رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

رتبه بندی حضور ونوم در دنیای انیمیشن

این مقاله به مناسبت فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار مبگیرد.

قبل از اینکه ونوم امسال در فیلم اختصاصی خودش با حضور «تام هاردی» ظاهر بشه، قبلا یک بار در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ظاهر شده بود که نمیشه گفت حضور خوب و موثری بود. بنابراین حضور او در سینما قبلا خیلی کم رنگ بود. ولی برعکس ونوم از دهه 90 که خلق شد حضور زیادی در دنیای انیمیشن داشته. در این مقاله سعی میکنم حضورهای این شخصیت محبوب را براتون رتبه بندی کنم.

 

10- هالک و مامورین اِسمش (2013)

 هالک و مامورین اِسمش (2013)

سریال ناامید کننده Hulk and the Agents of S.M.A.S.H از همون سریال های جدیدی هستش که مارول و دیزنی در سالهای اخیر از شبکه دیزنی اکس دی دارند پخش میکنند. در یکی از قسمت ها به نام The Venom Inside سیمبیوت ونوم را دیدیم که با یکی از آدم بدهای گامایی شده ترکیب میشه. کلا چیز خاصی نمیشه درباره این حضور گفت. ضمن این که ونومی هم در کار نیست و فقط سیمبیوت رو میبینیم.

 

9- فینس و فورب : ماموریت مارولی (2013)

 فینس و فورب : ماموریت مارولی (2013)

در تابستان سال 2013 اسپایدرمن به همراه «ثور»، «آیرون من» و «هالك» در كارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel ظاهر شدند و دیدیم كه چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! ونوم هم در این کارتون حاضر و عضو گروه خبیث «رد اسکال» بود. حضور ونوم البته اصلا به چشم نیومد و بیشتر حالت cameo داشت. ولی نکته جالب اینه که بازیگر معروف یعنی «دنی ترخو» (Danny Trejo) جایش حرف میزد و جالب تر این که چون سرش خیلی شلوغ بود زیاد نتونست در هنگام ضبط صدا حضور داشته باشه و بنابراین ونوم کمترین دیالوگ رو در این کارتون داره! شما میتوانید این كارتون را از اینجا دانلود كنید.

  

8- مرد عنکبوتی نامحدود (1999)

 مرد عنکبوتی نامحدود (1999)

سریال Spider-Man Unlimited یقینا ضعیف ترین کارتونی است که تا به حال از روی اسپایدرمن ساخته شده است. تنها یک فصل ازش منتشر شد (در حالی که برای فصل دوم هم زمینه سازی شده بود). ونوم در این سریال در واقع ادامه ونومی بود که پیشتر در "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" دیده بودیم. او بود که در واقع باعث شد اسپایدرمن از دنیایی دیگر به نام Counter-Earth سر دربیاره. کارنیج هم در این سریال حضور داشت و البته چه دیزاین و ظاهر زشتی هم داشت ولی ظاهر ونوم بد نبود. این رو هم بگم که در جایی از یکی از اپیزودها ونوم از اِدی براک جدا  و اسپایدرمن دوباره مجبور میشه سیمبیوت رو بر تن کنه که به نظرم حرکت جالبی بود!

 

7- ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری (2013)

ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری (2013)

در این کارتون لگویی (که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید) «لوكی» بدجنس بار دیگر برای ابرقهرمانان مارول دردسر ساز میشه. او این دفعه طلسمی درست کرده تا شخصیت های خبیثی همچون «ونوم»، «دكتر اختاپوس»، «ماندارین» و ... در خدمت او درآیند. بدین ترتیب مرد عنكبوتی به همراه دیگر قهرمانان معروف مارول مثل اعضای اونجرز، ولورین، آیرون فیست و ... باید جلوی لوكی را بگیرند. صدای پیشه ونوم در این انیمیشن «دی برادلی بیکر» است. کلا ونوم حضور خیلی موثر و مهمی در داستان نداره ولی fun هستش . مخصوصا اون تعاملش با «استن لی»!

  

6- انتقام جویان گرد هم می آیند (2012)

 انتقام جویان گرد هم می آیند (2012)

پس از سریال "مرد عنکبوتی نهایی"، دپارتمان انیمیشن سازی مارول/دیزنی سری Avengers Assemble را ساختند که در همان دنیای مرد عنکبوتی نهایی جریان داشت. در یکی از اپیزودهای این سریال که "سلاح نامیرا" (The Immortal Weapon) نام داشت شاهد حضوری از سیمبیوت ونوم بودیم . البته خبری از ادی براک یا دیگر میزبانان معروف ونوم نبود بلکه این بار «دراکولا» از سیمبیوت استفاده کرد تا بتونه در طول روز هم بیرون بیاد و ارتش مخصوص خودش را با ترکیب خون آشام ها با سیمبیوت فضایی درست کنه! درسته اپیزود عجیبی بود ولی استفاده جالبی از سیمبیوت را در آن شاهد بودیم!

  

5- نگهبانان کهکشان (2015)

نگهبانان کهکشان (2015)

سریال کارتونی Guardians of the Galaxy نیز در سالهای اخیر به یونیورس کارتونی مارول و دیزنی اضافه شده است. در اپیزودی به نام Drive my Carnage ، سیمبیوت ونوم ظاهر میشه و با پیتر پارکر ترکیب میشه تا به نگهبانان کهکشان کمک کنه «ثانوس» را که با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب شده شکست دهند! در مجموع اپیزود fun و جالبی بود. میتونید کلیپی از این مبارزه دیدنی را اینجا تماشا کنید.

 

4- مرد عنکبوتی (2017)

 مرد عنکبوتی (2017)

جدیدترین سریال مرد عنکبوتی از سال 2017 داره پخش میشه که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید و البته در این مقاله هم به ابرادات آن اشاره کرده بودم. در این سریال متوجه شدیم که سه سال پیش از آنکه پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تبدیل بشه، ناسا ماده ای به موسسه "هورایزون" اهدا کرده بود که رئیس این موسسه به نام «مکس مادل» بهش لقب V-252 داده بود و رویش مطالعه میکرد و فهمید که یک سیمبیوت است. سپس این سیمبیوت اولش به پیتر پارکر پیوند خورد و وقتی از سوی او طرد شد به فلش تامپسون پیوند خورد و ونوم شد. ونوم در این سریال ظاهر باحال و خفنی داره.

  

3- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1994)

مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1994)

نمیدونم به خاطر یه حس نوستالژیکه یا به خاطر این که ونوم رو اولین بار در این کارتون دیدیم ولی در هر حال خاطرات خوبی ازش داریم. انصافا هم اون چند قسمت اول که به روایت منشا و سرگذشت ونوم/ادی براک میپرداخت خیلی خوب بود (هم از نظر داستانی و هم از نظر کیفیت انیمیشن) ولی بعدش هر چه گذشت این سریال هم کیفیتش پایین اومد و حضور ونوم هم بیخود تر شد! (برای خوندن مقاله ای جالب درباره سوتی های این سریال ، اینجا را کلیک کنید). ولی در هر حال حضور ونوم در این کارتون به افزایش محوبیت این شخصیت در دهه 90 میلادی خیلی کمک کرد و زمینه ساز حضور او در فیلم "مرد عنکبوتی 3" هم شد.

 

2- کارتون مرد عنکبوتی نهایی (2012)

 کارتون مرد عنکبوتی نهایی (2012)

ونوم هری ازبورن

در این کارتون ابتدا شاهد بودیم که سیمبیوت ونوم به «هری آزبورن» میچسبه و باهاش پیوند میخوره! بعدشم برای اولین بار شاهد اقتباس شدن ایده مامور ونوم (Agent Venom) بودیم ! یعنی «فلش تامپسون» همان هم کلاسی معروف پیتر پارکر که با سیمبیوت پیوند خورد و به نوعی ونوم قهرمان بدل گشت.

مامور ونوم

ما کلا بارها و بارها «ادی براک» را به عنوان ونوم مشاهده کرده بودیم و بنابراین این سریال کارتونی با تغییراتی که در میزبان های ونوم ایجاد کرد باعث تنوع شد . ضمن اینکه ونوم بارها و بارها در این سریال حضور یافت و حضور گسترده ای در آن داشت. و البته از یاد نبریم که در این سریال برای اولین بار شاهد آنتی – ونوم (Anti-Venom) هم بودیم که سیمبیوتی بود که توسط دکتر اختاپوس و موربیوس و از روی سیمبیوت ونوم خلق شد و باز هم با هری آزبورن پیوند خورد!

کارتون انتی ونوم

 

1- مرد عنکبوتی خارق العاده (2008)

http://www.spidey.ir/images/img/content/AnimationHistory/46.jpg

سریال The Spectacular Spider-Man از نظر من بهترین انیمیشن سریالی ساخته شده از روی یک شخصیت کمیک بوکی است (این مقاله را بخوانید). این کارتون هنوز هم بهترین اقتباس صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی به حساب میاد و داستان های کلاسیک این شخصیت را به بهترین شکل مورد اقتباس قرار داد. ونومی که در این سریال دیدیم نیز بهترین بود، چه از نظر شخصیت پردازی و چه از نظر بصری! سازندگان سریال با هوشمندی بالا بهترین المان های شخصیت ونوم را از دنیای کمیک های اصلی و کمیک های Ultimate و همچنین از دنیای سینما با هم ترکیب کردند تا به ونومی ایده آل برسند. این باعث شد ادی براک این سریال خیلی خصومت شخصی تر و ملموس تری با پیتر پارکر پیدا کنه. چون این ادی براک در واقع از دنیای کمیک های Ultimate گرفته شده بود و حتی قبل از این که با سیمبیوت پیوند بخوره با پیتر پارکر دوست و رفیق بود و حتی پدر و مادرهای آنان نیز از قبل با هم آشنا بودند. اما رفته رفته مسائلی پیش آمد که ادی از پیتر متنفر شد . بنابراین وقتی به ونوم تبدیل شد خصومت او با اسپایدرمن خیلی ملموس تر و قابل باور تر جلوه کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

فیلم «ونوم» + لینک دانلود!

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderling
#1 spiderling 1397-09-28 18:18
مردعنکبوتـی نهایی چرا اینجوری بود؟
خوب میخوای تو میزبان های سیمبیوت تنوع ایجاد کنی چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا؟ ( :lol: ) یک آن حس کردم ونوم رفته تو امتریکس بن تن :///
خداییش اصلا به دلم نیومد! کل هیبت ونوم رو برد زیر سوال
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1397-09-28 23:35
رتبه بندی من به ونوم های سینمایی
2.ونوم مرد عنکبوتی 3
1. فیلم خود ونوم
کف کردین نه :lol: :lol: 8)
ونوم مرد عنکبوتی خارق العاده خیلی عالی به تصویر کشیده بود کلا سریال خفنی بود حیف که ادامه دار نشد.
واقعا دمت گرم فک نمیکردم که انقده مقاله از ونوم ببینم.
نقل قول کردن
Amin-Nzi
#3 Amin-Nzi 1397-10-01 08:57
ونوم مردعنکبوتی نهایی باحال بود
ولی به نظرم بهترین ونوم انیمیشن های اسپایدی
ونوم مجموعه کارتونی1994 بود
چون هم میزبانش ادی براک بود و همچنین
خط داستانی خوب و سرگرم کننده ای داشت
که این خط داستانش هم به مرور زمان با کش دادن بیهوده فیلم تخریب شد
با تشکر از آقای ترابی بابت این نقد کامل
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-01-16 17:51
عالی بود خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45