند

اتحاد مرد عنکبوتی ونوم

با وجود اینکه ونوم و مرد عنکبوتی دشمنان دیرینه هستند، دفعاتی هم وجود داشته که آن‌ها کدورت‌ها را کنار گذاشتند و با هم متحد شدند. اولین آتش بس بین این دو نفر در سری (Lethal Protector) در دهه 90 میلادی اتفاق افتاد که از بهترین داستان‌های ونوم بود و اینجا ترجمه شده است.

پس از نجات پیدا کردن همسر سابق ادی براک توسط مرد عنکبوتی، این دو نفر تصمیم گرفتند دیگر مزاحم یکدیگر نشوند. ونوم همچنین برای شکست دادن شخصیت کارنیج نیز یک بار با مرد عنکبوتی متحد شد که این اتفاق را در داستان Maximum Carnage مشاهده کردیم.

 

8- ونوم در دنیای آلتمیت

ونوم التمیت

همانطور که گفته شد در سری کمیک های مرد عنکبوتی نهایی، سرگذشت و اریجین بسیاری از شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی به روز شد یا تغییر یافت. شاید بتوان گفت یکی از بهترین این تغییرات برای ونوم به وجود آمد. در واقع خالق این کمیک یعنی «برایان مایکل بندیس» کاری کرد که ریشه های ونوم به جای آنکه فضایی باشد ، زمینی باشد. یعنی در  کمیک های مرد عنکبوتی نهایی، سیمبیوت ونوم به جای آنکه از فضا و سیاره ای دیگر آمده باشد، در کره زمین و به دست پدر پیتر پارکر و ادی براک خلق شد! آنها میخواستند با خلق این سیمبیوت راه درمانی برای سرطان پیدا کنند و نوعی لباس بیولوژیكی ساختند كه با چسبیدن به بدن میزبانان مبتلا به سرطان، آنها را مداوا كند و بنیه و قدرت بدنی میزبان خود را نیز ارتقا بخشد و اسمش رو "پروژه ونوم" گذاشتند". ریچارد پارکر چندین نوار مستند درباره آزمایشات خود ضبط كرد تا پسرش (پیتر پاركر) وقتی بزرگ شد آنها را ببیند. او در این نوارها میگفت كه نگران است كه مبادا از لباسی كه در حال ساخت آن است برای تولید سلاح های مرگبار استفاده شود چون پدر ادی براک بر خلاف او بیشتر دوست داشت از این اختراع برای مقاصد نظامی استفاده شود و ریچارد را مجاب کرد تا با کارخانه دار خبیثی به نام بولیوار ترسک قرارداد امضاء کند تا هزینه های پروژه را تقبل کند. ولی در نهایت ترسک پروژه را از چنگشون درآورد  و ریچارد و پدر ادی براک ازش شکایت کردند که در نهایت باعث شد آنها در سانحه ای کشته شوند. سپس ادی براک جونیور (که دوست و همکلاسی قدیمی پیتر بود) مطالعات روی پروژه را ادامه داد ولی در نهایت این سیمبیوت به پیتر پارکر پیوند خورد و او فهمید که چقدر خطرناک است و تصمیم به نابودی اش گرفت ولی  با ادی براک پیوند خورد و ونوم به وجود آمد. شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

9- مورد عجیب دنیای شماره 14512

مورد عجیب دنیای شماره 14512

یکی دیگر از دنیاهای موازی که در آن رقابت ونوم و مرد عنکبوتی جریان دارد دنیای 14512 است. در این دنیا مرد عنکبوتی را با نام «SP//DR» می‌شناسیم که یک لباس آهنی است که پنی پارکر آن را پوشیده است و ونوم هم با نام «VEN#M» شناخته می‌شود که نسخه جدیدتری از آن لباس است. پنی پارکر در واقع ترکیب است از دختر عنکبوتی و انیمه Evangelion  ! پدر پنی خلبان اریجینال رُباتی به نام SP//dr بود. ولی وقتی پنی 9 ساله بود پدرش را از دست داد. بهش گفتند تنها کسیه که میتونه پروژه رو ادامه بده .بنابراین موافقت کرد که عنکبوت رادیو اکتیوی که نیمه دیگر حافظه SP//dr را شکل داده بود ، نیشش بزنه. پنی پارکر در سری جدید "دنیای عنکبوتی" که  اینجا  ترجمه شده نیز حضور داره. و البته حتما میدونید که به دلیل حضور در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به درون دنیای عنکبوتی" محبوبیت زیادی هم پیدا کرده. 

 

10- مرد عنکبوتی مجبور شد برای خلاصی از دست ونوم، وانمود کند که مرده است!

جزیره عنکبوت

در یکی از داستان‌ها درگیری بین مرد عنکبوتی و ونوم به حدی خطرناک شد که پیتر مجبور شد برای فرار از دست ونوم مرگ خودش را جعل کند.

در داستان The Amazing Spider-Man #347 در سال 1991، نبردی بزرگ بین این دو نفر در جزیره‌ای متروکه رخ می‌دهد که در آن پیتر پارکر از ترس اینکه ونوم یکی از نزدیکانش را به قتل برساند لباس پاره شده‌ی خود را روی یک اسکلت پوشاند تا مرگ خود را جعل کند. ونوم برای مدتی گول این ماجرا را می‌خورد و فکر می‌کند موفق شده دشمنی را که همیشه از او متنفر بوده است را بالاخره به قتل رسانده است. پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را بخوانید تا کاملا در جریان این داستان قرار بگیرید.

 

محمد شیرزاده 

(Banshee)

منبع: سایت ScreenRant

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین سیمبیوت ها در عالم مارول

قسمت آخر از کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-07-11 09:15
سلام و درود خدمت جناب شیرزاده!
مقاله عالی بود؛ یه جورایی خلاقیت تو ذهن نویسنده موج میزده! تمام نکات جالب بودن. به شخصه از گزینه ی ۱۰ خیلی شوکه شدم؛ چون از بقیه ی گزینه ها خبر داشتم و این ماجرا نشون میده که ونوم چه پتانسیل فوق العاده ای داره.
تشکر مجدد از سایت همیشه فعال spidey
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-07-11 09:53
سلام
ممنون بابت مقاله.
ونوم یکی از محبوب ترین و معروف ترین خبیث های دنیای اسپایدی هست که میشه گفت خیلی وقته که از حالا صرفا خبیث بیرون اومده و یک قهرمان شده! اما به هر حال قبل از سری جدید او اوریجینش کاملا به اسپایدرمن گره خورده بود و اونا چند باری با هم گلاویز یا متحد شدند! برای همین تعجبی نداره که اونا با هم زیاد برخورد کرده باشند و حقایق زیادی بین اونا وجود داشته باشه. در واقع سیمبیوت ونوم هم به مدت طولانی به اسپایدی چسبیده بود که باعث میشه هم سیمبیوت و هم ادی براک از اسپایدی متنفر باشند! در واقع جنگ اونا یا اینطوری میشه:
spidey.ir/.../...
یا اینطوری:
spidey.ir/.../...
(که البته باز هم آخرش به همون اولی میرسیم! آره داداش کل قوم و قبیله ات رو بیاری و توی آمار از اسپایدی بهتر باشی باز هم حریف اراده اش نمیشی!) اما خدایی نمیشه دشمنی اونا رو خیلی خوب حساب کرد. در واقع توی شماره های نخست حضور ونوم او دشمن بسیار قوی برای اسپایدی بود و معلوم بود که قراره زندگی پیتر پارکر رو تحدید کنه. اما بعد از اون داستان های اولیه الان سال هاست که ونوم با اینکه از هویت اسپایدرمن با خبره هیچ آزار خاصی نتونسته بهش برسونه! توی سال های بعد اون و سال های اخیر سعی شده تا حد نسبتا زیادی ونوم از اسپایدی جدا بشه و بتونه شخصیت مستقل داشته باشه که به نظرم حرکت درستی هست چون همونطور که گفتم دشمنی او با پیتر خیلی ناب نیست (البته فقط در دنیای اصلی!) و بهتره که سعی کنه هویت خودش رو پیدا کنه. ولی خدایی ونوم هر چقدر شخصیت پیش پا افتاده ای داره از نظر ظاهر جز بخترین خبیث های دنیای کمیک محسوب میشه! در واقع میشه شما اون چشم او بزرگ که انگار دارند به شکارشون نگاه میکنند، عضله های در هم پیچیده که ضربات اون رو محکم تر میکنه، زبون دراز و بلند که آماده خوردن شکارش هست و دندان های تیز که مثل یک ببر دندان خنجری آماده پاره ماره کردن هر چیز هستند رو بببنید و محوش نشید؟! میشه گفت تا مدت ها کل محبوبیت ونوم به خاطر همین ظاهر عالی اون بوده که اون رو خیلی تحدید آمیز و جذاب مشون میده. اما به هر حال او سال ها حرف سیریشی برای پیتر بود و حالا باید بریم سراغ حقایقی درباره این دشمنی!
اول این رو بگم که به نظرم اون کینه اولی که ادی براک از پیتر پارکر گرفت خیلی مسخره است. البته شاید اینطور توجیه بشه که کسی که اتفاق بدی براش افتاده این چیز ها رو متوجه نمیشه اما باز هم این اوریجین واقعا چیز خاصی نیست. بیخود نیست که ونوم بعد از شماره های اولیه اش دشمن قابلی برای اسپایدی نشده! یعنی ادی براک گزارش هاش درباره سین ایتر اشتباه بود و این تقصیر اسپایدی هست که هویت اون رو درست کشف کرد؟! آخه اینم شد انگیزه خباثت؟ بیخود نیست که توی انیمیشن "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" اوریجین او عوض شد (که در فیلم "مرد عنکبوتی ۳" هم به کار رفت) و البته دنیای آلتمیت هم اوریجین او بسیار بهتر شد (که البته در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم به کار رفت) چون این اوریجین واقعا مسخره است! برای همینه که میگم ونوم هر چی سعی کنه از اسپایدی دور تر بشه و اوریجینش رو کمتر به اون نسبت بده بهتره چون با این سرگذشت داغون، غیر از داخل میدون مبارزه کسی جدیش نمیگیره!
یکی از نقاط قوت ونوم در برابر اسپایدی این هست که حس عنکبوتی پیتر در برابر او مصون است. در واقع این باعث میشه که او حریف بسیار قابل و غیر قابل پیشبینی باشه و شما فکر کنید اگر سیمبیوت گیر یک خبیث باهوش مثل اوتو اکتاویوس یا نورمن آزبورن بیفته چه تله هایی که بتونند برای او درس کنند بدون اینکه پیتر با اتکا به حسش به اونا غلبه کنه. در واقع بر خلاف مورد قبلی و اوریجین او برای این یکی دلیل محکم و درستی رو دادند که چون پیتر مدت زیادی رو با سیمبیوت بوده پس حس عنکبوتی اون رو دشمن فرض نمیکنه. این یکی از نقاط قوت بسیار مهم ونوم در برابر اسپایدی هست.
و بریم سراغ ونوم آلتمیت! بی برو و برگرد ونوم دنیای آلتمیت واقعا یک سر و ،ردن از ونوم دنیای اصلی بالاتر بود. اولا اینکه کلا ریشه های فضایی این شخصیت حذف شدند تا با داستان های عمدتا زمینی اسپایدی جفت و جور تر بشن. دوما اینکه انگیزه تنفر ادی براک از پیتر پارکر رو خیلی بهتر کردند و تونستند اوریجین عالی برای او ترتیب بدن. از نظر ظاهر هم که وقتی مارک بگلی طراح بشه که میشه گفت همیشه یکی از بهترین ونوم ها رو طراحی میکرد، دیگه ازش مطمئن باشید! برای همین دنیای آلتمیت تونست اشتباهی که در قبال نورمن آزبورن کرد و اون رو یک گابلین هالکی کرد اینجا با ونوم جبران بشه. و البته این اوریجین تا حد زیادی توی سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم به کار رفت. اونجا مثل کلی از داستان های دیگه اش تونستند بهترین المان های دنیای اصلی و آلتمیت رو با هم ترکیب کنند و بهترین اقتباس ونوم رو نشون بدن. یعنی پیتر پارکر و ادی براک مثل دو دوست به تصویر کشیده شدند و رفته رفته رابطه اونا به شکل بسیار باورپذیری خراب شد وقتی ادی با سیمبیوت ترکیب شده دشمنی اونا عالی شد! از نظر ظاهر هم که ونوم همونی بود که باید باشه. و البته اپیزود ۱۳ که اپیزود اصلی ونوم هست به نوعی از اولین حضور های او الهام گرفته که سعی کرده به جای اینکه پیتر رو بکشه زندگی پیتر رو جهنم کنه! فقط ای کاش سیمبیوت رو مثل دنیای آلتمیت زمینی و علمی نشون میدادند. البته میشه یه طوری نتیجه گرفت که سازندگان نمیخواستند پدر پیتر و پدر ادی براک و داستان های اونا رو وارد بکنند و قضیه رو شلوغ کنند و میخواستند تمرکزشون روی میتر و ادی بمونه برای همین سعی کردند از اوریجین ساده تر سیمبیوت استفاده کنند. به هر حال هم ونوم دنیای آلتمیت و هم ونوم سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده: عالی بودند. بقیه موارد این مقاله هم بسیار جالب بودند و واقعا لذت بردم.
با تشکر از آقای شیرزاده عزیز.
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#3 Ilia koohbor 1400-07-11 10:19
درود :-)
خیلی ممنون بابت این مقاله! ;-)
راستش از دیدن مورد 10 واقعا تعجب کردم چون اصلا فک نمیکردم دیگه اوضاع رابطه مردعنکبوتی و ونوم تا این حد داغون شه که کار به این جا بکشه!
ولی از مورد 8 خوشم اومد ، چون واقعا اریجینش نسبت به قبل جذاب تر شده بود و یخورده پیچش داستانی گرفته بود.
و اگر دقت کنید میبینید که یجورایی توی فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ، از مورد 8 استفاده شده!!لبته منظورم از لحاظ نحوه خلق شدن ونوم بود ...
چون توی فیلم شاهد هستیم که یجورایی سرگذشت ریچارد پارکر هم همینجوریه :lol: یعنی اونم (به همراه دکتر کانرز)داشته روی یک چیزی کار میکرده برای درمان بیماری ها ولی ونوم نبوده بلکه عنکبوت ها بودن :lol: و جالب تر اینکه اونم دقیقا در سانحه هوایی کشته شد!!:D
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1400-07-11 14:23
با سلام.
شاید باورتون نشه ولی به غیر از مورد ۹ همه موارد رو میدونستم. که میشه گفت همشون به لطفا کمیکهایی بوده که سایت ارائه کرده مخصوصا سری ونوم و مقالات مرتبط باهاش.

راستی من خیلی منتظر شماره ۲۰۰ ونوم هستم. میدونم سر ادیتورها و مترجم ها خیلی شلوغه. ولی فرصت رو غنیمت دونستم که بپرسم کی میاد؟
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-07-11 15:50
به نقل از hassan91:
با سلام.
شاید باورتون نشه ولی به غیر از مورد ۹ همه موارد رو میدونستم
من که باورم شد :-| (شوخی سطحی بود)
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-07-11 19:08
سلام ممنون از آقای شیرزاده عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1400-07-11 22:52
به نقل از masiha_87:
به نقل از hassan91:
با سلام.
شاید باورتون نشه ولی به غیر از مورد ۹ همه موارد رو میدونستم
من که باورم شد :-| (شوخی سطحی بود)

آخه میدونی خودم باورم نشد :-* :lol:

راسش واسه مورد ۱۰ که چهار شگفت انگیز کمک حال پیتر شدن بعد اینکه سیمبیوت از پیتر پارکر جدا شد دیگه لباسی تنش نبود و جانی استورم یه کاستوم کاملا معرکه داد بهش :-? (البته یه شیطنت ریزی هم کرده بود :-* ) و اینکه جانی استورم واسش سوال بود چرا مرد عنکبوتی یه دوربین عکاسی حمل میکنه؟

s4.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-07-12 00:10
به نقل از hassan91:
به نقل از masiha_87:
به نقل از hassan91:
با سلام.
شاید باورتون نشه ولی به غیر از مورد ۹ همه موارد رو میدونستم
من که باورم شد :-| (شوخی سطحی بود)

آخه میدونی خودم باورم نشد :-* :lol:

راسش واسه مورد ۱۰ که چهار شگفت انگیز کمک حال پیتر شدن بعد اینکه سیمبیوت از پیتر پارکر جدا شد دیگه لباسی تنش نبود و جانی استورم یه کاستوم کاملا معرکه داد بهش :-? (البته یه شیطنت ریزی هم کرده بود :-* ) و اینکه جانی استورم واسش سوال بود چرا مرد عنکبوتی یه دوربین عکاسی حمل میکنه؟

s4.uupload.ir/.../...

شاید به خاطر اینه که خودش عکاس نیست! بعضی از همکارای پدرم تقریبا کارشون به عکاسی مربوط بود. برای روزنامه و این حرفا!!! خداوکیلی یه روز رفتم دیدم چقد کارشون سخته مخصوصا اینکه برای ی روزنامه ی معتبر سراسری بخوای عکس بگیری. احتمال میدم اگه این خلاقیت پیتر رو میدیدن حسابی ازش برای موقعیت های دشوار عکاسی ایده میگرفتن :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44