تاریخچه حضور ونوم (Venom) در دنیای بازی، از بدترین تا بهترین

تاریخچه حضور ونوم (Venom) در دنیای بازی،از بدترین تا بهترین

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "ونوم" (Venom) تقدیم شما میگردد.

 مقدمه: از همان سال 1988 که ونوم پایش را در دنیای کمیک گذاشت چنان قدرت ها و ظاهر جذابی داشت که همه رو جذب میکرد. همین ویژگی نیز باعث میشد که بازیسازان علاقه مند بشن از این شخصیت در بازی خودشون استفاده کنند.در این مقاله با تمامی حضور های ونوم در دنیای گیم از بدترین تا بهترین آَشنا میشوید که رتبه بندی توسط سایت GameSpotمی باشد.


22- The Amazing Spider-Man (1990)

بازی ونوم

کنسول: Gameboy

در این بازی نسبتا کوتاه ، ونوم به عنوان غول نهایی بازی ظاهر میشه و در یک فاضلاب تنها کاری که میکنه اینه که از تار های ونومیش بالا و پایین بره و به اسپایدرمن تار شلیک کنه! در کل این بازی اصلا خوب نبود و ونوم هم کسل کننده بود.

 

21- Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects (2005)

مارول نمیسیس

کنسول: GameCube, PS2, PSP, DS, Xbox

احتمالا این بازی رو یادتون نیاد چون اصلا بازی خوب و چندان محبوبی نبود یه بازی مبارزه ای بود که شخصیت های مختلف مارول از جمله اسپایدرمن در آن حضور داشتند. ونوم هم از شخصیت های قابل بازی بود.دیزاینش بد نبود اما از نظر گیم پلی درخور ونوم نبود (البته کلا سطح بازی پایینه) و Finisher اش هم افتضاح بود.

 

20- The Amazing Spider-Man vs. The Kingpin (1990)

بازی مرد عنکبوتی کینگ پین

کنسول: Sega Genesis, Game Gear, Sega CD

در این بازی خارق العاده (که اینجا  به عنوان یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی معرفی کرده ایم) ونوم هم حضور داشت. در واقع او گاهی اوقات هنگام مبارزه با دیگر غول ها ظاهر شد تا باس فایت را سخت تر کند و وقتی جان (life) شما داشت تمام میشد ، غیبش میزد! تا اینکه در مرحله ای که عکسش را در بالا میبینید باهاش باید مبارزه میکردید. او ضمناً کسی بود که تقریبا در انتهای داستان بازی، مری جین را برای کینگ پین گروگان میگرفت!

 

19- Spider-Man (1995)

کنسول: SNES, Sega Genesis

در این بازی side-scrolling که بر اساس سریال کارتونی "مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی  1994" ساخته شده ونوم به عنوان غول آخر بازی جلوتون سبز میشه و اتفاقا بسیار هم سرگرم کننده هستش و ونوم در حین مبارزه هی مخفی میشد و یهو از بالا به پایین میپرید! نکته جالب اینه که وقتی ونوم رو شکست میدادید سیمبیوت از ادی جدا و متلاشی میشد و شما میتونستید ادی براک (که بی هوش شده) رو ببینید.

 

18- Venom/Spider-Man: Separation Anxiety (1995)

کنسول: SNES, Sega Genesis

این بازی بر اساس داستان Venom: Separation Anxiety ساخته شده  که 5 سیمبیوت دیگر که با پرسنل شرکت بنیاد حیات پیوند خورده بودند بازگشتند. ادی براک نیز از ونوم جدا کرده بودند در نوعی سلول امنیتی زندانی بود و این 5 سیبمیوت او را آزاد کردند تا ازش کمک بگیرن که چه جوری سیمبیوت خودشونو کنترل کنن ولی در آخر طی اتفاقاتی که افتاد باعث شد ونوم آن ها را بکشد. در این بازی هم باید با این 5 سیمبیوت به اضافه کارنیج مبارزه کنید با فرق این که اسپایدرمن هم در بازی است. سبک بازی دقیقا همچون همون بازی Maximum Carnage هستش که سال قبلش اومد جلو تر بهش میپردازم و به همین خاطر بازی در نقش ونوم و مبارزه با دشمنان چندان برای کسانی که بازی قبلی رو تجربه کردن جذاب نبود.

 

17- Marvel Avengers: Battle for Earth (2012)

کنسول: Xbox 360 and Wii U

این تنها بازی مارول هستش که توسط شرکت Ubisoft ساخته شده. سبک این بازی مبارزه ای هستش و بر اساس داستان معروف Secret Invasion هستش. ونوم هم از شخصیت های قابل بازیه و قدرت های باحالی هم داره. در کل بازی بدی نیست ولی چندان هم ازش استقبال نشد و البته استفاده از کنترلر Wii U باعث لذت بخش تر شدن این بازی نشد.

 

16- Spider-Man: Friend or Foe (2007)

کنسول: Windows, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Wii, Xbox 360

در این بازی شما در نقش اسپایدرمن با ونوم تو یه کلیسای قدیمی میجنگید و تنها راه اینکه شکستش بدید این بود که ناقوس هارو به صدا در بیارید و بیفتید به جونش! بعد از اتمام این مرحله ونوم هم قابل بازی میشد و با اسپایدرمن تیم آپ داشت. قدرت های جالبی داشت مثل تیغ های سیمبیوتی یا نفس سیمبیوتی! صدای ونوم هم جالب بود ولی در عین حال مسخره بود!

 

15- Spider-Man 3 (2007)

مرد عنکبوتی 3

کنسول: Game Boy Advance, Microsoft Windows, GameCube, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Wii, Xbox, and Xbox 360

بازی اقتباسی اسپایدرمن 3 بسیار بازی Fun ای بودش و شخصا خیلی ازش خوشم میاد.در مرحله آخر این بازی ونوم که صدا پیشه اش همون توفر گریس هستش ، در یک ساختمان نیمه کاره جلوتون ظاهر میشد و با در هم ریختن تیر آهن هایی که در این ساختمان بود باید حساسیت صوتی سیمبیوت رو تحریک میکردید و سپس حال ونوم را جا میاوردید! انصافا رد کردن سکانس های cineractive ( همان سکانس هایی که آیکون یه دکمه ای نمایش داده میشه و بازیباز باید سریع آن دکمه را فشار بده) خیلی سخت بود. کلا مرحله آخر از این بخش ها زیاد داشت.

 

14- Marvel Super Hero Squad Online (2011)

کنسول: Windows, iOS

این بازی که به صورت آنلاین عرضه شد شامل چندین نسخه از ونوم بود. یعنی علاوه بر خود ونوم ، آنتی ونوم و مامور ونوم نیز در این بازی حضور داشتند. قدرت هاش هم تقریبا مثل اسپایدرمن بود مثل تاب خوردن از تار  در لوکیشن های مختلف یا بالا رفتن از دیوار.درسته این بازی بیشتر برای افراد کم سن و سال ساخته شده بود اما با توجه به دیزاین باحال ونوم و البته گیم پلی اش در نوع خودش خیلی fun بود حتی با اینکه یه بازی Button Masher (فشردن چندین دکمه به صورت همزمان) بود.

 

13- Spider-Man: Web of Shadows (2009)

کنسول: Windows, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Wii, and Xbox 360

این بازی پتانسیل خوب بودن رو داشت اما ایرادات داستانی و شخصیت پردازی اسپایدرمن خیلی سطح بازی رو پایین آورد. یکی از نقاط قوت این بازی این بود که هر وقت دلتون میخواست میتونستید بین لباس سیاه اسپایدرمن و لباس کلاسیک سوئیچ کنید. ونوم هم به عنوان غول اصلی این بازی محسوب میشه و باهاش چندین بار دست و پنجه نرم میکنید. در انتهای بازی ونوم تبدیل به یه هیولای گنده میشه که پنج تا سر داره و واقعا یکی از فراموش نشدنی ترین غول های نهایی بازی های اسپایدرمنه!

 

12- Spider-Man: The Video Game (1991)

بازی ارکید

کنسول: Arcade

در این بازی سبک بزن بزن ( beat 'em up) شما در نقش اسپایدرمن و دوستانش دوبار با ونوم مبارزه میکردید. یه بار که نبرد عادی روی زمین و بار دوم ونوم سایزش دو برابر میشد و از ساختمان ها بالا میرفت و باید بهش تار شلیک میکردید. و  درواقع  اولین بار هم بود که بازیباز ها ونوم بزرگتر تو یه بازی مواجه شدند و کاراکتر دیزاین این شخصیت هم در این بازی در زمان خودش بی نظیر بود.

 

11- Spider-Man & Venom: Maximum Carnage (1994)

ماکزیموم کارنیج

کنسول: SNES, Sega Genesis

این بازی بر اساس سری کمیکی با همین نام ساخته شده که کارنیج میزنه به سیم آخر و شما هم باید در نقش ونوم و اسپایدرمن با او و دار و دسته اش مبارزه کنید. ویژگی که این بازی رو باحال تر میکنه این اولین بازی بود که ونوم در آن به عنوان شخصیتی قابل بازی و قهرمان ظاهر شد.

 

10- Spider-Man (2000)

اسپایدرمن 2000

کنسول: PlayStation, Game Boy Color, Nintendo 64, Dreamcast, Windows

این بازی تاریخی و خاطره انگیز اولین بازی اسپایدرمن بود که به صورت سه بعدی عرضه شده بود. (البته نسخه Game boy color به سبک بزن بزن side scrolling بود.) ونوم تو این بازی خیلی خوب به تصویر کشیده شده و میشه گفت بهترین نسخه از ونوم دنیای گیمه که قابل بازی نیست. یکی از دلایلش میشه گفت به خاطر اینکه تو این بازی واقعا برای اسپایدرمن تهدید جدی محسوب میشه و مری جین رو گروگان میگیره. البته در مراحل بعدی برای شکست دادن کارنیج به کمکتون میاد البته فقط در cutscene ها!

 

9- Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes (2000)

 

کنسول: Arcade, Dreamcast, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox, Xbox 360

در قسمت دوم بازی مارول علیه کپکام گیم پلی ونوم نسبت به قسمت اول فرق چندانی نکرده بود ولی هنوز هم لذت بخش و باحال بود.

 

8- Disney Infinity: Marvel Super Heroes (2014)

کنسول: PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Wii U, Microsoft Windows, Xbox 360 and Xbox One

این بازی در سبک اکشن-ماجراجویانه در سال 2014 عرضه شد و ونوم هم از شخصیت های قابل بازی بود که البته به صورت پولی بود. ظاهر ونوم تو این بازی خفن و تا حدی هم در حد درجه سنی خانواده دوستانه خود بازی ترسناک است.

 

7- Marvel vs. Capcom: Clash of the Superheroes (1998)

 

کنسول: Arcade, Dreamcast (بعدا برای PlayStation 3 هم عرضه شد)

این اولین بازی سبک مبارزه ای بود که ونوم در اون حضور پیدا کرد. همانطور که از اسمش معلومه قهرمانای دو یونیورس مارول و کپکام با هم مبارزه میکنن. کاراکتر دیزاین این بازی معرکه بود و کاملا با دنیای مبارزه ای کپکان جفت و جور بود. اسپرایت های ونوم و دیالوگ هایی که میگفت واقعا فراموش نشدنی هستند. شاید با خودتون بگید اصلا ونوم چه جوری به داستان ربط پیدا کرد؟ اهمیتی نداره چون این یه بازی مبارزه ایه!

در ضمن اینجا به عنوان برترین بازی سبک مبارزه ای ازش یاد کردیم!

 

6- Lego Marvel Superheroes (2013)

لگویی مارول

کنسول: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, PlayStation 4, Xbox One and Windows

در این بازی ونوم یک شخصیت قابل خریداری بود که قابلیت های جالبی هم داشت مثلا میتونست به دیوار بچسبه تار های سیمبیوتی پرت کنه یا به استفاده از بازو های اضافه سیمبیوتیش با بقیه مبارزه کنه. جذاب ترین نکتش هم این بود که میتونستید هر وقت دلتون خواست تبدیل به ونوم بزرگتر بشید که اندازه هالک بود! کلا ونوم خیلی شخصیت کارآمدی در این بازی بود.

 

5- Marvel: Ultimate Alliance (2006)

بازی ونوم venom

کنسول: ,PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, Wii, GameBoy Advance, Windows, Xbox and Xbox 360,Microsoft Windows

با توجه به موفقیت بی نظیر سری بازی های X-Men Legends این بازی با حضور شخصیت های معروف مارول برای چندین  کنسول عرضه شد. ونوم تنها در نسخه Xbox 360 قابل بازی بود تا زمانی که DLC ابرخبیث هارو خریداری میکردید.بازی در نقش ونوم لذت بخشه و دیزاین باحالی هم داشت و از نظر قدرتی هم زورش زیاد بود.

 

4- Lego Marvel Superheroes 2 (2017)

کنسول: Windows, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, and iOS

تو جدید ترین بازی لگویی مارول تا دلتون بخواد ونوم ریخته! از خود ونوم گرفته تا آلتیمیت ونوم ، ونوم 2099 کارنوم (مخلوط ونوم و کارنیج!) و مامور ونوم. گیم پلی نسبت به قسمت اول این بازی خیلی بهتر و روان تر شده.شما وقتی میخواید یه بازی لگویی انجام بدین اینو میدونید که محدودیت هایی داره این قبیل بازی ها اما برای کسانی که دوست دارند در نقش ونوم بازی کنند هم میتونه لذت بخش باشه.

 

3- Ultimate Spider-Man (2005)

بازی venom

کنسول: Nintendo DS, GameCube, PlayStation 2, Xbox, Windows, Game Boy Advance

ونوم بخش اعظمی از این بازی اقتباسی کمیک های دنیای Ultimate مارول ، را تشکیل میداد. اول بازی در نقش اسپایدرمن با او مبارزه میکنید و چندی بعد کنترل او را به دست میگیرید! این بخش از بازی چه در کنسول ها و چه در کنسول های دستی ثابت بودند با اینکه زمین تا آسمان با هم فرق میکردند. در کل این بازی اقتباس فوق العاده ای از منبع اقتباسش محسوب میشه و بازی حس و حال همتای کمیک بوکی ونوم رو کاملا به شما منتقل میکرد.

 

2- Marvel vs. Capcom: Infinite (2017)

گیم venom

کنسول: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

ونوم که در بازی قبلی یعنی مارول علیه کپکام 3 حضور نداشت بالاخره پارسال در آخرین نسخه از این سری بازی بازگشت. گیم پلی اش هم خیلی شبیه سری قبلی ها بودش اما طراحی مجدد شخصیت اش و انیمیشن هاش و البته صدا گذاری ها باعث شدند که از سری های قبلی بهتر شود. در کل این یکی از بهترین حضور های ونوم در دنیای گیم در این بازی است و به همین خاطر هم رتبه 2 بهش تعلق میگیرد.

 

1- Marvel Ultimate Alliance 2 (2009)

Marvel Ultimate Alliance 2

کنسول: PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation Portable, and Wii,Microsoft Windows

و میرسیم به رتبه اول این مقاله یعنی حضور ونوم در قسمت دوم بازی Marvel Ultimate Alliance که شاید انتظارشو نداشتید. در این نسخه از بازی ونوم در تمامی کنسول ها قابل بازی است بدون اینکه DLC اضافه ای را خریداری کنید ، هرچند شما باید او را با رد کردن مرحله واکاندا unlock کنید. ونوم دو جور لباس داره یکی مخصوص خود بازیه و دیگری هم نسخه دنیای Ultimate در دنیای کمیک است. تا به این تاریخ این بهترین ونومی است که در دنیای گیم حضور داشته است. زیرا که به بهترین شکل عناصر و حرکات کمیک بوکی ونوم رو در صفحه نمایش زنده کرده است.

 

نویسنده و مترجم: قربانعلی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه کپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Iron_AH
#1 Iron_AH 1397-09-30 12:39
با توجه به استقبال خوب از فیلم ونوم، به نظرم ساخت یه بازی اختصاصی برای این شخصیت می تونه جذاب و موفقیت آمیز باشه.
نقل قول کردن
brg_1214
#2 brg_1214 1397-09-30 13:01
خیلی جالب بود! :-)
خسته نباشید ;-)
شخصا با شماره ۳ خیلی خاطره دارم :roll: در کل بازی ultimate spider-man خیلی بازی خوبی بود و در زمان خودش از بهترین ها بود!
یادش بخیر :-?
نقل قول کردن
مهدی اسحاقی
#3 مهدی اسحاقی 1397-09-30 13:26
اگه در نسخه دوم بازی مرد عنکبوتی PS4 باشه خیلی عالیه
نقل قول کردن
iron_thor
#4 iron_thor 1397-09-30 13:45
مقاله عالی بود ممنون بابت ترجمه
انتظار التیمیت اسپایدرمن و تو این رتبه داشتم مکسیمن کارنیج و لگو مارول سوپر هیروز یک و دو رو هم همینطور
راستی توی قسمت مارول vs کپکام یک ، کپکام رو نوشتین کپکان لطفا اصلا شود
نقل قول کردن
saeed
#5 saeed 1397-09-30 14:20
من یادمه یه ونوم داخل یه بازی مرد عنکبوتی بود که من اون رو تو گوشی دکمه ای ها تموم کردم نحوه شکست دادنش این بود که به سطل اشغال(فک کنم) و این جور چیزا ضربه میزدی بعد اون رو میزدیم تازه باید گروگان ها رو هم نجات میدادیم
حتی یه مرحله داشت که با مردشنی میجنگیدیم و با ریختن اب رو اون جونش کم میشد یادش بخیر (کسی میدونه اسم این بازی چیه)
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-09-30 15:20
خیلی ممنون از مقاله‌تون
ونومی که خیلی منتظر بودم تو لیست ببینم ونوم بازی marvel future fight بود که اون ونوم هم بنظرم یکی از بهترینا بود.
نقل قول کردن
Amin-Nzi
#7 Amin-Nzi 1397-10-01 08:49
به نظر من در حق نسخه ونوم بازی spider man web of shadow
یه مقدار کم لطفی شده
اگه میذاشتین رتبه هشتم یا نهم بهتر بود
با تشکر از آقای قربانعلی
نقل قول کردن
spiderling
#8 spiderling 1397-10-02 14:34
توی مورد ده؛ شکست دادن ونوم خیلی خیلی سخت بود؛ یکی ونوم، یکی هم لیزارد. یادم میاد باید میوفتادیم دنبالش که اغلب جا میموندیم بعدش هم که بهش میرسیدی فوری در میرفت! یه جایی هم توی ساختمون خرابه میوفتاد دنبالت یا همچین چیزی، یادم نمیاد درست!
همچنین صداگذاری بی نظیری هم داشت و اون زبونش هم خیلی رو اعصاب بود :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1399-10-07 18:54
فوق العاده... من مورد های ۱۰ ، ۸ ، ۷ و ۳ رو انجام دادم ولی بهترینشون مارول علیه کپهکام ۱ و مرد عنکبوتی نهایی بودش 8)
نقل قول کردن
hmdh
#10 hmdh 1399-10-08 09:28
عالیی
ببخشید توی لگو مارول ۲ ونوم بزرگ هم میشه ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید