آیا DLC های اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

جدیدترین DLC بازی تحسین شده اسپایدرمن پی اس فور (PS4) تحت عنوان "جنگ بر سر حکمرانی" (Turf Wars) برای دانلود عرضه شده است و صاحبان کنسول PS4 میتوانند آن را بازی کنند. همانطور که در این خبر گفته شده بود در این DLC شاهد حضور یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی به نام «کله چکشی» (Hammerhead) میباشیم . ضمن این که اولین DLC نیز تحت عنوان "سرقت" (The Heist) ماه گذشته عرضه شد و روی گربه سیاه تمرکز میکرد. قرار است در ماه دسامبر سومین و آخرین DLC این بازی تحت عنوان Silver Linning عرضه شود که از اسمش معلومه قراره سیلور سیبل در آن نقش مهمی داشته باشه و احتمالا به اسپایدرمن کمک میکنه تا شهر را از دست نزاع هایی که به دست گروه های خلافکاری درست شده نجات دهد. 

DLC اول (سرقت) با نقدهای مثبتی روبرو شد و به طور گسترده ای از آن به عنوان یک محتوای خوب که به بازی اضافه شده، یاد شد. و البته فراموش نشود که بازی اسپایدرمن PS4 بسیار بسیار از نظر فروش و واکنش هواداران و منتقدین موفق بوده و کاندید چند جایزه منجمله بهترین بازی سال شده است (این خبر را بخوانید).

دی ال سی بازی مرد عنکبوتی

با خواندن نقدهای نوشته شده برای اولین DLC به این نتیجه میرسیم که شاید تنها نقطه ضعفش سطح سختی (difficulty level) بود. ضمن این که بعد از موفقیت بالای بازی به نظر میرسید بعد از چند ساعت گیم پلی تکراری میشود. این موضوع قابل درک است چون شرکت های سازنده بازی معمولا اولین DLC بازی های محبوب را استاندارد عرضه میکنند تا بازیباز زیاد متوجه تغییراتی در گیم پلی نشود.

خوشبختانه در DLC دوم دیگر شاهد این مساله نیستیم. یعنی اولین چیزی که نظر آدم را به خودش جلب میکند این است که بازی سخت تر شده و از اون حالت ساده DLC اول خارج شده است. بنابراین خیلی راحت میشه فهمید که این DLC را نمیتوان به سادگی پشت سر گذاشت. داستان با خلاصه سریعی از وقایع "سرقت" آغاز میشود (با نشان دادن تابلوی اعلانات در دفتر سروان «واتانابی»).

سروان واتانابی

 مقدمه خیلی سریع اشاره میکنه به ناپدید شدن گربه سیاه که "فرض بر آن میرود که مرده باشد" و حداقل در نیمه نخست داستان این آخرین باری است که از این شخصیت میشنویم. بنابراین تمرکز داستان روی «کله چکشی»، اسپایدرمن و واتانابی است.

همانطور که ذکر شد بازی یک راست وارد هیاهو میشود و اسپایدرمن و سروان واتانابی را میبینیم که بین نوعی جنگ بین گروه های خلافکاری در محله هارلم قرار گرفته اند چون افراد کله چکشی به تجهیزات «سیلور سیبل» دست پیدا کرده اند. این تجهیزات یک خبیث جدید را در مقابل اسپایدرمن قرار میدهد که شکست دادنش سخت است.

 بازی اسپایدرمن turf war

در واقع کله چکشی در DLC نخست معرفی شد و در اینجا میبینیم که به تجهیزات بر جای مانده از سیلور سیبل مجهز شده است (سپر دارد و یک جت پک) و از خودش الکتریسته ساطع میکند که بسیار مرگبار است. یعنی نه تنها جان (health) اسپایدرمن را خیلی کم میکند بلکه وب شوترهای او را نیز موقتا از کار می اندازد.

 کله چکشی

DLC قبلی جوری بود که به ریشه ها و المان های موفق بازی اصلی وفادار بود و آدم حس میکرد نوعی فصل اضافه است که به داستان اصلی ضمیمه شده است ولی این DLC تاریک تر و سخت تر شده و البته بهترین جنبه های بازی اصلی را هم حفظ کرده است . حتی اون پاد کست های بانمک جی. جونا جیمسون که قبلا وقتی اسپایدرمن در طول بازی مشغول تاب خوردن بود شنیده میشدند، اینجا دیگر شنیده نمیشوند ولی ما تماس دیگری از مایلز مورالز را داریم که از اسپایدرمن تقاضا دارد برای نبرد او را آموزش دهد.

نوع شخصیت کله چکشی جوری است که مناسب است برای فضاهای دارک و خفن گانگستری. در پایان ماموریت نخست شاهد هستیم که او از سر فلزی خودش استفاده میکند برای کشتن اعضای پلیس نیویورک (در حالی که واتانابی داره تماشا میکنه). پس از این که واتانابی حضور خاصی در DLC اول نداشت اما این دفعه نقش بزرگی را ایفا میکنه. او وجودش را خشم فرا میگیرد و تا اواسط داستان به مرزی میرسد که کاملا قاط بزند!

یوری واتانابی

با وجود اینکه DLC اول اختلاف بین اسپایدرمن و گربه سیاه را به طور جالب و سرگرم کننده ای به تصویر کشید اما در اینجا شاهد رابطه و تعامل به مراتب پیچیده و متفاوت تری بین اسپایدرمن و سروان واتانابی هستیم . ضمن این که این رابطه که در داستان اصلی بسیار با ثبات به نظر میرسید اما در پایان قصه کاملا بهم ریخته و از هم گسیخته میشود (به خاطر تصمیمی که واتانابی در قبال کله چکشی میگیرد). همین موارد باعث شده تا داستان این DLC بسیار هیجانی و نفس گیر از آب دربیاید.

ماموریت های فرعی (side missions) به مرور در بازی فاش میشوند (مثل شکست دادن و نابود کردن مکان های منتسب به افراد کله چکشی). این ماموریت ها نسبت به قبل خیلی سخت تر شده اند و همین باعث شده در لا به لای داستان به بارها به زحمت بیفتیم که در نوع خودش بسیار خوب و fun است.

شخصیت «اسکروبال» (Screwball) که در بازی و داستان اصلی حضور نصف و نیمه ای داشت در این DLC برمیگرده تا به سبک و سیاق خودش گند بزنه به حرفه اسپایدرمن . درسته کلا این شخصیت خیلی اعصاب خرد کن است ولی لااقل این دفعه ماموریت هایی که برامون تهیه کرده پیچیده تر و چالش برانگیز هستند. برای مثال اولین آنها یک چالش مخفی کاری است که حس گر های حرکتی بهش اضافه شده و اوضاع را پیچیده تر کرده است.

اسکروبال

حالا که صحبت از مخفی کاری شد باید گفت که خبری از اون بخش های یواشکی (!) مری جین در بازی نیست ولی یکی از ربات های اسپایدرمن را باید در کافه بی نام و نشان هدایت کرد. همین باعث شده تا نوعی تنوع و خلاقیت در گیم پلی به وجود بیاد و سازندگان خودشون هم فهمیده اند که اون سکانس های یواشکی عبور کردن از میان سربازان و موانع که در بازی اصلی با مری جین و گاهی هم با مایلز مورالز انجام میدادیم تا حدی خسته کننده شده اند.

DLC اول لذت بخش بود ولی دومی انگار یه چیز جدا و متفاوت از آن است (در حالی که از نظر داستانی در ادامه آن قرار میگیرد). هر دوی آنها ارزش وقت شما را دارند و لذت شما را در پی خواهند داشت . اگر DLC آخر هم به همین منوال باشد قطعا سونی، مارول و البته Insomniac   یک برگ برنده واقعی دیگر رو خواهند کرد.

بازی جدید اسپایدرمن همر هد - کله چکشی

DLC دوم یک خبیث قدیمی و کلاسیک اسپایدرمن را مدرنیزه میکند و ازش خبیثی مکار و بی رحم در حد و اندازه های کینگ پین میسازد . DLC اول خوب ولی قابل پیش بینی بود ولی دومی بهتره و از نظر داستانی و گیم پلی و درجه سختی بازیباز را مجذوب خودش میکنه.

 

مترجم: امیر علی قادری 

منبع : سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بازی " SPIDER-MAN " پرفروش ترین بازی ماه سپتامبر لقب گرفت !

مرد عنکبوتی PS4 رکورد سریع ترین فروش سال را شکست!

بازی اسپایدرمن PS4 برنده دو جایزه شد!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

North-wolf
#1 North-wolf 1397-09-04 13:20
سلام
این دی ال سی رو هم مثل قبلی تموم کردم. واقعا عالی بود و البته سخت.

باید بگم چون بازی رو پیش خرید کرده بودم دی ال سی اول که ده دلار بود برام رایگان شد. دی ال سی دوم رو هم نمیدونم چه قیمتی داشت اما برام رایگان بود. امیدوارم سومی هم رایگان باشه :-)

راستی بعد از این سه تا دی ال سی دیگه هیچ دی ال سی دیگه ای نمیسازن؟ یعنی دیگه کلا تموم میشه بازی اسپایدر من؟
امیدوارم بازم دی ال سی بسازن. حیفه که این بازی بره تو آرشیو.
نقل قول کردن
brg_1214
#2 brg_1214 1397-09-04 16:24
خیلی ممنون ، مقاله عالی بود :-) ;-)
نقل قول کردن
alihdz
#3 alihdz 1397-09-04 21:00
هیچکدوم رو بازی نکردم ولی مطمئنم عالی هستن
همونطور که استوری عالی بود واقعا این بازی شاهکار بود اون لحظه مبارزه با دکتر اختاپوس اشک آدم رو در میاورد
به نظر من که حیفه این بازی بهترین بازی سال نشه چون رقیب های بسیار سرسختی مثل RDR2 و GOW داره
ولی هنوزم یه شانسی داره باید ببینیم که ۶ دسامبر کدوم بازی بهترین بازی سال میشه

نگران نباش ساخت قسمت دوم بازی تایید شده و خدا کنه یا گرین گابلین یا ونوم رو توی قسمت دوم ببینیم تنها چیزی که باید داشته باشیم صبر هست (و البته پول :D )
نقل قول کردن
ma._.jafari
#4 ma._.jafari 1397-09-04 22:22
بنظرم با خود بازی میدادن در نقش ماموریت فرعی بعد وصل میکردن ب داستان اصلی بهتر بود بازی هم نمرات بیشتری میگرفت
.
.
.
راستی از وقتی عکس های لباس اسپایدرمن(اونی ک شبیه اسپایدرمن گذشته بود)لو رفت متوجه شباهت عجیبی بین لباس اسپایدرمن و لباس بلک ویدو تو اینفینیتی وار شدم ... مچ بند ها و قسمت جلویی لباس همشون شبیه همن و فک کنم با وجود نیک فیوری تو عکس ها شایعه اینکه اسپایدرمن با شیلد همکاری میکنه افزایش پیدا میکنه
نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
Benyamin
#5 Benyamin 1402-06-31 13:12
یه سوال داشتم من دیسک بازی marvel's spider-man game of the year edition رو دارم
چجوری دی ال سی رو برم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44