10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

10 حقیقت جدیدی که با خواندن کمیک بوک ها و کتاب "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

در این مقاله فوق العاده جالب که خیلی برای نوشتنش وقت گذاشتم میخوام اطلاعاتی بهتون بدم درباره داستان بازی Spider-Man برای کنسول PS4 که تو خود بازی نبودند!

مقدمه: بازی Marvel’s Spider-Man شاهکاری بود که سال 2018 عرضه شد و هنوز هم که هنوزه درباره ش مقاله مینویسند زیرا پر است از لحظات ناب کمیک بوکی که به تاریخچه غنی شخصیت اسپایدرمن ادای احترام میکنند. و اما چون پیتر پارکر در این بازی چند سالی است که اسپایدرمن شده پس معلومه که کلی ماجرا و اتفاق در سالهای قبل داستان بازی برایش رخ داده که مارول برای اینکه ما رو با بخشی از آنها آشنا کنه ، رُمانی به نام "پیشنهاد خصمانه" (Hostile Takeover) منتشر کرد که حالتی پیش درآمدی داشت و داستانش قبل از داستان بازی بود و کلی اطلاعات به ما داد:

پبشنهاد خصمانه - hostile takeover

همچنین مارول سه سری کمیک بوک از روی این بازی منتشر ساخته تا داستان آن را اقتباس و حتی تکمیلش کنند که هر سه آنها در سایت spidey.ir ترجمه شده اند (در اینجا، اینجا و اینجا):

  شهر در جنگ

و حالا من با بررسی این آثار میخواهم 10 اطلاعات جدید و  مهمی بهتون درباره این بازی بهتون بدم که تو بازی بهشون اشاره نشد!

 

1- اسپایدرمن قبلا هم کینگ پین را به زندان انداخته بود!

  اسپایدرمن قبلا هم کینگ پین را به زندان انداخته است!

گفتم که رمان "پیشنهاد خصمانه" حالت پیش درآمد بر داستان بازی اسپایدرمن PS4 داره و به همین دلیل بیشتر روی «ویلسون فیسک» ملقب به کینگ پین تمرکز میکنه. ما با خوندن این رمان متوجه میشیم که قبل از وقایع این بازی ، اسپایدرمن تونسته بود برای مدتی کوتاهی فیسک را پشت میله های زندان بیندازه. ولی وکلای او تونستند از خلاء های قانونی استفاده کرده و آزادش کنند (آزادی کینگ پین باعث شد پیتر دلسرد بشه و حتی بخواد خودش رو بازنشسته کنه). اما اسپایدرمن تصمیم میگیره راهی پیدا کنه برای اینکه فیسک را به طور دائمی به زندان بیندازه ولی مساله اینه که او تونسته  فعالیت های خودش را قانونی جلوه بده و حتی وارد کارهای خیرخواهانه برای اقشار کم درآمد جامعه شده. و البته همانطور که در همان مرحله نخست از بازی دیدیم اسپایدرمن تونست فیسک را دوباره به زندان بیندازه.

 

2- اسپایدر خونین (Blood-Spider)!

  اسپایدر خونین (Blood-Spider)!

در مورد قبلی گفتم که اسپایدرمن و کینگ پین با هم تاریخچه ای پر از دشمنی داشتند. ما همچنین با خواندن رمان"پیشنهاد خصمانه" میفهمیم که فیسک به شدت از اسپایدرمن کینه به دل گرفت و از فردی به نام «مایکل بینگهام» (Michael Bingham) استفاده کرده تا خودش را جای مرد عنکبوتی جا بزنه. بینگهام یک خلافکار دیوانه بود که تحت آزمایش های مخفی شرکت آزکورپ قرار گرفت و به قدرت های ویژه دست یافت (آزکورپ وانمود میکرد این آزمایشات قرار است بیماری ها را درمان کند ولی در اصل هدفش این بود که قدرت های مرد عنکبوتی را بازخلق کند!). بینگهام از سوی کینگ پین لباسی عین لباس مرد عنکبوتی دریافت کرد و دست به جنایت های زیادی زد تا نام مرد عنکبوتی را خراب کند (مثلا یک رستوران را منفجر کرد و آدم های بیگناه زیادی را به قتل رساند). او در ضمن به خودش لقب «اسپایدر خونین» (Blood-Spider) داد ولی  در نهایت اسپایدرمن او را شکست داد و روانه زندانش کرد. او هنوز زنده است ولی ما اشاره ای بهش در بازی ندیدیم. پس شاید در قسمت بعدی بیاید. اما در دنیای کمیک هم ما این شخصیت را داشتیم که میتونید اینجا راجع بهش اطلاعاتی کسب کنید.

مرد عنکبوتی خونین

(او توسط «رِد اسکال» و «تسک مستر» استخدام شد تا قدرت هایی مشابه با مرد عنکبوتی پیدا کند).

 

3- اِکو (Echo)

  اِکو (Echo)

یکی از شخصیت هایی که در بازی نیست ولی در رمان "پیشنهاد خصمانه" حضور بسیار مهمی داره، «مایا لوپز» (Maya Lopez) هستش که بهش لقب «اِکو» داده شده. او یک دختر ناشنوا هستش که مهارت های هنرهای رزمی دارد و ویلسون فیسک وقتی او کوچک بود پدرش را که از اعضای مافیا بود کشت و مایا را به فرزند خواندگی قبول کرد. اولش در کتاب اینطور میخوانیم که مایا تنها هدفش اینه که اسپایدرمن را بکشه زیرا فیسک به دروغ بهش گفته که اسپایدرمن قاتل پدرشه ولی وقتی اسپایدرمن مدارک پلیس رو به مایا نشون میده و بهش ثابت میکنه که فیسک پدرش رو کشته متقاعد میشه  به متحد اسپایدرمن تبدیل بشه و با کینگ پین مبارزه کنه.

لازم به ذکره که مایا لوپز در دنیای کمیک های مارول و داستان های «بی باک» (Daredevil) حضور داره. سرگذشت او همونیه هستش که الان خوندید ، با این تفاوت که در دنیای کمیک فیسک بهش گفته بود که «مت مورداک» (بی باک) پدرش رو کشته.

 

4- ویلسون فیسک میخواسته وزیر دارایی بشه!

   ویلسون فیسک میخواسته وزیر دارایی بشه!

اسم رمان "پیشنهاد خصمانه" این سئوال را مطرح میکنه که منظور از «پیشنهاد خصمانه» چیه و این پیشنهاد از طرف چه کسی مطرح میشه؟ وقتی رمان را میخوانیم متوجه میشیم که این پیشنهاد در واقع از سوی ویلسون فیسک به شهردار شهر یعنی نورمن آزبورن داده میشه تا بهش کمک کنه به وزیر دارایی تبدیل بشه! (فیسک مصمم بود تا با وزیر شدن نفوذ خودش را بیشتر و بیشتر بکنه). سپس متوجه میشویم که فیسک مدرکی علیه آزبورن داره و با استفاده از اون میخواد ازش اخاذی کنه تا مجوز وزیر بودنش رو بگیره. ولی اِکو اون رو نابود میکنه و باعث میشه فیسک به هدفش نرسه. ما هرگز متوجه نمیشیم که این مدرک دقیقا چیه ولی باید جالب باشه که در آینده معلوم بشه فیسک چه آتویی از نورمن داشته!

 

5- علت و نحوه ساخته شدن لباس سرعت

 علت ساخته شدن لباس سرعت

یکی از لباس های اُریجینالی که مختص بازی اسپایدرمن PS4 خلق شد، «سرعت» (Velocity) نام داشت. این لباس را میشد در بازی آزاد (Unlock) کرد و اگر آن را بر تن میکردید به سرعت فوق بشری دست پیدا میکردید! در حالی که هیچ توضیحی درباره اینکه مرد عنکبوتی چطور این لباس را به دست آورده داده نشد. در عوض مارول کمیک "مرد عنکبوتی: سرعت" را منتشر ساخت که در آن قضیه این لباس را به طور کامل توضیح داد. این کمیک را به طور کامل در اینجا ترجمه کرده ایم و داستانی داره که به طور کامل در دنیای بازی اسپایدرمن PS4 جریان داره ولی در بازی بهش اشاره نشد! به طور خلاصه براتون بگم که با خوندن این کمیک مشخص شد که دختر نوجوانی به نام «هِیلی هاروی» (Haley Harvey) چند ماه قبل از اینکه پدرش به نام «جیمز هاروی» کشته شود به دنیا آمد و قدرت هایش در سرعت فوق بشری باعث شد تا کنترلش را از دست بدهد و به آتش کشیده شود! پیتر پارکر به کمک مری جین، چند تغییر مهم در لباس خودش ایجاد کرد تا سرعتش بالا رود و اینگونه لباس سرعت خلق شد.

لباس سرعت مرد عنکبوتی

او میخواست با درست کردن این لباس در وهله اول جلوی این دختر را بگیرد و بعدش هم باهاش صحبت و آرومش کنه. اسپایدرمن در آخر لباس ویژه ابرقهرمانی به هیلی داد تا یک ابرقهرمان تندرو باشد.

هِیلی هاروی

 

6- نورمن آزبورن قبلاً روی جیمز هاروی آزمایش کرده بوده

در مورد قبلی گفتم که «جیمز هاروی» پدر «هیلی هاروی» بود که قدرت های فوق بشری داشت. در شماره 2 از از کمیک "مرد عنکبوتی: سرعت"، «بن یوریک» (از خبرنگاران ارشد «دیلی بیوگل») به مری جین و پیتر پارکر ویدئوهایی را از آزمایشگاه ژنتیکی آزکورپ نشان میده که با تماشای آنها متوجه میشوند نورمن آزبورن روی جیمز هاروی آزمایش های ژنتیکی انجام داده و باعث شده تا به قدرت فوق بشری فرا صوت دست پیدا کنه و البته بعدا همین قدرت ها باعث شد آتش بگیره و بسوزه.

جیمز هاروی

ما در بازی اسپایدرمن PS4 هم دیده بودیم که سالها پیش نورمن آزبورن روی «مارتین لی» آزمایشات انجام داده بود. ولی چیزی از جیمز هاروی نشنیده بودیم که در این کمیک شنیدیم!

 

7- مرد زنبوری و کوئنتین بک

«فریتز وان مه یر» (Fritz von Meyer) ملقب به «مرد زنبوری» (Swarm) از دشمنان درجه 3 مرد عنکبوتی در دنیای کمیک به شمار میاد که اینجا میتونید درباره ش اطلاعات خوبی کسب کنید. یک بار در یکی از پادکست های آقای «جیمسون» در بازی اسپایدرمن PS4 به مرد زنبوری اشاره شد ولی در خودِ بازی او را ندیدیم (گفته میشه قرار بوده در بازی باشه ولی در نهایت ازش حذف شد). اما در شماره دوم از کمیک "شهر در جنگ" او را دیدیم که در حال نبرد با مردعنکبوتیه (تو ویدئویی که گانکه برای مایلز مورالز فرستاده بود):

کمیک اسپایدرمن ps4

همچنین در کمیک "مرد عنکبوتی: سرعت" نیز مرد زنبوری حضور داشت:

مرد زنبوری

در واقع  شماره 1 از این کمیک با نبرد مرد عنکبوتی با او در باغ گیاه شناسی بروکلین شروع میشه و پس از این نبرد هستش که اسپایدرمن به سرش میزنه لباس خودش را زرهی کنه. سپس او یک بار دیگر با مرد زنبوری روبرو میشه (در شماره 4) و چون لباس سرعت را برای خودش درست کرده بود به راحتی او را شکست میده.

و اما در شماره 2 از همان کمیک "مرد عنکبوتی: سرعت"، مری جین موفق میشود تا پیتر پارکر را پیش یک نفر ببرد که ادعا میکند در کار احضار روح تخصص دارد! (چون اون موقع فکر میکردند «هیلی هاروی» یک روح است). وقتی وارد مغازه این آدم شدند خودش را «کوئنتین بک» معرفی کرد!

میستریو - مرد عنکبوتی ps4

و حتما به عنوان هوادار مرد عنکبوتی میدانید که کوئنتین بک نام حقیقی یکی از دشمنان معروف اسپایدرمن به نام «میستریو» است!

اما مشخص میشد او یک شارلاتان است که به کمک فضای مجازی و اینجور چیزا میخواد از مشتریان خودش پول به جیب بزنه. حتی وقتی بک میخواهد مراسم احضار روح برگزار کند نوعی طلسم به سر خودش نصب کرده که شبیه به اون دکمه های چشم مانند روی لباس کلاسیک او هستند:

کوئنتین بک | «میستریو»

در هر حال پیتر پارکر کوئنتین بک را نمیشناسه و متوجه نمیشه که او همان میستریو هستش و این یه مقدار تناقض برانگیز است چون اگه یادتون باشه در بازی اسپایدرمن PS4 به میستریو اشاره شد. اونم برای سه بار. اولینش وقتی بود که داخل یکی از کوله پشتی های قدیمی پیتر پارکر، تکه ای از کلاهخود میستریو را پیدا کردیم و خود پیتر هم گفت که از آن ایده گرفته برای ساختن لنزهای چشمی رو ماسک خودش:

ایستراگ باز ی اسپایدرمن ps4

همچنین در یکی از کوله پشتی های او کتابی را پیدا کردیم که توسط فردی به نام «لودویگ راینهارت» (Ludwig Rinehart) نوشته شده و علاقمندان به داستان های مرد عنکبوتی میدانند که میستریو چند باری از هویت جعلی  روانپزشکی به نام «لودویگ راینهارت» استفاده کرده:

مایستریو

و البته در بازی جایی هستش که اسپایدرمن در یک هالووین پارتی به دنبال «دکتر ایزاک دلانی» میگرده و یه نفر رو میبینه که به مناسبت هالووین لباس میستریو بر تن داره و دنبالش میکنه (این خانم بدجوری تو نقش میستریو فرو رفته بود!!):

(سکانس جالب و بامزه ای هستش که میتونید اینجادانلودش کنید). پس همه اینها نشون میده اسپایدرمن در دنیای بازی PS4 قبلا با میستریو روبرو شده ولی چرا کوئنتین بک را در این کمیک نشناخت؟ شاید تا به حال هویتش براش فاش نشده، ها؟ ولی چرا کوئنتین بک اومده یک مغازه احضار ارواح باز کرده و به نظر آدم تازه کاری میاد؟ اگه کسی پاسخی داره تو بخش نظرات ارائه بده!

 

8- جزئیات رابطه بین اسپایدرمن و گربه سیاه

اسپایدرمن - بلک کت

بازی اسپایدرمن PS4، دارای سه بسته الحاقی یا همان DLC بود که پس از اتمام داستان بازی به آن اضافه شد و روی شخصیت خبیث «هَمِر هِد» (کله چکشی) و همچنین شخصیت های «بلک کت» (فلیشیا هاردی) و «سیلور سیبل» تمرکز میکرد. ما با انجام این DLC ها متوجه شدیم پیتر و فلیشیا در زمان گذشته با هم رابطه داشتند ولی به جزئیات آن اشاره نشد. تا اینکه در سری کمیک بوک 5 قسمتی "گربه سیاه ضربه میزند" این جزئیات به ما نشان داده شد. البته این کمیک قرار بود داستان اون DLC رو به صورت کمیک بوکی به تصویر بکشه و این کار را هم به نحو احسن انجام داد ولی در عین حال چیزهایی را هم نشان ما داد که در بازی ندیده بودیم. به طور مثال متوجه شدیم این رابطه زمانی رخ داد که پیتر با مری جین بهم زده بود و تنها بود و این موضوع شباهت زیادی هم به دنیای کمیک داشت (این مقاله و این مقاله را بخوانید).

یعنی پیتر به طور اتفاقی وقتی فلیشیا داشت یک سرقت انجام میداد با او روبرو شد و بعد علاقه ای بین آنها پیش آمد که باعث شد اسپایدرمن هویت واقعی خودش را برای فلیشیا فاش کنه و آنها شب ها اکثرا با هم بودند (!) ولی پیتر هرگز با این قضیه کنار نیومد که فلیشیا یک سارقه و مدام بهش اخطار میداد که اقلام مسروقه را برگردانده.

همچنین شاهد بودیم که اسپایدرمن و گربه سیاه با هم تیم آپ هم کردند و با امثال شوکر ، الکترو و والچر هم مبارزه کردند:

تیم اپ اسپایدرمن - گربه ساه

اما در نهایت اختلاف نظر آنها اونقدر زیاد شد که از هم جدا شدند:

پیتر پارکر - فلیشیا هاردی

 

9- علت جدا شدن پیتر و مری جین

در بازی اسپایدرمن PS4 شاهد بودیم که اولش پیتر و مری جین دیگه مثل قبل با هم رابطه ندارن. البته در طول داستان اونا به هم نزدیک تر شدند و در نهایت هم دوباره با هم شدن. اما به طور قطعی توضیح داده نشد اونا اولش چرا با هم به هم زده بودن. اینم بگم که در طول بازی اشاراتی شد که پیتر خیلی نگران مری جین هستش و از اینکه یک خبرنگار شده و دست به کارای خطرناک میزنه ناراحته. و این میتونسته دلیل اصلی جدایی آنها باشه زیرا شاید پیتر بیش از حد نگران مری جین بوده و این باعث ناراحتی مری جین میشده و با شخصیت مستقل او در تضاد بوده. تا اینکه در شماره 3 از کمیک "گربه سیاه ضربه میزند" شاهد فلش بکی بودیم که نشان داد یک بار اسپایدرمن نبرد سختی با اسکورپیون انجام داد که باعث زخمی شدن اسپایدرمن شد و اخبار هم اعلام کرد که احتمالا اسپایدرمن کشته شده.

عقرب مرد عنکبوتی

و مری جین هم اخبار رو دید و واقعا نگران پیتر شد و وقتی پیتر برگشت خونه بهش گفت که "دیگه نمیتونه ادامه بده":

پیتر مر یجین

اسپایدرمن همسر

البته این رو هم دیدیم که مری جین بعد از گذشت 2 هفته خواست به پیتر پیام بده و به نوعی ازش عذر خواهی بکنه و ازش در اینکه بتونه در دیلی بیوگل خبرنگار بشه کمک بخواد اما هنوز پیامک را نفرستاده بود که دید پیتر در قالب مرد عنکبوتی با گربه سیاه تیم آپ کردن تا با والچر بجنگن!

 

 

10- چه بر سر گربه سیاه آمد؟

DLC آخر بازی اسپایدرمن PS4 با شکست خوردن کله چکشی (که کاملا حالت روباتیک پیدا کرده بود) تموم میشه و ما از سرنوشت گربه سیاه با خبر نمیشویم (او که مرده پنداشته میشد قبل از نبرد نهایی خودش را نشان داد و در لحظه ای حساس به اسپایدرمن و سیلور سیبل کمک کرد و نجاتشان داد). اما در شماره آخر از کمیک "گربه سیاه ضربه میزند" شاهد بودیم که وقتی اسپایدرمن کله چکشی را تحویل پلیس میده میبینه که گربه سیاه اون اطرافه و یه ماشین پلیس را هم میدزده. پس به تعقیبش میپردازه:

تعقیب مرد عنکبوتی

البته فلیشیا موفق به فرار میشه و در همان شب میبینیم که رفته سراغ انبار کانتینرها و به پول و ثروت کله چکشی دست پیدا کرده که ناگهان سر و کله مری جین پیدا میشه:

مری جین گربه سیاه

در واقع مری جین با تحقیقاتی که انجام داده بوده به این نتیجه رسیده که گربه سیاه مرگ خودش رو جعل کرده بوده تا بین کله چکشی و مرد عنکبوتی و سیلور سیبل جنگ راه بیفته و در آخر بتونه با همه پول های خانواده های مافیایی شهر فرار کنه. در نهایت اسپایدرمن سر میرسه و فلیشیا را تارمالی میکنه و پلیسا هم سر میرسن و فلیشیا رو دستگیر میکنند و با خودشون میبرن.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی PS4: شهر در جنگ"  ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی PS4: سرعت" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مرد زنبوری» (SWARM) بدانید

شماره آخر از کمیک بوک "مرد عنکبوتی: گربه سیاه ضربه میزند" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی  

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

بازی " SPIDER-MAN " پرفروش ترین بازی ماه سپتامبر لقب گرفت !

مرد عنکبوتی PS4 رکورد سریع ترین فروش سال را شکست!

10 صدا پیشه برتر بازی مردعنکبوتی PS4

بازی اسپایدرمن PS4 برنده دو جایزه شد!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-05-19 17:24
این مقاله را از مدتها پیش در نظر داشتم که بنویسم و براش خیلی تحقیق کردم ولی منتظر شدم تا ترجمه کل کمیک های بازی اسپایدرمن ps4 تموم بشه و بعدش بنویسمش
به نظرم بهترین راهی که میتونید از نویسنده مقاله تشکر کنید اینه که مقاله ش رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا درست بشه
این مقاله باید از هر نظر perfect باشه!
نقل قول کردن
The spider
#2 The spider 1399-05-19 17:37
مقاله خیلی مفید و کاملی بود، خسته نباشید.
به نظرم خیلی کار درستی کرد اینسامنیاک که علاوه بر بازی و DLCهای مربوط بهش کمیک و رمان هم از بازی منتظر کرد تا این تجربه با نهایت جزئیات و دقت باشه و کارشون هم عالی بود.
مقاله هم از هر نظر کامل و دقیق بود واقعا عالی بود و خیلی کمک کرد.
فقط یه درخواست داشتم
این رمان Hostile Takeover رو میتونید به صورت PDF اگر در دسترس دارید برای دانلود قرار بدین؟ چون خیلی دنبالش گشتم.
نقل قول کردن
ali spidey 99
#3 ali spidey 99 1399-05-19 17:42
واقعا مقاله ی perfect ای بود!
من که از این بازی خیلی خوشم میاد.
خیلی باحاله.
و اما در مورد شماره ۷.
به نظر من شاید میستریو کوئنتین بک نبوده.
چون استاد خود شما هم تو مقاله ی معرفی میستریو گفتید که چندین هویت داشته و به جز کوئنتین بک افراد دیگری هم میستریو بودن.
من این احتمال رو میدم.
یا
همون طور که تو مقاله گفتین هویت میستریو شاید هنوز فاش نشده.البته بازهم این موضوع تناقض هست.
چون خودتون تو مقاله گفتین که کوئنتین بک به نظر تازه کار میومد.
غلط املایی هم ندیدم.چون اصلا خیلی با علاقه می خوندم و توجه زیادی نکردم.
ممنون از آقای ترابی برای این مقاله ی perfect
نقل قول کردن
master spider
#4 master spider 1399-05-19 17:43
با سلام خدمت جناب آقای ترابی بابت این مقاله که حتما زمان زیادی را به خود اختصاص داده.
درباره سوال شما در ارتباط با کوئینتن بک باید بگویم که باید چندین احتمال را درنظر گرفت. احتمال اول اینکه شاید مارول کاملا توجهی روی وقایع بازی نداشته و تنها تمرکزش روی اریجین لباس سرعت او بوده. احتمال دیگر اینکه شاید آن شخص کوئینتن بک نبوده یا شاید تغییر چهره داده. باز هم بابت مقاله تشکر میکنم.
نقل قول کردن
iron-punk
#5 iron-punk 1399-05-19 18:34
سلام مقاله ی عالیی بود
فقط یه سوال
شما رمان پیشنهاد خصمانه رو ترجمه کدین اخه من شمارهی 2 و 3 و4 و کلا هر شماره ای که مربوط به کینگ پین میشه رو توی کمیک نخوندم اخه من کینگ پین رو فقط در شماره ی اول شهر در جنگ دیدم
ممنون میشم اگه جواب بدید
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#6 Amazing Spidey 1399-05-19 18:35
من دو سه قسمت از کمیک شهر در جنگ رو قبلا خوندم و حس می‌کنم که بیشتر برای استفاده از محبوبیت بازی و فروش بوده
در چندجا از کمیک که کاملا شاهد مغایرت برخی از چیزها با داستان بازی هستیم و چیزهایی تو کمیک هست که تو بازی نیست
داستان بازی به اندازه کافی خوب و کامل هستش و به نظرم اگه مارول می‌خواست بهتر از این محبوبیت استفاده کنه باید به داستان قبل از بازب یا داستان بعد از بازی می‌پرداخت و این جوری اتفاقا تناقضی هم‌بوجود نمی‌امد
درهرحال دست آقای ترابی هم دردنکنه و زحمت زیادی هم بابت نوشتن این مقاله کشیدن
انشاالله یه ماه دیگه بازی اونجرز و مقالاتی شبیه به این
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-05-19 18:43
اسناد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
راستش بار ها تو بخش نظرات کمیک های ps4 میدیم که در مورد این حرف میزدید که این کمیک ها کامل کننده داستان بازی هستن و خوب من که بازی رو انجام ندادم خیلی خیلی دوست داشتم بفهمم این نکات چی هست بازم ازتون تشکر میکنم
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-05-19 19:12
به نقل از iron-punk:

فقط یه سوال
شما رمان پیشنهاد خصمانه رو ترجمه کدین اخه من شمارهی 2 و 3 و4 و کلا هر شماره ای که مربوط به کینگ پین میشه رو توی کمیک نخوندم اخه من کینگ پین رو فقط در شماره ی اول شهر در جنگ دیدم
ممنون میشم اگه جواب بدید

شما چند سالته؟ تو عمرت رمان خوندی؟ به نظرت میشه یه رمان 336 صفحه ای رو که فقط متنه و یک دونه عکس هم نداره به این راحتی ترجمه کرد؟ بعدشم چه لزومی داره که بنده مثلا یک سال عمر خودم رو صرف ترجمه همچین رمانی بکنم در حالی که تمام نکات مهمش رو الان براتون گفتم؟!!!
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-05-19 19:14
به نقل از Amazing Spidey:
من دو سه قسمت از کمیک شهر در جنگ رو قبلا خوندم و حس می‌کنم که بیشتر برای استفاده از محبوبیت بازی و فروش بوده
در چندجا از کمیک که کاملا شاهد مغایرت برخی از چیزها با داستان بازی هستیم و چیزهایی تو کمیک هست که تو بازی نیست
داستان بازی به اندازه کافی خوب و کامل هستش و به نظرم اگه مارول می‌خواست بهتر از این محبوبیت استفاده کنه باید به داستان قبل از بازب یا داستان بعد از بازی می‌پرداخت و این جوری اتفاقا تناقضی هم‌بوجود نمی‌امد
درهرحال دست آقای ترابی هم دردنکنه و زحمت زیادی هم بابت نوشتن این مقاله کشیدن
انشاالله یه ماه دیگه بازی اونجرز و مقالاتی شبیه به این

اینکه بخوان براساس محبوبیت بازی کمیک بزنن که از قدیم مرسوم بوده
ولی من اصلا حس نکردم این مغایرت ها رو و اتفاقا اگر با دقت بخونی متوجه میشی هر چیزی رو اضافه کردن به روایت داستان بازی کمک کرده. و البته تعجب کردم از اینکه مارول طراح و و نویسنده ای به این خوبی رو برای این کمیک اختصاص داده
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-05-19 19:15
به نقل از The spider:

فقط یه درخواست داشتم
این رمان Hostile Takeover رو میتونید به صورت PDF اگر در دسترس دارید برای دانلود قرار بدین؟ چون خیلی دنبالش گشتم.

والا من فایلش رو ندارم کتابش رو به صورت فیزیکی دارم
نقل قول کردن
king spidey 2
#11 king spidey 2 1399-05-19 20:21
استاد ترابی خسته نباشید مقاله فوق العاده بود
قضیه میستریو خیلی پیچیدس چون یه تیکه شکسته از تنگ میستریو بود تو بازی یعنی صورتش رو دیده و هویتشو میدونه پیتر و البته اون بچهه تو اون قسمت از بازی ک لباس میستریو تنش بود یه نشونس چون اگه میستریو تو این چند سالی که پیتر مردعنکبوتی شده بود وجود نداشت از کجا این لباس رو دراورده پس اون بچهه{اصل مطلب اینکه میستریو بوده ولی هویتش رو با همون کلک ها مخفی کرده احتمالا}
نقل قول کردن
goblin hunter
#12 goblin hunter 1399-05-19 21:08
سلام استاد مقاله خيلي خوبي بود و واقعا هم بازي و هم كميكش عالي است
نقل قول کردن
master spider
#13 master spider 1399-05-19 21:29
به نقل از master spider:
با سلام خدمت جناب آقای ترابی بابت این مقاله که حتما زمان زیادی را به خود اختصاص داده.
درباره سوال شما در ارتباط با کوئینتن بک باید بگویم که باید چندین احتمال را درنظر گرفت. احتمال اول اینکه شاید مارول کاملا توجهی روی وقایع بازی نداشته و تنها تمرکزش روی اریجین لباس سرعت او بوده. احتمال دیگر اینکه شاید آن شخص کوئینتن بک نبوده یا شاید تغییر چهره داده. باز هم بابت مقاله تشکر میکنم.

البته یه احتمال دیگه هم هست. یادمه در انیمیشن تحسین شده مردعنکبوتی خارق العاده یادمه مردعنکبوتی وقتی برای اولین بار داشت با میستریو مبارزه میکرد چندین میستریو او رو محاصره کرده بودند و همه آنان ربات هایی بودند که توسط میستریو کنترل میشدند. این احتمال دارد که در نبردی که با میستریو داشته، رباتی بوده که توسط او کنترل میشده و مردعنکبوتی هنوز با میستریو واقعی روبرو نشده وگرنه اگه با میستریو واقعی روبرو شده و او را در زندان انداخته پس قاعدتا در بازی وقتی زندان Raft توسط دکتر اختاپوس نابود شد او هم فرار میکرد و بر علیه مردعنکبوتی می بود یا حداقل اشاراتی به فرار او میشد.
نقل قول کردن
mani34521
#14 mani34521 1399-05-19 22:24
سلام واقعا مقاله خوب و مفیدی بود و منو بیشتر با این شخصیت تو ps4 آشنا کرد بازم ممنون
نقل قول کردن
king spidey 2
#15 king spidey 2 1399-05-19 23:01
به نقل از master spider:
به نقل از master spider:
با سلام خدمت جناب آقای ترابی بابت این مقاله که حتما زمان زیادی را به خود اختصاص داده.
درباره سوال شما در ارتباط با کوئینتن بک باید بگویم که باید چندین احتمال را درنظر گرفت. احتمال اول اینکه شاید مارول کاملا توجهی روی وقایع بازی نداشته و تنها تمرکزش روی اریجین لباس سرعت او بوده. احتمال دیگر اینکه شاید آن شخص کوئینتن بک نبوده یا شاید تغییر چهره داده. باز هم بابت مقاله تشکر میکنم.

البته یه احتمال دیگه هم هست. یادمه در انیمیشن تحسین شده مردعنکبوتی خارق العاده یادمه مردعنکبوتی وقتی برای اولین بار داشت با میستریو مبارزه میکرد چندین میستریو او رو محاصره کرده بودند و همه آنان ربات هایی بودند که توسط میستریو کنترل میشدند. این احتمال دارد که در نبردی که با میستریو داشته، رباتی بوده که توسط او کنترل میشده و مردعنکبوتی هنوز با میستریو واقعی روبرو نشده وگرنه اگه با میستریو واقعی روبرو شده و او را در زندان انداخته پس قاعدتا در بازی وقتی زندان Raft توسط دکتر اختاپوس نابود شد او هم فرار میکرد و بر علیه مردعنکبوتی می بود یا حداقل اشاراتی به فرار او میشد.

به احتمال زیاد هردو یعنی هم کوله پشتی تو بازی و هم کمیک ایستراگ بوده ولی از طرفی هم ممکنه مقدمه چینی برای حضور گسترده میستریو تو قسمت دوم بازی باشه
نقل قول کردن
slade wilson
#16 slade wilson 1399-05-20 11:42
سلام استاد ترابی گفتین غلط تایپی بگیرید در شماره 7 خط 18 برانگیز نوشتین برانگیر گفتم تا اصلاح بشه چون به قول خودتون نمی‌خوام در مقالم خطایی باشه راستی مقاله عالی بود ;-)
نقل قول کردن
The spider
#17 The spider 1399-05-20 11:51
به نقل از mtm:
به نقل از The spider:

فقط یه درخواست داشتم
این رمان Hostile Takeover رو میتونید به صورت PDF اگر در دسترس دارید برای دانلود قرار بدین؟ چون خیلی دنبالش گشتم.

والا من فایلش رو ندارم کتابش رو به صورت فیزیکی دارم

مشکلی نیست ، فقط می خواستم نسخه شو برای کالکشنم داشته باشم چون نکات مهمش رو که توی این مقاله فهمیدم اونقدر ضروری نیست.
باتشکر از شما
نقل قول کردن
slade wilson
#18 slade wilson 1399-05-20 11:51
به نقل از iron-punk:
سلام مقاله ی عالیی بود
فقط یه سوال
شما رمان پیشنهاد خصمانه رو ترجمه کدین اخه من شمارهی 2 و 3 و4 و کلا هر شماره ای که مربوط به کینگ پین میشه رو توی کمیک نخوندم اخه من کینگ پین رو فقط در شماره ی اول شهر در جنگ دیدم
ممنون میشم اگه جواب بدید

رمانش خیلی طولانیه اساتید هم که بخش مهمشو توضیح دادن بچه های سایت سرشون خیلی شلوغه من که مترجم ادیتور و گرافیک نیستم اما بخدا خیلی کار سختیه # بیایید قدر بچه های سایت را بدونید
نقل قول کردن
Matingh
#19 Matingh 1399-05-20 15:52
به به به به خیلی خوب بود جدا بهتر از اسپایدی هم داریم مگه؟
دستتون درد نکنه استاد راستش غلط املایی ای پیدا نکردم :-)
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#20 Amir-Ali-2020 1399-05-30 20:20
بچه ها! من تو بازی اسپایدرمن ps4 اون تکه از کلاهخود میستریو رو پیدا کردم!
نقل قول کردن
HS-Spider
#21 HS-Spider 1399-07-05 20:55
لینک دانلود رمان Marvel's Spider-Man: Hostile Takeover به صورت فایل PDF:
uplooder.net/.../...).epub.pdf.html

بخونید و لذت ببرید ;-)
نقل قول کردن
spider gang
#22 spider gang 1399-07-19 17:53
سلام
مقاله مثل همیشه عالی بود
ممنون
نقل قول کردن
The one Spider-Man
#23 The one Spider-Man 1399-08-18 16:57
به نقل از HS-Spider:
لینک دانلود رمان Marvel's Spider-Man: Hostile Takeover به صورت فایل PDF:
uplooder.net/.../...).epub.pdf.html

بخونید و لذت ببرید ;-)


دمت گرم من یه عالمه دنبالش تو سایت های خارجی گشته بودم
نقل قول کردن
spidey avedecend
#24 spidey avedecend 1399-12-06 20:42
عالی :-)
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#25 Ilia koohbor 1400-10-16 14:12
درود!
مقاله عالی بود خیلی ممنون بابت این مقاله.
دوستان کسی میدونه نسخه فیزیکی این رمان رو کجا میشه پیدا کرد؟
نقل قول کردن
amin Hajati
#26 amin Hajati 1401-03-14 15:57
استاد الان که دیگه ریمستر بازی تریلرش اومده برای pc شما احتمال می‌دهیم روی کنسول xbox هم بیاد؟
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1401-03-14 16:01
به نقل از amin Hajati:
استاد الان که دیگه ریمستر بازی تریلرش اومده برای pc شما احتمال می‌دهیم روی کنسول xbox هم بیاد؟

نه. برای ایکس باکس نمیاد . ایکس باکس هم بازی های انحصاریش رو برای ps منتشر نمیکنه
نقل قول کردن
amin Hajati
#28 amin Hajati 1401-03-15 22:49
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
استاد الان که دیگه ریمستر بازی تریلرش اومده برای pc شما احتمال می‌دهیم روی کنسول xbox هم بیاد؟

نه. برای ایکس باکس نمیاد . ایکس باکس هم بازی های انحصاریش رو برای ps منتشر نمیکنه

مایلز هم بازیش برای pc تایید شد :-)
نقل قول کردن
امیر مهدی آل نبی
#29 امیر مهدی آل نبی 1402-08-28 14:13
به نقل از HS-Spider:
لینک دانلود رمان Marvel's Spider-Man: Hostile Takeover به صورت فایل PDF:
121uplooder.net/.../...).epub.pdf.html

بخونید و لذت ببرید ;-)

سلام ببخشید ولی لینکتون خرابه. وقتی که وارد سایت میشم، روی صفحه می‌نویسه که فایل مورد نظر یافت نشد. ممنون میشم اگه کسی این کمیک رو داره، لینکش رو برام بفرسته.
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1402-08-28 18:51
به نقل از امیر مهدی آل نبی:
به نقل از HS-Spider:
لینک دانلود رمان Marvel's Spider-Man: Hostile Takeover به صورت فایل PDF:
121uplooder.net/.../...).epub.pdf.html

بخونید و لذت ببرید ;-)

سلام ببخشید ولی لینکتون خرابه. وقتی که وارد سایت میشم، روی صفحه می‌نویسه که فایل مورد نظر یافت نشد. ممنون میشم اگه کسی این کمیک رو داره، لینکش رو برام بفرسته.

بفرما:

uplooder.net/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44